Oh ja die awkward berichtjes van luisteraars.quote:Op zondag 27 november 2016 21:55 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik ben benieuwd of ik dit jaar mijn zendtijd aan het einde van de uren kan verhogen ten opzichte van vorig jaar. Vorig jaar ben ik 3 keer te horen geweest door zo'n spraakberichtje te sturen via de app
Kachels van DRUquote:Op zondag 27 november 2016 22:01 schreef Cee het volgende:
[..]
Oh ja die awkward berichtjes van luisteraars.![]()
De zorgverzekeraar-reclames.![]()
![]()
Zo veel zin in.
Precies. Toen ik een puber was, was mijn smaak ook niet bestquote:Op zondag 27 november 2016 21:59 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ach, ik vind het al lang goed dat hij muziek luistert en geïnteresseerd is. De (goede/betere) smaak door de opvoeding komt nog wel.![]()
Gelukkig geen Borsato en Dotan. Hazes is wel hip geloof ik. Die hoor ik wel voorbij komen.quote:Op zondag 27 november 2016 22:00 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
dat gebeurt vaker met pubers, schijnt. De ene ondefinieerbare rap ofzo, weet ik het, de andere Nederlandstalig, met name Hazes en Borsato en oh ja, Dotan ook
Within Temptation, Nightwish en metalcore.quote:Op zondag 27 november 2016 22:00 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
dat gebeurt vaker met pubers, schijnt. De ene ondefinieerbare rap ofzo, weet ik het, de andere Nederlandstalig, met name Hazes en Borsato en oh ja, Dotan ook
ik vind Modern Talking nog steeds geweldig, net als toenquote:Op zondag 27 november 2016 22:02 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Precies. Toen ik een tiener was, was mijn smaak ook niet best
Producten voor dieren, terwijl half Nederland ze op dat moment aan het opvreten zijn...quote:Op zondag 27 november 2016 22:01 schreef Cee het volgende:
[..]
Oh ja die awkward berichtjes van luisteraars.![]()
De zorgverzekeraar-reclames.![]()
![]()
Zo veel zin in.
quote:Op zondag 27 november 2016 22:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Within Temptation, Nightwish en metalcore.
het kwam nog best goed met je na die ellendequote:Op zondag 27 november 2016 22:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Within Temptation, Nightwish en metalcore.
Ik luisterde ook Radiohead, The Cure en Muse on the side.quote:Op zondag 27 november 2016 22:04 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
het kwam nog best goed met je na die ellende
quote:Op zondag 27 november 2016 22:04 schreef Chiappucci het volgende:
Hier ook mijn lijstje:
https://stemmen.top2000.n(...)?page=1&q=&view=list
quote:
Boybands en Britpop, die van mij was prima.quote:Op zondag 27 november 2016 22:02 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Precies. Toen ik een puber was, was mijn smaak ook niet best
Ik vind mijn muzieksmaak vanaf medio 2007 ook nog steeds prima. Daarvoor echter, brrrrr.quote:Op zondag 27 november 2016 22:06 schreef Cee het volgende:
[..]
Boybands en Britpop, die van mij was prima.
Haha, dat is puur toeval. Wel een nummer dat langzaam maar zeker uit de lijst dreigt te vallen, dus ik dacht, laat ik er eens op stemmen. Ik word er altijd heerlijk melancholisch van.quote:
Jaren '80 schreef ik in vriendinnenboekjes bij 'Favoriete bands' BZN, Milli Vanilli en Queen.quote:Op zondag 27 november 2016 22:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind mijn muzieksmaak vanaf medio 2007 ook nog steeds prima. Daarvoor echter, brrrrr.
Lekker 80s welquote:Op zondag 27 november 2016 22:04 schreef Chiappucci het volgende:
Hier ook mijn lijstje:
https://stemmen.top2000.n(...)?page=1&q=&view=list
Ik vind het ook niet per se een slechte invloed hoor. Een paar jaar geleden was de lijst echt nog iets teveel een combinatie van stoffig en nieuwe rommel. Dat ze nu de deur hebben geopend naar artiesten als Arctic Monkeys en Arcade Fire juich ik alleen maar toe.quote:Op zondag 27 november 2016 21:34 schreef peaceman het volgende:
[..]
nee, volgens mij komt het doordat Radio 2 nogal slecht kan kiezen wat ze willen met de lijst.
Werden in eerdere jaren bewust platen uit de lijst gehouden; nu lijken ze weer totaal de andere kant op te gaan. Alles lijkt te kunnen. Wil je 35 nrs van dezelfde artiest invullen? Geen probleem. Wil je 100 lijstjes vanaf hetzelfde ip-adres versturen? Geen enkel punt.
Hierdoor hebben ook fanclubs best wel macht en grote invloed op de lijst.
En volgens radio 2 (en dit is een letterlijk antwoord op de vraag waarom nummers uit het lopende jaar in de lijst mogen komen) geven de nummers uit het lopende jaar een mooi tijdsbeeld.
Mijn inziens zou dat alles net wat beter kunnen, met een paar kleine regeltjes.
Daarnaast vind radio 2 het heel fijn dat alle leeftijden meeluisteren en stemmen.
Dit ventileren ze ook vrij veel. Kwantiteit is hun doel.
Dat zit zelfs in hun nieuwsberichten na de stemweek.
"3 miljoen stemmen! " En dan een berichtje erbij waardoor het lijkt alsof er 3 miljoen stemmers waren, maar dat is dus niet zo. Slim gedaan om mensen nog meer het gevoel te geven dat ze 'erbij' horen.
Het is gewoon een commercieel product wat goed uitgebuit wordt.
En ach dat gezeur op de lijst hoort er ook wel een beetje bij (waarom is er een -beperkte- keuzelijst? Waarom niet alles eigen keuze)(waarom staat Kensington er 6 keer in met hetzelfde nummer? De briljante teksten van Bløf, Celine Dion, kotsplay, 'jammer van die drummert', in welke band zat Robbie W ook al weer? Mani89 die staat te dansen in zijn onderbroek bij boybands...
laten we wel wezen, als alle muziek in de lijst geweldig was, zou het stukken saaier zijn hier op fok.
Het blijft een mooi fenomeen en vind ik het hier op fok altijd reuze gezellig in de week van kerst tot en met oud en nieuw.
Ik pikte mijn grootste foutjes er gewoon uit. In 2003 genoot ik al wel van Guns n Roses kan ik me herinneren.quote:Op zondag 27 november 2016 22:09 schreef Cee het volgende:
[..]
Jaren '80 schreef ik in vriendinnenboekjes bij 'Favoriete bands' BZN, Milli Vanilli en Queen.
Ik heb liever dat de helft van Nederland gewoon naar de Q-Music top 1000 luistertquote:Op zondag 27 november 2016 22:11 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet per se een slechte invloed hoor. Een paar jaar geleden was de lijst echt nog iets teveel een combinatie van stoffig en nieuwe rommel. Dat ze nu de deur hebben geopend naar artiesten als Arctic Monkeys en Arcade Fire juich ik alleen maar toe.
Maar waarom zou je oudere nummers die tot 2 jaar geleden in de lijst stonden ook meteen uit de keuzelijst gooien? Ze lijken het verjongen nu juist heel erg te forceren, terwijl dat van mij wat vloeiender had gemogen. Het leuke is dat ze wel gewoon half Nederland aan de radio krijgen in dat ene weekje, dat vind ik echt mooi, misschien moeten ze daarvoor ook wel dat soort geforceerde dingen doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |