Dat is niet wat ik vraag.quote:Op zondag 4 december 2016 09:12 schreef halfway het volgende:
Er zullen best contanten bij moeten
Beter verkoop je ze zelf.
Een Ford Fiesta van een jaar en een Twingo van 5 jaar oud.quote:Op zondag 4 december 2016 09:25 schreef Hyperdude het volgende:
Wat voor auto's ruil je in?
Een paar oude barrels tot ¤2-3K zet een dealer meestal dezelfde dag nog op de trailer van een handelaar/opkoper. Dan maakt 1 of 2 stuks weinig uit volgens mij.
Lijken mij redelijk courante auto's die snel weer weg zijn.quote:Op zondag 4 december 2016 09:31 schreef Komakie het volgende:
[..]
Een Ford Fiesta van een jaar en een Twingo van 5 jaar oud.
De Fiesta zal hij wel weer zelf verkopen en de Twingo naar een handelaar brengen.
Ik denk ook dat de gemiddelde dealer er niet op zit te wachten 2 auto's in te ruilen, maar wat weerhoudt je ervan het te proberen?quote:Op zondag 4 december 2016 09:51 schreef Komakie het volgende:
Wat we precies doen weten we ook nog niet, maar het ging er om dat er beweerd wordt dat het altijd onvoordeliger is om 2 auto's in te ruilen dan om 1 in te ruilen.
Uit hele OP kun je halenquote:Op zondag 4 december 2016 09:51 schreef Komakie het volgende:
Wat we precies doen weten we ook nog niet, maar het ging er om dat er beweerd wordt dat het altijd onvoordeliger is om 2 auto's in te ruilen dan om 1 in te ruilen.
Wie is 'zij'?quote:Op zondag 4 december 2016 09:06 schreef Komakie het volgende:
Nu krijg ik en auto van de zaak en zij wil graag een andere auto.
zij wil een andere auto omdat TS ook een nieuwe auto krijgt. En ze wil natuurlijk niet in het afdankertje van TS gaan rijden.quote:Op zondag 4 december 2016 10:22 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Wie is 'zij'?
En waarom wil zij een andere auto?
Maar wie is 'zij'? Z'n moeder neem ik aan?quote:Op zondag 4 december 2016 10:41 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
zij wil een andere auto omdat TS ook een nieuwe auto krijgt. En ze wil natuurlijk niet in het afdankertje van TS gaan rijden.
Koop jij een auto voor je moeder?quote:Op zondag 4 december 2016 10:42 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Maar wie is 'zij'? Z'n moeder neem ik aan?
Wat is dit nu weer voor domme opmerking. Als iemand een reden heeft om een auto in te ruilen, al is het om de kleur, is dat nog steeds hun keuze en een dure. Waarom dan nog meer geld weggooien, als het niet nodig is.quote:Op zondag 4 december 2016 09:58 schreef halfway het volgende:
[..]
Uit hele OP kun je halen
Dat jullie toch niet op een euro meer of minder hoeven te kijken, wie ruilt er nu een auto in van een jaar oud?
Als je niet zo op het geld hoeft te letten koop je zeker geen Twingo of Fiesta.quote:Op zondag 4 december 2016 09:58 schreef halfway het volgende:
[..]
Uit hele OP kun je halen
Dat jullie toch niet op een euro meer of minder hoeven te kijken, wie ruilt er nu een auto in van een jaar oud?
Je rekenmachine is een beetje lek.quote:Op zondag 4 december 2016 10:43 schreef Fer het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor domme opmerking. Als iemand een reden heeft om een auto in te ruilen, al is het om de kleur, is dat nog steeds hun keuze en een dure. Waarom dan nog meer geld weggooien, als het niet nodig is.
Nu ontopic:
De inruilwaarde is altijd een stuk lager dan de verkoopprijs van de auto, er moet immers geld verdient worden op een auto. Omdat te verdoezelen, wordt er korting gegeven op de nieuwe auto, door de inruilwaarde te verhogen.
Stel je koopt een nieuwe auto van 20000¤, de verkoper wil hem voor minstens 18500¤ verkopen en is dus bereid 1500¤ korting te geven. Je ruilt je oude auto in, hij is nog 5000¤ waard. Omdat ze zo'n zelfde auto voor 8000¤ verkopen, willen ze je niet tegen de schenen schoppen en bieden ze je 6500¤ (5000+1500) voor je oude auto.
Je betaalt dus 20000-6500 = 11500¤ (in feite betaal je 20000-1500-5000 = 11500¤)
Als je dus met twee "oude" auto's aankomt, moeten ze de korting verdelen over twee auto's en zul je een lagere inruilprijs krijgen. En aangezien de kale inruilprijs (zonder korting) altijd lager is dan bijvoorbeeld de prijs als je hem zelf verkoopt via Marktplaats, is het inruilen van twee auto's minder gunstig.
Wat is dat nou weer voor gelul?quote:Op zondag 4 december 2016 09:58 schreef halfway het volgende:
[..]
Uit hele OP kun je halen
Natuurlijk klopt die bewering een auto kopen ze ALTIJD onder de waarde in en met 2 heb je nog minder onderhandelings ruimtequote:Op zondag 4 december 2016 14:18 schreef Komakie het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor gelul?
Ik heb gewoon een vraag die ter sprake kwam tijdens een discussie. Het gaat er niet om of het verstandig is, maar of de bewering klopt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |