TS wil retro en geen halve eeuw oud schakelmateriaal.quote:Op donderdag 8 december 2016 10:55 schreef Palomar het volgende:
Bij zaken waar ze brocante verkopen en kringloopwinkels heb ik wel eens zulk ouder spul zien liggen. Je zou ook een gevraagd-advertentie op marktplaats kunnen zetten. Bij renovaties wordt zulk soort oude meuk vaak gewoon weggegooid. Misschien dat je een paar lokale klusbedrijven kunt vragen.
Ook dat is meer jaren 30 stijl; PEHA heeft wel een serie schakelmateriaal die Nova heet; die hebben wel weer die smalle bedieningselementen; maar niet dat ronde daarom heen.quote:
Een ronde googelen bracht mij op de fabrikant Busch Jaeger; de schakelmateriaal serie Decento lijkt wel wat op wat je zoekt.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:40 schreef _mido het volgende:
In mijn jaren 60 woning die volledig op de schop gaat ben ik op zoek naar bijpassend schakelmateriaal. Wat er nu zit is allemaal inbouw en ik vind het ook wel bij het huis horen maar ik wil meer wcd's, datapunten, dimmers en de hele rataplan dus ik wil alles vervangen door iets soortgelijks. Ik vanavond vol goede moed op bezoek bij Google om iets soortgelijks te vinden. Maar dat voel vies tegen. Jaren 30 retro bakeliet ed. is er inderdaad wel maar niets wat lijkt op wat ik wil.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Iemand een suggestie of moet ik het gewoon laten varen en voor modern schakelmateriaal gaan?
Echt porselein, en daar is de prijs dan ook naarquote:Op donderdag 8 december 2016 21:01 schreef RedFever007 het volgende:
die oude rommel moet je wat mij betreft niet willen.
Maar nieuw materiaal met retro look zoals het Busch Jager spul hierboven!
Ik had de prijzen nog niet bekeken hahaquote:Op donderdag 8 december 2016 21:43 schreef Ivo1985 het volgende:
Wow wat een prijzen voor die serie van Busch... De verklaring is dat het materiaal porselein is, en geen bakeliet. En daarmee is het dus ook niet echt jaren '60, eerder jaren '20.
De Berker 1930 serie is een stuk vriendelijker geprijsd.
Wel duurquote:Op vrijdag 9 december 2016 10:36 schreef _mido het volgende:
Dank voor jullie input allemaal. De Decento komt vooralsnog het dichtst in de buurt maar lieve-help, wat een prijzen zijn dat zeg![]()
En wat zijn de meeste schakelaarprogramma's fantasieloos![]()
Ik zoek nog even verder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |