Heeft de beste man een nieuwe ruit in dat kozijn geplaatst? Zo ja: hoe heeft ie dat dan kunnen doen als de onderdorpel volslagen verrot was?quote:Op woensdag 30 november 2016 12:15 schreef zozozozo het volgende:
Vorige week heeft de glaszetter geconstateerd dat het kozijn van onze dakkapel deels verrot is. Ik heb het zelf nog niet kunnen heel goed kunnen zien maar volgens deze beste man was de onderdorpel volledig verrot.
Ik zou er sowieso even nu naar kijken, of het werkelijk zo slecht is. Je kunt nu nog wel even tijdelijke maatregelen treffen om de winter door te komen.quote:Op donderdag 1 december 2016 10:08 schreef noutie het volgende:
Ik zou het nu even laten zitten en na de winter eens gaan kijken. Dan is het weer wat beter. Nu droogt alles te langzaam en als het vochtig wordt, dan duurt het te lang voordat het weer droog is.
Je loopt over de pannen?quote:Je glijdt nu ook te gemakkelijk van het dak
Goede plamuur gebruiken. Er zijn tegenwoordig plamuren die veel sterker zijn dan hout en, waterdicht. Het hout moet alleen goed droog zijn en dan komt de rot nooit meer terug.quote:Op woensdag 30 november 2016 20:34 schreef Tyros het volgende:
[..]
Kozijn gewoon vernieuwen.
Een dorpel opbouwen met plamuur lijkt mij nogal een verkeerd lapmiddel, waar je niets aan hebt, en jezelf steeds weer tegenkomt.
En dit , ben je ook voor een paar tientjes klaar.quote:Op donderdag 1 december 2016 09:49 schreef blomke het volgende:
[..]
Heeft de beste man een nieuwe ruit in dat kozijn geplaatst? Zo ja: hoe heeft ie dat dan kunnen doen als de onderdorpel volslagen verrot was?
Als ik jou was, zou ik eerst zelf eens op onderzoek gaan en grondig inspecteren wat er nou werkelijk aan de hand is. Mocht het een paar rotte plekken betreffen, dan kan je met een multitool die delen grondig verwijderen en vervolgens nieuwe stukken hout erin lijmen. Pièce of cake
Niet her en der een pannetje omhoog geschoven zodat je op de panlatten kunt lopen?quote:Op donderdag 1 december 2016 11:26 schreef noutie het volgende:
[..]
Heb ik bij het schilderen van mijn dakkapel wel gedaan. Ach, dat is ook maar 7 m hoog
.
Niet over nagedacht. Maar ik ben er nog. Is een goeie tip voor de volgende keer.quote:Op donderdag 1 december 2016 11:28 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Niet her en der een pannetje omhoog geschoven zodat je op de panlatten kunt lopen?
Je moet wel behoorlijk levensmoe zijn als je gewoon over de pannen gaat lopen.
quote:Op donderdag 1 december 2016 11:29 schreef noutie het volgende:
[..]
Niet over nagedacht. Maar ik ben er nog. Is een goeie tip voor de volgende keer.
2-K epoxy hars, van dat gele spul. Kost een paar centen, maar het werkt geweldig en wordt net zo glad als het oorspronkelijke hout.quote:Op donderdag 1 december 2016 11:03 schreef machtpen het volgende:
Goede plamuur gebruiken. Er zijn tegenwoordig plamuren die veel sterker zijn dan hout en, waterdicht. Het hout moet alleen goed droog zijn en dan komt de rot nooit meer terug.
Je ziet hier in dit topic wel wat je anders kwijt was geweest aan een timmerman, die ook nog maar 10 jaar garantie geeft.quote:Op donderdag 1 december 2016 12:03 schreef blomke het volgende:
[..]
2-K epoxy hars, van dat gele spul. Kost een paar centen, maar het werkt geweldig en wordt net zo glad als het oorspronkelijke hout.
Jaquote:Op donderdag 1 december 2016 05:51 schreef bbtb77 het volgende:
En dan wss ook nog "special family price"
En dan nog.quote:Op donderdag 1 december 2016 11:28 schreef ueberduitser het volgende:
Niet her en der een pannetje omhoog geschoven zodat je op de panlatten kunt lopen?
Je moet wel behoorlijk levensmoe zijn als je gewoon over de pannen gaat lopen.
Je weet zelf ook wel wat de realiteit is toch?quote:Op donderdag 1 december 2016 13:27 schreef bluemoon23 het volgende:
En dan nog.
Als bedrijf zijnde kom je ook niet weg met een paar pannetjes opschuiven.
Dan moet je toch een steiger bouwen.
Eindelijk een mede verstandig antwoord.quote:Op woensdag 30 november 2016 20:41 schreef R2R het volgende:
Naar mijn mening zijn er 2 goede opties:
- Gehele kozijn vervangen
- Alleen onderdorpel vervangen + onderste verticale stukken, beide door hardhout.
Bepalend is: Wat heb jij er voor over en hoe lang woon je daar nog.
Het kunststof kozijn hoef je nooit meer te schilderen dus na een lange tijd gaat die over het kantelpunt heen van duurder/goedkoper.
Let wel nieuw jaar, nieuwe prijzen.quote:Op woensdag 30 november 2016 16:11 schreef zozozozo het volgende:
het is geen probleem om het over de winter heen te tillen. maar is 1700 euro ook te veel voor een kunststof kozijn of is dan ten opzichte van een houten kozijn?
Als 1700 nu al veel te veel is, is 1750 nog steeds veel te veel.quote:Op vrijdag 2 december 2016 13:05 schreef Tyros het volgende:
[..]
Let wel nieuw jaar, nieuwe prijzen.
T.
Het is altijd met moderne 2k plamuren op te lossen die zijn tegenwoordig beter dan hout. Mensen die anders beweren hebben er zelf nog nooit meegewerkt en leven ergens in de vorige eeuw.quote:Op donderdag 1 december 2016 16:10 schreef zozozozo het volgende:
Ga in ieder geval eerst de schade inspecteren maar was benieuwd naar de prijzen voor vervanging van de onderdorpel. als het met houtrotvuller oid is op te lossen is natuurlijk financieel het meest interessant.
Of zijn zo naïef dat ze iedere neetoor geloven die er naar kijkt en er een godsvermogen aan wil verdienen.quote:Op vrijdag 2 december 2016 13:21 schreef machtpen het volgende:
Mensen die anders beweren hebben er zelf nog nooit meegewerkt en leven ergens in de vorige eeuw.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |