abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7211985
quote:
Op zondag 8 december 2002 18:58 schreef BAZZA het volgende:

[..]

*zoekt*
[..]

Nou ik denk dat ze daar wel in thuis horen, aangezien ze vaak betere wapens hebben als de VS en betere vliegtuigen hebben als bv de Turken

F15 vs F16 = voor de F16

Eigenlijk mis ik nog bv Japan die ik hoger inschat als bv Frankrijk

Israel zonder atoomwapens wordt gewoon onder de voeten gelopen

zondag 8 december 2002 @ 19:20:08 #127
17061 mvt
blame Canada
pi_7212181
quote:
Op zondag 8 december 2002 19:07 schreef delapoko het volgende:

[..]

tijdens de laatste oorlogen iig niet

Even voor de duidelijkheid : In de regio (buurlanden en landen die Israel graag binnen willen vallen) is Israel superieur, maar of dat op mondiaal niveau ook zo is???

We were to understand there would be pie and punch?
pi_7212266
quote:
Op zondag 8 december 2002 19:20 schreef mvt het volgende:

[..]

tijdens de laatste oorlogen iig niet

Even voor de duidelijkheid : In de regio (buurlanden en landen die Israel graag binnen willen vallen) is Israel superieur, maar of dat op mondiaal niveau ook zo is???

Ik bedoelde onder de voeten gelopen door Turkije. Maar Turkije en Israel zijn bondgenoten dus daar hoeven we ons niet bang voor te maken.

Israel is geen mondiaal macht omdat het te weinig inwoners heeft en de leger is zeer klein. Het enige wat ze hebben is moderne wapens en atoombommen. Voor de rest stellen ze niet veel voor voor de Top 5 landen.

zondag 8 december 2002 @ 20:36:06 #129
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_7213726
quote:

Onderbouw die uitlating eens

De laatste paar keer moesten de Amerikanen en Russen zich met de zaak bemoeien om te voorkomen dat Cairo en Damascus onder controle van Israel zouden staan

En de Turken kunnen helemaal niet van Israel winnen aangezien de staat Israel zijn hele doctirine heetf gebouwd om dit soort situaties

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  zondag 8 december 2002 @ 21:02:54 #130
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_7214304
Ik denk dat het verstandig is om de informatie die de CIA verstrekt met een korreltje zout te nemen. Ze hebben best veel blunders gemaakt, en doen dat nog steeds. Zie Mazar - E- Sharif in Afghanistan.
"Go Ahead, Make My Day !!"
  † In Memoriam † zondag 8 december 2002 @ 21:11:37 #131
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_7214452
quote:
Op zondag 8 december 2002 21:02 schreef Lone_Gunman het volgende:
Ik denk dat het verstandig is om de informatie die de CIA verstrekt met een korreltje zout te nemen. Ze hebben best veel blunders gemaakt, en doen dat nog steeds. Zie Mazar - E- Sharif in Afghanistan.
Inderdaad. Kijk bijvoorbeeld ook naar Rusland wat toch nog een redelijk leger heeft, maar een paar boertjes met kalashnikovs in Tsjetjenie er niet onder kan krijgen.

Er zijn zoveel factoren die meetellen.

zondag 8 december 2002 @ 21:14:40 #132
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_7214503
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:37 schreef Strolie75 het volgende:
Duitse leger (WO2), beste soldaten en beste matrieel.
beste soldaten, voor een deel goed materieel, voor een deel rotzooi. Maar doordat ze als geen ander wisten hoe ze moesten roeien met de riemen die ze hadden en ondanks dat continue tegen een overmacht vochten toch zoveel bereikten zijn ze in mijn ogen de besten.
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
pi_7214785
quote:

[..]

onzin, van hun special forces als de YAMAS kunnen veel landen nog wat leren.
pi_7217102
quote:
Op zondag 8 december 2002 21:27 schreef -Ma3stro- het volgende:

[..]

onzin, van hun special forces als de YAMAS kunnen veel landen nog wat leren.

YAMAS is een civiele eenheid van de grenspolitie die veelal undercover wordt ingezet voor contraterreurzaken en nog meer voor relbestrijding. Dat heeft niet zoveel te maken met echte oorlogvoering, het is meer een politie-eenheid.
  Moderator maandag 9 december 2002 @ 12:03:27 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_7219768
Nederland tijdens de hoogtijdagen van de republiek (de Ruyter enzo).

het ging dan wel in de eerste plaats enkel om geld maar dit is toch een betere motivatie dan religieus fanatisme. Nederland heeft toen in een heel korte periode portugezen, spanjaarden, fransen en engelsen slaag gegeven met meestal een minderheid aan schepen en kanonnen.

en qua motivatie deed het nederlands leger tijdens de meidagen ook zeker niet onder voor de zwaar fanatieke duitse troepen.

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_7219865
De nederlandse commando's staan nog steeds in hoog aanzien.

Ik denk idd dat de zulu's toen een verdomd goed leger hadden.
de duitsers konder er in de ww2 ook heel wat van.
nu weet ik niet wie het beste leger heeft. De Yankee's denken dat ze superieur zijn maar het is een hele nieuwe tijd van electronische oorlogsvoeringen en dergelijke. Rusland bouwt nog steeds straaljagers met buizen erin. Chips kunnen namelijk niet zo goed tegen atoombommen in de stratosfeer....

Proud Skinhead
pi_7219883
E(asy)-Compagnie 506de Regiment 101ste Luchtlandings Divisie
pi_7220500
quote:
Op zondag 8 december 2002 22:54 schreef VAK het volgende:

[..]

YAMAS is een civiele eenheid van de grenspolitie die veelal undercover wordt ingezet voor contraterreurzaken en nog meer voor relbestrijding. Dat heeft niet zoveel te maken met echte oorlogvoering, het is meer een politie-eenheid.

sorry je heb idd gelijk.. ik deed et enigsinds uit me hoofd Ik doelde op de eigenlijk op de Sayaret divisies.
pi_7220613
Toch wel vreemd dat de meeste van die "geweldige legers" niet meer bestaan. Zo blijkt maar weer dat ze niet opzichzelf konden blijven voortbestaan
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_7220944
Als ik NU zou kijken, Amerika in ieder geval NIET.
Ze zijn technologisch superieur maar zijn ongemotiveerd en niet vooruit te branden als ze niet op een hunvee zitten.
Ik loop de 4 daagse en heb meerdere divisies van het amerikaanse leger al na luttele kilometers op de grond zien zitten janken dat het zo zwaar was. Dit bracht me aan het denken, en ik ging eens door vragen aan mensen die met het amerikaanse leger in aanmerking zijn gekomen.
Wat blijkt ze zijn alleen maar technologisch superieur...
So don't beleve the movies.
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_7221353
Qua discipline en training zijn de Spartanen (naar mijn mening) de beste ooit. Mannen werden vanaf jongs af aan constant getrained in oorlog voeren, met zeer strakke discipline. Hun hoogtepunt was toch wel de slag bij Thermopylae, geweldig stukje menselijke geschiedenis.

Als je vandaag de dag een leger zou maken met de discipline en traingen van de Spartanen , gemixt met de huidige technologie zou je een (bijna) onoverwinnelijk leger krijgen.

Maar meningen verschillen natuurlijk

pi_7221404
Ik.
  maandag 9 december 2002 @ 15:48:54 #143
26173 NathraX
Generaal Bajonet
pi_7224745
Het Staatse leger van ongeveer 1600 - 1750 was ook niet mis. Begonnen door prins Maurits, verbeterd door Frederik Hendrik, en voltooid door Willem III. Rond 1700 gold het als een van de best geleide en gediciplineerde legers.
Qui deciderat pacem preaparet bellum
  maandag 9 december 2002 @ 15:56:36 #144
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_7224912
-Millwal midden/begin jaren 80
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_7225161
quote:
Op maandag 9 december 2002 15:48 schreef NathraX het volgende:
Het Staatse leger van ongeveer 1600 - 1750 was ook niet mis. Begonnen door prins Maurits, verbeterd door Frederik Hendrik, en voltooid door Willem III. Rond 1700 gold het als een van de best geleide en gediciplineerde legers.
Zelfs zo gedisciplineerd, dat veel andere landen er vanaf zagen om de methoden van het Staatse Leger zo maar over te nemen, aangezien hun eigen soldaten niet gedisciplineerd genoeg waren.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  maandag 9 december 2002 @ 17:09:55 #146
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_7226881
quote:
Op zondag 8 december 2002 21:02 schreef Lone_Gunman het volgende:
Ik leg sowieso op alle informatie van de CIA een grote zak zout !
Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
  maandag 9 december 2002 @ 17:13:05 #147
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_7226938
De homo sapiens die de Neanderthalers hebben uitgeroeit waren iniedergeval wel erg effectief!

Alhoewel er daar verder weinig bewijzen van zijn behalve dan dat de Neanderthaler (bijna? ) uitgestorven zijn...

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_7228914
Dit artikel is geschreven door een voormalig militair en een goeie eye-opener voor jongeren die een carriere in het leger ambieeren:
www.conspiracyplanet.com/channel.cfm?channelid=127&contentid=689
pi_7236848
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op maandag 9 december 2002 15:48 schreef NathraX het volgende:
--------------------------------------------------------------------------------

Nederland heerste toendertijd over alle zeeën.....de beste marine mag ze toen zeker gehad hebben

To Live Is To Die
  Moderator dinsdag 10 december 2002 @ 10:27:29 #150
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_7240928
quote:
Op maandag 9 december 2002 13:08 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Als ik NU zou kijken, Amerika in ieder geval NIET.
Ze zijn technologisch superieur maar zijn ongemotiveerd en niet vooruit te branden als ze niet op een hunvee zitten.
Ik loop de 4 daagse en heb meerdere divisies van het amerikaanse leger al na luttele kilometers op de grond zien zitten janken dat het zo zwaar was. Dit bracht me aan het denken, en ik ging eens door vragen aan mensen die met het amerikaanse leger in aanmerking zijn gekomen.
Wat blijkt ze zijn alleen maar technologisch superieur...
So don't beleve the movies.
mjah technologisch gezien valt het ook allemaal mee, sure het topje van de ijsberg gebruikt f117 stealth vliegtuigen en weet ik het wat voor shit maar de rest vliegt gewoon nog met ouwe shit rond (A10, F4 Phantom geloof ik ook nog, UH1 heuy, ah1 Cobra (laatste 2 gaan dr eindelijk uit) etc etc.)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')