abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 december 2002 @ 10:34:10 #151
17061 mvt
blame Canada
pi_7241073
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 10:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

mjah technologisch gezien valt het ook allemaal mee, sure het topje van de ijsberg gebruikt f117 stealth vliegtuigen en weet ik het wat voor shit maar de rest vliegt gewoon nog met ouwe shit rond (A10, F4 Phantom geloof ik ook nog, UH1 heuy, ah1 Cobra (laatste 2 gaan dr eindelijk uit) etc etc.)

Vergeet je de b-52 niet??
Het is wel zo dat bijvoorbeeld de A10 en b-52 nicheprodukten zijn en echt volledig op hun taak zijn gebouwd. Het is de moeite niet waar om nieuwere versies te bouwen, of het blijkt dat de nieuwere versies niet kunnen concurreren met de oude types (qua kosten, kwaliteit, enz).
daarnaast gebruikt de Luftwaffe volgens mij ook nog steeds de Phantom
We were to understand there would be pie and punch?
  Moderator dinsdag 10 december 2002 @ 11:25:00 #152
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_7241796
de luftwaffe is dan ook om te janken tegenwoordig, die gebruiken over het algemeen Tornado gr.3's geloof ik net als de Britten, nou dan heb ik toch liever een f16 mlu ..

Probleem is dat die toestellen niet gebouwd zijn voor precisie bombardementen, die B52 is een goed voorbeeld, die hebben in afghanistan meerdere malen bommen op eigen troepen gegooid.

De A10 tank killers zullen waarschijnlijk wel in dienst blijven totdat van ellende uit elkaar vallen maar hun taken kunnen net zo goed uitgevoerd worden door f16's die dan minder gevaar lopen.

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_7241861
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:40 schreef battlesickloner het volgende:
Neu, onbekend voor velen, maar de Jappen hebben momenteel misschien wel een beter leger als de Amerikanen.
Jij hebt echt verstand van zaken
  dinsdag 10 december 2002 @ 11:36:01 #154
17061 mvt
blame Canada
pi_7241913
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 11:25 schreef sp3c het volgende:
de luftwaffe is dan ook om te janken tegenwoordig, die gebruiken over het algemeen Tornado gr.3's geloof ik net als de Britten, nou dan heb ik toch liever een f16 mlu ..

Probleem is dat die toestellen niet gebouwd zijn voor precisie bombardementen, die B52 is een goed voorbeeld, die hebben in afghanistan meerdere malen bommen op eigen troepen gegooid.

De A10 tank killers zullen waarschijnlijk wel in dienst blijven totdat van ellende uit elkaar vallen maar hun taken kunnen net zo goed uitgevoerd worden door f16's die dan minder gevaar lopen.

Die B-52 is juist als carpet bomber en de A10 is redelijk onverwoestbaar, waar een f16 meteen neergehaald wordt blijft de A10 nog vaak doorvliegen. Daarnaast kan ie lang boven een doel hangen en wachten op konvooien terwijl de f16 alweer terug moet naar de basis. Dat bedoel ik met niche en niet kunnen concurreren
  Moderator dinsdag 10 december 2002 @ 12:24:08 #155
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_7242567
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 11:36 schreef mvt het volgende:

[..]

Die B-52 is juist als carpet bomber en de A10 is redelijk onverwoestbaar, waar een f16 meteen neergehaald wordt blijft de A10 nog vaak doorvliegen. Daarnaast kan ie lang boven een doel hangen en wachten op konvooien terwijl de f16 alweer terug moet naar de basis. Dat bedoel ik met niche en niet kunnen concurreren

de B-52 word tegenwoordig (kennelijk) ingezet voor precisiebombardementen (zowieso weinig vraag meer naar carpet bombers) omdat die een stuk hoger kunnen vliegen dan bv de A10.
Tuurlijk een A10 kan veel schade absorberen, maar dat moet ook wel aangezien hij enorm laag en langzaam vliegt, tegen de taliban enzo is dit geen probleem want die hebben nog verouderde luchtdoelwapens, als er strax tegen een goed (modern) bewapende vijand gevochten gaat worden vallen die a10's als vliegen uit de lucht.
  FOK!fotograaf dinsdag 10 december 2002 @ 12:28:09 #156
18921 freud
Who's John Galt?
pi_7242644
De hunnen. Veroverden zo'n beetje alles tussen de beringstraat en duitsland. Scorched earth... Kan je je indenken wat dergelijke instelling zou kunnen aanrichten met de technologie van nu...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  Moderator dinsdag 10 december 2002 @ 12:31:25 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_7242692
waren die zo goed dan?
voor zover ik het weet waren hun vijanden vooral zo slecht maar ik ben niet zo goed geinformeerd hierover
pi_7242723
Als je kijkt naar het vernietigende effect het leger van Djengis Kahn. De staat die erachter stond was alleen niet bestand tegen de politieke gevolgen en kon de opvolginskwesties niet oplossen.

Daarom denk ik dat de romeinen veel hoger scoren. Dit leger was relatief klein en technologisch niet eens zo bijzonder veel beter als de buurlanden. De organisatie en discipline was alleen zo mijlenver beter georganiseerd dat ze het honderden jaren hebben volgehouden. Er is eigenlijk geen rijk wat het ook zo goed heeft gedaan.

De amerikanen zou vandaag de dag de popi jopi keus zijn maar eigenlijk komen die pas kijken. Ze hebben ook nog maar weinig gepresteerd op het gebied van invasies en bezetting van vreemd grondgebied. De ervaringen tot nu toe geven aan dat dat niet lang goed gaan. Zodra er een paar GI's bloedend door de straten frontaal voor CNN worden getrokken is de oorlog zo voorbij.

dinsdag 10 december 2002 @ 12:41:56 #159
17061 mvt
blame Canada
pi_7242889
Goed in zijn beginjaren : De VOC
Handelsmaatschappij en leger ineen
  Moderator dinsdag 10 december 2002 @ 12:56:57 #160
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_7243163
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 12:33 schreef gargamel het volgende:
Als je kijkt naar het vernietigende effect het leger van Djengis Kahn. De staat die erachter stond was alleen niet bestand tegen de politieke gevolgen en kon de opvolginskwesties niet oplossen.

Daarom denk ik dat de romeinen veel hoger scoren. Dit leger was relatief klein en technologisch niet eens zo bijzonder veel beter als de buurlanden. De organisatie en discipline was alleen zo mijlenver beter georganiseerd dat ze het honderden jaren hebben volgehouden. Er is eigenlijk geen rijk wat het ook zo goed heeft gedaan.

De amerikanen zou vandaag de dag de popi jopi keus zijn maar eigenlijk komen die pas kijken. Ze hebben ook nog maar weinig gepresteerd op het gebied van invasies en bezetting van vreemd grondgebied. De ervaringen tot nu toe geven aan dat dat niet lang goed gaan. Zodra er een paar GI's bloedend door de straten frontaal voor CNN worden getrokken is de oorlog zo voorbij.

good point.

Als de bevolking er niet aan wil dan kun je nog zo goed getraind en bewapend zijn maar je moraal word dusdanig laag dat je er nog geen gevechten mee kunt winnen.

Dan gooi ik het toch op nazi duitsland, die hadden dmv propaganda zowat de totale bevolking achter het leger staan.
En nog steeds Nederland tijdens de gouden eeuw aangezien rijk worden het doel was waren dr maar weinig burgers die het daar niet mee eens waren denk ik.

pi_7245821
Probleem van nazi duitsland is weer dat het binnen een paar jaar ten onder ging. Maar in het begin deden ze het errug goed. Ik vind wel dat de tijd van het imperium mee moet tellen, anders wordt het een soort 15 minutes of fame.

Hoe zit het eigenlijk met landen als Egypte en de Azteken

Eigenlijk is dit een soort Europa Universalis Topic

pi_7248017
De Pruisen waren iig de best gemotiveerde soldaten, dus ik ga voor de Duitsers in WOII
  dinsdag 10 december 2002 @ 19:37:05 #163
26173 NathraX
Generaal Bajonet
pi_7252443
quote:
Op maandag 9 december 2002 16:06 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Zelfs zo gedisciplineerd, dat veel andere landen er vanaf zagen om de methoden van het Staatse Leger zo maar over te nemen, aangezien hun eigen soldaten niet gedisciplineerd genoeg waren.

Fransen bijvoorbeeld.
Qui deciderat pacem preaparet bellum
pi_7252585
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 19:37 schreef NathraX het volgende:

[..]

Fransen bijvoorbeeld.

"Waarom Fransen aan het begin van de strijd gelden en golden als sterker dan mannen, en als deze vordert als slapper dan vrouwen" - Niccolo Machiavelli.
pi_7258098
En wat te denken van de Britten, die met nog geen 100.000 man de baas over honderden miljoenen Indiërs konden spelen!
Realist met politiek incorrecte denkbeelden...
pi_7259468
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 23:09 schreef Darth-Vader het volgende:
En wat te denken van de Britten, die met nog geen 100.000 man de baas over honderden miljoenen Indiërs konden spelen!
Tja in dat geval kan je de Spanjaarden in Zuid Amerika vs. de Inca ook meerekenen. Ook al waren daar ook andere factoren in het spel.
pi_7260411
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 16:20 schreef Fat_Mike het volgende:
De Pruisen waren iig de best gemotiveerde soldaten, dus ik ga voor de Duitsers in WOII
Of juist nog in de negentiende eeuw. Net bij het ontstaan van duitsland waar met name de pruissen de leiding namen in het verslaan van de fransen
pi_7260457
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 23:53 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Tja in dat geval kan je de Spanjaarden in Zuid Amerika vs. de Inca ook meerekenen. Ook al waren daar ook andere factoren in het spel.

Wat je daar ook hebt is het enorme technologische verschil. Ik zou dan meer kijken naar vergelijkbare legers. Dat zegt meer over de kwaliteit van het leger ipv alleen het technologische verschil.
  Moderator woensdag 11 december 2002 @ 10:54:31 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_7264640
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 23:09 schreef Darth-Vader het volgende:
en de slag en verovering van gibraltar door britse en nederlandse mariniers in 17 nog wat, is nog steeds in britse handen
  woensdag 11 december 2002 @ 10:58:10 #170
31810 Kai
Ginne schrik!!
pi_7264695
Ik ga voor het mongoolse leger van djegis kahn.
Varkens rollen in de modder.
pi_7265840
Ik vind het Britse leger van WO II nog altijd veel beter dan de Wehrmacht.
En het Duitse volk stond absoluut niet onvoorwaardelijk achter het leger.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  Moderator woensdag 11 december 2002 @ 12:31:20 #172
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_7266490
niet? das habe ich nicht gewusst

en de britten waren nou niet echt bepaald fantastisch in ww2, veel uithoudingsvermogen hadden ze wel maar verder...

de Battle for Brittain hebben ze ook alleen maar gewonnen omdat duitsland begon te blunderen (en omdat ze na de campagne in Nederland ze niet genoeg transporttoestellen meer hadden om voldoende parachutisten over vliegen)

pi_7267179
Voor mij blijven de Romeinen het meest superieure leger ooit. Ze hielden het niet voor niets een paar honderd jaar lang vol
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  woensdag 11 december 2002 @ 13:08:33 #174
40878 BOT
Casual Outside - Hardcore insi
pi_7267248
quote:
Op woensdag 11 december 2002 13:05 schreef Dezz het volgende:
Voor mij blijven de Romeinen het meest superieure leger ooit. Ze hielden het niet voor niets een paar honderd jaar lang vol
Op uitzondering van een klein dorpje aan de franse kust
  Moderator woensdag 11 december 2002 @ 14:05:59 #175
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_7268486
quote:
Op woensdag 11 december 2002 13:08 schreef BOT het volgende:

[..]

Op uitzondering van een klein dorpje aan de franse kust

en 1 in britannia, hispannia, belgica heel corsica en nog wat (jaja we lezen allemaal asterix )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')