abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167240041
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 14:54 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Het koelwater in m'n 130i kan ik niet aflezen. Olie daarin tegen wel. Koelwater warmt lekker snel op inderaad, maar je olie (zeker in de winter, ja dat geeft echt major verschil!) duurt best wel behoorlijk lang om op te warmen.

[ afbeelding ]
Handig die grafiek! Ik houd ook minimaal 15 minuten aan voor wat flinker doortrekken. Maar met de ritjes naar het werk is het gewoon cc op 130km/h (=2200tpm) en rustig cruizen.
  Moderator maandag 12 december 2016 @ 00:02:46 #77
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167271557
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 20:06 schreef Straatcommando. het volgende:
Bouwmateriaal en ontwerpkwaliteit zijn belangrijker dan inhoud an sich, maar zoals hierboven al gemeld zijn kleinere blokjes vaak ook goedkoper in elkaar gezet.

Zat Honda blokken die de half miljoen hebben aangetikt. Sommige zelfs klokje rond. In autoweek was er een d15 die een miljoen had gehaald, op gas. Wel met een 2e of 3e kop maar goed.
Rode Civic uit Emmen, die dagelijks maar Apeldoorn reed? Kennis van me zag hem laatst op de sloop staan met 1.7M op de klok. Dus alweer 5 toon verder dan laatste keer autoweek ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Forum Admin maandag 12 december 2016 @ 00:20:16 #78
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_167271848
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 00:02 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Rode Civic uit Emmen, die dagelijks maar Apeldoorn reed? Kennis van me zag hem laatst op de sloop staan met 1.7M op de klok. Dus alweer 5 toon verder dan laatste keer autoweek ;)
Volgens mij was die ik bedoelde groen, maar het zou me niets verbazen. Geweldige motoren zijn dat. Bijna alle D en B blokken wel..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_167274056
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 00:02 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Rode Civic uit Emmen, die dagelijks maar Apeldoorn reed? Kennis van me zag hem laatst op de sloop staan met 1.7M op de klok. Dus alweer 5 toon verder dan laatste keer autoweek ;)
Als dat kleine blok maar veel kilometers op jaarbasis maakt is er niks aan de hand. Kleine autootjes met kleine motorblokjes maken alleen doorgaans niet veel kilometers op jaarbasis. Zeg 10.000 kilometer per jaar, dan staat er na 20 jaar nog maar 2 ton op de teller. En dan is het blok misschien nog lang niet op, maar door ouderdom de rest van de auto wel.

Rijdt hetzelfde autootje vanaf nieuw 50.000 kilometer per jaar dan is 5 ton waarschijnlijk niet echt een probleem en bij goed onderhoud veel meer ook mogelijk. Dat laatste ontbreekt het hem dan vaak weer aan, want de meeste mensen die 50.000 kilometer per jaar rijden, blijven niet 10 of 15 jaar lang dezelfde auto rijden en de tweedehands koper die een auto met zo'n hoge kilometerstand koopt wil meestal vooral goedkoop rijden. En bespaart dus op onderhoud met negatieve gevolgen op lange termijn.
  maandag 12 december 2016 @ 11:14:08 #80
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_167275264
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 16:33 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Heb ik. Net even gekeken in de schuur. ;)
Onderdeel van Efficiënt Dynamics pakket.
Nice! :P
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 18:21 schreef Fer het volgende:

[..]

Daar heb je een thermostaat voor. Die kleppen zijn voor de luchtweerstand te verlagen, zolang extra koeling niet nodig is.
Nu je het zegt ja.. heb je gelijk in !
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_167280850
Ik rij ook bijna altijd al in kleine autootjes en dan best wel kilometers. Het probleem is niet de motor die verslijt maar de rest van de auto. Stoel bekleding slijt door en steeds meer dingen breken af of verslijten. Doordat de nieuwwaarde ook niet zo hoog is kan je op een goed moment dan besluiten toch maar een nieuw exemplaar te kopen. Omdat de leeftijd dan nog niet zo hoog is krijg je toch een redelijke inruil.

Huidig autootje heeft vijf jaar terug onder de tienduizend gekost, inclusief set winterbanden. Thans 150K gereden en geen enkele extra onderhoudskosten. Eigenlijk alleen gewoon de beurten en wat kleine schade's door eigen toedoen.
  dinsdag 13 december 2016 @ 22:50:15 #82
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_167313374
Motorfietsen hebben nog kleinere blokken (vaak <1.000cc) en draaien veel meer toeren dan auto's. Toch kunnen die blokken ook vaak minimaal 150k mee. Als je de techniek maar met een beetje respect behandelt en de boel onderhoudt.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  dinsdag 13 december 2016 @ 23:01:29 #83
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_167313783
Misschien wel omdat met 100PK een motorrijder + motorcombi van 250-300 KG voortbewegen minder belastend is voor een blokkie als met 100PK aan 1100 KG auto te sleuren?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 13 december 2016 @ 23:04:39 #84
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_167313852
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2016 23:01 schreef Hyperdude het volgende:
Misschien wel omdat met 100PK een motorrijder + motorcombi van 250-300 KG voortbewegen minder belastend is voor een blokkie als met 100PK aan 1100 KG auto te sleuren?
Daarom hangt zo'n 600cc blok ook niet in een auto! ;)
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_167318182
Ook een motor waar altijd to the max mee gereden wordt is snel versleten. Volgens mij is het geheim dat je normaal onder de helft van het max toerental blijft en niet of nauwelijks korte ritjes maakt. Als je wel een keer even wilt gassen dan zorgen dat de boel goed op temperatuur is. De meeste motorrijders voldoen daar vanzelf wel aan.

Stadsautootjes worden vaak anders gebruikt, instappen en vol gas wegrijden om de kinderen uit school halen twee kilometer verderop. Als je rustig vertrekt en niet altijd het gas op de plank drukt bij optrekken dan houd de motor van een kleine auto het ook wel lang vol.
pi_167329266
Inmiddels 360.000 km met een 1.8 vtec motor in mn honda accord op lpg.
pi_167329649
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 11:05 schreef nanuk het volgende:
Ook een motor waar altijd to the max mee gereden wordt is snel versleten. Volgens mij is het geheim dat je normaal onder de helft van het max toerental blijft en niet of nauwelijks korte ritjes maakt. Als je wel een keer even wilt gassen dan zorgen dat de boel goed op temperatuur is. De meeste motorrijders voldoen daar vanzelf wel aan.

Stadsautootjes worden vaak anders gebruikt, instappen en vol gas wegrijden om de kinderen uit school halen twee kilometer verderop. Als je rustig vertrekt en niet altijd het gas op de plank drukt bij optrekken dan houd de motor van een kleine auto het ook wel lang vol.
Onder de helft van max aantal toeren is voor veel auto's een probleem op de snelweg..
Gewoon rustig optrekken, zeker als de motor koud is, en onderhoud geven..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_167495133
Tot mijn spijt heb ik alleen de TS gelezen, maar ik heb meerdere 2.0's gehad en daar had ik eigenlijk weinig issues mee.
Toen ging ik voor de 1.4 TSI motoren (Golf6, AudiA3) en letterlijk voor 10.000euro's aan rekeningen binnen 2 jaar gehad (allemaal lease dus geen probleem). heb er 3 gehad, maar alle 3 was het raak.

Nu 2 jaar eigen auto (moeten) kopen, en mijn voorwaarde was geen opgefokte turbo, maar gewoon lekker ongeblazen (en tot nutoe geen issues)
pi_167497293
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:03 schreef viseenoptie het volgende:
Tot mijn spijt heb ik alleen de TS gelezen, maar ik heb meerdere 2.0's gehad en daar had ik eigenlijk weinig issues mee.
Toen ging ik voor de 1.4 TSI motoren (Golf6, AudiA3) en letterlijk voor 10.000euro's aan rekeningen binnen 2 jaar gehad (allemaal lease dus geen probleem). heb er 3 gehad, maar alle 3 was het raak.

Nu 2 jaar eigen auto (moeten) kopen, en mijn voorwaarde was geen opgefokte turbo, maar gewoon lekker ongeblazen (en tot nutoe geen issues)
en wat is het geworden? Ben zelf ook niet zo fan van turbo's maar je kan tegenwoordig echt niet meer zonder blijkbaar. Wel goed te chiptunen en veel trekkracht, maar dat is het dan ook wel zo'n beetje.
pi_167499515
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:56 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

en wat is het geworden? Ben zelf ook niet zo fan van turbo's maar je kan tegenwoordig echt niet meer zonder blijkbaar. Wel goed te chiptunen en veel trekkracht, maar dat is het dan ook wel zo'n beetje.
fiesta 1.6 ti-vct (zelf betalen = geen audi meer;)). maar licht met ok motor. ipv zwaar en 1.0liter.
pi_167500500
Tja, waar ik toen werkte hadden op een bepaald moment enkele van die Tsi's in het wagenpark. Maar afgezien van een paar bobines en bougies weinig problemen gehad. Ja er zat ook een leenwagen van de garage bij, een 170pk twincharger, die had wel een brakke turbo.

Misschien het rijgedrag?
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')