abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167162476
Oeh, nachtmerries, zo sneu ook als ze zelf nog niet echt kunnen vertellen wat ze nou dromen. L riep laatst hard inzijn slaap Wil Niet! Maar sliep daarna gelukkig weer door..
pi_167163122
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 09:23 schreef Roomsnoes het volgende:
Poepende peuters 😍
Mijnes stond gister duidelijk haar luier te vullen.

Komt er poep O?
Ja, glote poep.

:D

Beterschap GM! Hoe gaat het verder met jullie? Je post zo weinig :) Niet onbegrijpelijk hoor ;) maar ben erg benieuwd hoe het met jullie gaat.
Lief dat je t vraagt,Het gaat goed, nieuwe balans gevonden, Saar naar psz, en trotse grote zus. Valt weinig te melden en ik heb t vaak gewoon erg druk.. hoe is het bij jou? Met O en haar broertje?
S. 2014
J. 2016
pi_167163639
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 10:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Lief dat je t vraagt,Het gaat goed, nieuwe balans gevonden, Saar naar psz, en trotse grote zus. Valt weinig te melden en ik heb t vaak gewoon erg druk.. hoe is het bij jou? Met O en haar broertje?
Goed om te horen! Fijn dat jullie een balans hebben gevonden. Wel jammer dat Saar ziek is dan. Bevalt de psz haar? Want die setting is vrij nieuw voor haar toch, aangezien ze niet naar een kdv gaat? (toch?)

Hier gaat het prima. O haar taal ontwikkelt zich zo snel nu, erg leuk. We hebben haar slaapje op het kdv een poosje ingekort tot 1,5 uur, maar dat bleek geen goede zet. Sinds 1,5 week slaapt ze weer 3,5 uur en ze is een stuk blijer. En dan 's nachts ook nog van 20 tot 7. Ze heeft gewoon erg veel slaap nodig :D
Verder is ze een erg zorgzame grote zus. Zorgt er voor dat S speentjes heeft, knuffelt en benoemt zijn ogen, neus, mond en kleine teentjes dagelijks. De wagen duwen is tof en als hij huilt dan zegt ze: alles is goed, S O+
Ze is wel plots in de uitprobeerfase gekomen. Met een uitdagende blik kijken hoe ver ze kan kan gaan bij ons. Dat is wel even wennen voor ons, want zo was ze eerder niet. Ik ben nog nooit mijn geduld verloren met haar, en heb nog nooit mijn ste, verheft, tot nu. En daar heb ik moeite mee, en moet dus even kijken wat we er aan gaan doen. Dat ze bewust iets doet wat wij niet leuk vinden, of S knijpt, dat kan ik slecht hebben. Ze doet het eigenlijk alleen als ze moe is, dus we weten wanneer dat is, en kunnen er nu voor zorgen dat zulke situaties niet voorkomen.
Ze is altijd echte en voorbeeldig meisje geweest, en is dat ook heus nu nog wel. Ze heeft altijd heel goed aangevoeld wat er wel en niet mocht, zonder dat wij er nou zo erg mee bezig waren. En nu test ze dit erg, en dat is echt wennen voor ons :D Bij ons vandaan lopen op straat en aan spullen zitten waarvan we dat niet willen - ineens moeten we gaan opletten :D
pi_167163882
Ze vind de psz helemaal te gek! Ze was t idd niet gewend maar dat maakte niet uit.

Dat uitproberen is vervelend... vooral als ze echt wel weten waar de grens zit.
S. 2014
J. 2016
pi_167164670
Sterkte met je beide zieke kindjes, gm. Kan me je verscheurdheid goed voorstellen. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_167165587
Wat naar zo met twee zieke kindjes, gm. Sterkte voor jullie allemaal! :*.

I is ook nog voor geen meter zindelijk. Toevallig zat er in zijn geknutselde schoentje op de opvang maandag een uitdeelboekje van Bobbi op het potje. Grote hit! 'Bobbi niet luier. Bobbi plasse oppe potje!' En vanochtend zei hij ook dat hij moest poepen en op het potje wilde. Door de geur die toen al om hem heen hing leek het me een beter idee als hij gewoon met luier en al op het potje ging. :').

Dat is ineens wennen, Room! Wel ontzettend leuk dat ze zo lief is voor haar broertje. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_167165981
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 10:53 schreef Roomsnoes het volgende:

Ze is wel plots in de uitprobeerfase gekomen. Met een uitdagende blik kijken hoe ver ze kan kan gaan bij ons. Dat is wel even wennen voor ons, want zo was ze eerder niet. Ik ben nog nooit mijn geduld verloren met haar, en heb nog nooit mijn ste, verheft, tot nu. En daar heb ik moeite mee, en moet dus even kijken wat we er aan gaan doen. Dat ze bewust iets doet wat wij niet leuk vinden, of S knijpt, dat kan ik slecht hebben. Ze doet het eigenlijk alleen als ze moe is, dus we weten wanneer dat is, en kunnen er nu voor zorgen dat zulke situaties niet voorkomen.
Ze is altijd echte en voorbeeldig meisje geweest, en is dat ook heus nu nog wel. Ze heeft altijd heel goed aangevoeld wat er wel en niet mocht, zonder dat wij er nou zo erg mee bezig waren. En nu test ze dit erg, en dat is echt wennen voor ons :D Bij ons vandaan lopen op straat en aan spullen zitten waarvan we dat niet willen - ineens moeten we gaan opletten :D
I heeft ook duidelijk dit gedrag nu, waar ik eerder al over schreef. Ik heb van de week een boekje gelezen van een klinisch psychologe die tips geeft over hoe om te gaan hiermee. Het was een redelijk ouderwets boekje wel, maar ik heb er wat dingen uit kunnen halen.

Ik zal het even samenvatten (niet perse voor jou, want jij weet dit denk ik allemaal al heel goed waarschijnlijk door werk en studie, maar misschien hebben anderen er wat aan):
- peuters hebben heel erg veel herhaling nodig. Hun wereld is magisch en één al avontuur. Wij denken vaak dat omdat we een paar keer hebben gezegd (en eventueel uitgelegd) dat iets niet mag, het dan wel helder is. Maar zo denkt een peuter niet, en dus is het zaak om juist als ze 'uitproberen' of toch datgene blijven doen waarvan je al zo vaak hebt gezegd dat het niet mag, alleen maar heel rustig te herhalen dat het niet mag. Zaak is ook om dat dan altijd op precies dezelfde manier te doen, dus herhaling, herhaling. (Ik merkte dat mijn vriend en ik snel een beetje ongeduldig worden 'ze weet toch al lang dat dit niet mag/kan', maar dat ongeduld snapt een peuter dus niet en heeft weinig zin en kost ook eigenlijk veel energie. Je kunt er dus beter vanuit gaan dat zoiets lang duurt voordat het kwartje echt valt)
- Het uitproberen heeft als functie voor het kind de eigen wil te testen. Dus vaak gaat het helemaal niet om dat het kind dat ene nu echt zo graag wil, of niet wil, maar vooral dat het kind merkt: hee, ik kan dus ook gewoon dit wél willen of doen, ook al willen mijn ouders iets anders. Het is dus eigenlijk onderdeel van een positieve ontwikkeling: de ontdekking van het ik, en niet een onderdeel van 'ik doe lekker niet wat mijn ouders willen.' Wij vatten het wel vaak zo (persoonlijk) op.
- als een kind veel uitprobeer gedrag vertoont, is het extra belangrijk om veel duidelijkheid en structuur te bieden, goed afbakenen. Als je denkt dat het mede komt door bijvoorbeeld behoefte aan meer aandacht, bouw dan wat meer duidelijke momenten in een dag in dat je kind weet dat het je volledige aandacht krijgt. Doe veel aan rituelen, zodat je kind heel goed weet waar het aan toe is en wat het kan verwachten.

Ik vond het allemaal niet baanbrekend, maar toch was het aardig om er bij stil te staan en ik merk dat ik daardoor toch weer anders doe, meer geduld heb, ook duidelijker stil sta bij onze rituelen en communicatie naar I.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_167166240
Ah wat sneu GM! Beterschap.

Leuk om al die zindelijkheid verhalen te lezen. B wilde op het oude KDV ineens op het potje, een aantal maanden voor hij 2 werd. Dat vonden we erg snel maar hij zag het de andere kinderen doen. Toen maar snel een potje gekocht, eigenlijk ging dat heel goed. Maar ineens was het nieuwe er vanaf en wilde hij niet meer.

En sindsdien gaat het af en aan, hij zit nu al een paar weken in een fase 'Nee ik wil niet op het potje!' nou ja dan niet. We vragen het bij wakker worden en naar bed gaan. Wil hij niet, ook goed. Hij beweert zelf dat hij poept en plast op de wc als hij 3 jaar is (over 2,5 maand). We gaan het wel zien, als hij met 4 jaar maar zindelijk is :D
pi_167166521
Tnx voor de uitleg Franny, komt hier ook wel van pas :+

Slaap-/gaap-update: De nacht was niet heel anders dan de voorgaande; slaaps-lange hoestbui rond 5u-slaaps tot 6.30. Ik sliep nog wel even door na 5en gelukkig w/ En dit weekend 2 ochtenden iets meer uitslapen, want le smurf gaat 2 nachtjes naar mijn schoonouders (ivm klushesman hier *O* )
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_167166869
Oh ja, wij zijn trouwens bezig met proberen om I van het duimen af te krijgen. Hij duimt veel; als een soort automatisme komt elk vrij moment die duim in zijn mond. Er zit een bult op zijn duim en zijn tandjes gaan al naar voren staan. :X. We zijn afgelopen zaterdag begonnen door hem te vertellen dat grote jongens overdag niet meer duimen en dat alleen in hun bedje doen.
De eerste twee dagen zeiden we wel dertig keer per dag dat hij zijn duim uit zijn mond moest doen ('Neeeeee duim inne mond! :'('), maar vandaag heeft hij uit zichzelf al helemaal niet meer geduimd. :o.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_167167664
Franny. Helder. Altijd fijn om dat even als herinnering weer te lezen. O+

Gm, beterschap :*

Dad. Goed dat het lijkt te werken O+
pi_167169175
Ow was ook pas erg laat met z'n zindelijkheid hoor.. 3,5 en dat was omdat ik toen "stress" kreeg. Maar ik geloof dat veel van z'n leeftijdgenootjes hier echt wat later waren.
Js toont nog geen enkele interesse, misschien kijk ik van de zomer eens een keertje :)

Beterschap GM, hoe gaat t vandaag (met beide :* )

Room O+

Wat fijn dat t lijkt te werken dad :)

En ik was vandaag met m'n jongens naar Blijdorp. Het was echt super gezellig en de jongens hadden het echt naar hun zin. Blij dat ik vandaag was gegaan.

Alleen kreeg Js een driftbui. Ik had Ow beloofd dat hij na de binnenspeeltuin in de buggy mocht. Dus Js moest lopen of in de draagzak. En dat wou hij niet, dus hij was echt boos.
Ik deed het (volgens mij) echt heel goed. Bleef hem uitleggen dat het niet anders kon en dat Ow er nu echt in mocht, gaf hem tijd, nam hem serieus en vertelde hem dat hij best boos mocht zijn.
Er zat alleen een groepje moeders naar mij te kijken en eentje die langs liep zei: laat dat kind stil zijn joh... vervolgens liep zij naar het groepje moeders begonnen ze me echt uit te lachen en heel hard te praten over dat sommige mensen echt niet konden opvoeden. Echt de tranen sprongen in m'n ogen..
Ik heb Js onder de arm genomen mee naar buiten en voelde me toen alleen maar rotter omdat Js toen helemaal over de rooie ging.
Ik had hem buiten redelijk snel rustig en er kwam nog een vrouw aan die vroeg of ze iets kon doen, heel lief natuurlijk, maar heb uit emotie een beetje kortaf gereageerd, waar ik me ook weer rot over voelde want die vrouw bedoelde het echt heel lief.
Bleh, voel me nog steeds gekwetst en voor het eerst in tijden onzeker of ik het wel echt goed doe en of ik wel leuk ben enzo :'(
Sorry voor het "dramatische" verhaal en ergens weet ik ook dat jullie mijn driftbui oplostechniek wel waarderen...
Ik voel me nu gewoon alleen nog steeds :'( ... stom ben ik he!

Sorry topicvervuiling, slaat allemaal nergens op..
pi_167169290
Weet je wat stom is en nergens op slaat?
De reactie van die andere moeders!
Want iedereen heeft wel eens een moment dat het even niet lukt in een driftbui van een kind en dan kan je nog alles toepassen waarvan je denkt zo moet het, het lukt gewoon niet. Niet niet niet.
En dan voel je je al machteloos en is juist zo'n reactie van anderen ronduit k u t :(
pi_167169379
Oh, wat ongelooflijk gemeen Loj! Bah bah bah.

Je deed het zeker goed, je deed namelijk hetgeen wat het beste past bij jou en je kinderen. Dat zij andere methoden hanteren moeten ze lekker zelf weten, maar daar hoeven ze zich niet superieur over te voelen. Ik gun hen gewoon veel driftbuien in kassarijen. Bah zeg
pi_167169671
Loj dat zijn moeders die over de rug van een ander zichzelf zekerheid geven omdat ze zelf onzeker zijn. Geen enkele moeder is 100% zeker of ze het goed doet, en iedereen doet zijn best en maakt fouten. Jij hebt gedaan wat voor jou goed voelde en dat is de juiste beslissing!

Ik moet zeggen ik heb dit gevoel eem beetje sinds ik op het schoolplein sta. Teun heeft gewoon regelmatig dat hij loopt te dreinen en boos doen omdat hij van mij op de fiets blijft zitten meestal max 5 minuten wachten tot jan uit school komt. Niemand die er wat van zegt en zelfs reacties als joh die van mij doet het ook hoor! Maar toch voel je sommige ogen :@
  woensdag 7 december 2016 @ 17:02:22 #166
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167169797
Wat een stom wijf die andere moeder. Ze moet zelf lekker even stil zijn. Zij hebben vast allemaal engeltjes :') je hebt het prima gedaan. Zoals jij het aanpakt is precies het advies zoals ik het heb gekregen van cb en jeugd ggz.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167169862
Wat een heks, die andere moeder. Bah. Je hebt het prima gedaan Loj! Wat er daar gebeurde zegt niets over jou en alles over hen. Keep je cool :*
pi_167169902
Nou moe, wat een sneu superieur gedoe zeg. Heel vervelend om zo mee te maken, Loj.
pi_167169941
In Blijdorp. Een stil kind? :D :D :D
Mafwijf.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_167169948
Nou, Loj, ik zit hier plaatsvervangend boos te zijn. Wat ontzettend gemeen!

Het klinkt alsof je de situatie heel goed hebt benaderd. De beste weg is niet altijd de stilste. Duurt misschien even voor hij rustig was, maar hij heeft er wel wat van meegekregen. Klinkt hartstikke prima, laat je niet gek aken en bovenal je leuke dag niet verpesten :*

En pff, al zou je het verkeerd doen hè, dan is zo'n opmerking nog het aller stomste wat je kunt doen. Daar is niemand mee geholpen. Vraag dan of je kunt helpen, of glimlach iemand bemoedigend toe. Zo'n opmerking om jezelf beter te laten voelen dan ander is zo ontzettend niet zinvol.
pi_167170021
Gewoon een stuk ductape op de mond plakken, loj. Niet op Js, maar de moeder. Wat rot dat zo'n leuke dag dan een vervelende bijsmaak krijgt :*

Bedankt voor de samenvatting Franny! Heel duidelijk en hoewel het allemaal zeer logisch klinkt, biedt het me wel nieuwe inzichten.
Zoals het niet persoonlijk nemen. Ik ga al snel in de modus 'ik doe alles voor je en dan gedraag je je toch zo lelijk! Huhuhuuu ;( ' :')
pi_167170336
Loj, ik ben gewoon boos op die moeder. Hoe durft ze dat te zeggen.
Ik vind dat je het super gedaan hebt :*
pi_167170484
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:10 schreef Tally het volgende:
In Blijdorp. Een stil kind? :D :D :D
Mafwijf.
Haha, dat ook ja. Ook in oceanium waar bordjes staan dat je moet proberen stil te zijn, gillen kinderen de boel bij elkaar.
pi_167170796
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:39 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Haha, dat ook ja. Ook in oceanium waar bordjes staan dat je moet proberen stil te zijn, gillen kinderen de boel bij elkaar.
Dat ouders hun kinderen daar naar de echo laten roepen, snap ik dan weer niet. Het is daar zo'n herrie dat wij gevlucht zijn. O werd gek.
pi_167171549
Jeetje Loj, wat een nare moeder, 1 die blijkbaar niet zo gelukkig is met zichzelf dat ze dat nodig heeft. :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')