abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 december 2002 @ 16:10:03 #226
42293 his1
Pro-anti-VS'er/ Marxist
pi_7500486
quote:
Op maandag 23 december 2002 16:05 schreef beeer het volgende:

[..]

Alexander was een bevelhebber, geen leger. Zonder Alexander was het niet een bijzonder machtig leger.
De Romeinen hadden een zeer gedisciplineerd leger met soms goede en soms slechte bevelhebbers, maar toch slaagden zij erin een groot rijk te stichten en te behouden voor eeuwen lang.

Daarom is het ook zo knap van AdG dat hij zo'n grote rijk heeft kunnen oprichten!!!! zonder zo veel manschappen
Dus waren de tactieken die hij uitvoerde goed...
dus had hij betere soldaten nodig...
En ok...de macedonische leger in de tijd van AdG...

werken > morgen dood , bidden > nooit dood , liefhebben > dood bestaat niet , haten > dood
pi_7505609
quote:
Op maandag 23 december 2002 14:55 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ninja's vochten ook helemaal niet op het slagveld, knip

Onzin want de ninja's werden al helemaal niet door samurai's ingehuurd, die waren elkaars vijanden maar goed
En jawel, de ninja's vochten zeker op het slagveld totdat ze teveel tegenstanders kregen en hierdoor integreerden in de samenleving die toen tot leven geroepen werden. Toen pas werden ze ingehuurd om huursoldaatje te spelen Ken je geschiedenis
  Moderator maandag 23 december 2002 @ 21:55:07 #228
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_7507222
quote:
Op maandag 23 december 2002 16:10 schreef his1 het volgende:

[..]

Daarom is het ook zo knap van AdG dat hij zo'n grote rijk heeft kunnen oprichten!!!! zonder zo veel manschappen
Dus waren de tactieken die hij uitvoerde goed...
dus had hij betere soldaten nodig...
En ok...de macedonische leger in de tijd van AdG...

nu ben ik confused, Alexander de Grote stond toch aan het hoofd van het Macedonische leger??
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 23 december 2002 @ 22:04:19 #229
42293 his1
Pro-anti-VS'er/ Marxist
pi_7507448
quote:
Op maandag 23 december 2002 21:55 schreef sp3c het volgende:

[..]

nu ben ik confused, Alexander de Grote stond toch aan het hoofd van het Macedonische leger??

Ja daarom...
moet dinges weer aankomen met dat AdG een bevelhebber was...
dus toen zei ik ok, het macedonische leger waar AdG bevelhebber van was...
werken > morgen dood , bidden > nooit dood , liefhebben > dood bestaat niet , haten > dood
  Moderator dinsdag 24 december 2002 @ 11:25:36 #230
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_7516829
ah dan begrijp ik het weer
van wat ik ervan weet was niet alleen alexander de grote een fantastisch leider en strateeg maar ook de macedonische troepen zelf behoorden op dat moment tot de beste van de wereld.

alleen weet ik niet meer wat er zo kenmerkend aan die figuren was?
volgens mij was het iets met infanterie weet iemand dat?

pi_7517735
Ze zetten zware cavalerie in tegen de infanterie, waardoor de cavalerie voor het eerst ''de koningin van het slagveld'' werd.
Philippos had dit verzonnen.

Overigens waren het niet alleen Macedonische troepen soldaten, maar huurlingen uit bijna heel Griekenland.

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  dinsdag 24 december 2002 @ 12:23:57 #232
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_7517848
Iemand gisteren toevallig een docu op national geographic gezien over zulustrijders met speren die britten met geweren in de pan hebben gehakt? O.a. door gebruikmaking van hallucinerende middelen.
Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
  Moderator dinsdag 24 december 2002 @ 12:44:05 #233
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_7518104
niet gezien maar ik heb dr wel is een paar gezien op discovery.

vind die zulu's nou niet bepaald indrukwekkend, als je met 100 tegen 1 aanvalt is het min of meer logisch dat je wint en er word nooit bijverteld hoeveel man die zulu's door toedoen van die 'in de pan gehakte' britten zijn verloren.

Een goed generaal stuurt zijn soldaten niet de dood in simpelweg omdat hij weet dat ze hem zullen volgen.

dinsdag 24 december 2002 @ 15:51:43 #234
33552 -Sophia-
Only faith can make you fly.
pi_7521166
Met stip op 1. Hannibal in de tweede Punische oorlog.
hoe irritant kun je zijn?
  dinsdag 24 december 2002 @ 15:57:16 #235
42293 his1
Pro-anti-VS'er/ Marxist
pi_7521257
quote:
Op dinsdag 24 december 2002 12:16 schreef SportsIllustrated het volgende:
Ze zetten zware cavalerie in tegen de infanterie, waardoor de cavalerie voor het eerst ''de koningin van het slagveld'' werd.
Philippos had dit verzonnen.

Overigens waren het niet alleen Macedonische troepen soldaten, maar huurlingen uit bijna heel Griekenland.

precies!
maar AdG stond bekend om zijn formidabele maniet van tactiek bepalen
hij kon dmv zijn tactiek een slag winnen zonder dat hij meer manschappen nodig had dan de tegenstander...
en natuurlijk waren zijn troepen ook uiterst goed getraind...in een bepaalde periode zelfs vele malen beter dan de romeinen ooit...
dus ik snap niet wat beeer allemaal lult...
  dinsdag 24 december 2002 @ 16:03:29 #236
26121 koeskoes
kuttopic --->
pi_7521338
De transformers waren verreweg het sterkst
Toch was het a-team ook sterk maar vielen er nooit doden
Deze signature is geschikt bevonden voor 18 jaar en ouder.
pi_7569380
Waarom wordt het leger van Napoleon niet genoemd, terwijl deze wel een groot deel van Europa (tijdelijk) bezet heeft?
Realist met politiek incorrecte denkbeelden...
  Moderator zaterdag 28 december 2002 @ 12:29:42 #238
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_7577977
volgens mij istie al een keer of 100 genoemd in dit topic
  woensdag 1 januari 2003 @ 15:15:16 #239
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_7650680
het beste leger ooit ?

1. FC den Haag Hooligans

2. de Kelten, wat in feite een uitgebreide voorloper was van nummer 1

Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
  Overall beste user 2022 woensdag 1 januari 2003 @ 19:06:21 #240
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_7654175
De Zwitserse Garde natuurlijk. De Duitsers hebben Vaticaanstad nooit weten te veroveren.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_7654250
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 19:06 schreef Ulx het volgende:
De Zwitserse Garde natuurlijk. De Duitsers hebben Vaticaanstad nooit weten te veroveren.
Wat wilde de Duisters dan doen met deze heilige stad? Plat gooien?
Realist met politiek incorrecte denkbeelden...
pi_7657785
Apart is dat eh

volgens mij bestaat het beste leger maar uit 1 mens
een mens die het doel recht voor ogen heeft en dat bereikt

ik stem op de onbekende soldaat!

pi_7660682
tegenwoordig:

precisiemacht:
1) USA (ze maken geen kans op een oorlog op eigen bodem eigen bijv. china of zelfs turkije)

troepenmacht:
1) china; reden meeste mensen
2) turkije; ook een zeer groot leger

discipline:
1) Japan; kamikaze

gemotiveerdste leger:
1) israel
2) leger van osama (voor zover dat leger bestaat)

Verleden:

precisiemacht:
1) Duitsland ten tijde van ww1 en 2 (u-boten)

troepenmacht:
1) Khan

discipline:
1) spartanen
2) japanners

motiveerd
1) de kruisvaarders
2) guerilla strijders die vochten voor hun vrijheif of ideologie

organisatie leger:
1) romeinen VERUIT! een rijk meer dan 500 jaar in stand houden!

Legerleiders in willekeurige volgorde:
Khan
Alexander de Grote
Caesar
Napoleon
en nog veel meer die ik vergeten ben... maar dit zijn zeker wel leiders die horen bij de grootste

P.S: deze lijstjes heb ik samengesteld op dingen waarover ik gehoord/gezien heb ken er uiteraard op bepaalde lijstjes best naast zitten en zou dus graag willen horen op welke punten ik er dan naast zitten met argumenten.

P.S.2: Oorlog sux! en is ten allen tijden slecht

edit 1: Hoe groot en en geavanceerd het leger ook is zonder een goede leider/leiding bakt het er niets van. (denk maar aan voetbal en andere team-sporten)

[Dit bericht is gewijzigd door Geo op 02-01-2003 06:51]

donderdag 2 januari 2003 @ 11:23:17 #244
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_7662422
Ik ben er mee-eens..

Amerika is een precisie macht nu, ze kunnen geen frontale oorlog voeren.. Ze hebben alleen commando eenheden en niet genoeg grof geschut!

Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
pi_7668871
De grootte van een leger is heus niet doorslaggevend, zeker niet on moderne oorlogen.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_7669730
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 19:06 schreef Ulx het volgende:
De duitsers hebben ook nooit Baphtuwalesi-land weten te veroveren, dat zegt niks over de vechtkunsten van de Baphtuwalesi-krijgers.
De zwitserse garde heeft nooit hoeven te vechten om de neutraliteit van Vaticaanstad tijdens de 2eWW te beschermen, die was gegarabndeerd door het pact van mussolini (1929 meen ik) en de politieke onwenselijkheid om een religieus aspect aan de oorlog toe te voegen. Vaticaanstad had geen industriele of tactische waarde voor de troepen en in ruil voor een neutrale paus tijdens de WW2 beloofden de As-mogenheden niet aan te vallen:
verder was er een grote vorm van collaboratie aan de pauselijke zijde, de bank van vaticaanstad was actief bij het wegsluizen van nazi-gelden en zelfs financiering van Ustaja-nazi's in Kroatie; ook is Eichman naar argentinie gevlucht via vaticaanstad.

Als strijdkrachten zijn de Zwitserse gardisten misschien wel een goede keuze voor andere activiteiten:
sinds hun stichting na de afwending van het Habsburgse rijk in 1291 door de zwitsers hebben de zwitserse gardisten veel succesvolle campagnes op hun naam geschreven: zeker in de 15e eeuw waren de zwitsers zeer gewilde huurlingen in de strijd tussen Boergondiers, de Paus/Heilige Roomse Rijk en de Franse Koning.

De structurering van dit huurlingenleger was op zn zwitsers, goed en strak georganiseerd, De Kantons verzorgden de recrutering en opleiding en ontvingen hiervoor vergoedingen van de opdrachtgevers (deze inkomsten waren een belangrijke vorm voor inkomsten van een land dat verder weinig producten te exporteren had)

Tijdens de oorlogen in Italie begin 16e eeuw, tussen Frans I van Frankrijk en Charles V (en een bondgenootschap tussen meerdere italiaanse vorsten en de Paus) waren de zwitserse regimenten de bepalende factor, zowel bij de oorspronkelijke successen van Frans I, alswel voor zijn latere nederlagen; toen zij besloten over te stappen naar de beter betalende troepen van de Roomse Paus en de Italiaanse Hertogen.

Behalve traditioneel beschermer van het pauselijk paleis waren de Zwitserse gardisten ook beschutters van de Franse Koning en zijn paleis in Parijs tijdens de franse revolutie in 1792

"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_7670924
En ze vochten niet tegen andere Zwitsers.

Overigens moet je opmerkingen van Ulx doorgaans met een Titaniclading zout nemen.

Moderator donderdag 2 januari 2003 @ 19:12:16 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_7670978
beste advies wat ik in tijden gehoord heb
pi_7679431
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 23:57 schreef mvt het volgende:

[..]

Zeker weten dat hij geen turk is. Ghengis (iedereen gebruikt een andere spelling) is vernoemt naar de aartsvijand van zijn vader uit respect voor die vijand.

Zeker weten dat hij een turk was..
  vrijdag 3 januari 2003 @ 12:18:04 #250
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_7682768
Maar als je tegenwoordig een oorlog wil winnen veroveren, heb je nog steeds heel veel oud grof geschut nodig...

Ga jij maar een stad innemen met fanatieke verdedigers alleen maar met tomahawks en 5 seals...

Nee, als je een oorlog wil winnen heb je nog steeds 1000000000 kannonen nodig!

Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')