SPOILER: foto van een verse reeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Netjes gevild & uitgesneden natuurlijk.
Ik heb er twee mooie reebouten afgesneden, 2,4kg elk:
Op deze foto een beetje bleekjes, in werkelijkheid mooi donkerpaars.
Inmiddels hangen de bouten zo'n 24 uur, op de foto nog in een doekje maar inmiddels gewoon los.
Voorlopig hangen ze hier goed, niet te warm niet te koud.
Iemand tips? Hoelang laten hangen, hoe te bereiden?ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
De haasjes waren me teveel in contact geweest met de beschadigde ingewanden.quote:Op zondag 27 november 2016 10:07 schreef Sarasi het volgende:
Heb je nou alleen de bouten afgesneden?Hoeveel is er verloren gegaan dankzij de aanrijding (bloed, kapot)? Vergeet alsjeblieft de haasjes niet uit te snijden...
Ik heb wat moeite te geloven dat je wel netjes een ree kan villen, maar vervolgens niet meer weet wat je ermee moet doen.
SPOILER: reehuid haarzijdeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: reehuid onderkantOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Het is er nu 8,4 graden.quote:Op zondag 27 november 2016 09:58 schreef Fogel het volgende:
Niet te warm is hoop ik koeler dan 12-15 graden?
Oom van mijn ex hing die beesten altijd in zijn hut aan de nok, 40 'graaddagen', alvorens het dier te parteren.
Dus als het bij jou gemiddeld 10 graden is zou het 4 dagen moeten hangen. Maargoed, dat is voor een heel dier, al geparteerd misschien wat minder.
En moet je een aanrijding niet melden bij staatsbosbeheer ofzo?
quote:Op zondag 27 november 2016 10:22 schreef sigme het volgende:
[..]
De haasjes waren me teveel in contact geweest met de beschadigde ingewanden.
Maar alles wat ik niet eet komt bij de honden, dus er wordt niets verspild.
De huid kan er vast netter af, maar ik vond het best redelijk geslaagd.SPOILER: reehuid haarzijdeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zonde.SPOILER: reehuid onderkantOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je kunt misschien De Wilde Slager in Groningen even bellen? Hij werkt voornamelijk met afgeschoten wild, geeft workshops en kan je wellicht wel goed advies geven.
Your opinion of me is none of my business.
Mooi beest johquote:Op zondag 27 november 2016 10:26 schreef RobinOok het volgende:
Ah gossiepossie. Die huid ook zo op de grond.
*snif*
Arme Bambi.
quote:Op zondag 27 november 2016 10:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is er nu 8,4 graden.
Ik weet niet of de chauffeur een aanrijding zou moeten melden bij staatsbos, maar ik kan me er weinig bij voorstellen dat dat zou moeten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eet smakelijk!![]()
![]()
Tuurlijk.. ben ik ook met je eens.. Hier vond ik een afgestoten bokje doodgevroren achter in de tuin in de sneeuw een paar jaar geleden.. Ik had hem ook wel zien sjokken in zn uppie, en ik weet nu ook wel wat ik ermee zou doen, want wegrotten is doodzonde..quote:Op zondag 27 november 2016 10:56 schreef Reese het volgende:
Wie zegt dat Sigme bij een gebied van Staatsbosbeheer reed? Misschien was het wel van Natuurmonumenten! Of het Friesch of Gronings Landschap. De provincie wellicht. Of het Waterschap?
Ook dat beestje heeft geen naamkaartje om of een chip, misschien is ie wel van Duitse komaf. Volgens mij is een ree zolang ie leeft niemands eigendom. Daarna hoop ik dat al het aangereden wild bij mensen zoals Sigme terecht komt. Die het met zorg villen en met liefde bereiden!
Geen tips, Sigme, ik ben een eter, geen kok
Interessante tip! Ga ik opzoekenquote:Op zondag 27 november 2016 10:30 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Zonde.Je kunt misschien De Wilde Slager in Groningen even bellen? Hij werkt voornamelijk met afgeschoten wild, geeft workshops en kan je wellicht wel goed advies geven.
't Is geen haring!quote:Op zondag 27 november 2016 11:52 schreef valentijn101 het volgende:
Moet wild niet altijd een keer ingevroren worden voor het klaarmaken ivm het doden van eventuele parasieten?
Maar ik denk dat piet wel tips heeft voor het klaarmaken.
CUL / Het grote vraag Piet hoe maak ik het klaar topic - #61 Asper
Toffe gast; heb er een keer een slachtworkshop gevolgd. Zeker het proberen waard (en een goede plek om wild te kopen als je in de buurt bent).quote:
Bij wild zwijn kan een rondworminfectie (Trichinella) voorkomen waar je ernstig ziek van kunt worden. Bij reeën weet ik het zo niet, maar dat het geen haring is wil niet zeggen dat het veilig is.quote:
Klopt, maar invriezen helpt wel bij haringen is geen gebruikelijke (ik kan zelfs niks vinden over werkzaam/aangeraden oid) behandeling tegen parasieten in wilde zoogdieren.quote:Op zondag 27 november 2016 12:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Bij wild zwijn kan een rondworminfectie (Trichinella) voorkomen waar je ernstig ziek van kunt worden. Bij reeën weet ik het zo niet, maar dat het geen haring is wil niet zeggen dat het veilig is.
Ik denk dat ik een ree die zo onkoosjer aan z'n eind is gekomen niet rose durf te eten.quote:Op zondag 27 november 2016 12:29 schreef RobinOok het volgende:
Ik zou er eentje ontbenen en fatsoeneren en dan in zijn geheel/opgebonden, langzaam en op lage temperatuur rose proberen te braden. De andere in blokjes, samen met wat je van die ene over hebt (onderbeentje bijvoorbeeld) en daar een klassieke stoof van van maken. Die kun je ook makkelijk portioneren en invriezen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |