abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167154255
Ik vroeg me af wat jullie in jullie garage hebben liggen als vloer?

Over enkele weken ga ik verhuizen naar mijn nieuwbouwhuis en zit te twijfelen wat op de vloer zullen leggen. Nu ligt er alleen een cementdekvloer in. Het is natuurlijk een garage, dus heel top hoeft het niet te zijn. Er komen wat fietsen in, aantal stellagekasten en mijn vriend wil er soms wat klussen in gaan doen.
Shine bright like a diamond.
pi_167154380
Wij hebben ook gewoon zo'n cementdekvloer, verder niets. Ik heb altijd nog gedacht om er ooit een coating overheen aan te brengen, maar als ik nu zie wat ik daarvoor nu naar buiten moet slepen, heb ik geen zin meer om daaraan te beginnen :')
Don't let my username fool you...
pi_167154874
Paar emmers betonverf zou ik erop smeren. Dekvloer wil je echt niet.

2K zou het beste zijn.
Laat die handjes wapperen!
  Moderator dinsdag 6 december 2016 @ 21:43:17 #4
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_167154886
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 21:27 schreef Metalfreak het volgende:
Wij hebben ook gewoon zo'n cementdekvloer, verder niets. Ik heb altijd nog gedacht om er ooit een coating overheen aan te brengen, maar als ik nu zie wat ik daarvoor nu naar buiten moet slepen, heb ik geen zin meer om daaraan te beginnen :')
Zijn van die klusjes als je ze niet direct doet :D
pi_167155195
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 21:43 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Zijn van die klusjes als je ze niet direct doet :D
Precies, zoals er zovelen zijn... Zo heb ik vorige maand eindelijk de plinten gemonteerd nadat we er al twee jaar wonen :X (in mijn vorige woning zaten na 9 jaar nog geen plinten tegen de muur...) Maar met die vloer in de garage kan ik inmiddels ook wel leven, het went zullen we maar zeggen :P
Don't let my username fool you...
pi_167155401
Haha daar ben ik dus ook een beetje bang voor. Als we het nu niet doen, doen we het de komende tijd ook niet denk ik :D
Shine bright like a diamond.
pi_167158382
In mijn garage ligt een gevlinderde betonvloer, die is van zichzelf al redelijk "dicht"
Een zandcementvloer is erg poreus, ik heb het op de zolder dat is al snel een stofbende geworden.
Daar moet ik nog eens een keer een goedkoop laminaatvloertje in leggen..... :@

Voor die garage zou ik er een coating overheen gieten/verven.
  dinsdag 6 december 2016 @ 23:22:27 #8
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167158677
Ik heb zelf stelconplaten zonder rand en een kale betonvloer

Tweecomponenten coating is wel aan te bevelen, word ie erg mooi van en is erg makkelijk schoonmaken (vooral met gemorste vloeistoffen die in het beton trekken)
pi_167160638
Idd al eerder gezegd goede coating er op.
pi_167161603
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 21:24 schreef June. het volgende:
Ik vroeg me af wat jullie in jullie garage hebben liggen als vloer?
Die van ons is van hout. Toen de vloer slecht begon te worden, heb ik er betonplexplaten op geschroefd. Prima slijtvast en met één bezemhaal is ie stofvrij.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_167161872
Is betegelen geen optie? Tegels voor de in de garage 45x45 zijn vaak maar ¤12,50 per m2 ex btw
pi_167161879
Ik zou er 2k coating op smeren.

Zelf heb ik gevlinderde vloer. Maar dat is voor ts te laat
pi_167162426
Ik heb hetzelfde probleem en heb al veel dingen zitten bedenken.
Bij tegels ben ik bang dat ik uitglij met natte en zanderige schoenen en ook de schade aan de tegels als je een stuk gereedschap laat vallen. 2K heb ik ook aan zitten denken maar ik zoek nog een goed merk en ervaringen ermee.
Van die kunststof tegels heb ik ook naar gekeken maar voor een garage gaat me dat net te veel kosten.
pi_167183783
Ik heb zelf 2K Disbopox 442 GaragenSiegel gebruikt, een mooi strakke en supersterke coating. Wel op letten dat je ook een goede primer gebruikt.
pi_167184506
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 09:33 schreef Jurgendbr het volgende:
2K heb ik ook aan zitten denken maar ik zoek nog een goed merk en ervaringen ermee.

https://www.mrboat.nl/epoxy-vloersysteem/
pi_167186282
Doe er zeker iets mee want anders gaat het gigantisch stoffen.

Als de vloer erg ongelijk is kan je eerst nog een egalisatiemortel gebruiken. Als afwerking idd een 2K epoxy verf, 2 lagen, eventueel in combinatie met decoratieve verfsnippers (vlokken).

Gebruik geen 1K betonverf, is niet slijtvast en die gaat loslaten (zeker als je de auto er ook in gaat zetten, in banden zitten weekmakers die de 1K verf beïnvloeden).
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')