abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21017313
keb hem ook afgelopen zat. gezien.. vond het een zeer vermakelijke film.. tis geen film waar will smith in spettert maar het is zeker het kijken waard.. de film was ook zo voorbij en dat is bij mij meestal een goed teken...
Dit keer zonder signature
  maandag 2 augustus 2004 @ 20:59:30 #127
80068 gfree
Rettekkettet, naar Beter Bed!
pi_21018617
Ik zat zaterdag ook per ongeluk bij de premiere, wel een goede avond gehad.

De sfeer van de film doet me heel erg denken aan Minority Report, maar dan eeeh.. met robots dus.
Will Smith vond ik te arrogant overkomen en had wel wat meer zelfspot mogen hebben..
Ook zaten er dingen in de film waarbij je gelijk geirriteerd denkt van "Dat kan toch nooit.. !". Maar als je door dat alles heen kijkt is het een erg fijne film.
Saubere Schuhe gefallen jedem!
pi_21026071
Wéér Will Smith die heel goed kan rennen, springen en vallen in een sci-fi film. Ik was niet onder de indruk.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_21032564
Bij t zien van deze film kreeg ik een beetje deja-vu gevoel naar de planet of the apes film, zelfde verhaal globaal dan.... :')
pi_21077191
wat met trouwens opvalt is dat mensen die hem niet gezien hebben de film afkraken en mensen die hem gezien hebben over het algemeen heel positief zijn over de film..

kijk maar eens op frontpage bij de review van deze film..
pi_21078488
wel ik heb hem gezien en vond hem niet zo sterk.... als je dat helpt
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_21078692
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 15:03 schreef Ericjuh het volgende:
wat met trouwens opvalt is dat mensen die hem niet gezien hebben de film afkraken en mensen die hem gezien hebben over het algemeen heel positief zijn over de film..

In hoeverre komt dat overeen met mensen die Asimov wel en niet hebben gelezen? Lijkt me een zinniger vergelijking want van mensen die de film afkraken zonder hem gezien te hebben hoef je je natuurlijk niets aan te trekken .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_21079507
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 15:51 schreef MadScientist het volgende:
wel ik heb hem gezien en vond hem niet zo sterk.... als je dat helpt
je vond hem niet sterk.. dat betekend niet dat je er nix aan vond.. conclussie die ik eruit trek is dat je je wel vermaakt hebt in de bios!
  donderdag 5 augustus 2004 @ 16:40:06 #134
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_21079723
Heb m gisteren ook gezien (de Digital Version ) en dit schreef ik er zojuist over in het "Welke film heb je pas gezien topic:
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 16:37 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren gezien in Kinepolis, Hasselt:

I,Robot (Digital Version
Chigago, t jaar 2035. Politie inspecteur Del Spooner (Will Smith) voert het onderzoek naar de moord op Dr. Alfred Lanning (James Cromwell), n vooraanstaand wetenschapper van US Robotics, n bedrijf dat Robots ontwikkeld. Algauw blijkt dat robot Sonny (Alan Tudyk) verdacht wordt van t plegen van de moord. Volgens de eigenaars van USR is dit onmogelijk want dat zou betekenen dat de robot de weteen van robotica overtreden heeft. En als dat mogelijk is, als robots de voor hun opgestelde wetten kunnen overtreden, dan kan niet hen stoppen en ligt de wereldmacht voor t grijpen en is de mense helemaal aan hen overgeleverd. Aan Spooner de taak om dat tegen te gaan...
I, Robot is n zeer aangename popcornfilm geworden. Voor mij was t net n flitsende videoclip van 1uur40minuten. Snelle (maar ook mooie) camerabewegingen, goede special effects. Jammer aan de film is de hoofdrol van Will Smith. De rol is m op lijf geschreven, en daar zit meteen t manco: wat hij in deze film neerzet hebben we al veels te vaak van m gezien. Het lijkt alsof z`n karakter uit Bad Boys zo n andere film is ingestapt. Erg jammer!
Maar verder is t zeker t kijken waard. Uiteraard niet de beste film ooit, maar goed voor n avondje vermaak .

IMDB Cijfer: 6,9/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
pi_21090562
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 16:31 schreef Ericjuh het volgende:
je vond hem niet sterk.. dat betekend niet dat je er nix aan vond.. conclussie die ik eruit trek is dat je je wel vermaakt hebt in de bios!
Ehm ik heb hem niet in de bios gezien als je begrijpt wat ik bedoel. Tsja ik heb me redelijk vermaakt, al zijn er legio films die je explosies e.d. bieden, ik werd niet echt geprikkeld zeg maar.
Maar de film zal over een jaar vergeten zijn, terwijl het boek na ruim een halve eeuw nog steeds een klassieker is (ja ik heb het dus gelezen)
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_21091023
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 15:03 schreef Ericjuh het volgende:

Wat een lulkoek. De enige mensen die ik ook maar één kritische noot heb horen slaken over dit actieprul zijn mensen mensen die het prul gezien hebben. De enige positieve reacties die ik gehoord heb zijn Aasimov-fans (die slechts spraken over het "fantastische" bronmateriaal), wat ik niet begrijp want een boekverfilming is meestal beroerd vergeleken met het boek. In dit geval dus weer.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 03:53:20 #137
67800 davidov
Human ^ Together
pi_21091152
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 22:31 schreef CrazyDutchPunk het volgende:

[..]

de wielen zitten achter die doppen!
in de toekomst hebben ze ballen als wielen

tzag er wel cool uit moet ik zeggen... wel een redelijke film vond ik het... minder actie als gedacht en meer verhaal (das mooi) overdosis aan mislukte Smith grappen zoals altijd....voor de rest prima... ik geef hem 4* van de 5
Love is all you need to know, and all you need to know is: Love is all you need.... to know
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 11:40:26 #138
37221 Ceriel
Rustig aan, hoor.
pi_21094656
Leuke film, ik heb 'm gisteren gezien.

Hoewel het moraal al ontzettend veel vaker in robot-films is vertoond en deze in mijn ogen niet bijster indrukwekkend te noemen is, is I, Robot een prachtig gestyleerde film met lekkere actie, diepgang in de personages en de nodige dosis spanning en humor.

Dit laatste ingrediënt met name door het weer leuke acteerwerk van Will Smith. Fantastisch, die man heeft zo'n eigen, geestige stijl dat bijna elke oneliner weer hardop lachen is.
"Sugar."
"What... "
"Sugar, for in my coffee."
"...Oh okay"
"...O Wait you thought I called yóu sugar."

De actiescènes zijn prachtig, met name degene met de vrachtwagens van waaruit honderden robots Spooner in de auto aanvallen.
Ook het kleurgebruik doet weer lekker futuristisch aan ala Minority Report en Paycheck.
En de robots zelf die imposant echt bewegen en er zo nu en dan (vooral tijdens de korte anarchie) echt even scary uitzien.

Ook het oog voor detail spreekt in het voordeel van I, Robot. Zo heeft de wereld omstreeks 2035 een enorme inflatie meegemaakt lijkt het, want drie biertjes kosten voor Spooner 48 dollar en Susan Calvin is tijdens een 'gewoon' ritje bang dat een motor ontploft omdat het klassieke ding nog op benzine rijdt.

ja, goede, stabiele film die meer dan het kijken waard is. Het moraal kennen we zoals eerder gezegd allang, maar I, Robot heeft deze verreweg 't best uitgewerkt in mijn opinie.
Every Not Is Truething
pi_21095526
Will Smith schrijft niet zijn eigen tekst kneus
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 21:51:18 #140
58276 nederhorror.nl
Wieken des Doods
pi_21106896
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 11:40 schreef Ceriel het volgende:
...diepgang in de personages...
Nederhorror leeft! | www.nederhorror.nl
pi_21108277
3 biertjes bij Hooters kosten ook 48 dollar nu al
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 01:18:10 #142
37221 Ceriel
Rustig aan, hoor.
pi_21112032
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 12:21 schreef Duiveltja het volgende:
Will Smith schrijft niet zijn eigen tekst kneus
Als je met je laatste uitlating op mij doelt zal dat wel heel erg laag bij de grond zijn en overschat ik nog steeds het IQ van de gemiddelde Nederlander.
Wat heeft een eigen stijl in gódsnaam te maken met het schrijven van eigen teksten? Ik hoop voor je dat ik me niet nader hoef te verklaren. (Overigens ben ik sterk van mening dat de scène waar ik op doel wel degelijk is aangepast door Will Smith zélf zodat dit gesprek deze vormen aannam.)

Edit: Degene die een ' ' plaatste over mijn uitspraak betreft diepgang in de personages in I, Robot: Vertel 'ns wat meer in plaats van enkel een smiley te posten die in deze context niet meer zegt dan: 'Ik ben gewoon lui, wellicht ook dom en hou simpelweg van tegen meningen ingaan zonder al teveel moeite te doen.'

[ Bericht 0% gewijzigd door Ceriel op 07-08-2004 01:49:55 ]
Every Not Is Truething
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 06:20:36 #143
67800 davidov
Human ^ Together
pi_21114022
will smith vind ik even grappig als met je nagels over een schoolbord gaan.

Mn haren gaan ervan recht overeind staan.....

Nee alleen de nies grap was echt grappig en goed getimed....de rest van de grappen hadden slechte timing of waren zelf niet grappig genoeg. Het was ook te merken aan de volle pathe zaal (300 man ofzo) het was geen mavo publiek of vol met andere mafkezen want bij iedere grap bleef het angstaanjagend stil... hier en daar moest er iemand zachtjes grinniken thats it. Slechts bij die ene grap barste de zaal los van het lachen, iets wat na 5 seconden ook wel weer over was.

Neej, voor mij is will smith hetzelfde pad afgegaan als die andere "komedie" negers, martin lawrence, will smith, chris tucker en voorop loopt eddie murphy...stuk voor stuk waren ze ooit grappig maar zijn ze nadat ze zo'n succes hebben een beetje mat geworden... alsof ze zo'n houding hebben van "ik ben toch wel leuk" vandaar ook dat de laatste films van eddie steeds min of meer floppen...

Maargoed de actie, de plaatjes, en het verhaal weten weer goed te maken waar smith hier en daar een steekje laat vallen...
Love is all you need to know, and all you need to know is: Love is all you need.... to know
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 12:31:32 #144
58276 nederhorror.nl
Wieken des Doods
pi_21117162
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 01:18 schreef Ceriel het volgende:
Edit: Vertel 'ns wat meer in plaats van enkel een smiley te posten die in deze context niet meer zegt dan: 'Ik ben gewoon lui, wellicht ook dom en hou simpelweg van tegen meningen ingaan zonder al teveel moeite te doen.'
Nou, nou. Spreek je iemand anders aan dat hij laag bij de grond is vanwege zijn reactie, om vervolgens op eenzelfde manier te reageren...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 01:18 schreef Ceriel het volgende:

(Overigens ben ik sterk van mening dat de scène waar ik op doel wel degelijk is aangepast door Will Smith zélf zodat dit gesprek deze vormen aannam.)
De rol is speciaal voor Will Smith geschreven, en dus naar "zijn stijl". Proyas zei in een interview altijd al Smith te willen hebben als Spooner.
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 12:55:35 #145
37221 Ceriel
Rustig aan, hoor.
pi_21117623
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 12:31 schreef nederhorror.nl het volgende:

[..]

Nou, nou. Spreek je iemand anders aan dat hij laag bij de grond is vanwege zijn reactie, om vervolgens op eenzelfde manier te reageren...
Ja excuses, daar heb je inderdaad gelijk in. Ik was even ontdaan ofzo.
Voor de rest ben ik het niet met je eens dat er totaal geen diepgang in de personages zit. Natuurlijk kon het beter en meer, maar de personages worden in mijn ogen op een degelijke manier neergezet en allemaal hebben ze een reden waarom ze zijn zoals ze zijn zodat je (ik in ieder geval) gaat meeleven met de personen. Natuurlijk loopt de film op de actie en is het een Hollywood Blockbuster, maar het kan allemaal zoveel slechter. Neem een King Arthur, dáár praten we over een dimensionale poppen.
Every Not Is Truething
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 14:26:32 #146
58276 nederhorror.nl
Wieken des Doods
pi_21119275
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 12:55 schreef Ceriel het volgende:
Voor de rest ben ik het niet met je eens dat er totaal geen diepgang in de personages zit.[/b]
Waar zit die diepgang dan die jij ziet?
  zondag 8 augustus 2004 @ 21:57:04 #147
60357 roxxe
Beter een hand in de lucht dan
pi_21140961
sjek this out: http://www.maddox.xmission.com/c.cgi?u=i_robot

deze film is eigenlijk één grote productplacement
dat ie (smith) z'n conversen in z'n zwart gat steekt
AND HERE HE IS!
HE THINKS THAT HE IS THE MOST IMPORTANT MANIN THE WORLD...ROXXE!!!
pi_21141047
Goh heb je dat nu pas door. Dit gebeurt al tijden in Hollywood hoor.
  maandag 9 augustus 2004 @ 05:32:29 #149
67800 davidov
Human ^ Together
pi_21147378
ja maar in deze film is het wel erg extreem, keer op keer inzoomen op het logo, en nog een keertje, en nog een keertje.... ook nog even uitgebreid het merk, model aan de orde brengen met een voetnoot dat hij nu in de etelage is.....

meh, en dan vonden ze james bond verschrikkelijk, want daar zag je een halve seconde 007 een philishave neerleggen...tsss tis wat :|
  maandag 9 augustus 2004 @ 10:14:03 #150
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21148636
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 21:57 schreef roxxe het volgende:
sjek this out: http://www.maddox.xmission.com/c.cgi?u=i_robot

deze film is eigenlijk één grote productplacement
dat ie (smith) z'n conversen in z'n zwart gat steekt
moet je eens een james bond aanzetten
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')