abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 6 december 2002 @ 13:08:09 #1
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_7176611
quote:
Disco's Tilburg vervolgd

Vrijdag 6 december 2002 - TILBURG - Justitie wil de eigenaars en enkele portiers van twee discotheken in de Tilburgse binnenstad voor de rechter slepen, omdat ze stelselmatig allochtonen zouden weigeren. Het gaat om The Talk of the Town en F.I.O.D. aan de Heuvelring.

Burgemeester J. Stekelenburg zei gisteren 'geschokt' te zijn door de uitslag van een undercoveractie in het weekend, die pas gisteren bekend is gemaakt. De afgelopen dagen is op een rij gezet welke zaken met kans op succes vervolgd zouden kunnen worden. De gemeente heeft de actie samen met het Anti Discriminatie Bureau (ADB) opgezet vanwege de stroom klachten over discriminatie.

Brabants Dagblad

Ok helemaal officieel mag het niet, maar het gebeurd toch overal?
pi_7176662
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:08 schreef NorthernStar het volgende:

maar het gebeurd toch overal?

Ja vast wel. Maar het mag niet. IIg niet met de reden dat iemand allochtoon is.
pi_7176708
Bij mij in de buurt gebeurd het ook. Het is niet netjes, maar ik begrijp wel waarom. Als er ruzie is zijn het 9 van de 10 keer kampers of allochtonen..
  † In Memoriam † vrijdag 6 december 2002 @ 13:13:39 #4
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_7176742
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:10 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ja vast wel. Maar het mag niet. IIg niet met de reden dat iemand allochtoon is.

Nee en dus zeggen ze dat het vol is of dat je een pasje nodig hebt. Wel raar, want uiteindelijk mag je toch zelf weten wie je binnenlaat. Het zijn geen overheidsgebouwen of openbare ruimtes ofzo, gewoon particulier.

[Dit bericht is gewijzigd door NorthernStar op 06-12-2002 13:14]

vrijdag 6 december 2002 @ 13:13:55 #5
40878 BOT
Casual Outside - Hardcore insi
pi_7176747
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:12 schreef Disorder het volgende:
Bij mij in de buurt gebeurd het ook. Het is niet netjes, maar ik begrijp wel waarom. Als er ruzie is zijn het 9 van de 10 keer kampers of allochtonen..
Het kan niet nee, maar het zijn inderdaad (zonder te discrimineren) wel erg vaak allochtonen die ik bij vechtpartijen en opstootjes zie.

Zoals zovaak moeten de goeden weer onder de kwaden lijden

pi_7176806
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:13 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Nee en dus zeggen ze dat het vol is of dat je een pasje nodig hebt. Wel raar, want uiteindelijk mag je toch zelf weten wie je binnenlaat. Het zijn geen overheidsgebouwen of openbare ruimtes ofzo, gewoon particulier.

Dat is zo. En vaak nemen die toko's ook even mee in de overweging dat als er heibel is dat daar dan relatief vaak allochtonen en kampers bij betrokken zijn. Vandaar dat die lui er niet inkomen als ze met een groep aan komen zetten. Als je gewoon met wat Nederlanders bent, en er is een Marokkaantje bij dan komt die echt wel binnen.
Kan me goed voorstellen dat discotheken allochtonen buiten laten. Zijn trouwens ook genoeg discotheken waar ze wel binnen komen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  vrijdag 6 december 2002 @ 13:17:20 #7
18261 masterzipper
Nissan Skyline R34 GT-R
pi_7176822
Zo hebben we bij ons in Zwolle een tent 'The Q'. Vast wel bekend bij sommigen.

Maar daar hielden ze eerst ook van die R'n'B feestjes tot op een gegeven moment er 2 groepen (marokkanen en turken geloof ik) tijdens een R'n'B feest gigantisch begonnen te matten.

De organisatie heeft toen R'n'B feesten helemaal afgezworen!
Ze willen die 'zwarte' volkeren er niet meer in, en Zwolle (B en W) gaat er gewoon mee akkoord.

Dus het kan wel.

[url=http://www.middlehurst.co.uk]Nissan Skyline[/url] GT-R BNR-34 V-Spec II - (0 - 100km/h: 5,2 sec.) - (max.power: 280HP @ 6800rpm) - (max.torque: 400Nm @ 4400rpm)
pi_7176845
jup... in hoofdorp oook >>> challenge ivm schiet partij
't gaat me te snel, als adsl..
  vrijdag 6 december 2002 @ 13:18:25 #9
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_7176851
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:13 schreef NorthernStar het volgende:

Zolang het geen besloten clubs zijn vind ik niet dat je op afkomst mag discrimineren. Notoire rotzooitrappers mag je weigeren, maar om gelijk de meute maar op 1 hoop te gooien en daar het blanke volk tussenuit te plukken is toch niet meer van deze tijd?
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_7176891
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:18 schreef robh het volgende:

[..]

Zolang het geen besloten clubs zijn vind ik niet dat je op afkomst mag discrimineren. Notoire rotzooitrappers mag je weigeren, maar om gelijk de meute maar op 1 hoop te gooien en daar het blanke volk tussenuit te plukken is toch niet meer van deze tijd?

vrijdag 6 december 2002 @ 13:20:38 #11
27439 tRiZzZ
Nederlander
pi_7176898
Tsja, of het mag... denk het niet... Maar ik denk dat de Hollandse meisjes het wel een leuke discotheek zullen vinden zonder al die allochtonen..
God Made Grass Man Made Booze Who Do You Trust?
pi_7176906
quote:

[..]

Ik vind het wel best eigenlijk, beetje preventief voorzorgsmaatregelen nemen

Zo wordt het uitgaan wel een stuk veiliger vind ik

Gelukkig komen er nooit herrieschoppers naar de plaatsen waar ik kom, dus das dubbel safe

vrijdag 6 december 2002 @ 13:21:27 #13
16625 robh
pi_7176919
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:20 schreef tRiZzZ het volgende:
Tsja, of het mag... denk het niet... Maar ik denk dat de Hollandse meisjes het wel een leuke discotheek zullen vinden zonder al die allochtonen..
Ja, belachelijk toch dat allochtonen ook gezellig willen stappen
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_7176929
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:20 schreef tRiZzZ het volgende:
Je bedoelt al die blonde dellen in tijgerleggings die zich mooi maken om door een Marokkaan in hun reet geneukt te worden?
pi_7176934
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:17 schreef masterzipper het volgende:
Zo hebben we bij ons in Zwolle een tent 'The Q'. Vast wel bekend bij sommigen.

Maar daar hielden ze eerst ook van die R'n'B feestjes tot op een gegeven moment er 2 groepen (marokkanen en turken geloof ik) tijdens een R'n'B feest gigantisch begonnen te matten.

De organisatie heeft toen R'n'B feesten helemaal afgezworen!
Ze willen die 'zwarte' volkeren er niet meer in, en Zwolle (B en W) gaat er gewoon mee akkoord.

Dus het kan wel.

Volgens mij kan het ook. Als je aan kunt tonen dat er voortdurend gemat wordt door bepaalde groepen dan is er wel wat mogelijk.
Portiers zijn overigens meestal ook gekleurd. Da's wel vaag op zich.
Trouwens, het is niet zo dat een allochtoon er niet inkomt. In groepsverband komen ze er niet in, als je met een groepje van 6 bent en daarvan is er eentje bij met een kleurtje dan komt die echt wel binnen.
Zelf ga ik vrijwel alleen uit in toko's waar ze een streng deurbeleid voeren. Uitgaan moet wel leuk blijven namelijk.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_7176958
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:12 schreef Disorder het volgende:
idd, maar ja ze verzieken het inderdaad voor de anderen en daarom krijg je dit soort taferelen.
pi_7176980
Nevelschade.
Wie?
pi_7177049
als er een gegronde twijfel bestaat of een bepaalde bevolkingsgroep (lees vooral Groep) voor problemen kan zorgen die avond , moet daartoe preventief opgetreden worden..

gezien het feit dat vooral bepaalde etnische groepen de intentie hebben om te "klonteren" kan dit de toonzetting van de disco in een ander daglicht brengen....
vandaar dat daar preventief tegen op getreden kan worden..
p.s. tegen de test die gedaan is staat nog 1 ding open....
persoonlijk zou ik de test als volgt doen:

als dezelfde allochtoon die eerder de toegang werd geweigerd aan het begin van de avond,later in combinatie een "blank" persoon het nog eens probeert, om na weigering het als "blanke" alleen te proberen....

ps2 wat ook niet vergeten moet worden waarop de uitsmijter let:

wat zijn de kledingvoorschriften??
wat voor een thema wordt er die avond georganiseerd?
past de bezoeker wel in het publiek of???

hier moet elke persoon,wit,zwart,geel,rood, door heen worstelen..
kijk zon wandelende brievenbus zoals mustapha (BB) zich verkleedt zou nagenoeg elke " normale" disco geweigerd worden...

geef communisme geen kans, stem niet links..links gaat over lijken....
pi_7177100
Ik heb zelf weleens gewerkt bij een horeca-gelegenheid, en daar mocht aanvankelijk iedereen gewoon binnen.
Maar wat zag je? Grote groepen Marokkanen stonden de hele avond gegroepeerd te hangen aan de zijkant, en vielen elke blonde dame lastig en liepen voortdurend te provoceren. Dan is de keuze gewoon zo gemaakt. Strenger deurbeleid. Werkte prima.
pi_7177109
van mij wel hoor; wel een paar, maar niet te veel; want dan ontstaat zeker weten groepjesvorming... en dan is het ALTIJD raak...

mijn woonplaats wordt gewoon rustig geweerd; een paar binnen (stuk of 3) en that's all... zelfs wordt soms gewoon gevraagd of ze wel NL kunnen spreken e.d. .... lopen alleen maar te zieken, en weinig drinken... ga maar lekker naar een discotheek daarvoor en niet naar de KROEG

oeps; het ging over discotheek...

een eigenaar mag zelf weten hoe het deurbeleid wordt gehanteerd vind ik. Als mensen de tent gaan verlaten omdat er een paar alloch's bezig is de sfeer te verpesten, mag hij van mij preventief gaan weren!!!

[Dit bericht is gewijzigd door atp-5 op 06-12-2002 13:29]

pi_7177119
Talk & FIOD
  vrijdag 6 december 2002 @ 13:28:00 #22
40878 BOT
pi_7177126
Even iets anders, waarom mag je in vredesnaam niet met sportschoenen in de meeste discotheken naar binnen??? Verander ik van persoon en / of gedachten als ik andere schoenen aan heb:?
pi_7177136
Marokanen = vechten
ja generalisatie maar ik ben nog niet echt veel andere tegen gekomen , in al mijn cafes worden ze terecht geweigerd omdat ze alleen maar ruzie zoeken hier .
* Antagonist heeft liever geen Marokanen in het uitgangsleven
Soldaat bij de verbindingsdienst
  Eindredactie Games vrijdag 6 december 2002 @ 13:28:35 #24
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_7177148
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:28 schreef BOT het volgende:
Even iets anders, waarom mag je in vredesnaam niet met sportschoenen in de meeste discotheken naar binnen??? Verander ik van persoon en / of gedachten als ik andere schoenen aan heb:?
ja waarom ?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_7177189
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik heb zelf weleens gewerkt bij een horeca-gelegenheid, en daar mocht aanvankelijk iedereen gewoon binnen.
Maar wat zag je? Grote groepen Marokkanen stonden de hele avond gegroepeerd te hangen aan de zijkant, en vielen elke blonde dame lastig en liepen voortdurend te provoceren. Dan is de keuze gewoon zo gemaakt. Strenger deurbeleid. Werkte prima.
Daar ging het bij die discotheken in Tilburg dus helemaal niet om. Er werd op huidskleur geselecteerd aan de poort. Niet op paspoort of afkomst, niet op Surinaams of Marokaans of Hollands, maar op huidskleur. Tsja, wie dat goedpraat
  vrijdag 6 december 2002 @ 13:30:20 #26
16625 robh
pi_7177191
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:28 schreef Antagonist het volgende:
Marokanen = vechten
ja generalisatie maar ik ben nog niet echt veel andere tegen gekomen , in al mijn cafes worden ze terecht geweigerd omdat ze alleen maar ruzie zoeken hier .
* Antagonist heeft liever geen Marokanen in het uitgangsleven
Generalisatie? Lees je post nog s door zou ik zeggen en haal de tegenstrijdigheden eruit of zo.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_7177235
Ik ga uit voor de gezelligheid, en niet om op m'n bek te worden geslagen door een of ander opgehitst Marokkaantje (het is triest maar waar: vaak zijn het allochtonen die voor problemen zorgen).

Daarom kan ik het deurbeleid van die Tilburgse kroegen wel begrijpen. Als baas van een kroeg wil je het zo gezellig mogelijk houden en omdat bekend is dat allochtonen wel eens voor problemen kunnen zorgen, kunnen ze geweigerd worden.

Maar het is wel erg jammer dat de goeden onder de kwaden moeten lijden.

It's easier to get forgiveness than permission.
  vrijdag 6 december 2002 @ 13:33:58 #28
40878 BOT
pi_7177288
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:32 schreef Glacius het volgende:

Maar het is wel erg jammer dat de goeden onder de kwaden moeten lijden.

Straks krijgen de "goede" allochtonen een keurmerk, dat ze goedgekeurd zijn om binnen te laten
  † In Memoriam † vrijdag 6 december 2002 @ 13:34:27 #29
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_7177308
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Daar ging het bij die discotheken in Tilburg dus helemaal niet om. Er werd op huidskleur geselecteerd aan de poort. Niet op paspoort of afkomst, niet op Surinaams of Marokaans of Hollands, maar op huidskleur. Tsja, wie dat goedpraat

Ja maar je kunt ze ook moeilijk eerst naar het land van herkomst vragen, of waar hun ouders wegkomen.

Discotheken hebben nog altijd de bedoeling zo veel mogelijk winst te maken dus als ze mensen gaan weigeren zullen ze daar wel een hele goede reden voor hebben.

Wat moet zo'n uitbater volgens jou dan doen? Gewoon maar aanzien hoe zijn zaak verpest wordt?

pi_7177374
Ik kan het me wel voorstellen. Probleem is zowiezo dat allochtonen een sterke sociale binding hebben. Heeft een portier bijvoorbeeld ruzie met één Marokkaan dan bemoeien alle andere zich er ook meteen mee!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 6 december 2002 @ 13:37:03 #31
16625 robh
pi_7177384
Ik vind het toch naief om te denken dat je zonder allochtonen in je kroeg van de problemen af bent.

Stel dan ook een regel in dat blanke mensen met roze overhemdjes niet naar binnen mogen. Want die zie IK nogal eens problemen maken...

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_7177392
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:34 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja maar je kunt ze ook moeilijk eerst naar het land van herkomst vragen, of waar hun ouders wegkomen.

Discotheken hebben nog altijd de bedoeling zo veel mogelijk winst te maken dus als ze mensen gaan weigeren zullen ze daar wel een hele goede reden voor hebben.

Wat moet zo'n uitbater volgens jou dan doen? Gewoon maar aanzien hoe zijn zaak verpest wordt?

Nee hoor, in het grootste deel van de discotheken waar iets misgaat, zijn het blanke mensen die voor de ellende zorgen. Worden die wel eens op hun huidskleur geweigerd. Je moet de mensen eruit pikken die rotzooi trappen, niet de mensen die een kleurtje hebben.
  vrijdag 6 december 2002 @ 13:37:39 #33
3542 Gia
User under construction
pi_7177400
Volgens mij mag een disco of kroeg iedereen weigeren die t'ie wil, zonder opgaaf van reden.
Het is namelijk geen openbare gelegenheid, maar meer een open huiskamer met drankvergunning.

Ik ben toch ook niet verplicht om iedereen binnen te laten in mijn huis.

Volgens mij kunnen ze die betrokken disco's dus ook niets maken, tenzij aangetoond kan worden dat ze discrimineren op afkomst. Maar kan die disco dan 1 marokkaan of Turk laten getuigen die er regelmatig komt, dan is discriminatie niet te bewijzen.

pi_7177515
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:37 schreef Gia het volgende:

Volgens mij kunnen ze die betrokken disco's dus ook niets maken, tenzij aangetoond kan worden dat ze discrimineren op afkomst. Maar kan die disco dan 1 marokkaan of Turk laten getuigen die er regelmatig komt, dan is discriminatie niet te bewijzen.

Even je huiswerk doen. Stekelenburg heeft een sterke zaak vanwege artikel 1 in de grondwet waar discriminatie verboden is. Of je het leuk vindt of niet, mensen op huidskleur aan de deur weigeren (herhaaldelijk) valt daar onder. Ook als je wel Turken of Marokkanen toelaat.
pi_7177546
Als die discotheken daadwerkelijk veroordeeld worden, dan voorspel ik dat het zo is gedaan met het Tilburgse uitgaansleven.
  vrijdag 6 december 2002 @ 13:41:49 #36
40878 BOT
pi_7177549
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee hoor, in het grootste deel van de discotheken waar iets misgaat, zijn het blanke mensen die voor de ellende zorgen.

Ik weet niet waar jij uit gaat, maar ik ervaar het toch echt anders. ben het wel met je eens dat de ruziezoekers hard aangepakt moeten worden. Of ze nu blank zwart bruin of geel zijn!!!!
pi_7177607
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:41 schreef BOT het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij uit gaat, maar ik ervaar het toch echt anders. ben het wel met je eens dat de ruziezoekers hard aangepakt moeten worden. Of ze nu blank zwart bruin of geel zijn!!!!

Het is wat je wilt zien denk ik. Het is tegenwoordig in om echt alle criminaliteit aan allochtonen toe te schrijven. Ik ontken niet dat daar een probleem zit. Maar de vechtpartijen en relletjes en dronken toestanden in het uitgaansleven zijn voor het grootste deel op conto te schrijven van blanke witte ollanders. Je moet het breder zien dan je eigen kroeg.

Ik ben voor een toegangsbeleid waarbij mannen met gouden kettingen en vrouwen in een tijgerlegging de toegang worden geweigerd. Uit esthetische overwegingen

vrijdag 6 december 2002 @ 13:44:04 #38
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_7177610
quote:
Geen idee... Dat gezeik heb ik ook altijd. Tenzij ik er een vaste bezoeker ben, of bij vaste bezoekers hoor... dan mag het weer wel..

maar ik heb nog nooit een normale discussie kunnen voeren met een portier, waarom het niet mag.

Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_7177644
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Als die discotheken daadwerkelijk veroordeeld worden, dan voorspel ik dat het zo is gedaan met het Tilburgse uitgaansleven.
Misschien is dat dan maar goed ook. Je mag van mij veel gedogen, maar dit zijn vormen dan discriminatie die je van mij hard mag aanpakken. Ik wil geen paralellen trekken met gebeurtenissen die in het verleden hebben plaatsgevonden, maar we kunnen vaststellen dat het op z'n minst schandalige praktijken zijn .
  vrijdag 6 december 2002 @ 13:45:30 #40
40878 BOT
pi_7177658
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is wat je wilt zien denk ik. Het is tegenwoordig in om echt alle criminaliteit aan allochtonen toe te schrijven. Ik ontken niet dat daar een probleem zit. Maar de vechtpartijen en relletjes en dronken toestanden in het uitgaansleven zijn voor het grootste deel op conto te schrijven van blanke witte ollanders. Je moet het breder zien dan je eigen kroeg.

Bekijken we nu het probleem absoluut of relatief??
pi_7177659
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:37 schreef robh het volgende:
Ik vind het toch naief om te denken dat je zonder allochtonen in je kroeg van de problemen af bent.

Stel dan ook een regel in dat blanke mensen met roze overhemdjes niet naar binnen mogen. Want die zie IK nogal eens problemen maken...

Nou zal ik je vertellen dat ik geregeld in een studentenkroeg kom (alleen toegan et collegekaart) en daar zijn wel allochtonen, maar niet al te veel. En er is nooooit hommeles binnen. Toeval of niet, maar nog geen 50 meter verderop zit een feestcafe dat in een jaar 38 uitsmijters heeft versleten (wegens problemen met voornamelijk marokkaanse jongens). En dat feestcafe is zelfs 3 maanden dicht geweest.

Overigens zet ik mijn vraagtekens bij de undercover actie. Er is wel eens een netwerk reporter geweest die zoiets ging testen in Utrecht. Hij liet eerst een groepje van 5 allochtonen proberen om binnen te komen. En vervolgens ging de reporter (zelf blank) het proberen. In zijn eentje. En wat bleek. Hij mocht bij meer tenten naar binnen. Logisch he... hij was alleen. Die anderen een groep.

pi_7177692
quote:
Dresscode. Net zoals dat sommige restaurants vragen dat je een pak aantrekt voor je binnenkomt.

Overigens kan ik het begrijpen dat je als horeca-onderneming een grote groep weigert, die er uitziet als zijnde potentiele relschoppers. Maar waarom je een allochtoons stelletje weigert???

Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_7177694
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:45 schreef BOT het volgende:

[..]

Bekijken we nu het probleem absoluut of relatief??

Wat jij wilt. Ik bekijk het probleem.
  vrijdag 6 december 2002 @ 13:47:37 #44
40878 BOT
pi_7177722
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:44 schreef Reddiablo het volgende:

[..]

Geen idee... Dat gezeik heb ik ook altijd. Tenzij ik er een vaste bezoeker ben, of bij vaste bezoekers hoor... dan mag het weer wel..

maar ik heb nog nooit een normale discussie kunnen voeren met een portier, waarom het niet mag.

Met portiers val over het algemeen geen normale discussie te voeren maar aan het eind van de avond staan ze wel weer met het handje klaar hoor: of je ze ff wat geld wil geven
pi_7177733
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:45 schreef Frenkie het volgende:
Hij mocht bij meer tenten naar binnen. Logisch he... hij was alleen. Die anderen een groep.
Precies. Ik ben ook wel eens ergens geweigerd als je met een (grote) groep binnen komt. Gewoon gefaseerd er heen gaan en binnen ergens afspreken werkt het beste dan .
pi_7177740
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:46 schreef keeper het volgende:

[..]

Dresscode. Net zoals dat sommige restaurants vragen dat je een pak aantrekt voor je binnenkomt.

Overigens kan ik het begrijpen dat je als horeca-onderneming een grote groep weigert, die er uitziet als zijnde potentiele relschoppers. Maar waarom je een allochtoons stelletje weigert???

alochtone stelletje worden zelden geweigerd. Sterker nog er zijn eigenaren die die allochtone jongeren juist vragen om hun zussen, nichtjes en vriendinnen mee te nemen.
pi_7177754
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:45 schreef Frenkie het volgende:
Nou zal ik je vertellen dat ik geregeld in een studentenkroeg kom (alleen toegan et collegekaart) en daar zijn wel allochtonen, maar niet al te veel. En er is nooooit hommeles binnen. Toeval of niet, maar nog geen 50 meter verderop zit een feestcafe dat in een jaar 38 uitsmijters heeft versleten (wegens problemen met voornamelijk marokkaanse jongens). En dat feestcafe is zelfs 3 maanden dicht geweest.

Overigens zet ik mijn vraagtekens bij de undercover actie. Er is wel eens een netwerk reporter geweest die zoiets ging testen in Utrecht. Hij liet eerst een groepje van 5 allochtonen proberen om binnen te komen. En vervolgens ging de reporter (zelf blank) het proberen. In zijn eentje. En wat bleek. Hij mocht bij meer tenten naar binnen. Logisch he... hij was alleen. Die anderen een groep.

In dit geval scheen het om 2 koppels te gaan. De ene blank, en de ander 'gekleurd'. Lijkt me ook stug dat het gekleurd stelletje bestond uit een jongen in een imam-jurk en het meisje in een burka en het blank stelletje wel normaal gekleed. De koppels zullen allebei ongeveer hetzelfde uitgezien hebben alleen dan de met een ander kleurtje.
  vrijdag 6 december 2002 @ 13:49:02 #48
40878 BOT
pi_7177760
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat jij wilt. Ik bekijk het probleem.

Ik ook en ik baal gewoon dat je vandaag de dag niet eens meer normaal uit kan, je loopt altijd de kans om ergens klappen te krijgen. M.u.v een aantal cafe's dan.
pi_7177766
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:47 schreef BOT het volgende:

[..]

Met portiers val over het algemeen geen normale discussie te voeren maar aan het eind van de avond staan ze wel weer met het handje klaar hoor: of je ze ff wat geld wil geven

Wat zou jij doen als je portier was..?? Afkappen natuurlijk. Een discussie heeft helemaal geen zin. het besluit is al genomen.
pi_7177782
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:48 schreef Frenkie het volgende:
alochtone stelletje worden zelden geweigerd. Sterker nog er zijn eigenaren die die allochtone jongeren juist vragen om hun zussen, nichtjes en vriendinnen mee te nemen.
van de FP:
quote:
Als test ging eerst een gekleurd koppel naar de deur. Als die er niet in mocht (omdat het al ''vol'' zou zijn), probeerde een blank koppel het; die kwamen ten alle tijden wel naar binnen.
pi_7177790
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:47 schreef keeper het volgende:

[..]

Precies. Ik ben ook wel eens ergens geweigerd als je met een (grote) groep binnen komt. Gewoon gefaseerd er heen gaan en binnen ergens afspreken werkt het beste dan .

Inderdaad. Er zijn genoeg toko's waar ze geen groepen die uit meer dan 5 personen bestaan binnenlaten. Gewoon even opsplitsen en dan is er niets aan de hand.
Dat ze groepen van 10 Marokkaantjes niet binnenlaten heb ik alle begrip voor, en de eigenaar zal er echt wel goede redenen voor hebben, want hij moet ook aan zijn omzet denken...
pi_7177793
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:48 schreef nikk het volgende:

[..]

In dit geval scheen het om 2 koppels te gaan. De ene blank, en de ander 'gekleurd'. Lijkt me ook stug dat het gekleurd stelletje bestond uit een jongen in een imam-jurk en het meisje in een burka en het blank stelletje wel normaal gekleed. De koppels zullen allebei ongeveer hetzelfde uitgezien hebben alleen dan de met een ander kleurtje.

da's niet het onderzoek waar ik naar verwijs. Bovendien voldoet een bhurka niet aan de dresscode..
pi_7177813
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:49 schreef keeper het volgende:
van de FP:
Vorige week stond er wat anders in de krant.
  vrijdag 6 december 2002 @ 13:51:13 #54
40878 BOT
pi_7177829
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:49 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Wat zou jij doen als je portier was..?? Afkappen natuurlijk. Een discussie heeft helemaal geen zin. het besluit is al genomen.

Klopt discussie heeft vaak geen zin met al die dronken lui maar je kunt wel beleefd blijven bedoel ik. Daar ontbreekt het vaak aan. Ik behandel de portiers normaal dan verwacht ik dat ze dat met mij ook kunnen doen
pi_7177883
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:51 schreef BOT het volgende:

[..]

Klopt discussie heeft vaak geen zin met al die dronken lui maar je kunt wel beleefd blijven bedoel ik. Daar ontbreekt het vaak aan. Ik behandel de portiers normaal dan verwacht ik dat ze dat met mij ook kunnen doen

Actie = reactie en nee = nee. Als jij beschaafd tegen hen doet, doen zij dat tegen jou. Ik heb nog nooit problemen gehad met een portier. Terwijl ook ik wel eens geweigerd ben.
pi_7177889
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:37 schreef robh het volgende:
Sinds de R&B-bar veranderd is in een Engelse pub en er maar een klein R&B-barretje voor is teruggekomen zijn er bij een discotheek bij mij in de buurt toch niet zo veel vechtpartijen meer geweest als eerst. Het helpt dus wel degelijk.
Mijn zusje heeft laatst met één van de hoge piefen van het pand gepraat waarom ze het hebben gedaan, en het antwoord was dat ze minder vechtpartijen door allochtonen wilden hebben. Ze baalden er zelf ook van dat het zo ver heeft moeten komen, maar als het moet, dan moet het..
pi_7177892
quote:
da's niet het onderzoek waar ik naar verwijs. Bovendien voldoet een bhurka niet aan de dresscode..
Uiteraard. Maar ik erger me aan mensen die doen voorkomen alsof het onderzoek op los zand gebaseerd is. Ik sta zelf regelmatig in de rij en als ik zie wie er allemaal geweigerd word is het toch wel om van te schrikken. Maar ja, hypocriet als ik ben, ga ik wel naar binnen.
pi_7177900
quote:
Dat is trouwens ook nog iets ja. Dat ze een onderzoek doen dat een Marokkaanse groep/stel whatever geweigerd wordt ergens. Maar die blijken zich dan niet aan de dresscode te houden. En dan gooien ze het meteen maar op racisme. .
pi_7177941
Veel tenten hanteren trouwens een andere manier ook om allochtonen buiten te houden: ze draaien gewoon trance en dergelijke. Geen R&B/HipHop. Want daar komen de meeste allochtonen op af.
  vrijdag 6 december 2002 @ 13:55:27 #60
16625 robh
pi_7177946
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:53 schreef keeper het volgende:

Dat is trouwens ook nog iets ja. Dat ze een onderzoek doen dat een Marokkaanse groep/stel whatever geweigerd wordt ergens. Maar die blijken zich dan niet aan de dresscode te houden. En dan gooien ze het meteen maar op racisme. .

Een goed onderzoek houdt daar ook rekening mee natuurlijk. Dus dan mag je het idd gooien op racisme.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_7177960
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:53 schreef nikk het volgende:
Uiteraard. Maar ik erger me aan mensen die doen voorkomen alsof het onderzoek op los zand gebaseerd is. Ik sta zelf regelmatig in de rij en als ik zie wie er allemaal geweigerd word is het toch wel om van te schrikken. Maar ja, hypocriet als ik ben, ga ik wel naar binnen.
Als ervaringsdeskundige weet je dan ook wie er voor onrust zorgen in de discotheek. Een portier weet dat ook.
Daarbij zetten allochtonen minder om dan autochtonen. Simpel om het feit dat ze geen alcohol drinken.
Als ik maar een beperkte ruimte had, dan zou ik dat ook vrijhouden voor diegenen die wel omzet maken.
  vrijdag 6 december 2002 @ 13:58:01 #62
40878 BOT
pi_7178020
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:53 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Actie = reactie en nee = nee. Als jij beschaafd tegen hen doet, doen zij dat tegen jou. Ik heb nog nooit problemen gehad met een portier. Terwijl ook ik wel eens geweigerd ben.

Ik heb dus het omgekeerde wel eens meegemaakt. Kreeg een vriend van mij ruzie, met een stel allochtonen (toeval??), Hij verdedigd zich en wordt vervolgens de zaak uitgezet omdat ze die allochtonen er niet uit DURVEN te zetten(dat zei de portier dus) ben je lekker mee zeg.

Over het algemeen zijn portiers ook wel redelijk maar een aantal....:(

pi_7178021
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:55 schreef robh het volgende:
Een goed onderzoek houdt daar ook rekening mee natuurlijk. Dus dan mag je het idd gooien op racisme.
Dan zijn er geen goede onderzoeken. Overigens ben ik zelf ook wel eens benaderd door zo'n onderzoekster. De mevrouw (zelf van allochtone afkomst) was er van overtuigd dat ik en twee vrienden niet binnen zouden komen. (Ik was er met een jongen van marokkaanse afkomst en een van hindoestaanse afkomst). Maar we liepen zonder problemen naar binnen.
pi_7178041
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:55 schreef keeper het volgende:
Veel tenten hanteren trouwens een andere manier ook om allochtonen buiten te houden: ze draaien gewoon trance en dergelijke. Geen R&B/HipHop. Want daar komen de meeste allochtonen op af.
Jammer
  vrijdag 6 december 2002 @ 14:00:13 #65
16625 robh
pi_7178096
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:58 schreef Frenkie het volgende:

Dan zijn er geen goede onderzoeken. Overigens ben ik zelf ook wel eens benaderd door zo'n onderzoekster. De mevrouw (zelf van allochtone afkomst) was er van overtuigd dat ik en twee vrienden niet binnen zouden komen. (Ik was er met een jongen van marokkaanse afkomst en een van hindoestaanse afkomst). Maar we liepen zonder problemen naar binnen.

Ja tuurlijk, niet alle kroegen en portiers kijken door een gekleurde bril, maar het gaat hier om specifieke tenten natuurlijk. (want het lijkt me logisch dat er bij meer dan deze kroegen onderzoek is gedaan...)
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_7178108
quote:
dan is er nog geen goed onderzoek gevoerd. Het zijn gewoon onderbuikgevoelens bij de desbetreffende groepen.

Daar zijn wel meer voorbeelden van. Als een allochtoon pubertje probeert om zwart te rijden in de stadsbus. En de chauffeur vraagt om zijn kaartje. En hij blijkt zwart te rijden. (keus: kaartje kopen of lopen). dan is die chauffeur een racist.

Het zal wel.

† In Memoriam † vrijdag 6 december 2002 @ 14:00:42 #67
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_7178109
quote:

[..]

Blijft de vraag toch staan wat zo'n eigenaar dan moet doen?

Je mag aannemen dat hij goede redenen heeft om zo'n beslissing te nemen want uiteindelijk wil hij alleen maar klanten hebben om geld te verdienen.

vrijdag 6 december 2002 @ 14:00:51 #68
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_7178112
mijn reacties van de front page:
quote:
Het is misschien niet politiek correct, maar uit ervaringen uit het (al dan niet recente) verleden is het gewoon volkomen terecht. Ik woon in Amsterdam en heb regelmatig matten gehad met buitenlandse jongens. Niet omdat ik aanleiding gaf, nee OMDAT ik daar was en hun kant op keek. Als je dat als uitbater een paar keer meemaakt neem je maatregelen. Portiers hebben ook geen zin om keer op keer weer vechtende types uit hun kroeg te halen. Verder kost het je klandizie, want zoals Knockout al zei, vrouwen zijn niet gediend van dat opdringerige gedrag, dat gesis etc.

Ze hebben het er zelf naar gemaakt en als ze weer de kroegen etc in willen zullen ze zich gewoon weer normaal moeten gaan gedragen. Als ik vanavond in de kroeg vrouwen lastig val en ruzie zoek word ik eruit gezet. Doe ik het de volgende keer weer kom ik er niet in. Sim-pel.

*opemerking dat blanken niet geweigerd worden*

klopt maar als ik bv tot een groep met trainingspakken behoor en mensen met trainingspakken zorgen voor problemen, kom ik er met een trainingspak niet meer in.

het is geen discriminatie in de pure zin van het woord. Het is leren uit ervaring en problemen proberen te voorkomen, dat goeien er onder leiden,tja zo werkt het nou eenmaal. Ga je maar naar een kroeg in de bijlmer ofzo, daar kom IK niet in...

*opmerking dat niet ALLEEN allochtonen, maar meerdere groepen stelselmatig geweigerd worden*

goed punt!!

Probeer met een bochel maar eens binnen te komen, of in een rolstoel. Of als verstandelijk gehandicapte. groepje blanke nerds komt ook niet binnen hoor (sorry vol). Weeg je 200 kilo, kan je het wel vergeten.

Niet dat dat terecht is overigens, maar zo werkt het, die zullen (op een andere, minder linke, manier) ook voor omzet daling zorgen. Het is triest maar het is niet anders.

Opmerkingen tussen * zijn samenvattingen van andere users.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_7178145
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:00 schreef robh het volgende:
Ja tuurlijk, niet alle kroegen en portiers kijken door een gekleurde bril, maar het gaat hier om specifieke tenten natuurlijk.
(want het lijkt me logisch dat er bij meer dan deze kroegen onderzoek is gedaan...)
Het gaat er om dat deze mevrouw (die zichzelf onafhankelijk onderzoeker noemde) bevooroordeeld was.
pi_7178165
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:55 schreef Frenkie het volgende:
Als ervaringsdeskundige weet je dan ook wie er voor onrust zorgen in de discotheek. Een portier weet dat ook.
Daarbij zetten allochtonen minder om dan autochtonen. Simpel om het feit dat ze geen alcohol drinken.
Als ik maar een beperkte ruimte had, dan zou ik dat ook vrijhouden voor diegenen die wel omzet maken.
Inderdaad, allochtonen zorgen binnen voor meer onrust dan autochtonen. Het vervelende is alleen dat dat over het algemeen alleen de Marokkanen zijn maar aan de deur alles dat niet blank is weinig kans maakt binnen te komen. Er schijnt blijkbaar een regel te gelden bij discotheken dat ze de samenstelling op maximaal 10 provent allochtoon willen hebben. Aan de deur betekent dat domweg dat niet elke allochtoon (lees: gekleurd maar niet Marokkaan) binnen mag komen.
pi_7178177
Trouwens typisch weer een geval van overdreven geblaat door politiek correct links Nederland. Dat ze zich liever eens druk maken waarom allochtonen worden geweigerd in plaats van meteen over racisme te beginnen.

Heeft Femke Halsema al gezegd dat ze het stuitend vind?

pi_7178210
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:58 schreef Frenkie het volgende:
Jammer
Ik vind dat ook jammer, want laat dat nou net de muziek zijn die ik weer leuk vind. En als er bij mij bij het "poppodium" een R&B/Hiphop feest is ga ik er al niet meer heen. Ben er een keer geweest en naast dat er veel kindertjes rondlopen hangen er ook veel van die quasi-moeilijke gastjes rond. En daar heb ik het niet zo op. En een vriend van me is daar voor de deur om niks in elkaar gerost door een groepje allochtonen.
Gelukkig is er nog de Paradiso/Melkweg waar wel een beetje relaxte mensen zijn, meestal .

[Dit bericht is gewijzigd door keeper op 06-12-2002 14:06]

pi_7178226
waarom zouden ze dat niet mogen. Een discotheek is geen openbare gelegenheid dus ze mogen een eigen beleid voeren. Dat schijnen toch veel mensen te vergeten. Omgekeerd zou dus ook heel goed mogelijk zijn dat er geen Nederlanders toegelaten worden.

zie alle ophef hierover niet in hoor.....

Proud Skinhead
pi_7178246
quote:
!

Als de Talk en de FIOD deze zaak verliezen, dan kunnen ze beter gewoon de deuren sluiten.

† In Memoriam † vrijdag 6 december 2002 @ 14:06:52 #75
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_7178268
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:03 schreef Strolie75 het volgende:
Trouwens typisch weer een geval van overdreven geblaat door politiek correct links Nederland. Dat ze zich liever eens druk maken waarom allochtonen worden geweigerd in plaats van meteen over racisme te beginnen.

Ja om deze eigenaren aan te pakken heeft justitie blijkbaar wel weer tijd en personeel..
  vrijdag 6 december 2002 @ 14:10:04 #76
16625 robh
pi_7178332
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:05 schreef skinheadholland het volgende:
waarom zouden ze dat niet mogen. Een discotheek is geen openbare gelegenheid dus ze mogen een eigen beleid voeren. Dat schijnen toch veel mensen te vergeten. Omgekeerd zou dus ook heel goed mogelijk zijn dat er geen Nederlanders toegelaten worden.

zie alle ophef hierover niet in hoor.....

Beleid is prima, een doelgroep heeft iedere kroeg, maar om personen op huidskleur te weigeren, dat is ronduit belachelijk.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_7178348
Regelmatig worden er hier in de omgeving R&B feestjes geregeld. Dan staan de organisatoren kaartjes uit te delen. Zonder kaartje geen entree. Nou ik krijg nooit zo'n kaartje, maar alle jongetjes en meisjes met een tintje wel. Is dit dan ook racisme..??
pi_7178359
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:11 schreef Frenkie het volgende:
Regelmatig worden er hier in de omgeving R&B feestjes geregeld. Dan staan de organisatoren kaartjes uit te delen. Zonder kaartje geen entree. Nou ik krijg nooit zo'n kaartje, maar alle jongetjes en meisjes met een tintje wel. Is dit dan ook racisme..??
Nee ze vinden je gewoon een saaie lul .
  vrijdag 6 december 2002 @ 14:12:11 #79
16625 robh
pi_7178363
quote:
Jep.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_7178367
quote:
Nee, die mensen voelen aan dat jij wel muzieksmaak hebt.
pi_7178368
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:10 schreef robh het volgende:

[..]

Beleid is prima, een doelgroep heeft iedere kroeg, maar om personen op huidskleur te weigeren, dat is ronduit belachelijk.

Als jij kan bewijzen dat ze enkel en alleen op huidskleur selecteren heb je gelijk. Maar zelfs maar een marokkaan in de toko, bewijst jouw ongelijk.
pi_7178384
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:12 schreef robh het volgende:
Jep.
Nee natuurlijk niet. Want er lopen wel blanken rond. (ik ben wel eens geweest) Alleen niet in grote aantallen.
  vrijdag 6 december 2002 @ 14:13:40 #83
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_7178388
quote:
eigenlijk wel, maar vraag je er ook om? Als ze je weigeren danis dat technisch gezien ook racisme. Maar eigenlijk heb ik daar ook geen problemen mee. Als ze dat zo willen is het hun goed recht vind ik.
Get woke, go broke!
pi_7178400
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:11 schreef keeper het volgende:
Nee ze vinden je gewoon een saaie lul .
Dat zou kunnen Nou een uitsmijter vind misschien dat de geweigerde marokkaan een agressieve uitstraling heeft.

Een maatje van mij met figuur uitsmijter en een kaalgeschoren kop, komt ook niet overal binnen.

vrijdag 6 december 2002 @ 14:15:27 #85
40878 BOT
pi_7178424
Afgelopen carnaval waren we ook in discotheek en kwamen toevallig door de R&B zaal. Alleen maar allochtonen en er werd ons wel even duidelijk gemaakt dat we erg snel weg moesten wezen....wij werden daar dus weer "geweigerd" op grond van onze huidskleur
pi_7178428
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:13 schreef HeatWave het volgende:

[..]

eigenlijk wel, maar vraag je er ook om? Als ze je weigeren danis dat technisch gezien ook racisme. Maar eigenlijk heb ik daar ook geen problemen mee. Als ze dat zo willen is het hun goed recht vind ik.

Vind ik ook. Een vriend van me is weleens geweigerd bij De Danssalon omdat de portier vond dat hij een agressief gezicht had.

Voormalige vrouwelijke klasgenote en haar vriend zijn weleens bij de iT geweigerd omdat ze er niet homo genoeg uitzagen...

Deze hele aanklacht slaat echt nergens op.

pi_7178433
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

!

Als de Talk en de FIOD deze zaak verliezen, dan kunnen ze beter gewoon de deuren sluiten.

De vraag of de Talk en FIOD uberhaupt aangeklaagd kunnen worden. Maar wanneer het daadwerkelijk tot een rechtzaak zal komen zullen ze die ongetwijfeld verliezen.
pi_7178436
quote:
Nee, want als m'n oma daar naast staat krijgt ze ook geen kaartje omdat ze niet in de doelgroep valt.
Als jij (of mn oma ) echter vraagt om zo'n kaartje en ze willen het niet geven, ja DAN kan je gaan denken aan discriminatie.
pi_7178496
Gaat de Vereniging voor Trainingspakfetisjisten ook een aanklacht indienen? Zij worden immers ook weleens geweigerd...
  vrijdag 6 december 2002 @ 14:21:36 #90
16625 robh
pi_7178536
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Gaat de Vereniging voor Trainingspakfetisjisten ook een aanklacht indienen? Zij worden immers ook weleens geweigerd...
Punt is hier gewpon dat mensen die aan alle regels van een cafe/kroeg voldoen geweigerd worden op grond van huidskleur. Dat je als neger in je duitse campingsmoking een nederlandse tent binnen wil die geen trainingspakken toelaat.... Tja, dan moet je niet raar kijken als je geweigerd wordt.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_7178565
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:21 schreef robh het volgende:

[..]

Punt is hier gewpon dat mensen die aan alle regels van een cafe/kroeg voldoen geweigerd worden op grond van huidskleur. Dat je als neger in je duitse campingsmoking een nederlandse tent binnen wil die geen trainingspakken toelaat.... Tja, dan moet je niet raar kijken als je geweigerd wordt.

Ik vind dat Stekelenburg eens verder moet kijken dan zijn neus lang is. Waarom voeren de eigenaren zo'n streng deurbeleid?
Eigenaar van de FIOD zit overigens namens het CDA in de gemeenteraad.
  vrijdag 6 december 2002 @ 14:23:53 #92
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_7178579
Lastig. Het weren van allochtonen is een speciaal geval van het weren van mensen op grond van uiterlijk, en dat zag ik in de West Pacific Amsterdam ook: mensen met een studentikoos uiterlijk kwamen er niet in - want "studenten zijn lastig" volgens de uitsmijters. Zo kun je als uitsmijter op grond van vergelijkbare ervaring bv. stellen "Marokkanen zijn lastig" en vervolgens mensen met een Marokkaans uiterlijk weren. Ergens kan ik het ze op grond van deze vergelijking niet kwalijk nemen, maar aan de andere kant zijn beide gevallen generaliserend, als niet-lastige student of niet-lastige Marokkaan ben je de klos omdat anderen met een vergelijkbaar uiterlijk zich misdragen hebben. Dus zeg ik, nee, disco's mogen geen allochtonen (of studenten) weigeren. Maar als uitsmijter moet je slechts die mensen binnenlaten die zich volgens jou inzicht niet zullen misdragen, en waar moet je anders op af gaan dan uiterlijk?
iedereen is uniek behalve ik
pi_7178615
quote:
Punt is dat niet bewezen is dat er op huidskleur geselecteerd wordt.
  vrijdag 6 december 2002 @ 14:27:28 #94
16625 robh
pi_7178640
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:25 schreef Frenkie het volgende:

Dat zal de rechter dan maar uit moeten maken.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_7178680
quote:
Maar je mag dus wel de conclusie trekken dat mensen in trainingspakken relschoppers zijn, omdat je vaker in je tent mensen in trainingspakken hebt gehad die problemen hebben veroorzaakt, maar als je vaak Marokkanen binnen hebt gehad die voor problemen zorgen, mag je niet zo maar Marokkanen gaan weigeren?
  vrijdag 6 december 2002 @ 14:30:22 #96
40878 BOT
pi_7178695
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:29 schreef keeper het volgende:

[..]

Maar je mag dus wel de conclusie trekken dat mensen in trainingspakken relschoppers zijn, omdat je vaker in je tent mensen in trainingspakken hebt gehad die problemen hebben veroorzaakt, maar als je vaak Marokkanen binnen hebt gehad die voor problemen zorgen, mag je niet zo maar Marokkanen gaan weigeren?

Schijnbaar niet
pi_7178701
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:25 schreef Frenkie het volgende:
In dit geval is er op z'n minst een sterk vermoeden dat het wel het geval is. Koppel A komt niet binnen want het zou te druk zijn. En koppel B komt een minuut later wel binnen. Misschien dat er binnen op een magische wijze gasten verdwijnen, maar je zou toch enigzins kunnen opmaken dat er sprake is van een merkwaardig beurbeleid.
pi_7178711
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:27 schreef robh het volgende:
Dat zal de rechter dan maar uit moeten maken.
Jij hebt het al uitgemaakt toch..???
En als de desbetreffende discotheek ook maar een allochtoon kaan aanwijzen die binnen mag komen. Dan weet ik wel wat de rechter zal beslissen.
  vrijdag 6 december 2002 @ 14:32:22 #99
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_7178730
quote:

[..]

Dat is dus het punt, dat het van de wet niet mag wil nog niet zeggen dat het onterecht is. Je mag een inbreker ook niet slaan, maar iedereen kan daar mee leven (op gelly na)

Het is niet zoals het HOORT, of zou moeten, maar wel zoals het in de praktijk gaat. En dat heeft een reden...ervaring dus..

Get woke, go broke!
  vrijdag 6 december 2002 @ 14:33:25 #100
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_7178758
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:30 schreef nikk het volgende:

[..]

In dit geval is er op z'n minst een sterk vermoeden dat het wel het geval is. Koppel A komt niet binnen want het zou te druk zijn. En koppel B komt een minuut later wel binnen. Misschien dat er binnen op een magische wijze gasten verdwijnen, maar je zou toch enigzins kunnen opmaken dat er sprake is van een merkwaardig beurbeleid.

Misschien was koppel B wel een koppel vaste klanten. Of had koppel A de verkeerde uitstraling.
pi_7178766
quote:
Punt is dat kledingsvoorschriften in het reglement staan en men zich daarop kan beroepen. Misschien moeten ze maar gewoon een bordje plaatsen met erop: 'alleen toegankelijk voor blanken'. Daarnast is het weigeren op huidskleur toch echt wel van een totaal andere orde dan 'niet de juiste schoenen aanhebben'.
  vrijdag 6 december 2002 @ 14:34:40 #102
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_7178792
quote:

[..]

Een trainingspak kan je uit trekken. Een kleurtje kan je niet afwassen.
  vrijdag 6 december 2002 @ 14:35:07 #103
16625 robh
pi_7178800
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:31 schreef Frenkie het volgende:

Jij hebt het al uitgemaakt toch..???

Naar wat ik lees is het voor mij zo klaar als een klontje. Maar dat is toch altijd het probleem met deze discussies? Hypothesen worden waarheid. Het zal de gebrekkige informatie zijn denk ik.
quote:
En als de desbetreffende discotheek ook maar een allochtoon kaan aanwijzen die binnen mag komen. Dan weet ik wel wat de rechter zal beslissen.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_7178820
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:33 schreef Frenkie het volgende:
Misschien was koppel B wel een koppel vaste klanten. Of had koppel A de verkeerde uitstraling.
Het waren in Tilburg 2 onbekende koppels.

Nog meer argumenten waarom het geen discriminatie zou kunnen zijn omdat discotheken niet discrimineren?

vrijdag 6 december 2002 @ 14:37:45 #105
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_7178859
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:35 schreef nikk het volgende:

[..]

Het waren in Tilburg 2 onbekende koppels.

Nog meer argumenten waarom het geen discriminatie zou kunnen zijn omdat discotheken niet discrimineren?

verkeerde uitstraling
pi_7178877
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:37 schreef Frenkie het volgende:

[..]

verkeerde uitstraling

Das waar, ze hadden de verkeerde kleur.
  vrijdag 6 december 2002 @ 14:39:05 #107
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_7178888
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:38 schreef nikk het volgende:
Das waar, ze hadden de verkeerde kleur.
dat staat er niet
  vrijdag 6 december 2002 @ 14:39:51 #108
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_7178903
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:37 schreef Frenkie het volgende:

[..]

verkeerde uitstraling

Zoiets iig...het kan wel uitgelegd worden als discriminatie, en technisch gezien is het dat ook. maar bv een Indonesisch koppel had volgens mij moeiteloos naar binnen gekomen, wel een problemen met een indonesier gehad. Kan ook vervangen worden door Chinees oid.

Niets Racistisch dus...realistisch

Get woke, go broke!
  vrijdag 6 december 2002 @ 14:40:41 #109
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_7178916
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zoiets iig...het kan wel uitgelegd worden als discriminatie, en technisch gezien is het dat ook. maar bv een Indonesisch koppel had volgens mij moeiteloos naar binnen gekomen, wel een problemen met een indonesier gehad. Kan ook vervangen worden door Chinees oid.

Niets Racistisch dus...realistisch

Kaalgeschoren brede nederlanders.. een ander voorbeeld.
  vrijdag 6 december 2002 @ 14:42:18 #110
8369 speknek
Another day another slay
pi_7178948
Nee het mag absoluut niet.

Maar ik heb te vaak messen gezien om uitgaansgelegenheden met een hoop marokkanen te mijden.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 6 december 2002 @ 14:43:36 #111
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_7178979
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:42 schreef speknek het volgende:

Maar ik heb te vaak messen gezien om uitgaansgelegenheden met een hoop marokkanen te mijden.

wat zijn de fijne plekken in Utreg dan..??
pi_7179056
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:42 schreef speknek het volgende:

Dat is ook een beetje het dubbele. Aan de ene kant mag het niet, maar ik kan er wel alle begrip voor opbrengen dat je bepaalde lui niet naar binnen wil laten. Wel is het belachelijk dat men hier probeert te stellen dat discriminatie aan de deur niet bestaat.
  vrijdag 6 december 2002 @ 14:50:28 #113
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_7179110
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:40 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Kaalgeschoren brede nederlanders.. een ander voorbeeld.

Die zullen ook niet overal in komen, ook niet zonder reden uit het verleden.
Get woke, go broke!
  vrijdag 6 december 2002 @ 14:54:38 #114
8369 speknek
Another day another slay
pi_7179181
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:43 schreef Frenkie het volgende:
wat zijn de fijne plekken in Utreg dan..??
Utreg heeft niet echt van dat soort uitgaansgelegenheden. Als je geen alcohol drinkt ga je ook geen kroeg binnen. Het is meer in Gouda en Rotterdam.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:11:43 #115
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_7179564
Als je als Marokkaan samen met een meisje komt zonder een groep kom je vaak wel binnen, maar met een groep bijna nooit terwijl een groep Nederlanders zo naar binnen mag....
tja vervelend voor ze maar als ik een discotheek had zou ik hetzelfde doen
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:13:43 #116
3542 Gia
User under construction
pi_7179606
Het zou zomaar kunnen zijn dat dat gekleurde koppelte een tikje uitdagend gekeken had, omdat ze vantevoren was verteld dat bij deze zaken vaak allochtonen geweigerd zouden worden.
Dat geeft al meteen een agressieve uitstraling.
Het blanke koppel weet dat het waarschijnlijk niet geweigerd zal worden en hoeft dus ook niet uitdagend te kijken.

Daarbij komt, dat een discotheek een plek is waar mensen geacht worden geld te besteden. Het is algemeen bekend dat Moslims niet mogen drinken en derhalve veel minder uitgeven in een discotheek dan niet-Moslims. Een disco zal die ruimte dus liever willen geven aan iemand die wel genegen is zijn portemonnee leeg te schudden.

Heel gewoon, en volgens mij geheel legaal.

vrijdag 6 december 2002 @ 15:15:42 #117
16625 robh
pi_7179666
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:13 schreef Gia het volgende:
Het zou zomaar kunnen zijn dat dat gekleurde koppelte een tikje uitdagend gekeken had, omdat ze vantevoren was verteld dat bij deze zaken vaak allochtonen geweigerd zouden worden.
Dat geeft al meteen een agressieve uitstraling.
Het blanke koppel weet dat het waarschijnlijk niet geweigerd zal worden en hoeft dus ook niet uitdagend te kijken.

Daarbij komt, dat een discotheek een plek is waar mensen geacht worden geld te besteden. Het is algemeen bekend dat Moslims niet mogen drinken en derhalve veel minder uitgeven in een discotheek dan niet-Moslims. Een disco zal die ruimte dus liever willen geven aan iemand die wel genegen is zijn portemonnee leeg te schudden.

Heel gewoon, en volgens mij geheel legaal.

Zolang niet elk persoon met een kleurtje een moslim is ben je gewoon weer terug bij af hoor.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:18:06 #118
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_7179720
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:15 schreef robh het volgende:
Zolang niet elk persoon met een kleurtje een moslim is ben je gewoon weer terug bij af hoor.
Jij voegt ook niks toe aan de discussie. Je bent een slechte discussieleider.
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:18:15 #119
40878 BOT
pi_7179723
Ik ken cafe's (waar veel allochtonen komen) waar je bij binnenkomst verplicht bent een x aantal munten te kopen. Die regel geldt in de praktijk alleen voor allochtonen want mij is nog nooit gevraagd of ik wel munten gekocht had.(heb er altijd wel genoeg trouwens )

Je kan je hele cafe wel vol hebben maar als niemand iets koopt verdien je ook niets

vrijdag 6 december 2002 @ 15:19:37 #120
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_7179754
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:18 schreef BOT het volgende:
Ik ken cafe's (waar veel allochtonen komen) waar je bij binnenkomst verplicht bent een x aantal munten te kopen. Die regel geldt in de praktijk alleen voor allochtonen want mij is nog nooit gevraagd of ik wel munten gekocht had.(heb er altijd wel genoeg trouwens )

Je kan je hele cafe wel vol hebben maar als niemand iets koopt verdien je ook niets

Tja ik denk toch niet dat dat DE reden van weigering is eerlijk gezegd.

Maar ja, ik zie het probleem niet zo....

Get woke, go broke!
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:21:44 #121
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_7179807
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Volgens mij kan het ook. Als je aan kunt tonen dat er voortdurend gemat wordt door bepaalde groepen dan is er wel wat mogelijk.
Portiers zijn overigens meestal ook gekleurd. Da's wel vaag op zich.
Trouwens, het is niet zo dat een allochtoon er niet inkomt. In groepsverband komen ze er niet in, als je met een groepje van 6 bent en daarvan is er eentje bij met een kleurtje dan komt die echt wel binnen.
Zelf ga ik vrijwel alleen uit in toko's waar ze een streng deurbeleid voeren. Uitgaan moet wel leuk blijven namelijk.

pcies. Ik heb er namelijk nóóit problemen mee, zelfs niet in de meest boeretent die je maar voor kan stellen.
[edit]
en ja, ik ben zo iemand die hier niet vrij rond mag lopen volgens mensen als SilverSpirit
[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door chocolatemoeze op 06-12-2002 15:29]

Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:25:34 #122
40878 BOT
pi_7179884
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:21 schreef chocolatemoeze het volgende:

[..]

pcies. Ik heb er namelijk nóóit problemen mee, zelfs niet in de meest boeretent die je maar voor kan stellen.

In die boeretenten is de sfeer vaak wel een stuk beter dan in de stad....minder agressief
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:26:39 #123
8502 BAZZA
pi_7179911
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:25 schreef BOT het volgende:

In die boeretenten is de sfeer vaak wel een stuk beter dan in de stad....minder agressief

Ja? die ervaring deel ik juist niet...
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:27:07 #124
15660 chocolatemoeze
pi_7179918
Hey, in mijn ogen (dus de tenten waar ik tot nu toe allemala ben geweest) valt het allemaal wel mee.

Op discretie van de portier worden mensen geweigerd, als er een bepaalde dreiging of misdragingen vanaf straalt geef ik hem groot gelijk bij twijfel iemand níet binnen te laten. En ja, met al dat nieuws over vooral de Marokkaanse jongerengroep zal ik ook gaan twijfelen als er zo'n groep voor je deur staat. De grondslag vind ik dan níet discrimenerend, je kunt je eerder afvragen waarom die groepen dan altijd klieken. Maar goed, ik wil niet rechts overkomen ofzo, ik zeg alleen dat ik het een beetje makkelijk gezegd vind om het op discriminatie te gooien.

Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:28:26 #125
15660 chocolatemoeze
pi_7179951
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:25 schreef BOT het volgende:

[..]

Ja en nee. Als je ruzie wilt zul je het daar ook krijgen. Wil je het niet dan kun je mekaar nog tenminste een biertje aan bieden en het bij verbaal geweld laten. Want zo stug zijn die "boeren" niet als het lijkt.
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:28:35 #126
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_7179955
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:26 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Ja? die ervaring deel ik juist niet...

Boeren tenten als in :schuurfeesten ofzo of gewoon kroegen in dorpjes. In dorpjes is het vaak ook heel gezellig hoor.

Oh ja, BAZZA, antwoorden op die vraag in het andere topic!!!

Get woke, go broke!
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:30:31 #127
40878 BOT
pi_7179990
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:28 schreef chocolatemoeze het volgende:

[..]

Ja en nee. Als je ruzie wilt zul je het daar ook krijgen. Wil je het niet dan kun je mekaar nog tenminste een biertje aan bieden en het bij verbaal geweld laten. Want zo stug zijn die "boeren" niet als het lijkt.

Dat bedoel ik, als ik in zo'n "boerentent"(achterhoek en twente) iemand per ongeluk aanstoot en je zegt gewoon sorry is er in 95% van de gevallen niets aan de hand. Dat hoef ik iin de stad niet te doen want dan wordt gelijk gevraagd of je ruzie zoekt. Verschilt misschien ook wel per streek
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:31:18 #128
40878 BOT
pi_7180009
sorry beetje offtopic tussendoor
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:32:31 #129
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_7180032
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:31 schreef BOT het volgende:
sorry beetje offtopic tussendoor
Ik vind het niet offtopic hoor, in die plaatsen wonen ook weer minder allochtonen dan hier in Amsterdam.

maar ik denk dat je wel gelijk hebt.

Get woke, go broke!
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:36:59 #130
40878 BOT
pi_7180124
En mijn ervaring is dat in die boeren(niets mis mee overigens) tenten in het oosten weinig ruzie is. En nou zie ik er dus ook weinig allochtonen...........
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:38:50 #131
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_7180171
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:36 schreef BOT het volgende:
En mijn ervaring is dat in die boeren(niets mis mee overigens) tenten in het oosten weinig ruzie is. En nou zie ik er dus ook weinig allochtonen...........
1+1=??

okok zo simpel ligt het niet, maar er zit wel wat in.

Get woke, go broke!
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:40:39 #132
40878 BOT
pi_7180210
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:38 schreef HeatWave het volgende:

[..]

1+1=??

okok zo simpel ligt het niet, maar er zit wel wat in.

Ik dank u
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:45:02 #133
8502 BAZZA
pi_7180298
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:28 schreef HeatWave het volgende:

Boeren tenten als in :schuurfeesten ofzo of gewoon kroegen in dorpjes. In dorpjes is het vaak ook heel gezellig hoor.

Mijn ervaring is dat ze juist zo vaag naar je kijken van
"hey wies die eikel in ons dorp"

Voor je het weet heb je een klomp op je hoofd

pi_7180301
Ik kan je uit ervaring vertellen dat je als allochtoon voor de stomste dingen geweigerd wordt en als je gaat vragen waarom een ander wel dan krijg je vaak te horen dat je uit de rij moet stappen en dan doen ze net of je er niet staat. Ga je met je Nederlandse vrienden dan weigeren ze je soms als ze niet door hebben dat je bij die groep jongens of meiden hoort. Soms sta je voor 3 kwartier lang in een rij en aan het eind van de rij krijg je te horen dat je er niet in mag of je wordt er halverwege uitgeplukt door een portier die de rij uitkamt.
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:45:49 #135
15660 chocolatemoeze
pi_7180309
Hahahaha!

Weet je, daar is het "ons kent ons" idee ook hoger. Een klap op je bek kan nog wel, maar maak je het bont dan kom je er niet anoniem mee weg, het kan maar zo dat je dan een paar dorpen over je heen krijgt. Maar ja, die "goeie oude tijden toen geluk heel gewoon was" zijn ook aan het voorbij gaan

vrijdag 6 december 2002 @ 15:46:20 #136
15660 chocolatemoeze
pi_7180318
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:45 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Hahaha
pi_7180335
Dit onderzoek is eigenlijk nietszeggend, want the Talk of the Town, bijv, heeft zich in het verleden al drie keer mogen verdedigen tegen een soortgelijke aanklacht en geen enkele keer heeft het geleid tot een veroordeling. Overigens is de tent echt niet all-white want ik ken genoeg figuren die een tintje hebben en daar wel naar binnen mogen.

en tja, in het verleden is nu eenmaal gebleken dat het allochtonen waren die in 9 van de 10 keer de heibel trapten. Tja wat doe je dan? Preventief te werk gaan. Generaliseren is echt geen schande als het om de veiligheid van je klanten gaat en het voortbestaan van je zaak.

Als de kans op geweld binnen de muren met 75% afneemt door preventief een bepaalde bevolkingsgroep te weigeren dan hoor je mij echt niet klagen. Ook al is het racisme in zo'n geval, als blijkt dat een bepaalde bevolkingsgroep voor het meerendeel van de gewelddadigheden verantwoordelijke is, dan wil ik best een oogje toeknijpen.

Mad Scientist!
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:47:52 #138
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_7180348
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:46 schreef chocolatemoeze het volgende:

[..]

Hahaha

Tja in hele kleine dorpjes vast wel, maar bv Hilversum is best leuk stappen hoor. Hele andere sfeer. Of bv Hoorn, ik ga morgen weer ff naar t kroegie in Hoorn.
Get woke, go broke!
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:48:08 #139
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_7180354
Topic: Mogen disco's allochtonen weigeren?

Nee.

Wie mogen ze dan wel weigeren?

indivudele mensen die waarvan bekend is dat ze vaak ruzie zoeken en veroorzaken. Daarnaast is het gewoon zo dat grotere groepen jongens bij elkaar vaker voor problemen zorgen, allochtoon of autochtoon. Vrouwen voelen zich vaak ongemakkelijk als veel jongens bij elkaar klonteren, en de meeste uitgaansgelegenheden willen juist zoveel mogelijk vrouwen hebben want dat trekt weer meer publiek.

Het onderzoek is uitgevoerd met twee koppels. Naar wat ik gelezen heb is het een gedegen onderzoek geweest. Ik denk dat hier gewoon sprake is van discriminatie.

Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:53:36 #140
15660 chocolatemoeze
pi_7180449
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:47 schreef Tri-face het volgende:
en tja, in het verleden is nu eenmaal gebleken dat het allochtonen waren die in 9 van de 10 keer de heibel trapten. Tja wat doe je dan? Preventief te werk gaan. Generaliseren is echt geen schande als het om de veiligheid van je klanten gaat en het voortbestaan van je zaak.
Precies. De discotheek is niet de veroorzaker van dat hoge percentage. Het is een constatering die helaas maar al te vaak uit blijkt te komen. Het is in den principe wel discriminatie, maar door het te negeren kom je zelf ook in de problemen. Heb je zulke ervaringen als discotheek achter de rug, dan ga je die problemen écht niet bagetalliseren en negeren!! En ja, de "goeden" moeten er onder lijden (en dat stoort mij zeer bijzonder) maar, de schuld ligt niet bij de discotheek, maar bij diezelfde groep jongeren die het continu verpesten. Zij verpesten het, lopen messen te trekken en gasten in mekaar te meppen omdat ze anders met een minderwaardigheidscomplex rond moeten lopen. Generaliserend? Vraag dat maar aan de portiers die zulke dingen dagelijks in de praktijk meemaken en op de koop toe een kogel mogen vangen. Tis een "zieke" wereld vol misplaatste haat.
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:54:20 #141
15660 chocolatemoeze
pi_7180468
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:48 schreef breaky het volgende:
Topic: Mogen disco's allochtonen weigeren?

Nee.

Wie mogen ze dan wel weigeren?

indivudele mensen die waarvan bekend is dat ze vaak ruzie zoeken en veroorzaken. Daarnaast is het gewoon zo dat grotere groepen jongens bij elkaar vaker voor problemen zorgen, allochtoon of autochtoon.

Nou, hier sla je de spijker op zijn kop.
pi_7180951
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:45 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Klopt. In boerendorpen heb je vrijwel altijd van die "ons kent ons"-kroegen.
Niet dat ik vaak naar een kroeg ga, maar als ik een keer naar zo'n boerenkroeg ga dan hebben ze zo door waar je vandaan komt en dan is het nogal eens heibel.
pi_7181055
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 16:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Klopt. In boerendorpen heb je vrijwel altijd van die "ons kent ons"-kroegen.
Niet dat ik vaak naar een kroeg ga, maar als ik een keer naar zo'n boerenkroeg ga dan hebben ze zo door waar je vandaan komt en dan is het nogal eens heibel.

In boerendorpen ben ik nog nooit geweigerd. Het waren altijd vriendelijke mensen aan de deur.
pi_7181123
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 16:22 schreef Chadi het volgende:

[..]

In boerendorpen ben ik nog nooit geweigerd. Het waren altijd vriendelijke mensen aan de deur.

Ligt eraan soms wel, soms niet. In boerendorpen vind ik het vaak zo'n ons kent ons-situatie. Ze kijken je daar zo aan van: hey, jij komt hier niet vandaan...
  vrijdag 6 december 2002 @ 16:27:21 #145
16625 robh
pi_7181165
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:18 schreef Frenkie het volgende:

Jij voegt ook niks toe aan de discussie. Je bent een slechte discussieleider.

Nee hoor ik geef gewoon aan dat het niet toelaten van moslims óók geen legale oplossing is.

En discussieleider? Ben Andries Knevel niet zeg!

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 06-12-2002 16:46]

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  vrijdag 6 december 2002 @ 16:28:58 #146
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_7181194
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 16:27 schreef robh het volgende:

[..]

Nee hoor ik geef gewoon aan dat het niet toelaten van moslims óók geen oplossing is.

En discussieleider? Ben Andries Knevel niet zeg!

is niet waar, het is WEL een oplossing, of het een legale oplossing is is hier dus de vraag, maar het werkt wel
Get woke, go broke!
  vrijdag 6 december 2002 @ 16:47:23 #147
16625 robh
pi_7181533
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 16:28 schreef HeatWave het volgende:

is niet waar, het is WEL een oplossing, of het een legale oplossing is is hier dus de vraag, maar het werkt wel

Als je quote, quote dan de hele zin....
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  vrijdag 6 december 2002 @ 16:51:36 #148
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_7181606
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 16:47 schreef robh het volgende:

[..]

Als je quote, quote dan de hele zin....

Cheater!!!!

Get woke, go broke!
pi_7182071
  • Waar ik meestal uitga (disco), worden groepen hetero's geweigerd. Stelletjes komen er soms wel in, als hun uitstraling goed is. En ook als individu kom je wel binnen, als je met vaste gasten mee komt.
  • Metaaldetector is niet nodig; de portiers zijn geen kleerkasten.
  • Er zijn nóóit vechtpartijtjes, nooit heibel.
  • Stelling: het zijn de hetero's die verantwoordelijk zijn voor het gezeik.

On-topic: Mensen weigeren, van wie je uit ervaring weet/inschat dat ze alleen voor gezeik zorgen, moet mogen. En dat heeft niet alleen met huidskleur te maken, maar met het totaalplaatje. Wanneer deze mensen dan ook nog eens niet drinken, dan heb je er vanuit commercieel oogpunt al helemaal niets aan.

('k Vraag me trouwens af hoe het komt dat mensen die geen alcohol drinken, relatief zoveel overlast veroorzaken... )

vrijdag 6 december 2002 @ 21:29:45 #150
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_7185164
    het moet kunnen maar geef dan ook duidelijk aan waarom (bijvoorbeeld dat je soortgenootjes het hebben verpest) maar kom niet met kutsmoezen dat het vol is
    04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
      vrijdag 6 december 2002 @ 21:32:04 #151
    16625 robh
    pi_7185197
    quote:
    Op vrijdag 6 december 2002 17:16 schreef DennisMoore het volgende:

On-topic: Mensen weigeren, van wie je uit ervaring weet/inschat dat ze alleen voor gezeik zorgen, moet mogen. En dat heeft niet alleen met huidskleur te maken, maar met het totaalplaatje. Wanneer deze mensen dan ook nog eens niet drinken, dan heb je er vanuit commercieel oogpunt al helemaal niets aan.

Ah, dus een goed deurbeleid en bekwame portiers lossen dit al op. Laat gewoon de mensen die problemen veroorzaken er niet meer in. Simpel. One strike, your out!
    Vol gas met Burdy!
    .
    Pimpen met je FOK!-tag
    pi_7185291
    Het is logisch, relatief gezien zorgt die groep vaak voor problemen, dus voor ze discriminatie gaan schreeuwen moeten ze eerst maar es zorgen dat ze wat daan aan de rotte appels in hun gemeenschap doen. Ik ga vaak uit in de Veldstraat in Roermond, die bekend staat om uitgaansgeweld, en daar zie ik ook dat in vergelijking een stuk groter deel van de marrokanen en antillianen voor problemen zorgen dan Nederlanders. Dus heb ik best begrip voor een portier die liever geen grote groepen van die bepaalde groepen binnenlaat. Heeft niks met rascisme te maken!
      vrijdag 6 december 2002 @ 21:42:16 #153
    13042 KreKkeR
    Waddap homie
    pi_7185327
    Niks is frustrerender dan ergens in een tentje afspreken met (blanke) vrienden/vriendinnen, oud genoeg zijn, daar goed gekleed naartoe gaan, legitimatie bij je te hebben, zelfs OV, studentenpasje etc en dan bij de deur geweigerd worden met het "sorry pasje" terwijl iedere autochtoon achter je in de rij WEL binnenkomt. En de mensen met wie je hebt afgesproken daar niet vaker of minder vaak kwamen dan jij, terwijl zij wel wel binnenkwamen.

Owja, wel, 1 ding is frustrerender: een uitsmijter die je hierbij behandeld alsof JIJ niet goed bij je hoofd bent dat je alleen al het lef had het te proberen. (Daar binnen te komen dus).

Krekker is de bom!
    pi_7185401
    Allochtoon meldt zich.
    Aangezien ik dit een heel interessant onderwerp vind volgt hier nu een kei lange tekst.

Ten eerste, in het artikel wordt er gesproken over een koppel. Dus meisje/jongen. De meesten van jullie fokkers spreken over het risico dat er speelt bij het binnenlaten van allochtonen. Ik zie niet zo snel hoe een koppel binnen in een discotheek herrie kan gaan schoppen. Er wordt in dit geval duidelijk gediscrimeerd omdat de huidskleur de reden moet zijn geweest dat ze werden geweigerd.

Ook zie ik veel reacties waarin men regels zoals kleding, haar, schoenen, leeftijd ook als discriminatie zou moeten worden gezien. Kom op zeg zijn jullie echt zo dom. Kleding, schoenen etc heb je zelf in de hand. Je kiest er zelf voor om nikes te dragen en een trainingspak. Kijk ikzelf ben bruin. Ik kan er niet voor kiezen om effe mijn kleur af te doen. (klinkt logisch maar als ik zo de reacties lees is dat voor veel mensen niet duidelijk.)

En inderdaad dit gebeurd volgens mij in heel Nederland. Ik ken tenminste maar weinig tenten waar ik werd binnengelaten.

Er was hier ook een allochtoon op het forum die beweerde dat je het zelf in de hand hebt. Nou dat is dus de reinste BULLSHIT. Ikzelf ga altijd netjes gekleed met nette schoenen en draag ook geen dikke goude kettingen. Ik heb nog nooit in mijn leven iemand geslagen of lastig gevallen. (hoewel ik wel een paar keer in elkaar geslagen ben omdat ik bruin was). En toch wordt ik 9 van de 10 keer geweigerd bij het uitgaan.

Dat kan wel zo zijn dat je slechte ervaringen met een groep hebt, maar dat geeft nog niet het recht om op basis van die gegevens systematisch te gaan discrimineren. Ikzelf werk bij de Edah en een groot gedeelte van de dieven zijn buitenlanders, maar dat wil nog niet zeggen dat we alle allochtone klanten gaan wijgeren!!!!

Ikzelf studeer aan de TU/e en ook daar wordt ik meestal overgeslagen bij het uitdelen van folders voor feestjes.

Ach ja wat doe ik eraan. Ach ja sommige dingen/mensen in het leven kun je niet veranderen. Het is zwaar shit maar jah

It doesnt matter what your name is!!!!!
      vrijdag 6 december 2002 @ 21:50:17 #155
    12572 terabyte
    ongelooflijke nerd
    pi_7185464
    quote:
    Op vrijdag 6 december 2002 21:46 schreef Tjen het volgende:
    Allochtoon meldt zich.
    [knip lap tekst]
    Het lijkt wel alsof dit mijn woorden zijn.
    Ik maak precies hetzelfde mee.
    Het enige verschil is dat ik niet aan de TU/e studeer, en dat ik ook niet bij de Edah werk, maar voor de rest: alleen maar overeenkomsten.
    Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
      vrijdag 6 december 2002 @ 21:52:09 #156
    13042 KreKkeR
    Waddap homie
    pi_7185503
    quote:

[heel verhaal]

En nu is het wachten op de reacties als

"pfffff, wie zegt dat de reden dat je niet binnengelaten werd je huidskleur was?? Jullie allochtonen schreeuwen altijd dat het discriminatie is! Wij autochtonen worden ook wel eens ergens niet binnengelaten hoor omdat we er als ruige rocker of iets dergelijks uitzien!"

(Terwijl je zelf na een lange gesprekken met de uitsmijters wel eens hebt horen zeggen dat het was dat je tot een 'risico groep' behoorde of dat het was omdat er veel problemen waren met 'jullie soort jongeren'.)

Krekker is de bom!
      † In Memoriam † vrijdag 6 december 2002 @ 22:00:49 #157
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_7185633
    Ja maar wat moeten die eigenaren dan?? Justitie doet niets, de politiek doet niets en de groep die het aangaat doet al helemaal niets om de oorzaken aan te pakken.

En alleen de 'rotte appels' weren klinkt goed, maar hoe moet zoiets er in de praktijk uit zien? Als zelfs het miljoenen-kostende systeem voor voetbalvandalen met stadionverboden niet eens werkt hoe zou een simpele disco zoiets dan moeten realiseren?

Ze weren het meest voorkomende kenmerk van de herrieschoppers en dat is helaas geen trainingspak of een skinhead, maar de etnische afkomst. En dat is ontzettend unfair voor de 'goeien' , maar eerlijk gezegd kan ik me de eigenaren wel voorstellen.

vrijdag 6 december 2002 @ 22:10:01 #158
    36718 ghettoman
    In the ghetto .....
    pi_7185756
    quote:
    Op vrijdag 6 december 2002 21:32 schreef robh het volgende:

[..]

Ah, dus een goed deurbeleid en bekwame portiers lossen dit al op. Laat gewoon de mensen die problemen veroorzaken er niet meer in. Simpel. One strike, your out!

Weet je hoeveel allochtonen er in de grote steden wonen?

Dan is de inning en de wedstrijd allaang verloren.

Tsja .....
      vrijdag 6 december 2002 @ 22:12:09 #159
    36718 ghettoman
    In the ghetto .....
    pi_7185785
    quote:

Ach ja wat doe ik eraan. Ach ja sommige dingen/mensen in het leven kun je niet veranderen. Het is zwaar shit maar jah

Witte vrienden zoeken.
    Tsja .....
      vrijdag 6 december 2002 @ 22:15:15 #160
    13042 KreKkeR
    Waddap homie
    pi_7185829
    quote:
    Op vrijdag 6 december 2002 22:00 schreef NorthernStar het volgende:
    Ja maar wat moeten die eigenaren dan?? Justitie doet niets, de politiek doet niets en de groep die het aangaat doet al helemaal niets om de oorzaken aan te pakken.
    Het is ook inderdaad een groot probleem wat niet makkelijk op te lossen is. Ik zeg ook niet dat het allemaal zo simpel is en de eigenaren van nature een stel gemene allochtone-haters die de allochtoon het leven zo zuur mogelijk willen maken ofzo.

Ik zeg alleen dat maatregelen waarbij 'de goeden lijden onder de slechten', zoals velen het maar simpel onder de tafel schuiven, alleen maar kunnen leiden tot grotere kloof tussen allochtoon en autochtoon en bij velen ook meer onbegrip.

Want je kan wel nog zo hard roepen "Moeten je mede allochtonen zich maar niet misdragen!" Veel volledig geintegreerde Nederlanders en/of allochtoon die zich nog nooit in hun leven heeft misdragen zullen daar natuurlijk weinig boodschap aan hebben.

Krekker is de bom!
      vrijdag 6 december 2002 @ 22:21:19 #161
    13042 KreKkeR
    Waddap homie
    pi_7185908
    quote:
    Op vrijdag 6 december 2002 22:12 schreef ghettoman het volgende:

[..]

Witte vrienden zoeken.

En dan? Wie zegt trouwens dat deze jongens die niet hebben. Maar dan wat? Moet er zeker altijd een blanke vriend met ze mee, alsof het de oppas is ofzo. Lekker onafhankelijk ben je dan. Ook lekker gevoel lijkt me "ik kom hier binnen omdat ik met een blanke ben".
    Kun je ook niet even zeggen "ik kom later, haal eerst nog even een patatje", kun je ook niet een bus later pakken. Kun je ook niet een keer je niet blanke vriend of vriendin meenemen naar die tent...

"Kom je vandaag ook naar die en die tent?"
    "Nee kan niet, want m'n blanke begeleiding kan niet meegaan"

[Dit bericht is gewijzigd door KreKkeR op 06-12-2002 22:40]

Krekker is de bom!
    pi_7186175
    Klopt ja.
    Ikzelf ga nu alleen maar uit in EIndhoven als mijn "blanke" vrienden meegaan. In mijn eentje een cafe binnen lopen is niet mogelijk. Ook zal ik nooit een keer met een "niet blanke" vriend kunnen uitgaan hier in Eindhoven.
    It doesnt matter what your name is!!!!!
    pi_7186662
    - knip-

Totaal onzinnige reactie.

-knip -

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 07-12-2002 10:41]

pi_7187368
    Ik vraag me dan toch af, hč..waarom komt mijn Antilliaanse vriend dan wčl overal binnen, ook alleen of met andere colorful people?

En waarom krijg ik ook wel eens te horen "sorry, alleen leden", "sorry, vol" als bleekneus .... mijn broer werd vroeger stelselmatig geweigerd, terwijl zijn vrienden wel binnenkwamen

Er zullen idd tenten zijn waar men "onprettig selecteert", klootzakken heb je overal.
    Maar ik denk dat het niet altijd terig te brengen is op huidskleur, eerder op uitstraling , of al dan niet "bekend gezicht", juiste kleding etc.
    De supperclub in A'dam kom ik ook niet in, om maar es wat te noemen.

En ja een tent mag allochtonen weigeren, want ze mogen ook autochtonen weigeren, om puur subjectieve, misschien voor jou of mij oneerlijke redenen.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
    pi_7187376
    quote:
    Op vrijdag 6 december 2002 23:02 schreef Mrln het volgende:

- knip -

Maar wel mijn huis, hoor
    Mooie man

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 07-12-2002 10:42]

vrijdag 6 december 2002 @ 23:41:34 #166
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_7187417
    quote:
    Op vrijdag 6 december 2002 23:18 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Want?

ik denk dat betreffende poster het niet zo op kale relnichten heeft
    04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
      vrijdag 6 december 2002 @ 23:44:26 #167
    36718 ghettoman
    In the ghetto .....
    pi_7187465
    quote:
    Op vrijdag 6 december 2002 22:21 schreef KreKkeR het volgende:

"Kom je vandaag ook naar die en die tent?"
    "Nee kan niet, want m'n blanke begeleiding kan niet meegaan"

Ik ruik hier een bloeiende markt voor "blanke buddy providers".
    quote:
    Op vrijdag 6 december 2002 22:38 schreef Tjen het volgende:
    Klopt ja.
    Ikzelf ga nu alleen maar uit in EIndhoven als mijn "blanke" vrienden meegaan. In mijn eentje een cafe binnen lopen is niet mogelijk. Ook zal ik nooit een keer met een "niet blanke" vriend kunnen uitgaan hier in Eindhoven.
    Als je vaak naar dezelfde tent gaat kom je er na een tijd echt wel in elke keer. En op het stratumseind valt die discriminatie wel mee.
    Tsja .....
      zaterdag 7 december 2002 @ 00:20:42 #168
    13042 KreKkeR
    Waddap homie
    pi_7187953
    quote:
    Op vrijdag 6 december 2002 23:39 schreef milagro het volgende:

[..]

Maar wel mijn huis, hoor
    Mooie man

quote:
    Op vrijdag 6 december 2002 23:38 schreef milagro het volgende:
    Ik vraag me dan toch af, hč..waarom komt mijn Antilliaanse vriend dan wčl overal binnen, ook alleen of met andere colorful people?

En waarom krijg ik ook wel eens te horen "sorry, alleen leden", "sorry, vol" als bleekneus .... mijn broer werd vroeger stelselmatig geweigerd, terwijl zijn vrienden wel binnenkwamen

[...]

Ik denk inderdaad dat het zoals je al een beetje zei, vooral ligt aan de tenten.

Ik kan alleen oordelen over Amsterdam en denk dat het daar vooral de bar-dancinkjes en dergelijke zijn (of waren, dat weet ik niet. Kom er al sinds tijden niet meer) waar men echt stelselmatig buitenlanders weigert(de). Grappige is dat ik bij 1 van die tenten wel eens navraag heb gedaan bij paar bekenden die daar gewerkt bleken te hebben en volgens hun bestonden er helemaal geen pasjes.

Bij de meeste discotheken daarentegen is er volgens mij veel minder sprake van discriminatie op afkomst. Tuurlijk, daar kom ik ook wel eens niet binnen, maar daar is men gewoon consequent. Vaak willen ze daar dat je OF met dame komt, OF (echt) lid bent OF je moet er echt regelmatig komen. Voldoe je aan een van die criteria laten ze je ook gewoon binnen.

Krekker is de bom!
      zaterdag 7 december 2002 @ 10:29:09 #169
    15660 chocolatemoeze
    pi_7190483
    Het probleem is ook dat een allochtoon als een probleem geval makkelijk aanwijzbaar is, want ze onderscheiden zich fysiek. En dáár wordt nu op geselecteerd en dat is in principe niet echt eerlijk. Misschien moeten ze voor de goeie allochtonen maar een pasje maken waarop een bewijs van goed gedrag, bevestigd door de overheid op staat .
    pi_7190498
    Het mag niet, maar ze doen het wel. En als ik zeg dat ik dat begrijp ben ik vast een racist ofzo, maar dat maakt me niets uit.

Als er een jongen aan een meid zit, ongevraagd dan is het vaak genoeg een jongen van marokkaanse of turkse afkomst, zelfs misschien iranees. Ik wil niet tellen hoevaak dit al op ruzie heeft uitgedraaid.

Ik kan me goed voorstellen dat ze hen weigeren.

https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
      zaterdag 7 december 2002 @ 10:33:32 #171
    15660 chocolatemoeze
    pi_7190505
    quote:
    Op zaterdag 7 december 2002 10:32 schreef D-Devil het volgende:
    Het mag niet, maar ze doen het wel. En als ik zeg dat ik dat begrijp ben ik vast een racist ofzo, maar dat maakt me niets uit.
    Nee hoor, het is helaas de realiteit.
    pi_7190524
    quote:
    Op zaterdag 7 december 2002 10:33 schreef chocolatemoeze het volgende:

[..]

Nee hoor, het is helaas de realiteit.

Gelukkig.
    https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
    pi_7190555
    quote:
    Op vrijdag 6 december 2002 21:32 schreef robh het volgende:

bij voetbal worden ook complete volksstammen genaaid vanwege de acties van een paar hooligans.

en daar roept half Nederland: "terecht!". En iedereen zegt dat ze die mensen een stadion verbod moeten geven voor de rest van hun leven.

maar als iedere allochtoon een discoverbod krijgt, omdat er een grote groep is die zich misdraagt dan is het discriminatie.

leve de hypocrisie.

Als de natuur perfect was...
    ... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
      zaterdag 7 december 2002 @ 11:55:59 #174
    30618 KingCold
    I Rule Everything
    pi_7191018
    Ik vind het belachelijk om mensen op grond van hun huidskleur niet binnen te laten,laat gewoon de mensen die in het verleden voor problemen hebben gezorgd niet binnen.

Trouwens, het is ook idioot eigenlijk dat iemand op sportschoenen oid niet binnenkomt, zouden ze ook maar eens moeten verbieden.

pi_7191059
    Met de aanklacht ben ik het niet helemaal eens, om twee redenen;

1) Empirisch gezien is het een slecht onderzoek. Je weet pas zeker dat de allochtonen op hun huidskleur zijn geweigert als een significant groot deel van de allochtonen die er naar binnen wil wordt geweerd en een significant groot deel van de autochtonen wordt toegelaten. Een paar stelletjes die op een avond ergens naar binnen wil is een te beperkt onderzoek om er een gefundeerde conclusie aan te verbinden. Daarbij moet ook worden gekeken naar bijvoorbeeld hoe men gekleed gaat, geslacht, tijd en dag van naar binnen willen en leeftijd. Dit mag niet al te veel afwijken van de twee groepen anders zou het geen zuivere meting zijn. De conclusie dat er wordt gediscrimineerd aan de hand van de "undercover-operatie" is veel te kort door de bocht.

Ook moet er gekeken moeten worden naar wat er al binnen loopt. Er zijn ook discotheken die een gelijke verdeling mannen/vrouwen nastreven en om die reden het teveel aan mannen weigeren. Als dat geaccepteerd wordt, waarom dan niet een discotheek die een gelijke (of representatieve) verdeling allochtoon/autochtoon nastreeft. In zekere mate mag een deurbeleid er voor zorgen dat er binnen sprake is van een bepaalde samenstelling, om de simpele reden dat als er overwegend veel allochtonen, mannen of mensen onder de 16 zijn, een grote groep discogangers niet meer komt. Ik ken meerdere discotheken die failliet zijn gegaan omdat er te veel Marokkanen binnen waren waardoor de autochtonen wegbleven.

2) Discotheken discrimineren al jaren omdat vrouwen stelselmatig worden voorgetrokken! Mijn vriendin krijgt regelmatig een gratis drankje bij binnenkomst of zelfs gratis entree op "laydies-night". Een ander voorbeeld van discriminatie is de leeftijdsbeperking. Voor sommige disco's moet je 23 jaar zijn. Dat is ook discriminatie (in het engels: ageism) maar daar hoor je niemand over. Het is dan ook schijnheilig om het racisme er uit te pakken en de andere vormen van discriminatie te accepteren.

Let wel: ik probeer het niet goed te praten als hier inderdaad spraken is van racisme. Daar ben ik tegen. Alleen moet dat wel op een zorgvuldige manier worden onderzocht voordat iedereen op de achterste hielen gaat staan en boe en schande roept.

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
      zaterdag 7 december 2002 @ 12:34:32 #176
    16625 robh
    pi_7191432
    quote:
    Op zaterdag 7 december 2002 10:44 schreef Vision het volgende:

bij voetbal worden ook complete volksstammen genaaid vanwege de acties van een paar hooligans.

en daar roept half Nederland: "terecht!". En iedereen zegt dat ze die mensen een stadion verbod moeten geven voor de rest van hun leven.

maar als iedere allochtoon een discoverbod krijgt, omdat er een grote groep is die zich misdraagt dan is het discriminatie.

leve de hypocrisie.

Grappig, nu is het hooligan voorbeeld opeens wel terecht? Nou ja, er staat me nog zoiets als stadionverboden bij... Maar hypocriet is het idd wel.
    Vol gas met Burdy!
    .
    Pimpen met je FOK!-tag
      zaterdag 7 december 2002 @ 12:41:33 #177
    7966 eRR_
    Op zaterdag 7 december 2002 12:34 schreef robh het volgende:

[..]

Grappig, nu is het hooligan voorbeeld opeens wel terecht?

In dit geval terecht omdat het een vergelijkbaar voorbeeld is, niet terecht als het hooligan argument te pas en te onpas wordt gebruikt om het wangedrag van bepaalde allochtone groeperingen goed te praten, "want hooligans doen het ook"
    the internet makes you stupid
      zaterdag 7 december 2002 @ 12:47:12 #178
    15660 chocolatemoeze
    pi_7191617
    een groep krijgt inderdaad een stempel en op grond daar van wordt gediscrimineerd. De categorie hooligan, allochtoon, minderjarigen etc..
    Die categorien worden gemaakt omdat die elementen van die groepen voor het meerendeel een overeenkomst hebben en daardoor de attributen, kenmerken of eigenschappen van die categorie bepaald. Het is dus preventief discrimineren op grond van die categorien.

Vraag is dus: Is de categorie "allochtoon" (of specifieker Marokkaan, Turk, Indonees etc.) terecht? En zo ja, mag daar op gediscrimineerd worden?

Statistisch gezien zijn blijkbaar bepaalde elementen overheersend actief op het gebied van ego-complementerende agressie. Mag daar dan op gediscrimineerd worden?

Laat maar es horen wat jullie er van vinden dan.

zaterdag 7 december 2002 @ 12:47:38 #179
    20919 Kugari-Ken
    Scandal Beauty
    pi_7191623
    quote:
    Op zaterdag 7 december 2002 12:34 schreef robh het volgende:

Grappig, nu is het hooligan voorbeeld opeens wel terecht? Nou ja, er staat me nog zoiets als stadionverboden bij... Maar hypocriet is het idd wel.

Waarom zit je nu te zeuren over dat hooligan voorbeeld. Als jouw kant het naar voren haalt is alles koek en ei, maar klaagt de tegenpartij dat het onterecht is, als de tegenpartij het uit de gierput haalt klaag je zelf ook. En dat je dan klaagt vanwege de vergelijking is een ding, maar je klaagt louter om het feit dat de tegenpartij iets naar boven haalt wat jij misschien zelf eens boven had willen/kunnen halen. Je klaagt dus gewoon om het klagen.

En nog wat, even over die nogal stompzinnige oplossing die jij voorstelde over degene wegsturen waarmee je als discotheek een negatieve ervaring hebt gehad. Ken jij het spreekwoord "Voorkomen is beter dan genezen" soms niet? Moeten er eerst slachtoffers vallen voordat je bepaalt wie je aan de deur weigert?

Lekker beleid voer je dan, iedere keer weer je klanten in gevaar brengen omdat je niet wil generaliseren, omdat je alles wilt doen om het stempel van disciminatie wilt ontlopen tegen het gezonde verstand in.

Als negen van de tien geweldsdelicten in de discotheek door marrokanen word veroorzaakt, dan stel jij nog je klanten en zaak bloot aan het reeele gevaar dat de volgende tien keer er weer negen gevallen zijn waar marrokanen voor onrust en een gevaarlijke, agressieve situatie zorgen, terwijl je met een "discriminerend" deur beleid die negen situaties had kunnen voorkomen en daarmee letsel aan anderen en aan je zaak had kunnen voorkomen.

Jouw manier van handelen zou leuk en aardig en ideaal zijn geweest, als er geen geweld aan het probleem zou hangen, maar nu stel je je klanten eigenlijk met opzet bloot aan fysiek en geestelijk geweld omdat jij bang bent om voor "rascist" te worden uitgemaakt.

en aangezien je straks gaat klagen over dat ene geval, een enkel geval kun je niet voorkomen. Het gaat om het merendeel van de veroorzakers van de delicten. En als uit ervaring is gebleken dat het merendeel, het leeuwendeel zelfs, uit een bepaalde hoek komt, dan doe je er verstandig aan om het risico te minimaliseren door een ietwar discriminerend deur beleid te voeren. Want je beschermt je clientele en je eigendom.

There Is No Gravity.
    The Earth Sucks.
    --Brett Easton Ellis
      zaterdag 7 december 2002 @ 12:49:28 #180
    15660 chocolatemoeze
    pi_7191646
    quote:
    Op zaterdag 7 december 2002 12:47 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

Waarom zit je nu te zeuren over dat hooligan voorbeeld. Als jouw kant het naar voren haalt is alles koek en ei, maar klaagt de tegenpartij dat het onterecht is, als de tegenpartij het uit de gierput haalt klaag je zelf ook. En dat je dan klaagt vanwege de vergelijking is een ding, maar je klaagt louter om het feit dat de tegenpartij iets naar boven haalt wat jij misschien zelf eens boven had willen/kunnen halen. Je klaagt dus gewoon om het klagen.

En nog wat, even over die nogal stompzinnige oplossing die jij voorstelde over degene wegsturen waarmee je als discotheek een negatieve ervaring hebt gehad. Ken jij het spreekwoord "Voorkomen is beter dan genezen" soms niet? Moeten er eerst slachtoffers vallen voordat je bepaalt wie je aan de deur weigert?

Lekker beleid voer je dan, iedere keer weer je klanten in gevaar brengen omdat je niet wil generaliseren, omdat je alles wilt doen om het stempel van disciminatie wilt ontlopen tegen het gezonde verstand in.

Als negen van de tien geweldsdelicten in de discotheek door marrokanen word veroorzaakt, dan stel jij nog je klanten en zaak bloot aan het reeele gevaar dat de volgende tien keer er weer negen gevallen zijn waar marrokanen voor onrust en een gevaarlijke, agressieve situatie zorgen, terwijl je met een "discriminerend" deur beleid die negen situaties had kunnen voorkomen en daarmee letsel aan anderen en aan je zaak had kunnen voorkomen.

Jouw manier van handelen zou leuk en aardig en ideaal zijn geweest, als er geen geweld aan het probleem zou hangen, maar nu stel je je klanten eigenlijk met opzet bloot aan fysiek en geestelijk geweld omdat jij bang bent om voor "rascist" te worden uitgemaakt.

en aangezien je straks gaat klagen over dat ene geval, een enkel geval kun je niet voorkomen. Het gaat om het merendeel van de veroorzakers van de delicten. En als uit ervaring is gebleken dat het merendeel, het leeuwendeel zelfs, uit een bepaalde hoek komt, dan doe je er verstandig aan om het risico te minimaliseren door een ietwar discriminerend deur beleid te voeren. Want je beschermt je clientele en je eigendom.

Dat bedoel ik dus... Maar voor de "autochtoon" is dit makkelijk discussiëren, ik zit hier mijn eigen glazen in te gooien omdat bepaalde individuen het verpesten

[Dit bericht is gewijzigd door chocolatemoeze op 07-12-2002 12:50]

zaterdag 7 december 2002 @ 12:50:07 #181
    25318 Kaalhei
    under a dead Ohio sky
    pi_7191655
    quote:
    Zolang het geen besloten clubs zijn vind ik niet dat je op afkomst mag discrimineren.
    Alles wat niet publiek is (staatsbezit dus) is per definitie besloten.
    Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
    Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
    pi_7191665
    quote:
    Op zaterdag 7 december 2002 12:00 schreef sizzler het volgende:
    2) Discotheken discrimineren al jaren omdat vrouwen stelselmatig worden voorgetrokken! Mijn vriendin krijgt regelmatig een gratis drankje bij binnenkomst of zelfs gratis entree op "laydies-night".
    Ik hoef ook niet in de rij te staan, meestal hoef ik ook geen entree te betalen.
    pi_7191696
    quote:
    Op zaterdag 7 december 2002 12:50 schreef schatje het volgende:

[..]

Ik hoef ook niet in de rij te staan, meestal hoef ik ook geen entree te betalen.

En zie jij mannen al aangifte doen wegens discriminatie?
    pi_7191883
    quote:
    Op zaterdag 7 december 2002 12:50 schreef Kaalhei het volgende:
    Alles wat niet publiek is (staatsbezit dus) is per definitie besloten.
    Is dat de definitie?

Heeft het niet met zaken te maken als lidmaatschap, entree, etc?
    Wijken de sluitingstijden ook niet af?

zaterdag 7 december 2002 @ 13:14:42 #185
    16625 robh
    pi_7191961
    quote:

Ik begrijp de achterliggende gedachte ook wel, tis niet klagen om het klagen. Maar je geeft het zelf al aan, als 9 van de 10 keer het Marokkanen zijn dan moet je ze maar weigeren. Prima. Maar waarom zou je dan alle getinte mensen weigeren?
    Vol gas met Burdy!
    .
    Pimpen met je FOK!-tag
    pi_7191990
    Er zijn discotheken met pasjes-systemen. Moet je voordat je naar binnen gaat, eerst je pasje door een sleuf halen, en in de camera kijken. Zo kunnen ze uitstekend de notoire herrieschoppers eruit halen, de individuen.

Misschien is het een idee om dat overal in te voeren?

-edit- Nee, natuurlijk niet, kost veel te veel geld, wordt m'n biertje nóg duurder!

zaterdag 7 december 2002 @ 14:38:57 #187
    13042 KreKkeR
    Waddap homie
    pi_7192954
    quote:

[hele lap]

Alles leuk en wel, maar aan de andere kant zit iedereen ook weer te schreeuwen om integratie, dat 'ze' zich Nederlander moeten voelen.

Denk jij dat het geweigerd worden bij Nederlandse tenten bijdraagt, aan de integratie van die groep, die er in de 1ste instantie nou juist WEL welwillend tegenover staat?

Is het zo moeilijk te begrijpen dat de integratie moeilijker verloopt naarmate iemand er vaker mee wordt geconfronteerd dat hij/zij toch GEEN Nederlander is, bijv. in tegenstelling tot zijn of haar vriendenkring.
    Misschien ook wel andere vrienden gaat zoeken, vrienden die naar plaatsen gaan waar deze persoon WEL binnenkomt. Krijgen we weer voor ieder ras een tent. Owja, gescheiden uitgaan! DAT zal de integratie nog eens bevorderen hoor!

Sorry hoor, maar van heleboel mensen die schreeuwen om integratie heb ik zo het idee dat ze dit alleen willen als het hun goed uitkomt.

Krekker is de bom!
    pi_7193712
    quote:
    Op zaterdag 7 december 2002 14:38 schreef KreKkeR het volgende:

Denk jij dat het geweigerd worden bij Nederlandse tenten bijdraagt, aan de integratie van die groep, die er in de 1ste instantie nou juist WEL welwillend tegenover staat?

Voor de 'goeden' (=rot-woord) gaat jouw verhaal wél op natuurlijk. Maar het doel van goed deurbeleid zal zijn, dat juist die groep geweigerd wordt, die in het verleden laat zien dat ze er niet welwillend tegenover staat.

En ik vrees dat 'men' al te ver heen is.

pi_7193833
    Disco`s mogen iedereen weigeren dus ook allochtonen.
    doe waar je angst voor hebt en de angst sterft een zekere dood
    pi_7193991
    quote:
    Op zaterdag 7 december 2002 16:02 schreef Cervix het volgende:
    Te kort door de bocht.
    pi_7194025
    quote:
    Dus ze mogen jou ook weigeren... Nou dan wil ik wel je reactie zien als je voor een ingang van een discotheek wordt geweigerd.
    pi_7194047
    quote:
    Je hebt wel gelijk - in principe mag dat ook. Maar er is ook de andere kant en die speelt nu. Een discotheek heeft zich ook aan regels te houden en mag dus bijvoorbeeld niet discrimineren. Stekelenburg meent dit in Tilburg nu bewezen te hebben en kan er een zaak van maken. De discotheek kan dan wel degelijk veroordeeld worden op basis van het strafrecht.
    pi_7194128
    quote:
    Op zaterdag 7 december 2002 16:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Je hebt wel gelijk - in principe mag dat ook. Maar er is ook de andere kant en die speelt nu. Een discotheek heeft zich ook aan regels te houden en mag dus bijvoorbeeld niet discrimineren. Stekelenburg meent dit in Tilburg nu bewezen te hebben en kan er een zaak van maken. De discotheek kan dan wel degelijk veroordeeld worden op basis van het strafrecht.

Ik hoop dat beide tenten (The Talk en FIOD) worden gesloten of onder ander eigenaar verder gaan. Beiden zijn echt geen bal aan. Er zijn wel beter plekken in Tilburg om uit te gaan. Maar dat is weer iets dat thuishoort in "Uitgaan & Vrije Tijd" .
    pi_7194147
    quote:
    Op zaterdag 7 december 2002 16:23 schreef Dragonwizard het volgende:

[..]

Dus ze mogen jou ook weigeren... Nou dan wil ik wel je reactie zien als je voor een ingang van een discotheek wordt geweigerd.

Is me zo vaak gebeurd
    En ik zat daar ongeveer uuuh 30 seconden mee
    pi_7194207
    Ik vind dat ze beter moeten gaan letten op groepen jongeren die de disco binnenkomen, meestal gebeuren relletjes, ruzies door mensen uit zo'n grote groep. Heb zelf meegemaakt dat een jongen in elkaar werd geslagen door een groep (buitenlanders) hij stond machteloos, als ze bij de ingang beter opletten wie ze binnen laten hoeft dit niet meer te gebeuren. En ik heb het idee dat er in zo'n groep meer dan de helft allochtonen zitten. Lees dit niet verkeerd, dus ook Nederlanders.

Ja ik vind dus dat allochtonen mogen gewijgerd (in een grote groep) Ik heb het idee dat je aan het uiterlijk daar iemand er kan en mag op selecteren.
    Ook Nederlanders in een grote groep die er 'geweldadig' uit zien mogen worden gewijgerd.

[Dit bericht is gewijzigd door Lindaisa op 07-12-2002 16:46]

pi_7194223
    quote:

'k Zou wel enkele keren bij de iT zijn geweigerd (niet trendy genoeg, denk ik), ware het niet dat ik als introducé (?) mee kon op 't pasje van een vriend.

Niet dat je daar naartoe wil, de iT, maar toch.

zaterdag 7 december 2002 @ 16:49:54 #197
    13042 KreKkeR
    Waddap homie
    pi_7194303
    quote:
    Op zaterdag 7 december 2002 16:41 schreef Lindaisa het volgende:
    Ik vind dat ze beter moeten gaan letten op groepen jongeren die de disco binnenkomen, meestal gebeuren relletjes, ruzies door mensen uit zo'n grote groep. Heb zelf meegemaakt dat een jongen in elkaar werd geslagen door een groep (buitenlanders) hij stond machteloos, als ze bij de ingang beter opletten wie ze binnen laten hoeft dit niet meer te gebeuren. En ik heb het idee dat er in zo'n groep meer dan de helft allochtonen zitten. Lees dit niet verkeerd, dus ook Nederlanders.
    Niet vervelend bedoeld, maar ik snap je post niet helemaal.

Bedoel je nou dat jij het ooit hebt meegemaakt dat een jongen in elkaar geslagen werd door een groep buitenlanders die naar jouw idee voor minder dan de helft uit Nederlanders bestond

Just curious.

Krekker is de bom!
    pi_7194358
    Yep dat bedoelde ik, lees het net terug staat inderdaad wel een beetje krom. Als een groep van 10 uit 6 allochtonen bestaat en vier Nederlanders, word er al snel gesproken over buitenlanders, dit wilde ik voorkomen doordat er ook Nederlanders bij waren betrokken
      zaterdag 7 december 2002 @ 17:00:04 #199
    36718 ghettoman
    In the ghetto .....
    pi_7194422
    quote:
    Op zaterdag 7 december 2002 14:38 schreef KreKkeR het volgende:
    Sorry hoor, maar van heleboel mensen die schreeuwen om integratie heb ik zo het idee dat ze dit alleen willen als het hun goed uitkomt.
    Uiteraard, vrouwenlastigvallende Marokkanen kunnen "we" nu eenmaal missen als kiespijn.
    Tsja .....
      zaterdag 7 december 2002 @ 17:01:28 #200
    36718 ghettoman
    In the ghetto .....
    pi_7194438
    quote:

[..]

Dan ga je toch ergens anders naar toe. Gbeurt iedereen weleens.
    quote:
    Op zaterdag 7 december 2002 16:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Je hebt wel gelijk - in principe mag dat ook. Maar er is ook de andere kant en die speelt nu. Een discotheek heeft zich ook aan regels te houden en mag dus bijvoorbeeld niet discrimineren.

Weigeren is per definitie al discrimineren.

[Dit bericht is gewijzigd door ghettoman op 07-12-2002 17:04]

Tsja .....
      zaterdag 7 december 2002 @ 17:02:32 #201
    13042 KreKkeR
    Waddap homie
    pi_7194449
    quote:
    Op zaterdag 7 december 2002 17:00 schreef ghettoman het volgende:

[..]

Uiteraard, vrouwenlastigvallende Marokkanen kunnen "we" nu eenmaal missen als kiespijn.

Dat begrijp ik, wie niet
    Maar ik doelde nou juist op die groep allochtonen of Marokkanen die GEEN mensen lastig vallen.
    Krekker is de bom!
    pi_7194454
    quote:
    Op zaterdag 7 december 2002 17:01 schreef ghettoman het volgende:

[..]

Dan ga je toch ergens anders naar toe. Gbeurt iedereen weleens.

Weleens - maar als je stelselmatig ergens geweigerd wordt omdat je toevallig een andere kleur hebt, doe je er dan nog zo makkelijk over. Jij misschien wel. Ik zou er niet tegen kunnen. Discriminatie op grond van kleur, geaardheid enz. is echt geen lolletje
    pi_7194492
    Mogen disco' allochtonen weigeren?

Ja iedereen mogen ze weigeren

pi_7194538
    quote:
    Op zaterdag 7 december 2002 16:19 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Te kort door de bocht.

Laat ik het anders zeggen, disco`s kunnen iedereen weigeren dus allochtonen ook........... wat dat betreft zit iedereen(allochtoon-autochtoon-alto-gabber enz enz) in het zelfde schuitje.

Tuurlijk weigeren sommige disco`s allochtonen omdat ze allochtonen zijn, en dat vind ik ook niet eerlijk.......maarja wat doe je er tegen.Er bestaat namelijk geen wet die disco`s verplicht iedereen binnen te laten.

Je zou dan eigenlijk de vraag moeten stellen mogen disco`s willekeurig mensen weigeren

zaterdag 7 december 2002 @ 17:12:35 #205
    16625 robh
    pi_7194563
    quote:
    Op zaterdag 7 december 2002 17:06 schreef Vlo het volgende:

Mogen disco's mensen weigeren omdat ze allochtoon zijn?

Nee dus. En dat is de nuance.

Vol gas met Burdy!
    .
    Pimpen met je FOK!-tag
    pi_7194596
    nee.

overigens hoop ik dat die twee tenten binnenkort falliet gaan of zo... het gajes wat daar altijd omheen hangt... (ballen, breezers, foute studenten en ander tuig van het ergste soort)

zaterdag 7 december 2002 @ 17:16:47 #207
    15660 chocolatemoeze
    pi_7194615
    quote:
    Op zaterdag 7 december 2002 17:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:
    (ballen, breezers, foute studenten en ander tuig van het ergste soort)
    Dat zijn ook gewoon mensen hoor
    pi_7194716
    quote:
    Op zaterdag 7 december 2002 17:16 schreef chocolatemoeze het volgende:

[..]

Allochtonen niet dan??
      zaterdag 7 december 2002 @ 17:25:35 #209
    41690 Gozert_
    Little Gamers
    pi_7194737
    Ik ben zelf om onduidelijke redenen ben de Dino's Down Under in Eindhoven geweigerd, op een zaterdag.

Normaal kwam ik er zonder problemen in op do-vr-zo, op zaterdag zat ik meestal ergens anders of kon ik niet ivm met werk op zondagochtend. Ik ben dus een Turkse Nederlander, geboren en getogen in Brabant en spreek vloeiend ACCENTLOOS Nederlands.

(Op zaterdag staat er een andere hoofdportier dan op de andere dagen, die kale, ietwat nors kijkende man.)

Toen ik de portier vriendelijk vroeg waarom ik er niet in mocht en op de andere dagen wel zonder problemen kon doorlopen, werd mij verteld dat ik geen vaste klant was. Hij kende me niet, dus kwam ik er niet in. Nou, daar kan ik op dat moment nog wel enigszins inkomen, dus vroeg ik heb hoe ik dan vaste klant kon worden als ik er niet in kon op zaterdag ? Daar had ie geen antwoord op en hij deed vanaf dat moment net of ik er niet stond. Ik behandel mensen zoals ik zelf zou willen worden behandeld, ik ben dus ten alle tijden vriendelijk en beleefd gebleven.

Op maandag heb ik een brief naar het management van Dino's geschreven en die werd dus doorgestuurd naar het bedrijf dat de portiers leverde. Daar kreeg ik dus een standaard brief op terug. Daarna heb ik wederom een brief naar het bedrijf geschreven, waarin stond dat ik toch wel antwoord wilde op de vragen die ik had gesteld en dat ik niet tevreden was met een standaard briefje over het deurbeleid. Die brief stuurde ik trouwens op briefpapier van mijn eigen zaak

Daar kreeg ik na 2 weken nog geen antwoord op, dus toen heb ik maar gebeld en de directeur van dat bedrijf te pakken gekregen. Die vond het wel vreemd allemaal, maar de hoofdportier maakt op dat moment de dienst uit en hij kon er niet voor zorgen dat ik naar binnen kon. Ik moest maar gewoon bij de opening van Dino's naar binnen, dan was het nog niet zo druk en was het wellicht makkelijker om binnen te komen. Hij kon overigens ook geen antwoord geven op mijn vraag hoe ik vaste klant kon worden als ik er niet binnen mocht.

Ik heb dus zijn advies ("netjes kleden, niet dronken aan de deur verschijnen", standaard dingen dus. Ik drink overigens geen alcohol) opgevolgd en NOG mocht ik niet binnen.
    Ook had ik nog een stapel muntjes, waar ik dus een hoop geld voor had betaald maar die dus waardeloos waren. Toen ik aan dezelfde (kale) portier vroeg of ik in ieder geval mijn geld terug kon krijgen van die muntjes, zei ie dat ik maar doordeweek moest terug komen en dan die muntjes moest opmaken. Daar viel mijn mond dus van open, op zaterdag was mijn geld niet goed genoeg, maar op andere dagen wel ?! Toen heb ik mijn muntjes voor halve prijs verkocht aan iemand in de rij en ben niet meer terug geweest.

Dus toen heb ik maar weer 's gebeld met het bedrijf maar daar werd ik niet wijzer van. Dus heb ik het maar opgegeven. Ik heb nog wel gezegd tegen de VP van dat bedrijf dat ik zelf opnames zou gaan maken met een verborgen camera en dat ie dan hopelijk WEL een goed antwoord voor me zou hebben.

Dino's heeft absoluut afgedaan voor mij, en ik hou zelf wel van wat R&B dus ga ik sowieso naar de Aloha (waar bijna iedereen me kent) en op 's zondags lekker naar de Mondial in Beek. Daar kom ik zonder problemen binnen en de portiers zien me graag komen

Ze mogen best mensen weigeren, maar alleen als het een goede reden is (als je bv een herrieschopper bent, of je bekend staat als dealer ofzo), maar dit gaat in mijn geval dus niet op :x

zaterdag 7 december 2002 @ 17:26:54 #210
    36718 ghettoman
    In the ghetto .....
    pi_7194755
    quote:
    Op zaterdag 7 december 2002 17:02 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, wie niet
    Maar ik doelde nou juist op die groep allochtonen of Marokkanen die GEEN mensen lastig vallen.

Ja dat staat nu eenmaal niet op hun voorhoofd of ze een kutnarokkaan of gewone marokkan zijn en als er dan een groep van 8 aankomt dan worden ze dus gewoon geweigerd.

Gewoon een keer binnen komen en de uitsmijter een dikke fooi geven dan kom je er de volgende keer echt wel in.

Tsja .....
    pi_7194772
    quote:
    Op zaterdag 7 december 2002 17:25 schreef Gozert_ het volgende:
    Ik ben zelf om onduidelijke redenen ben de Dino's Down Under in Eindhoven geweigerd, op een zaterdag.

Normaal kwam ik er zonder problemen in op do-vr-zo, op zaterdag zat ik meestal ergens anders of kon ik niet ivm met werk op zondagochtend. Ik ben dus een Turkse Nederlander, geboren en getogen in Brabant en spreek vloeiend ACCENTLOOS Nederlands.

(Op zaterdag staat er een andere hoofdportier dan op de andere dagen, die kale, ietwat nors kijkende man.)

Toen ik de portier vriendelijk vroeg waarom ik er niet in mocht en op de andere dagen wel zonder problemen kon doorlopen, werd mij verteld dat ik geen vaste klant was. Hij kende me niet, dus kwam ik er niet in. Nou, daar kan ik op dat moment nog wel enigszins inkomen, dus vroeg ik heb hoe ik dan vaste klant kon worden als ik er niet in kon op zaterdag ? Daar had ie geen antwoord op en hij deed vanaf dat moment net of ik er niet stond. Ik behandel mensen zoals ik zelf zou willen worden behandeld, ik ben dus ten alle tijden vriendelijk en beleefd gebleven.

Op maandag heb ik een brief naar het management van Dino's geschreven en die werd dus doorgestuurd naar het bedrijf dat de portiers leverde. Daar kreeg ik dus een standaard brief op terug. Daarna heb ik wederom een brief naar het bedrijf geschreven, waarin stond dat ik toch wel antwoord wilde op de vragen die ik had gesteld en dat ik niet tevreden was met een standaard briefje over het deurbeleid. Die brief stuurde ik trouwens op briefpapier van mijn eigen zaak

Daar kreeg ik na 2 weken nog geen antwoord op, dus toen heb ik maar gebeld en de directeur van dat bedrijf te pakken gekregen. Die vond het wel vreemd allemaal, maar de hoofdportier maakt op dat moment de dienst uit en hij kon er niet voor zorgen dat ik naar binnen kon. Ik moest maar gewoon bij de opening van Dino's naar binnen, dan was het nog niet zo druk en was het wellicht makkelijker om binnen te komen. Hij kon overigens ook geen antwoord geven op mijn vraag hoe ik vaste klant kon worden als ik er niet binnen mocht.

Ik heb dus zijn advies ("netjes kleden, niet dronken aan de deur verschijnen", standaard dingen dus. Ik drink overigens geen alcohol) opgevolgd en NOG mocht ik niet binnen.
    Ook had ik nog een stapel muntjes, waar ik dus een hoop geld voor had betaald maar die dus waardeloos waren. Toen ik aan dezelfde (kale) portier vroeg of ik in ieder geval mijn geld terug kon krijgen van die muntjes, zei ie dat ik maar doordeweek moest terug komen en dan die muntjes moest opmaken. Daar viel mijn mond dus van open, op zaterdag was mijn geld niet goed genoeg, maar op andere dagen wel ?! Toen heb ik mijn muntjes voor halve prijs verkocht aan iemand in de rij en ben niet meer terug geweest.

Dus toen heb ik maar weer 's gebeld met het bedrijf maar daar werd ik niet wijzer van. Dus heb ik het maar opgegeven. Ik heb nog wel gezegd tegen de VP van dat bedrijf dat ik zelf opnames zou gaan maken met een verborgen camera en dat ie dan hopelijk WEL een goed antwoord voor me zou hebben.

Dino's heeft absoluut afgedaan voor mij, en ik hou zelf wel van wat R&B dus ga ik sowieso naar de Aloha (waar bijna iedereen me kent) en op 's zondags lekker naar de Mondial in Beek. Daar kom ik zonder problemen binnen en de portiers zien me graag komen

Ze mogen best mensen weigeren, maar alleen als het een goede reden is (als je bv een herrieschopper bent, of je bekend staat als dealer ofzo), maar dit gaat in mijn geval dus niet op :x

jee, verbijsterend verhaal.
    Heb je aangifte gedaan?
      zaterdag 7 december 2002 @ 17:31:39 #212
    41690 Gozert_
    Little Gamers
    pi_7194821
    Nee, nog niet.

Maar ik ga wel opnames maken met een verborgen camera en ik hoop dat ie me dan WEER weigert (nu wil ik dat ie me weigert ja ).

zaterdag 7 december 2002 @ 17:53:26 #213
    13042 KreKkeR
    Waddap homie
    pi_7195130
    quote:
    Op zaterdag 7 december 2002 17:06 schreef Vlo het volgende:

Voor de zoveelste keer: zodra ze besluiten mensen in hun tent te laten mogen ze niet 1 bepaalde groep weigeren op afkomst.

Wettelijk zo geregeld.

Krekker is de bom!
    pi_7195211
    quote:
    Op zaterdag 7 december 2002 17:53 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Voor de zoveelste keer: zodra ze besluiten mensen in hun tent te laten mogen ze niet 1 bepaalde groep weigeren op afkomst.

Wettelijk zo geregeld.

Probleem is dat zo nooit zullen toegeven dat ze iemand niet toelaten vanwege zijn of haar afkomst............
      zaterdag 7 december 2002 @ 18:04:52 #215
    13042 KreKkeR
    Waddap homie
    pi_7195270
    quote:
    Op zaterdag 7 december 2002 18:00 schreef Cervix het volgende:

[..]

Probleem is dat zo nooit zullen toegeven dat ze iemand niet toelaten vanwege zijn of haar afkomst............

Klopt, maar dat is heel wat anders dan wat Vlo zei.
    Krekker is de bom!
    pi_7195297
    quote:
    Op zaterdag 7 december 2002 17:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:
    nee.

overigens hoop ik dat die twee tenten binnenkort falliet gaan of zo... het gajes wat daar altijd omheen hangt... (ballen, breezers, foute studenten en ander tuig van het ergste soort)

Ja, en vooral die metal-schooiers zouden ze ook buiten moeten houden.
    pi_7196252
    quote:
    Op zaterdag 7 december 2002 18:06 schreef LoekB het volgende:

[..]

Ja, en vooral die metal-schooiers zouden ze ook buiten moeten houden.

euhm.. mijn metalimago is dood

metalfans gaan naar extase,o13 of een tof cafe.. die hebben geen disco's nodig om zich te vermaken

pi_7196281
    quote:
    Op zaterdag 7 december 2002 17:16 schreef chocolatemoeze het volgende:

[..]

daar valt over te twisten...
    pi_7199043
    >>Je bedoelt al die blonde dellen in tijgerleggings die zich mooi maken >>om door een Marokkaan in hun reet geneukt te worden?

Jaloers? Je kan zelf zeker niemand krijgen he?
    Succes met de handkar lelijkerd!!

lekker boeiend of ze door een marokaan, nederlander, turk, belg, amerikaan, engelsman, deen, fransman of italiaan in hun kont worden geneukt..

Ik begrijp hieruit je frustratie

pi_7199064
    quote:
    Op zaterdag 7 december 2002 21:53 schreef kroegtijger18 het volgende:
    >>Je bedoelt al die blonde dellen in tijgerleggings die zich mooi maken >>om door een Marokkaan in hun reet geneukt te worden?

Jaloers? Je kan zelf zeker niemand krijgen he?
    Succes met de handkar lelijkerd!!

lekker boeiend of ze door een marokaan, nederlander, turk, belg, amerikaan, engelsman, deen, fransman of italiaan in hun kont worden geneukt..

Ik begrijp hieruit je frustratie

tut tut... wereldvreemd zeker
    pi_7199146
    quote:
    Op zaterdag 7 december 2002 21:55 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

tut tut... wereldvreemd zeker

tata.. tijd teveel?
    pi_7210816
    Ik sta al een paar jaar aan de deur in Den Haag, en wij weigeren ook vaak marokanen en turken. Zeker wanneer het om groepen (meer dan 3) gaat.

Nu zal het best zo zijn dat de meerderheid van die mensen braaf en wets-vrezend is maar we hebben nou eenmaal met die groepen de meeste problemen, en dan vaak omdat ze moeilijk doen naar vrouwen toe. Voorkomen is beter dan genezen, ookal lijden de goede onder de slechten. En het feit dat we mensen negeren als ze discussie aan willen gaan, of dat we rot doen. we moeten nou eenmaal autoriteit tonen.

Trouwens, alle marokkaanse en turkse portiers laten diezelfde groepen net zo hard niet toe!

Ngoh wui kwaai la.. Everybody happy now!
      zondag 8 december 2002 @ 19:21:48 #223
    12572 terabyte
    ongelooflijke nerd
    pi_7212206
    quote:
    Op zondag 8 december 2002 17:51 schreef Dieuw-lee het volgende:
    Ik sta al een paar jaar aan de deur in Den Haag, en wij weigeren ook vaak marokanen en turken. Zeker wanneer het om groepen (meer dan 3) gaat.

Nu zal het best zo zijn dat de meerderheid van die mensen braaf en wets-vrezend is maar we hebben nou eenmaal met die groepen de meeste problemen, en dan vaak omdat ze moeilijk doen naar vrouwen toe. Voorkomen is beter dan genezen, ookal lijden de goede onder de slechten. En het feit dat we mensen negeren als ze discussie aan willen gaan, of dat we rot doen. we moeten nou eenmaal autoriteit tonen.

Trouwens, alle marokkaanse en turkse portiers laten diezelfde groepen net zo hard niet toe!

Ja, maar weet je wat het is?

Een donker persoon hoeft nog niet direct een marokkaan of turk ("murk") te zijn.

En niet elke portier ziet het verschil tussen een marokkaan en een ander soort (vredelievende) type donkere allochtoon.

Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
      zondag 8 december 2002 @ 19:28:04 #224
    15660 chocolatemoeze
    pi_7212323
    quote:
    Op zondag 8 december 2002 19:21 schreef terabyte het volgende:

[..]

Ja, maar weet je wat het is?

Een donker persoon hoeft nog niet direct een marokkaan of turk ("murk") te zijn.

En niet elke portier ziet het verschil tussen een marokkaan en een ander soort (vredelievende) type donkere allochtoon.

Juist hier zit het hem in. Je kunt natuurlijk niet iedereen volledig screenen bij de ingang. Bij de politie kun je een bewijs van goed gedrag krijgen, misschien is dat wel een manier om binnen te komen . Ik neem de portiers niks kwalijk als ik er op word afgewezen (vooral als je leest wat Dieeuw-lee er over zegt), wél die allochtonen die onze huidskleur ten schande brengen. (kijk als er nou eens sporadisch trammelant was met de allochtoon, maar het rijst gewoon de pan uit, ja toch?) Dit probleem is niet op te lossen volgens mij zonder belachelijke maatregelen.
      zondag 8 december 2002 @ 19:29:00 #225
    15660 chocolatemoeze
    pi_7212341
    Trouwens, even nog dit, allochtonen afwijzen (zonder grondig argument) bij de deur druist wel degelijk in tegen de grondwet en is daarom een niet tolereerbare zaak.
      zondag 8 december 2002 @ 19:29:59 #226
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_7212362
    quote:
    Op zondag 8 december 2002 19:29 schreef chocolatemoeze het volgende:
    Trouwens, even nog dit, allochtonen afwijzen (zonder grondig argument) bij de deur druist wel degelijk in tegen de grondwet en is daarom een niet tolereerbare zaak.
    je zegt het zelf al....
    Get woke, go broke!
    pi_7213200
    quote:
    Op zaterdag 7 december 2002 17:25 schreef Gozert_ het volgende:

Normaal kwam ik er zonder problemen in op do-vr-zo, op zaterdag zat ik meestal ergens anders of kon ik niet ivm met werk op zondagochtend.

Waarom ben je dan geen lid geworden op een vrijdag of donderdag toen je wel binnen kwam?
    pi_7213260
    Maar allochtonen met Marco Polo bloesjes aan en kraagje omhoog komen de Talk of the Town en de FIOD wel binnen hoor. Zelf gezien!!!
    Love is Love, Love is You, I Love Love, so I Love You....
      zondag 8 december 2002 @ 20:31:11 #229
    13042 KreKkeR
    Waddap homie
    pi_7213608
    quote:
    Op zondag 8 december 2002 19:29 schreef HeatWave het volgende:

[..]

je zegt het zelf al....

Wat is volgens jou dan een grondig argument?

"Helaas, we hebben al teveel problemen gehad met je 'soortgenoten'..."

?

Krekker is de bom!
      † In Memoriam † zondag 8 december 2002 @ 21:00:00 #230
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_7214259
    quote:
    Op zondag 8 december 2002 19:29 schreef HeatWave het volgende:

[..]

je zegt het zelf al....

Er is wel een argument, en vanuit de eigenaren van discotheken gezien zelfs een hele goede, maar het middel wordt afgekeurd.

Als zo'n burgemeester goede sier wil maken door 'geschokt te zijn' en vervolgens die eigenaren voor de rechter slepen, is het gewoon een heel slechte bestuurder.

Als het middel niet okee is, kom dan als bestuurder met andere oplossingen in plaats van de zaak laten versloeren en dan de mensen aanpakken die uit nood dan zelf maar actie ondernemen.

Welke praktische oplossing heeft mijnheer de geschokte burgemeester, Stekelburg, en anderen hier die het met hem eens zijn, voor de discotheken?

zondag 8 december 2002 @ 21:05:08 #231
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_7214339
    quote:
    Op zondag 8 december 2002 20:31 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wat is volgens jou dan een grondig argument?

"Helaas, we hebben al teveel problemen gehad met je 'soortgenoten'..."

?

ja...precies.

Ik zeg niet dat het netjes is, maar het is wel gewoon noodzakelijk. iedereen die het belachelijk vindt is de grip op de werkelijkheid kwijt. Als je het niet doet heb je problemen in je zaak. Dus doe je het. gek he?

moeten ze dan maar iederene die problemen maakt toelaten, omdat dat zo hoort? natuurlijk niet. je moet zorgen dat je zaak veilig en plezierig is, en als je daarom groepen moet weigeren, dan moet dat maar.

Ze hebben het er zelf naar gemaakt, los het dan eerst zelf maar op. Dan ben je van harte welkom.

Get woke, go broke!
      zondag 8 december 2002 @ 21:06:55 #232
    38856 Willaaam
    De enige echte!
    pi_7214368
    Mogen ze blanken weigeren? check mogen ze dan ook allochtonen weigeren? check

Mogen ze een van beiden systematisch weigeren?

Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
      zondag 8 december 2002 @ 21:08:17 #233
    2283 speedcore
    uw reclame hier
    pi_7214395
    Tuurlijk mogen ze dat.

Mij weigeren ze ook zonder opgaaf reden, en ik ben zo wit als een fles melk.

Dus als ze een Turk/ marokkaan/ antilliaan weigeren dan is dat geen discriminatie. Integendeel zelfs, dat is pas gelijke behandeling.

Maarre kan iemand mij even iets andes uitleggen?

WAAROM HEBBEN ZE GODVERDOMME VOOR DEZE ONZIN WEER WEL BINNEN 3 EN EEN HALVE SECONDE GENOEG MANKRACHT BESCHIKBAAR, TERWIJL ALS ZE DE BOEL BIJ ME LEEGROVEN ER EEN "CHRONISCH" TEKORT IS EN DUS GEEN TIJD OM DAAR GODVERDOMME ACHTERAAN TE GAAN?!?!?!?!?

opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
      zondag 8 december 2002 @ 22:05:38 #234
    13042 KreKkeR
    Waddap homie
    pi_7215770
    quote:
    Op zondag 8 december 2002 21:05 schreef HeatWave het volgende:

[..]

ja...precies.

Ik zeg niet dat het netjes is, maar het is wel gewoon noodzakelijk. iedereen die het belachelijk vindt is de grip op de werkelijkheid kwijt. Als je het niet doet heb je problemen in je zaak. Dus doe je het. gek he?

quote:
    Op zondag 8 december 2002 19:29 schreef chocolatemoeze het volgende:
    Trouwens, even nog dit, allochtonen afwijzen b](zonder grondig argument)[/b] bij de deur druist wel degelijk in tegen de grondwet en is daarom een niet tolereerbare zaak.
    Systematisch groepen van bepaalde afkomst weigeren omdat er problemen zijn met soortgenoten druist wel degelijk tegen de grondwet in, volgens mij is dat niet zo moeilijk om te begrijpen. En zeker als het argument is deze mensen worden geweigerd vanwege problemen met ANDERE personen van dezelfde afkomst.
    quote:
    moeten ze dan maar iederene die problemen maakt toelaten, omdat dat zo hoort? natuurlijk niet. je moet zorgen dat je zaak veilig en plezierig is, en als je daarom groepen moet weigeren, dan moet dat maar.
    "Moeten ze dan maar iedereen die problemen maakt toelaten, omdat dat zo hoort?"

Ik volg je even niet meer hoor.... WAAR in dit topic zie jij ook maar 1 iemand zeggen dat mensen die problemen maken toegelaten moeten worden? Tuurlijk moeten dat soort personen geweigerd worden, dus ik begrijp je even niet meer...

Of wacht...Oow, ik snap 't!!

Voor jou is allochtoon A gelijk aan allochtoon B, want jij kijkt naar afkomst in plaats van naar individu! (Zal jij natuurlijk weer met zo'n mooie opmerking kunnen komen als: "Ja maar dat is omdat er geen andere mogelijkheid is want blablabla" ==> feit blijft, je kijkt naar afkomst)

Ok, stel:
    A groep allochtonen die problemen veroorzaakt.
    B groep allochtonen die dit zich perfect gedraagt.
    C groep autochtonen die problemen veroorzaakt
    D groep autochtonen die dit zich perfect gedraagt

Als A problemen veroorzaakt is B dus een probleemmaker?
    Dat is namelijk wat jij suggereert met jouw zogenaamd retorische vraag. Want ondanks dat we het hier nadrukkelijk hebben over het niet toelaten van de groep die geen problemen veroorzaakt antwoord jij daarop toch met "Ow, dus dan moeten we iedereen die problemen maakt maar toelaten?"

Praktijk invulling:

We laten A & B niet binnen omdat A de meeste en C de overige problemen veroorzaken.

quote:
    Ze hebben het er zelf naar gemaakt, los het dan eerst zelf maar op. Dan ben je van harte welkom.
    Ah wacht, je gaat hier nog een stap verder!

"Ze hebben het er zelf naar gemaakt"

B is nu ook nog eens echt schuldig aan de problemen veroorzaakt door A, toe maar hoor!

Allochtoon is dan misschien wel 1 woord, maar dat maakt niet de individuen die eronder vallen ook tot 1

[Dit bericht is gewijzigd door KreKkeR op 08-12-2002 22:08]

Krekker is de bom!
      zondag 8 december 2002 @ 22:07:13 #235
    14509 reem
    Correspondent in Buenos Aires
    pi_7215817
    quote:
    Op zondag 8 december 2002 21:08 schreef speedcore het volgende:
    WAAROM HEBBEN ZE GODVERDOMME VOOR DEZE ONZIN WEER WEL BINNEN 3 EN EEN HALVE SECONDE GENOEG MANKRACHT BESCHIKBAAR, TERWIJL ALS ZE DE BOEL BIJ ME LEEGROVEN ER EEN "CHRONISCH" TEKORT IS EN DUS GEEN TIJD OM DAAR GODVERDOMME ACHTERAAN TE GAAN?!?!?!?!?
    Ik vind stelselmatige discriminatie erger dan het binnen 5 minuten een wout voor je deur te hebben omdat er bij je ingebroken is.
    [b]@RemiLehmann[/b]
      zondag 8 december 2002 @ 22:07:34 #236
    13042 KreKkeR
    Waddap homie
    pi_7215833
    quote:
    Op zondag 8 december 2002 21:08 schreef speedcore het volgende:
    Tuurlijk mogen ze dat.

Mij weigeren ze ook zonder opgaaf reden, en ik ben zo wit als een fles melk.

Dus als ze een Turk/ marokkaan/ antilliaan weigeren dan is dat geen discriminatie. Integendeel zelfs, dat is pas gelijke behandeling.

Maar als ze systematisch Turken, Marokkanen en/of Antillianen weigeren is dat WEL discriminatie.
    Krekker is de bom!
      zondag 8 december 2002 @ 22:34:50 #237
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_7216565
    quote:
    Op zondag 8 december 2002 22:07 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Maar als ze systematisch Turken, Marokkanen en/of Antillianen weigeren is dat WEL discriminatie.

Schattig zo'n alloctonen beschermer

Het kan allemaal wel zo zijn, en je hebt een heel mooi stukje geschreven en je hebt ook nog eens gelijk...

Echter, wat in theorie zo mooi klinkt werkt gewoon niet in de praktijk. Ik zou het ook graag anders zien. Maar het is nou eenmaal niet anders. Daar kan je hoog of laag om springen maar als je het als uitbater niet doet ga je kapot. Dus heb je imo het recht. Dat het nou van de grondwet niet mag maakt het niet minder terecht in dit geval. het mag niet, maar dat is gewoon niet relevant vind ik.

Je hebt 100% gelijk met je mooie schema voorbeeld je zou de politiek in moeten. Maar het is nog steeds nutteloos. Ik ken een aantal mensen in de horeca die een keer in het ziekenhuis zijn beland nadat een groepje Marokkanen het er niet mee eens waren dat ze na sluitingstijd geen toegang meer kregen. Deze mensen zijn na schade en schande wijs geworden. Ga JIJ ze even uitleggen met je mooie schema'tje dat ze fout bezig zijn? Ze weten gewoon dat ze allochtonen niet in groepen moeten toelaten. Gisteren zaten er trouwens gewoon een groepje negers, niemand problemen mee. Racisme speelt dus niet mee. het is een selectiebeleid.

natuurlijk heb je gelijk dat allochtonen geen massa groep zijn die je over een kam moet scheren.

Maar zie je nu in dat ONDANKS je gelijk, je toch geen gelijk hebt? Op papier klinkt die politiek correcte handelswijze erg mooi, in de praktijk valt het keihard door de mand.

het IS onrechtwaardig, het IS onwettig het IS schandalig dat het gebeurt, maar het MOET nou eenmaal.

En dan kom ik dus op mijn opmerking terug waar jij zo over viel: Ze hebben het er zelf naar gemaakt, los het dan eerst zelf maar op. Dan ben je van harte welkom.

Zodra je groepen allochtonen veilig binnen kan laten, net als groepen autochtonen dus, is het probleem opgelost en zal het beleid aan de deur versoepelen. Waarom is het nou zo moeilijk om dit in te zien?

Get woke, go broke!
      zondag 8 december 2002 @ 22:45:55 #238
    15660 chocolatemoeze
    pi_7216853
    quote:
    Op zondag 8 december 2002 21:00 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Er is wel een argument, en vanuit de eigenaren van discotheken gezien zelfs een hele goede, maar het middel wordt afgekeurd.

Als zo'n burgemeester goede sier wil maken door 'geschokt te zijn' en vervolgens die eigenaren voor de rechter slepen, is het gewoon een heel slechte bestuurder.

Als het middel niet okee is, kom dan als bestuurder met andere oplossingen in plaats van de zaak laten versloeren en dan de mensen aanpakken die uit nood dan zelf maar actie ondernemen.

Welke praktische oplossing heeft mijnheer de geschokte burgemeester, Stekelburg, en anderen hier die het met hem eens zijn, voor de discotheken?

Buiten de discussie over de oplossing om, is het nog immer een zaak die niet conform de grondwet gaat, bijvoorbeeld het gelijkwaardig behandelen van mensen en/of vrijheid van meningsuiting (waarbij dus ook kledingstijl etc.). Met dit systeem worden de "goede" er de dupe van en dat is nu precies wat die grondwet wil voorkomen. Voordeel van de twijfel heet dat.
    Nogmaals zeg ik er wel bij dat het niet onbegrijpelijk vind, de acties van die discotheken. Maar systematisch is dit een veel groter probleem dan er simpelweg over discusiëeren.
    pi_7216887
    wat ik weet is dat er vaak word gekeken naar afkomst, maar dat dat niet persee betekend dat je geweigerd word. ik denk dat er meer naar kleding word gekeken.
      zondag 8 december 2002 @ 22:49:38 #240
    15660 chocolatemoeze
    pi_7216945
    quote:
    Op zondag 8 december 2002 22:07 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Begrijpelijke acties of niet, je slaat hier de spijker op de kop. De kern van de zaak dat het Burgermeestertje zo geschokt was. En niet alleen om populistisch te doen, hoop ik voor hem .
      zondag 8 december 2002 @ 22:54:40 #241
    15660 chocolatemoeze
    pi_7217097
    quote:
    Op zondag 8 december 2002 22:34 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Schattig zo'n alloctonen beschermer

Het kan allemaal wel zo zijn, en je hebt een heel mooi stukje geschreven en je hebt ook nog eens gelijk...

Echter, wat in theorie zo mooi klinkt werkt gewoon niet in de praktijk. Ik zou het ook graag anders zien. Maar het is nou eenmaal niet anders. Daar kan je hoog of laag om springen maar als je het als uitbater niet doet ga je kapot. Dus heb je imo het recht. Dat het nou van de grondwet niet mag maakt het niet minder terecht in dit geval. het mag niet, maar dat is gewoon niet relevant vind ik.

Je hebt 100% gelijk met je mooie schema voorbeeld je zou de politiek in moeten. Maar het is nog steeds nutteloos. Ik ken een aantal mensen in de horeca die een keer in het ziekenhuis zijn beland nadat een groepje Marokkanen het er niet mee eens waren dat ze na sluitingstijd geen toegang meer kregen. Deze mensen zijn na schade en schande wijs geworden. Ga JIJ ze even uitleggen met je mooie schema'tje dat ze fout bezig zijn? Ze weten gewoon dat ze allochtonen niet in groepen moeten toelaten. Gisteren zaten er trouwens gewoon een groepje negers, niemand problemen mee. Racisme speelt dus niet mee. het is een selectiebeleid.

natuurlijk heb je gelijk dat allochtonen geen massa groep zijn die je over een kam moet scheren.

Maar zie je nu in dat ONDANKS je gelijk, je toch geen gelijk hebt? Op papier klinkt die politiek correcte handelswijze erg mooi, in de praktijk valt het keihard door de mand.

het IS onrechtwaardig, het IS onwettig het IS schandalig dat het gebeurt, maar het MOET nou eenmaal.

Justem. De praktijk ziet er iets naarder uit dan de theorie. Typisch geval dat de realiteit het principe achterhaalt.
    quote:
    En dan kom ik dus op mijn opmerking terug waar jij zo over viel: Ze hebben het er zelf naar gemaakt, los het dan eerst zelf maar op. Dan ben je van harte welkom.

Zodra je groepen allochtonen veilig binnen kan laten, net als groepen autochtonen dus, is het probleem opgelost en zal het beleid aan de deur versoepelen. Waarom is het nou zo moeilijk om dit in te zien?

Bewijs van goed gedrag op vragen bij de politie . Nee, uitgesloten. Ook grondwettelijk onjuist. Hun reputatie rectificeren? Nee, uitgesloten. Daar hangen véél en véél meer factoren mee samen dan de hoeveelheid stalen balken in de Eifeltoren. Het is de politiek die mooi lult over integratie, maar waar de praktijk een bureaucratisch zwendel is in de negatiefste zin van het woord.

(politieke noot. Een ruk naar rechts zal dit helaas niet bevorderen, eerder escaleren, maar goed, open er maar een nieuw topic voor )

zondag 8 december 2002 @ 22:55:58 #242
    15660 chocolatemoeze
    pi_7217140
    quote:
    Op zondag 8 december 2002 22:47 schreef junkie19 het volgende:
    wat ik weet is dat er vaak word gekeken naar afkomst, maar dat dat niet persee betekend dat je geweigerd word. ik denk dat er meer naar kleding word gekeken.
    Het is het hele pakket. De uitstraling. Maar desalniettemin bevooroordeeld. Hoevaak ik wel niet heb zitten balen dat ik met mijn volgens de portier "sneakers" een tent niet binnen kwam
      zondag 8 december 2002 @ 23:08:35 #243
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_7217529
    het is ook niet makkelijk, dat hoor je me niet zeggen hoor. Anders zou het ook niet zo'n groot probleem zijn.

Ik beweer ook niet de waarheid in pacht te hebben, ik zou ook niet 123 weten hoe je het op kan lossen. alleen ken ik wel de feiten uit de praktijk en mijn eigen constateringen.

Ik heb ook geen hekel aan allochtonen omdat ze allochtoon zijn, ik heb eigenlijk ook geen HEKEL aan allochtonen, maar ik ben murw gebeukt (figuurlijk) door eigenlijk een aanhoudende regen slechte ervaringen, een dagelijkse irritatie bron aangevuld met negatieve berichten in de Media.

Ik ben dan ook zeker geen racist, ik zal gisteren nog lekker met een gozer uit trinidad te lullen in de kroeg en heb (oa half) buitenlandse vrienden. En die denken er eigenlijk net zo over. Het IS een moeilijk punt en het GAAT ook lastig worden om op te lossen. Maar blind negeren en doen alsof het niet zo is helpt zeker niet. Als er allochtonen geweigerd worden in Disco's is dat met een reden. Dan moeten we de reden zien aan te pakken zodat het niet meer nodig is en NIET de nemers van de maatregelen aanpakken want zij doen het niet voor hun plezier of uit racistische overwegingen.

Get woke, go broke!
      zondag 8 december 2002 @ 23:12:35 #244
    13042 KreKkeR
    Waddap homie
    pi_7217635
    quote:
    Op zondag 8 december 2002 22:34 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Echter, wat in theorie zo mooi klinkt werkt gewoon niet in de praktijk. Ik zou het ook graag anders zien. Maar het is nou eenmaal niet anders.

quote:
    Op zondag 8 december 2002 22:49 schreef chocolatemoeze het volgende:

[..]

Begrijpelijke acties of niet, je slaat hier de spijker op de kop. De kern van de zaak dat het Burgermeestertje zo geschokt was. En niet alleen om populistisch te doen, hoop ik voor hem .

Exact, mensen schijnen te denken dat ik niet kan begrijpen waarom dit soort maatregelen worden genomen, tuurlijk kan ik dat wel begrijpen. Waarom ik er echter zo op inga is omdat heleboel mensen deze maatregelen steeds normaler schijnen te vinden en sommigen zien het zelfs al als niet discriminerend. Erg grappig overigens, dat veel mensen vaak geneigd zijn iets opeens 'niet discriminerend' te noemen wanneer het enigszins te begrijpen is...

Nogmaals, ik kan heel goed begrijpen dat eigenaars voor dit soort maatregelen kiezen. Alternatieven kosten immers veel meer geld. En hoe goed ze zullen werken is nog een tweede vraag.

Maar dat iets te begrijpen is wil nog niet zeggen dat we het dan maar als vanzelfsprekend moeten beschouwen, dat we dan maar "de goeden die 'helaas' lijden onder de slechten" als onvermijdelijk moeten zien...
    Dat 'helaas' zeggen de velen er waarschijnlijk (misschien onbewust) voor de vorm maar eventjes bij en ik betwijfel of mensen er echt serieus bij stil staan. Grote kans dat velen het om de 1 of andere reden toch nog steed stiekem als eigen schuld dikke bult zien, bijv. omdat ze de allochtonen in hun hoofd toch nog steeds een beetje als '1' zien...

Het zou trouwens helemaal erg zijn als de overheid deze discriminatie toe zou staan omdat het te begrijpen is. Dat zou wat zijn.

Weet je wat voor signaal je als overheid dan zou afgeven?
    "Ow, zien we eventjes geen andere oplossing? Dan mag u gerust mensen van bepaalde afkomst anders behandelen hoor!"

"Het kan nou eenmaal niet anders" is een ZEER gevaarlijk excuus om de wet 'dan maar' te overtreden.

[Dit bericht is gewijzigd door KreKkeR op 08-12-2002 23:14]

Krekker is de bom!
      zondag 8 december 2002 @ 23:12:46 #245
    15660 chocolatemoeze
    pi_7217638
    quote:
    Op zondag 8 december 2002 23:08 schreef HeatWave het volgende:
    het is ook niet makkelijk, dat hoor je me niet zeggen hoor. Anders zou het ook niet zo'n groot probleem zijn.

Ik beweer ook niet de waarheid in pacht te hebben, ik zou ook niet 123 weten hoe je het op kan lossen. alleen ken ik wel de feiten uit de praktijk en mijn eigen constateringen.

Ik heb ook geen hekel aan allochtonen omdat ze allochtoon zijn, ik heb eigenlijk ook geen HEKEL aan allochtonen, maar ik ben murw gebeukt (figuurlijk) door eigenlijk een aanhoudende regen slechte ervaringen, een dagelijkse irritatie bron aangevuld met negatieve berichten in de Media.

Ik ben dan ook zeker geen racist, ik zal gisteren nog lekker met een gozer uit trinidad te lullen in de kroeg en heb (oa half) buitenlandse vrienden. En die denken er eigenlijk net zo over. Het IS een moeilijk punt en het GAAT ook lastig worden om op te lossen. Maar blind negeren en doen alsof het niet zo is helpt zeker niet. Als er allochtonen geweigerd worden in Disco's is dat met een reden. Dan moeten we de reden zien aan te pakken zodat het niet meer nodig is en NIET de nemers van de maatregelen aanpakken want zij doen het niet voor hun plezier of uit racistische overwegingen.

Great minds think a like
      zondag 8 december 2002 @ 23:17:15 #246
    15660 chocolatemoeze
    pi_7217776
    quote:
    Op zondag 8 december 2002 23:12 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

[..]

Exact, mensen schijnen te denken dat ik niet kan begrijpen waarom dit soort maatregelen worden genomen, tuurlijk kan ik dat wel begrijpen. Waarom ik er echter zo op inga is omdat heleboel mensen deze maatregelen steeds normaler schijnen te vinden en sommigen zelfs al als niet discriminerend. Erg grappig overigens, dat veel mensen vaak geneigd zijn iets opeens 'niet discriminerend' te noemen wanneer het enigszins te begrijpen is...

Nogmaals, ik kan heel goed begrijpen dat eigenaars voor dit soort maatregelen kiezen. Alternatieven kosten immers veel meer geld. En hoe goed ze zullen werken is nog een tweede vraag.

Maar dat iets te begrijpen is wil nog niet zeggen dat we het dan maar als vanzelfsprekend moeten beschouwen, dat we dan maar "de goeden die 'helaas' lijden onder de slechten" als onvermijdelijk moeten zien...
    Dat 'helaas' zeggen de velen er waarschijnlijk (misschien onbewust) voor de vorm maar eventjes bij en ik betwijfel of mensen er echt serieus bij stil staan. Grote kans dat velen het om de 1 of andere reden toch nog steed stiekem als eigen schuld dikke bult zien, bijv. omdat ze de allochtonen in hun hoofd toch nog steeds een beetje als '1' zien...

Het zou trouwens helemaal erg zijn als de overheid deze discriminatie toe zou staan omdat het te begrijpen is. Dat zou wat zijn.

Weet je wat voor signaal je als overheid dan zou afgeven?
    "Ow, zien we eventjes geen andere oplossing? Dan mag u gerust mensen van bepaalde afkomst anders behandelen hoor!"

"Het kan nou eenmaal niet anders" is een ZEER gevaarlijk excuus om de wet 'dan maar' te overtreden.

Het doel "heiligt" zelden de middelen (Misschien tenzij het doel een groter opbrengst is voor beide partijen, dus ook de "benadeelden"). Wat jij zegt is inderdaad een heel belangrijk punt. Dat mensen het niet meer als "discriminerend" zien maar als rechtvaardig alternatief en vanzelfsprekend. Zo'n discotheek staat dichter bij de maatschappij en de jonge, nog te indoctrineren generatie dan de politiek, en de signalen die zij af geven op deze manier werkt alleen maar nog stimatiserender. En daar moet absoluut op ingegrepen worden. Men zou de bezoeker (allochtoon of autochtoon) gewoon wat beter moeten screenen dan, als ze er zoveel problemen mee hebben. Idd, pasjes en je kop vast laten leggen op video (krijg je weer privacy discussie, maar goed). Werkt i.i.g. een stuk beter volgens mij. En als een tent daar geen geld voor heeft, dan moet de overheid het maar subsidiëren, want het is een groter probleem dan mensen in eerste instantie trachtten te denken.
      zondag 8 december 2002 @ 23:22:05 #247
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_7217915
    quote:
    Op zondag 8 december 2002 23:12 schreef chocolatemoeze het volgende:

[..]

Great minds think a like

Tja ik heb hier al heel wat discussies over gevoerd, ook IRL. Het is dus een soort bandje dat ik af draai

ben wel blij dat eea bespreekbaar is tegenwoordig.

Zeit zum schlafen! Morgen verder?

Get woke, go broke!
      maandag 9 december 2002 @ 10:51:44 #248
    3542 Gia
    User under construction
    pi_7218513
    Geen enkele discotheek weigert alle allochtonen.
    En aangezien ze autochtonen mogen weigeren zonder opgaaf van redenen, mogen ze ook allochtonen weigeren zonder opgaaf van redenen.
    Pas als ze zeggen 'je komt er niet in omdat je Turk/Marokkaan bent', dan discrimineren ze.
    Zeggen ze niet, waarom die personen niet binnen mogen, dan doen ze niets fout.

En om dan meteen te gaan roepen 'ik mag er niet in, zeker omdat ik Marokkaan ben', slaat helemaal nergens op.

pi_7220236
    quote:
    Yep. Net zoals wanneer je een kleurtje hebt. Dan ben je gewoon een coke-dealende, herrie-schoppende, blondjes-lastigvallende crimineel. En mag je dus niet naar binnen. Logisch toch?
      maandag 9 december 2002 @ 13:31:31 #250
    14509 reem
    Correspondent in Buenos Aires
    pi_7221476
    Bij wedstrijden rond het betaald voetbal zijn er vaak rellen. Nu durf ik te beweren, dat die 9 van de 10 keer door autochtonen worden veroorzaakt. Zullen we dan ook geen autochtonen bij voetbalwedstrijden binnenlaten? Tja, lullig voor de goede autochtonen, maarja dan moeten ZE de groep die het verstiert ZELF maar aanpakken. Zolang er rellen zijn, komen die klote-autochtonen er NIET IN!

trek zelf de vergelijking met het disco verhaal maar, en kom achter je eigen hypocrisie..

dank u

[b]@RemiLehmann[/b]
      maandag 9 december 2002 @ 13:32:35 #251
    12572 terabyte
    ongelooflijke nerd
    pi_7221498
    quote:
    Op maandag 9 december 2002 13:31 schreef reem het volgende:
    [leuk voorbeeldje]

trek zelf de vergelijking met het disco verhaal maar, en kom achter je eigen hypocrisie..

dank u

maandag 9 december 2002 @ 14:17:12 #252
    13042 KreKkeR
    Waddap homie
    pi_7222504
    quote:
    Op maandag 9 december 2002 10:51 schreef Gia het volgende:
    Geen enkele discotheek weigert alle allochtonen.
    En aangezien ze autochtonen mogen weigeren zonder opgaaf van redenen, mogen ze ook allochtonen weigeren zonder opgaaf van redenen.

Zeggen ze niet, waarom die personen niet binnen mogen, dan doen ze niets fout.

Ja hoor Gia. Wat is dit? Een of ander truuckje om het geweten te zussen? Je weet bliksems goed dat ze wettelijk gezien WEL iets fout doen, maar dat het alleen moeilijker is aan te tonen. Of het te begrijpen is dat ze dit doen is een andere discussie, maar hoe jij het brengt vind ik wel heel erg smerig en schijnheilig

quote:
    En om dan meteen te gaan roepen 'ik mag er niet in, zeker omdat ik Marokkaan ben', slaat helemaal nergens op.
    Owja als jij ergens in een rij staat bij een tent waar je wel eens vaker bent geweest toen je met blanke vrienden was, toen gewoon binnenkwam. Nu blanke na blanke naar binnen loopt, de een nog slechter gekleed dan de ander, de een nog lammer dan de ander, en zodra jij aan de beurt bent krijg je opeens te horen "sorry, pasje" en achter je loopt blanke na blanke weer naar binnen, tot de volgende twee allochtonen....

Dan gaat er toch echt wel een belletje rinkelen. Je gaat mij dan niet vertellen dat er geen 'kleine' kans bestaat dat ze daar dan allochtonen weren?

En geen tenten die alle allochtonen weren? Helemaal letterlijk gezien niet nee.
    Maar er zijn wel tenten die bijna alle niet westerse allochtonen weren, tenzij het een enkeling is die met een groepje autochtonen is.
    En echtwel dat het stelselmatig weigeren van allochtonen aan te tonen is. Ook al gebruiken ze dat mooie excuus van jou.

Maar goed, zoals ik eerder al zei kan ik ook wel begrijpen dat de horeca gelegenheden dit doen, wat ik echter TOTAAL NIET kan begrijpen is hoe iemand op zo'n vreemde manier kan ontkennen dat het gebeurd. Zoals jij nu doet: "Nee hoor het is geen discriminatie want dat zeggen ze er toch niet bij!"

Krekker is de bom!
    pi_7224961
    zie brabants dagblad: stappers: foute personen mogen buiten blijven.
    En zo is het! en net zo goed als buitenlanders staan er vaak zat ook blanke mensen buiten in de kou! Alleen die buitenlanders maken er zo'n emotioneel verhaal van en worden gelijk agressief, waardoor dat onderwerp veel meer beladen wordt! is toch nergens goed voor man! doen die blanken toch ook nie? (we hebben t niet over uitzonderingen van beide kanten)
    Foute personen zijn blank en getint, of heeft daar iemand een andere mening over? En of de feiten aanwijzen dat er meer criminaliteit is onder allochtonen, daar gaan w nu niet over discusseren....
    Overdreven dit alles, in een woord!
    Love is Love, Love is You, I Love Love, so I Love You....
      maandag 9 december 2002 @ 16:06:14 #254
    12572 terabyte
    ongelooflijke nerd
    pi_7225164
    quote:
    Op maandag 9 december 2002 15:58 schreef sabientje het volgende:
    zie brabants dagblad: stappers: foute personen mogen buiten blijven.
    En zo is het! en net zo goed als buitenlanders staan er vaak zat ook blanke mensen buiten in de kou! Alleen die buitenlanders maken er zo'n emotioneel verhaal van en worden gelijk agressief, waardoor dat onderwerp veel meer beladen wordt! is toch nergens goed voor man! doen die blanken toch ook nie? (we hebben t niet over uitzonderingen van beide kanten)
    -3 Generalisatie.

En zie het verhaaltje van Krekker boven je post...

Ik zal nog speciaal voor jou dat stukje quoten waar het vooral om gaat:

quote:
    Owja als jij ergens in een rij staat bij een tent waar je wel eens vaker bent geweest toen je met blanke vrienden was, toen gewoon binnenkwam. Nu blanke na blanke naar binnen loopt, de een nog slechter gekleed dan de ander, de een nog lammer dan de ander, en zodra jij aan de beurt bent krijg je opeens te horen "sorry, pasje" en achter je loopt blanke na blanke weer naar binnen, tot de volgende twee allochtonen....
    pi_7225477
    Iemand enig idee waarom het Get-Down Cafe in Utrecht dicht ging? Wegens een overlast van ........... .

Herinnert iemand nog schietpartijen in/bij de Matrixxx, La Xala, cafe Bacchus, Get-Dowen etc.?

Ik kan me voorstellen dat portiers bepaalde groepen mensen weigeren wegens slechte ervaring. Niet correct en ze moeten niet mensen alleen weigeren omdat ze allochtoon zijn, maar een deurbeleid waarbij er wat minder binnen zijn kan ik me wel voorstellen eerlijk gezegd.

pi_7225551
    pi_7225562
    Pompom-tiedom
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')