abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167211267
Op veel plekken langs snelwegen zie je een verkeersbord met een maximumsnelheid van 90 als het wegdek nat is. Wat is precies een nat wegdek, is dat ter invulling van de agent als je aangehouden wordt of zijn daar keiharde regels voor? Er is nogal een verschil tussen bijvoorbeeld een licht buitje of een stortbui of zelfs in beide gevallen daarna wanneer het wegdek nog uren aan het opdrogen is.

pi_167211349
bij dit soort dingen hangt het puur af van de agent die je tegenkomt.

wettelijk gezien, ik vermoed dat het naar het oordeel van desbetreffende agent gaat.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_167211439
quote:
Zoiets vond ik ook van rws met nog als toevoeging: Over het algemeen geldt: zolang de ruitenwissers worden gebruikt, is er sprake van een nat wegdek.

Maar ik gebruik niet altijd bij opspattend water mijn ruitenwissers.
pi_167211523
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 13:27 schreef MCH het volgende:

[..]

Zoiets vond ik ook van rws met nog als toevoeging: Over het algemeen geldt: zolang de ruitenwissers worden gebruikt, is er sprake van een nat wegdek.

Maar ik gebruik niet altijd bij opspattend water mijn ruitenwissers.
Gewoon je ruitenwissers uit laten als het regent dus ^O^
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  vrijdag 9 december 2016 @ 13:47:58 #6
139330 TNA
For the stars that shine
pi_167211842
Heeft iemand ooit een boete gekregen voor 100 rijden waar je 90 mag bij een buitje?
pi_167211921
Is er iemand die zich iets aantrekt van die borden? Meestal is over een dusdanig korte afstand dat het gevoelsmatig nergens op slaat om daar opeens veel langzamer te gaan rijden.

Bij Utrecht is trouwens een knooppunt waar je standaard nog maar met 70 door de bocht mag, vanwege 'slipgevaar'. Ook bij droog wegdek. Dat was eerst 100, toen 80, nu dus 70. Maar als het druk is en de matrixborden springen aan staan die soms nog op 90. Het wegdek is overigens nog precies hetzelfde als toen je er 100 mocht en dat ging (en gaat) prima.
pi_167212319
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 december 2016 13:47 schreef TNA het volgende:
Heeft iemand ooit een boete gekregen voor 100 rijden waar je 90 mag bij een buitje?
Er is een bepaalde minimale afstand na een snelheidsverlagings-bord waar ze je mogen flitsen.
De meeste stukjes waar ik op de snelweg zo'n 90-bij-nat-wegdek zie zijn in hun totaliteit veel te kort om ergens legaal te kunnen flitsen.

Sowieso, als het nat is is het levensgevaarlijk om op de rem te trappen om van 130 terug naar 90 te komen... 8)7
pi_167212329
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 december 2016 13:51 schreef k_man het volgende:
Is er iemand die zich iets aantrekt van die borden? Meestal is over een dusdanig korte afstand dat het gevoelsmatig nergens op slaat om daar opeens veel langzamer te gaan rijden.

Bij Utrecht is trouwens een knooppunt waar je standaard nog maar met 70 door de bocht mag, vanwege 'slipgevaar'. Ook bij droog wegdek. Dat was eerst 100, toen 80, nu dus 70. Maar als het druk is en de matrixborden springen aan staan die soms nog op 90. Het wegdek is overigens nog precies hetzelfde als toen je er 100 mocht en dat ging (en gaat) prima.
Is dat op het punt waar na de afslag gelijk een splitsing komt? Daar staan borden met verschillende snelheden vrij dicht op elkaar.
pi_167212382
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 december 2016 13:47 schreef TNA het volgende:
Heeft iemand ooit een boete gekregen voor 100 rijden waar je 90 mag bij een buitje?
Mobiele controles bekeuren sowieso pas bij forse snelheidsovertredingen op de snelweg.

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2016 14:14:02 ]
pi_167212669
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 december 2016 13:51 schreef k_man het volgende:
Is er iemand die zich iets aantrekt van die borden? Meestal is over een dusdanig korte afstand dat het gevoelsmatig nergens op slaat om daar opeens veel langzamer te gaan rijden.

Bij Utrecht is trouwens een knooppunt waar je standaard nog maar met 70 door de bocht mag, vanwege 'slipgevaar'. Ook bij droog wegdek. Dat was eerst 100, toen 80, nu dus 70. Maar als het druk is en de matrixborden springen aan staan die soms nog op 90. Het wegdek is overigens nog precies hetzelfde als toen je er 100 mocht en dat ging (en gaat) prima.
In Twente is een bocht (als je van de A35 de A1 richting de rest van Nederland opdraait) met de borden-combinatie max 70 gevolgd door even verderop adviessnelheid 50. Maar met 120 kun je daar prima door de bocht...

https://www.google.nl/map(...)7i13312!8i6656?hl=nl
  vrijdag 9 december 2016 @ 15:03:38 #12
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167213205
hier op het knoopunt heb je ook zoiets, alleen dan naar 70, en dan aan het einde van de doordraaier pas. Vroeg me altijd af waar die bullshit voor was, maar je draait naar beneden vanaf de A73, en dan kom je onderaan bij de invoeger in een dalletje terecht want daarna loopt het weer iets omhoog. Als het nou flink regent loopt al het water daar dus onderin dat punt, en ondanks dat het zoab is, krijg je daar dus soms een flink happie staand water. Kwam daar achter een tijdje geleden toen ik as usual met 120 daar doorheen vlamde en de auto ineens hoovercraft-achtige bewegingen begon te maken :+ _O-

Soms staan die borden er dus niet voor Jean Piem0l.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167216436
Geven ze hier echt bekeuringen voor? Ik dacht dat het meer een stukje verantwoordelijk afkopen was van de wegbeheerder. Zo in de trand van: eigenlijk moet deze weg onderhouden worden, maar omdat we er nog niet aan toe komen, moet je maar langzaam rijden en zijn wij tenninste verantwoordelijk als jij met 120 de weg af glibbert.

Dus dat je dan de provincie niet kan aanklagen.
.
  vrijdag 9 december 2016 @ 18:07:36 #14
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_167216663
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 17:54 schreef Fer het volgende:
Geven ze hier echt bekeuringen voor? Ik dacht dat het meer een stukje verantwoordelijk afkopen was van de wegbeheerder. Zo in de trand van: eigenlijk moet deze weg onderhouden worden, maar omdat we er nog niet aan toe komen, moet je maar langzaam rijden en zijn wij tenninste verantwoordelijk als jij met 120 de weg af glibbert.

Dus dat je dan de provincie niet kan aanklagen.
Is het ook.
Zijn ook vaak van die adhoc-borden die er ineens staan, nadat er tijdens een buitje een 20 jaar oude Panda met 30 jaar oude banden en 70 jarige bestuurster is geslipt. Zie plaatje OP.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator vrijdag 9 december 2016 @ 18:27:49 #15
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167217007
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 15:03 schreef Sounddragon het volgende:
hier op het knoopunt heb je ook zoiets, alleen dan naar 70, en dan aan het einde van de doordraaier pas. Vroeg me altijd af waar die bullshit voor was, maar je draait naar beneden vanaf de A73, en dan kom je onderaan bij de invoeger in een dalletje terecht want daarna loopt het weer iets omhoog. Als het nou flink regent loopt al het water daar dus onderin dat punt, en ondanks dat het zoab is, krijg je daar dus soms een flink happie staand water. Kwam daar achter een tijdje geleden toen ik as usual met 120 daar doorheen vlamde en de auto ineens hoovercraft-achtige bewegingen begon te maken :+ _O-

Soms staan die borden er dus niet voor Jean Piem0l.
Das de ellende hier in NL, helft van de borden kun je weg saneren. Als in D op een weg buiten de bebouwde kom en bord staat met een waarschuwing voor de bocht kun je beter afremmen want dan voel je niet heel fijn als je daar met 100 door gaat :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167217065
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 18:27 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Das de ellende hier in NL, helft van de borden kun je weg saneren. Als in D op een weg buiten de bebouwde kom en bord staat met een waarschuwing voor de bocht kun je beter afremmen want dan voel je niet heel fijn als je daar met 100 door gaat :+
Duitse provinciewegen zijn wel erg minimaal. Bochten en heuvels zonder enige snelheidsverlaging of inhaalverbod. Je denkt zelf maar na.
.
  Moderator vrijdag 9 december 2016 @ 18:34:44 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167217139
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 18:30 schreef Fer het volgende:

[..]

Duitse provinciewegen zijn wel erg minimaal. Bochten en heuvels zonder enige snelheidsverlaging of inhaalverbod. Je denkt zelf maar na.
Gaat prima. Ik kan zelf ook bedenken dat ik niet overal kan inhalen. Snelheidsbeperkingen zie ik regelmatig, genoeg stukken waar je maar 70 mag.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167224676
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 18:07 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Is het ook.
Zijn ook vaak van die adhoc-borden die er ineens staan, nadat er tijdens een buitje een 20 jaar oude Panda met 30 jaar oude banden en 70 jarige bestuurster is geslipt. Zie plaatje OP.
Bijna goed. Het zijn inderdaad Adhoc geplaatste borden. Maar dan wel vanwege meetresultaten die aantonen dat het wegdek te glad is geworden volgens de normen. En dan wordt er dus onderhoud gepland voor de komende maanden.

Metingen worden in opdracht van Rijkswaterstaat jaarlijks gedaan. Inderdaad om de staat juridisch in te dekken.

De bordjes staan er dan totdat het wegvak van een nieuwe toplaag is voorzien.
pi_167224728
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 23:00 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Bijna goed. Het zijn inderdaad Adhoc geplaatste borden. Maar dan wel vanwege meetresultaten die aantonen dat het wegdek te glad is geworden volgens de normen. En dan wordt er dus onderhoud gepland voor de komende maanden.

Metingen worden in opdracht van Rijkswaterstaat jaarlijks gedaan. Inderdaad om de staat juridisch in te dekken.

De bordjes staan er dan totdat het wegvak van een nieuwe toplaag is voorzien.
Is dat voor of na die ellende op de A4/A12 onstaan een jaar of 12 geleden? Toen glibberden we met regen ook allemaal de weg af, maar dat asfalt was toen echt stokoud, nog van dat rood-bruine spul wat zo lekker spetterde in de regen,
.
pi_167227969
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 23:04 schreef Fer het volgende:

[..]

Is dat voor of na die ellende op de A4/A12 onstaan een jaar of 12 geleden? Toen glibberden we met regen ook allemaal de weg af, maar dat asfalt was toen echt stokoud, nog van dat rood-bruine spul wat zo lekker spetterde in de regen,
Geen idee, ik ken jouw specifieke voorbeeld niet. Een enkele keer worden na een reeks eenzijdige ongevallen inderdaad extra metingen gedaan op een bepaald wegvak. Maar meestal is het onderdeel van het reguliere onderhoudsprogramma.
pi_167238219
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 14:13 schreef MCH het volgende:

[..]

Mobiele controles bekeuren sowieso pas bij forse snelheidsovertredingen op de snelweg.
Was het maar zo'n feest....
pi_167248622
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 14:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

In Twente is een bocht (als je van de A35 de A1 richting de rest van Nederland opdraait) met de borden-combinatie max 70 gevolgd door even verderop adviessnelheid 50. Maar met 120 kun je daar prima door de bocht...

https://www.google.nl/map(...)7i13312!8i6656?hl=nl
Ik vind persoonlijk 70 daar wel een leuke snelheid; heel veel harder hoeft van mij niet. En daarbij, je hebt daar ook veel vrachtverkeer, en die zullen die bocht vast langzamer nemen. Met een beetje pech komen die idd met 40 of 50 door die bocht. Dan is jouw 120 wel heel veel sneller.
pi_167248722
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 18:44 schreef vannelle het volgende:

[..]

Was het maar zo'n feest....
Vanaf 15 te hard
pi_167248771
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2016 00:31 schreef MCH het volgende:

[..]

Vanaf 15 te hard
Hebben jullie het wel over hetzelfde bij "mobiele controles"?
pi_167249469
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 23:00 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

De bordjes staan er dan totdat het wegvak van een nieuwe toplaag is voorzien.
En zodra die nieuwe toplaag er ligt worden de onderbordjes vervangen door "nieuw wegdek"...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')