Nattekat | zondag 11 december 2016 @ 19:55 | |
Welkom in alweer het 50e Bussentopic Vorige topic: http://forum.fok.nl/topicchain/prev/2344784 En de rest van de voorgaande reeks van het Bussentopic: Topicreeks: Bussentopic Het einde van topic 48 ging over de nieuwe Capacity die op R-net lijnen rond Schiphol komt te rijden, dat is deze: [ Bericht 3% gewijzigd door Nattekat op 11-12-2016 21:27:30 ] | ||
Alexxxxx | zondag 11 december 2016 @ 21:26 | |
Pas die OP eens aan Joh, amateur 😂 | ||
Nattekat | zondag 11 december 2016 @ 21:27 | |
| ||
Ou-Tannu | zondag 11 december 2016 @ 21:31 | |
8) | ||
Zug-Chef | zondag 11 december 2016 @ 21:35 | |
Ja hoor. Ze hebben toestemming gegeven om de tegeltjesbussen ook in NZWF te laten rijden en de Frysk Ferfier bussen ook in ZOF te laten rijden. | ||
AdoraBelle | zondag 11 december 2016 @ 22:09 | |
Maar geen Mercedesjes meer dus? . | ||
Zug-Chef | zondag 11 december 2016 @ 22:22 | |
Ik zag vanmiddag die grijze Citaro (busnr 44) staan op de Arriva stalling in Drachten. Die zal morgen dus wel ingezet gaan worden. | ||
Peterselieman | zondag 11 december 2016 @ 22:24 | |
op de Qliners en buurtbussen wel | ||
Ou-Tannu | zondag 11 december 2016 @ 23:31 | |
geen goedkope ritjes in zof/gd meer.... | ||
Peterselieman | zondag 11 december 2016 @ 23:38 | |
klopt. Tot gisteren kon je voor een tientje in de daluren onbeperkt bussen in GD en in ZOF. Nu kom je niet verder dan Drachten en moet je daarna bijlappen. | ||
derLudolf | zondag 11 december 2016 @ 23:43 | |
Oh die dagkaart is afgeschaft? Dat is zonde. | ||
Peterselieman | zondag 11 december 2016 @ 23:44 | |
Nee, je kunt er in Groningen en Drenthe nog mee reizen, maar verder ook niet | ||
Ou-Tannu | maandag 12 december 2016 @ 00:02 | |
kan je tegenwoordig eigenlijk nog een gewone dagkaart kopen? die bij ALLE vervoerders geldig is? | ||
Peterselieman | maandag 12 december 2016 @ 00:09 | |
Nee, alleen de treinvervoerders hebben dat nog | ||
Ou-Tannu | maandag 12 december 2016 @ 01:25 | |
lekker dan :/ zo moeilijk kan dat toch niet zijn op een ov-faalkaart? like vroeger hadden ze ook gewoon dagkaarten die overal geldig waren :| | ||
marcel.nl | dinsdag 13 december 2016 @ 18:07 | |
Vandaag wat plaatjes geschoten in Appingedam. Met mobiel, sorry voor de mindere kwaliteit. Sinds dit weekend rijdt hier Qlink6. De lijnfilms zijn nog niet roze maar rood van de oude Groningse stadslijn 6. Dit zal binnenkort wel veranderen. Er rijden nieuwe zwart-roze qlinks, oude zwart-roze qlinks (van de al bestaande lijn 5) en een nieuwe geheel zwarte qlink. De nieuwe halteborden en reisinfo De nieuwe LE bussen en wat oude + de buurtbussen Qlink-overzicht De zwarte 3448 En zijn achterzijde De andere qlinks Onderweg tussen Treinstation en Busstation Appingedam, met rood vlak lijn6 Tot slot het onlangs vernieuwde treinstation met bushaltes ervoor: | ||
NoBody122 | donderdag 15 december 2016 @ 20:55 | |
Hier in Amersfoort rijden er sinds zondag Setras en Ambassadors rond op de stadslijnen... | ||
dennistd | donderdag 15 december 2016 @ 21:34 | |
Ik ga ze zaterdagmorgen eens bekijken, vooral links voorin | ||
Ou-Tannu | vrijdag 16 december 2016 @ 01:21 | |
en intussen al de nodige bussen die eigenlijk voor ZOF bestemd zijn op andere lijnen in de provincie gezien.. tevens wordt er op dit moment redelijk wat met verkeerde lijn nummers gereden... wat ik mij dan afvraag... heeft dat ook nog invloed op de OV-CHiP apparatuur? | ||
dennistd | vrijdag 16 december 2016 @ 05:29 | |
Worden bij Arriva de bestemmingsdisplays aangestuurd door Albatros of moet dat nog steeds handmatig ingesteld worden eigenlijk? In dat laatste geval maakt het wel uit natuurlijk, maar anders rijdt de bus gewoon een andere rit met andere haltes. De kans dat de chipkaartapparatuur dan wel de juiste halte registreert lijkt me dan klein. Of gaat het puur om dat een lijn een ander nummer heeft dan gecommuniceerd in de dienstregeling? | ||
tripel7 | vrijdag 16 december 2016 @ 10:34 | |
Gaat gewoon automatisch via albatros. | ||
Gnittoo | vrijdag 16 december 2016 @ 11:38 | |
als je die goed instelt. kwam van de week bijvoorbeeld een bus tegen die lijn 21 op zijn koersfilm had staan, maar lijn 54/60 reed. | ||
Ou-Tannu | vrijdag 16 december 2016 @ 14:34 | |
nouja de "eind" bestemming klopte wel alleen de beginplaats en het lijnnummer niet.. geen idee wat er in de bus op de OV-Chip apparatuur staat ( daar staan de afkortingen van de plaats / halte in de regel ) tevens was er in de OV-info app ook geen infomatie beschikbaar over die rit (geen voertuig op deze rit) | ||
GrumpyCat | vrijdag 16 december 2016 @ 16:21 | |
Soms verliest de bus verbinding met de gps of kv6 service. Hierdoor zie je info soms niet en wordt er geen punctualiteit verstuurd | ||
Ou-Tannu | vrijdag 16 december 2016 @ 16:36 | |
de hele rit is nooit zichtbaar geweest soms zie je inderdaad wel dat er op bepaalde stukken even "geen info" maar dan is er nog steeds wel een ritnummer / voertuig nummer gekoppeld | ||
Zug-Chef | vrijdag 16 december 2016 @ 19:09 | |
De nieuwe bussen hadden de eerste dagen flink wat problemen met de lijnfilm. Bleek dat het geheugen na een halve dag volliep met data (elke keer dat er een lijnfilm wijzigt (tijdens of bij de start vd volgende rit) moet het geheugen dit verwerken. Maar door softwareproblemen (ook de oorzaak van de zwarte lijnfilms op dag 1 alternerend met de juiste lijnfilm en de engelse tekst "trip will departure.." liep het geheugen vol zodat de lijnfilmaansturing toen niet meer werkte. Daarnaast bleek ook de KV6 server te weinig capaciteit te hebben waardoor met name maandag en dinsdag tussen de spitsen er geen KV6 informatie was en waardoor informatie op bv de ovinfo app het niet deed. Dan speelt nog het probleem dat het polygoon van Leeuwarden Busstation niet goed werkt (net iets te klein) waardoor soms de eindhalte niet/ te laat gescoord wordt. Of bij het rijden naar de tijdelijke buffer wordt de volgende rit in de omloop al weer gezien als vertrokken terwijl de bus nog niet vertrokken is. | ||
derLudolf | vrijdag 16 december 2016 @ 19:13 | |
Zag in Wageningen zo'n Setra op de 50 naar Utrecht. Zag er wel luxe uit van buiten. Ding stond nog geen week op kenteken zag ik | ||
GrumpyCat | vrijdag 16 december 2016 @ 20:00 | |
Soms mag ik op het kantoor het geluk hebben dat ik alleen maar een omloopnummer heb, en dan maar zien uit te vogelen of de rit daadwerkelijk gereden wordt | ||
bork | vrijdag 16 december 2016 @ 20:11 | |
Dat wit wordt alleen snel smerig . | ||
Ou-Tannu | vrijdag 16 december 2016 @ 23:22 | |
ahhaha | ||
NoBody122 | zaterdag 17 december 2016 @ 00:38 | |
Dit ja. Die dingen zien er nu al uit alsof ze 30 jaar in een of andere boerenschuur onder het hooi hebben gestaan... | ||
Kentekenplaat | vrijdag 30 december 2016 @ 14:21 | |
Gelukkig is er weer zo'n dagkaart. | ||
Kentekenplaat | vrijdag 30 december 2016 @ 14:23 | |
Ik zag Arriva gisteren rijden met een gloednieuwe witte Setra op lijn 314 naar Groningen. En gisteren nog even in een nieuwe gelede Citaro gezeten van Qbuzz. Allemaal LED-verlichting binnen, mooi hoor. | ||
Ou-Tannu | dinsdag 3 januari 2017 @ 13:52 | |
http://www.flitsnieuws.nl(...)ners-arriva-touring/ maw dan krijg je dus geloop in de bus? en mag je toch acuut geen 100km/h meer | ||
dennistd | dinsdag 3 januari 2017 @ 14:37 | |
In een touringcar mag je toch ook tijdens het rijden naar het toilet? | ||
Ou-Tannu | dinsdag 3 januari 2017 @ 15:13 | |
maar dat is "georganiseerd" vervoer.. ipv openbaar vervoer meh ingewikkeld.. | ||
dennistd | dinsdag 3 januari 2017 @ 15:17 | |
Volgens mij gelden daarbij dezelfde regels: die zijn immers op de bus van toepassing (T100 in dit geval) en niet op het soort vervoer. Genoeg touringcarbedrijven die besloten vervoer (een discobus bijvoorbeeld) met een lijnbus rijden met daarin ook staanplaatsen in gebruik. | ||
Ou-Tannu | dinsdag 3 januari 2017 @ 15:18 | |
dacht dat staanplaatsen niet mochten voor 100km/h maar hek de wetgeving is toch zo creatief tegenwoordig :/ | ||
Peterselieman | dinsdag 3 januari 2017 @ 15:19 | |
plaszakken | ||
dennistd | dinsdag 3 januari 2017 @ 15:30 | |
Staanplaatsen zijn bij 100km/h inderdaad niet toegestaan, maar het is wel toegestaan om kortstondig op te staan van je zitplaats voor zover ik weet. | ||
Peter | dinsdag 3 januari 2017 @ 17:47 | |
Stoelendans-bus! | ||
Ou-Tannu | dinsdag 3 januari 2017 @ 20:23 | |
ik voorzie in elk geval geen gat in de markt | ||
Gnittoo | dinsdag 3 januari 2017 @ 21:03 | |
Bij connexxion hebben ze in het verleden een proef gedaan met sneopautomaten in de bus | ||
Ou-Tannu | dinsdag 3 januari 2017 @ 21:14 | |
ja die hebben ook een experimenteert met een koffie/thee/chocolademelk automaat bij de haltes gehad.. was prima chocolade melk | ||
qu63 | donderdag 5 januari 2017 @ 12:04 | |
Artikel 58a van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (RVV 1990) bepaalt het volgende: " 1. Tijdens deelname aan het verkeer zitten bestuurders en passagiers op de voor hen bestemde zitplaatsen. 2. Het eerste lid is niet van toepassing op: ... b. Passagiers van autobussen zonder staanplaatsen bij incidenteel gebruik van het gangpad of toilet". Dit betekent dat een passagier mag lopen in een rijdende bus. Het advies blijft echter om de dit lopen en toiletgebruik tot het hoogst noodzakelijke te beperken ter bescherming van de passagier en zijn medepassagiers. Wanneer de passagier op zijn zitplaats zit en de autobus aan het verkeer deelneemt, moet hij zijn gordel gebruiken. | ||
qu63 | donderdag 5 januari 2017 @ 12:08 | |
Het voertuig zegt niets over het werk dat je er mee doet he Strikt genomen mag CXX die oude geleden bussen die ze bij festivals gebruiken alleen laten rijden met zitplaatsen, want het is geen OV.. | ||
qu63 | donderdag 5 januari 2017 @ 12:10 | |
Je krijgt pas T100 als je voertuig aan bepaalde eisen voldoet, o.a. remkracht en geen staanplaatsen | ||
borisz | woensdag 11 januari 2017 @ 17:13 | |
http://www.ovpro.nl/bus/2(...)n-in-haarlem-ijmond/ En een factsheet http://files.smart.pr/64/(...)e-Haarlem-IJmond.pdf https://www.noord-holland(...)rvoer_Haarlem_IJmond 82 dus toch R-net. | ||
Peterselieman | dinsdag 14 februari 2017 @ 23:53 | |
Buslijn 300 tussen Groningen en Emmen is zodanig druk dat er met Qliners van 15 meter in de spitsuren in een frequentie van 10 minuten gereden wordt. Voor de provincie Drenthe is dit niet genoeg, want om meer capaciteit te creëren willen ze dubbeldekkers in gaan zetten http://www.rtvdrenthe.nl/(...)n-Emmen-en-Groningen | ||
Nattekat | woensdag 15 februari 2017 @ 00:00 | |
Klinkt als lijn 400 tussen Leiden en Zoetermeer. Die rijdt op het hoogtepunt van de spits 10x per uur en zit nog iedere rit bomvol. En in Zoetermeer heb je toevallig te maken met een trieste treindienst. En tussen Groningen en Emmen moet ook gewoon een trein rijden. | ||
dennistd | woensdag 15 februari 2017 @ 00:08 | |
Het probleem is dat de bus er slechts 55 minuten over doet. Voor een spoorlijn kom je dan al snel uit op een lijn naar Stadskanaal en dan via Veendam naar Groningen. Maar alleen Veendam-Groningen is al 30 minuten, dus ik betwijfel of een trein daarin wel snel genoeg is. | ||
Nattekat | woensdag 15 februari 2017 @ 00:11 | |
Edit: lees scheef. Lastig te geloven dat een bus op hetzelfde traject de trein verslaat. | ||
Peterselieman | woensdag 15 februari 2017 @ 00:15 | |
Dat komt omdat de bus de snelste en vrijwel rechtstreekse route neemt en de trein een omweg langs allerlei molshopen (als de lijn vanuit Veendam doorgetrokken wordt tenminste) | ||
derLudolf | woensdag 15 februari 2017 @ 00:17 | |
Tja, de N34 loopt nou eenmaal in een rechte lijn naar Groningen. Vanaf het busstation van Emmen is het een kilometer tot einde bebouwde kom en nog eens 2 tot de N34. | ||
derLudolf | woensdag 15 februari 2017 @ 00:25 | |
Wil je die trein echt laten concurreren zal het sowieso geen stoptrein moeten worden denk ik. Emmen-Borger-Gieten-Assen lijkt me dan logischer. Gieten is sowieso een belangrijk knooppunt dus handig om die mee te nemen als station | ||
dennistd | woensdag 15 februari 2017 @ 00:33 | |
Als je via Gieten wil dan moet je bij Tynaarlo aansluiten. Als je na Gieten alsnog via Assen wil krijg je hele rare bochten | ||
derLudolf | woensdag 15 februari 2017 @ 00:40 | |
Ja klopt beter de hele N34 ( vanaf Emmen dan) volgens ja, anders ga je eerst weer stukje zuidelijker. Bij Tynaarlo kruist de weg het spoor | ||
Ou-Tannu | woensdag 15 februari 2017 @ 12:21 | |
Tot je in de file mag aansluiten bij gieten | ||
qu63 | donderdag 16 februari 2017 @ 15:28 | |
Ik las dat dat toch onhaalbaar is ivm te lage bruggen/viaducten op de route -Edit- oh, dat staat ook in t artikel zie ik | ||
derLudolf | donderdag 16 februari 2017 @ 15:31 | |
Dat staat toch in de link, een nieuw aan te leggen viaduct bij het HS. Of gaat het om viaducten elders in de stad? | ||
derLudolf | donderdag 16 februari 2017 @ 15:31 | |
^ Laat maar | ||
Ou-Tannu | vrijdag 17 februari 2017 @ 10:41 | |
laat ze t spoor maar door trekken.. meteen waslijn er boven... en 140km/h gereed maken! | ||
Kentekenplaat | vrijdag 17 februari 2017 @ 13:34 | |
Zeg, willen jullie eens ophouden met het plannen van allerlei spoorlijnen door onze mooie provincie? | ||
Ou-Tannu | vrijdag 17 februari 2017 @ 17:24 | |
nee al die Dieselgestookte bussen die ongeveer in colonne gaan rijden zijn mooo? | ||
Kentekenplaat | vrijdag 17 februari 2017 @ 21:08 | |
Die gaan over bestaande wegen. En ik heb geen hekel aan bussen. | ||
derLudolf | maandag 27 februari 2017 @ 13:16 | |
Staking bij de chauffeurs van Q-Buzz in Emmen. http://www.rtvdrenthe.nl/(...)ondom-Emmen?r=nieuws | ||
derLudolf | woensdag 1 maart 2017 @ 12:37 | |
Meer Q-buzz nieuws, vandaag volgend jaar dubbeldekkers op de 300. Ze hebben het over Groningen-Emmen, blijkbaar wordt de lijn dus ingekort? (Nu Groningen-Klazienaveen) | ||
Ou-Tannu | woensdag 1 maart 2017 @ 13:47 | |
zou het zo druk zijn op emmen - klazinaveen? | ||
derLudolf | woensdag 1 maart 2017 @ 13:49 | |
Geen idee, wel de tweede grote kern in de gemeente. | ||
Peterselieman | vrijdag 3 maart 2017 @ 22:28 | |
Buswaanzin in Duitse plaats Gotha | ||
NoBody122 | vrijdag 3 maart 2017 @ 22:55 | |
Ik las het al op de FP inderdaad... Waar halen ze in godsnaam zo snel die dubbele bezetting aan buschauffeurs vandaan | ||
Ou-Tannu | vrijdag 3 maart 2017 @ 23:29 | |
volgens de drukte meter op de Qbuzz reisplanner niet | ||
Nattekat | vrijdag 3 maart 2017 @ 23:58 | |
In plaats van dat ze de frequenties verdubbelen... maar iets doen voor de reiziger kan natuurlijk niet. | ||
borisz | dinsdag 28 maart 2017 @ 15:31 | |
Eindelijk. | ||
Peter | dinsdag 28 maart 2017 @ 18:03 | |
Een stroboscopisch kunstwerk in de tunnel.. lekker voor epileptische reizigers | ||
dennistd | woensdag 29 maart 2017 @ 23:24 | |
Paar weken terug het werkpaard van dienst maar eens weer op de foto gezet: | ||
borisz | zondag 2 april 2017 @ 11:57 | |
Prima busbaantje | ||
qu63 | zondag 2 april 2017 @ 23:37 | |
Wat heb ik toch een godgloeiende hekel aan KIWA Register zeg. Voor het personenvervoer is dus een vergunning nodig. Ieder OV of touringcarbedrijf heeft er een, plus een kopietje voor ieder voertuig. Nu was er een heel ongemakkelijk PDFje op hun site. Die heb ik al eens offline gekregen omdat er 5 jaar oude (onjuiste) data in stond. Na een tijdje (1,5 jaar) was deze weer online. Nu is die lijst alleen wéér verdwenen. Ondertussen hebben ze bij NIWO het wel goed voor elkaar: Een oude lijst met vergunningen (inclusief het aantal voertuigen) staat gewoon nog online (klik) en voor de nieuwe vergunningen is gewoon een zoekformulier beschikbaar: https://ondernemersloket.(...)urovergunninghouders Dat is niet de meest ideale situatie, maar met wat 'hacking' krijg je binnen no time de hele lijst. De eis voor beiden partijen is gelijk, maar waarom kan de KIWA dan gewoon niet iets goed doen? -edit- Ik had eerder moeten ranten, lijstje gevonden! https://www.kiwaregister.(...)ergunninghouders.pdf Het blijft verder nog steeds ruk natuurlijk, waarom niet gewoon een api ofzo, zoals de RDW nu heeft.. [ Bericht 6% gewijzigd door qu63 op 02-04-2017 23:56:28 ] | ||
Pinnenmutske | zondag 2 april 2017 @ 23:45 | |
Arriva rijdt toch in Hilversum? Dan was het die maatschappij waar ik in 2014 mee gereden heb. | ||
Peterselieman | zondag 2 april 2017 @ 23:55 | |
Nee. Connexxion zit daar al erg lang | ||
qu63 | zondag 2 april 2017 @ 23:57 | |
En krijgt soms bezoek van wagens uit Amersfoort/Utrecht, maar dat is Qbuzz/U-OV | ||
Peterselieman | maandag 3 april 2017 @ 00:01 | |
Tegenwoordig komt Syntus er ook vanuit Amersfoort | ||
dennistd | maandag 3 april 2017 @ 05:13 | |
Vanuit Soest - Amersfoort met lijn 70 inderdaad, maar ook vanuit Loenen - Mijdrecht met de 121. | ||
Pinnenmutske | maandag 3 april 2017 @ 08:35 | |
Juist ja. Ik reed met bus 107 naar Utopia. Even leuk als met de Kusttram in Belgie | ||
Peter | zaterdag 15 april 2017 @ 19:10 | |
Dubbeldekkers komen naar de regio Amsterdam: http://nos.nl/artikel/216(...)penbaar-vervoer.html | ||
Nattekat | zaterdag 15 april 2017 @ 19:33 | |
Nice | ||
Ou-Tannu | zaterdag 15 april 2017 @ 19:35 | |
tot er een viaductje in de weg zit eerder toen er hier nog hoogvloers rond reed ( o408tjes enzo ) was er ook iig 1tje die niet op een bepaalde lijn mocht want dan paste die niet | ||
Peterselieman | zaterdag 15 april 2017 @ 19:36 | |
och, dan heb je een mooie cabriobus. Doet het altijd goed bij de toeristen | ||
Nattekat | zaterdag 15 april 2017 @ 19:37 | |
Houden ze wel rekening mee denk ik | ||
Ou-Tannu | zaterdag 15 april 2017 @ 19:37 | |
kan je toeslag gaan vragen | ||
Peterselieman | zaterdag 15 april 2017 @ 19:37 | |
Lijn 300 tussen Groningen en Emmen zal volgen met 5 stuks voor Qbuzz | ||
Ou-Tannu | zaterdag 15 april 2017 @ 19:38 | |
zolang ze maar een 100km/h mogen! anders laat maar | ||
Peterselieman | zaterdag 15 april 2017 @ 19:40 | |
ik ga er wel vanuit dat ze om en nabij die snelheid begrensd gaan worden. | ||
Ou-Tannu | zaterdag 15 april 2017 @ 19:51 | |
beter dan 80! :| anders moet ik er weer kilometers achter hangen | ||
Peterselieman | zaterdag 15 april 2017 @ 19:56 | |
wel zuinig in verbruik als je er pal achter gaat zitten | ||
Ou-Tannu | zaterdag 15 april 2017 @ 20:00 | |
ik wil mn TDI ook wel eens even uitlaten | ||
Peterselieman | zaterdag 15 april 2017 @ 20:05 | |
zoek een mooie rotonde en ga rondjes draaien | ||
Ou-Tannu | zaterdag 15 april 2017 @ 20:06 | |
zonde van t rubber | ||
qu63 | zondag 16 april 2017 @ 00:03 | |
Doe jij dan netjes je gordel om? | ||
dennistd | zondag 16 april 2017 @ 00:06 | |
Vanmiddag even in Soesterberg geweest, zo vaak zie je deze twee soorten voertuigen niet naast elkaar | ||
Ou-Tannu | zondag 16 april 2017 @ 13:21 | |
in de bus? ja. in de auto ja, oh wacht dan mag je op sommige plekken zelfs harder | ||
Peterselieman | donderdag 27 april 2017 @ 21:39 | |
interessant. Voor de concessie Amstelland-Meerlanden krijgt Connexxion de beschikking over 58 Mercedes Capacity L die aan de plaatjes te zien in 2021 vervangen worden door de Citea SLFA-210 E Dat betekent dus dat er van de gelede elektrische Citea een 21 meter lange variant komt https://online.ibabs.eu/i(...)erregio&id=100048163 | ||
derLudolf | donderdag 27 april 2017 @ 21:45 | |
Ik dacht dat lzv's niet in binnensteden mochten komen | ||
Peterselieman | donderdag 27 april 2017 @ 21:48 | |
Lange bussen wel. Zie Utrecht en Groningen En niet te vergeten de trams in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag | ||
derLudolf | donderdag 27 april 2017 @ 21:50 | |
Hoe lang mag een gewone bus zijn? 16m? Geleed 18,5m? | ||
Peterselieman | donderdag 27 april 2017 @ 21:59 | |
Geleed 18 meter (een paar centimeter meer doen ze niet lastig over). Bij gewone bussen houdt het bij 15 meter wel op, omdat je bij grotere lengtes een te grote draaicirkel krijgt. Zit je boven de 18 meter dan valt het op basis van de lengte in de categorie speciale voertuigen. Opvallend was dat het grootste deel van de GVU-bussen (Utrecht) van 25 meter destijds geen ZZ-kenteken had, maar een normaal vrachtwagenkenteken. | ||
Ou-Tannu | zaterdag 29 april 2017 @ 19:47 | |
ekte bussen bestaan toch niet meer :] | ||
derLudolf | zaterdag 29 april 2017 @ 20:11 | |
Zoiets bedoel je? Volgens mij kan ik me die dingen nog vaag herinneren. Tenminste, toen ik klein was waren de bussen die hier door het dorp gingen geel | ||
Ou-Tannu | zaterdag 29 april 2017 @ 20:15 | |
Precies.. leuk detail.. vandaag reed er nog zo`n model ( of iets wat er enorm op leek dan op de A7.. met oldtimer kenteken en iig op de achterzijde nog ekte FRAM bestikkering en pompebledjes :p | ||
derLudolf | zaterdag 29 april 2017 @ 20:16 | |
Voor oude voertuigen kun je ook gewoon een "oud" kenteken aanvragen | ||
Ou-Tannu | zaterdag 29 april 2017 @ 20:17 | |
Correct.. maar dat zegt wel wat voor de leeftijd want die krijg je ook alleen als je aan bepaalde voorwaarden voldoet | ||
Peterselieman | zaterdag 29 april 2017 @ 20:18 | |
Deze? http://www.sssbus.nl/?page_id=32 | ||
Ou-Tannu | zaterdag 29 april 2017 @ 20:59 | |
behalve dat deze gele plaatjes draagt | ||
derLudolf | zondag 30 april 2017 @ 08:55 | |
Als je in 1987 eenb nieuwe auto kocht had die dan ook gele platen Voertuigen die hun eerste toelating voor 1978 hadden, mogen blauwe platen hebben. | ||
Kentekenplaat | zondag 30 april 2017 @ 22:34 | |
Gado Den Oudsten Daf MB200 Echte bus Mijn vader was chauffeur en die reed liever met de oudere bussen dan met de nieuwe. Die oudjes lagen beter op de weg. (Logisch, want underfloor motor) | ||
Kentekenplaat | zondag 30 april 2017 @ 22:57 | |
Ik denk dat je de 5509 van het NOV uit Ouwsterhaule gezien hebt. | ||
qu63 | vrijdag 5 mei 2017 @ 12:15 | |
Vrachtwagens, bussen en touringcars hebben dezelfde combi hoor. Aan het kenteken valt niet te zien wat het voor een voertuig is, behalve dat ie zwaarder is dan 7500 kg 82-BHF-8, Volvo FM 82-BHF-9, Volvo 9700 | ||
Alexxxxx | vrijdag 5 mei 2017 @ 15:51 | |
pVolgens mij bedoelt psm dat ze geen ZZ-kenteken hadden Ik ken de dubbel gelede bussen alleen met ZZ-kentekens trouwens. | ||
Peterselieman | vrijdag 5 mei 2017 @ 17:47 | |
klopt. kijk maar eens op busfoto.nl en zoek dan maar eens op GVU-serie 4900. De eerste bussen hadden ZZ-kenteken, de rest niet. | ||
qu63 | maandag 8 mei 2017 @ 00:36 | |
Maar dat zei hij niet Bussen met een lengte langer dan 20 meter (>15 was nog langer namelijk 908 voertuigen): 0074ZZ 0075ZZ 0076ZZ 0077ZZ BNBL87 BNBL88 BNBL89 BNBL90 BNBL91 BNBL92 BNBL95 BNBL96 BNBL97 BNBL98 BNBL99 BNNR42 BNTJ15 BNTJ16 BNTJ17 BNTS80 BNTS82 BNTS84 BNXG43 BNXG44 BNXG45 BNXG46 BNXG47 ZZ6388 ZZ6389 ZZ6390 ZZ6391 ZZ7156 ZZ9492 ZZ9493 ZZ9505 ZZ9511 ZZ9517 ZZ9518 ZZ9522 ZZ9524 ZZ9525 ZZ9526 ZZ9527 ZZ9528 ZZ9529 ZZ9548 ZZ9549 ZZ9550 ZZ9551 ZZ9552 ZZ9553 ZZ9557 ZZ9805 | ||
JDude | maandag 8 mei 2017 @ 05:04 | |
Ik kwam gisteren in Breda lijn 115 naar "Thialf IJsstadion" tegen. Foutje, bedankt. | ||
dennistd | vrijdag 12 mei 2017 @ 01:10 | |
Wat weinig plaatjes hier, daarom maar mijn werkpaard van woensdagavond: | ||
derLudolf | vrijdag 12 mei 2017 @ 07:52 | |
Wat een drukte | ||
derLudolf | vrijdag 12 mei 2017 @ 07:55 | |
ZZ is volgens mij vaak ook alleen de eerste exemplaren van iets. Zodra iets seriematigs wordt kan geven ze het een normaal kenteken, ook al is het langer/zwaarder dan wat een normaal voertuig mag zijn. | ||
dennistd | vrijdag 12 mei 2017 @ 11:48 | |
Tja, ik ga geen foto's maken als ik de hele bus vol heb zitten en vertraging heb Dit was de laatste rit van de dag op deze lijn, even na half tien. Dan is het niet druk meer nee... | ||
Peterselieman | woensdag 17 mei 2017 @ 12:53 | |
Arriva heeft een Citaro minder in dienst. In Tilburg is er namelijk eentje te heet geworden http://nos.nl/artikel/217(...)vliegt-in-brand.html | ||
Ou-Tannu | woensdag 17 mei 2017 @ 19:06 | |
Citaro vs tropische temperaturen: [ ] Geschikt [x] Ongeschikt | ||
qu63 | vrijdag 19 mei 2017 @ 14:59 | |
Nope:
| ||
Peterselieman | vrijdag 26 mei 2017 @ 19:34 | |
RIP O405G van TCR: http://www.hvzeeland.nl/n(...)e-bij-busongeluk-a58 Volgens mij betekent dit ongeval zo ongeveer het einde van dit bustype in Nederland | ||
Ou-Tannu | zondag 28 mei 2017 @ 02:10 | |
Stukken antiek zijn het in busland | ||
marcel.de | zondag 28 mei 2017 @ 09:29 | |
Hier anders niet hoor. Een o405 rijdt nog dagelijks zijn rondes op eiland Borkum, en dagelijks rijdt hier een o408 op de lijndienst in Ostfriesland. Verder dagelijks een paar bussen Integro1 vijftien meter voor de deur. Maar goed, ook nieuwer spul als Integro 2, Intouro enzo | ||
qu63 | zondag 4 juni 2017 @ 01:05 | |
| ||
derLudolf | zondag 4 juni 2017 @ 01:09 | |
In Litouwen rijden er nog genoeg van die dingen | ||
dennistd | zondag 4 juni 2017 @ 01:10 | |
Die zou bij SouthWest in Dalfsen moeten rijden. | ||
derLudolf | zondag 4 juni 2017 @ 01:10 | |
In het Emsland kom je deze oude Mercedes bussen ook nog wel eens tegen. | ||
derLudolf | zondag 4 juni 2017 @ 01:11 | |
SouthWest, een keer bus van gehuurd, dat was top. Geweldige chauffeur, dik feest in de bus | ||
dennistd | zondag 4 juni 2017 @ 19:38 | |
Dit oudje stond net bij station Enschede als pendelbus naar Freshtival: | ||
boriq | zondag 4 juni 2017 @ 20:40 | |
Die haastte mij net al voorbij in Zuid-Enschede richting centraal met een handjevol reizigers. Richting Buurse (dorp ten zuiden van Enschede) stond ook een compleet witte Citaro G te wachten in de berm op al het vervoer van vanavond richting station. | ||
AdoraBelle | zondag 4 juni 2017 @ 20:48 | |
Er zijn er naar ik weet nog wel een paar in museumcollecties. | ||
qu63 | woensdag 7 juni 2017 @ 22:33 | |
Die staan dan niet meer op kenteken, of hebben een andere handelsbenaming die ik niet met mijn zoekopdracht vond | ||
qu63 | woensdag 7 juni 2017 @ 22:33 | |
Klopt, en die geëxporteerde was ook van hun. | ||
Peterselieman | donderdag 8 juni 2017 @ 14:46 | |
Met de punctualiteit van lijn 15 in Groningen gaat het deze weken allerbelabberdst. Tussen Zernike en Hoofdstation wordt regelmatig tien tot twintig minuten vertraging geboekt en dat op een rijtijd van ongeveer 15 minuten ... Het komt dan ook voor dat de bussen ongeveer allemaal tegelijk op HS zijn of op Zernike De reden is waarschijnlijk werkzaamheden rond de route, maar waarom ze niet de alternatieve route via het centrum kiezen is mij niet bekend. | ||
Ou-Tannu | donderdag 8 juni 2017 @ 21:54 | |
Groningen en bussen... Een gouden combinatie...... | ||
Peterselieman | dinsdag 27 juni 2017 @ 21:04 | |
Arriva heeft allerlei nieuwe POD-auto's aangeschaft om het personeel van de stallingen naar de busstations te vervoeren en andersom. Ze hebben gekozen voor Renault Zoë's. Ook niet bijzonder, maar wel geinig is dat de meeste auto's kentekens hebben die beginnen met NS | ||
Ou-Tannu | dinsdag 27 juni 2017 @ 21:07 | |
Tja.. | ||
Alexxxxx | woensdag 28 juni 2017 @ 10:43 | |
stond er onlangs vol mee bij de Leeuwarder dealer | ||
derLudolf | woensdag 28 juni 2017 @ 10:46 | |
Ik zag dit weekend trouwens een gelede touringcar rijden, van Blauw Reizen uit Ter Apel. | ||
derLudolf | woensdag 28 juni 2017 @ 21:57 | |
Mounir is z'n OV kaart vergeten... https://m.facebook.com/st(...)6&id=147181238626097 | ||
Ou-Tannu | woensdag 28 juni 2017 @ 22:00 | |
| ||
dennistd | woensdag 28 juni 2017 @ 22:35 | |
Dat lukt je in Twente niet meer in elk geval, dankzij het nieuwe camerasysteem dat ook voorzien is van een camera op de achterzijde van de bus (vooral bedoeld als achteruitrijcamera, wat wel heel fijn is moet ik zeggen . | ||
Peterselieman | woensdag 28 juni 2017 @ 22:39 | |
kun je wel mooi heggen mee snoeien, zoals deze die nodig gedaan moet worden | ||
dennistd | woensdag 28 juni 2017 @ 22:49 | |
Zelfs een nieuwsbericht van Tubantia erover zie ik nu http://www.tubantia.nl/en(...)erabeelden~a6359288/ Al ontbreekt daarin de achteruitrijcamera en ook de frontcamera, die vooral geplaatst is om bij aanrijdingen meer duidelijkheid over de schuldvraag te brengen. | ||
derLudolf | vrijdag 30 juni 2017 @ 12:30 | |
Dat ze dit nog niet eerder bedacht hadden... https://resource.wur.nl/n(...)jn-Arnhem-Campus.htm | ||
Peterselieman | vrijdag 30 juni 2017 @ 19:41 | |
mja, dat gaat vooral over de tussenliggende plaatsen, vanuit Arnhem Centraal ben je met de trein en daarna lijn 84/88 sneller in Wageningen. | ||
derLudolf | vrijdag 30 juni 2017 @ 22:50 | |
Minder overstappen is meer beter. Geen idee of het veel tijd zal schelen, als het een paar minuten scheelt denk ik dat veel mensen liever één verkeersmiddel hebben | ||
Peterselieman | vrijdag 30 juni 2017 @ 23:18 | |
true. Bij dat soort lijnen draait het om frequentie en betrouwbaarheid. Daarom ben ik ook benieuwd hoe straks in Groningen de buslijn tussen Zernike en Europapark (via UMCG Noord) zal gaan lopen. Of studenten/scholieren/werkenden al bereid zijn om in Assen de IC voor de stoptrein te verruilen om bij Europapark de bus te pakken ipv HS. | ||
Ou-Tannu | vrijdag 30 juni 2017 @ 23:50 | |
Europapark upgraden naar IC station probleem opgelost | ||
qu63 | dinsdag 4 juli 2017 @ 22:45 | |
Bijzonder, hier in t Gooi komen de camerabeelden zelfs langs op t scherm dat in de bus hangt, iedereen kan dus al zien dat t werkt! Of dat de camera vies is of stuk is.. | ||
Alexxxxx | maandag 10 juli 2017 @ 21:04 | |
Ff weekendje in Denemarken geweest. Leuk om daar een Citea te zien. Nog leuker was de Hainje in Legoland trouwens. | ||
qu63 | maandag 10 juli 2017 @ 23:40 | |
En dan niets zeggen of zn lijnfilm | ||
Alexxxxx | dinsdag 11 juli 2017 @ 00:42 | |
We kwamen net uit Aars, we hebben in Aarsgegeten, zijn dwars door Aars heen gereden en hebben in Aars geparkeerd. Dan is het niet meer speciaal | ||
qu63 | dinsdag 11 juli 2017 @ 21:45 | |
En dan ook nog langs een Fartkontrol gereden? | ||
Alexxxxx | dinsdag 11 juli 2017 @ 23:34 | |
Nee. | ||
PandaDrop | dinsdag 11 juli 2017 @ 23:38 | |
Yes, rare plaatsnamen. Iemand in Sonderballe Strand geweest? | ||
Peterselieman | donderdag 13 juli 2017 @ 17:48 | |
Kubus is verkocht aan Busitalia, dochterbedrijf van de Italiaanse spoorwegen http://nos.nl/artikel/218(...)z-aan-italianen.html | ||
Ou-Tannu | vrijdag 14 juli 2017 @ 14:32 | |
Dag kubus? | ||
Peterselieman | vrijdag 14 juli 2017 @ 17:56 | |
neuh, ik denk juist dat het de opmaat kan zijn naar uitbreiding. Vanwege de perikelen bij de NS konden ze eerst niets, maar nu denk ik wel weer | ||
Ou-Tannu | vrijdag 14 juli 2017 @ 18:02 | |
als ze daar in Italië een paar grote goed gevulde geldzakken hebben | ||
Peterselieman | vrijdag 14 juli 2017 @ 18:48 | |
Dat komt wel goed | ||
Ou-Tannu | vrijdag 14 juli 2017 @ 18:52 | |
we zullen het zien als er weer een aanbesteding komt | ||
Peterselieman | dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:30 | |
Toch handig die waterstofbussen in Groningen. Geen tankstation in de buurt, dus ze zijn enkele malen achterop een trailer naar Helmond gereden om te tanken http://www.rtvnoord.nl/ni(...)Helmond-om-te-tanken | ||
Ou-Tannu | dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:35 | |
Leuk dat ze geen CO2 uitstoot hebben tijdens het eigen rijden.... alleen jammer dat nu wel weer teniet gedaan wordt door elke keer 500KM door een DIESELblok mee genomen te worden om te tanken | ||
Dr_Flash | dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:17 | |
"want het heeft geen zin om die afstand zelf te gaan rijden" Nee, dus verzinnen we iets NOG slechters | ||
Ivo1985 | dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:18 | |
Tja, ambtenaren... | ||
Ou-Tannu | dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:19 | |
als ze die dingen nou op een wagon zouden zetten... en per spoor zouden verslepen | ||
Peterselieman | dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:29 | |
ben je waarschijnlijk nog duurder uit | ||
Ou-Tannu | dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:36 | |
Maar wel Milieu bewust :-) | ||
dennistd | dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:15 | |
Vul wat gasketelwagens met waterstof en zet ze achterop de stamlijn in Delfzijl neer zou ik zeggen. | ||
Bitlord | dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:32 | |
Dan moet je alsnog tanken daar, zie ik liever een tankstation met een shopje. Of dieselbussen maar dat is een andere discussie. | ||
Ou-Tannu | woensdag 2 augustus 2017 @ 11:28 | |
Hybride | ||
Ou-Tannu | donderdag 3 augustus 2017 @ 14:51 | |
nou geen bussen meer op de dieplader | ||
qu63 | zondag 6 augustus 2017 @ 21:51 | |
Ze kunnen beter een lijndienst opzetten naar Helmond En een aanhanger met extra waterstof meenemen voor de terugweg.. | ||
cherrycoke | zondag 6 augustus 2017 @ 22:13 | |
deze hebben jullie waarschijnlijk al 3013140304 voorbij zien komen kan je nog steeds een kaartje kopen in de bus? morgen naar het ziekenhuis en de bus stopt praktisch voor me neus net als het ziekenhuis. Arriva | ||
Peterselieman | zondag 6 augustus 2017 @ 22:14 | |
Dat kan nog steeds. In een aantal bussen kun je echter alleen met pin betalen. In de rest nog steeds contant | ||
dennistd | zondag 6 augustus 2017 @ 22:51 | |
Waarbij je bij die laatste bussen juist weer niet kunt pinnen. En hou er rekening mee dat een los kaartje in de bus duurder is dan een ov-chipkaart, waarvan 9292 standaard het tarief toont. | ||
Bitlord | zondag 6 augustus 2017 @ 23:29 | |
Hangt van de lokale situatie af. Soms is het voordeliger om een kaartje i de bus te kopen. | ||
dennistd | maandag 7 augustus 2017 @ 00:19 | |
Klopt, maar 9/10 keer niet | ||
borisz | woensdag 30 augustus 2017 @ 19:16 | |
Voor het laatst in bus 82 gezeten. Vanaf maandag bus 382 /Nieuwe concessie Haarlem-IJmond gaat vanaf zondag in. | ||
dennistd | donderdag 7 september 2017 @ 18:08 | |
https://www.destentor.nl/(...)e-gewonden~a8d4eec5/ | ||
borisz | donderdag 7 september 2017 @ 18:30 | |
Fijn hoor. Zelfs bussen waarin je je Telefoon kan opladen. . | ||
dennistd | donderdag 7 september 2017 @ 18:32 | |
Dat kan in Twente al sinds 2013. Je kunt hier zelfs je laptop opladen. | ||
Ou-Tannu | vrijdag 8 september 2017 @ 00:01 | |
geen 230V hebben is wel zo 2016 geen 5V usb hebben is wel zo 2015 | ||
dennistd | zaterdag 23 september 2017 @ 22:26 | |
Ook in Twente kan er vanaf 1 januari alleen nog gepind worden in de bus (naast de ov-chipkaart uiteraard). Daarom is men begonnen met de inbouw van de apparatuur hiervoor. Vanmiddag zag ik de 3103 staan waar de apparatuur al ingebouwd in, maar zoals te zien nog niet in gebruik is. In de zwarte zak zal het pinapparaat wel verstopt zitten. Voor de liefhebber: het is deze tablet. | ||
qu63 | zaterdag 23 september 2017 @ 23:11 | |
Met CANBUS-aansluiting zelfs? Ben benieuwd wat ie kost, zou bijna een leuk hobbyprojectje zijn Of dat scherm in plaats van de Blaupunt navigatie.. | ||
dennistd | zaterdag 23 september 2017 @ 23:37 | |
Geen idee wat ie kost, was ik ook wel benieuwd naar maar ik kan het nergens vinden. | ||
Ou-Tannu | zondag 24 september 2017 @ 12:24 | |
Zal ook tijd worden... groot gemis dat je niet kan pinnen in de bus. nu moet je of wat kleingeld hebben... of die ov-chipkaart met voldoende saldo bij je hebben.. | ||
derLudolf | zondag 24 september 2017 @ 12:36 | |
Ja, buskaartjes zijn ook zo duur... Die paar euro's heb je toch wel op zak als je de deur uit gaat... | ||
Ou-Tannu | zondag 24 september 2017 @ 12:48 | |
Nee? Dan moet ik eerst langs de flappentap | ||
Peterselieman | donderdag 5 oktober 2017 @ 14:59 | |
Ondertussen op een doordeweekse dag op de stadsdienst in Leeuwarden: http://www.dumpert.nl/med(...)_favo_nummertje.html | ||
derLudolf | woensdag 1 november 2017 @ 12:15 | |
http://www.rtvnoord.nl/ni(...)n-Groningen-en-Emmen | ||
Dr_Flash | woensdag 1 november 2017 @ 15:48 | |
Baas busbedrijf is het zat: "Fuck it!" en kapt ermee. https://nos.nl/artikel/22(...)allig-personeel.html | ||
Hojdhopper | vrijdag 3 november 2017 @ 16:45 | |
Hoi! Is dit topic voor bussen in het regulier openbaar vervoer of gewoon algemeen (busplaatjes, pendelvervoer, internationale lijndiensten, etc.)? | ||
derLudolf | vrijdag 3 november 2017 @ 17:05 | |
Het mag allemaal, zolang het maar 9 of meer zitplaatsen heeft | ||
Ou-Tannu | vrijdag 3 november 2017 @ 18:29 | |
inclusief of exclusief bestuurder? | ||
Nattekat | vrijdag 3 november 2017 @ 18:47 | |
Die zit toch op een zitplaats? | ||
Pino112 | vrijdag 3 november 2017 @ 20:16 | |
Vanmiddag in Almere: https://twitter.com/mvbergen/status/926508201293598721/photo/1 Veertien gewonden http://www.omroepflevolan(...)ur-slecht-er-aan-toe | ||
Peterselieman | vrijdag 3 november 2017 @ 21:07 | |
Heftige klapper geweest zeg ... Hopelijk valt het met de gewonden wat mee en daarnaast is het zonde van de Benz. | ||
Ou-Tannu | vrijdag 3 november 2017 @ 21:51 | |
kunnen ze nieuwe gaan bestellen en hoe zit het nou eigenlijk met het kleinschalige vervoer in de GD-consessie | ||
Peterselieman | vrijdag 3 november 2017 @ 21:56 | |
Over een maand gaat Keolis daar rijden, dus ik denk het niet. Schijnt dat die nieuwe barrels voor een gedeelte in Hoogeveen staan | ||
derLudolf | vrijdag 10 november 2017 @ 23:44 | |
Ik kwam vandaag voor de tweede keer de dubbeldekker naar Grunn tegen in Emmen. De dienst die rond 16:40 vertrekt rijdt met een dubbeldekker blijkbaar. Beide keren reed kort daarachter nog een extra 300. Hoeveel dubbeldekkers zijn er inmiddels afgeleverd? | ||
Peterselieman | vrijdag 10 november 2017 @ 23:56 | |
de tweede zou er nu zo ongeveer moeten zijn | ||
qu63 | maandag 13 november 2017 @ 12:07 | |
Oeps.. http://www.dvhn.nl/drenth(...)ereden-22650497.htmlVolgens bovenstaand artikel zou ie er vandaag moeten zijn ja | ||
Mr.Jorn. | maandag 13 november 2017 @ 12:32 | |
De 3691 reed vrijdag alweer | ||
derLudolf | maandag 13 november 2017 @ 13:02 | |
Ik weet geen nummertjes, maar kwam hem afgelopen vrijdag ook tegen. Donderdag ook al | ||
derLudolf | woensdag 22 november 2017 @ 21:47 | |
Kwam vandaag weer es een dubbeldekker tegen... Net vertrokken uit Emmen (vlak voor de oprit van de N34). Met de alarmlichten aan... | ||
Ou-Tannu | woensdag 22 november 2017 @ 21:49 | |
ik kijk wel eens even welke voertuigen er volgens de OV app op de 300 tuffen maar elke keer geen 3691 nu rijden de 3674 3640 en 3658 richting groningen en de 3657 3653 de andere kant uit | ||
Peterselieman | woensdag 22 november 2017 @ 21:51 | |
Volgens mij kwam ik die vanmiddag tegen op de 300 toen deze een rondje Hereplein maakte. | ||
borisz | woensdag 22 november 2017 @ 21:51 | |
Zaterdag in bus 350 van Leeuwarden naar Alkmaar gezeten. Best wel lollig die lange buslijn. | ||
Ou-Tannu | woensdag 22 november 2017 @ 21:54 | |
nouja gok dat die ook voornamelijk in de spits on-route is | ||
Mr.Jorn. | donderdag 23 november 2017 @ 09:22 | |
https://ovzoeker.nl/voertuig/QBUZZ:3692 Dubbeldekker nummer 2.. | ||
derLudolf | donderdag 23 november 2017 @ 09:30 | |
Kwam gister ook een tegen rond 16:45. Was toen net uit Emmen vertrokken. | ||
Peterselieman | donderdag 23 november 2017 @ 19:16 | |
vanaf december is de route ruim 10 minuten korter. In plaats via Bolsward te rijden gaat de bus vanaf Leeuwarden via de A31/N31 rechtstreeks naar Zurich, de knooppunthalte voor de Afsluitdijk. | ||
Fiorano | zaterdag 25 november 2017 @ 18:21 | |
Kwam net een Syntus bus tegen die van voren als Syntus Gelderland bestickert was en van de zijkant als Syntus Utrecht. Vliegende keep ofzo? | ||
dennistd | zaterdag 25 november 2017 @ 20:35 | |
Nee, die komt van Syntus Overijssel Dat is er eentje uit de 4000-serie: overbodig in Midden-Overijssel door de bezuinigingen, daarom verhuisd als tijdelijke bus naar Syntus Utrecht. en in het wit gestoken. Daar zijn inmiddels alle nieuwe bussen geleverd, en was daarom daar niet meer nodig. Daarom nu naar Syntus Gelderland, waar een bus mist door het ongeluk bij dat viaduct | ||
Ou-Tannu | zaterdag 25 november 2017 @ 20:44 | |
Mooi! vond t altijd al een domme stop Jammerlijk dat het ooit zo mooie Interliner / Qliner netwerk nou wel helemaal omzeep gaat | ||
Kentekenplaat | woensdag 29 november 2017 @ 11:54 | |
Was dat ook niet zo in het begin van het Interlinertijdperk? Dan stopte dat ding onderweg nog in Franeker, staat mij bij. | ||
Peterselieman | woensdag 29 november 2017 @ 18:19 | |
Sowieso Station Harlingen. Franeker snelweg weet ik zo niet meer. | ||
marcel.de | donderdag 30 november 2017 @ 06:28 | |
Voor zover ik mij kan herinneren vanaf de afsluitdijk alleen Harlingen en dan weer verder richting Leeuwarden. | ||
Ou-Tannu | vrijdag 1 december 2017 @ 17:17 | |
Lekker elektrische busseb | ||
Ou-Tannu | woensdag 6 december 2017 @ 20:34 | |
Dubbeldekker gespot Je kijkt er in het donker wel ff vaag tegen aan ;o | ||
Ou-Tannu | maandag 11 december 2017 @ 18:02 | |
lekker bezig | ||
Peterselieman | maandag 11 december 2017 @ 18:12 | |
De passagiers van lijn 96 zijn slechter af, want hun bus is van de weg gegleden In Groningen rijden er slechts sporadisch bussen op de lijnen 1 en 2. Ze hebben problemen om die elektrische dingen op te laden. | ||
Ou-Tannu | maandag 11 december 2017 @ 18:26 | |
vanaf 19:00 rijd er niks meer van GD inmiddels heeft RIT 1048 een +40 aangetikt | ||
BadderHaring | maandag 11 december 2017 @ 19:07 | |
In heel Zuid-Oost Brabant al sinds vanmiddag 13:00 geen bussen. Wat een treurigheid. Het zijn toch verdomme beroepschauffeurs? Die kunnen toch wel in een beetje sneeuw rijden? Nu moest ik dus 7km lopen. Kneuzen. | ||
Ou-Tannu | maandag 11 december 2017 @ 19:23 | |
inmiddels ligt t hier ook stil.. hoogste vertraging die ik heb kunnen zien op de lijnen die hier langs komen is +53 | ||
Dr_Flash | maandag 11 december 2017 @ 19:24 | |
Den Haag en Amsterdam liggen helemaal plat | ||
Ou-Tannu | maandag 11 december 2017 @ 19:25 | |
Sterkte met opbouwen dan | ||
Peter | maandag 11 december 2017 @ 19:36 | |
Den Haag gaat juist weer rijden ( en de trams zijn blijven rijden)
| ||
BadderHaring | maandag 11 december 2017 @ 19:42 | |
Even in Rotterdam informeren hoe je dat het beste kunt aanpakken. | ||
Kentekenplaat | maandag 11 december 2017 @ 20:42 | |
Echte beroepschauffeurs weten wanneer ze er beter mee uit kunnen scheiden. Zeker met zo'n lichte bus. Bovendien wordt dat meestal van hogerhand besloten. Je had zelf op zich ook kunnen bedenken dat de busdiensten er uit gekieperd kunnen worden bij sneeuwval. | ||
Ou-Tannu | maandag 11 december 2017 @ 20:52 | |
Precies.. waar je vroeger zo 12.000KG LEDIG had voor een simpele streekbus.. zit je tegenwoordig op een 8000KG LEDIG schat ik zo | ||
dennistd | maandag 11 december 2017 @ 21:05 | |
9000kg is een Citea. | ||
Ou-Tannu | maandag 11 december 2017 @ 21:14 | |
en wat woog een bus voor die lightweight rommel op de baan kwam? o408, MB200? etc? | ||
Peterselieman | maandag 11 december 2017 @ 21:41 | |
bij Âldtsjerk zat ook al een bus in de berm. Gaat lekker bij Arriva | ||
Kentekenplaat | maandag 11 december 2017 @ 21:45 | |
Los daarvan, toen had je nog underfloormotoren, dat scheelt ook een hoop. Ook bij wind. Mijn vader was chauffeur en die vond die nieuwe bussen maar niks. Bij wind moest je veel meer corrigeren. Mijn broer heeft ooit achterin een gelede MB200 gezeten met glad weer. De aanhanger hing tijdens het oprijden van de snelweg scheef achter de bus, maar hij kwam wel boven. Dat gaat je met een duwbak niet lukken. | ||
Kentekenplaat | maandag 11 december 2017 @ 21:46 | |
Een MB200 woog ongeveer 10 ton. | ||
BadderHaring | maandag 11 december 2017 @ 22:09 | |
Sjezus, is dit het busdiensten fan-topic ofzo. | ||
dennistd | maandag 11 december 2017 @ 22:12 | |
Deze woog 11 ton: De eerste Amba woog zo'n 8,5 ton dus een besparing ten opzichte van bovenstaande bus van 20-25%. | ||
Kentekenplaat | maandag 11 december 2017 @ 22:13 | |
Nee, maar ook niet het buschauffeur-afzeiktopic. Als een bus gaat slippen gaat dat iets meer gedonder opleveren dan bij de gemiddelde Toyota Aygo. | ||
BadderHaring | maandag 11 december 2017 @ 22:49 | |
Ik zeik geen buschauffeurs af, het gaat me om het gebrek aan vertrouwen in het personeel en de angst voor claims bij degene die de besluiten nemen. En als die mensen echt denken dat hun chauffeurs niet in staat zijn om bij een beetje sneeuw te rijden, dan moeten ze investeren in een betere opleiding. | ||
Gnittoo | dinsdag 12 december 2017 @ 11:49 | |
werkgevers maken gewoon een risicoafweging. 2 bussen van in berm/sloot, de nodige schades door uitglijders tov een zeer beperkt aantal reizigers. | ||
Kentekenplaat | dinsdag 12 december 2017 @ 21:48 | |
Ik heb je al uit proberen te leggen dat dat ook voor een gedeelte aan het materieel ligt. Het is te licht om veilig door de sneeuw te rijden. Veel gewicht achterin en geen druk op de stuuras. | ||
derLudolf | dinsdag 12 december 2017 @ 22:16 | |
Hoeveel dubbeldekkers rijden er inmiddels in de 300? Ik zag er vanmiddag 2. Een vertrok net richting Grunn, de ander kwam net aan. | ||
Ou-Tannu | woensdag 13 december 2017 @ 16:23 | |
geen idee.. zal eens kijken of ik iets kan vinden in de OVapp en het zijn er in totaal 5 volgens mij is de eerste de 3691? en het hoogste nummer wat ik nu in actieve rit zie is de 3695 Op dit moment in een rit: -> Emmen: 3694 -> Gronigen: 3693, 3695 [ Bericht 11% gewijzigd door Ou-Tannu op 13-12-2017 16:29:19 ] | ||
Mr.Jorn. | woensdag 13 december 2017 @ 17:09 | |
Jup, de eerste is de 3691 | ||
borisz | maandag 18 december 2017 @ 21:19 | |
Geklaag over de dubbeldekkerts http://www.nhnieuws.nl/ni(...)ers-Het-is-vreselijk /nog geen ervaring mee gehad. | ||
Ou-Tannu | maandag 18 december 2017 @ 21:59 | |
sommige mensen zeiken op alles | ||
marcel.de | dinsdag 19 december 2017 @ 05:45 | |
Dat lang duren van in en uitstappen... Daarom rijden ze in Groningen met dubbele achterdeur. | ||
borisz | vrijdag 22 december 2017 @ 16:09 | |
Nu ook zelf ingezeten. Prima bus. | ||
Ou-Tannu | vrijdag 22 december 2017 @ 18:06 | |
geen idee... kwam er gister wel 3 tegen achter elkaar ( 10 min interval ) | ||
Ou-Tannu | woensdag 3 januari 2018 @ 12:16 | |
vangrail gevangen fotos van omropfryslan / frieslandactueel | ||
Peterselieman | woensdag 3 januari 2018 @ 13:41 | |
Toch leuk zo'n niet betalende passagier Maar goed, veel schade aan zo'n bus. Kan zomaar einde verhaal zijn voor het ding als oplappen meer kost dan de waarde van het bussie | ||
Ou-Tannu | woensdag 3 januari 2018 @ 14:01 | |
leg dat maar eens uit aan je collega's | ||
Kentekenplaat | woensdag 3 januari 2018 @ 22:03 | |
Als die bus vol had gezeten was dat heel anders afgelopen. | ||
Ou-Tannu | woensdag 3 januari 2018 @ 22:12 | |
als het geen vakantie tijd was had die waarschijnlijk bommetje vol gezeten | ||
derLudolf | maandag 8 januari 2018 @ 21:48 | |
Wat een pannenkoek http://www.rtvdrenthe.nl/(...)in-de-berm-bij-Emmen Zie laatste tijd regelmatig Qlink bussen in Emmen rijden. Dacht dat die vooral voor Groningen stad bedoeld waren... | ||
Peterselieman | maandag 8 januari 2018 @ 21:54 | |
er is een lijn rond Emmen gekomen, lijn 12. Beetje vreemde lijn als je het mij vraagt. Veel verschillende begin- en eindpunten | ||
derLudolf | maandag 8 januari 2018 @ 22:00 | |
Hmm nogal ja als ik op OV wiki lees. Is ook ter vervanging van wat schoolbussen. En de 300 rijdt niet meer door naar Klazinaveen. | ||
Ama | maandag 8 januari 2018 @ 22:01 | |
Toevallig dat ik dit lees. Snap sowieso niks van de nieuwe buslijnen. Er stopt geen bus meer bij mijn vader in Angelslo en de bus gaat sowieso ineens helemaal de andere kant op en ook een deel door Emmerhout. :S | ||
Ou-Tannu | maandag 8 januari 2018 @ 22:09 | |
Sowieso is het in emmen raar | ||
marcel.de | dinsdag 9 januari 2018 @ 08:35 | |
Emmen heeft een qlink lijn.... | ||
stavromulabeta | donderdag 11 januari 2018 @ 18:41 | |
Ik moet morgenochtend verschrikkelijk vroeg vanuit Utrecht op Sloterdijk zijn. Nu krijg ik via ov9292 het reisadvies om met Arriva bus 101 te gaan. Aangezien arriva hier geen concessie heeft en ik niet gewend ben dat bussen zo snel rijden (Utrecht-Bijlmer duurt bijna 2 uur per bus) , krijg ik hier mijn twijfels bij. Tijd zou wel mooi uitkomen. Kan iemand bevestigen dat die bus daadwerkelijk bestaat? | ||
Peterselieman | donderdag 11 januari 2018 @ 18:58 | |
Die bus bestaat: https://www.icbusboeken.nl/dienstregeling-ic-bus/ | ||
_JdM_ | donderdag 11 januari 2018 @ 18:59 | |
Dat is een zo'n Flixbusachtige bus. Komt uit Hamburg. Persoonlijk zou ik er niet op gokken. | ||
stavromulabeta | donderdag 11 januari 2018 @ 19:04 | |
Oh, oké. Dan pak ik de trein. Leek me al sterk dat dit een normale streekbus zou zijn. Was wel handig geweest als 9292 dat soort bussen van een waarschuwing oid zou voorzien. | ||
Peterselieman | donderdag 18 januari 2018 @ 13:01 | |
Nabij Stadskanaal is Mercedes LE 3162 (serie uit 2009) naar de vissen gegaan
| ||
Ou-Tannu | donderdag 18 januari 2018 @ 13:25 | |
Die kan op door naar de sloop? | ||
Peterselieman | donderdag 18 januari 2018 @ 13:29 | |
Daar kun je gevoeglijk vanuit gaan | ||
Peterselieman | donderdag 18 januari 2018 @ 13:50 | |
In 's Gravenmoer is een bus op een boom geklapt, waarbij de chauffeur ernstig gewond is geraakt. De bus is een Integro van TCR https://www.ad.nl/dossier(...)eur-gewond~a75703d7/ | ||
Ou-Tannu | donderdag 18 januari 2018 @ 14:22 | |
De motor zal wel water gedronken hebben ipv lucht.. En water in een cylinder is nogal destructief | ||
Dr_Flash | donderdag 18 januari 2018 @ 14:44 | |
Wie had er tot vandaag ooit van 's Gravenmoer gehoord? Ik heb er 20 jaar gewoond | ||
Ou-Tannu | donderdag 18 januari 2018 @ 17:31 | |
20 jaar... Wil je er over praten? :p | ||
Peterselieman | donderdag 18 januari 2018 @ 18:24 | |
Ding is inmiddels opgevist door Poort en BKF | ||
Ou-Tannu | donderdag 18 januari 2018 @ 18:45 | |
En wat heb jij vandaag gedaan?.... Nou ben wezen vissen :p | ||
Peterselieman | donderdag 22 februari 2018 @ 23:33 | |
Het gaat in Groningen niet helemaal lekker met de Capacity's die op lijn 15 rijden. Er is voor de tweede maal in ruim een maand tijd eentje bij het Emmaviaduct gestrand toen deze van de garage naar het busstation reed. Opnieuw een storing in de elektronica, waardoor de hele bus bijna tegen het viaduct aan is geschoven. Bij alle negen bussen moet nu een sensor vervangen worden. https://www.rtvnoord.nl/n(...)zz-terug-naar-garage | ||
Peterselieman | vrijdag 25 mei 2018 @ 18:38 | |
maar weer even een schopje. Qbuzz wil dat de provincie Fryslân Arriva een boete van 1,35 miljoen euro plus rente oplegt, omdat er op de eilanden te vaak dieselbussen zijn ingezet en Arriva hierdoor de concessie niet nagekomen is waarin beloofd is volledig elektrisch te rijden. Ook zou Arriva 1,585 miljoen plus rente moeten dokken omdat Arriva dat als voordeel heeft gehad door bussen uit de concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân ook in ZuidOost-Fryslân te laten rijden. Arriva herkent zich niet in de aanklacht van Qbuzz en noemt het bedrijf een slechte verliezer. http://www.lc.nl/frieslan(...)Arriva-23215738.html | ||
TjjWester | dinsdag 5 juni 2018 @ 09:12 | |
De laatste tijd zie ik regelmatig rare busen staan bij arriva limburg, vorige week stond er een r-net bus en gisteren zag een volledig witte bus met een rode striping. Wat moeten deze hier? Zo ver van huis. | ||
Ou-Tannu | woensdag 20 juni 2018 @ 14:26 | |
De onderhouds afdeling kan mooi aan 't werk..... Bussen hoeven vanaf. Maandag toch niet te rijden ;p | ||
dennistd | woensdag 11 juli 2018 @ 02:56 | |
Het licht was vanavond te mooi om geen plaatje te maken tussen buffer en kantine: | ||
marcel.de | woensdag 11 juli 2018 @ 07:43 | |
inderdaad mooi | ||
Ou-Tannu | donderdag 12 juli 2018 @ 18:30 | |
Mooie voor qbuzz nog 10jaar de gd consessie | ||
Kentekenplaat | donderdag 12 juli 2018 @ 23:39 | |
Oh, hebben ze hem gewonnen? | ||
Peter | donderdag 12 juli 2018 @ 23:49 | |
gd? | ||
dennistd | vrijdag 13 juli 2018 @ 04:58 | |
Groningen-Drenthe | ||
Peterselieman | vrijdag 13 juli 2018 @ 18:58 | |
Goed nieuws voor de reizigers. Ze doen het er nu al prima | ||
_Arual_ | maandag 3 september 2018 @ 17:32 | |
Rotschop. Mag je bij je vervoersmaatschappij klagen over andere passagiers? Het is een beetje een ongemakkelijke situatie. Ik reis met de bus naar mijn werk en kom langs een sociale werkplaats. Sinds kort stappen bij de halte daar ongeveer 30 tot 50 mensen in die, sorry voor mijn woorden, nog net niet bij de josti-band mogen. Een begeleider zorgt dat ze goed inchecken en vertrekt dan. Wat ik begrepen heb, was er voorheen speciaal taxivervoer. Ik weet dat het OV voor iedereen is, maar mijn rit is hiermee dus echt een verschrikking geworden. Maar, buiten het feit dat het onverdraagzaam overkomt, heb ik vast geen poot om op te staan, zeker? Ander vervoer is geen optie en ik laat me ook niet wegpesten. Vind het absurd dat mensen waarvoor eerst speciaal vervoer werd gerealiseerd, nu zo reizen en met zo velen ook! | ||
Peter | maandag 3 september 2018 @ 17:43 | |
Klagen bij de gemeente lijkt me handiger. Maar wat doen 'ze' dan dat jij het zo erg vindt? En kun jij geen bus eerder of later nemen als je ze wil ontlopen? | ||
_Arual_ | maandag 3 september 2018 @ 17:47 | |
Bij de gemeente klinkt logischer, dank voor de tip. De frequentie van de bus is niet zo, hoog dus dat kost me een groot deel aan mijn avond. En ik weet daarbij niet of ze een uur eerder en later ook in de bus zitten. Het is een grote rumoerige apenkooi. | ||
qu63 | maandag 3 september 2018 @ 18:35 | |
Contact opnemen met de instelling kan natuurlijk ook, al houdt hun verantwoordelijkheid waarschijnlijk op zodra ze in de bus stappen. Of is er nog wel begeleiding aanwezig? | ||
_Arual_ | dinsdag 4 september 2018 @ 19:26 | |
De begeleiding zet ze op de bus en vertrekt dan weer. Voel me er alleen zo slecht over omdat het openbaar vervoer voor IEDEREEN is, natuurlijk. Als ik zou klagen over een blik studenten zou het absurd zijn, en dat is in de kern hetzelfde ... | ||
Randy_S | dinsdag 4 september 2018 @ 20:01 | |
Tijd voor een noise canceling koptelefoon dus! |