abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167165392
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 12:35 schreef Fokkiebaby het volgende:

[..]

Dank voor je hart onder de riem. Het betreft een oudere alleen wonende man. Geen kinderen, geen vrouw, hij woont buiten zijn geboortedorp in de weilanden. Er is niemand voor hem en de arts heeft hem naar huis gestuurd met de woorden:''Het zal de narcose van de operatie wel zijn'' Ik vind dat de huisarts er zich te gemakkelijk van af heeft gemaakt.
En wat heb jij daar mee te maken? behalve zijn rekening te plunderen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_167165471
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 12:53 schreef halfway het volgende:

[..]

En wat heb jij daar mee te maken? behalve zijn rekening te plunderen.
Zie vorige topic met dezelfde naam R&P / Wat te doen met vermoeden ziekte van Alzheimer?
Vrouwen zijn als muziekinstrumenten.
Als je de juiste snaar weet te raken volgt vanzelf de lieflijke melodie.
pi_167165643
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 12:57 schreef Fokkiebaby het volgende:

[..]

Zie vorige topic met dezelfde naam R&P / Wat te doen met vermoeden ziekte van Alzheimer?
Hoezo? Dit is een nieuw topic.
pi_167165672
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 13:08 schreef halfway het volgende:

[..]

Hoezo? Dit is een nieuw topic.
Er is al veel besproken in het oorspronkelijke topic. Op het oorspronkelijke topic zit een slotje, daar kan ik dus mijn bevindingen niet meer posten.
pi_167165743
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 13:11 schreef Fokkiebaby het volgende:

[..]

Er is al veel besproken in het oorspronkelijke topic. Op het oorspronkelijke topic zit een slotje, daar kan ik dus mijn bevindingen niet meer posten.
Ik ben weg, het boeit mij werkelijk geen reet.
pi_167255903
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 13:11 schreef Fokkiebaby het volgende:

[..]

Nouja goede aktie toch?

Je kan ook voorstellen hem mee te gaan naar de huisarts en verzoeken om een test voor dementie.

Overigens, als hij wel gediagnosticeerd wordt met dementie, betekent niet dat hij stante pede in een verpleeghuis komt. Verzorgingshuizen zijn in principe opgeheven (behalve private verzorgingshuizen, waar je dus zelf je geld moet neertellen, zonder bijdrage van de overheid).

Men probeert de demente zo lang mogelijk thuis te laten wonen met (mantel)zorg.

Betekent dat ze jou gaan vragen zo nodig een van de mantelzorgers te worden, ja misschien zelfs bij hem in te trekken. Pas als hij 's nachts in blote kont voor de Albert Heijn met een boodschappentas staat, of op jou begint in te meppen is hij rijp voor een verpleeghuis.

Anders informeer je bij zijn kennissenkring hoe ze vinden dat het met hem gaat. Activeer je zo nodig hen en gaat zelf op date met een oude FOK!ker.

LeesfokNL is wellicht in je geinteresseerd :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_167264557
quote:
4s.gif Op zondag 11 december 2016 14:14 schreef Godshand het volgende:

[..]

Nouja goede aktie toch?

Je kan ook voorstellen hem mee te gaan naar de huisarts en verzoeken om een test voor dementie.
Dat is mijn volgende stap. Het vervelende is dat de oude man tegenover alles wat ik te berde breng in de eerste plaats negatief staat. Ik zal hem tijd geven aan het idee te wennen. Ook niet te lang dan vergeet hij het weer :)

quote:
Overigens, als hij wel gediagnosticeerd wordt met dementie, betekent niet dat hij stante pede in een verpleeghuis komt.
Ik heb goed opgelet en vooralsnog redt hij het zelf met agenda, briefjes en een hele berg routine.

quote:
Betekent dat ze jou gaan vragen zo nodig een van de mantelzorgers te worden, ja misschien zelfs bij hem in te trekken. Pas als hij 's nachts in blote kont voor de Albert Heijn met een boodschappentas staat, of op jou begint in te meppen is hij rijp voor een verpleeghuis.
Het betreft een breekbare oude man die ik fysieke gemakkelijk aan kan.
Als er iets voorvalt tussen ons maakt een knuffel het altijd weer goed.

quote:
Anders informeer je bij zijn kennissenkring hoe ze vinden dat het met hem gaat. Activeer je zo nodig hen en gaat zelf op date met een oude FOK!ker.

LeesfokNL is wellicht in je geinteresseerd :)
Hij is gewend de steun en toeverlaat te zijn van anderen. Even heb ik overwogen om met zijn werkster te gaan praten maar ik heb het nog maar niet gedaan. Het zou waarschijnlijk de werkgever/werknemers verhoudingen verstoren.
pi_168594471
Nog weer even een update.
Bij het bespreken van het probleem met de huisarts ben ik op een ander dilemma gestuit.
Als de diagnose dementie of ziekte van Alzheimer wordt gesteld mag de patiënt niet meer auto rijden. De bejaarde man rijdt nog prima en heeft zijn auto nodig om boodschappen te doen en voor zijn werk.
Er is sowieso geen geneesmiddel dus een diagnose zou momenteel geen voordelen bieden.
pi_168599574
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 17:03 schreef Fokkiebaby het volgende:
Bij het bespreken van het probleem met de huisarts ben ik op een ander dilemma gestuit.
Als de diagnose dementie of ziekte van Alzheimer wordt gesteld mag de patiënt niet meer auto rijden. De bejaarde man rijdt nog prima en heeft zijn auto nodig om boodschappen te doen en voor zijn werk.
Er is sowieso geen geneesmiddel dus een diagnose zou momenteel geen voordelen bieden.
Wat wil je nou? Dat hij geholpen wordt, of dat hij GTA in zijn auto mag blijven spelen??

Wat ben je nu voor slappe excuses aan het verzinnen, daar is hij al helemaal niet mee geholpen.....
  Spellchecker woensdag 1 februari 2017 @ 20:46:51 #35
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_168600376
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 17:03 schreef Fokkiebaby het volgende:
Zou jij nog bij hem in de auto stappen om samen boodschappen te gaan doen?
pi_168606030
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 20:46 schreef maily het volgende:

[..]

Zou jij nog bij hem in de auto stappen om samen boodschappen te gaan doen?
Ja ik zit regelmatig bij hem in de auto en kan het goed beoordelen.
Zijn rijbewijs is onlangs nog verlengd.
pi_168606065
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 20:25 schreef Godshand het volgende:

[..]

Wat wil je nou? Dat hij geholpen wordt, of dat hij GTA in zijn auto mag blijven spelen??

Wat ben je nu voor slappe excuses aan het verzinnen, daar is hij al helemaal niet mee geholpen.....
Ik zou graag willen dat hij geholpen werd maar niet meer auto mogen rijden daarmee is hij momenteel niet geholpen en de mede weggebruikers ook niet.
pi_168606156
Ja altijd een goed idee om demente bejaarden gewoon te laten rijden, totdat er weer een demente spookrijder een vrouw en twee kindjes doodrijdt zoals afgelopen jaar.
<hr>
pi_168606322
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 23:36 schreef Fokkiebaby het volgende:

[..]

Ik zou graag willen dat hij geholpen werd maar niet meer auto mogen rijden daarmee is hij momenteel niet geholpen en de mede weggebruikers ook niet.
Daarmee is hij wel geholpen. Verder is de diagnose nog geeneens gesteld.

Als zijn rijbewijs uiteindelijk wel wordt ingetrokken vanwege Alzheimer is dat beter ook. Je weet nooit wanneer de Alzheimer opeens wel toeslaat.
  donderdag 2 februari 2017 @ 00:02:28 #40
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_168606622
Goed bezig TS O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')