quote:Dat begrijp ik, wie niet
Op zaterdag 7 december 2002 17:00 schreef ghettoman het volgende:[..]
Uiteraard, vrouwenlastigvallende Marokkanen kunnen "we" nu eenmaal missen als kiespijn.
quote:Weleens - maar als je stelselmatig ergens geweigerd wordt omdat je toevallig een andere kleur hebt, doe je er dan nog zo makkelijk over. Jij misschien wel. Ik zou er niet tegen kunnen. Discriminatie op grond van kleur, geaardheid enz. is echt geen lolletje
Op zaterdag 7 december 2002 17:01 schreef ghettoman het volgende:[..]
Dan ga je toch ergens anders naar toe. Gbeurt iedereen weleens.
quote:Laat ik het anders zeggen, disco`s kunnen iedereen weigeren dus allochtonen ook........... wat dat betreft zit iedereen(allochtoon-autochtoon-alto-gabber enz enz) in het zelfde schuitje.
Op zaterdag 7 december 2002 16:19 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Te kort door de bocht.
Tuurlijk weigeren sommige disco`s allochtonen omdat ze allochtonen zijn, en dat vind ik ook niet eerlijk.......maarja wat doe je er tegen.Er bestaat namelijk geen wet die disco`s verplicht iedereen binnen te laten.
Je zou dan eigenlijk de vraag moeten stellen mogen disco`s willekeurig mensen weigeren
quote:Mogen disco's mensen weigeren omdat ze allochtoon zijn?
Op zaterdag 7 december 2002 17:06 schreef Vlo het volgende:
Mogen disco' allochtonen weigeren?Ja iedereen mogen ze weigeren
Nee dus. En dat is de nuance.
overigens hoop ik dat die twee tenten binnenkort falliet gaan of zo... het gajes wat daar altijd omheen hangt... (ballen, breezers, foute studenten en ander tuig van het ergste soort)
quote:Dat zijn ook gewoon mensen hoor
Op zaterdag 7 december 2002 17:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:
(ballen, breezers, foute studenten en ander tuig van het ergste soort)
quote:Allochtonen niet dan??
Op zaterdag 7 december 2002 17:16 schreef chocolatemoeze het volgende:[..]
Dat zijn ook gewoon mensen hoor
Normaal kwam ik er zonder problemen in op do-vr-zo, op zaterdag zat ik meestal ergens anders of kon ik niet ivm met werk op zondagochtend. Ik ben dus een Turkse Nederlander, geboren en getogen in Brabant en spreek vloeiend ACCENTLOOS Nederlands.
(Op zaterdag staat er een andere hoofdportier dan op de andere dagen, die kale, ietwat nors kijkende man.)
Toen ik de portier vriendelijk vroeg waarom ik er niet in mocht en op de andere dagen wel zonder problemen kon doorlopen, werd mij verteld dat ik geen vaste klant was. Hij kende me niet, dus kwam ik er niet in. Nou, daar kan ik op dat moment nog wel enigszins inkomen, dus vroeg ik heb hoe ik dan vaste klant kon worden als ik er niet in kon op zaterdag ? Daar had ie geen antwoord op en hij deed vanaf dat moment net of ik er niet stond. Ik behandel mensen zoals ik zelf zou willen worden behandeld, ik ben dus ten alle tijden vriendelijk en beleefd gebleven.
Op maandag heb ik een brief naar het management van Dino's geschreven en die werd dus doorgestuurd naar het bedrijf dat de portiers leverde. Daar kreeg ik dus een standaard brief op terug. Daarna heb ik wederom een brief naar het bedrijf geschreven, waarin stond dat ik toch wel antwoord wilde op de vragen die ik had gesteld en dat ik niet tevreden was met een standaard briefje over het deurbeleid. Die brief stuurde ik trouwens op briefpapier van mijn eigen zaak
Daar kreeg ik na 2 weken nog geen antwoord op, dus toen heb ik maar gebeld en de directeur van dat bedrijf te pakken gekregen. Die vond het wel vreemd allemaal, maar de hoofdportier maakt op dat moment de dienst uit en hij kon er niet voor zorgen dat ik naar binnen kon. Ik moest maar gewoon bij de opening van Dino's naar binnen, dan was het nog niet zo druk en was het wellicht makkelijker om binnen te komen. Hij kon overigens ook geen antwoord geven op mijn vraag hoe ik vaste klant kon worden als ik er niet binnen mocht.
Ik heb dus zijn advies ("netjes kleden, niet dronken aan de deur verschijnen", standaard dingen dus. Ik drink overigens geen alcohol) opgevolgd en NOG mocht ik niet binnen.
Ook had ik nog een stapel muntjes, waar ik dus een hoop geld voor had betaald maar die dus waardeloos waren. Toen ik aan dezelfde (kale) portier vroeg of ik in ieder geval mijn geld terug kon krijgen van die muntjes, zei ie dat ik maar doordeweek moest terug komen en dan die muntjes moest opmaken. Daar viel mijn mond dus van open, op zaterdag was mijn geld niet goed genoeg, maar op andere dagen wel ?! Toen heb ik mijn muntjes voor halve prijs verkocht aan iemand in de rij en ben niet meer terug geweest.
Dus toen heb ik maar weer 's gebeld met het bedrijf maar daar werd ik niet wijzer van. Dus heb ik het maar opgegeven. Ik heb nog wel gezegd tegen de VP van dat bedrijf dat ik zelf opnames zou gaan maken met een verborgen camera en dat ie dan hopelijk WEL een goed antwoord voor me zou hebben.
Dino's heeft absoluut afgedaan voor mij, en ik hou zelf wel van wat R&B dus ga ik sowieso naar de Aloha (waar bijna iedereen me kent) en op 's zondags lekker naar de Mondial in Beek. Daar kom ik zonder problemen binnen en de portiers zien me graag komen
Ze mogen best mensen weigeren, maar alleen als het een goede reden is (als je bv een herrieschopper bent, of je bekend staat als dealer ofzo), maar dit gaat in mijn geval dus niet op :x
quote:Ja dat staat nu eenmaal niet op hun voorhoofd of ze een kutnarokkaan of gewone marokkan zijn en als er dan een groep van 8 aankomt dan worden ze dus gewoon geweigerd.
Op zaterdag 7 december 2002 17:02 schreef KreKkeR het volgende:[..]
Dat begrijp ik, wie niet
Maar ik doelde nou juist op die groep allochtonen of Marokkanen die GEEN mensen lastig vallen.
Gewoon een keer binnen komen en de uitsmijter een dikke fooi geven dan kom je er de volgende keer echt wel in.
quote:jee, verbijsterend verhaal.
Op zaterdag 7 december 2002 17:25 schreef Gozert_ het volgende:
Ik ben zelf om onduidelijke redenen ben de Dino's Down Under in Eindhoven geweigerd, op een zaterdag.Normaal kwam ik er zonder problemen in op do-vr-zo, op zaterdag zat ik meestal ergens anders of kon ik niet ivm met werk op zondagochtend. Ik ben dus een Turkse Nederlander, geboren en getogen in Brabant en spreek vloeiend ACCENTLOOS Nederlands.
(Op zaterdag staat er een andere hoofdportier dan op de andere dagen, die kale, ietwat nors kijkende man.)
Toen ik de portier vriendelijk vroeg waarom ik er niet in mocht en op de andere dagen wel zonder problemen kon doorlopen, werd mij verteld dat ik geen vaste klant was. Hij kende me niet, dus kwam ik er niet in. Nou, daar kan ik op dat moment nog wel enigszins inkomen, dus vroeg ik heb hoe ik dan vaste klant kon worden als ik er niet in kon op zaterdag ? Daar had ie geen antwoord op en hij deed vanaf dat moment net of ik er niet stond. Ik behandel mensen zoals ik zelf zou willen worden behandeld, ik ben dus ten alle tijden vriendelijk en beleefd gebleven.
Op maandag heb ik een brief naar het management van Dino's geschreven en die werd dus doorgestuurd naar het bedrijf dat de portiers leverde. Daar kreeg ik dus een standaard brief op terug. Daarna heb ik wederom een brief naar het bedrijf geschreven, waarin stond dat ik toch wel antwoord wilde op de vragen die ik had gesteld en dat ik niet tevreden was met een standaard briefje over het deurbeleid. Die brief stuurde ik trouwens op briefpapier van mijn eigen zaak
Daar kreeg ik na 2 weken nog geen antwoord op, dus toen heb ik maar gebeld en de directeur van dat bedrijf te pakken gekregen. Die vond het wel vreemd allemaal, maar de hoofdportier maakt op dat moment de dienst uit en hij kon er niet voor zorgen dat ik naar binnen kon. Ik moest maar gewoon bij de opening van Dino's naar binnen, dan was het nog niet zo druk en was het wellicht makkelijker om binnen te komen. Hij kon overigens ook geen antwoord geven op mijn vraag hoe ik vaste klant kon worden als ik er niet binnen mocht.
Ik heb dus zijn advies ("netjes kleden, niet dronken aan de deur verschijnen", standaard dingen dus. Ik drink overigens geen alcohol) opgevolgd en NOG mocht ik niet binnen.
Ook had ik nog een stapel muntjes, waar ik dus een hoop geld voor had betaald maar die dus waardeloos waren. Toen ik aan dezelfde (kale) portier vroeg of ik in ieder geval mijn geld terug kon krijgen van die muntjes, zei ie dat ik maar doordeweek moest terug komen en dan die muntjes moest opmaken. Daar viel mijn mond dus van open, op zaterdag was mijn geld niet goed genoeg, maar op andere dagen wel ?! Toen heb ik mijn muntjes voor halve prijs verkocht aan iemand in de rij en ben niet meer terug geweest.Dus toen heb ik maar weer 's gebeld met het bedrijf maar daar werd ik niet wijzer van. Dus heb ik het maar opgegeven. Ik heb nog wel gezegd tegen de VP van dat bedrijf dat ik zelf opnames zou gaan maken met een verborgen camera en dat ie dan hopelijk WEL een goed antwoord voor me zou hebben.
Dino's heeft absoluut afgedaan voor mij, en ik hou zelf wel van wat R&B dus ga ik sowieso naar de Aloha (waar bijna iedereen me kent) en op 's zondags lekker naar de Mondial in Beek. Daar kom ik zonder problemen binnen en de portiers zien me graag komen
![]()
Ze mogen best mensen weigeren, maar alleen als het een goede reden is (als je bv een herrieschopper bent, of je bekend staat als dealer ofzo), maar dit gaat in mijn geval dus niet op :x
Maar ik ga wel opnames maken met een verborgen camera en ik hoop dat ie me dan WEER weigert (nu wil ik dat ie me weigert ja ).
quote:Voor de zoveelste keer: zodra ze besluiten mensen in hun tent te laten mogen ze niet 1 bepaalde groep weigeren op afkomst.
Op zaterdag 7 december 2002 17:06 schreef Vlo het volgende:
Mogen disco' allochtonen weigeren?Ja iedereen mogen ze weigeren
Wettelijk zo geregeld.
quote:Probleem is dat zo nooit zullen toegeven dat ze iemand niet toelaten vanwege zijn of haar afkomst............
Op zaterdag 7 december 2002 17:53 schreef KreKkeR het volgende:[..]
Voor de zoveelste keer: zodra ze besluiten mensen in hun tent te laten mogen ze niet 1 bepaalde groep weigeren op afkomst.
Wettelijk zo geregeld.
quote:Klopt, maar dat is heel wat anders dan wat Vlo zei.
Op zaterdag 7 december 2002 18:00 schreef Cervix het volgende:[..]
Probleem is dat zo nooit zullen toegeven dat ze iemand niet toelaten vanwege zijn of haar afkomst............
quote:Ja, en vooral die metal-schooiers zouden ze ook buiten moeten houden.
Op zaterdag 7 december 2002 17:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:
nee.overigens hoop ik dat die twee tenten binnenkort falliet gaan of zo... het gajes wat daar altijd omheen hangt... (ballen, breezers, foute studenten en ander tuig van het ergste soort)
quote:euhm.. mijn metalimago is dood
Op zaterdag 7 december 2002 18:06 schreef LoekB het volgende:[..]
Ja, en vooral die metal-schooiers zouden ze ook buiten moeten houden.
metalfans gaan naar extase,o13 of een tof cafe.. die hebben geen disco's nodig om zich te vermaken
quote:daar valt over te twisten...
Op zaterdag 7 december 2002 17:16 schreef chocolatemoeze het volgende:[..]
Dat zijn ook gewoon mensen hoor
Jaloers? Je kan zelf zeker niemand krijgen he?
Succes met de handkar lelijkerd!!
lekker boeiend of ze door een marokaan, nederlander, turk, belg, amerikaan, engelsman, deen, fransman of italiaan in hun kont worden geneukt..
Ik begrijp hieruit je frustratie
quote:tut tut... wereldvreemd zeker
Op zaterdag 7 december 2002 21:53 schreef kroegtijger18 het volgende:
>>Je bedoelt al die blonde dellen in tijgerleggings die zich mooi maken >>om door een Marokkaan in hun reet geneukt te worden?Jaloers? Je kan zelf zeker niemand krijgen he?
Succes met de handkar lelijkerd!!
lekker boeiend of ze door een marokaan, nederlander, turk, belg, amerikaan, engelsman, deen, fransman of italiaan in hun kont worden geneukt..
Ik begrijp hieruit je frustratie
quote:tata.. tijd teveel?
Op zaterdag 7 december 2002 21:55 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
tut tut... wereldvreemd zeker
Nu zal het best zo zijn dat de meerderheid van die mensen braaf en wets-vrezend is maar we hebben nou eenmaal met die groepen de meeste problemen, en dan vaak omdat ze moeilijk doen naar vrouwen toe. Voorkomen is beter dan genezen, ookal lijden de goede onder de slechten. En het feit dat we mensen negeren als ze discussie aan willen gaan, of dat we rot doen. we moeten nou eenmaal autoriteit tonen.
Trouwens, alle marokkaanse en turkse portiers laten diezelfde groepen net zo hard niet toe!
quote:Ja, maar weet je wat het is?
Op zondag 8 december 2002 17:51 schreef Dieuw-lee het volgende:
Ik sta al een paar jaar aan de deur in Den Haag, en wij weigeren ook vaak marokanen en turken. Zeker wanneer het om groepen (meer dan 3) gaat.Nu zal het best zo zijn dat de meerderheid van die mensen braaf en wets-vrezend is maar we hebben nou eenmaal met die groepen de meeste problemen, en dan vaak omdat ze moeilijk doen naar vrouwen toe. Voorkomen is beter dan genezen, ookal lijden de goede onder de slechten. En het feit dat we mensen negeren als ze discussie aan willen gaan, of dat we rot doen. we moeten nou eenmaal autoriteit tonen.
Trouwens, alle marokkaanse en turkse portiers laten diezelfde groepen net zo hard niet toe!
Een donker persoon hoeft nog niet direct een marokkaan of turk ("murk") te zijn.
En niet elke portier ziet het verschil tussen een marokkaan en een ander soort (vredelievende) type donkere allochtoon.
quote:Juist hier zit het hem in. Je kunt natuurlijk niet iedereen volledig screenen bij de ingang. Bij de politie kun je een bewijs van goed gedrag krijgen, misschien is dat wel een manier om binnen te komen
Op zondag 8 december 2002 19:21 schreef terabyte het volgende:[..]
Ja, maar weet je wat het is?
Een donker persoon hoeft nog niet direct een marokkaan of turk ("murk") te zijn.
En niet elke portier ziet het verschil tussen een marokkaan en een ander soort (vredelievende) type donkere allochtoon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |