Dit topic heb ik gisteren zitten lezen en ik heb er onbewust even over nagedacht. Ik vind het vreemd dat je leidinggevende zo maar de diagnoses van andere medewerken bespreekt met de collega's. Dat is gewoon niet netjes.
Verder vraag ik me af of jullie tweeën niet samen een gesprek met de leidinggevende erbij kan hebben, dat die als een soort gespreksleider/mediator fungeert en jullie samen afspraken maken. Die op papier zetten, zodat het werken bij elkaar zo goed mogelijk kan verlopen.
Als ik het zo lees is de baan erg stressvol voor je collega, misschien helpt het als je dat in je achterhoofd houdt. Mensen met ADHD en autisme hebben beiden, op hun eigen manier, moeite met prikkels verwerken. Haar heftige reactie komen waarschijnlijk voort uit een overschot aan prikkels, dat praat het niet goed, maar kan je misschien wel helpen in het 'negeren' van die buien.
Ik hoop dat jullie eruit komen, want volgens mij willen jullie beiden het werk zo goed mogelijk verrichten, daarom denk ik dat een gesprek met z'n drieën constructief kan zijn. Dan gebeurt ook niet alles zo 'achter de rug om', wat ik gok nu wel het geval is. Waardoor mensen nog meer gestrest raken (als iemand zonder met mij te praten zou klagen bij een leidinggevende zou ik enorm bang en nerveus worden).
Veel succes! Ik vind het knap hoe jij je inhoudt tegenover haar