Valt wel mee in de praktijk is er niks aan de hand , spijkers op laag water zoeken.quote:Op maandag 28 november 2016 22:15 schreef Mathijs1988 het volgende:
De plaats waar wij de afvoer maken is vaak/meestal wind. En daarbij meestal als de kachel aanstaat zijn de ramen gesloten.
Wie weet hoe ernstig ik hier rekening mee moet houden of dat dit wel meevalt.
Hmm, ik vind een slaapkamerraam 1 meter boven de afvoer nou niet echt 'niks aan de hand'. Ik zeg niet dat het direct een gevaar oplevert maar dit moet je zeker even goed uitzoeken.quote:Op dinsdag 29 november 2016 09:33 schreef machtpen het volgende:
[..]
Valt wel mee in de praktijk is er niks aan de hand , spijkers op laag water zoeken.
Bedankt voor uw uitgebreide antwoord. Ik weet alleen niet hoe ik hier een schets kan inladen?quote:Op dinsdag 29 november 2016 09:27 schreef Legwieh het volgende:
Je zit inderdaad met de verluchtingsfactor.
Hier heb je alleen mee te maken indien de ramen te gebruiken zijn als ventilatie opening (dwz het moeten draai-kiepramen zijn of ramen met dauerlufting) zijn het ramen die enkel draai-ramen is dit een zogenaamde spuivoorziening en heb je niet te maken met een verdunningsfactor.
In jullie geval zijn het dus ventilatie-openingen hier moet je rekening mee houden bij het plaatsen van de afvoer van een gashaard/gaskachel. Afhankelijk van het vermogen kun je de verdunningsfactor uitrekenen.
Standaard kun je een afstand aanhouden van +/- 2,5meter afstand van het hart van je afvoer tot aan de opening van je ventilatievoorziening. (bij kleinere toestellen is dit soms iets meer, bij grotere kan het wat meer zijn).
Als ik jullie was zou ik de vraag anders stellen, wil ik het risico lopen met slaapkamerramen? (ik persoonlijk niet en zou dus op zoek gaan naar een andere oplossing)
Wellicht dat je met wat verslepingen op een ander punt uit kunt komen met je uitmonding? Als je een tekeningen hebt van de woning wil ik best wel eens met je meekijken hoor.
Waarom zou je beneden een gaskachel aan laten als je gaat slapen?quote:Op dinsdag 29 november 2016 09:54 schreef GX3 het volgende:
[..]
Hmm, ik vind een slaapkamerraam 1 meter boven de afvoer nou niet echt 'niks aan de hand'. Ik zeg niet dat het direct een gevaar oplevert maar dit moet je zeker even goed uitzoeken.
Ligt er aan of er ook warmtebronnen zijn en hoe slecht het huis geīsoleerd is.quote:Op woensdag 30 november 2016 07:11 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Waarom zou je beneden een gaskachel aan laten als je gaat slapen?
Gaskachel op een lage stand heeft een hoog rendement, net zo hoog als een hr-cv. Met plaatselijk verwarmen gebruik je minder gas dan een cv die het hele huis stookt.quote:Op woensdag 30 november 2016 07:11 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Waarom zou je beneden een gaskachel aan laten als je gaat slapen?
uploaden via tinypic ofzo.quote:Op woensdag 30 november 2016 06:47 schreef Mathijs1988 het volgende:
[..]
Bedankt voor uw uitgebreide antwoord. Ik weet alleen niet hoe ik hier een schets kan inladen?
De ramen in de bovenste etage lijken mij draai-ramen zonder dauerlufting of kiepstand?quote:Op woensdag 30 november 2016 21:51 schreef Mathijs1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Hierbij de link
Ik zit te denken de afvoer ter hoogte van de klepramen te maken tussen beide ramen in.
Misschien dat dit duidelijkheid schept.
Indien het draai-kiepramen zijn. zou je de afstand moeten meten tussen de opening van de kiepstand, en de uitmonding van je rookgaskanaal.
Normaal gesproken hanteert met dan 1.80m vanaf de verdiepingsvloer. dusmoet je rookkanaal ongeveer op 40cm onder je verdiepingsvloer uitkomen (40cm + verdiepingsvloer + 1.80 is om en nabij de 2.5m)
Edit: link foto aangepast.
Ik zou het niet doen. Schoorsteen onder je raam is een no-go wat mij betreft.quote:Op donderdag 1 december 2016 21:02 schreef Mathijs1988 het volgende:
Boven zijn inderdaad gewoon normale draairamen, dus zou het wel kunnen volgens jullie?
Volgens het bouwbesluit mag je het dan gewoon zo maken.quote:Op donderdag 1 december 2016 21:02 schreef Mathijs1988 het volgende:
Boven zijn inderdaad gewoon normale draairamen, dus zou het wel kunnen volgens jullie?
Of dat natuurlijk esthetisch verantwoord is...quote:Op zaterdag 3 december 2016 16:00 schreef hottentot het volgende:
Je kunt ook aan de buitenkant omhoog gaan met een pijp.
Veiligheid > esthetiekquote:Op zaterdag 3 december 2016 16:31 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Of dat natuurlijk esthetisch verantwoord is...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |