Ben je serieus?quote:Op vrijdag 9 december 2016 16:32 schreef Lunatiek het volgende:
Afgezien van al het andere: hoort ze je wel? Alles in orde met de oren van je moeder? Of bedoel je dat ze Oostindisch doof is als het om haar problemen gaat?
kan ze snel woedeaanvalen krijgen?quote:Op vrijdag 9 december 2016 16:39 schreef olifantjes het volgende:
@ Lunatiek: ze is oostindisch doof inderdaad ja wanneer het om iemand anders gaat en wanneer ze adviezen krijgt of wanneer ik aangeef dat ik hiermee zit
dat ben ik niet met jou eens. wat jij zegt is dus dat TS haar moeder zoveel moet vermijden. maar TS doet dat al. bovendien heeft het weinig zin om je kop in het zand te steken....quote:Op vrijdag 9 december 2016 17:06 schreef Allures het volgende:
Wat heeft het voor zin haar te diagnosticeren? (Mag ook niet in dit subforum)
En je moet vooral je eigen grenzen stellen. Je bent volwassen. Gewoon gedrag dat je niet wil accepteren ook niet accepteren. Afkappen en weg gaan en zeggen dat je best over andere dingen wil praten op een ander moment of zo
nee hoor dat zeg ik nietquote:Op vrijdag 9 december 2016 17:09 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
dat ben ik niet met jou eens. wat jij zegt is dus dat TS haar moeder zoveel moet vermijden. maar TS doet dat al. bovendien heeft het weinig zin om je kop in het zand te steken....
ik stel voor dat TS de band met haar moeder gaat herstellen. per slot van rekening is en blijft het toch haar moeder. en in therapie gaan is mischien ook wel een goed idee. ik denk dat de moeder van TS nu ook niet gelukkig is. en ongelukkige mensen zijn vaak niet zo aardig voor hun omgeving. ik weet dat nog van mezelf vroeger....ik ben zelf ook een tijdje heel ongelukkig geweest en toen deed ik ook heel onaardig tegen iedereen. ik denk dat de moeder van TS nu ook zo'n fase heeft en daardoor niet zo fijn is in de omgang. en ik weet gewoon dat zij daar niks aan kan doen. daarom zal ik daar ook zeker niet over ordelen.quote:Op vrijdag 9 december 2016 17:12 schreef Allures het volgende:
[..]
nee hoor dat zeg ik niet
Maar wat stel jij voor dan
Dat zegt ze niet. Gedrag niet accepteren is heel wat anders dan vermijden.quote:Op vrijdag 9 december 2016 17:09 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
dat ben ik niet met jou eens. wat jij zegt is dus dat TS haar moeder zoveel moet vermijden. maar TS doet dat al. bovendien heeft het weinig zin om je kop in het zand te steken....
dat stel ik ook voor maar wel door consequent te zijn over je eigen grenzenquote:Op vrijdag 9 december 2016 17:17 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
ik stel voor dat TS de band met haar moeder gaat herstellen. per slot van rekening is en blijft het toch haar moeder. en in therapie gaan is mischien ook wel een goed idee. ik denk dat de moeder van TS nu ook niet gelukkig is. en ongelukkige mensen zijn vaak niet zo aardig voor hun omgeving. ik weet dat nog van mezelf vroeger....ik ben zelf ook een tijdje heel ongelukkig geweest en toen deed ik ook heel onaardig tegen iedereen. ik denk dat de moeder van TS nu ook zo'n fase heeft en daardoor niet zo fijn is in de omgang. en ik weet gewoon dat zij daar niks aan kan doen. daarom zal ik daar ook zeker niet over ordelen.
en wat vind je van mijn tip dan. want ik had ook een hele goede tip hoor. bovendien denk ik dat haar moeder nu niet gelukkig is.....en daarom rechtvaardig ik ook haar gedrag.quote:Op vrijdag 9 december 2016 17:18 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat zegt ze niet. Gedrag niet accepteren is heel wat anders dan vermijden.
Ik vind Allures haar tip juist een goede.
Ik denk dat adviseren om hulp te zoeken slim is en dus een goede tip.quote:Op vrijdag 9 december 2016 17:19 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
en wat vind je van mijn tip dan. want ik had ook een hele goede tip hoor. bovendien denk ik dat haar moeder nu niet gelukkig is.....en daarom rechtvaardig ik ook haar gedrag.
Ja. Mijn moeder luisterde ook niet, negeerde me, heel frustrerend - bleek dat ze gewoon een hoorapparaat moest.quote:
quote:Op vrijdag 9 december 2016 17:39 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ja. Mijn moeder luisterde ook niet, negeerde me, heel frustrerend - bleek dat ze gewoon een hoorapparaat moest.
Woon je nog thuis?quote:Op vrijdag 9 december 2016 17:32 schreef olifantjes het volgende:
@ Allures: ik probeer mijn eigen grenzen ook echt wel te stellen door haar minder vaak te zien en direct aan te spreken op haar gedrag. Ik probeer haar ook zoveel te negeren in haar gedrag en inderdaad positief te reageren als het wel eens "normaal" gaat maar dat is naar mijn idee nog niet voldoende.
Opzich prima jeugd gehad. Wel weinig interresse vanuit mijn moeder als ik terug kijkquote:Op vrijdag 9 december 2016 18:36 schreef MissButterflyy het volgende:
Hoe kijk je terug op je jeugd met haar? Hoe was ze als moeder toen je nog een jong kind was?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |