quote:daar ben ik het nou volkomen mee eens
Op vrijdag 6 december 2002 12:48 schreef araphor het volgende:
Ik pleit al eeuwen voor een verbod op scooters.
quote:had wel meer te doen dan 2 uur op de mannen in blauw wachten en hij heeft schuld toegegeven + het was voor een school dus getuigen zat.
Op vrijdag 6 december 2002 12:49 schreef Subhuman het volgende:
Je kunt toch beter altijd de politie erbij halen i.v.m. verzekering?
maar het blijft KUT
Scooters moeten verboden worden. Scooterrijders trouwens ook.
Sterkte.
En mensen laten we niet iedereen over de zelfde kan heen scheren. Want daar heb ik een bloed hekel aan. Ik zeg ook niet dat alle mensen die schelden op scooters triesten zijn.
quote:Heel juist !
Op vrijdag 6 december 2002 12:55 schreef Rieuwert het volgende:
Het gros van dat scootergrut is niet goed snik, maar een scooter kan, mits juist gebruikt, een bijzonder handig en zuinig vervoermiddel zijn. Verbieden lijkt me dan ook onzin, maar overtreders harder aanpakken en strengere controles lijkt me wel een idee.
[Dit bericht is gewijzigd door Sennaistop op 06-12-2002 13:07]
quote:maar het is wel een FEIT dat minimaal 80% van alle scooterrijders onder de 19 jaar gewoon incompetent is om zo'n ding zelfstandig te besturen (of überhaupt zich al volwassen te gedragen); dit merk je als autorijder en wordt ook aangetoond door de noodzaak voor een speciaal 'brommerrijbewijs' als je nog geen B of A hebt (en terecht).
Op vrijdag 6 december 2002 12:59 schreef ook_gek het volgende:
En jhaaa hoor. We scheren weer iedereen over 1 kan
Maar wat er al gezegt werd. Dalijk is dat ding gejat. En zal dat de reden zijn dat hij weg wilde. Ik zou meteen geld vragen. Want wie zegt dat hij z,n juiste gegevens opgegeven heeft.Sterkte.
En mensen laten we niet iedereen over de zelfde kan heen scheren. Want daar heb ik een bloed hekel aan. Ik zeg ook niet dat alle mensen die schelden op scooters triesten zijn.
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:02 schreef dutchmilan het volgende:
ik pleit voor een verbod op scooterrijders
quote:ff updaten: heb net z'n ouders aan de telefoon gehad en dit gaat wel goedkomen, zoals ik al eerder zei als het maar gewoon sociaal afgehandeld word scheelt het een stuk ergernis .
Op vrijdag 6 december 2002 12:53 schreef DoctorB het volgende:
ALTIJD de politie erbij halen. Anders zit ie straks weer te mieren dat het toch niet zijn schuld was of, wat veel waarschijnlijker is, reed ie op een gestolen scooter, dus zonder verzekering. Hop ben je zelf de Sjors en mag je alles zelf betalen.Scooters moeten verboden worden. Scooterrijders trouwens ook.
quote:ik hoop in ieder geval dat je hem zich heeft laten identificeren, anders ben je de sjaak en kan je aanspraak proberen te gaan maken op het waarborgfonds
Op vrijdag 6 december 2002 12:44 schreef neonfreak het volgende:
De linker deur en achterscherm van me auto in de vernieling door zo'n jong drabbertje op een scooter, rijd tegen het verkeer in en kijkt achter zich waar z'n homies' blijven en boort em ff lekker erin, en dan nog zeuren dat ik moest uitkijken. Maar als je dan zegt dat je ook wel de politie erbij wil halen voor een rapport is het opeens wel zijn schuld, hopelijk duurt dat verzekerings gezeik niet te lang want als strax de sneeuw en pekel komt begint de zooi nog lekker te rotten ook . IIG KUTbegin van mijn weekend
ik zou in jouw plaats gewoon de politie erbij hebben gehaald, ook al zou dat 2 uur duren; gastje dat links rijdt op de weg waar auto's rijden, is sowieso al incompetent en onverantwoordelijk bezig, wie zegt dat hij nu wel braaf jou de geleden schade uitbetaalt? (iets zegt me dat hij ook geen WA verzekering heeft).
quote:en als je volgende keer schade krijgt op dezelfde plek door een auto die achterop knalt, moet je die 1000 euro (of meer) weer inleveren omdat je het deze keer niet hebt laten fixen (of misschien zelfs niet aangemeld hebt bij de verzekering en ze ontdekken het toch, wat ze bijna altijd doen).
Op vrijdag 6 december 2002 13:08 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
ook een keertje een scrooter achter op me bumper gehad, amper schade kreeg wel ruim 1000 piek
[Dit bericht is gewijzigd door dr.dunno op 06-12-2002 13:11]
quote:ik
Op vrijdag 6 december 2002 13:06 schreef dolle_hond het volgende:
ikook op scooters
p.s: maar het blijft KUT
quote:ik heb 1x op zo'n niet-gelimiteerde scooter uit belgiË gereden bij ons in de straat, met een radiator zelfs
Op vrijdag 6 december 2002 13:11 schreef Oliver het volgende:[..]
ik
ook op scooters
liever motorrijbewijs gaan halen, dán ben je pas the man
quote:heb je de schade al aangemeld bij je verzekering en laten inschatten bij een erkend schade-herstelbedrijf? zolang je die info niet hebt kan je ook niet beslissen hoeveel het die gasten gaat kosten he.
Op vrijdag 6 december 2002 13:11 schreef neonfreak het volgende:
zoals ik net al zei, zijn gegens klopten en heb het net met zijn ouders afgehandeld dus het komt goed,
p.s: maar het blijft KUT
quote:moet zo naar me werk en laat daar een schadeschatting maken.
Op vrijdag 6 december 2002 13:15 schreef dr.dunno het volgende:[..]
heb je de schade al aangemeld bij je verzekering en laten inschatten bij een erkend schade-herstelbedrijf? zolang je die info niet hebt kan je ook niet beslissen hoeveel het die gasten gaat kosten he.
quote:ga centrum Hilversum maar eens in op de motor of met de auto, dan blijkt dat een scootertje best praktisch is... het gaat ook niet om de scooters denk ik, maar de brokkenpilootjes van net zestien die er niet mee om kunnen gaan.
Op vrijdag 6 december 2002 13:13 schreef dr.dunno het volgende:[..]
ik heb 1x op zo'n niet-gelimiteerde scooter uit belgiË gereden bij ons in de straat, met een radiator zelfs
; ding kon af fabriek al 120 halen, haalde ik dus ook op die weg, maar was ook verder de enige keer dat ik ooit op zo'n ding heb gereden. wat is er in vredesnaam de lol aan? ik zou nog eerder op zo'n crossmotor gaan rijden dan op zo'n irri kleinwielerig ding met een complete disco erop
liever motorrijbewijs gaan halen, dán ben je pas the man
quote:En dat denk jij...
Op vrijdag 6 december 2002 13:08 schreef neonfreak het volgende:
ff updaten: heb net z'n ouders aan de telefoon gehad en dit gaat wel goedkomen,
Als die ouders er achter komen dat er geen proces verbaal is mag jij aantonen dat het *die jongen* was die bij het ongeluk betrokken was.
Als die ouders en die jongen beide vol blijven houden dat het een andere scooterrijder was, kun jij niet aantonen dat het die jongen wel was.
En dan kun je alleen nog een rechtszaak tegen ze proberen, dan win je het op getuigen.
Maar heb jij enig idee hoeveel dat gaat kosten??? Begin maar eens met 4 cijfertjes achter elkaar te zetten...
Ik vind het een achterlijk excuus om bij een ongeluk geen proces verbaal op te laten maken omdat je 'wel wat anders te doen had'. Klaag jij wel eens over onze rechtsstaat? Dat mag je bij deze *nooit* meer doen, want jij hebt je hiermee eigenlijk zelf onder de saboteurs van de rechtsstaat geschaard. De enige die hier straks misschien weer van profiteren zijn de advocaten... Allemaal weggegooid geld omdat je geen zin had om een half uurtje tijd te steken in een proces verbaal
.
Worst-case scenario natuurlijk, maar als het dus mis gaat, dan gaat het voor jou ook goed mis.
Trust me, ik weet hoe het kan gaan met ongelukken. En zelfs als je in je recht staat EN proces verbaal hebt op laten maken kun je nog zelf de dupe worden.
quote:juist
Op vrijdag 6 december 2002 13:21 schreef egk het volgende:
Nee, die automobilisten dan?? alsof die allemaal uit hun bolle ogen kijken ... ik word bijna dagelijks van me scooter gereden door zo'n blinde randdebiel met zijn leasebakkie ... scooters rule!!!!![]()
quote:Yep, maar bij scooters is het misschien wel 80% die niet goed kan rijden, terwijl dat percentage bij autorijders een stuk lager ligt.
Op vrijdag 6 december 2002 13:20 schreef SwOoSh het volgende:
Er zijn zat automobilisten die stukken slechter rijden dan de gemiddelde scooterrijder....![]()
Ik kwam een keer terug van een concert (Red Hot Chili Peppers, wahooo!). Helemaal gaar natuurlijk. Reed ik hondsmoe mijn dorpje binnen, twee kruisingen achter elkaar met stoplichten. Beide stoplichten stonden gewoon nog aan, maar groene golf, dus ik kon gewoon doorrijden. Zie ik ineens in mijn ooghoek iets snel in mijn richting bewegen, en mijn automatische reactie is dat ik bovenop de rem stamp. Bleek het een scooter te zijn die:
1. Zonder verlichting reed.
2. Ongeveer 50 a 60 reed.
3. Voor mij van links kwam.
4. Op een voorrangsweg aan kwam rijden (ik reed op die voorrangsweg).
5. De rijder *zonder* helm reed.
6. De rijder gewoon door een *rood stoplicht* heen reed.
Omdat ik in een reactie (dus zonder nadenken) op mijn rem stampte kon hij net aan voor me langs, scheelde ongeveer een centimeter of 20 a 30.
Bij de meeste automobilisten was die scooterrijder dood geweest...
En dat had ik nog niet eens zo erg gevonden als het trauma dat ik er aan over had gehouden.
quote:zo kan het ook gaan ja, maar heb inmiddels het grootste gedeelte net al afgehandeld tijdens mijn fokuurtje dus is gelukkig niet van toepassing nu maar idd zo ken het ook ja , vooral als je ziet wat er onverzekerd rondrijd en dat zijn echt niet alleen scooters maar ook veel auto's.
Op vrijdag 6 december 2002 13:21 schreef RetepV het volgende:[..]
worst case verhaal
quote:ik neem aan dat er wel een schadeformulier is ingevuld waar ook de handtekening van de scooteraar onder staat?
Op vrijdag 6 december 2002 13:21 schreef RetepV het volgende:[..]
En dat denk jij...
Als die ouders er achter komen dat er geen proces verbaal is mag jij aantonen dat het *die jongen* was die bij het ongeluk betrokken was.
quote:Als jij dat dan zo goed weet, waarom pas je je rijgedrag dan niet aan en rij je nog steeds onvoorzichtig?
Nee, die automobilisten dan?? alsof die allemaal uit hun bolle ogen kijken ... ik word bijna dagelijks van me scooter gereden door zo'n blinde randdebiel met zijn leasebakkie ... scooters rule!!!!![]()
Jij bent gewoon niets beter dan die automobilisten die je noemde. Die automobilisten zullen zelf ook wel niks geleerd hebben van hun scooter- of brommertijd. ![]()
Ik zal nog even duidelijker zeggen wat ik bedoel: je bent een (soon to be dead) sukkel als je denkt dat jij zelf geen rekening hoeft te houden met anderen in het verkeer, terwijl je vindt dat anderen wel rekening met jou moeten houden.
[Dit bericht is gewijzigd door RetepV op 06-12-2002 13:33]
quote:de enige goede Roosje01 is een dooie Roosje01...
Op vrijdag 6 december 2002 13:29 schreef Roosje01 het volgende:
De enige goede scooterrijder is een verongelukte scooterrijder.
(echt weer een reactie van
)
quote:dat JIJ toevallig door een slecht-oplettende auto-bestuurder geschept bent is geen uitzondering die de regel ontkracht:
Op vrijdag 6 december 2002 13:20 schreef SwOoSh het volgende:
hmmm ik zie alweer dat iedereen hier op scooterrijders af loopt te geven....keb er zelf ook een paar gehad en ben 1 keer aangereden door een auto(waar ik voorrang had, haaientanden en heel de zooi) Die automobilist had al paar keer in het ziekenhuis gelegen door ongelukken. Dus kom nou niet zeiken dat alle scooterrijders ongelukken veroorzaken en dat ze van de weg moeten. Er zijn zat automobilisten die stukken slechter rijden dan de gemiddelde scooterrijder....![]()
quote:Rustig maar, ik bedoel het niet serieus. Mijn nederige excuses meneer de scooterrijder.
Op vrijdag 6 december 2002 13:31 schreef SwOoSh het volgende:[..]
de enige goede Roosje01 is een dooie Roosje01...
(echt weer een reactie van
)
quote:zit ook wat in maar dan moeten sommige in dit topic niet op alle scooterrijders gaan afgeven omdat dit simpelweg niet waar is....
Op vrijdag 6 december 2002 13:32 schreef dr.dunno het volgende:[..]
dat JIJ toevallig door een slecht-oplettende auto-bestuurder geschept bent is geen uitzondering die de regel ontkracht:
1. dit doet niets af aan de meerderheid van slecht-oplettende en zeer grote risico-nemende groep broekkies die veruit in de meeste gevallen de oorzaak zijn van dergelijke ongelukkig
2. automobilist mag je gelukkig pas zijn als je 18 bent en na voldoende lessen een streng examen gehaald hebt; bij scooterexamens komt het regelmatig voor dat 20-30% gewoon meer dan 5 fouten heeft bij 1e - 3de theorietoets; toen ik theorie-examen ging doen waren er maar 2 die dat hadden, bij de 2de keer en het later die dag wel gehaald hebben... op de 50 man per keer
3. scooters zijn gewoon kut
quote:ik begin bijna te hopen dat jij ooit tegen mijn stalen achterbumper knalt met je bolle kop
samenwerking in het verkeer is een wisselwerking tussen o.a. automobilisten en scooters; jullie moeten er gewoon rekening mee houden dat automobilisten gewoon niet alles kunnen zien, zéker niet een scooter die probeert even snel rechts in te halen; de laatste die het bij mij probeerde (toen ik naar rechts moest bewegen vanwege een scooter op de tegenliggende rijbaan die ineens opdook
) heb ik subtiel de berm in gedirigeerd in ieder geval (hij raakte nog net niet een boom
).
kansloze pubers over het algemeen
quote:als je toch niks zinnigs heb te zegge zeg dan niks....
Op vrijdag 6 december 2002 13:33 schreef Roosje01 het volgende:[..]
Rustig maar, ik bedoel het niet serieus. Mijn nederige excuses meneer de scooterrijder.
quote:Niet zo zwak! Je had gelijk, zijn ze fout? Gewoon doorrijden! Leve de FAS! (Front Anti-Scooter).
Rustig maar, ik bedoel het niet serieus. Mijn nederige excuses meneer de scooterrijder.
quote:we geven hier ook niet af op alle scooterrijders, we doen dit op slechts 80% van alle scooterrijders
Op vrijdag 6 december 2002 13:35 schreef SwOoSh het volgende:[..]
zit ook wat in maar dan moeten sommige in dit topic niet op alle scooterrijders gaan afgeven omdat dit simpelweg niet waar is....
....en scooters zijn cewl
als jij je voorbeeldig gedraagt, goed dan toch; wees een profeet en breng je goede invloed over op de rest van die BrEeZaH pubers en zorg dat ik volgende keer niet weer in zo'n situatie kom dat ik moet kiezen tussen beschadiging van mijn auto of het de gezondheid (of liever de toekomstige beperkingen daarvan
) van zo'n domme onverantwoord-rijdende scooterrijder.
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:37 schreef Gerrit_Knol het volgende:[..]
Niet zo zwak! Je had gelijk, zijn ze fout? Gewoon doorrijden! Leve de FAS! (Front Anti-Scooter).
quote:Blah blah, een leuk Roosje01 is een Roosje01 met grafkanker
Oh, ik bedoelde het niet serieus,
, mijn nederige excuses
quote:ik denk dat jij ook heel snel gaat, zodra de mods hier zien dat jij doodverwensingen smijt
Op vrijdag 6 december 2002 13:39 schreef SwOoSh het volgende:[..]
en even over dat onder je naam....ik hoop dat jij heel snel gaat
![]()
quote:Mijn god, zit ik hier met een of andere randdebiel op een scooter te corresponderen. Die niet eens het fatsoen heeft nederige verontschuldigingen aan te nemen. Nou makker: UP YOURS, en de volgende keer geef ik gas....
Op vrijdag 6 december 2002 13:36 schreef SwOoSh het volgende:[..]
als je toch niks zinnigs heb te zegge zeg dan niks....
quote:waarom?
Mijn nederige excuses meneer de scooterrijder.
survival of the fittest; de domste mensen gaan het eerst
quote:en ikke rem (stalen bumpers
Op vrijdag 6 december 2002 13:40 schreef Roosje01 het volgende:[..]
Mijn god, zit ik hier met een of andere randdebiel op een scooter te corresponderen. Die niet eens het fatsoen heeft nederige verontschuldigingen aan te nemen. Nou makker: UP YOURS, en de volgende keer geef ik gas....
quote:Tja iemand die zon
Op vrijdag 6 december 2002 13:40 schreef dr.dunno het volgende:[..]
ik denk dat jij ook heel snel gaat, zodra de mods hier zien dat jij doodverwensingen smijt
p.s : op dit moment staat mijn hoofd ook naar een vreugdevuur van scooters waar ik omheen dans maja
oorlog was niet echt de intensie
quote:mmm.. ik heb anders altijd 3 liter diesel bij me in een reservetankje hoor
Op vrijdag 6 december 2002 13:44 schreef neonfreak het volgende:
deed aleen ff me verhaal ,ontketen gelijk een complete oorlog tussen automobilisten en scooterrijders
p.s : op dit moment staat mijn hoofd ook naar een vreugdevuur van scooters waar ik omheen dans majaoorlog was niet echt de intensie
quote:ach de mensen die hier op scooterrijders afgeven hebben zelf nooit op zon ding gereden vandaar die
Op vrijdag 6 december 2002 13:44 schreef neonfreak het volgende:
deed aleen ff me verhaal ,ontketen gelijk een complete oorlog tussen automobilisten en scooterrijders
p.s : op dit moment staat mijn hoofd ook naar een vreugdevuur van scooters waar ik omheen dans majaoorlog was niet echt de intensie
quote:ik wel... en heb zelf een auto en ook op allerlei soorten motoren gereden
Op vrijdag 6 december 2002 13:46 schreef SwOoSh het volgende:[..]
ach de mensen die hier op scooterrijders afgeven hebben zelf nooit op zon ding gereden vandaar die
opmerkingen..... (dat zegt voor mij genoeg over die mensen)
en scooter zuigt gewoon, tis gewoon de cabrio versie van een invaliden-/brommobieltje
quote:Zodra jij een auto hebt piep je wel anders mannetje. Dan heb je net zo'n hekel aan scooters als ik. Daarbij komt nog eens dat ze oerlelijk zijn en enorm stinken. Over een X aantal jaren zie jij ook dat licht...
Op vrijdag 6 december 2002 13:46 schreef SwOoSh het volgende:[..]
ach de mensen die hier op scooterrijders afgeven hebben zelf nooit op zon ding gereden vandaar die
opmerkingen..... (dat zegt voor mij genoeg over die mensen)
quote:lol
Op vrijdag 6 december 2002 13:49 schreef dr.dunno het volgende:[..]
ik wel... en heb zelf een auto en ook op allerlei soorten motoren gereden
en scooter zuigt gewoon, tis gewoon de cabrio versie van een invaliden-/brommobieltje
quote:waarschijnlijk ken je zelf ook niet rijden en probeer je daarom maar iemand anders hiervoor de schuld te geven...... en qua opmerkingen van jouw merk ik wel dat we hier te maken hebben met een wat lager opgeleide
Op vrijdag 6 december 2002 13:50 schreef Roosje01 het volgende:[..]
Zodra jij een auto hebt piep je wel anders mannetje. Dan heb je net zo'n hekel aan scooters als ik. Daarbij komt nog eens dat ze oerlelijk zijn en enorm stinken. Over een X aantal jaren zie jij ook dat licht...
quote:Nee hoor, die dingen stinken gewoon. Daar kunnen de berijders toch niets aan doen. En ze zijn onzettend lelijk, en maken een heel irritant geluidje. Een soort op hol geslagen stinkende vibrator eigenlijk.
Op vrijdag 6 december 2002 13:52 schreef extreme het volgende:
alleen op scooters afgeven is erg kortzichtig, het is namelijk de bestuurder die de irritatie opwekt, en dat heb je bij alle vervoermiddelen
quote:maar 80% van die scooter rijders is jonger dan 18,met andere woorden allemaal jeugd dus.
Op vrijdag 6 december 2002 13:52 schreef extreme het volgende:
alleen op scooters afgeven is erg kortzichtig, het is namelijk de bestuurder die de irritatie opwekt, en dat heb je bij alle vervoermiddelen
en dat is bij auto's niet zo.
quote:Je hebt de koeien-smiley wel gevonden, is het niet? En start eens een onderzoek naar het gemiddelde opleidingsniveau van de scooterrijder. De meesten zitten in groep 7, schat ik. Veel te gevaarlijk speelgoed voor kleine jongetjes als jij.
Op vrijdag 6 december 2002 13:54 schreef SwOoSh het volgende:[..]
waarschijnlijk ken je zelf ook niet rijden en probeer je daarom maar iemand anders hiervoor de schuld te geven...... en qua opmerkingen van jouw merk ik wel dat we hier te maken hebben met een wat lager opgeleide
......
[Dit bericht is gewijzigd door Roosje01 op 06-12-2002 13:58]
quote:ik snap 'm al, je verward een scooter met de inhoud van je nachtkastje
Op vrijdag 6 december 2002 13:54 schreef Roosje01 het volgende:[..]
Nee hoor, die dingen stinken gewoon. Daar kunnen de berijders toch niets aan doen. En ze zijn onzettend lelijk, en maken een heel irritant geluidje. Een soort op hol geslagen stinkende vibrator eigenlijk.
geeft niks hoor... we zijn allemaal wel eens in de war...
quote:jah en waar zou dat stinkende dan vandaan komen....
Op vrijdag 6 december 2002 13:57 schreef extreme het volgende:[..]
ik snap 'm al, je verward een scooter met de inhoud van je nachtkastje
quote:Je verwart verwart met verward. Spellen is ook een vak wat bij scooterrijders onderbelicht is gebleven. En wat er in mijn nachtkastje zit gaat jou niks aan.
Op vrijdag 6 december 2002 13:57 schreef extreme het volgende:[..]
ik snap 'm al, je verward een scooter met de inhoud van je nachtkastje
[Dit bericht is gewijzigd door Roosje01 op 06-12-2002 14:00]
quote:toegegeven, maar dan nog kan je niet de scooter zelf de schuld geven, maar de 'onverantwoordelijk jeugd' die zo'n ding bestuurt.
Op vrijdag 6 december 2002 13:56 schreef the_contract_killer het volgende:[..]
maar 80% van die scooter rijders is jonger dan 18,met andere woorden allemaal jeugd dus.
en dat is bij auto's niet zo.
quote:whoohoo.. iemand pakken op een spelfout getuigt wel van volwassenheid
Op vrijdag 6 december 2002 13:59 schreef Roosje01 het volgende:[..]
Je verwart verwart met verward. Spellen is ook een vak wat bij scooterrijders onderbelicht is gebleven. En iwat er in mijn nachtkastje zit gaat jou niks aan.
[Dit bericht is gewijzigd door extreme op 06-12-2002 14:02]
quote:hahahaha en ze maakt in elke berichtje dat ze post wel een typfout....
Op vrijdag 6 december 2002 13:59 schreef Roosje01 het volgende:[..]
Je verwart verwart met verward. Spellen is ook een vak wat bij scooterrijders onderbelicht is gebleven. En wat er in mijn nachtkastje zit gaat jou niks aan.
[Dit bericht is gewijzigd door SwOoSh op 06-12-2002 14:03]
quote:Zo zo, wat een enorm vileine stekelige opmerking zeg! Wat ben jij spitsvondig!
Op vrijdag 6 december 2002 13:58 schreef SwOoSh het volgende:[..]
jah en waar zou dat stinkende dan vandaan komen....
quote:Succes!
Op vrijdag 6 december 2002 13:40 schreef Roosje01 het volgende:[..]
Mijn god, zit ik hier met een of andere randdebiel op een scooter te corresponderen. Die niet eens het fatsoen heeft nederige verontschuldigingen aan te nemen. Nou makker: UP YOURS, en de volgende keer geef ik gas....
...
quote:help deze eenvoudige scooteraar even, wat staat er nou precies?
Op vrijdag 6 december 2002 14:02 schreef Roosje01 het volgende:[..]
Zo zo, wat een enorm vileine stekelige opmerking zeg! Wat ben jij spitsvondig!
quote:dat zeg ik toch, 80% VAN DE JEUGD!
Op vrijdag 6 december 2002 14:00 schreef extreme het volgende:[..]
toegegeven, maar dan nog kan je niet de scooter zelf de schuld geven, maar de 'onverantwoordelijk jeugd' die zo'n ding bestuurt.
het het is zeker wel de grotendeels de schuld van de scooter omdat die leeftijd zo laag is om er op te mogen rijden,zetten ze die naar 18 jaar dan heb je doorgaans mensen in het verkeer die hun pubertijd al uit zijn,en waarschijnlijk gaan ze dan gewoon auto lessen nemen en dat duurt ook nog een half jaartje ofzo.
quote:en dat zeurt over jouw grammatica.....
Op vrijdag 6 december 2002 14:05 schreef extreme het volgende:[..]
help deze eenvoudige scooteraar even, wat staat er nou precies?
quote:het is wel een bestaand woord,
Op vrijdag 6 december 2002 14:05 schreef SwOoSh het volgende:[..]
en dat zeurt over jouw grammatica.....
quote:vi·´lein (bn.) [arch.]
Op vrijdag 6 december 2002 14:05 schreef extreme het volgende:[..]
help deze eenvoudige scooteraar even, wat staat er nou precies?
1 vals, boosaardig
I rest my case. Ik heb geen tijd om me langer leefhoofdig bezig te houden met twee pokdalige pubertjes op een scooter. Nog veel plezier jongens, en let de volgende keer een beetje op bij de cursus zwakstroom, daar zit jullie toekomst.
quote:hoe oud zou zij zijn?
Op vrijdag 6 december 2002 14:11 schreef extreme het volgende:[..]
het is wel een bestaand woord,
niederträchtige=laaghartig=laaghartige=vilein=vileine=vuig=vuige;
maar al honderd jaar niet meer in gebruik..
quote:Oud genoeg om in een auto kleine jongetjes van hun scooter te mogen rijden.
Op vrijdag 6 december 2002 14:12 schreef SwOoSh het volgende:[..]
hoe oud zou zij zijn?
quote:haar scooterfrustratie zit erg diep, ik zou zeggen: ongeveer in de overgang..
Op vrijdag 6 december 2002 14:12 schreef SwOoSh het volgende:[..]
hoe oud zou zij zijn?
quote:feel the rage
Op vrijdag 6 december 2002 14:14 schreef Roosje01 het volgende:[..]
Oud genoeg om in een auto kleine jongetjes van hun scooter te mogen rijden.
quote:"jij bent dom want jij rijdt scooter"
Op vrijdag 6 december 2002 13:54 schreef SwOoSh het volgende:[..]
waarschijnlijk ken je zelf ook niet rijden en probeer je daarom maar iemand anders hiervoor de schuld te geven...... en qua opmerkingen van jouw merk ik wel dat we hier te maken hebben met een wat lager opgeleide
......
voel je 'em? ![]()
dit illustreert precies hoe DOM die scooterrijdende BrEeZaH jeugd van tegenwoordig is
quote:niet alleen die dingen an sich zijn kut, maar ook minimaal 80% van de bestuurders ervan zijn kut
Op vrijdag 6 december 2002 14:05 schreef the_contract_killer het volgende:[..]
dat zeg ik toch, 80% VAN DE JEUGD!
het het is zeker wel de grotendeels de schuld van de scooter omdat die leeftijd zo laag is om er op te mogen rijden,zetten ze die naar 18 jaar dan heb je doorgaans mensen in het verkeer die hun pubertijd al uit zijn,en waarschijnlijk gaan ze dan gewoon auto lessen nemen en dat duurt ook nog een half jaartje ofzo.
quote:en jij bent wel heel erg dom, ik zou zeggen:
Op vrijdag 6 december 2002 14:15 schreef extreme het volgende:[..]
haar scooterfrustratie zit erg diep, ik zou zeggen: ongeveer in de overgang..
quote:Sorry Neonfreak, liet me even gaan. Poehpoeh, dat lucht wel op zeg. Lullig dat jij er een ongeluk voor gehad moet hebben, maar ik voel me van een loden last bevrijd. Dank je.
Op vrijdag 6 december 2002 14:16 schreef neonfreak het volgende:[..]
feel the rage
maar ho maar weer, open dan een scooterVSauto topic, uitslag bij voorbaat bekend lijkt me trouwens
quote:en die van roosje01 gaat daar nog is ver onder.....
Op vrijdag 6 december 2002 14:19 schreef dr.dunno het volgende:[..]
en jij bent wel heel erg dom, ik zou zeggen:
IQ onder NAP..
quote:das flauw, ze mag me wel uitmaken voor puisterige puber, en ik mag niet reageren? ik vind vrouwen die een beetje bijten juist geweldig, en ik geloof niet dat ik daarin zit te wachten op jouw input.
Op vrijdag 6 december 2002 14:19 schreef dr.dunno het volgende:[..]
en jij bent wel heel erg dom, ik zou zeggen:
IQ onder NAP..
quote:story of my life, maar toch zul je het met deze constatering mijnerzijds moeten doen
Op vrijdag 6 december 2002 14:27 schreef extreme het volgende:[..]
das flauw, ze mag me wel uitmaken voor puisterige puber, en ik mag niet reageren? ik vind vrouwen die een beetje bijten juist geweldig, en ik geloof niet dat ik daarin zit te wachten op jouw input.
puisterige puber is bovendien zeer waarschijnlijk nog terecht ook, dus gruwel ons met een foto van je voorkomen en bewijs ons het tegendeel, of zwijg voor eeuwig
Mijn in de winkel gekochte dure brommer met helm, verzerkeing en dik slot is niet opgevoerd
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:22 schreef SwOoSh het volgende:[..]
en die van roosje01 gaat daar nog is ver onder.....
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:17 schreef dr.dunno het volgende:[..]
"jij bent dom want jij rijdt scooter"
"ach wief je bent zelf dom want je kan waarschijnlijk zelf niet eens rijden en (...)"voel je 'em?
dit illustreert precies hoe DOM die scooterrijdende BrEeZaH jeugd van tegenwoordig is
![]()
quote:maar jouw denk- en werkniveau is met je VWO-3/4 dan ook bewonderenswaardig veel hoger dan dat van de overige scooterrijders hier in deze draad
Op vrijdag 6 december 2002 14:30 schreef Youssef het volgende:
Opgevoerde brommers maken vaak een rotgeluid, tis dast de jeugd van tegenwoordig alleen maa een uitlaat koopt en die erop zet, vandaar dat het zulk een lawaaierige dingen worden.Mijn in de winkel gekochte dure brommer met helm, verzerkeing en dik slot is niet opgevoerd
quote:en wat versta jij onder breezah jeugd.... aangezien ik jaartje jonger ben dan jouw val jij daar volgens mij ook nog onder....
Op vrijdag 6 december 2002 14:30 schreef dr.dunno het volgende:[..]
[..]
quote:Kees legt uit: er zit zo'n knopje, dat heet fotoboek....
Op vrijdag 6 december 2002 14:29 schreef dr.dunno het volgende:
puisterige puber is bovendien zeer waarschijnlijk nog terecht ook, dus gruwel ons met een foto van je voorkomen en bewijs ons het tegendeel, of zwijg voor eeuwig
quote:en waarschijnlijk is die zelf nog zon puistenkop aangezien je in zijn profiel alleen een aap tegenkomt....
Op vrijdag 6 december 2002 14:34 schreef extreme het volgende:[..]
Kees legt uit: er zit zo'n knopje, dat heet fotoboek....
quote:dus iedereen(de jeugd hebben we het over)die rond jouw leeftijd is dus breezah jeugd volgens jouw?
Op vrijdag 6 december 2002 14:33 schreef SwOoSh het volgende:[..]
en wat versta jij onder breezah jeugd.... aangezien ik jaartje jonger ben dan jouw val jij daar volgens mij ook nog onder....
idioot............
quote:ow en iedereen die op een scooter rijd is wel breezahjeugd....
Op vrijdag 6 december 2002 14:37 schreef the_contract_killer het volgende:[..]
dus iedereen(de jeugd hebben we het over)die rond jouw leeftijd is dus breezah jeugd volgens jouw?
idioot............
quote:dat maak jij ervan,je kan toch wel een beetje lezen of wat?
Op vrijdag 6 december 2002 14:38 schreef SwOoSh het volgende:[..]
ow en iedereen die op een scooter rijd is wel breezahjeugd....
quote:het gaat er mij meer om dat dr.dunno het gelijkt weer bestempeld met breezahjeugd....dat gedeelte snap ik niet helemaal....
Op vrijdag 6 december 2002 14:39 schreef the_contract_killer het volgende:[..]
dat maak jij ervan,je kan toch wel een beetje lezen of wat?
quote:dan vraag je hem het uit te leggen zoals je het aan een kleuter uitlegt
Op vrijdag 6 december 2002 14:41 schreef SwOoSh het volgende:[..]
het gaat er mij meer om dat dr.dunno het gelijkt weer bestempeld met breezahjeugd....dat gedeelte snap ik niet helemaal....
quote:Had het zelf niet treffender kunnen zeggen...
Op vrijdag 6 december 2002 14:43 schreef the_contract_killer het volgende:[..]
dan vraag je hem het uit te leggen zoals je het aan een kleuter uitlegt
quote:VWO 5
Op vrijdag 6 december 2002 14:32 schreef dr.dunno het volgende:[..]
maar jouw denk- en werkniveau is met je VWO-3/4 dan ook bewonderenswaardig veel hoger dan dat van de overige scooterrijders hier in deze draad
quote:nee want als iemand gelijk weer met de breezah term komt in een dicussie dan hoeft het voor mij al niet meer....
quote:nu komen we ergens.......WAT DOE JE HIER DAN NOG!!!!!!
Op vrijdag 6 december 2002 14:46 schreef SwOoSh het volgende:[..]
nee want als iemand gelijk weer met de breezah term komt in een dicussie dan hoeft het voor mij al niet meer....
quote:ben al weg...
Op vrijdag 6 december 2002 14:48 schreef the_contract_killer het volgende:[..]
nu komen we ergens.......WAT DOE JE HIER DAN NOG!!!!!!
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:49 schreef SwOoSh het volgende:[..]
ben al weg...
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:50 schreef the_contract_killer het volgende:[..]
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:50 schreef SwOoSh het volgende:[..]
zo,kunnen we nu dan eindelijk maar eens verdergaan met de discussie van die kutscooters???
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:51 schreef the_contract_killer het volgende:[..]
quote:pleur op aub.....je doet je pubertijd eer aan zo te zien
Op vrijdag 6 december 2002 14:52 schreef SwOoSh het volgende:[..]
quote:vervelend he...
Op vrijdag 6 december 2002 14:53 schreef the_contract_killer het volgende:[..]
pleur op aub.....je doet je pubertijd eer aan zo te zien
quote:ik zal het maar een 2e keer vragen aangezien jij al weg was(en nu hopelijk blijft).
Op vrijdag 6 december 2002 14:54 schreef SwOoSh het volgende:[..]
vervelend he...
kunnen we gewoon doorgaan met de discussie?
[Dit bericht is gewijzigd door the_contract_killer op 06-12-2002 14:57]
en imho zijn het juist de mensen die zich vreselijk verheven voelen boven de 'pubers' zoals ze zelf zeggen die zich het kinderachtigste gedragen.
quote:juist daarom heb ik al 2x gevraagd of we door konden gaan met de discussie.
Op vrijdag 6 december 2002 14:56 schreef extreme het volgende:
ondanks dat mensen hier blijkbaar 100% van mening verschillen vind ik het toch jammer dat er niet een beetje volwassen discussie gevoerd kan worden,en imho zijn het juist de mensen die zich vreselijk verheven voelen boven de 'pubers' zoals ze zelf zeggen die zich het kinderachtigste gedragen.
ik weet niet eens meer waar we waren gebleven.
wat vinden julie ervan als de leeftijd naar 18 jaar word gebracht,dan zijn de meeste problemen toch voorbij lijkt mij
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:41 schreef SwOoSh het volgende:[..]
het gaat er mij meer om dat dr.dunno het gelijkt weer bestempeld met breezahjeugd....dat gedeelte snap ik niet helemaal....
quote:kijk SwOoSh, om te beginnen al je naam... BrEeZaH, dat drankje dat jij al bij je ontbijt drinkt omdat je denkt dat daar veel v.i.t.a.m.i.e.n.t.j.e.s in zitten is geschreven in B.r.E.e.Z.a.H.-t.a.a.l., dus taal voor domme mensjes als jij! kijk maar hoe ome dunno het voordoet:
S.w.O.o.S.h.
B.r.E.e.Z.a.H.
snap je?
en ome dunno weet, omdat hij heel oud en wijs is, dat als je een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele grote groep mensjes, 100 bij elkaar, kan jij zo ver tellen?
mensjes van 16 tot 19 jaar en je er 20 door de Pieten van Sinterklaas laat afslachten in ruil voor pepernoten, dan zijn aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal die mensen allemaal mensen die rijden op een s.c.o.o.t.e.r., net als die 20 andere mensjes !
en die mensen die nog leven zijn dan allemaal dom, want ze rijden heel gevaarlijk over de weg en botsen tegen meneer auto aan, zodat meneer auto heel veel au au heeft en de scooter mensjes moeten dan bij ome dunno over de knie of de a.u.t.o.b.a.n.d.
quote:je generaliseert en geeft bovendien je eigen probleem al aan; je bent zo'n patsertje met een opgevoerde grasmaaier en wilt graag stoer alles en iedereen afhalen, maar je bent kwaad als iemand je dan (terecht) de berm in snijdt
Op vrijdag 6 december 2002 15:41 schreef Blueice het volgende:
Ik kots op al die arrogante autorijders. Ik heb zelf ook een scooter (GIlera DNA - 107 km/u) en nog nooit een ongeluk gehad, met 8000 km op de klok. maar hoevaak ik in de remmen moet voor zo'n arroganten lul die denkt zijn Audi koekblik er ff voor te kunnen zetten
![]()
![]()
![]()
quote:107 km/u is ook helemaal niet roekeloos zeker want jij hebt de rij ervaring om daar goed mee om te gaan zeker
Op vrijdag 6 december 2002 16:04 schreef dr.dunno het volgende:[..]
je generaliseert en geeft bovendien je eigen probleem al aan; je bent zo'n patsertje met een opgevoerde grasmaaier en wilt graag stoer alles en iedereen afhalen, maar je bent kwaad als iemand je dan (terecht) de berm in snijdt
quote:125 haal je zo op de snelweg hoor
Op vrijdag 6 december 2002 16:07 schreef the_contract_killer het volgende:[..]
107 km/u is ook helemaal niet roekeloos zeker want jij hebt de rij ervaring om daar goed mee om te gaan zeker
en in duitsland/vlakbij zwitserland een afgeladen stationwagon met 160 km/h door de bergen weten te navigeren 800km lang is wel iets anders dan zo'n dom scootertje besturen dat iedereen kan die ooit gefietst heeft
quote:*mee eens is*
Op vrijdag 6 december 2002 16:13 schreef kiepauto het volgende:
Scooters zijn kutSchakelbrommers zijn gaaf
quote:dat vind ik dus tamelijk ziek,
je generaliseert en geeft bovendien je eigen probleem al aan; je bent zo'n patsertje met een opgevoerde grasmaaier en wilt graag stoer alles en iedereen afhalen, maar je bent kwaad als iemand je dan (terecht) de berm in snijdt
en voor de zeikerds: ja ik heb ook een auto, alleen heeft elk vervoermiddel z'n eigen voordelen.
quote:same shit
Op vrijdag 6 december 2002 16:14 schreef dr.dunno het volgende:[..]
*mee eens is*
quote:Een patser ben ik niet, Ik wil alleen even aangeven dat ik een opgevoerde scooter heb en dat ik daar nooit een ongeluk mee heb gehad. Ik reageer hier niet om te zeggen: KIJK IK HEB EEN SCOOTER EN IK GA WEL 107 km/u. Ik ga trouwens ook gewoon op de fiets naar school. Je weet trouwens ook niet hoe ik rij, dus hoe weet je dan of het terecht is
quote:Blijkbaar wel, Ik ben echt niet zo'n debiel die het gas opentrekt op elk leeg stukje weg, ik vind het gewoon hartstikke leuk om aan scootes te sleutelen. Ik bedoel ik rij alleen 107 op de testbank. en 30 kilometer per uur is echt zelf moord met dit soort Audi volk. Maar goed dat is inderdaad ook moeilijk te begrijpen
107 km/u is ook helemaal niet roekeloos zeker want jij hebt de rij ervaring om daar goed mee om te gaan zeker
quote:jij mag max. 40, dus daar moet je je gewoon aan houden.
Op vrijdag 6 december 2002 16:18 schreef extreme het volgende:[..]
dat vind ik dus tamelijk ziek,
ik heb zelf een scooter, en ik rijd er wel eens mee in de polder op 80km/u wegen, en inderdaad rijd ik daar ook 80. Het gebeurt me heel regelmatig dat er dan een gefrustreerde automoblist voorbij komt zetten met 120km/u (ja jongens, we weten dat een auto harder kan...) die dan op z'n voorhoofd wijst. Sorry hoor, maar volgens mij rijd de automobilist in kwestie dan ook 40km/u te hard. dus wie is er dan gestoord?en voor de zeikerds: ja ik heb ook een auto, alleen heeft elk vervoermiddel z'n eigen voordelen.
die automobilist mag maar 80, moet hij zich gewoon aan houden.
desalniettemin kan hij legaal nog steeds harder gaan dan jij en resulteert een hogere snelheid op een scooter altijd tot meer ruimte inname op het wegdek, daar je schuin moet gaan hangen en (als je slim bent) de wegrand mijdt.
zeker z'n eigen voordelen, maar je hoort motorrijders toch ook niet de hele tijd kankeren op auto's?
quote:een doorsnee scooterbestuurder met een scooter onder z'n kont die harder dan 40 gaat door opgevoerd te zijn trekt hem ook echt wel open tot die snelheid hoor, wat is anders het nut van een nóg meer brandstof-verslindend kreng onder je kont te hebben? misschien ben jij die ene brave nederlander in theorie, maar de rest voert op om die snelheid te kunnen rijden en doet dat ook. bovendien is het sowieso verboden om een scooter te bezitten die harder dan 40 kan, of dat nou alleen op een testbank is of niet, dat boeit totaal niet
Op vrijdag 6 december 2002 16:20 schreef Blueice het volgende:[..]
Een patser ben ik niet, Ik wil alleen even aangeven dat ik een opgevoerde scooter heb en dat ik daar nooit een ongeluk mee heb gehad. Ik reageer hier niet om te zeggen: KIJK IK HEB EEN SCOOTER EN IK GA WEL 107 km/u. Ik ga trouwens ook gewoon op de fiets naar school. Je weet trouwens ook niet hoe ik rij, dus hoe weet je dan of het terecht is
Maar goed ga jij maar een lekker stukje rijden in je Audi (mischien maak je wel een ongeluk
)
[..]Blijkbaar wel, Ik ben echt niet zo'n debiel die het gas opentrekt op elk leeg stukje weg, ik vind het gewoon hartstikke leuk om aan scootes te sleutelen. Ik bedoel ik rij alleen 107 op de testbank. en 30 kilometer per uur is echt zelf moord met dit soort Audi volk. Maar goed dat is inderdaad ook moeilijk te begrijpen
quote:Voormij is het de kick van het sleutelen. Het opvoeren en dan kijken hoeveel PK's er uit kunnen komen. Maar goed het trouwens helemaal niet verboden om een scooter in BEZIT te hebben die harder kan dan 40 km/u
Op vrijdag 6 december 2002 16:24 schreef dr.dunno het volgende:[..]
een doorsnee scooterbestuurder met een scooter onder z'n kont die harder dan 40 gaat door opgevoerd te zijn trekt hem ook echt wel open tot die snelheid hoor, wat is anders het nut van een nóg meer brandstof-verslindend kreng onder je kont te hebben? misschien ben jij die ene brave nederlander in theorie, maar de rest voert op om die snelheid te kunnen rijden en doet dat ook. bovendien is het sowieso verboden om een scooter te bezitten die harder dan 40 kan, of dat nou alleen op een testbank is of niet, dat boeit totaal niet
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 12:44 schreef neonfreak het volgende:
De linker deur en achterscherm van me auto in de vernieling door zo'n jong drabbertje op een scooter, rijd tegen het verkeer in en kijkt achter zich waar z'n homies' blijven en boort em ff lekker erin, en dan nog zeuren dat ik moest uitkijken. Maar als je dan zegt dat je ook wel de politie erbij wil halen voor een rapport is het opeens wel zijn schuld, hopelijk duurt dat verzekerings gezeik niet te lang want als strax de sneeuw en pekel komt begint de zooi nog lekker te rotten ook . IIG KUTbegin van mijn weekend
quote:oh nee? en waarom halen ze dan in Eindhoven steeds die scooters en brommers van de weg die harder gaan dan de max. snelheid en/of zich niet houden aan de geluidsnormen en/of uitgeboorde blokken (en dus grotere motorinhoud) hebben?
Op vrijdag 6 december 2002 16:31 schreef Blueice het volgende:[..]
Voormij is het de kick van het sleutelen. Het opvoeren en dan kijken hoeveel PK's er uit kunnen komen. Maar goed het trouwens helemaal niet verboden om een scooter in BEZIT te hebben die harder kan dan 40 km/u
![]()
tis niet zo dat die agenten even nieuwsgierig zijn naar jouw fantastische sleutelwerk hoor, ze nemen hem echt ter plekke in beslag (en terecht)
quote:Jij zou je auto of motor ook elke keer vol open trekken zodra je het bestuurd of niet soms? Want ja, wat is anders het nut van een nog meer brandstofverslindend kreng onder je kont te hebben?
Op vrijdag 6 december 2002 16:24 schreef dr.dunno het volgende:[..]
een doorsnee scooterbestuurder met een scooter onder z'n kont die harder dan 40 gaat door opgevoerd te zijn trekt hem ook echt wel open tot die snelheid hoor, wat is anders het nut van een nóg meer brandstof-verslindend kreng onder je kont te hebben?
quote:Mooi om te zien hoe jij de scooterrijders in een heel verkeerd hoekje weet te plaatsen. Daarbij generaliseer je ook nog eens. Je hebt ongetwijfeld nog nooit vrienden of naasten gekend die scooters reden/rijden.
misschien ben jij die ene brave nederlander in theorie, maar de rest voert op om die snelheid te kunnen rijden en doet dat ook.
quote:Testbank is al zovaak bewezen dat het een onjuist meetapparatuur is. Lees de scoot'in is een keer en de brieven die daarover gaan zijn talrijk. Daarbij zijn er ook rechters geweest die vrijspraak gaven t.o.v. de bekeurde scooterrijders waarvan de scooter op testbanken waren gemeten.
bovendien is het sowieso verboden om een scooter te bezitten die harder dan 40 kan, of dat nou alleen op een testbank is of niet, dat boeit totaal niet
[Dit bericht is gewijzigd door Quasar_de_Duif op 06-12-2002 17:10]
quote:nog even voor jouw info: behandel me niet als een snotneus, voorlopig ben ik acht jaar ouder dan jij. Ik heb veelvuldig motor gereden, dus ervaring genoeg met tweewielers. De scooter die ik heb is een Gilera Runner, die ook leverbaar is als 180cc versie, de scooter kan het dus hebben om sneller te gaan gezien z'n remmen en wegligging (overigens geld hetzelfde voor de DNA, die komt binnenkort ook uit als motorscooter) Ik heb gekozen voor een scooter i.p.v een motor, omdat ik ook een auto heb, en dit financieel voordeliger uitkomt. Dus alles bij elkaar opgeteld lijkt het me dat ik weet waar ik het over heb.
Op vrijdag 6 december 2002 16:21 schreef dr.dunno het volgende:[..]
jij mag max. 40, dus daar moet je je gewoon aan houden.
die automobilist mag maar 80, moet hij zich gewoon aan houden.
desalniettemin kan hij legaal nog steeds harder gaan dan jij en resulteert een hogere snelheid op een scooter altijd tot meer ruimte inname op het wegdek, daar je schuin moet gaan hangen en (als je slim bent) de wegrand mijdt.
zeker z'n eigen voordelen, maar je hoort motorrijders toch ook niet de hele tijd kankeren op auto's?
Natuurlijk is er veel wangedrag op de weg, en inderdaad, omdat de brommer het enige gemotoriseerde vervoermiddel is wat je mag besturen tussen je 16e en je 18e word het veel (misschien zelfs voornamelijk) gebruikt door mensen uit deze leeftijdscategorie. Toch kan je niet zeggen dat scooters daarom niet deugen, het blijft in de eerste plaats de verantwoording van de bestuurder zelf.
en wat opvoeren betreft: Nederland is een van de weinig landen waar de brommers zo jammerlijk afgeknepen verkocht worden, ze kunnen beter naast een theorie ook een praktijk gedeelte invoeren, en de begrenzers laten vervallen, dat scheelt een hoop ellende, zeker nu de brommers op de weg mogen rijden zijn ze met 40km/u een levensgevaarlijk obstakel.
En houd in gedachten dat een bromfietser het altijd verliest van een auto als ze beiden betrokken zijn bij een ongeluk, en dat het zeker niet altijd de schuld van de bromfietser is.
quote:Hoe kan jij daar nou in godsnaam over oordelen??? Dat snap ik echt niet. Verklaar eens. Misschien is de jongen al jaren bezig met scooterracen, crossmotoren etc...
quote:jij hebt zeker nog geen auto?
Op vrijdag 6 december 2002 16:20 schreef Blueice het volgende:[..]
Een patser ben ik niet, Ik wil alleen even aangeven dat ik een opgevoerde scooter heb en dat ik daar nooit een ongeluk mee heb gehad. Ik reageer hier niet om te zeggen: KIJK IK HEB EEN SCOOTER EN IK GA WEL 107 km/u. Ik ga trouwens ook gewoon op de fiets naar school. Je weet trouwens ook niet hoe ik rij, dus hoe weet je dan of het terecht is
Maar goed ga jij maar een lekker stukje rijden in je Audi (mischien maak je wel een ongeluk
)
[..]Blijkbaar wel, Ik ben echt niet zo'n debiel die het gas opentrekt op elk leeg stukje weg, ik vind het gewoon hartstikke leuk om aan scootes te sleutelen. Ik bedoel ik rij alleen 107 op de testbank. en 30 kilometer per uur is echt zelf moord met dit soort Audi volk. Maar goed dat is inderdaad ook moeilijk te begrijpen
ze scheuren je van alle kanten voorbij en duiken ineens op waar je ze niet verwacht,en dit vinden veel automobilisten.
maar je piept wel anders als je gaat autorijden,tot die tijd gewoon lekker een grote bek hebben en die automobilisten daar ligt het aan natuurlijk ![]()
ik hoop dat ze die leeftijd naar 18 jaar gooien,dan raken we wat van jouw soort type's kwijt....
quote:klopt,dan is het helemaal gerechtvaardigd om de snelheids duivel uit te hangen
Op vrijdag 6 december 2002 17:00 schreef Quasar_de_Duif het volgende:[..]
Hoe kan jij daar nou in godsnaam over oordelen??? Dat snap ik echt niet. Verklaar eens. Misschien is de jongen al jaren bezig met scooterracen, crossmotoren etc...
en natuurlijk rijden ze in hun eigen auto nooooooit te hard, en zijn ze het toonbeeld van de ideale weggebruiker..
quote:Jij trekt zijn rij-ervaring in twijfel, dat staat er tenslotte. Daar weet jij helemaal niets vanaf dus ik vraag me af waarom jij daar zo snel over kan oordelen? Dat lijkt me toch iets compleet anders dan of het gerechtvaardigd is. Dat zie je me niet zeggen.
Op vrijdag 6 december 2002 17:02 schreef the_contract_killer het volgende:[..]
klopt,dan is het helemaal gerechtvaardigd om de snelheids duivel uit te hangen
quote:mischien omdat er ook meer auto's rijden dan scooters,duh
Op vrijdag 6 december 2002 17:03 schreef extreme het volgende:
de heren moraalridders hier vergeten voor het gemak even dat er aanzienlijk meer beroerde automobilisten zijn dan scooteraars (kijk de ongevallen statistieken er maar op na)en natuurlijk rijden ze in hun eigen auto nooooooit te hard, en zijn ze het toonbeeld van de ideale weggebruiker..
quote:scooters horen niet om met 107 te rijden punt uit
Op vrijdag 6 december 2002 17:09 schreef Quasar_de_Duif het volgende:[..]
Jij trekt zijn rij-ervaring in twijfel, dat staat er tenslotte. Daar weet jij helemaal niets vanaf dus ik vraag me af waarom jij daar zo snel over kan oordelen? Dat lijkt me toch iets compleet anders dan of het gerechtvaardigd is. Dat zie je me niet zeggen.
of heb jij een bordje gezien dat scooters wel zo hard mogen
quote:Schitterend om te zien hoe je wederom de vraag ontwijkt.
Op vrijdag 6 december 2002 17:11 schreef the_contract_killer het volgende:[..]
scooters horen niet om met 107 te rijden punt uit
Ik zeg toch ook nergens dat je wel zo hard mag? Iedereen weet dat het niet mag, dus waarom zou ik beweren dat het wel mag?
quote:wat dacht je hiervan,80% van de scooters die ik zie rijden aso,ze blijven plakken...vast naast je rijden,schieten uit kleine straatjes of halen je met een bloedgang in.
Op vrijdag 6 december 2002 17:15 schreef Quasar_de_Duif het volgende:[..]
Schitterend om te zien hoe je wederom de vraag ontwijkt.
Ik zeg toch ook nergens dat je wel zo hard mag? Iedereen weet dat het niet mag, dus waarom zou ik beweren dat het wel mag?
ik rij elke dag in rotterdam met mn auto omdat ik daar moet zijn voor mn werk,en aangezien hij nog onder de 18 zit(sterk vermoeden) rijd hij niet als een ouwe lul,+ dat dat ding 107 gaat.
dus 1+1=2 get it?
quote:het nut is dat die auto af fabriek al zo hard gaat en nee ik heb geen behoefte aan een bon voor te snel rijden, die heb je tegenwoordig binnen no-time (2 gehad voor 8km/h te hard op 100km/h weg
Op vrijdag 6 december 2002 16:56 schreef Quasar_de_Duif het volgende:[..]
Jij zou je auto of motor ook elke keer vol open trekken zodra je het bestuurd of niet soms? Want ja, wat is anders het nut van een nog meer brandstofverslindend kreng onder je kont te hebben?
[..]
quote:vrienden die dat deden, nee; zal ook wel liggen aan de entourage waarin ik mij destijds begaf, daar had je gewoon op je 18de je eigen auto ipv zo'n opgevoerde grasmaaier
Mooi om te zien hoe jij de scooterrijders in een heel verkeerd hoekje weet te plaatsen. Daarbij generaliseer je ook nog eens. Je hebt ongetwijfeld nog nooit vrienden of naasten gekend die scooters reden/rijden.
[..]
quote:natuurlijk... en die laserguns kloppen ook nooit en mogen na jurisprudentie ook nooooooit meer gebruikt worden, want ze kloppen niet en zijn niet eens wettig vermeld als opsporingsmiddel, moet je jezelf nou eens horen janken zeg.
Testbank is al zovaak bewezen dat het een onjuist meetapparatuur is. Lees de scoot'in is een keer en de brieven die daarover gaan zijn talrijk. Daarbij zijn er ook rechters geweest die vrijspraak gaven t.o.v. de bekeurde scooterrijders waarvan de scooter op testbanken waren gemeten.
brieven zijn geen objectieve argumentatie die jouw mening dat testbanken zuigen ondersteunen... en daarbij, ik ga geen hitkrant / scooterbladen lezen, dank je ![]()
quote:45 of 35 is het getal dat ik las in mijn theorieboekje rijbewijs B, als max. snelheid voor niet-snelverkeer, waaronder brommers en scooters dus vallen; brommers mochten geloof ik zelfs minder snel dan scooters, maar omdat dat voor mij toch niet relevant is heb ik maar het gemiddelde genomen
Ik weet trouwens niet hoe je bij het getal 40 komt, maar het laat wel duidelijk zien dat je totaal geen verstand hebt van scooters en het hele gebeuren erom heen en alleen hier post om je stem te laten gelden met verscheidene onwaarheden.
en toch blijven scooters zuigen
quote:ah, we praten hier dus uit jouw persoonlijke ervaring,
Op vrijdag 6 december 2002 17:22 schreef the_contract_killer het volgende:[..]
wat dacht je hiervan,80% van de scooters die ik zie rijden aso,ze blijven plakken...vast naast je rijden,schieten uit kleine straatjes of halen je met een bloedgang in.
ik rij elke dag in rotterdam met mn auto omdat ik daar moet zijn voor mn werk,en aangezien hij nog onder de 18 zit(sterk vermoeden) rijd hij niet als een ouwe lul,+ dat dat ding 107 gaat.
dus 1+1=2 get it?
quote:na und? ken er zat van jouw leeftijd die voor 10 jaar jonger door kunnen gaan... en jouw vorige reacties spreken ook boekdelen
Op vrijdag 6 december 2002 16:58 schreef extreme het volgende:[..]
nog even voor jouw info: behandel me niet als een snotneus, voorlopig ben ik acht jaar ouder dan jij.
quote:irrelevant voor de discussie; het zou voor topicstater alleen maar een hardere klap tegen z'n auto hebben getekend als eerdergenoemde idioot-op-een-scooter zijn auto met zo'n halve motor had geraakt.
Ik heb veelvuldig motor gereden, dus ervaring genoeg met tweewielers. De scooter die ik heb is een Gilera Runner, die ook leverbaar is als 180cc versie, de scooter kan het dus hebben om sneller te gaan gezien z'n remmen en wegligging (overigens geld hetzelfde voor de DNA, die komt binnenkort ook uit als motorscooter)
quote:motor-ervaring doet niet terzake, je bent gewoon iemand met een scooter en een auto, big deal
Ik heb gekozen voor een scooter i.p.v een motor, omdat ik ook een auto heb, en dit financieel voordeliger uitkomt. Dus alles bij elkaar opgeteld lijkt het me dat ik weet waar ik het over heb.
quote:mee eens voor een deel, maar je kunt de schuld net zo goed ook bij de ouders (opvoeding) en de overheid (wetgeving / minimumeisen aan rijvaardigheid) leggen, welke hierin zeker niet onpartijdig zijn.
Natuurlijk is er veel wangedrag op de weg, en inderdaad, omdat de brommer het enige gemotoriseerde vervoermiddel is wat je mag besturen tussen je 16e en je 18e word het veel (misschien zelfs voornamelijk) gebruikt door mensen uit deze leeftijdscategorie. Toch kan je niet zeggen dat scooters daarom niet deugen, het blijft in de eerste plaats de verantwoording van de bestuurder zelf.
quote:dat probleem is pas ontstaan toen ze op de weg moesten gaan rijden; de meeste wegen zijn niet eens berekend op een auto in 2 richtingen, als brommers e.d. even hard rijden, zou dat de problemen nog niet oplossen, los van het feit dat veel automobilisten geen controle hebben over hun gaspendaal en dus toch weer te hard rijden (waardoor je de brommers weer zou moeten opvoeren om die snelheid bij te kunnen houden, kom op zeg
en wat opvoeren betreft: Nederland is een van de weinig landen waar de brommers zo jammerlijk afgeknepen verkocht worden, ze kunnen beter naast een theorie ook een praktijk gedeelte invoeren, en de begrenzers laten vervallen, dat scheelt een hoop ellende, zeker nu de brommers op de weg mogen rijden zijn ze met 40km/u een levensgevaarlijk obstakel.
quote:daarom dus hele goede reden waarom de snelheid van deze dingen begrensd is, zéker gezien de grootste doelgroep van deze voertuigen... en terecht. als je sneller wilt, koop dan gewoon een motor of een auto
En houd in gedachten dat een bromfietser het altijd verliest van een auto als ze beiden betrokken zijn bij een ongeluk, en dat het zeker niet altijd de schuld van de bromfietser is.
quote:niet alleen die van hem hoor, ook zowat elke andere persoon die regelmatig autorijdt in Nederland, met name in de steden.
Op vrijdag 6 december 2002 17:26 schreef extreme het volgende:[..]
ah, we praten hier dus uit jouw persoonlijke ervaring,
dat maakt je natuurlijk een aardige autoriteit op dit gebied
quote:nee, je hebt gelijk.....de jeugd rijd nooit te hard omdat jij dus die persoonlijke ervaring niet hebt en dus is het er niet.
Op vrijdag 6 december 2002 17:26 schreef extreme het volgende:[..]
ah, we praten hier dus uit jouw persoonlijke ervaring,
dat maakt je natuurlijk een aardige autoriteit op dit gebied
dus vooral niets aannemen van een ander maar gewoon je kop in het zand steken en vooral denken dat die jongeren heel keurig netjes volgens de regels rijden.....
quote:Ohja, dus zo kom je tot een conclusie. Gewoon 2 onzekerheden waarvan je denkt dat het wel van toepassing is op hem, bij elkaar optellen en klaar ben je. Gaat wel makkelijk niet?
Op vrijdag 6 december 2002 17:22 schreef the_contract_killer het volgende:[..]
wat dacht je hiervan,80% van de scooters die ik zie rijden aso,ze blijven plakken...vast naast je rijden,schieten uit kleine straatjes of halen je met een bloedgang in.
dus 1+1=2 get it?
:0
quote:en vergeet die immer-zo-slechte evil-automobilist met z'n halve tank niet!
Op vrijdag 6 december 2002 17:32 schreef the_contract_killer het volgende:[..]
nee, je hebt gelijk.....de jeugd rijd nooit te hard omdat jij dus die persoonlijke ervaring niet hebt en dus is het er niet.
dus vooral niets aannemen van een ander maar gewoon je kop in het zand steken en vooral denken dat die jongeren heel keurig netjes volgens de regels rijden.....
quote:hoe je het ook draait of keert of probeert te verbloemen, FEIT is wel dat de meerderheid zich zo gedraagt op een scooter
Op vrijdag 6 december 2002 17:33 schreef Quasar_de_Duif het volgende:[..]
Ohja, dus zo kom je tot een conclusie. Gewoon 2 onzekerheden waarvan je denkt dat het wel van toepassing is op hem, bij elkaar optellen en klaar ben je. Gaat wel makkelijk niet?
Misschien behoort hij namelijk wel bij de overige 20% (hoe je aan dat getal komt is ook op basis van gokken, niet vastgesteld door een instituut dus geen feit) En dan weet je zijn leeftijd ook niet eens en dus neem je gemakshalve maar aan dat hij minderjarig is omdat hij tenslotte scooter rijdt. Daarbij zeg je ook nog eens dat mensen onder de 18 niet als ouwe lullen rijden dus uiterst sportief? mag ik het zo zeggen?:0
quote:maar is dat niet altijd zo?
Op vrijdag 6 december 2002 17:31 schreef dr.dunno het volgende:[..]
niet alleen die van hem hoor, ook zowat elke andere persoon die regelmatig autorijdt in Nederland, met name in de steden.
hangt van de 'point of view' af toch?
quote:ach motorscooters mogen gerust 130 km/h rijden hoor
Op vrijdag 6 december 2002 17:11 schreef the_contract_killer het volgende:[..]
scooters horen niet om met 107 te rijden punt uit
quote:zekers, maar ik erger me persoonlijk nergens aan als iedereen zich gewoon aan de regels houdt, zoals ik dat ook probeer te doen; en of je nou automobilist bent of voor mijn part scooter/brommobiel/fiets rijdt en je je niet aan de regels houdt, dan ben je in mijn ogen niet-discriminerend gewoon schuldig.
Op vrijdag 6 december 2002 17:34 schreef extreme het volgende:[..]
maar is dat niet altijd zo?
als ik op de scooter zit erger ik me aan fietsers en auto's, als ik in de auto zit erger ik me aan scooters en fietsers, als ik op de fiets zit erger ik me aan iedereen...hangt van de 'point of view' af toch?
feit is jammerlijk genoeg wel dat het altijd (80%) scooters zijn die ergernis op doen wellen als ik in een stad rij, doordat ze van links naar rechts over de straat surfen, rechts inhalen, per se vooraan bij het verkeerslicht moeten staan en dus zich langs mijn auto heen proberen te wurmen, enz.
quote:Als t een feit is kun je vast wel met een bron of informatie welke niet afkomstig is uit persoonlijke ervaring aantonen dat het een feit betreft en niet een mening.
Op vrijdag 6 december 2002 17:34 schreef dr.dunno het volgende:[..]
hoe je het ook draait of keert of probeert te verbloemen, FEIT is wel dat de meerderheid zich zo gedraagt op een scooter
quote:je mag met een auto ook gerust 200 km/h rijden niet op de openbare weg, je moet alleen niet bij je verzekering komen janken dat je poot (of meer) gebroken raakt bij een ongeluk, want je bent dan niet verzekerd.
Op vrijdag 6 december 2002 17:36 schreef domolanglekker het volgende:[..]
ach motorscooters mogen gerust 130 km/h rijden hoor
gewone scooters ook.. alleen niet op de openbare weg
quote:Met niet op de openbare weg bedoel ik meer circuits enzo
Op vrijdag 6 december 2002 17:38 schreef dr.dunno het volgende:[..]
je mag met een auto ook gerust 200 km/h rijden niet op de openbare weg, je moet alleen niet bij je verzekering komen janken dat je poot (of meer) gebroken raakt bij een ongeluk, want je bent dan niet verzekerd.
quote:wat dacht je van de krant? sla er maar eens het eindhovens dagblad (bijvoorbeeld, enige papieren krant die ik met grote regelmaat onder ogen zie) op na en tel in een week het aantal ongelukken binnen de bebouwde kom, waarbij een scooter of brommer betrokken is; tel erna hoeveel scooters je zelf in die periode tegenkomt die zich 'ineens' voor jouw auto bevinden of je rechts proberen in te halen; ik garandeer je, dat zijn er meer dan je de kans loopt een auto-ongeluk te krijgen
Op vrijdag 6 december 2002 17:37 schreef domolanglekker het volgende:[..]
Als t een feit is kun je vast wel met een bron of informatie welke niet afkomstig is uit persoonlijke ervaring aantonen dat het een feit betreft en niet een mening.
quote:speciale verzekeringen kan wel ja, maar via je normale wa/allrisk kan het iig niet
Op vrijdag 6 december 2002 17:39 schreef domolanglekker het volgende:[..]
Met niet op de openbare weg bedoel ik meer circuits enzo
officiele races + verzekeringen
quote:mja 'betrokken bij" das een heel groot begrip zegt nog niks over t rij gedrag van die personen
Op vrijdag 6 december 2002 17:40 schreef dr.dunno het volgende:[..]
wat dacht je van de krant? sla er maar eens het eindhovens dagblad (bijvoorbeeld, enige papieren krant die ik met grote regelmaat onder ogen zie) op na en tel in een week het aantal ongelukken binnen de bebouwde kom, waarbij een scooter of brommer betrokken is; tel erna hoeveel scooters je zelf in die periode tegenkomt die zich 'ineens' voor jouw auto bevinden of je rechts proberen in te halen; ik garandeer je, dat zijn er meer dan je de kans loopt een auto-ongeluk te krijgen
dit is mijn ervaring en van vrienden en collega's idem dito.
hoe je het ook probeert recht te lullen: HET MERENDEEL VAN DE SCOOTERS RIJD TE HARD/ASO
praat het maar goed jongens maar het verandert niets aan de feiten/ervaringen van automobilisten
quote:Daarom zeg ik : schrap dat bromfietscertificaat
Op vrijdag 6 december 2002 17:44 schreef the_contract_killer het volgende:
het komt er gewoon op neer dat van de circa 80% scooters die ik zie rijden dat die altijd met een bloedgang naar een kruispunt komen stormen bijna altijd te hard rijden blijven plakken,vlak naast je rijden en je ronduit aso-gevaarlijk inhalen.dit is mijn ervaring en van vrienden en collega's idem dito.
hoe je het ook probeert recht te lullen: HET MERENDEEL VAN DE SCOOTERS RIJD TE HARD/ASO
praat het maar goed jongens maar het verandert niets aan de feiten/ervaringen van automobilisten
quote:Dus dat is het nut? Dat de auto al zo hard gaat dus...ik snap het niet....
Op vrijdag 6 december 2002 17:23 schreef dr.dunno het volgende:[..]
het nut is dat die auto af fabriek al zo hard gaat en nee ik heb geen behoefte aan een bon voor te snel rijden, die heb je tegenwoordig binnen no-time (2 gehad voor 8km/h te hard op 100km/h weg
).
quote:
vrienden die dat deden, nee; zal ook wel liggen aan de entourage waarin ik mij destijds begaf, daar had je gewoon op je 18de je eigen auto ipv zo'n opgevoerde grasmaaier
en ja, mijn nichtje kreeg er een toen ze 16 werd, ik was toen 18.5 ofzo en had dus idd al een auto, heb er toen 1x op gereden, maar die motor waar ik toen ook al paar keer op had gereden sprak me gewoon veel meer aan
Daar ligt de oorzaak van deze hele discussie. Het zijn de scooterrijders of voormalig scooterrijders tegen de mensen die vaak ook nog automobilist zijn en verder maar zeer weinig te maken hebben gehad met het wereldje van de scooters.
quote:Wat krijgen we nou zeg? Ik mag kennelijk van jou niet op een redelijk normale manier niet eens onwettelijk testbanken aandragen terwijl jij er over begint. Die dingen zijn niet juist dus horen ze niet gebruikt te worden door de politie of door jou als argument voor wat dan ook.
natuurlijk... en die laserguns kloppen ook nooit en mogen na jurisprudentie ook nooooooit meer gebruikt worden, want ze kloppen niet en zijn niet eens wettig vermeld als opsporingsmiddel, moet je jezelf nou eens horen janken zeg.
quote:Niet objectief? Als er honderden brieven binnenkomen waarin ze allemaal zeggen dat zo'n ding fout is mag je het niet als argument gebruiken? Raar, want als je die brieven vergelijkt kan je niet anders concluderen dat de metingen van geen kant kloppen. Tenzij de schrijvers massaal liegen of overdrijven, dat lijkt me sterk.
brieven zijn geen objectieve argumentatie die jouw mening dat testbanken zuigen ondersteunen... en daarbij, ik ga geen hitkrant / scooterbladen lezen, dank je
quote:Topictitel geeft vrij duidelijk aan dat het om scooters gaat. 45 dus terwijl 50 km/u wordt getolereerd door de politie.
45 of 35 is het getal dat ik las in mijn theorieboekje rijbewijs B, als max. snelheid voor niet-snelverkeer, waaronder brommers en scooters dus vallen; brommers mochten geloof ik zelfs minder snel dan scooters, maar omdat dat voor mij toch niet relevant is heb ik maar het gemiddelde genomen
quote:Dat mag je natuurlijk vinden.
en toch blijven scooters zuigen![]()
quote:What the hell?? Wat probeer ik te verbloemen?? Ik probeer al de hele tijd erachter te komen hoe hij tot die conclusie en argumenten komt. Het is overduidelijk hoe hij hier loopt te speculeren alsof het gebaseerd is op feiten.
Op vrijdag 6 december 2002 17:34 schreef dr.dunno het volgende:[..]
hoe je het ook draait of keert of probeert te verbloemen, FEIT is wel dat de meerderheid zich zo gedraagt op een scooter
Jij ook nu. Hoe kan je zo volhardend denken dat het een feit is dat de meerderheid zich zo gedraagt op een scooter? Zijn daar cijfers van ofzo of moeten we het maar voor lief nemen omdat jij en nog een aantal mensen dat ondervinden in het dagelijks leven? Met dat soort argumenten moet je eens bij een rechtbank mee aanzetten, ze zullen je uitlachen.
quote:dat word dan wel vanaf de leeftijd van 18 jaar vind ik,onder de 18 niks geen gemotoriseert ding.
Op vrijdag 6 december 2002 17:48 schreef domolanglekker het volgende:[..]
Daarom zeg ik : schrap dat bromfietscertificaat
maak er een licht motorrijbewijs van met praktijkexamen en laat die dingen gewoon onbegrensd rijden. Daarnaast boetes hanteren die ook voor motoren gelden voor bv rijden zonder helm (+kentekenplaat voor scooter, iets waar de overheid al jaren plannen voor heeft maar steed uitsteld) EN als je een ongeluk krijgt zonder helm dok je gewoon maar lekker alles
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 17:40 schreef dr.dunno het volgende:[..]
wat dacht je van de krant? sla er maar eens het eindhovens dagblad (bijvoorbeeld, enige papieren krant die ik met grote regelmaat onder ogen zie) op na en tel in een week het aantal ongelukken binnen de bebouwde kom, waarbij een scooter of brommer betrokken is; tel erna hoeveel scooters je zelf in die periode tegenkomt die zich 'ineens' voor jouw auto bevinden of je rechts proberen in te halen; ik garandeer je, dat zijn er meer dan je de kans loopt een auto-ongeluk te krijgen
quote:dit is gewoon de hedendaagse gang van zaken omhooggevalle postduif.
Op vrijdag 6 december 2002 17:56 schreef Quasar_de_Duif het volgende:[..]
What the hell?? Wat probeer ik te verbloemen?? Ik probeer al de hele tijd erachter te komen hoe hij tot die conclusie en argumenten komt. Het is overduidelijk hoe hij hier loopt te speculeren alsof het gebaseerd is op feiten.
Jij ook nu. Hoe kan je zo volhardend denken dat het een feit is dat de meerderheid zich zo gedraagt op een scooter? Zijn daar cijfers van ofzo of moeten we het maar voor lief nemen omdat jij en nog een aantal mensen dat ondervinden in het dagelijks leven? Met dat soort argumenten moet je eens bij een rechtbank mee aanzetten, ze zullen je uitlachen.
quote:Dat slaat ook nergens op.. dan krijg je 18 jarigen die nog nooit een gemotoriseerd voertuig hebben bestuurt en totaal geen verkeersinzicht hebben opgedaan die dan maar meteen voor een auto gaan
Op vrijdag 6 december 2002 17:58 schreef the_contract_killer het volgende:[..]
dat word dan wel vanaf de leeftijd van 18 jaar vind ik,onder de 18 niks geen gemotoriseert ding.
veel beter
quote:er gaan jongens die nog nooit scooter hebben gereden autolessen nemen,(lees: AUTOLESSEN) die doen het toch ook goed?
Op vrijdag 6 december 2002 18:03 schreef domolanglekker het volgende:[..]
Dat slaat ook nergens op.. dan krijg je 18 jarigen die nog nooit een gemotoriseerd voertuig hebben bestuurt en totaal geen verkeersinzicht hebben opgedaan die dan maar meteen voor een auto gaan
quote:Ah haastige automobilisten die het gehele wegdek in beslag nemen.. rechtsafslaan zonder te kijken/richtingsaanwijzer te gebruiken. Of nee automobilisten die menen je in te moeten halen omdat je meer dan 4 meter afstand houdt van je voorganger. ja ik snap t meteen
Op vrijdag 6 december 2002 18:00 schreef the_contract_killer het volgende:[..]
dit is gewoon de hedendaagse gang van zaken omhooggevalle postduif.
stap in je auto en ga in de stad rijden(bijv. rotterdam) dan heb je geen cijfertjes of grafiekjes nodig dan snap je het gelijk
quote:Mja wat is het verschil dan met 16 jarigen die scooterrijlessen nemen dan (lees eens terug.. licht motorrijbewijs.. praktijkexamen .. zonder lessen slagen ze niet echt heh)
Op vrijdag 6 december 2002 18:05 schreef the_contract_killer het volgende:[..]
er gaan jongens die nog nooit scooter hebben gereden autolessen nemen,(lees: AUTOLESSEN) die doen het toch ook goed?
waar neem je anders lessen voor?
quote:loop je het weer goed te praten?
Op vrijdag 6 december 2002 18:05 schreef domolanglekker het volgende:[..]
Ah haastige automobilisten die het gehele wegdek in beslag nemen.. rechtsafslaan zonder te kijken/richtingsaanwijzer te gebruiken. Of nee automobilisten die menen je in te moeten halen omdat je meer dan 4 meter afstand houdt van je voorganger. ja ik snap t meteen
ze denken wel wij zien alles dus kan ik lekker snel rijden maar de automobilisten zien een stuk minder
quote:neeeeeee, jij zei dat je 18 jarige moeilijk de auto in kan krijgen zonder verkeers ervaring.
Op vrijdag 6 december 2002 18:06 schreef domolanglekker het volgende:[..]
Mja wat is het verschil dan met 16 jarigen die scooterrijlessen nemen dan (lees eens terug.. licht motorrijbewijs.. praktijkexamen .. zonder lessen slagen ze niet echt heh)
quote:Meneer kan de druk niet aan en gaat op de man spelen. Teken van zwakte. Op deze manier heeft het geen zin om een discussie te voeren.
Op vrijdag 6 december 2002 18:00 schreef the_contract_killer het volgende:[..]
dit is gewoon de hedendaagse gang van zaken omhooggevalle postduif.
stap in je auto en ga in de stad rijden(bijv. rotterdam) dan heb je geen cijfertjes of grafiekjes nodig dan snap je het gelijk
quote:dit is gewoon mijn ervaring en die van vele automobilisten,als dat een teken van zwakte is heb jij een teken van zwakzinnigheid
Op vrijdag 6 december 2002 18:13 schreef Quasar_de_Duif het volgende:[..]
Meneer kan de druk niet aan en gaat op de man spelen. Teken van zwakte. Op deze manier heeft het geen zin om een discussie te voeren.
Ik vraag simpel hoe je tot zo'n conclusie kan komen en gelijk word ik aangevallen alsof ik expres onwetend ben.
Ik rijd zeer regelmatig door de binnenstad van Arnhem, maar om nu te beweren dat 80% van de scooters asociaal rijdt vind ik zwaar overdreven.
quote:Ah vandaar ineens dat puntenrijbewijs
Op vrijdag 6 december 2002 18:12 schreef the_contract_killer het volgende:[..]
neeeeeee, jij zei dat je 18 jarige moeilijk de auto in kan krijgen zonder verkeers ervaring.
en als je 18 ben dan gedraag je je toch al wat volwassener in het verkeer dan dat je 16 bent
quote:Tering, jij kan echt niet begrijpend lezen of wel?
Op vrijdag 6 december 2002 18:15 schreef the_contract_killer het volgende:[..]
dit is gewoon mijn ervaring en die van vele automobilisten,als dat een teken van zwakte is heb jij een teken van zwakzinnigheid
Het is een teken van zwakte als je op de man gaat spelen, niet als dat jouw ervaring is. Leer die dingen eens te onderscheiden.
quote:dat puntenrijbewijs is er voor zware overtredingen,zoals heel ernstige voorangsfouten of met bijv. meer als 30 km/u te hard.
Op vrijdag 6 december 2002 18:15 schreef domolanglekker het volgende:[..]
Ah vandaar ineens dat puntenrijbewijs
die 2 jaar is niet zo'n heel groot verschil hoor. er zijn lui van 16 die zich goed gedragen in het verkeer en lui van 40 die zich gedragen als een dolle puber
dat dit voor automobilisten is ingegaan is omdat er zoveel auto's zijn.
maar het zou een goed idee zijn om dit ook met de scooters te doen,samen met die 18 jaar
quote:moet je nu eens kijken wie er "op de man" gaat spelen,heb jij je rijbewijs nou al of niet?
Op vrijdag 6 december 2002 18:19 schreef Quasar_de_Duif het volgende:[..]
Tering, jij kan echt niet begrijpend lezen of wel?
Het is een teken van zwakte als je op de man gaat spelen, niet als dat jouw ervaring is. Leer die dingen eens te onderscheiden.
quote:Ik speel niet op de man, ik geef aan dat je wederom mijn reactie verkeerd leest of begrijpt.
Op vrijdag 6 december 2002 18:21 schreef the_contract_killer het volgende:[..]
moet je nu eens kijken wie er "op de man" gaat spelen,heb jij je rijbewijs nou al of niet?
Waarom wil je zo graag weten of ik mijn rijbewijs heb of niet? Zodat je me een beetje kan inschatten, zodat je weet dat ik geen eigenwijze snotneus van 16 ben?
quote:Met m'n auto ja.
Op vrijdag 6 december 2002 18:13 schreef Quasar_de_Duif het volgende:[..]
Ik rijd zeer regelmatig door de binnenstad van Arnhem, maar om nu te beweren dat 80% van de scooters asociaal rijdt vind ik zwaar overdreven.
quote:rij je nou wel of geen auto,jij zal ook wel zien dat het meerendeel van die scooters aso is
Op vrijdag 6 december 2002 18:30 schreef Quasar_de_Duif het volgende:[..]
Ik speel niet op de man, ik geef aan dat je wederom mijn reactie verkeerd leest of begrijpt.
Waarom wil je zo graag weten of ik mijn rijbewijs heb of niet? Zodat je me een beetje kan inschatten, zodat je weet dat ik geen eigenwijze snotneus van 16 ben?
quote:Welk geluid? Van die opgedreven dingen (zoals mijn gecrashte benelli) maken veel lawaai, maar mijn ovetto'tje... Je moet gas geven om te weten of hij wel draait of niet.
Op vrijdag 6 december 2002 12:51 schreef RedVisioN het volgende:
En dat geluid van die krengen....
En daarom koop ik volgend jaar dus geen scooter, zo'n opgefokte grasmaaier wens ik niet in mijn bezit te hebben aangezien ik geen 2500€ investeer in een snorfiets die ik maar twee jaar zal gebruiken, en ik ook niet in hetzelfde hokje gepropt wens te worden zoals al die mohammeds, sjakie's, jeroens, ali's, en al hun kamradden en swa's die met hum opgevoerde spartametjes de binnenstad onveilig maken, al dan niet zonder helm, en mensen de huid verrot schelden wanneer ZIJ de weg onveilig maken of iemand ze op hun asociale kankergedrag wijst.
Daarbij komt dat je er geen beweging mee krijgt, voor een betere wereld moet iedereen gewoon fietsen.
quote:helemaal mee eens !!!!!!!!!
Op vrijdag 6 december 2002 16:13 schreef kiepauto het volgende:
Scooters zijn kutSchakelbrommers zijn gaaf
quote:kijk maar eens op www.motor-forum.nl
quote:helemaal mee eens, van mij zouden ze dat vandaag nog in mogen voeren. volgens mij is er in duitsland ook zo'n soort systeem.
Op vrijdag 6 december 2002 17:48 schreef domolanglekker het volgende:[..]
Daarom zeg ik : schrap dat bromfietscertificaat
maak er een licht motorrijbewijs van met praktijkexamen en laat die dingen gewoon onbegrensd rijden. Daarnaast boetes hanteren die ook voor motoren gelden voor bv rijden zonder helm (+kentekenplaat voor scooter, iets waar de overheid al jaren plannen voor heeft maar steed uitsteld) EN als je een ongeluk krijgt zonder helm dok je gewoon maar lekker alles
ik blijf lekker op me scootje karren,..en rijd nie overdreven aso alleen hard! Hij maakt lekker veel geluid en dat vind ik mooi...!
En over anderhalve week gaat ie nog meer geluid maken en nog veeel harder !..
BWOOAAAP
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 12:46 schreef SilverSpirit het volgende:
Misschien moest ie wel snel naar de dokter.
vroeger waren jullie precies hetzelfde. ![]()
blijft echt wel een feit dat de meeste scooterberijders erg
onverantwoordelijk rijden en de 20% die dan wel als fatsoenlijk
rijder wordt beschouwd is vaak al ouder
(ja ook oma's rijden op scooters)
de meeste pubers die eroprijden zijn hulpeloze patsertjes
die indruk willen maken met hun opgevoerde barrel.
jammer dat ze niet wat vaker vallen, nare littekens krijgen
en zo hun patserige gezichtje verminken en op deze manier
minder de noodzaak zien om indruk te maken op de plaatselijke
sletten.
quote:wat moet je nou met zon broodtrommel, koop een ECHTE brommer zoals een Honda MB/MT/NSR of een aprilia RS. dat zijn tenminste echte brommers!
Op maandag 9 december 2002 19:01 schreef sjoerdwo het volgende:
edit
[Dit bericht is gewijzigd door ElizabethR op 12-12-2002 14:19]
Een aprilia RS is wel een echte brommer ja, maar k stap nu toch liever over op een auto, beetje scootertjes irriteren
ontopic/ k vind dit zo erg gezeik, k rij zelf scooter en k weet dat sommige scooter rijders asociaal rijden maar ga dan niet alle scooter rijders ervan beschuldigen, zoals veel automobilisten dat doen in dit topic
een betere verkeers veiligheid begint bij JEZELF!!!
quote:Ik
Op vrijdag 6 december 2002 13:11 schreef Oliver het volgende:[..]
ik
ook op scooters
quote:Jazeker, een rieju RR
Op zondag 8 december 2002 19:34 schreef super_honda het volgende:[..]
helemaal mee eens !!!!!!!!!
heb je er zelf ook een?
jij hebt vast een honda ofnie
quote:Daar heb je weer snow-scooters
Op woensdag 11 december 2002 17:46 schreef Swoods het volgende:
* Swoods woont in een bijna scooter-vrij land. Het is hier de hemel voor scooter-haters
quote:jah een MB5, een oud type(met trappers
Op woensdag 11 december 2002 19:11 schreef kiepauto het volgende:[..]
Jazeker, een rieju RR
jij hebt vast een honda ofnie
quote:
Het scooterproject van de politie in Enschede-zuid wordt wegens succes voortgezet. Door de extra aandacht voor scooteroverlast nam het aantal aanrijdingen in de zuidwijken af met maar liefst 60 procent. Het project krijgt navolging in andere wijken én in Almelo en Hengelo.
Hoevaak automobilisten ze niet zien of fietsers zonder licht!!?
Ik bedoel vroeger fietste ik ook wel eens zonder licht maar die zie je dus echt niet aankomen!
quote:met trappers
Op woensdag 11 december 2002 20:06 schreef super_honda het volgende:[..]
jah een MB5, een oud type(met trappers
) 70cc en binnekort een homoet 70cc bler pijpje. hij rijd nu tegen de 80/85 met originele uitlaat.
en voor de moraal ridders hier, hij kan wel hard, maar dat zegt nog helmaal nix over mijn rijstijl enz.
die van mij rijd nou tegen de 90 met enkel de begrensers uit de uitlaat
En inderdaad, dat heeft niks met je rijstijl te maken, de meeste ongelukken gebeuren met scooter eikels die meteen als ze 16 zijn zo'n tupperware geval kopen en hem 100 laten lopen zonder dat ze ooit op zo'n ding hebben gereden. Daarnaast heb ik ook het idee dat je met een schakelbrommer veel wendbaarder bent, scooters vink maar enge dingen met die kleine wieltjes, en ja schakelbrommer rijden blijft gewoon veel leuker he
quote:Klopt. Maar als je aan het verkeer deelneemt is het handig om ook met anderen rekening te houden, zodat je bij een foutje van iemand anders alsnog een ongeluk kunt voorkomen. Niemand is perfect.
Op woensdag 11 december 2002 21:12 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Mjah scooter ongevallen is heus niet altijd schuld van scooterrijders!..Hoevaak automobilisten ze niet zien of fietsers zonder licht!!?
Ik bedoel vroeger fietste ik ook wel eens zonder licht maar die zie je dus echt niet aankomen!
Nou weet ik niet wat de inhoud van dat scooterproject was, maar als daardoor het aantal scooterongevallen met 60% is gedaald dan had het zeker wel effect.
quote:jah die trappers zijn wel leuk, maar ze werken niet meer. ik heb me helemaal de pleuris gezocht naar een werkplaatsboek maar nog nix gevonden. en over die scooter figuren das helemaal waar, ik ebn pas begonnen met opvoeren toen ik al bijna 7000 km had gereden, toen heb ik er een 50 snel ondergelegt en toen ging ik 70, nou heb ik er 70cc onder en rijd ie veel harder. in de twee jaar dat ik nou brommer rijd heb ik maar een keer een ongeluk gehad, en dat was mijn eigen schuld.
Op woensdag 11 december 2002 22:10 schreef kiepauto het volgende:[..]
met trappers
vet!!
die van mij rijd nou tegen de 90 met enkel de begrensers uit de uitlaat
En inderdaad, dat heeft niks met je rijstijl te maken, de meeste ongelukken gebeuren met scooter eikels die meteen als ze 16 zijn zo'n tupperware geval kopen en hem 100 laten lopen zonder dat ze ooit op zo'n ding hebben gereden. Daarnaast heb ik ook het idee dat je met een schakelbrommer veel wendbaarder bent, scooters vink maar enge dingen met die kleine wieltjes, en ja schakelbrommer rijden blijft gewoon veel leuker he
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |