Zoiets vond ik ook van rws met nog als toevoeging: Over het algemeen geldt: zolang de ruitenwissers worden gebruikt, is er sprake van een nat wegdek.quote:Op vrijdag 9 december 2016 13:25 schreef kmkmmr het volgende:
http://twitter.com/Rijkswaterstaat/status/367204781649321984
Gewoon je ruitenwissers uit laten als het regent dusquote:Op vrijdag 9 december 2016 13:27 schreef MCH het volgende:
[..]
Zoiets vond ik ook van rws met nog als toevoeging: Over het algemeen geldt: zolang de ruitenwissers worden gebruikt, is er sprake van een nat wegdek.
Maar ik gebruik niet altijd bij opspattend water mijn ruitenwissers.
Er is een bepaalde minimale afstand na een snelheidsverlagings-bord waar ze je mogen flitsen.quote:Op vrijdag 9 december 2016 13:47 schreef TNA het volgende:
Heeft iemand ooit een boete gekregen voor 100 rijden waar je 90 mag bij een buitje?
Is dat op het punt waar na de afslag gelijk een splitsing komt? Daar staan borden met verschillende snelheden vrij dicht op elkaar.quote:Op vrijdag 9 december 2016 13:51 schreef k_man het volgende:
Is er iemand die zich iets aantrekt van die borden? Meestal is over een dusdanig korte afstand dat het gevoelsmatig nergens op slaat om daar opeens veel langzamer te gaan rijden.
Bij Utrecht is trouwens een knooppunt waar je standaard nog maar met 70 door de bocht mag, vanwege 'slipgevaar'. Ook bij droog wegdek. Dat was eerst 100, toen 80, nu dus 70. Maar als het druk is en de matrixborden springen aan staan die soms nog op 90. Het wegdek is overigens nog precies hetzelfde als toen je er 100 mocht en dat ging (en gaat) prima.
Mobiele controles bekeuren sowieso pas bij forse snelheidsovertredingen op de snelweg.quote:Op vrijdag 9 december 2016 13:47 schreef TNA het volgende:
Heeft iemand ooit een boete gekregen voor 100 rijden waar je 90 mag bij een buitje?
In Twente is een bocht (als je van de A35 de A1 richting de rest van Nederland opdraait) met de borden-combinatie max 70 gevolgd door even verderop adviessnelheid 50. Maar met 120 kun je daar prima door de bocht...quote:Op vrijdag 9 december 2016 13:51 schreef k_man het volgende:
Is er iemand die zich iets aantrekt van die borden? Meestal is over een dusdanig korte afstand dat het gevoelsmatig nergens op slaat om daar opeens veel langzamer te gaan rijden.
Bij Utrecht is trouwens een knooppunt waar je standaard nog maar met 70 door de bocht mag, vanwege 'slipgevaar'. Ook bij droog wegdek. Dat was eerst 100, toen 80, nu dus 70. Maar als het druk is en de matrixborden springen aan staan die soms nog op 90. Het wegdek is overigens nog precies hetzelfde als toen je er 100 mocht en dat ging (en gaat) prima.
Is het ook.quote:Op vrijdag 9 december 2016 17:54 schreef Fer het volgende:
Geven ze hier echt bekeuringen voor? Ik dacht dat het meer een stukje verantwoordelijk afkopen was van de wegbeheerder. Zo in de trand van: eigenlijk moet deze weg onderhouden worden, maar omdat we er nog niet aan toe komen, moet je maar langzaam rijden en zijn wij tenninste verantwoordelijk als jij met 120 de weg af glibbert.
Dus dat je dan de provincie niet kan aanklagen.
Das de ellende hier in NL, helft van de borden kun je weg saneren. Als in D op een weg buiten de bebouwde kom en bord staat met een waarschuwing voor de bocht kun je beter afremmen want dan voel je niet heel fijn als je daar met 100 door gaatquote:Op vrijdag 9 december 2016 15:03 schreef Sounddragon het volgende:
hier op het knoopunt heb je ook zoiets, alleen dan naar 70, en dan aan het einde van de doordraaier pas. Vroeg me altijd af waar die bullshit voor was, maar je draait naar beneden vanaf de A73, en dan kom je onderaan bij de invoeger in een dalletje terecht want daarna loopt het weer iets omhoog. Als het nou flink regent loopt al het water daar dus onderin dat punt, en ondanks dat het zoab is, krijg je daar dus soms een flink happie staand water. Kwam daar achter een tijdje geleden toen ik as usual met 120 daar doorheen vlamde en de auto ineens hoovercraft-achtige bewegingen begon te maken![]()
![]()
Soms staan die borden er dus niet voor Jean Piem0l.
Duitse provinciewegen zijn wel erg minimaal. Bochten en heuvels zonder enige snelheidsverlaging of inhaalverbod. Je denkt zelf maar na.quote:Op vrijdag 9 december 2016 18:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Das de ellende hier in NL, helft van de borden kun je weg saneren. Als in D op een weg buiten de bebouwde kom en bord staat met een waarschuwing voor de bocht kun je beter afremmen want dan voel je niet heel fijn als je daar met 100 door gaat
Gaat prima. Ik kan zelf ook bedenken dat ik niet overal kan inhalen. Snelheidsbeperkingen zie ik regelmatig, genoeg stukken waar je maar 70 mag.quote:Op vrijdag 9 december 2016 18:30 schreef Fer het volgende:
[..]
Duitse provinciewegen zijn wel erg minimaal. Bochten en heuvels zonder enige snelheidsverlaging of inhaalverbod. Je denkt zelf maar na.
Bijna goed. Het zijn inderdaad Adhoc geplaatste borden. Maar dan wel vanwege meetresultaten die aantonen dat het wegdek te glad is geworden volgens de normen. En dan wordt er dus onderhoud gepland voor de komende maanden.quote:Op vrijdag 9 december 2016 18:07 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Is het ook.
Zijn ook vaak van die adhoc-borden die er ineens staan, nadat er tijdens een buitje een 20 jaar oude Panda met 30 jaar oude banden en 70 jarige bestuurster is geslipt. Zie plaatje OP.
Is dat voor of na die ellende op de A4/A12 onstaan een jaar of 12 geleden? Toen glibberden we met regen ook allemaal de weg af, maar dat asfalt was toen echt stokoud, nog van dat rood-bruine spul wat zo lekker spetterde in de regen,quote:Op vrijdag 9 december 2016 23:00 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Bijna goed. Het zijn inderdaad Adhoc geplaatste borden. Maar dan wel vanwege meetresultaten die aantonen dat het wegdek te glad is geworden volgens de normen. En dan wordt er dus onderhoud gepland voor de komende maanden.
Metingen worden in opdracht van Rijkswaterstaat jaarlijks gedaan. Inderdaad om de staat juridisch in te dekken.
De bordjes staan er dan totdat het wegvak van een nieuwe toplaag is voorzien.
Geen idee, ik ken jouw specifieke voorbeeld niet. Een enkele keer worden na een reeks eenzijdige ongevallen inderdaad extra metingen gedaan op een bepaald wegvak. Maar meestal is het onderdeel van het reguliere onderhoudsprogramma.quote:Op vrijdag 9 december 2016 23:04 schreef Fer het volgende:
[..]
Is dat voor of na die ellende op de A4/A12 onstaan een jaar of 12 geleden? Toen glibberden we met regen ook allemaal de weg af, maar dat asfalt was toen echt stokoud, nog van dat rood-bruine spul wat zo lekker spetterde in de regen,
Was het maar zo'n feest....quote:Op vrijdag 9 december 2016 14:13 schreef MCH het volgende:
[..]
Mobiele controles bekeuren sowieso pas bij forse snelheidsovertredingen op de snelweg.
Ik vind persoonlijk 70 daar wel een leuke snelheid; heel veel harder hoeft van mij niet. En daarbij, je hebt daar ook veel vrachtverkeer, en die zullen die bocht vast langzamer nemen. Met een beetje pech komen die idd met 40 of 50 door die bocht. Dan is jouw 120 wel heel veel sneller.quote:Op vrijdag 9 december 2016 14:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
In Twente is een bocht (als je van de A35 de A1 richting de rest van Nederland opdraait) met de borden-combinatie max 70 gevolgd door even verderop adviessnelheid 50. Maar met 120 kun je daar prima door de bocht...
https://www.google.nl/map(...)7i13312!8i6656?hl=nl
En zodra die nieuwe toplaag er ligt worden de onderbordjes vervangen door "nieuw wegdek"...quote:Op vrijdag 9 december 2016 23:00 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
De bordjes staan er dan totdat het wegvak van een nieuwe toplaag is voorzien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |