Waar ben ik laks in geweest?quote:Op woensdag 14 december 2016 19:16 schreef Armani XL het volgende:
Natuurlijk een vervelende situatie, maar je bent destijds te laks geweest en daar heb je de prijs voor moeten betalen.
Onverlet of het nog mogelijk is het geld bij je ex terug te halen (wat ik niet denk), moet je je gaan afvragen of je die strijd aan wilt gaan en je je niet beter op de toekomst kunt richten.
In het controleren van je advocaat blijkbaar.quote:
Wat is er destijds afgesproken? Als jij de handtekening hebt gezet dat jij de schuld neemt is dat jouw probleem en heeft je ex daar niets mee nodig, als beiden de helft zouden nemen, waarom heb je dan de hele schuld betaald en als jij dit gedaan hebt op welke grond wil je nu alsnog de heft hiervan vorderen op je ex? Heb jij haar bij die betalingen vermeld dat het in de vorm van een lening naar haar toe was? (Wat het probleem met zich meebrengt dat je vorderingen hebt weggelaten in je verhaal naar de WSNP toe)quote:Op woensdag 14 december 2016 18:42 schreef patrickt37 het volgende:
Kan ik middels het recht van regres alsnog de helft bij mijn ex gaan halen?
In principe hoort je bewindvoerder deze vragen te kunnen beantwoorden.quote:
Tijdens WSNP heb je recht op toevoeging voor je advocaat. Over 4 jaar niet meer. Ook het feit dat we dan inmiddels 11 jaar gescheiden zijn, en er dan weer opnieuw oorlog komt. Ik wil het afsluiten. Dus wanneer ik mijn ex financieel aansprakelijk stel, is dat nu en niet over 4 jaar.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:17 schreef Queller het volgende:
Je jongste is nu 14? Ga je recht halen, maar voer het pas uit als je jongste 18 is. Kan je ex nog ff sparen, heeft je jongste er geen last van, maar heb jij wel je gram gehaald
Sterkte!
Lening is gewoon een doorlopend krediet bij de ABN, voorzien van 2 handtekeningen. Boedelscheiding is er niet geweest, dus voor de wet blijft zij tot 5 jaar na dato nog aansprakelijk.(na beëindiging contract) Dit is middels het recht van regres op haar te verhalen.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:26 schreef hottentot het volgende:
[..]
Wat is er destijds afgesproken? Als jij de handtekening hebt gezet dat jij de schuld neemt is dat jouw probleem en heeft je ex daar niets mee nodig, als beiden de helft zouden nemen, waarom heb je dan de hele schuld betaald en als jij dit gedaan hebt op welke grond wil je nu alsnog de heft hiervan vorderen op je ex? Heb jij haar bij die betalingen vermeld dat het in de vorm van een lening naar haar toe was? (Wat het probleem met zich meebrengt dat je vorderingen hebt weggelaten in je verhaal naar de WSNP toe)
Dus nee, daar zie ik geen oplossing.
Aangaande de alimentatie, zij is niet in gebreke geweest met betalen want zij is nooit betalingsplichtig geweest naar jou toe. Dus ook hier zie ik niet hoe jij hier iets kunt vorderen.
Ow... onder de WSNP zal het ook niet makkelijk zijn het daadwerkelijke innen uit te stellen, want daarmee benadeel je de huidige schuldeisers. Daar had ik ff nog niet aan gedachtquote:Op woensdag 14 december 2016 19:28 schreef patrickt37 het volgende:
Tijdens WSNP heb je recht op toevoeging voor je advocaat. Over 4 jaar niet meer. Ook het feit dat we dan inmiddels 11 jaar gescheiden zijn, en er dan weer opnieuw oorlog komt. Ik wil het afsluiten. Dus wanneer ik mijn ex financieel aansprakelijk stel, is dat nu en niet over 4 jaar.
Mijn advocaat vertelde me destijds dat alimentatie vragen voor mijn oudste dochter geen nut had, gezien haar inkomen. Echter wanneer dat wel was gebeurd was er een deel tegenover elkaar weggestreept.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:26 schreef Armani XL het volgende:
[..]
In het controleren van je advocaat blijkbaar.
Die heeft geen kinderalimentatie aangevraagd. Daar had je al actie op moeten ondernemen. Daarnaast geef je aan de boedelscheiding niet in gang te hebben gezet.
Een advocaat is leuk maar jij bent nog altijd eindverantwoordelijk.
Het is heel dubbel. Doe ik niks, duurt het bij mij nog 3 jaar voordat ik mijn kinderen financieel ook weer wat te bieden heb. Ga ik bij haar halen, kan dat traject verkort worden tot misschien 2 jaar. Ik heb geen hoge schulden, maar moest de wsnp in omdat ik in een visuele cirkel was beland die ik niet zelf kon oplossen. (Loonbeslag door mijn ex)quote:Op woensdag 14 december 2016 19:34 schreef Queller het volgende:
[..]
Ow... onder de WSNP zal het ook niet makkelijk zijn het daadwerkelijke innen uit te stellen, want daarmee benadeel je de huidige schuldeisers. Daar had ik ff nog niet aan gedacht
Lastig. Je kunt ook je energie steken in accepteren dat jij voor de kosten bent opgedraaid.
Kut-situatie!
En dat had je toen ook kunnen bedenken.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:38 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Mijn advocaat vertelde me destijds dat alimentatie vragen voor mijn oudste dochter geen nut had, gezien haar inkomen. Echter wanneer dat wel was gebeurd was er een deel tegenover elkaar weggestreept.
Dus de maatschappij moet betalen voor jou boedelscheiding en anders doe je het niet.quote:Wat betreft de boedelscheiding heb ik duidelijk omschreven dat door tussentijdse wissel van werkgever, een advocaat voor mij financieel niet meer haalbaar was. Door een hoger inkomen krijg je geen toevoeging meer. Een logischer wijs dat mijn ex een boedelscheiding natuurlijk niet in gang zette.
Of je begrijpt me niet, of je wilt het niet begrijpen. Ik zat met hoge kosten doordat mijn ex -en hoge alimentatie - en niet mee betaalde aan de huwelijkse schulden-. Dus zonder toevoeging was het nemen van een advocaat onmogelijk.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:46 schreef Armani XL het volgende:
[..]
En dat had je toen ook kunnen bedenken.
Dat is zelfs het eerste waar ik aan zou denken in de situatie waarin beide ouders een kind gaan opvoeden.
Je moet je niet blindstaren op een advocaat maar ook zelf onderzoek doen of bevestiging zoeken.
[..]
Dus de maatschappij moet betalen voor jou boedelscheiding en anders doe je het niet.
Je gaat meer verdienen dus vind de overheid dat je het zelf kan betalen. Dat jij dat vervolgens niet wil is toch echt jouw keuze.
Je zit in een rotsituatie, dat geef ik toe. Maar ja, ik vind dat je toch laks bent geweest en nu op de blaren zit.
Soms kan een afbrander heel leerzaam zijn.. ook voor latere lezersquote:Op woensdag 14 december 2016 20:05 schreef Nizno het volgende:
Kunnen de "dames" kappen met het probleem zoeken bij TS en kijken of je iets met de vraag in het topic kan doen?
Als je alleen het topic opent om TS af te branden mag je het topic weer sluiten en door lopen!!
Dit is het verschil tussen man en vrouw zijn.quote:Op woensdag 14 december 2016 20:14 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Soms kan een afbrander heel leerzaam zijn.. ook voor latere lezers
Als je dit nu zo zeker denkt te weten waarom was dit in de OP nog een vraag?quote:Op woensdag 14 december 2016 19:33 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Lening is gewoon een doorlopend krediet bij de ABN, voorzien van 2 handtekeningen. Boedelscheiding is er niet geweest, dus voor de wet blijft zij tot 5 jaar na dato nog aansprakelijk.(na beëindiging contract) Dit is middels het recht van regres op haar te verhalen.
Nee je bent door jezelf tot op het bot uitgekleed.. en dat heeft je ex kunnen bewerkstelligen doordat jij de mogelijkheid hebt gegeven...quote:Op woensdag 14 december 2016 20:25 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Dit is het verschil tussen man en vrouw zijn.
Wanneer een vrouw een topic aanmaakt, "mijn ex betaald geen alimentatie" staan er gelijk 300 reacties over hoe het LBIO ingeschakeld moet worden, en alle andere manieren hoe ze de man het leven zuur moeten maken. Maar wanneer een man een topic plaatst, krijg je de stront emmer over je heen.
Ik werk 60 uur per week, en heb 4 kinderen in huis. Ik ben door mijn ex tot op het bot uitgekleed, maar toch moet ik het probleem bij mezelf zoeken. Echt een kromme gedachte.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |