abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7180820
Beste allemaal, wil morgen een race-stuur aanschaffen van rond de 75 euro'tjes....... Hebben jullie een aantal suggesties voor me?
Ik heb al iets van Thrustmaster gezien rond die prijsklasse.... is dat iets, of beter toch maar ander merk???
Wil er o.a. Need for Speed serie en Nascar 2002 Season mee berijden.

Alvast bedankt...........

pi_7180862
Ik heb door de jaren heen talloze sturen van die prijsklasse gekocht en ze gaan allemaal mol na ongeveer een jaar ofzo.

Toen heb ik maar een keer wat meer uit gegeven en het Logitech MOMO Force stuur gekocht. En wat een prachtding, komt het beste uit alle tests en is zeer stevig.

Alleen issie rond de €150,-

vrijdag 6 december 2002 @ 16:15:52 #3
11731 pr0f
Hit any user to continue
pi_7180904
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 16:14 schreef TheJackal het volgende:
Ik heb door de jaren heen talloze sturen van die prijsklasse gekocht en ze gaan allemaal mol na ongeveer een jaar ofzo.

Toen heb ik maar een keer wat meer uit gegeven en het Logitech MOMO Force stuur gekocht. En wat een prachtding, komt het beste uit alle tests en is zeer stevig.

idd, zo'n logitech momo stuurtje is heel goed. De thrustmasters zijn ook wel aardig. Volgens mij kan je voor dat geld ook wel een MS stuur zonder feedback halen, zijn ook wel ok.
Renault 5 GT Turbo. 120 pk, 848 kg, 0-100 in 7.8 sec.
pi_7180939
Trustmaster is een puik merk ik heb zelf ook een Trustmaster stuur vraag met niet welke maar hij gaat al een aantal jaartjes mee. Prima merk. Maar koop alsjeblieft niet een stuur van TRUST! Dat zijn bagger dingen! succes
Wat heb je tegen ambtenaren? Ze doen toch niks!
pi_7180958
Doorsparen en de Logitech FF MOMO kopen. Is de allerbeste (getest, maar niet zelf). Mijn ervaring met goedkopere stuurtjes, ik kan nog wel eens wild worden, daar kunnen die stuurtjes niet goed tegen.

Maak tevens een goede tekening van de plek waar je het stuur wilt vastmaken. Meet de dikte van het bureau/tafel. Bij mij gebeurde het weleens dat het stuur helemaal niet goed klemde

Ik heb zelf de Guillmot Ferrari gehad, vond ik een erg mooi stuur, maar helaas, mijn spierballen verloren de macht over het stuur . En nu is ie stuk

yeah!
pi_7181128
Guillemot Trustmaster Ferrari Force Feedback GT Pro...
Is een mond vol , maar dan heb je ook wat
Heb ook leuk schakelpookje, voor als je handmatig wilt gaan schakelen, met je NASCAR wagen, en heb ook nog flippers, voor Formule 1 of wat je ook wilt. Pedalen zijn wel redelijk, ff wenne, maar dan gaat het wel prima. Geschikt voor tafels van dikte tot 4 CM
Dus dat mot wel lukken dacht ik zow.
Force Feedback op dat ding is ook erg kewl!
(let wel op, koop dan wel de PRO versie hé...)

Geschkt voor PC én PS2! (USB)

[Dit bericht is gewijzigd door sebaz op 06-12-2002 16:26]

pi_7181182
Het Thrustmaster Force Feedback GT Racing Wheel wat daar gereviewed wordt is dus niet PRO versie

Pedalen zijn plastic nep dingen
Stuurtje is wel hetzelfde!

pi_7181246
Ja ok, maar dat ding is helemaal niet precies.
pi_7181259
Ik weet niet wat ie kost op het moment, maar ver zal het niet naast jouw budget zitten: De logitech Formula Force GP. Tis geen MOMO force, maar wel een lekker stuurtje kan ik zeggen; ik vind het een aanrader.
Life is a crackwhore. And then you become one.
  Moderator vrijdag 6 december 2002 @ 16:36:36 #11
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_7181326
Ik heb al een jaar of 5 zo'n MS stuur met force feedback, en nog helemaal geen problemen mee gehad, dat is ook een geweldig ding...
pi_7181439
Alvast bedankt voor jullie bruikbare reacties, indien meer tips ...... graag!!!!

Bout.

pi_23443772
Heeft iemand 2 jaar later nog een tip voor een goed stuurtje met pedalen voor PC?? Ik wil er rond de 50 euro aan uitgeven
pi_23443970
De Logitech Formula Force GP, perfect stuurtje en niet te duur.
  zaterdag 20 november 2004 @ 12:21:23 #15
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_23444014
mwoah, logitecht ff gp voelt wat plastic achtig aan vind ik, ik heb hem niet gekocht en wat extra's uitgegeven een een logitech momo racing force gekocht, ligt lekker in de hand en er zit een lekkere bekleding om het stuurtje zodat je bij intensief gamen niet van het stuur glibbert.

een momo racing force koop je bij Vobis voor 129 euro, een euro of 50 meer dus, maar ik vind de kwaliteit van van de momo racing force zodanig dat ik alleen maar kan zeggen, ff doorsparen of er wat meer aan uitgeven.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_23444154
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 12:21 schreef Klonk het volgende:
mwoah, logitecht ff gp voelt wat plastic achtig aan vind ik, ik heb hem niet gekocht en wat extra's uitgegeven een een logitech momo racing force gekocht, ligt lekker in de hand en er zit een lekkere bekleding om het stuurtje zodat je bij intensief gamen niet van het stuur glibbert.

een momo racing force koop je bij Vobis voor 129 euro, een euro of 50 meer dus, maar ik vind de kwaliteit van van de momo racing force zodanig dat ik alleen maar kan zeggen, ff doorsparen of er wat meer aan uitgeven.
Ik game niet zo heel veel. Dus 129 euro vind ik een beetje te veel van het goede. Ik hoef ook niet perse force feedback te hebben. Wil gewoon een redelijk realistisch stuur met pedalen voor 50 - 60 euro ongeveer. Hoeft niet meteen top of the bill te zijn want zoveel game ik niet.
pi_23444184
Ik zat zelf misschien hier aan te denken. Veel goede dingen over gelezen:
Thrustmaster 360 Modena Pro Racingwheel die zit rond de 65 - 70 euro op internet shops.
  zaterdag 20 november 2004 @ 13:14:18 #18
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_23444869
voor 50 euro krijg je goedkope crap van trust, maar van die aankoop ga je gegarandeerd hele grote spijt krijgen.
  zaterdag 20 november 2004 @ 13:27:37 #19
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_23445064
Bij de Aldi hebben ze deze week ook een race-stuur.
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
  zaterdag 20 november 2004 @ 13:28:37 #20
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_23445074
ik heb hem gezien en gevoeld, die wil je ook niet hebben
pi_23446326
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:14 schreef Klonk het volgende:
voor 50 euro krijg je goedkope crap van trust, maar van die aankoop ga je gegarandeerd hele grote spijt krijgen.
Trust is niet hetzelfde als thrustmaster he. Die thrustmaster modena pro is goed getest verder.
  zaterdag 20 november 2004 @ 16:47:15 #22
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_23448770
Btw: De need for speed serie is niet helemaal sjofel om met stuur te spelen. (vind ik)

Vaak spelen deze arcade games beter met joypad/keyboard.
pi_23448855
idd geef wat meer uit, ik had een ook zon goedkope stuurtje, Daar kon ik dus alleen achteruit rijden
pi_23449131
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 16:47 schreef Dacide het volgende:
Btw: De need for speed serie is niet helemaal sjofel om met stuur te spelen. (vind ik)

Vaak spelen deze arcade games beter met joypad/keyboard.
Need for speed vind ik ook geen fluit aan. Ik hou van meer realistische race games.

BTW Maar force feedback hoeft voor mij helemaal niet he.
pi_23449395
Need for speed Porsche 2000 rijdt wel erg lekker met een force-feedback stuur. Maar high-stakes 2 reed zo waardeloos dat ik hem naar de winkel teruggebracht heb. En de rest van de nieuwere versies in de serie schijnen ook waardeloze force-feedback te hebben.

Ik heb zelf de MOMO Force, dat is die met een rode basis, leer bekleed stuur en veel metaal. Die is alleen nergens meer te krijgen. De MOMO Racing Force is nog wel te krijgen, iets minder goed, maar nog steeds prima.

De Logitech Driving Force Pro voor de Playstation 2 schijnt ook erg goed te zijn en is ook op de PC te gebruiken.

Goeie force-feedback heb je bijvoorbeeld bij Grand Prix Legends, Richard Burns Rally en GTR. De force-feedback van Colin McRae 2 vond ik ook wel leuk om mee te spelen. Die van Mercedes World Racing is ook best aardig.

Thrustmaster Ferrari wiel heb ik ook gehad, op zich niet slecht, maar veel mensen hebben driver problemen en er zit wat speling in het stuur.
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
pi_23450812
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 17:18 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Need for speed Porsche 2000 rijdt wel erg lekker met een force-feedback stuur. Maar high-stakes 2 reed zo waardeloos dat ik hem naar de winkel teruggebracht heb. En de rest van de nieuwere versies in de serie schijnen ook waardeloze force-feedback te hebben.

Ik heb zelf de MOMO Force, dat is die met een rode basis, leer bekleed stuur en veel metaal. Die is alleen nergens meer te krijgen. De MOMO Racing Force is nog wel te krijgen, iets minder goed, maar nog steeds prima.

De Logitech Driving Force Pro voor de Playstation 2 schijnt ook erg goed te zijn en is ook op de PC te gebruiken.

Goeie force-feedback heb je bijvoorbeeld bij Grand Prix Legends, Richard Burns Rally en GTR. De force-feedback van Colin McRae 2 vond ik ook wel leuk om mee te spelen. Die van Mercedes World Racing is ook best aardig.

Thrustmaster Ferrari wiel heb ik ook gehad, op zich niet slecht, maar veel mensen hebben driver problemen en er zit wat speling in het stuur.
Je hebt nogal wat stuurtjes idd gehad. Heb je er toevallig geen te koop
pi_23450995
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 18:25 schreef Halfgedraaide het volgende:
Je hebt nogal wat stuurtjes idd gehad. Heb je er toevallig geen te koop
Heheh Ik heb er zelf maar twee gehad, de Thrustmaster en nu dus de MOMO Force. Die Thrustmaster heb ik aan m'n vader gegeven.

(umm, en nog eentje voor de Gamecube (ook Logitech Force-Feedback) en een voor de Playstation 1 *kuch* )

Maar ik lurk vaak in de rec.autos.simulators nieuwsgroep en daar pik je altijd handige tips op over goeie sturen en goeie racespellen.

Die Driving Force kan 900 graden draaien, wat met sommige spellen extra realisme toevoegt. De force-feedback en precisie schijnen ook goed te zijn. Deze is ongeveer 100 Euro, zelfde prijs als de MOMO Racing, volgens tweakers pricewatch.
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
  zaterdag 20 november 2004 @ 23:25:48 #28
78507 jercovski
wel godverdomme!
pi_23458274
hmm die guillemot is zkr wel fijn voor pc... usb werkt echter nie op ps2... ik zoek eigenlijk 1 die ik op al men consoles aan kan sluiten...
  zondag 21 november 2004 @ 00:23:37 #29
40664 Durbin
Who knows..
pi_23459732
quote:

Ik heb de zwarte MOMO Racing Force en die bevalt me uitstekend. Het stuur voelt stevig aan en de pedalen hebben een fatsoenlijke travel (wat bij heel veel pedalen ontbreekt). De ondergenoemde sturen heb ik over een periode van 4-5 jaar allemaal gehad, maar ik zou geen één willen ruilen voor mijn huidige MOMO, incl. de Act-Labs. De rode MOMO heb ik weleens geprobeerd, maar ook bij deze vond ik de travel in de pedalen te weinig.

- Thrustmaster T2
- Guillemot FF (2x ivm stukgaan 1e exemplaar binnen garantieperiode)
- Act Labs Force RS
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  zondag 21 november 2004 @ 03:39:48 #30
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_23462020
Leuk topic stond vandaag met mijn huisgenoot te overwegen of we ook allebij een stuurtje zouden kopen. Het was bij de mediamarkt. Daar was die logitech formula force in de aanbieding, maar dies net ff te licht enzo.

Kortom: Ik had bijna een MOMO gekocht, want die voelde superb aan! Maarja, ff zuinig doen

Had ook en een xbox met pgr2 en fable + half life 2 voor de pc gehaald, dus leek me niet zo'n goed plan om nog 129e uit te geven/

volgende maand dus
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 21 november 2004 @ 13:17:34 #31
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_23465387
De MOMO Racing Force is een heel populair stuur en zeker geen slechte keuze.

Ik heb bij mijn MOMO Force de veer van het rempedaal vervangen door een zacht squash balletje. Daardoor kun je je voet op het rempedaal laten rusten en geeft hij een betere weerstand met remmen.
pi_23465442
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:28 schreef Klonk het volgende:
Ik heb hem gekocht
pi_23467907
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:28 schreef Klonk het volgende:
Deze wil je ook niet
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  zondag 21 november 2004 @ 15:15:22 #34
78507 jercovski
wel godverdomme!
pi_23468219
hmm
die momo, draait ie ook ps2 en xbox?
  zondag 21 november 2004 @ 15:25:56 #35
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_23468451
nope, er staat op de doos een PC logo op geloof ik
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 21 november 2004 @ 15:33:14 #36
78507 jercovski
wel godverdomme!
pi_23468622
helaas
ik ga niet per console een stuur kopen
  zondag 21 november 2004 @ 15:36:38 #37
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_23468686
dat snap ik, zou het ook wel vet vinden om een stuur voor de xbox EN de pc te hebben

met het momo-stuurtje Forza Motorsport
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 21 november 2004 @ 18:20:25 #38
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_23472673
X-Box gaat niet lukken, daar kun je voor zover ik weet alleen X-Box sturen op aansluiten en daarvan heeft er geen een force-feedback. De X-Box is de enige huidige console zonder force-feedback support vreemd genoeg.

Zoals ik eerder zei kan de Logitech Driving Force Pro voor de PS2 ook op de PC gebruikt worden en dat stuur is ook heel goed.

De MOMO werkt ook op de PS2, maar ik weet niet zeker of hij met alle spellen werkt (wel met GT3 in ieder geval).
pi_23523402
Ik heb nog zo'n stuurtje van nu 6 jaar oud
Doet het nog steeds, alleen in die tijd gebruikte ze nog geen usb aansluiting.
Dus aangezien op mijn nieuwe pc alleen usb aansluitingen zitten voor zulk soort dingen heb ik em al lang niet meer gebruikt
pi_23553833
Ik heb vandaag de Logitech Wingman Formula Force GP gekoch (das die rode) en ben er erg blij mee

*Of ie lang heel blijft weet ik nu nog niet dat merk ik vroeg of hopelijk veeeeel later wel

[ Bericht 1% gewijzigd door allsystemshalt op 24-11-2004 23:51:58 ]
pi_23563050
ik heb hier ooit voor 30 euro op V&A een Logitech MOMO Force (dus niet de nieuwere GT) gekocht, en dat ding is echt heerlijk. met de leren bekleding heb je ook niet snel last van zwetende handjes, en het zit allemaal stevig in elkaar. verder scheelt het enorm veel, welk spellen je ermee speelt, sommige spellen hebben gewoon betere, of andere effecten.
2825cc Single Turbo Beast
pi_23568024
quote:

de guillemot ferrari stuur werkt perfect, behalve Colin McRae rally 2. Ooit eens aan de gang gekregen maar sindsdien nooit meer met dat spel.
  donderdag 25 november 2004 @ 16:13:22 #44
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_23568255
Wat zou je overhebben voor een tweedehands momo stuur die met metaal enzo?
Volgens mij met doos en boekjes en install cd (maar ik weet niet of ik dat nog heb )

pmponer at hotmail.com

deze dus http://www.itc.ua/img/ko/2002/50/logitech_momo_copy.jpg

Nog even een kleine noot: diegene die voor 30 euro zo'n stuur heeft kunnen kopen heeft veel mazzel gehad dat gaat bij mij niet lukken. Hij staat me namelijk niets in de weg Dus doe als het kan een redelijk bod.

[ Bericht 33% gewijzigd door pmponer op 25-11-2004 16:33:45 ]
Drop you like an ill, bad habit
pi_23570677
quote:
Op donderdag 25 november 2004 13:10 schreef allsystemshalt het volgende:
???? 30 euro voor een MOMO ??? van de vrachtwagen gevallen zeker ???
nee gewoon een gebruikte. van iemand die hem gewoon niet meer gebruikte. nou ik was dr ontzettend blij mee

voor de ongelovigen [TK] logitech momo force ze gaan doorgaans voor ongeveer 70 euro weg geloof ik

[ Bericht 22% gewijzigd door Ultimora op 25-11-2004 18:03:33 ]
2825cc Single Turbo Beast
pi_23571817
Op marktplaats staan ze voor rond de 75 euritjes... je kan altijd nog daar ééntje kopen als je m in de winkel te duur vindt
Who knew?
  donderdag 25 november 2004 @ 22:20:56 #47
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_23577170
ik heb zelf net een logitech force feedback stuur opgehaald.

in NFSU2 is het niet geweldig, maar in Flatout voegt het heel wat toe aan de gameplay, topper!
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_23577939
Ja, die voor 30 Euro had ik inderdaad gezien, dat was een enorme mazzel.

Ik had die van mij een tijd geleden voor 80 via de advertenties van tweakers.
  donderdag 25 november 2004 @ 22:48:16 #49
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_23578043
Ik heb er 1 van Saitek , top ding met FF , alleen jammer dat ie niet onder XP werkt :'(
Ik ben inmiddels overleden
  donderdag 25 november 2004 @ 23:32:41 #50
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_23579133
quote:
Op donderdag 25 november 2004 22:48 schreef Enchanter het volgende:
Ik heb er 1 van Saitek , top ding met FF , alleen jammer dat ie niet onder XP werkt
dat is nogal een domper. En om nu win98 te draaien voor mijn stuurtje gaat me iets te ver
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_23589781
Ja dat is ook een beetje mijn probleem, om nou kutspellen te gaan spelen op me win98 met stuurtje i.p.v goeie spellen op me p4, 3,4 ghz 1024 ram
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')