Is ook zo.quote:Op zondag 11 december 2016 01:02 schreef Typisch het volgende:
[..]
In Nederland ja? Dat zijn aardige getallen.
Maar dat zijn alle abortussen. Dus ook erg vroege.
Ook als je voor bent denk ik dat een kritische blik op zowel de vrouwenrechten als het recht op ogeboren leven veel belangrijker imo.quote:Op zondag 11 december 2016 01:04 schreef Typisch het volgende:
[..]
Het ligt er aan waar je de grens trekt van een mensenleven. En die trek jij een stuk vroeger dan ik.
Zo kun je om elke partij wel wat vinden om te lachen.quote:Op zondag 11 december 2016 01:06 schreef Insomnia_ het volgende:
Ik las trouwens dat piraten geen patenten op medcijnen meer wilde.
Hartelijk gelachen wel.
Ik vind dat abortus wel moet kunnen maar dan wel met die korte periode ja. Twee maanden moet toch wel genoeg zijn om dat te bedenken of je het wil houden of niet.quote:Op zondag 11 december 2016 01:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Is ook zo.
Maar die late abortussen zijn me persoonlijk echt een doorn in het oog wel. Vooral de manier waarop, levend kindje in stukke zagen vind ik echt dusdanig weerzinwekkend dat het echt hoog staat op mijn lijstje van dingen die ik graag anders wil.
Tot 12 weken ben ik ook geen echt voorstander van, maar moet wel mogelijk zijn.
quote:Op zondag 11 december 2016 01:06 schreef Insomnia_ het volgende:
Ik las trouwens dat piraten geen patenten op medcijnen meer wilde.
Hartelijk gelachen wel.
Ik vind het wel schokkend bij zoiets belangrijkst als de farmaceutische industrie.quote:Op zondag 11 december 2016 01:07 schreef Typisch het volgende:
[..]
Zo kun je om elke partij wel wat vinden om te lachen.
Ik heb er totaal geen verstand van en verwacht er de komende tijd ook geen gebruik van te hoeven maken. Dus het staat bij mij juist niet erg hoog.quote:Op zondag 11 december 2016 01:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Is ook zo.
Maar die late abortussen zijn me persoonlijk echt een doorn in het oog wel. Vooral de manier waarop, levend kindje in stukke zagen vind ik echt dusdanig weerzinwekkend dat het echt hoog staat op mijn lijstje van dingen die ik graag anders wil.
Tot 12 weken ben ik ook geen echt voorstander van, maar moet wel mogelijk zijn.
Farma bedrijven gaan natuurlijk honderdenmiljoenen in een medcijnen TEST stoppen omdaarna patentloos te produceren.quote:Op zondag 11 december 2016 01:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan komen er gewoon geen nieuwe medicijnen meer. Punt
Bepaalde problemen (oa Down) kun je pas bij 20 weken echo zien.quote:Op zondag 11 december 2016 01:07 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik vind dat abortus wel moet kunnen maar dan wel met die korte periode ja. Twee maanden moet toch wel genoeg zijn om dat te bedenken of je het wil houden of niet.
Gelukkig steeds meer artsen die abortussen na 16-20 weken sowieso niet meer uitvoeren.quote:Op zondag 11 december 2016 01:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Bepaalde problemen (oa Down) kun je pas bij 20 weken echo zien.
Maar om dan zonder opgaaf van reden, of omdat het niet uitkomt de boel maar kapot te hakken gaat me een stap te ver.
handicap is juist een goede reden. Zo'n kind kan toch nooit uitgroeien tot volwaardig mensquote:Op zondag 11 december 2016 01:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar om dan zonder opgaaf van reden, of omdat het niet uitkomt de boel maar kapot te hakken gaat me een stap te ver.
Daarom binnekort dna modificatie genot.quote:Op zondag 11 december 2016 01:10 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
handicap is juist een goede reden. Zo'n kind kan toch nooit uitgroeien tot volwaardig mens
Definieer volwaardig mens?quote:Op zondag 11 december 2016 01:10 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
handicap is juist een goede reden. Zo'n kind kan toch nooit uitgroeien tot volwaardig mens
Muah een kind met Down kan nog steeds een leuk leven hebben dus dat vind ik niet perse om een abortus om te plegen. Dat vind ik eerder als mensen beseffen dat ze echt de middelen niet hebben om een kind groot te brengen of als ze zwanger zijn geraakt door verkrachting.quote:Op zondag 11 december 2016 01:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Een kind kan ook kort na de geboorte permanent gehandicapt raken.quote:Op zondag 11 december 2016 01:10 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Waarom dat eerste niet en dat laatste wel?quote:Op zondag 11 december 2016 01:12 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Muah een kind met Down kan nog steeds een leuk leven hebben dus dat vind ik niet perse om een abortus om te plegen. Dat vind ik eerder als mensen beseffen dat ze echt de middelen niet hebben om een kind groot te brengen of als ze zwanger zijn geraakt door verkrachting.
wat is er met etsuquote:Op zondag 11 december 2016 01:13 schreef Elan het volgende:
Tja vervelend voor Etsu, maar we moeten hier Poolse situatie zien te creëren. Geen linkse debielen en geen gelukszoekers
trek het anders even in het belachelijkequote:Op zondag 11 december 2016 01:13 schreef Insomnia_ het volgende:
Of gaan we dan post-natale abortus toestaan.
ja dan is het al geboren dus andere zaakquote:Op zondag 11 december 2016 01:13 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Een kind kan ook kort na de geboorte permanent gehandicapt raken.
Daar zullen ouders ook gewoon mee moeten dealen
Nee hoor?quote:Op zondag 11 december 2016 01:13 schreef Typisch het volgende:
[..]
trek het anders even in het belachelijke
Gewoon spuitje geven toch.quote:Op zondag 11 december 2016 01:13 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Een kind kan ook kort na de geboorte permanent gehandicapt raken.
Daar zullen ouders ook gewoon mee moeten dealen
na 20 weken kunnen kinderen het ook redden, binnen 20 jaar zal dat de normaalste zaak zijn.quote:Op zondag 11 december 2016 01:14 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
ja dan is het al geboren dus andere zaak
Ja dat is aan de ouders om te beslissen of ze voor een kind willen en kunnen zorgen. Moet wel een vrije keuze zijn in mijn ogen.quote:Op zondag 11 december 2016 01:13 schreef Typisch het volgende:
[..]
Waarom dat eerste niet en dat laatste wel?![]()
Alsof je geen volwaardig leven kunt leven als je ouders het niet zo breed hebben.
Vind ik heel anders. Maar hier komen we toch niet uit.quote:Op zondag 11 december 2016 01:14 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Nee hoor?
Na 20(!) weken, een kind vanwege handicap aborteren is m.i. niet veel anders dan post-natale abortus.
Iedereen mag toch zelf weten of ze dood willen.quote:Op zondag 11 december 2016 01:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Gewoon spuitje geven toch.
Euthanasie wet willen ze ook gaan aanpassen en versoepelen. Walgelijk.
20 weken en na geboorte is essentieel verschilquote:Op zondag 11 december 2016 01:14 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
na 20 weken kunnen kinderen het ook redden, binnen 20 jaar zal dat de normaalste zaak zijn.
quote:Op zondag 11 december 2016 01:15 schreef Typisch het volgende:
[..]
Vind ik heel anders. Maar hier komen we toch niet uit.
Want?quote:Op zondag 11 december 2016 01:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Gewoon spuitje geven toch.
Euthanasie wet willen ze ook gaan aanpassen en versoepelen. Walgelijk.
Omdat?quote:Op zondag 11 december 2016 01:15 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
20 weken en na geboorte is essentieel verschil
Die wetenschappelijke norm dateert toch uit de jaren 70, en was toen al gedateerd?quote:Op zondag 11 december 2016 01:14 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
na 20 weken kunnen kinderen het ook redden, binnen 20 jaar zal dat de normaalste zaak zijn.
Ja man.quote:Op zondag 11 december 2016 01:15 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]![]()
Hoe is dat anders.
Omdat jij het niet kan zien , want het zit nog in de buik.
Klopt.quote:Op zondag 11 december 2016 01:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Die wetenschappelijke norm dateert toch uit de jaren 70, en was toen al gedateerd?
Jij wil er niet eens over nadenken, want het is iets waar de religieuzen gelijk in gaan krijgen door de wetenschap.quote:Op zondag 11 december 2016 01:17 schreef Typisch het volgende:
[..]
Zegt de man die op de SGP gaat stemmen.
Wat een aannames.quote:Op zondag 11 december 2016 01:17 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Jij wil er niet eens over nadenken, want het is iets waar de religieuzen gelijk in gaan krijgen door de wetenschap.
definieer goede reden en vroeg stadiumquote:Op zondag 11 december 2016 01:17 schreef Fylax het volgende:
Abortus alleen in vroeg stadium en met goede reden.
#FYLAX2021
Het probleem met "goede reden" is dat de overheid dan over die reden gaat beslissen.quote:Op zondag 11 december 2016 01:17 schreef Fylax het volgende:
Abortus alleen in vroeg stadium en met goede reden.
#FYLAX2021
verkrachting bijvquote:Op zondag 11 december 2016 01:18 schreef Typisch het volgende:
[..]
definieer goede reden en vroeg stadium
Voor dat laatste kun je makkelijk de wetenschap als richtlijn aanhouden.quote:Op zondag 11 december 2016 01:18 schreef Typisch het volgende:
[..]
definieer goede reden en vroeg stadium
Een vanuit een overheid gestimuleerd vrijwillig levenseinde is een hellend vlak Typisch.quote:Op zondag 11 december 2016 01:15 schreef Typisch het volgende:
[..]
Want?
Mijn overgrootopa wilde een spuitje en kon die niet krijgen. Kon toch nog mooi 2 weken creperen van de pijn. Dat is pas walgelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |