Handig die grafiek! Ik houd ook minimaal 15 minuten aan voor wat flinker doortrekken. Maar met de ritjes naar het werk is het gewoon cc op 130km/h (=2200tpm) en rustig cruizen.quote:Op zaterdag 10 december 2016 14:54 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Het koelwater in m'n 130i kan ik niet aflezen. Olie daarin tegen wel. Koelwater warmt lekker snel op inderaad, maar je olie (zeker in de winter, ja dat geeft echt major verschil!) duurt best wel behoorlijk lang om op te warmen.
[ afbeelding ]
Rode Civic uit Emmen, die dagelijks maar Apeldoorn reed? Kennis van me zag hem laatst op de sloop staan met 1.7M op de klok. Dus alweer 5 toon verder dan laatste keer autoweekquote:Op woensdag 7 december 2016 20:06 schreef Straatcommando. het volgende:
Bouwmateriaal en ontwerpkwaliteit zijn belangrijker dan inhoud an sich, maar zoals hierboven al gemeld zijn kleinere blokjes vaak ook goedkoper in elkaar gezet.
Zat Honda blokken die de half miljoen hebben aangetikt. Sommige zelfs klokje rond. In autoweek was er een d15 die een miljoen had gehaald, op gas. Wel met een 2e of 3e kop maar goed.
Volgens mij was die ik bedoelde groen, maar het zou me niets verbazen. Geweldige motoren zijn dat. Bijna alle D en B blokken wel..quote:Op maandag 12 december 2016 00:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Rode Civic uit Emmen, die dagelijks maar Apeldoorn reed? Kennis van me zag hem laatst op de sloop staan met 1.7M op de klok. Dus alweer 5 toon verder dan laatste keer autoweek
Als dat kleine blok maar veel kilometers op jaarbasis maakt is er niks aan de hand. Kleine autootjes met kleine motorblokjes maken alleen doorgaans niet veel kilometers op jaarbasis. Zeg 10.000 kilometer per jaar, dan staat er na 20 jaar nog maar 2 ton op de teller. En dan is het blok misschien nog lang niet op, maar door ouderdom de rest van de auto wel.quote:Op maandag 12 december 2016 00:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Rode Civic uit Emmen, die dagelijks maar Apeldoorn reed? Kennis van me zag hem laatst op de sloop staan met 1.7M op de klok. Dus alweer 5 toon verder dan laatste keer autoweek
Nice!quote:Op zaterdag 10 december 2016 16:33 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb ik. Net even gekeken in de schuur.
Onderdeel van Efficiënt Dynamics pakket.
Nu je het zegt ja.. heb je gelijk in !quote:Op zaterdag 10 december 2016 18:21 schreef Fer het volgende:
[..]
Daar heb je een thermostaat voor. Die kleppen zijn voor de luchtweerstand te verlagen, zolang extra koeling niet nodig is.
Daarom hangt zo'n 600cc blok ook niet in een auto!quote:Op dinsdag 13 december 2016 23:01 schreef Hyperdude het volgende:
Misschien wel omdat met 100PK een motorrijder + motorcombi van 250-300 KG voortbewegen minder belastend is voor een blokkie als met 100PK aan 1100 KG auto te sleuren?
Onder de helft van max aantal toeren is voor veel auto's een probleem op de snelweg..quote:Op woensdag 14 december 2016 11:05 schreef nanuk het volgende:
Ook een motor waar altijd to the max mee gereden wordt is snel versleten. Volgens mij is het geheim dat je normaal onder de helft van het max toerental blijft en niet of nauwelijks korte ritjes maakt. Als je wel een keer even wilt gassen dan zorgen dat de boel goed op temperatuur is. De meeste motorrijders voldoen daar vanzelf wel aan.
Stadsautootjes worden vaak anders gebruikt, instappen en vol gas wegrijden om de kinderen uit school halen twee kilometer verderop. Als je rustig vertrekt en niet altijd het gas op de plank drukt bij optrekken dan houd de motor van een kleine auto het ook wel lang vol.
en wat is het geworden? Ben zelf ook niet zo fan van turbo's maar je kan tegenwoordig echt niet meer zonder blijkbaar. Wel goed te chiptunen en veel trekkracht, maar dat is het dan ook wel zo'n beetje.quote:Op woensdag 21 december 2016 12:03 schreef viseenoptie het volgende:
Tot mijn spijt heb ik alleen de TS gelezen, maar ik heb meerdere 2.0's gehad en daar had ik eigenlijk weinig issues mee.
Toen ging ik voor de 1.4 TSI motoren (Golf6, AudiA3) en letterlijk voor 10.000euro's aan rekeningen binnen 2 jaar gehad (allemaal lease dus geen probleem). heb er 3 gehad, maar alle 3 was het raak.
Nu 2 jaar eigen auto (moeten) kopen, en mijn voorwaarde was geen opgefokte turbo, maar gewoon lekker ongeblazen (en tot nutoe geen issues)
fiesta 1.6 ti-vct (zelf betalen = geen audi meer;)). maar licht met ok motor. ipv zwaar en 1.0liter.quote:Op woensdag 21 december 2016 13:56 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
en wat is het geworden? Ben zelf ook niet zo fan van turbo's maar je kan tegenwoordig echt niet meer zonder blijkbaar. Wel goed te chiptunen en veel trekkracht, maar dat is het dan ook wel zo'n beetje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |