Komakie | vrijdag 25 november 2016 @ 22:46 |
![]() Deze post is aangevuld op 04-12-2016 De makers van onder andere Rollercoaster Tycoon 3 en de uitbreidingspakketten voor Rollercoaster Tycoon 2, hebben een nieuwe game, Planet Coaster. Planet Coaster is sinds 17-11-2016 uit de beta en verkrijgbaar in de Steam shop. Releasetrailer Tutorial video's https://www.youtube.com/r(...)net+coaster+tutorial Filmpjes van het developmentteam Gamescom Streams Gameplay beelden: Een oudere vergelijking van de 3 pre-release coaster games. Screenshots van spelers: ![]() ![]() ![]() ![]() YouTubekanalen van spelers (alfabetisch) AdfoTV BdoubleO100 ChitChad Ctop DeekFTW DeLadysigner Docm77 Flabaliki Geekism Keralis Laznye Nerd3 Northernlion Not So Leet Olli43 Rudi Rennkamel Sdanwolf Silvarret SPRidley De Steam Workshop Tienduizenden creaties kun je met één druk op de knop selecteren en terugvinden in je spel. Blader even en je vindt alles van hekjes tot attracties tot complete parken. http://steamcommunity.com/app/493340/workshop/ [ Bericht 1% gewijzigd door Danny op 05-12-2016 20:12:09 ] | |
richolio | vrijdag 25 november 2016 @ 23:43 |
Is dit spel aan te raden? Groetjes van een RCT3 fan | |
DX11 | vrijdag 25 november 2016 @ 23:44 |
Jammer dat de OP nooit meer geüpdate is. | |
mschol | zaterdag 26 november 2016 @ 01:29 |
je kan, als je een suggestie hebt het altijd bij de mods in feedback van gam neerleggen ![]() | |
44rdbei | zaterdag 26 november 2016 @ 01:53 |
Is het al weer zo laat... ![]() Morgen maar weer verder, hij is nog wel wat kaal. ![]() | |
mschol | zaterdag 26 november 2016 @ 02:09 |
een multi-level gebouw met alleen maar ATM's? | |
mschol | zaterdag 26 november 2016 @ 02:11 |
ik vind van wel, de coaster builder/tools schijnt enorm wennen te zijn voor rct3 bouwers (terwijl ik nooit aan die in 3 heb kunnen wennen, wat een draak) | |
DX11 | zaterdag 26 november 2016 @ 09:56 |
Ik heb deze OP gemaakt, en een nieuwe op maken via-via is wel erg onhandig. Degene die het nieuwe topic opent, zou natuurlijk ook zelf wat kunnen aanpassen. | |
Basp1 | zaterdag 26 november 2016 @ 10:00 |
Ga je een duckstad pretpark maken met het geldpakhuis van oom Dagobert als centraal punt. ![]() | |
44rdbei | zaterdag 26 november 2016 @ 10:03 |
Duckstad is wel het idee inderdaad ![]() | |
44rdbei | zaterdag 26 november 2016 @ 10:05 |
Sowieso een logo op de voor en achterkant van het gebouw. Voor de inrichting misschien een paar ATM's, eigelijk wil ik stapels geld overalgaan neerleggen maar weet niet of dat kan. | |
mschol | zaterdag 26 november 2016 @ 10:11 |
![]() ![]() | |
44rdbei | zaterdag 26 november 2016 @ 11:55 |
![]() | |
44rdbei | zaterdag 26 november 2016 @ 11:57 |
Ik vind deze tools eigelijk wel fijn. Ik mis alleen coordinaten zodat je alles op het oog recht moet zetten. | |
mschol | zaterdag 26 november 2016 @ 12:12 |
ik zet nu tijdelijk angle snapping aan op 0 graden zodat ik een baan weer recht kan krijgen. | |
Danny | zaterdag 26 november 2016 @ 12:28 |
Ik heb het vorige deel de OP nog een klein beetje van een update voorzien. Maar maak een mooie nieuwe post en ik gooi de inhoud ervan in de OP ![]() | |
44rdbei | zaterdag 26 november 2016 @ 17:32 |
Ik faal een beetje met die coasters ![]() | |
mschol | zaterdag 26 november 2016 @ 20:36 |
bugje ontdekt.. ik heb een mine coaster gebouwd, stuk ondergronds, later een stuk uitgehold zodat er water inkon.. en hij dus onder water doorgaat.. nu als hij boven komt krijg ik een water "splash" effect ![]() en ondergronds bouwen eens uitgeprobeerd, werkt ook: [ Bericht 11% gewijzigd door mschol op 26-11-2016 21:21:55 ] | |
mschol | zondag 27 november 2016 @ 03:25 |
voor de mensen die echt helemaal geen tijd in scenery willen steken: http://steamcommunity.com(...)/152390014788537678/ | |
waxmask | zondag 27 november 2016 @ 09:34 |
Ik zit te denken aan een MAD-Magazine-World met Alfred E. Neuman als mascotte en een 2 baans zwart witte Spy vs Spy achtbaan. en een Small World of Sergio Aragones.![]() ![]() ![]() | |
mschol | zondag 27 november 2016 @ 12:26 |
ben aan het rommelen, maar kan zo snel niet de juiste items vinden nogeen klein electriciteits huisje, western style ![]() | |
44rdbei | zondag 27 november 2016 @ 14:22 |
![]() | |
44rdbei | zondag 27 november 2016 @ 14:37 |
Ik laat hem even zo. Achtbanen erdoor heen laten lopen werkt niet echt. ![]() | |
44rdbei | zondag 27 november 2016 @ 17:49 |
![]() Iemand een idee waarom deze verlies blijft maken? er staan continue bezoekers in de lijn... | |
Fir3fly | zondag 27 november 2016 @ 17:51 |
Alles geprobeerd maar hij wil niet opstarten. Refund dus maar. | |
mschol | zondag 27 november 2016 @ 17:58 |
gewoon ticketprijs omhoog ![]() | |
44rdbei | zondag 27 november 2016 @ 19:37 |
Ik heb hem nu op 7 gezet, misschien helpt dat. ik wil de bezoekers ook niet wegjagen. ![]() | |
mschol | zondag 27 november 2016 @ 19:39 |
die accepteren hele hoge bedragen ![]() | |
Civilian | zondag 27 november 2016 @ 20:00 |
![]() ![]() ![]() M'n park entrance en een begin van de main street Eindelijk iets waar ik blij (genoeg) mee ben ![]() Sinds ik het spel heb, is het aantal attracties dat ik gebouwd heb op 2 handen te tellen. En ik heb niet eens 10 vingers ![]() | |
mschol | zondag 27 november 2016 @ 20:17 |
brugje geknutseld ![]() en eerder eens gerommeld met gebouwtjes:
| |
hiddit | zondag 27 november 2016 @ 20:49 |
Nice ziet er netjes uit ![]() | |
mschol | zondag 27 november 2016 @ 21:12 |
niet verkeerd ![]() nog steeds dingen aan et proberen enzo:
| |
richolio | zondag 27 november 2016 @ 22:01 |
Oh Planet Coaster is niet voor OSX zie ik? ![]() * richolio huilt in een hoekje | |
richolio | zondag 27 november 2016 @ 22:02 |
Oh volgens mij gaat dat niet gebeuren, lees ik nu. Dat vind ik wel echt jammer. | |
Civilian | zondag 27 november 2016 @ 22:07 |
Dual booten? ![]() | |
richolio | zondag 27 november 2016 @ 22:08 |
Meh.. Kan wel met Boot Camp Windows erop zetten, maar om dat nou allemaal te doen voor één spel | |
Moira | zondag 27 november 2016 @ 22:34 |
Yaaaasss ![]() ![]() Gelijk 4 uur gespeeld. Ontzettend lelijk park gemaakt ![]() ![]() | |
hiddit | zondag 27 november 2016 @ 22:36 |
Oefening baart kunst ![]() ![]() | |
jogy | zondag 27 november 2016 @ 22:55 |
Fuuuck, ziet er tof uit. Ik ben nu bezig met een sci-fi entrance, morgen ermee verder en dan post ik wel foto's. | |
44rdbei | zondag 27 november 2016 @ 23:09 |
Dat spel vreet tijd, opeens ben je 3 uur verder en is de avond om ![]() Dat deuntje gaat trouwens ook in je hoofd zitten. | |
Moira | maandag 28 november 2016 @ 00:04 |
Even anderhalf uur pauze gehad en weer verder ![]() ![]() Herkenbaar haha, en die soundtracks vind ik zo tof ![]() | |
renwan | maandag 28 november 2016 @ 00:34 |
De soundtrack staat gewoon op Spotify, waarom wist ik dit niet? ![]() | |
mschol | maandag 28 november 2016 @ 00:35 |
soundtrack is erg fijn inderdaad, vooral The Light In Us All blijft lang hangen.. ![]() | |
renwan | maandag 28 november 2016 @ 00:36 |
Ja die zit de komende uren wel weer in mijn hoofd denk ik ![]() | |
mschol | maandag 28 november 2016 @ 00:38 |
hier nog maar even moet zo echt gaan slapen ![]() | |
Moira | maandag 28 november 2016 @ 02:53 |
Bohh, net 2 uur bezig geweest met een enkel blueprintje ![]() ![]() | |
Civilian | maandag 28 november 2016 @ 10:14 |
Uit veiligheidsoverwegingen speel ik dit spel ook niet echt meer doordeweeks ![]() ![]() | |
44rdbei | maandag 28 november 2016 @ 10:17 |
Gewoon om half tien stoppen, beetje zelfbeheersing. | |
Civilian | maandag 28 november 2016 @ 10:19 |
Mja, dan begin ik net.. Het is pas half 10 op het moment dat ik een beetje toekom aan gamen of wat ![]() En zelfbeheersing is lastig als je geen besef hebt van tijd tijdens het gamen ![]() | |
44rdbei | maandag 28 november 2016 @ 10:22 |
Om half tien zou ik niet meer beginnen nee. je hebt minimaal een uur nodig, in een half uur kan je eigelijk niks doen. Gamen en dan gelijk je bed in werkt voor mij ook niet... | |
jogy | maandag 28 november 2016 @ 11:02 |
Ik ben nu wel zo ver dat ik met een groot gebouw meerdere grids in kan stellen zodat het niet zo in de weg zit en verharde vloeren kan maken door gewoon plafond tegels in de grond te proppen. [ Bericht 1% gewijzigd door jogy op 28-11-2016 11:19:21 ] | |
JochemP | maandag 28 november 2016 @ 11:18 |
Ik moet dit spel eigenlijk ook niet 's avonds spelen want ik ga dan verder in mijn droom, heel irritant ![]() | |
44rdbei | maandag 28 november 2016 @ 11:24 |
Ik ben daar nog niet echt mee bezig geweest. Ik vind het eerlijk gezegd wel zo makkelijk dat je alles in 1 grid in elkaar kan plakken. Die move tool (x) doet me trouwens erg denken aan 3Dmax/Blender, natuurlijk wel wat meer basic. Toen ik het zag snapte ik gelijk wat de bedoeling was. | |
44rdbei | maandag 28 november 2016 @ 11:25 |
Ik had dat ik in bed nieuwe dingen ging verzinnen en dan ook gelijk wil maken ![]() | |
jogy | maandag 28 november 2016 @ 12:40 |
Ik vind het irritant dat wanneer je 1 grid gebruikt dat de curved wall niet altijd goed past dus als je meerdere curved bochtjes wil maken dan kan het niet zonder dat je verschil hebt. | |
Moira | maandag 28 november 2016 @ 13:54 |
Ik heb vannacht ook over een rollercoaster gedroomd ![]() | |
44rdbei | maandag 28 november 2016 @ 14:02 |
Ik heb nog niet echt veel gespeeld met die curved walls... maar ik zal het vast nog zelf ondervinden. | |
Jerruh | maandag 28 november 2016 @ 15:05 |
Nu twee dagjes pielen aan een beetje Hollands themagebied. In principe werkt de game heerlijk, alleen mijn tracks en curbs van mijn paden zijn zwart, dus snel een nieuwe grafische kaart erin laten zetten ![]() [ Bericht 16% gewijzigd door Jerruh op 28-11-2016 15:10:41 ] | |
jogy | maandag 28 november 2016 @ 15:28 |
Waarom kan iedereen zo mooi vormgeven en komt het bij mij er altijd zo random uit ![]() ![]() | |
Komakie | maandag 28 november 2016 @ 15:29 |
Uh.... is dit wat ik denk dat het is??? | |
Moira | maandag 28 november 2016 @ 15:31 |
Kunst ![]() Ik merk dat ik hele creatieve en uitgebreide ideeën in m'n hoofd heb, maar mijn 'gamevaardigheid' nog niet voldoende ontwikkeld is om daar relatief kort over te doen ![]() ![]() Mijn doel is om ooit een geheel park heel tof en volledig gedecoreerd vorm te geven, maar ik gok dat ik daar dan in 2018 pas mee klaar zal zijn ![]() | |
jogy | maandag 28 november 2016 @ 15:35 |
Een gemuteerde centaur, toch? ![]() | |
jogy | maandag 28 november 2016 @ 15:39 |
dat is het bij mij ook wel, ik heb grootse ideeën maar matige knutselvaardigheden. Probleem wat er bij mij nog een keertje bij komt is dat wanneer ik ermee bezig ben ik ondertussen 15 andere ideeën heb gehad en ermee ben begonnen zodat het een onoverzichtelijk gehaast klotezooitje wordt. en dan heb ik er ook nog eens geen geduld voor dus kan je aan het gebouw precies zien waar ik ben begonnen (mooie details en zorgvuldig in elkaar gezet) en waar ik er klaar mee was. (amper detail, broddelwerk en uitstekende stukken vloer en muur). [ Bericht 0% gewijzigd door jogy op 28-11-2016 15:44:22 ] | |
44rdbei | maandag 28 november 2016 @ 15:39 |
Ziet er netjes uit ![]() Maar een grafische kaart moet je er eigelijk zelf in kunnen zetten, zo moelijk is dat niet. | |
Moira | maandag 28 november 2016 @ 18:10 |
Herkenbaar ja ![]() | |
Komakie | maandag 28 november 2016 @ 19:05 |
Oh ik zie er iets anders in. Die 2 schuine palen zijn ik mijn ogen armen. De rest mag je er bij verzinnen ![]() | |
Luctor.et.Emergo | maandag 28 november 2016 @ 20:51 |
Beginnetje gemaakt met Challenge park. Zelfs een simpel ingangsgebouwtje kost al veel tijd. | |
Moira | maandag 28 november 2016 @ 20:58 |
Ja he? ![]() ![]() | |
Luctor.et.Emergo | maandag 28 november 2016 @ 21:03 |
Ik ben iets van 1,5 uur bezig geweest en heb net een kasteelmuurtje om een binnenplaats gemaakt met drie uitgangen. Maar heb nog geen dak of zo. ![]() | |
mschol | maandag 28 november 2016 @ 21:40 |
herkenbaar | |
#ANONIEM | maandag 28 november 2016 @ 21:53 |
Ik ben gewoon begonnen met 1 shop en dat uitgebouwd (houten frame eromheen en gaan) naar meerdere shops in dezelfde stijl, dat gaat mij in ieder geval het beste af en uiteindelijk word je er best handig in ![]() | |
mschol | maandag 28 november 2016 @ 22:06 |
ik zit altijd met het punt dat wat ik wil vaak net niet kan omdat dat stukje niet beschikbaar is.. voorbeeldje: het liefst had ik dat middenstuk niet gehad, maar de lijnen van die bochten bij de oever kan je niet nabootsen met een ander scenery of building piece.. dus zit er een onregelmatigheid in en is dit de mooiste oplossing.. | |
#ANONIEM | maandag 28 november 2016 @ 22:08 |
Ah dat is wel heel herkenbaar ja ![]() ![]() | |
Moira | maandag 28 november 2016 @ 22:11 |
Ik ben mijn challenge park begonnen met een coaster (de goedkoopste blueprint ofzo), omdat die gelijk veel geld binnen harkt ![]() ![]() | |
Luctor.et.Emergo | maandag 28 november 2016 @ 22:16 |
Ik speel op medium, dus geloof dat ik nog niet genoeg geld heb voor een achtbaan. Vooralsnog trouwens gratis toegang tot het park en geld voor de attracties. | |
Moira | maandag 28 november 2016 @ 22:17 |
Ohja, dat lukt dan niet denk ik idd. Ik heb so far ook nog niet gecharged voor het park zelf, denk dat je park daar eerst vrij groot voor moet zijn voor je daarmee weg kunt komen bij je guests. [ Bericht 0% gewijzigd door Moira op 28-11-2016 22:18:22 (drie verengelsingen, chapeau (+1 verfransing)) ] | |
Luctor.et.Emergo | maandag 28 november 2016 @ 22:18 |
Ik vind het nu ook nog niet echt een park, met maar 2 attracties. | |
Moira | maandag 28 november 2016 @ 22:24 |
Whehe, gaat hier idd ook nog lang duren voor ik mijne een volwaardig park kan noemen ![]() Ik wilde laatst de boel wat opfleuren maar was er alweer wat klaar mee dat 't allemaal zo lang duurde als ik er echt aandacht aan ging besteden, dus toen maar overal wat bomen neergeplempt. 't Zijn nu 3 attracties in een bos ![]() | |
Luctor.et.Emergo | maandag 28 november 2016 @ 22:28 |
Ben je al verder dan ik. Ik heb bij mijn attracties nog helemaal geen aankleding gedaan. Voornamelijk ook omdat ik geen geld heb om er überhaupt iets te plaatsen. ![]() Maar ook omdat ik nog geen idee had hoe ik ze wil aankleden. | |
44rdbei | maandag 28 november 2016 @ 22:39 |
Ik heb mijn ingang niet af omdat het geld op was ![]() Maar ik heb wel deze vast gemaakt, jullie herkennen hem vast wel ![]() ![]() | |
mschol | maandag 28 november 2016 @ 22:41 |
ik vond het vooral jammer dat ik andere stukjes niet kon misbruiken om het toch goed te krijgen (lekker comples, 5/6 losse gebouwen omdat de grids net afwijken enzo ![]() dat had ik hierbij: de hoeken zijn losse gebouwen van concrete pillars ofzo, net op een afwijkend grid ![]() | |
#ANONIEM | maandag 28 november 2016 @ 22:46 |
![]() ![]() | |
mschol | maandag 28 november 2016 @ 23:01 |
mwha, grid uit bij bouwen van gebouwen zou al genoeg zijn.. nu heb je of 4 of 2 grid width,, gewoon geen grid biedt meer opties ![]() ik klooi nu vooral rond in de sandbox; beetje expirmenteren enzo wat mogelijk is.. | |
renwan | dinsdag 29 november 2016 @ 07:18 |
Haha al dat geklaag over het bouwen hier, herkenbaar ![]() Ik heb zelf de creativiteit van een walnoot dus ik probeer het niet eens meer, laat mij maar gewoon wat troep uit de Steam workshop neergooien, wat achtbanen ontwerpen en de boel uitlichten. Daar ben ik beter in dan in hele gebouwen ontwerpen ![]() | |
jogy | dinsdag 29 november 2016 @ 10:32 |
Ik begrijp wel dat ze een grid gebruiken als basis en over het algemeen is het ook wel oké eigenlijk. En je kan er relatief makkelijk omheen door gewoon uit de build modus te escapen en een 'nieuw' gebouw te starten zodat je onderdeel weer vrij plaatsbaar is. Als je daarna helemaal klaar bent kan je het alsnog met de multiselect opslaan als blueprint. | |
mschol | dinsdag 29 november 2016 @ 10:54 |
helemaal waar hoor, maar ik vind het zelf gewoon wat omslachtig om tusssen gebouw en niet gebouw te switchen | |
jogy | dinsdag 29 november 2016 @ 11:19 |
Eens, ik vind het ook een beetje aankloten. Iets meer vrijheid binnen het grid en eventueel de mogelijkheid om het 45 graden te draaien en ik zou al blij zijn. | |
Danny | dinsdag 29 november 2016 @ 19:11 |
Ik heb aan de OP een rijtje youtubers toegevoegd die Planet Coasteren. Gewoon even gezocht op planet coaster en de eerste resultaten gepakt. Als iemand nog een youtuber weet die erin zou moeten of kunnen, laat ff weten dan voeg ik die toe. Mag ook je eigen kanaal zijn als je die hebt ![]() | |
Jerruh | dinsdag 29 november 2016 @ 19:30 |
Super! Je hebt silvarret er al bij, die vent is echt geniaal met decors en realisme! | |
Danny | dinsdag 29 november 2016 @ 19:35 |
Silvarret is bizar. Die heeft wat tijd teveel geloof ik ![]() | |
Moira | dinsdag 29 november 2016 @ 19:38 |
Dit ja ![]() ![]() | |
Danny | dinsdag 29 november 2016 @ 19:41 |
Is silvarret een Nederlander? ![]() | |
Moira | dinsdag 29 november 2016 @ 19:48 |
Wist je dat niet? ![]() ![]() | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 29 november 2016 @ 20:33 |
Silvarret ![]() | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 29 november 2016 @ 20:34 |
Mijn parkje maakt al een klein winstje ![]() | |
Civilian | dinsdag 29 november 2016 @ 21:51 |
![]() ![]() Simpel ondergronds toiletgrotje gemaakt ![]() | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 29 november 2016 @ 22:10 |
Simpel noemt ie dat. ![]() Doet me er gelijk aan denken dat ik nog lichtjes in mijn park moet plaatsen. AAHHH ![]() | |
EnGCatjuh | dinsdag 29 november 2016 @ 22:28 |
Omdat Cities:Skylines net een update heeft uitgebracht, met bijbehorende problemen met mods, weer even Planet Coaster gespeeld. Twee avonden werk in mijn ingang tot nu toe. Nogal zakelijk, maar dat is in dit geval dan ook de bedoeling ![]() ![]() ![]() | |
Jerruh | dinsdag 29 november 2016 @ 23:03 |
Hehe, ik ben niet echt een goeie met computers en het is een laptop ![]() | |
Jerruh | dinsdag 29 november 2016 @ 23:05 |
Echt he! Ik heb zijn tips om daken custom te maken eens geprobeerd en ben nu bezig met een Magna Plaza achtig torentje. | |
Danny | woensdag 30 november 2016 @ 07:09 |
Mijn discversie van de game doet het niet, iemand tips?![]() (bron: https://www.reddit.com/r/(...)ont_run_suggestions/ ) | |
Asschen_sukar | woensdag 30 november 2016 @ 07:24 |
![]() ![]() ![]() Op een lage resolutie trekt m'n pc een vol park gelukkig wel. Dus nu ook langzaam aan begonnen aan het bouwen van een park. Moet wel even flink wennen aan de coaster bouw functie. Laat staan de scenery. Het is vrij overdonderend hoeveel je allemaal kan. Zeker als je ziet wat er allemaal op de workshop staat. ![]() | |
Luctor.et.Emergo | woensdag 30 november 2016 @ 08:15 |
Ziet er mooi uit. | |
jogy | woensdag 30 november 2016 @ 09:25 |
Die silvarret is echt een tovenaar, wel een paar goede dingen van hem geleerd met die paden en eigenlijk alles maar het zorgt er alleen maar voor dat ik het nog minder goed in elkaar kan proppen ![]() ![]() | |
Luctor.et.Emergo | woensdag 30 november 2016 @ 09:32 |
Omdat Silvarret (en andere youtubers) zulke mooie dingen kunnen maken, vallen de dingen die ik zelf in elkaar kan zetten altijd zo ontzettend tegen. ![]() | |
jogy | woensdag 30 november 2016 @ 09:37 |
Ja dat ook maar ik was al teleurgesteld in mijn kunnen voor ik die gozer heen en weer zag klikken als een Tasmaanse duivel. Maar ik denk wel dat ik er meer hulp van heb gekregen dan de klap op mijn ego pijn deed. Ik wist helemaal niet dat je een plein kon maken van een path door grid aan te zetten bijvoorbeeld ![]() | |
Luctor.et.Emergo | woensdag 30 november 2016 @ 09:38 |
Dat is ook pas mogelijk sinds de beta. | |
dimmak | woensdag 30 november 2016 @ 09:41 |
![]() | |
Moira | woensdag 30 november 2016 @ 10:31 |
![]() Ik heb gister nog een stream gezien van mensen die hun park en achtbaan Plant Coaster noemden, en allerlei plant-achtige dingen aan hun achtbaan hingen. Bij de ingang hadden ze dan zo'n groot 'planet coaster' sign neergezet en de 'E' afgedekt ![]() | |
jogy | woensdag 30 november 2016 @ 12:04 |
Oké, ik ga het anders aanpakken, volgens mij kan ik het wel maar moet ik gewoon eerst een schets maken van de algemene opmaak van de ingang zodat ik die aan kan houden. Als ik dan random brainfarts krijg kan ik ze eventueel onder controle houden omdat ik een plan heb. Zijn er handige freeware programmaatjes waar je makkelijk simpele uitlijningen/schetsen kan maken (hoeft geen hoog detail te hebben)? Of is pen en papier alsonog het handigst? | |
over_hedge | woensdag 30 november 2016 @ 12:09 |
paint | |
jogy | woensdag 30 november 2016 @ 12:22 |
Dan doe ik wel een kladblok met een pen ![]() | |
hiddit | woensdag 30 november 2016 @ 12:44 |
Dan lijkt me op papier wel het makkelijkste. En met potlood kan je het ook nog gummen en makkelijk verandere. | |
over_hedge | woensdag 30 november 2016 @ 13:06 |
In dat geval: paint | |
mschol | woensdag 30 november 2016 @ 13:07 |
excel, kan je gelijk een grid aanhouden ![]() | |
jogy | woensdag 30 november 2016 @ 13:10 |
Nee.
![]() | |
44rdbei | woensdag 30 november 2016 @ 14:25 |
Maak even een foto van je schets ![]() | |
Luctor.et.Emergo | woensdag 30 november 2016 @ 14:41 |
Silvarret, Keralis en De-Lady-signer | |
jogy | woensdag 30 november 2016 @ 17:08 |
Dat is het nog niet eens waard joh ![]() ![]() | |
Divje | woensdag 30 november 2016 @ 17:13 |
Mooie spatel op een grill. Wat een oog voor detail, dat ei snoepje ![]() ![]() | |
jogy | woensdag 30 november 2016 @ 17:16 |
Dat is een fontein ![]() | |
Divje | woensdag 30 november 2016 @ 17:17 |
Ahhh. Oh! Maar, word die fontein rond of vierkant rechthoekig? | |
Divje | woensdag 30 november 2016 @ 17:19 |
Ik wil ook spelen ![]() Vermaak me nu met Silvarret's filmpjes, en daardoor wil ik eigenlijk ook niet meer spelen ![]() | |
jogy | woensdag 30 november 2016 @ 17:20 |
Vierkant bakje met een ronde fontein, denk ik. Kan uiteindelijk ook een winkel worden voor hoedjes, of een wc. | |
Divje | woensdag 30 november 2016 @ 17:27 |
Je bent wel flexibel in je planning ![]() | |
44rdbei | woensdag 30 november 2016 @ 19:31 |
Ik dacht meer aan een stopcontact ![]() | |
44rdbei | woensdag 30 november 2016 @ 19:32 |
Meer voorbereiding dan ik heb, en ik heb na een week nog steeds geen fatsoenlijke entrance. | |
jogy | woensdag 30 november 2016 @ 19:34 |
Ik voel je pijn, daarom deze wanhoopsdaad. ![]() | |
Luctor.et.Emergo | woensdag 30 november 2016 @ 20:10 |
Als ik er aan denk zal ik van 't weekend eens een plaatje maken van mijn huidige ingang. ![]() | |
mschol | woensdag 30 november 2016 @ 22:00 |
ik bedenk mij dat ik de information kiosk van rct mis, die kon je aan 4 kanten benaderen als guest ![]() | |
Danny | woensdag 30 november 2016 @ 22:05 |
maak je een vierkantje van vier kiosks ![]() ![]() | |
44rdbei | woensdag 30 november 2016 @ 22:13 |
Resultaat van vanavond; ![]() Niet eens zelf bedacht maar nagemaakt, ik begrijp nu wel beter hoe je die huizen enzo maakt. dus kan dit als basis gebruiken bij volgende huisjes. Eigenlijk wilde ik verder met mijn trein brug, maar die komt dit weekend dan wel af. | |
Danny | woensdag 30 november 2016 @ 22:16 |
wow ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 30 november 2016 @ 22:18 |
Zelfde effect wel ![]() @44rdbei: Vet netjes! [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2016 22:18:17 ] | |
Danny | woensdag 30 november 2016 @ 22:20 |
Wat mij opvalt bij bv Silvarret is dat hij werkt met facades. De achterkant van zijn huisjes doet hij vrijwel niets mee, omdat je die als 'gast' toch niet ziet. En dat is helemaal niet zo'n rare benadering eigenlijk... | |
#ANONIEM | woensdag 30 november 2016 @ 22:24 |
Klopt, wel zo realistisch ook, meestal kun je de achterkant niet benaderen in echte pretparken, en als je het wel kunt zien staat de achterkant vaak half verscholen achter andere attracties ![]() | |
Divje | woensdag 30 november 2016 @ 22:30 |
Can't be unseen. | |
bitterbal | woensdag 30 november 2016 @ 23:02 |
Dit spel ![]() Jammer van mijn pc ![]() | |
Danny | woensdag 30 november 2016 @ 23:07 |
![]() Ik ga maar gewoon slapen... | |
dimmak | donderdag 1 december 2016 @ 08:18 |
Ja hoor ![]() | |
mschol | donderdag 1 december 2016 @ 08:38 |
ik krijg bij het zien van die video's het idee dat hij objecten kan scalen ofzo.. maar dat kan helemaal niet ![]() | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 1 december 2016 @ 08:59 |
Ziet er erg mooi uit. ![]() Ik kan daar enkel van dromen. ![]() | |
jogy | donderdag 1 december 2016 @ 09:14 |
Hmpf. Dit spel frustreert me meer dan ik had willen verwachten. Ook met de schets ging het nergens heen. Terug naar de tekentafel. | |
44rdbei | donderdag 1 december 2016 @ 09:14 |
Volgens mij was ik gisteren niet helemaal helder, ik krijg nu onterechte credits. Ik had gewoon tutorial gevolgd. Stelt niet veel voor. Maar dit is denk ik wel de manier om het te leren. Ik kan nu hier op verder bouwen. [ Bericht 3% gewijzigd door 44rdbei op 01-12-2016 09:20:35 ] | |
jogy | donderdag 1 december 2016 @ 09:25 |
Moet ik denk ik ook maar gaan doen, dat gewoon er in duiken en kijken waar ik uit kom werkt niet echt, gewoon een paar how-to's volgen. | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 1 december 2016 @ 09:30 |
Maar dat huisje dat je postte eerder had je toch zelf gemaakt? | |
bagpiper001 | donderdag 1 december 2016 @ 10:30 |
Ik heb hetzelfde gedaan, eerst een hoop geklooi, mede door dit soort tutorials krijg je de mechanics een stuk beter door en ik merk dat ik ook gelijk inspiratie krijg om zelf dingen te bouwen. Het nadeel is een beetje dat mijn baas verwacht dat ik 40 uur werk deze week voor mijn salaris ![]() | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 1 december 2016 @ 10:42 |
Hier ook. Anders kon ik overdag de tutorials gaan kijken. | |
jogy | donderdag 1 december 2016 @ 10:42 |
Ja, gisteren ook even een path tutorial gekeken en daaruit blijkt wel dat de tooltips van het spel verschrikkelijk zijn, je kan zoveel meer en makkelijker werken met de paths dan op het eerste gezicht lijkt. | |
bagpiper001 | donderdag 1 december 2016 @ 10:50 |
Dit en het feit dat het me 2 uur kost om een gebouwtje neer te zetten, vervolgens nog 2 uur om een leuk pad aan te leggen en je dan eigenlijk nog geen park hebt, zegt wel genoeg. Vroegah, toen ik RCT 1 speelde had ik in 4 uur de eerste 2 parken al gehaald met dikke winst en alles volgebouwd ![]() Ik merk dat ik die paden echt irritant vind op sommige momenten, zeker met het snappen ![]() ![]() | |
Danny | donderdag 1 december 2016 @ 10:56 |
Linkjes naar tutorials zijn welkom. Die kunnen evt in de OP gezet worden ![]() | |
Jerruh | donderdag 1 december 2016 @ 11:11 |
Ziet er goed uit! | |
44rdbei | donderdag 1 december 2016 @ 11:24 |
Ja, dat huisje had ik wel zelf gemaakt. Maar een tutorial maakt dingen wel een stuk makkelijker. | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 1 december 2016 @ 11:26 |
Ik twijfel of het mij na het kijken van een tutorial wel lukt. ![]() | |
44rdbei | donderdag 1 december 2016 @ 11:28 |
Ja, zou ik wel doen. Ik dacht dat ik met mijn basis kennis van 3D max dit ook wel even zou doen. Maar er zijn veel handigheidjes die je even moet weten, | |
44rdbei | donderdag 1 december 2016 @ 11:29 |
Gewoon stukje voor stukje kijken en dan na doen. moet lukken. | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 1 december 2016 @ 11:41 |
Van 't weekend eens doen dan. | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 1 december 2016 @ 11:43 |
Iemand had hier toch eens een linkje gestuurd met de sneltoetsen? Maar kan die niet meer vinden. ![]() | |
Sarasi | donderdag 1 december 2016 @ 11:51 |
Ik blijf de filmpjes kijken want mén wat ziet dit er tof uit. Maar de enige computer in mijn buurt die het zou kunnen draaien is de MacBook van m'n moeder en daar mag ik geen Windows opzetten. ![]() | |
jogy | donderdag 1 december 2016 @ 13:12 |
Goeie, ik zal de video nog even terugzoeken. | |
Gutanoth | donderdag 1 december 2016 @ 13:17 |
Van de paden bedoel je? | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 1 december 2016 @ 13:21 |
Nou eigenlijk van alles. Z voor draaien. Verder weet ik eigenlijk geen sneltoetsen. ![]() | |
Gutanoth | donderdag 1 december 2016 @ 13:30 |
Oh, van het paden leggen weet ik het allemaal wel, maar van de rest niet echt | |
Moira | donderdag 1 december 2016 @ 13:35 |
Ik weet ook ctrl-D voor dupliceren, en ctrl-X voor dupliceren en naar 'gedetailleerd aanpassen'. En dan gewoon X om te toggelen tussen de horizontale en verticale assen en de roterende dingessen. Oh en T om de cameramodus te toggelen. | |
Gutanoth | donderdag 1 december 2016 @ 13:37 |
Hopelijk heb je er iets aan ![]() | |
Moira | donderdag 1 december 2016 @ 13:38 |
Held ![]() Ik zit mobiel maar een andere mod wil deze vast even in de OP gooien ![]() | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 1 december 2016 @ 13:41 |
JA ![]() | |
Gutanoth | donderdag 1 december 2016 @ 13:42 |
Geen probleem ![]() | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 1 december 2016 @ 13:50 |
Heb ze gelijk even naar de printer gestuurd en afgedrukt. | |
Gutanoth | donderdag 1 december 2016 @ 13:55 |
Ik had ze eerst als plain text naar fok gekopieerd, maar de opmaak was dan helemaal verneukt, dus heb het zo maar gedaan ![]() | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 1 december 2016 @ 13:58 |
Nu komt het er wel mooi uit bij het printen. ![]() | |
DX11 | donderdag 1 december 2016 @ 14:49 |
Eerst even inverten in paint? (niet zelf geprobeerd maar moet werken lijkt me) [ Bericht 0% gewijzigd door DX11 op 01-12-2016 22:04:07 ] | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 1 december 2016 @ 14:52 |
Heb het al uitgeprint op kantoor, dus het maakt mij al niet meer uit. | |
jogy | donderdag 1 december 2016 @ 15:10 |
In de openingspost geplaatst ![]() | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 1 december 2016 @ 15:16 |
Goed bezig ![]() | |
Blaadjes | donderdag 1 december 2016 @ 15:48 |
Ben toch ook maar begonnen. Hoe plant ik een boom en is er ook sneltoets voor water geven? | |
jogy | donderdag 1 december 2016 @ 15:51 |
ctrl-W | |
Blaadjes | donderdag 1 december 2016 @ 16:04 |
Tis zo logisch. | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 1 december 2016 @ 18:12 |
Ben weer thuis, nu even de filmpjes uit het topic van vandaag kijken. | |
44rdbei | donderdag 1 december 2016 @ 18:31 |
Wat ik trouwens het meeste mis is sneeuw. Je kan niet echt een winter landschap maken ofzo. Je kan hooguit witte platen op de grond leggen maar dat is het net niet. | |
Gutanoth | donderdag 1 december 2016 @ 19:22 |
Zijn jullie in heel GAM mod? want dan zou ik graag dit in de PS4 OP hebben: vrijdag 4 november 2016 10:56 schreef Gutanoth het volgende: ![]() Probeer het al 2 of 3 topics achter elkaar zonder succes ![]() | |
Moira | donderdag 1 december 2016 @ 19:24 |
Haha, ben geen GAM-mod maar kan het wel ff voor je aanpassen. Is gefixt ![]() | |
jogy | donderdag 1 december 2016 @ 19:26 |
Nevermind, Moira to the rescue. | |
Gutanoth | donderdag 1 december 2016 @ 19:31 |
Top! eindelijk ![]() | |
DX11 | donderdag 1 december 2016 @ 22:03 |
Whehe oeps bedoelde inverten uiteraard | |
mschol | donderdag 1 december 2016 @ 22:23 |
balen dat planet coaster niet werkt op mijn pipo w6 ![]() dan had ik hem op vakantie kunne spelen | |
44rdbei | donderdag 1 december 2016 @ 23:02 |
Steam remote een optie? | |
Danny | donderdag 1 december 2016 @ 23:05 |
http://www.laptopshop.nl/(...)?99880=119249,117226 Hebben allemaal een GTX1060 of 1070 aan boord. Je zult misschien alleen je vakantie een jaartje uit moeten stellen ![]() | |
mschol | donderdag 1 december 2016 @ 23:11 |
thuis in NL mijn steam laten streamen (d.m.v. teamviewer...) en dan in frankrijk met tablet gamen? das wat omslachtig ![]() daar zou ik mijn vakantie niet voor hoeven uit te stellen.. maar vind het gewoon zonde, want ik gebruik het ding praktisch alleen op vakantie ![]() | |
Danny | donderdag 1 december 2016 @ 23:34 |
Neem gewoon je rig mee ![]() | |
mschol | donderdag 1 december 2016 @ 23:45 |
![]() 15 december gratis content update: https://forums.planetcoas(...)Coaster-Update-1-0-2 | |
Danny | donderdag 1 december 2016 @ 23:51 |
Ja, had het gezien. Ik hoop zo dat er winter-terrainpaint bij zit. Sneeuw en ijs enzo. En wat bevroren bomen en ijspegels. En ik wil regen, onweer, sneeuw en hagel. RCT1 en 2 waren fantastisch als het regende en onweerde ![]() | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 2 december 2016 @ 00:09 |
Paraplu's verkopen voor 7,50 ![]() | |
jogy | vrijdag 2 december 2016 @ 00:24 |
Eindelijk iets waar ik tevreden mee ben. Nog lang niet klaar verder ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door jogy op 02-12-2016 00:36:10 ] | |
Danny | vrijdag 2 december 2016 @ 06:48 |
![]() | |
44rdbei | vrijdag 2 december 2016 @ 09:11 |
En dan het hele park met dezelfde paraplu zien lopen ![]() | |
44rdbei | vrijdag 2 december 2016 @ 09:14 |
Ziet er netjes uit ![]() | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 2 december 2016 @ 09:16 |
Ja precies. | |
jogy | vrijdag 2 december 2016 @ 09:20 |
![]() | |
Justinn | vrijdag 2 december 2016 @ 10:47 |
Extreem verslavend spel zeg, alleen het aanleggen van paden werkt totaal niet intuitief. Zeker wanneer je een strak pad wil aanleggen en de hoogte in wil. Iemand tips? | |
jogy | vrijdag 2 december 2016 @ 10:59 |
Deze tutorial is wel handig ![]() In het kort kan je dus met sneltoetsen z en x je paden strakker maken en je kan ook je pad creëren door op het knopje 'grid' te klikken en je kan ook vierkanten neerleggen. | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 2 december 2016 @ 17:08 |
Ik heb net filmpje van Flabaliki gekeken dat hij bezig is met triggers in river rapids en ik vroeg me af of je de triggers ook uit kan schakelen op het moment dat er een bootje langskomt ipv dat je de trigger inschakelt. Dus bijvoorbeeld je hebt een waterstraal en op het moment dat er een bootje langskomt, stopt die waterstraal. | |
Justinn | vrijdag 2 december 2016 @ 19:59 |
Thanks! | |
44rdbei | vrijdag 2 december 2016 @ 22:47 |
Voor als je niet elke keer naar de juiste houte plank wil zoeken ![]() ![]() | |
mschol | vrijdag 2 december 2016 @ 23:16 |
24uur Bo die PC gaat streamen voor het goede doel op de 19de ![]() http://steamcommunity.com(...)l/289750474009452908 | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 2 december 2016 @ 23:19 |
Op maandag. Dan moet ik gewoon werken. ![]() | |
mschol | vrijdag 2 december 2016 @ 23:21 |
ik ook ![]() | |
44rdbei | zaterdag 3 december 2016 @ 00:11 |
villa kakelbont; Het is niet helemaal wat ik gehoopt had maar ben niet helemaal ontevreden, Misschien moet ik nog wat met die ramen doen ofzo.![]() | |
mschol | zaterdag 3 december 2016 @ 00:14 |
muren en daken zijn standaard onderdelen? (dus niet b.v. voor een dak een ander onderdeel gepakt en die heel vaak gebruikt?) | |
44rdbei | zaterdag 3 december 2016 @ 00:23 |
Dit zijn gewoon standaard onderdelen, het is een beetje trial en error om de juiste kleuren te krijgen. Sommige muren en daken hebben geen kleur optie en sommige zien er opeens heel raar uit als ze groen of roze maakt. | |
Moira | zaterdag 3 december 2016 @ 03:03 |
wat tof ![]() | |
Gutanoth | zaterdag 3 december 2016 @ 09:30 |
Je kan ook de trigger zo instellen dat hij net klaar is met spuiten als je bootje langs komt. Dat is het enige dat ik me kan bedenken. | |
44rdbei | zaterdag 3 december 2016 @ 10:13 |
Dankje ![]() | |
44rdbei | zaterdag 3 december 2016 @ 10:50 |
Ik wil verder knutselen maar ik moet eerst gaan leren ![]() | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 3 december 2016 @ 18:23 |
Zoals beloofd: Ingang van het park. 'Binnenkant' van het gebouw na ingang van het park met een Chief Beef en Cosmic Cow en toiletten. Overzicht van de rides die ik momenteel in het park heb. | |
44rdbei | zaterdag 3 december 2016 @ 20:16 |
Ziet er leuk uit ![]() Ik ben net ook begonnen om een echt park te maken in plaats van rommelen in de sandbox mode | |
Civilian | zaterdag 3 december 2016 @ 20:46 |
![]() Wel super lelijk dat de ingangen smaller zijn dan de uitgangen ![]() Dat soort dingetjes kunnen mij best irriteren ![]() | |
jogy | zaterdag 3 december 2016 @ 22:16 |
Ingang Binnenkant van hoofdgebouw [ Bericht 13% gewijzigd door jogy op 03-12-2016 22:35:31 ] | |
44rdbei | zaterdag 3 december 2016 @ 22:41 |
![]() Vooral die binnenplaats is mooi, die hofjes kloppen precies. | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 3 december 2016 @ 23:23 |
Hoofdgebouw is nog lang niet klaar. Moet sowieso nog een bord met de naam van het park op. Daarnaast wil ik het gebouw eigenlijk overdekt maken, maar nog niet genoeg geld en inspiratie wat ik er mee wil verder. | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 3 december 2016 @ 23:24 |
![]() | |
44rdbei | zondag 4 december 2016 @ 00:12 |
![]() Dit is mijn huidige park. Volgende project wordt de ingang. Die heb ik in principe al klaarstaan als blue print maar ik heb even het geld niet om hem te importeren. Oh ja, die wc ![]() Dat Pipi huis gaat daar nog weg denk ik, past niet echt bij dat andere gebouw. | |
Civilian | zondag 4 december 2016 @ 02:37 |
![]() ![]() Hoewel ik wel tevreden was met mijn "mining" park entrance, wilde ik toch een iets neutralere ingang hebben. Iets dan niet gelijk het hele theme van 't park bepaald. Dus nu deze gebouwd, inclusief een treinstation ![]() | |
Asschen_sukar | zondag 4 december 2016 @ 06:54 |
Stom eigenlijk dat ik er zelf niet opgekomen ben, maar dat is wel een briljante manier om mooie trappen te maken ![]() En inderdaad, zwaar irritant dat de ingang anders is qua breedte. Ik moet ook eens iets van een standaard stationsgebouw gaan knutselen. Ben nu iedere keer opnieuw het wiel aan het uitvinden. | |
Luctor.et.Emergo | zondag 4 december 2016 @ 08:33 |
Ziet er strak uit. Zou volgens mij wel wat meer verlichting mogen hebben. | |
Civilian | zondag 4 december 2016 @ 11:31 |
Ja ![]() | |
Luctor.et.Emergo | zondag 4 december 2016 @ 11:49 |
In mijn park heb ik nog helemaal geen verlichting. ![]() ![]() | |
Civilian | zondag 4 december 2016 @ 14:17 |
![]() ![]() En een pleintje er bij gebouwd ![]() En aerial view ![]() ![]() [ Bericht 24% gewijzigd door Civilian op 04-12-2016 15:31:03 ] | |
44rdbei | zondag 4 december 2016 @ 14:29 |
Die overdekte wachtrijen zien er mooi uit. daarom heb ik het nu zelf ook geprobeerd. Het is een soort houten overkapping geworden, past beter bij het thema. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
44rdbei | zondag 4 december 2016 @ 14:32 |
Heb je ook een hovenier in dienst genomen ![]() | |
Civilian | zondag 4 december 2016 @ 14:53 |
Bezoekers krijgen een heggeschaar bij de ingang. Ze moeten allemaal even een steentje bijdragen ![]() | |
mschol | zondag 4 december 2016 @ 14:53 |
en je park heet the ultimate darkride? | |
over_hedge | zondag 4 december 2016 @ 15:11 |
Weer klein beetje verder![]() ![]() | |
Luctor.et.Emergo | zondag 4 december 2016 @ 15:20 |
Ik heb eigenlijk nog helemaal geen naam voor mijn park. Enkel bij het aanmaken heb ik het Luctor's Park genoemd. ![]() | |
mschol | zondag 4 december 2016 @ 15:29 |
ach, ik noem ze gewoon sandbox 1, sandbox 2 etc ![]() | |
Luctor.et.Emergo | zondag 4 december 2016 @ 15:32 |
Ik speel nu challenge mode | |
Danny | zondag 4 december 2016 @ 15:50 |
Deze gast heeft het voor elkaar gekregen een savefile zo aan te passen dat hij buiten het werkbare terrein kan editen. Dit is gewoon het begin van echte mods. Can't wait ![]() https://www.reddit.com/r/(...)s_save_file_editing/ | |
hiddit | zondag 4 december 2016 @ 16:16 |
Ben benieuwd met wat ze gaan komen ![]() ![]() | |
Luctor.et.Emergo | zondag 4 december 2016 @ 16:38 |
Guest thoughts: 40% "I'm ok paying that much for Toilet Block Entrance" Dat is mooi. "that much" is ¤ 0,25. ![]() | |
mschol | zondag 4 december 2016 @ 16:44 |
1 euro kom je ook mee weg al probeer ik toiletten net winst gevend te maken | |
mschol | zondag 4 december 2016 @ 16:44 |
een "2 times bigger parks" dlc? | |
44rdbei | zondag 4 december 2016 @ 17:31 |
De wc's + park entrance probeer ik zo lang mogelijk gratis te houden, daar worden de bezoekers ook blijer van. | |
Luctor.et.Emergo | zondag 4 december 2016 @ 19:04 |
park entrance is nu gratis, dus vind ik dat ik best wel iets voor de toiletten mag vragen. Op het moment dat ik het ga omdraaien, dus wel een bedrag voor toegang te heffen, worden de toiletten gratis. | |
mschol | zondag 4 december 2016 @ 19:26 |
geen pc voor mij tm woensdag dus vanavond maar filmpje of rct aanslingeren al vraag ik mij af hoe rct werkt met touchpad ![]() | |
Luctor.et.Emergo | zondag 4 december 2016 @ 20:24 |
Twee extra attracties geplaatst en ook wat natuur bij de attracties geplaatst om het allemaal wat aan te kleden. Alleen rondom de attractie aan de linkerkant moet ik nog wat verzinnen wat ik er omheen wil plaatsen. Daarna beginnen aan mijn eerste achtbaan, die ik ook echt wil gaan aankleden in een bepaald thema. | |
Danny | zondag 4 december 2016 @ 20:57 |
En DeLadysigner blijkt ook gewoon Nederlandse te zijn, getuige de comments onder deze video deel 2: | |
Luctor.et.Emergo | zondag 4 december 2016 @ 21:00 |
Ja, dat klopt, zij is ook Nederlands. | |
Danny | zondag 4 december 2016 @ 21:02 |
En Bo is ook al Nederlands. We zijn wel sterk vertegenwoordigd ![]() | |
mschol | zondag 4 december 2016 @ 21:07 |
3kwart van de "guest" bank was toch nederlands bij de launch? | |
Moira | zondag 4 december 2016 @ 21:15 |
Zei ik ook ooit al ergens ja, tof ![]() | |
Luctor.et.Emergo | zondag 4 december 2016 @ 21:19 |
![]() Zou goed kunnen. | |
mschol | zondag 4 december 2016 @ 21:19 |
wat mij opvalt is dat ze met 2 verschillende namen wordt genoemd, er zijn 2 Bo's of ik snap het woord merit niet: bo de vries bij de community live streams en bo merit in online communicatie ![]() | |
Luctor.et.Emergo | zondag 4 december 2016 @ 21:20 |
In één van die livestreams werd toch ook eens gesproken over een onofficiële community meet in De Efteling? | |
Luctor.et.Emergo | zondag 4 december 2016 @ 21:21 |
Bo de Vries is haar echte naam en bomerit is haar 'online'naam. Zoals jij mschol op FOK! heet. | |
jogy | zondag 4 december 2016 @ 21:38 |
Mijn parknaam geeft mooi mijn frustratie weer die ik had toen ik aan mijn 6de poging van een ingang ging beginnen. | |
Luctor.et.Emergo | zondag 4 december 2016 @ 21:39 |
Nu ben ik wel benieuwd naar die naam. ![]() | |
Danny | zondag 4 december 2016 @ 21:51 |
'wateenkutspel'? 'jajaikzuiggrotetijd'? 'bareuh...'? | |
mschol | zondag 4 december 2016 @ 21:54 |
oh, zo.. had het kunnen weten | |
Moira | zondag 4 december 2016 @ 21:54 |
Dit hoorde ik ook al ja, beter gaan we daar met ons FOK!groepje ook heen. Zit iemand van ons ook op het PC forum om dat in de gaten te houden? | |
JochemP | zondag 4 december 2016 @ 21:55 |
Godverdomme ik kan echt niet bouwen ![]() | |
Moira | zondag 4 december 2016 @ 21:55 |
Mijn challenge (easy) park heet trouwens CoasterFap, omdat ik zo excited was om te beginnen ![]() | |
mschol | zondag 4 december 2016 @ 21:55 |
'ffdghffvfhg' 'ghhghghhhjghghb' lijkt me beter gepast | |
Luctor.et.Emergo | zondag 4 december 2016 @ 22:07 |
Ik heb het enkel 1 keer van Bo gehoord tijdens een livestream die ik via YouTube achteraf aan het kijken was. Dus wat er in de chat gezegd is, heb ik niet meegekregen. Zelf zit ik niet op het PC forum. | |
Blaadjes | zondag 4 december 2016 @ 22:22 |
BNW FB gok ik. | |
Danny | zondag 4 december 2016 @ 23:22 |
Heb de OP wat uitgebreid. Inbreng van anderen is welkom, dus als er nog iets bij in moet, of weg kan, let me know. | |
jogy | maandag 5 december 2016 @ 00:01 |
"IHATEYOU!" Kan je ook op de laatst geposte screenshots zien ![]() | |
Moira | maandag 5 december 2016 @ 00:02 |
Same here idd, heb die stream ook terug zitten kijken ![]() | |
Moira | maandag 5 december 2016 @ 00:04 |
Top ![]() Die nieuwe functie waar Youtubevideo's naast elkaar weergegeven worden ipv met veel afstand onder elkaar, is ook heel fijn ![]() ![]() | |
Danny | maandag 5 december 2016 @ 00:04 |
nee, dat is een stukje css van mezelf ![]() | |
Moira | maandag 5 december 2016 @ 00:05 |
Bohh, dan immer dank aan jou ![]() | |
bagpiper001 | maandag 5 december 2016 @ 08:53 |
Ik was toevallig online op het moment dat ze het daar over hadden, maar in de chat werd er, op een enkele "ja leuk, ik kom ook", niet op in gegaan. Ook op het forum heb ik er niets van gezien, alhoewel ik daar niet heel actief ben. Wel tof om in de gaten te houden ![]() | |
Luctor.et.Emergo | maandag 5 december 2016 @ 09:18 |
Zodra ik vanavond weer thuis ben, zal ik eens op onderzoek erover uitgaan. | |
Luctor.et.Emergo | maandag 5 december 2016 @ 18:25 |
Ik heb Deladysigner gemaild over de PCoCM (Planet Coaster onofficiële Community Meet). | |
Danny | maandag 5 december 2016 @ 18:56 |
Wow, kom net dit tegen. Is al een half jaar oud, maar wel erg tof: | |
44rdbei | maandag 5 december 2016 @ 19:05 |
speel je dit spel zelf ook? Wil je eens wat screenshots plaatsen, ik ben wel benieuwd ![]() | |
Asschen_sukar | maandag 5 december 2016 @ 19:11 |
Alles wat ik nu ooit nog ga bouwen gaat zo tegen vallen na dat gezien te hebben ![]() Ben benieuwd hoe lang hij/zij er mee bezig geweest is. | |
Luctor.et.Emergo | maandag 5 december 2016 @ 19:29 |
Ik heb een heel mooi idee in mijn hoofd voor een achtbaan (Dragon) rondom een Fairytale kasteel. Maar ja, nu de uitwerking nog, hè. ![]() | |
Luctor.et.Emergo | maandag 5 december 2016 @ 19:31 |
Ik vind het jammer dat ik de sequence niet kan verlangen of verkorten naargelang de wachtrij. Tevens heb ik de attracties nu op 1 dollar gezet en voor de toegang tot het park vraag ik nu $ 35,- voor gewone en $ 30,- voor families. | |
GibsonSG | maandag 5 december 2016 @ 19:41 |
ben nog niet echt aan coasters bouwen toegekomen, wil ook niet gelijk mn hele park vol palen hebben staan. Maar het bouwen is wel erg leuk, als je eenmaal door hebt hoe je een idee uit kan werken vliegen de uurtjes voorbij. ook even mn 2de sandbox showen hoor op de desert map leek me een mexicaanish thema wel gepast dus eerst maar een ingang gemaakt. Uiteindelijk is er een poging tot train coaster bovenop gezet en ingebouwd. (en gecheat met no pillars, maar dat ziet er ook maar stom uit.) Dit ding had al wat tandwielen, maar ik miste de 'motor'. Het is uiteindelijk een 12 cilinder geworden. ![]() Wil de achter muur nog van een soort op zn kop gevel voorzien, ziet er onride wel cool uit terwijl je zelf ondersteboven hangt. uiteindelijk toch besloten het thema wat breder te trekken, dus er is nu ook een western zuid amerikaans deel, er ligt al een meertje tussen, maar dat gaat nog een rio grande worden. Vind de rijen maar lelijk, dus heb er hier een grot omheen gebouwd toen ik toch de track weg aan het werken was. Daarachter ligt een ford constructie van meerdere gebouwen die een beetje uit de hand aan het lopen is. Maar heb wel gemerkt dat met een paar funderings muurtjes te zetten en die in kleine stapjes uit te breiden best werkt als je doorzet. In het begin geloofde ik er nog niet echt in maar met meerdere gebouwen voorkom je wel heel makkelijk dat grote dingen niet op een verzameling kubussen gaan lijken. De begane grond is de rij, de 1e verdieping de uitgang met wat shops. Die doen het een stuk beter dan die in losse gebouwen! bijna elke bezoeker die de ride uit komt koopt een drankje. Daar achter ligt een kant en klare coaster die ik ingepast wist te krijgen, dat moet een hoger kasteel binnen het ford gaan vormen denk ik. Een van de vele dingen die ik nog wil bereikene is te zien hoeveel levels aan paden, tracks en stations ik realistisch over elkaar heen krijg. | |
dimmak | maandag 5 december 2016 @ 19:50 |
Ik ben echt te ongeduldig voor dit spel. ![]() | |
GibsonSG | maandag 5 december 2016 @ 19:56 |
Zit meestal ook eerst een 20 minuten rond te kijken zonder echt iets te doen, maar als je een keer de POV of on-ride cam aan zet kom ik elke keer weer dingen tegen waar ik echt iets aan 'moet' doen. | |
Luctor.et.Emergo | maandag 5 december 2016 @ 21:36 |
Begonnen aan het Kasteel voor mijn eerste achtbaan in het park genaamd the Dragon and the Prince. Het kasteel in aanbouw vanaf de linkerkant gezien: Aan de linker voorkant van het gebouw zit een Gulpee Slush en een Gulpee Energy. Het kasteel gezien vanaf de rechterkant: Met aan die kant van het gebouw van links naar rechts, twee ATM's, een First Aid en een Hotdog Squad En hier het kasteel gezien vanaf de achterkant, waar nog weinig aan gedaan is. De wachtrij voor de achtbaan heb ik al een stukje aangelegd, maar ben er nog niet helemaal uit hoe ik 'm precies wil leggen. | |
Danny | maandag 5 december 2016 @ 22:16 |
Soms kom je dingen tegen... | |
renwan | dinsdag 6 december 2016 @ 03:35 |
Oké, ik ben ergens aan begonnen en weet nog niet hoe of wat het uiteindelijk gaat worden maar ik besloot ook maar eens een poging tot thematisatie te doen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Geen idee of ik het af ga maken ook maar ach ![]() Wat mis ik trouwens een eenvoudige tool voor watervallen zeg, hoop dat dat er nog bij komt ![]() | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 6 december 2016 @ 08:23 |
Heb je ook plaatjes van met licht? Dan is dat wat beter zichtbaar wat je aan het maken bent. Met betrekking tot de watervallen, misschien een idee om in de workshop een waterval te downloaden en daar te kijken hoe die persoon dat gemaakt heeft? | |
renwan | dinsdag 6 december 2016 @ 10:56 |
Ja hoor, u vraagt wij draaien. Ik heb gekeken hoe men het doet, ze gebruiken de water jets die dan in een hoek geplaatst worden waardoor je een soort waterval effect krijgen. Alleen op de plek waar ik het wil (in een wachtrij) zit ik in een vrij kleine ruimte te werken waardoor het echt nauwelijks te doen is. Los daarvan is het veel priegel en precisie werk wat totaal niet mijn ding is ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
mschol | dinsdag 6 december 2016 @ 11:09 |
tof ![]() ik mis het hele water systeem van cities skylines, dat is pas goed gedaan: | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 6 december 2016 @ 11:14 |
Ziet er al mooi uit. Ben benieuwd naar het eindresultaat. ![]() Gepriegel is ook niet mijn ding, dus ik verwacht niet dat dat in mijn creaties terug te vinden zal zijn. ![]() | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 6 december 2016 @ 11:16 |
Gisteren heb ik net voor ik aan de bouw van mijn achtbaan begon toegangsprijzen ingesteld en voor mijn attracties de prijs op $ 1,- gezet. Ik maak nu per maand zo'n 2 à 3 duizend dollar winst. ![]() | |
jogy | dinsdag 6 december 2016 @ 11:23 |
Oké, stap twee is toch wel onthouden dat ik niet ALLE attracties gewoon bij elkaar moet mieteren maar ze allemaal een eigen deel moet geven, niet naast elkaar en mensen meer ruimte moet geven om te lopen en van de omgeving te genieten. Ik ben echt van het zo dicht mogelijk bij elkaar plempen en dan komt het er op uit dat ik op een gegeven moment alle rides 3 keer neer moet zetten, lijkt me niet echt de bedoeling. Ik zet het op mijn lijstje. | |
mschol | dinsdag 6 december 2016 @ 11:32 |
herkenbaar, moet eigenlijk ook voor de hoofdpaden de maximale breedte aan houden | |
jogy | dinsdag 6 december 2016 @ 11:35 |
Het is ook wel een beetje stom eigenlijk, ik ben vaak genoeg in pretparken geweest en daar is het ook minimaal een paar tot tien minuten lopen voor de volgende attractie. maar ik gooi het in een kermisconstructie ![]() | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 6 december 2016 @ 11:45 |
teveel de nieuwste Simcity gespeeld? ![]() | |
jogy | dinsdag 6 december 2016 @ 11:48 |
Simcity 4 is de laatste Simcity. | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 6 december 2016 @ 11:50 |
Cities: Skylines is een betere Simcity. ![]() Echter net zo als Planet Coaster eigenlijk. ![]() Maar je begrijpt vast wel wat ik er mee bedoel. ![]() | |
jogy | dinsdag 6 december 2016 @ 11:52 |
Ja dat wel hoor ![]() ![]() | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 6 december 2016 @ 11:56 |
Hier ook, ben wel blij met CS, dat die er gekomen is. | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 6 december 2016 @ 12:00 |
Ik wil verder met mijn park. ![]() | |
bagpiper001 | dinsdag 6 december 2016 @ 13:37 |
Bekend verhaal, komt voor mij nog uit de RCT 1 tijd, waarin je zoveel mogelijk vol wilde bouwen en bomen alleen maar gekapt moesten worden om nog meer achtbanen te krijgen ![]() | |
JeSuisDroppie | dinsdag 6 december 2016 @ 13:38 |
Simcity ![]() Wat een teringdebielen waren dat zeg, hoe hard kan je een versie verneuken. | |
0108daniel | dinsdag 6 december 2016 @ 13:44 |
Nou ik ben er ook weer verder mee gegaan, kwamen nog wat andere leuke spelletjes tussendoor ![]() Hopelijk word het wat! |