Kijk het eerst wat langer aan voor je weer dezelfde fout maakt.quote:Op zondag 27 november 2016 15:47 schreef Balkondeur het volgende:
Sinds een paar maanden heb ik een serieuze relatie
Mensen zijn verschillend, mijn vrouw zou voor een weekendje langskomen en is niet meer weggegaanquote:Op zondag 27 november 2016 16:02 schreef halfway het volgende:
Zie het nou eerst even aan voordat je jezelf "weer" in de ellende stort, doe eerst eens weekenden en doe daar telkens een dag bij.
Ik snap je gevoelens van willen samenwonen, maar ik denk dat het verstandig is dat je even probeert na te denken zonder de roze bril van verliefdheid. Je kan natuurlijk ook gewoon 50-50 doen. 1 week bij hem en week bij jou bv.quote:Op zondag 27 november 2016 15:47 schreef Balkondeur het volgende:
Dag lieve wijze fokkers!
Sinds een paar maanden heb ik een serieuze relatie en het lijkt er op dat we allebei, over nog een paar maanden willen gaan samenwonen.
"Probleem" is alleen dat we allebei een eigen koophuis hebben. Zijn huis is het groots en daarmee dus de meest logische keuze om in te (beginnen met) gaan samenwonen, waarna we op termijn -zonder haast- kunnen gaan kijken naar een huis om samen te kopen.
Niet alleen heb ik een huis dat vrij makkelijk te verkopen is dmv terugkoopregeling, mijn huis staat ook nog eens in een wijk. in een stad, waar de woningverkoop al weer even aan het exploderen is. Geen probleem zou je denken. En dat is eigenlijk ook gewoon zo, ware het niet dat ik het gewoon eigenlijk (nog) niet WIL verkopen
Op de achtergrond spelen allerlei financiële motieven mee (waardestijging vooral eigenlijk) maar eigenlijk is gewoon de hoofdreden dat ik deze woning nog niet op wil geven. Zowel mijn partner als ik hebben ervaring met opnieuw moeten beginnen na een relatiebreuk en we zijn beiden met ons neus in de boter gevallen wat betreft onze huizen. Ik was (en ben) er zo blij mee en trots op, vind het echt zo'n beetje het gaafste huis wat je kunt bedenken, dus hoewel ik dolgraag met hem samen wil gaan wonen, zou ik dat het liefst doen zonder deze woning op te geven.
In ieder geval gedurende de "testrit" waarbij we samen in zijn huis wonen, zou ik dus gewoon graag beide woningen aan willen houden.
Wat zijn de mogelijkheden om dit te doen? En -uiteraard- het minste geld aan kwijt te zijn?
Ik zou het bijvoorbeeld gemeubileerd kunnen verhuren, het leeg kunnen laten staan met alles afgesloten, air b&b'n... Er zijn best veel mogelijkheden, met allemaal hun eigen haken en ogen.
Legaal verhuren mag/kan volgens mij alleen onder de leegstandswet en daar kom ik niet voor in aanmerking. Ik kan mijn huis immers altijd binnen 3 maanden kwijt. Illegaal verhuren kleven weer een hoop risico's aan.
Anyway, ik ben gewoon benieuwd hoe mensen die hier ook mee te maken hebben (gehad) hiermee om zijn gegaan.
Toevoeging: Verder betreft het een -niet volledig afgelost- appartement met een niet bijzonder aanwezige VVE en bewoners die zich niet te veel met elkaar bemoeien en niet te veel overlast voor elkaar veroorzaken. Hypotheekregels weet ik zo niet uit m'n hoofd, moet ik nalezen. Kan me niet voorstellen dat het mag.
Hahaquote:Op zondag 27 november 2016 15:47 schreef Balkondeur het volgende:
Sinds een paar maanden heb ik een serieuze relatie en het lijkt er op dat we allebei, over nog een paar maanden willen gaan samenwonen.
Ik vermoed dat TS niet van plan is zichzelf in te schrijven bij haar partner. Dan blijf je ook (illegaal) HRA houden.quote:Op zondag 27 november 2016 18:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Geen antwoord op je vraag, maar wel belangrijk in je financiële overwegingen: je recht op hypotheekrente-aftrek vervalt als je niet zelf in het huis woont.
Reken dat dus ook mee als je het zou willen verhuren!
Nope, ik hoop op een advies waar ik wat mee kan. Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die hier tegenaan loopt. Er moet toch iets zinnigs voor te verzinnen zijn in deze tijd van circulaire economieën, deeleconomieën en met het toenemende aantal singles en het afnemende aantal mensen die zich foreverever met dezelfde persoon settelen.quote:Op zondag 27 november 2016 22:07 schreef JoPiDo het volgende:
Het is niet mogelijk om legaal je huis te verhuren. Dat wist je al voor je dit topic ging openen, dus waarschijnlijk is je vraag hoeveel problemen of risico je loopt als je je toch waagt aan één van je genoemde opties.
Zou ik best willen wanneer ze het me ook weer netjes terugverkopen op het moment dat het allemaal niet zo uitpakt zo als ik het nu voor me ziequote:Op maandag 28 november 2016 11:42 schreef Leandra het volgende:
Nee hoor, je kunt het ook gewoon terugverkopen aan de woningstichting waarvan je het gekocht hebt, sterker nog; de kans is groot dat je dat zelfs zult moeten doen als je er niet meer woont en je inschrijft op het adres van je verkering, want in 99% van de koopgarantcontracten staat een verplichting tot zelfbewoning.
Je zult dan dus gewoon de hoofdbewoner van de woning moeten zijn.
Mogelijk kun je meer met zijn huis qua verhuur/verkoop.quote:Op maandag 28 november 2016 11:40 schreef Balkondeur het volgende:
Ik zie niet in wat we opschieten met in mijn huis gaan wonen ipv het zijneDan zitten we alsnog met 1 huis waar we iets mee moeten.
Hoezo zouden zij de woning voor jou beschikbaar moeten houden?quote:Op maandag 28 november 2016 11:44 schreef Balkondeur het volgende:
[..]
Zou ik best willen wanneer ze het me ook weer netjes terugverkopen op het moment dat het allemaal niet zo uitpakt zo als ik het nu voor me zieZal ze eens bellen om te informeren hoe zij hier in staan! Brb!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |