SPOILER: Alle sneltoetsen in het spel (met dank aan Gutanoth)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gameplay beelden:
Een oudere vergelijking van de 3 pre-release coaster games.
Screenshots van spelers:![]()
SPOILER: Een van de bijzondere dingen van dit spel is dat je elk gebouw, stukje voor stukje, naar je eigen smaak kan bouwen. De eerste spelers vinden dat helemaal geweldig en zijn massaal belachelijke toiletten aan het bouwen:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.YouTubekanalen van spelers (alfabetisch)
AdfoTV
BdoubleO100
ChitChad
Ctop
DeekFTW
DeLadysigner
Docm77
Flabaliki
Foxy Fern
Geekism
Keralis
Laznye
Nerd3
Northernlion
Not So Leet
Olli43
Rudi Rennkamel
Sdanwolf
Silvarret
SPRidley
De Steam Workshop
Tienduizenden creaties kun je met één druk op de knop selecteren en terugvinden in je spel. Blader even en je vindt alles van hekjes tot attracties tot complete parken.
http://steamcommunity.com/app/493340/workshop/
[ Bericht 1% gewijzigd door Danny op 12-12-2016 13:45:58 ]
Er zou eerst toch nog een gratis attractie komen?quote:Op dinsdag 6 december 2016 14:05 schreef mschol het volgende:
[..]
huh?
ow.. de tt
tja, ze moetrn geld blijven verdienen
Gratis DLC is toch ook DLC?quote:Op dinsdag 6 december 2016 14:16 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Er zou eerst toch nog een gratis attractie komen?
15 decmber grote update met iig 1 gratis attractiequote:Op dinsdag 6 december 2016 14:16 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Er zou eerst toch nog een gratis attractie komen?
quote:Op dinsdag 6 december 2016 14:41 schreef mschol het volgende:
[..]
15 decmber grote update met iig 1 gratis attractie
Ziet er mooi uit.quote:Op dinsdag 6 december 2016 14:43 schreef renwan het volgende:
Oké, ik heb weer "even" (anderhalf uur) verder gespeeld. Nog geen idee wat ik nou eigenlijk aan het maken ben maar voor m'n eerste serieuze creatie ben ik er nog best tevreden mee.
Frappant detail: de baan zelf is compleet mislukt maar ik concentreer me nu ook alleen maar even op thematisering
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 6 december 2016 14:43 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]![]()
Ben benieuwd wat er nog meer komt bij die update.
http://steamcommunity.com(...)l/289750474005973982quote:And don't forget, we have a special seasonal gift for you all with our Free Winter update, which I'm pleased to be able to confirm will be making its way to you all on the 15th of December!
The Winter update will have number of festive treats with something for all types of players and includes the Collider flat ride, as voted for in our community poll. Watch this space for more info!
Free winter update?quote:Op dinsdag 6 december 2016 14:45 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
[..]
http://steamcommunity.com(...)l/289750474005973982
Dat deze gratis is zegt niks over de volgende updates maar ik verwacht het wel. In prinicpe hebben ze een goed werkend en compleet spel geleverd, dus extra geld rekenen voor uitbreidingen is niet onlogisch.quote:Op dinsdag 6 december 2016 14:53 schreef hiddit het volgende:
[..]
Free winter update?
Dus we kunnen ook betaalde updates gaan verwachten
Precies dat heb ik ook. Vroeger had je ook expansions bij spellen, nu dlc. Alleen zijn sommige bedrijven daarin een beetje erg ver doorgeslagen, helaas.quote:Op dinsdag 6 december 2016 14:57 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Dat deze gratis is zegt niks over de volgende updates maar ik verwacht het wel. In prinicpe hebben ze een goed werkend en compleet spel geleverd, dus extra geld rekenen voor uitbreidingen is niet onlogisch.
Ik heb er ook niet zo'n probleem mee zolang de prijs kwaliteit verhouding klopt.
daar is hwlwmaal niks mis mee, of wil je dat ze na een half jaar stoppen met updates omdat er geen geld meer is?quote:Op dinsdag 6 december 2016 14:53 schreef hiddit het volgende:
[..]
Free winter update?
Dus we kunnen ook betaalde updates gaan verwachten
succes.quote:Op dinsdag 6 december 2016 15:29 schreef renwan het volgende:
Ik ga maar eens beginnen aan hetgeen waar ik het meest tegenop zie, de triggerpoints instellen
Niks mis mee toch? De Rollercoaster Tycoon delen hadden ook allemaal een betaalde uitbreiding, als we zoiets mogen verwachten als betaalde dlc, betaal ik daar graag voor.quote:Op dinsdag 6 december 2016 14:53 schreef hiddit het volgende:
[..]
Free winter update?
Dus we kunnen ook betaalde updates gaan verwachten
Zo lang ze met maar niet gaan uitmelken en de prijs kwaliteit verhouding prima is. Vind ik het ook geen probleem, maar vind het wel beetje opvallend dat er zo expliciet word gesproken over een Free update. Ik vind het meer dan logisch dat zeker laat zeggen het eerste half uur gewoon geupdate word zonder dat er betaald voor hoeft te worden, om bugs enzo er uit te halen.quote:Op dinsdag 6 december 2016 21:58 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Niks mis mee toch? De Rollercoaster Tycoon delen hadden ook allemaal een betaalde uitbreiding, als we zoiets mogen verwachten als betaalde dlc, betaal ik daar graag voor.
patches zijn gratis, een update (= extra content) niet persequote:Op dinsdag 6 december 2016 22:21 schreef hiddit het volgende:
[..]
Zo lang ze met maar niet gaan uitmelken en de prijs kwaliteit verhouding prima is. Vind ik het ook geen probleem, maar vind het wel beetje opvallend dat er zo expliciet word gesproken over een Free update. Ik vind het meer dan logisch dat zeker laat zeggen het eerste half uur gewoon geupdate word zonder dat er betaald voor hoeft te worden, om bugs enzo er uit te halen.
Kan je ze niet allebei selecteren en de grote dan de-selecteren?quote:Op dinsdag 6 december 2016 18:26 schreef renwan het volgende:
Anderhalf uur en zo'n 24 triggers later heb ik alleen nog maar dit
Het begint me nu wel op te vallen dat sommige objecten proberen te selecteren echt een verschrikking is, vooral kleinere in de buurt van grote
hoe heb je daar al 24 triggers in zitten?quote:Op dinsdag 6 december 2016 18:26 schreef renwan het volgende:
Anderhalf uur en zo'n 24 triggers later heb ik alleen nog maar dit
Het begint me nu wel op te vallen dat sommige objecten proberen te selecteren echt een verschrikking is, vooral kleinere in de buurt van grote
kijk eens bij disneylandparis.com,volgens mij hebben zij ook een plattegrond online staanquote:Op woensdag 7 december 2016 14:39 schreef jogy het volgende:
Fuck it, ik ga nu gewoon eerst even googlen naar pretpark mappen zodat ik een beetje kan zien hoe het normaal gedaan wordt voor ik mijn park verder uitbreid. Ik heb nu 3 attracties al een stuk verder uit elkaar gezet en dat werkt ook wel goed maar dan moet ik wel meer gaan klootviolen met scenery. Het begint bijna op werk te lijken.
.
Deze is ook wel leuk: http://www.wdwinfo.com/maps/MK.htmquote:Op woensdag 7 december 2016 14:44 schreef mschol het volgende:
[..]
kijk eens bij disneylandparis.com,volgens mij hebben zij ook een plattegrond online staan
anders kan ik er wel 1 oppikken en een foto plaatsen
Zeg je baan op.quote:Op woensdag 7 december 2016 14:39 schreef jogy het volgende:
Fuck it, ik ga nu gewoon eerst even googlen naar pretpark mappen zodat ik een beetje kan zien hoe het normaal gedaan wordt voor ik mijn park verder uitbreid. Ik heb nu 3 attracties al een stuk verder uit elkaar gezet en dat werkt ook wel goed maar dan moet ik wel meer gaan klootviolen met scenery. Het begint bijna op werk te lijken.
.
Ik had altijd op het moment dat ik weer eens naar een pretpark geweest was, had ik daarna altijd weer zin om rct te spelen.quote:Op woensdag 7 december 2016 14:46 schreef mschol het volgende:
en de ideeën die je in zo'n park opdoet
ik niet eigenlijkquote:Op woensdag 7 december 2016 14:48 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik had altijd op het moment dat ik weer eens naar een pretpark geweest was, had ik daarna altijd weer zin om rct te spelen.
Ik zou 't ook wel wat leuker/realistischer vinden dat de wachtrij bij coasters doorgetrokken wordt tot aan de hekjesquote:Op woensdag 7 december 2016 14:53 schreef mschol het volgende:
[..]
ik niet eigenlijk
wel wat ideeen voor dlc, o.a.: parades, park shows, meerdere rijen voor 1 attractie (zodat tegelijkertijd 2 bootjes gevuld kunnen worden)
dat werkt bij heel veel attracties zo heb ik het idee, stukje "orde" maar ook veiligheidquote:Op woensdag 7 december 2016 14:57 schreef Civilian het volgende:
[..]
Ik zou 't ook wel wat leuker/realistischer vinden dat de wachtrij bij coasters doorgetrokken wordt tot aan de hekjesNu mogen alleen de personen doorlopen die als eerstvolgende in de karretjes mogen. De rest staat nogsteeds te wachten bij de "hoofd"ingang
Dat zou wel een goede toevoeging zijn en daarnaast dat bij de river rapids dat ze eerder uitstappen. Waarschijnlijk bij de log flume ook.quote:Op woensdag 7 december 2016 14:57 schreef Civilian het volgende:
[..]
Ik zou 't ook wel wat leuker/realistischer vinden dat de wachtrij bij coasters doorgetrokken wordt tot aan de hekjesNu mogen alleen de personen doorlopen die als eerstvolgende in de karretjes mogen. De rest staat nogsteeds te wachten bij de "hoofd"ingang
Helemaal eens.quote:Op woensdag 7 december 2016 15:13 schreef mschol het volgende:
draaiwnd platform om in te stappen (a la waterbaan efteling)
coasters die een stukje in het water mogen (a la vliegende hollander)
resizen van scenery objecten
Kvind 't wel grappig om te zien dat veel mensen die rapids als een achtbaan bouwen. Erg hoog de lucht en en drops van heb ik jou daarquote:Op woensdag 7 december 2016 15:33 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Helemaal eens.
Daarnaast ook dat de river rapids een bredere baan hebben (a la
o.a. De Efteling), dat bootjes elkaar in kunnen halen.
alles om die mensen te kunnen verzuipen toch?quote:Op woensdag 7 december 2016 15:49 schreef Civilian het volgende:
[..]
Kvind 't wel grappig om te zien dat veel mensen die rapids als een achtbaan bouwen. Erg hoog de lucht en en drops van heb ik jou daar
Zo heb ik die attractie nooit gezien eigenlijk
Inderdaad.quote:Op woensdag 7 december 2016 15:49 schreef Civilian het volgende:
[..]
Kvind 't wel grappig om te zien dat veel mensen die rapids als een achtbaan bouwen. Erg hoog de lucht en en drops van heb ik jou daar
Zo heb ik die attractie nooit gezien eigenlijk
jezus fucking christusquote:
quote:
De twee beelden buiten en dat beest op de sarcofaag zijn zo te zien volledig van aarde gesculpt. De hyrogliefen op de muur zijn met de vormen gemaakt die net 1 pixel door een muur komen, vervolgens goudkleurig gemaakt. En verder gewoon een bestaande ride nabouwen.quote:Op woensdag 7 december 2016 21:26 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]![]()
Hoe heeft hij dat gemaakt.
Ik dacht al dat die beelden uit aarde gesculptuurd waren. Ik ga maar niet eens proberen het te maken.quote:Op woensdag 7 december 2016 21:49 schreef Danny het volgende:
[..]
De twee beelden buiten en dat beest op de sarcofaag zijn zo te zien volledig van aarde gesculpt. De hyrogliefen op de muur zijn met de vormen gemaakt die net 1 pixel door een muur komen, vervolgens goudkleurig gemaakt. En verder gewoon een bestaande ride nabouwen.
Daarmee zeg ik hoe het gedaan is, niet dat ik dat zou kunnen
fuck it, ik geef het op en ga wel weer prutsen in rct.quote:
Pfff ik twijfel nog of ik het spel zal kopen. Niet omdat het me niet vet lijkt....maar omdat ik niet zeker weet of het mijn laptop het aan kan.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:08 schreef mschol het volgende:
[..]
fuck it, ik geef het op en ga wel weer prutsen in rct.
dat laatste is toch niet erg?quote:Op donderdag 8 december 2016 07:36 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Pfff ik twijfel nog of ik het spel zal kopen. Niet omdat het me niet vet lijkt....maar omdat ik niet zeker weet of het mijn laptop het aan kan.
Daarbij ben ik eeeeeerg bang dat het zoooooveel tijd van me gaat kosten
Dit is wel iets om eens uit te proberen.quote:Op donderdag 8 december 2016 09:08 schreef Civilian het volgende:
Mn post op het PC Forum, over de ongelijke entrance/exit heeft wel een kleine discussie gestart
https://forums.planetcoas(...)f-ride-entrance-exit
quote:The narrowest settings for the normal path which is your exit path is 4m wide. The narrowest for a queue path is 2m. It looks like your queue path is set to 3m wide. If you make sure that your queue is 4m wide where it leads up and joins the station, you will get perfectly symmetrical entrances and exits. Just make sure the queue is already at 4m before you start the stairs (or slope) to the station otherwise it'll be narrower at one end than at the other.b
Daar hoef je niet bang voor te zijn, dat gaat gewoon gebeurenquote:Op donderdag 8 december 2016 07:36 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Daarbij ben ik eeeeeerg bang dat het zoooooveel tijd van me gaat kosten
Haha nou ja...Er is een kleine onderweg....ik speel ook nog 3 andere browser games en heb een PS4 met BF1....dus ....dan wordt het wel krap haha.quote:
Daar mee stoppen.quote:Op donderdag 8 december 2016 09:55 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Haha nou ja...Er is een kleine onderweg....ik speel ook nog 3 andere browser games en heb een PS4 met BF1....dus ....dan wordt het wel krap haha.
Ja, er zijn ook screenshots toegevoegd waar dat is gedaan en dat werkt ook wel. Maar het lelijke probleem is er nog welquote:Op donderdag 8 december 2016 09:20 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dit is wel iets om eens uit te proberen.
[..]
Ja, dat zag ik inderdaad, nadat ik het gepost had.quote:Op donderdag 8 december 2016 11:48 schreef Civilian het volgende:
[..]
Ja, er zijn ook screenshots toegevoegd waar dat is gedaan en dat werkt ook wel. Maar het lelijke probleem is er nog wel
andere oplossing die geplaatst is is werken met platte daken als laatste stuk..quote:Op donderdag 8 december 2016 11:48 schreef Civilian het volgende:
[..]
Ja, er zijn ook screenshots toegevoegd waar dat is gedaan en dat werkt ook wel. Maar het lelijke probleem is er nog wel
Hee ik zei toch al dat het mijn eerste poging was?quote:Op woensdag 7 december 2016 09:12 schreef mschol het volgende:
[..]
hoe heb je daar al 24 triggers in zitten?
je weet toch wel dat je meerdere acties aan 1 trigger kan hangen? (en vervolgens een delay kan instellen)
Hij heeft er 30+ uur aan gewerkt.quote:
Maar dan heb je ook watquote:Op donderdag 8 december 2016 14:55 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Hij heeft er 30+ uur aan gewerkt.
rechtsonderin de multiselect tool gebruikenquote:Op donderdag 8 december 2016 17:33 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik heb mijn kasteel nog een beetje aangepast,maar nu wil ik het geheel (achtbaan + kasteel) als één blueprint opslaan, maar hoe moet dat?
Thanksquote:Op donderdag 8 december 2016 22:13 schreef mschol het volgende:
[..]
rechtsonderin de multiselect tool gebruiken
Zat ik gisteren ook mee te rommelen, uiteindelijk gelukt maar terraforming wordt niet opgeslagen is me opgevallenquote:Op donderdag 8 december 2016 17:33 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik heb mijn kasteel nog een beetje aangepast,maar nu wil ik het geheel (achtbaan + kasteel) als één blueprint opslaan, maar hoe moet dat?
Nee, dat klopt inderdaad. Nu is mijn voordeel, dat ik in mijn park nog helemaal niets met tarraforming gedaan heb.quote:Op vrijdag 9 december 2016 08:31 schreef renwan het volgende:
[..]
Zat ik gisteren ook mee te rommelen, uiteindelijk gelukt maar terraforming wordt niet opgeslagen is me opgevallen
quote:Het klopt idd dat het idee btje is ontstaan om volgend jaar naar de efteling te gaan en daar soort van meetup te houden.. het is niks officieels ofzogewoon voor de fun en iedereen "voor zich" zegmaar...
Als het goed is zal er als er meer bekend is, iets op het forum bij Planet Coaster Club worden gepostdat is een NL forum voor PC fans
Groetjes,
DeLadysigner
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |