abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166897327
Uitgerekende data:

12 december: Goudreinette (meisje)
16 december: Ooi86 (jongen)
28 december: BlueEyes

2017

25 januari: Levitation
30 januari: Selvaria

2 februari: SmallishBear
9 februari: WupWup
11 februari: marel88
18 februari: *** tombolafan *** (meisje)
27 februari: *** Stormqueen en bleiblei *** (jongen)

19 maart: Cygne (jongen)
25 maart: Sylver_ (meisje)

4 april: Fazzoletti
6 april: Hilzillah (meisje)
7 april: Sam1993
7 april: Gogo83 (jongen)
15 april: Theeleuter
22 april: Thistleweed
23 april: *** Tweedledee *** (meisje)

10 mei: Logician2.0
14 mei: Minarosa
15 mei: Messina

2 juni: Adrian4
8 juni: ***Valerie. & Crutch***

11 juli: Sara82

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  vrijdag 25 november 2016 @ 20:13:45 #2
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_166897352
Net te laat :P

Gefeliciteerd *O* *O*
pi_166897581
Niet in de OP telt niet mee hoor, dus je staat toch echt tiende SQ! Wat is dat hoog, ben je al zo ver :D
En jij 9e tombola ;)
  vrijdag 25 november 2016 @ 20:27:11 #4
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_166897625
Gefeliciteerd rady! Wat een prachtzoon O+ en leuke naam, mijn buurjongens heten ook zo :D
pi_166898225
Gefeliciteerd Rady *O* Wat een knapperd en een mooie naam O+ Mooi de kennismaking met vv O+ Wanneer mag je naar huis?

Goed dat je rust voor jezelf zoekt Thistle :* het is nog al wat allemaal...
  Moderator vrijdag 25 november 2016 @ 21:11:12 #6
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_166898944
Gefeliciteerd Rady, wat een mooi mannetje O+ en de naam past heel goed bij V!

Ik heb het nu al zo vaak langs zien komen en ga het toch eens vragen... wat boeit het nou helemaal hoeveelste je in de lijst staat? Ik snap dat nooit eigenlijk :?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_166898963
Wat een knappe kerel Rady O+ Gefeliciteerd!
pi_166899415
Gefeliciteerd rady!
Wat een mooi puur mannetje.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 21:11 schreef MaJo het volgende:

Ik heb het nu al zo vaak langs zien komen en ga het toch eens vragen... wat boeit het nou helemaal hoeveelste je in de lijst staat? Ik snap dat nooit eigenlijk :?
Voor mij was het de hele zwangerschap moeilijk te geloven dat er echt een levend mensje in me zat en ik echt moeder ging worden. Met 20 weken begon ik dat net een beetje te begrijpen en daarna ging het heel snel. Ineens al bijna verlof en dan ineens ben je al bijna uitgerekend. En het is dus gek dat er steeds meer nieuwe zwangeren bijkomen terwijl je voor je gevoel zelf pas net zwanger bent en dan sta je ineens in de top 5, terwijl dat steeds zo ver weg leek. en je steeds dacht: als ik 30 weken zwanger ben zoals die en die dan ben ik pas echt hoogzwanger. En dan ben je 30 weken en dan kijken de nieuwe zwangeren zo naar jou, terwijl het nog steeds een onwezenlijk idee is, echt een kind krijgen.
Hm vaag verhaal. Hoop dat je er wat mee kunt :')
  vrijdag 25 november 2016 @ 21:29:52 #9
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166899475
Dat dus :Y

Gefeliciteerd Rady! w/
  vrijdag 25 november 2016 @ 21:31:07 #10
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_166899514
Gefeliciteerd Rady! *G*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  Moderator vrijdag 25 november 2016 @ 21:59:49 #11
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_166900393
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 21:27 schreef Arja het volgende:
Gefeliciteerd rady!
Wat een mooi puur mannetje.

[..]

Voor mij was het de hele zwangerschap moeilijk te geloven dat er echt een levend mensje in me zat en ik echt moeder ging worden. Met 20 weken begon ik dat net een beetje te begrijpen en daarna ging het heel snel. Ineens al bijna verlof en dan ineens ben je al bijna uitgerekend. En het is dus gek dat er steeds meer nieuwe zwangeren bijkomen terwijl je voor je gevoel zelf pas net zwanger bent en dan sta je ineens in de top 5, terwijl dat steeds zo ver weg leek. en je steeds dacht: als ik 30 weken zwanger ben zoals die en die dan ben ik pas echt hoogzwanger. En dan ben je 30 weken en dan kijken de nieuwe zwangeren zo naar jou, terwijl het nog steeds een onwezenlijk idee is, echt een kind krijgen.
Hm vaag verhaal. Hoop dat je er wat mee kunt :')
Ik snap de gedachtegang maar kan er niet echt in komen dat een lijstje met mensen die je nauwelijks kent zo belangrijk is? Ik zou een moord doen om waar dan ook op die lijst te staan zeg maar, het liefst nog bovenaan ook ;) Dat vind ik misschien ook het vreemde, hoe hoger op de lijst hoe beter toch? En het komt me ook altijd wat gemaakt over die "omg no way, ben ik opeens vijfde", het lijkt me nogal logisch dat je omhoog kruipt zeg maar :D Maar goed, ik weet natuurlijk ook niet hoe dat voelt als nooit-zwanger-geweeste :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_166900530
Tijdens je zwangerschap leef je natuurlijk wel een beetje naar je UD toe, en bovenaan de lijst staan betekent dat die "ineens" heel dichtbij komt. Dat OMG ik sta 5e komt meer vanuit een soort "jeetje, het lijkt als gisteren dat ik 2 streepjes plaste en nu komt er al bijna een baby". Maar hey, ik weet er ook weinig van want ik stond ook nooit eerste ;)

Rady, gefeliciteerd met je knappe ventje! En wat klink je heerlijk verliefd! O+
  vrijdag 25 november 2016 @ 22:08:11 #13
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166900628
Wat Arja zegt idd, je hebt de hele tijd het gevoel 'ik ben net zwanger', ook tegen de tijd dat je al met verlof gaat. Dus een reactie als 'Omg sta ik ineens vijfde' is meer vanuit; 'hoe?! KAN dat?! Wtf is er in de tussentijd gebeurd' Zo was t bij mij iig.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  vrijdag 25 november 2016 @ 22:09:31 #14
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166900647
Gefeliciteerd met je tweede man Rady! Lekker genieten, zie je in het babytopic!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166900786
Gefeliciteerd Rady! Wat is ie O+!
pi_166901007
Rady, gefeliciteerd! Wat een mooi jochie en mooie naam ook. O+ .

Majo, ik snap wat je bedoelt. Ik heb er ook niks mee en sta dus ook niet in het lijstje. Dat kan dus ook he. Gewoon doen wat bij je past. ;) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_166901360
Gefeliciteerd met je prachtige zoon Radyhyn!
pi_166901577
Gefeliciteerd Rady! *G* wat een schatje O+
pi_166902071
Gefeliciteerd Rady! *O* *O* *O*
pi_166902103
Rady, gefeliciteerd *O*
pi_166902117
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 21:59 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik snap de gedachtegang maar kan er niet echt in komen dat een lijstje met mensen die je nauwelijks kent zo belangrijk is? Ik zou een moord doen om waar dan ook op die lijst te staan zeg maar, het liefst nog bovenaan ook ;) Dat vind ik misschien ook het vreemde, hoe hoger op de lijst hoe beter toch? En het komt me ook altijd wat gemaakt over die "omg no way, ben ik opeens vijfde", het lijkt me nogal logisch dat je omhoog kruipt zeg maar :D Maar goed, ik weet natuurlijk ook niet hoe dat voelt als nooit-zwanger-geweeste :)
Ik denk dat alle mensen op die lijst erg blij zijn dat ze zwanger zijn, en tevens denk ik dat elke vrouw tot ze zo'n beetje op klappen staat zich lievee jnbeeldt dat ze dat kind er in haar slaap uitniest ipv te bevallen.

Zwanger zijn is spannend, bevallen is spannend, en je kunt er best wel verbaasd over zijn hoe snel de tijd gaat of juist hoe langzaam. Het is net zoiets als over het weer praten. Niemand is echt verbaasd als het regent maar je hebt her er toch even over he.
Kwak
  vrijdag 25 november 2016 @ 23:05:17 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_166902135
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 21:11 schreef MaJo het volgende:

het boeit ook weinig. Het is meer de realisatie dat je al "zo ver" bent.
Ik snap overigens het issue hier niet helemaal.
disclaimer
pi_166902159
Ohja! Ik kwam eigenlijk juichen voor Rady O+ gefeliciteerd mop!
Kwak
pi_166902553
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 november 2016 22:08 schreef Nouk84 het volgende:
Wat Arja zegt idd, je hebt de hele tijd het gevoel 'ik ben net zwanger', ook tegen de tijd dat je al met verlof gaat. Dus een reactie als 'Omg sta ik ineens vijfde' is meer vanuit; 'hoe?! KAN dat?! Wtf is er in de tussentijd gebeurd' Zo was t bij mij iig.
Dit inderdaad! Het blijft onwerkelijk, ook met zoveel weken zwangerschap, en zo'n lijstje bevestigt dan ineens dat je toch al een heel eind bent of zelfs al bijna gaat bevallen.. En of je nou 38e, 10e of 5e staat, de positie op de lijst maakt niet uit, het is ook een soort reality-check.
pi_166902830
Ik vind het lijstje ook wel fijn om te zien hoe ver iedereen hier nu eigenlijk is :)
  vrijdag 25 november 2016 @ 23:31:36 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_166902927
Maar majo, ik hoop dat het moment voor jou ook snel komt, dat je die dingen allemaal snapt omdat het je zelf overkomt. Ik vond veel dingen ook raar tot ik er zelf middenin zat. En ik gun het iedereen om te schrikken van haar tiende plek in de lijst ;)
disclaimer
pi_166903000
Van harte gefeliciteerd Rady! :) Wat een mooi mannetje!
pi_166903556
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 23:31 schreef Stormqueen het volgende:
Maar majo, ik hoop dat het moment voor jou ook snel komt, dat je die dingen allemaal snapt omdat het je zelf overkomt. Ik vond veel dingen ook raar tot ik er zelf middenin zat. En ik gun het iedereen om te schrikken van haar tiende plek in de lijst ;)
Dit. O+

[ Bericht 36% gewijzigd door Cygne op 26-11-2016 00:20:17 (Lama) ]
pi_166903637
Nou ja het is behalve heel begrijpelijk dat het pijnlijk is, natuurlijk ook wel een beetje zelfkastijding om hier dan mee te lezen. :@
Kwak
pi_166903677
Gefeliciteerd met je mooie jongetje Rady!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166903855
Sara. :*
pi_166904082
Gefeliciteerd Rady *O* mooie baby met mooie naam.
  Moderator zaterdag 26 november 2016 @ 00:56:18 #33
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_166904506
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 23:31 schreef Stormqueen het volgende:
Lief O+

En als jullie het zo uitleggen snap ik het wel beter :Y

En die zelfkastijding valt best mee hoor, lees hier alleen mee als er iemand bevallen is :)
pi_166905368
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 23:05 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

het boeit ook weinig. Het is meer de realisatie dat je al "zo ver" bent.

Nou dit ja, als je je net komt melden is er een rij van 3 km boven je en nu ineens nog maar 8 mensen (tnx helio }:| )
Dan bedenk je je 'OMG, bijna verlof, nog geen naam, nog geen kaartje, etc etc :X '

Naast t 'OMG bijna mn baby *O* O+ *O* O+ '
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_166905391
Nog geen kaartje: check
Babykamer niet af: check
Nog wat babymeuk moeten kopen: check

Och, het kan allemaal nog prima met 35 weken.
Behalve als je een nacht voorwerk hebt want dan heb je ineens stress om wat nog allemaal moet :')

MaJo hoop ook dat je je snel hier komt melden (over een weekje of of 2, deal?)
pi_166905416
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 00:03 schreef Sara82 het volgende:
Gefeliciteerd met je mooie jongetje Rady!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Solliciteren als je zwanger bent, kan prima toch? Of heb je het over een andere toestand? Ik ken best wat gevallen van mensen die zwanger (hoe ver dan ook) iets nieuws hebben gevonden.

Rady, wat heb je een mooierd *O* gefeliciteerd!
pi_166905420
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2016 07:06 schreef BlueEyes het volgende:

Behalve als je een nacht voorwerk hebt want dan heb je ineens stress om wat nog allemaal moet :')

Kamertje is hier grotendeels ok, sowieso eerst in wieg/co-sleeper bij ons O+
Maar de naam zijn we zó nog niet over uit dat ik nachtmerries heb over vroeggeboorte en dan een naamloze baby hebben :')
  zaterdag 26 november 2016 @ 07:24:32 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_166905431
Naam? Kaartje? Kamertje? Whehehe :')
disclaimer
pi_166905436
Namenstress is hier sinds vorige week echt opgelost gelukkig.
Zitten jullie ver uit elkaar qua namen?

Nachtmerries had ik vannacht ook.
In de veronderstelling dat ik wel tot 40 weken zou doorgaan en we weer een groterd zouden krijgen heb ik pakjes maat 56.
Mja en dan heb je voorwerk met 35 weken en afhankelijk van mn hoofdpijn misschien eerder een inleiding en dan ontstaat er stress :D
Moetiktochnogmaatje50gaankopenofniet :')
pi_166905439
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2016 07:24 schreef Stormqueen het volgende:
Naam? Kaartje? Kamertje? Whehehe :')
Het lot van de tweede zullen we het maar noemen he O+
  zaterdag 26 november 2016 @ 07:34:56 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_166905450
Jij mag nog niet bevallen van mij BlueEyes, maar mocht je maat 50 nodig hebben dan stuur ik je wel wat op.
Is het nu weer rustig?
disclaimer
pi_166905458
Meisjeskleren maat 50 kan ik ook nog wel opsturen Blue, voor jongens heb ik alleen 44-48 :+

En ja vrij ver uit elkaar qua naam... Terwijl we bij de eerste binnen no time een naam hadden :D
Daarom heb ik ook wel stress, ik wil niet in nood een naam kiezen waarvan ik later denk "oh :{ "

Bij oudste in t ziekenhuis lag een naamloos jongetje, die ouders konden niet kiezen (hij was ook te vroeg) en moesten op een gegeven moment haast gedwongen worden omdat de wettelijke tijd verliep :X
pi_166905480
Maat50postactie O+ ik heb niks meer want weggegeven :').
pi_166905528
Het is alweer rustig hoor! Ik ga gewoon uit van voorwerk. Alleen in de nacht gaat alles met je aan de haal :')

Maat 50 laat ik vooralsnog lekker achterwege. Als het nu al p95 is en niet de eerste zwangerschap ga ik nog niet uit van een kleintje.
En als wel, er is zo eea bijgekocht.
pi_166905577
Eerste namen: check
Kaartje: gekozen, maar nog geen tekst oid
Kamertje: nvt

No stress. :7

MaJo, ik sluit me bij de rest aan. Hoe gewenst een zwangerschap ook is, het blijft een megaspannende deadline die er ineens aan komt razen. Ik hoop dat je je heel snel ook hier mag melden. :*
  Manager PR/Moderator zaterdag 26 november 2016 @ 08:32:28 #46
269689 crew  Viv
pi_166905702
Gefeliciteerd Rady *O*

Ik zit nog in die nog niks te zien ontkenningsstand. Gek, pas eind van de week weet ik of het echt echt is dus nadenken of maat 50, kamertje, verlof mag nog niet van mezelf.
pi_166905885
Meisjesnaam zijn we allang over uit, dat gingen bijna net zo snel als bij I. O+ . Jongensnaam is wat lastiger.

Ondanks de misselijkheid en het regelmatige overgeven ben ik nu bij 16 weken drie kilo aangekomen. Dat is netjes toch? Ik ben wel trots op mezelf. :P .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_166906159
Blue, hopelijk bleef het wel bij voorwerk!

Wat goed, Franny, 3 kg is mooi!

Hier wel een naam en kamer, kaartje moeten we nog aan sleutelen. En het niet lekker voelen is nu buikgriep }:| nou ja, beter nu dan vlak voor de bevalling of in de kraamweek ofzo.
  zaterdag 26 november 2016 @ 09:51:32 #50
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_166906198
Oh dear, naam -O-
Ik kom genoeg leuke namen tegen, maar geen een die ik bij ons vind passen.

Nu hebben we nog wel even, maar ik heb het gevoel dat ik alle mogelijke namen al gezien heb.

Netjes Franny!

He bah, buikgriep. Beterschap Helio
pi_166906224
Netjes Franny!
Namen gaan we denk ik pas serieus over nadenken als we weten wat het wordt. Nog twee weken tot de echo O+

Kaartjes en kamertjes nog niet mee bezig. De verkoop van ons huis is niet doorgegaan dus ik weet in ieder geval waar ik woon als de baby geboren wordt, is wel erg fijn :D (ben er stiekem wel blij mee, verhuizen was echt de bedoeling maar mijn hoofd staat er absoluut niet naar).

Wil graag een mooi plekje maken om te bevallen, dat lijkt me zo fijn, daar heb ik wel zin in om klaar te maken.
  zaterdag 26 november 2016 @ 10:01:11 #52
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_166906299
Wij laten het kamertje nog even zitten. Op het moment is het nog in gebruik als kantoortje van man. Peuter sliep tot 6 maanden bij ons op de kamer en dat is nu ook weer de bedoeling.
Ik wil dit keer wel graag een cosleeper :)

Fijn Thistle, ik kan me voorstellen dat verhuizen wel erg veel wordt nu.
pi_166906377
Ach, zo'n naam kan de laatste seconde nog veranderen :P
Mijn ouders hadden al vier maanden de naam 'Sandra' voor mij. Toen ik eenmaal echt geboren was riep mijn moeder ineens: "Ha, echt niet!", en werd het een heel andere naam. :')

Beterschap Helio!
Je raekt an de dinge geweun.
pi_166906402
Radyyyyyyyyyyyy!!! YAY!!! Wat een mooie naam en een knap koppie! O+ O+
wb de lijst. Ik moest mijn eerste plek delen met 2 anderen waarvan die twee aan olifantsdracht deden :D Dus gedeelde eerste plaats ;)

En het is denk ik niet zozeer dat het een issue is. Maar meer een verbazing. Net als dat mensen het 'OMG! JONGENS / MEISJES ZIJN ZO TOF' dingetje niet begrijpen.
pi_166906406
Beterschap Helio!

Hier ook nog geen naam/kaartje/kamer. Komt vast wel goed :)

Netjes hoor Franny, ondanks al het spugen! Gaat het een beetje gelijk op als met I?
Bij mij gaat het nu een stuk sneller, +8,5 nu, 3 kg meer dan vorige keer bij deze termijn. Ik ben benieuwd waar het gaat eindigen :@
pi_166906411
En YAY! Nog een nachtje slapen en dan gaan we op vakantieeeeeeee!! O+
  zaterdag 26 november 2016 @ 10:18:01 #57
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_166906474
Lekker! Waar gaan jullie heen Hilz?
pi_166906582
Nu ik jullie lees over kaartjes, realiseer ik me ineens te hebben gedroomd over het kaartje. Namelijk dat we na de geboorte een doos met knalroze kaartjes geleverd kregen. Foutje :')
Naam hebben we gelukkig en kamertje niet nodig. En bij natellen blijk ik ook al een tijdje in de top 10 te staan :P
pi_166906603
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2016 10:11 schreef Fazzoletti het volgende:

Netjes hoor Franny, ondanks al het spugen! Gaat het een beetje gelijk op als met I?
Bij mij gaat het nu een stuk sneller, +8,5 nu, 3 kg meer dan vorige keer bij deze termijn. Ik ben benieuwd waar het gaat eindigen :@
Volgens mij gaat het redelijk gelijk op, zal misschien een halve kilo schelen of zoiets. Maar mijn startgewicht was nu ruim een kilo minder. Vorige keer was ik in totaal bij 41 weken 12,5 kilo aangekomen. Ik was toen alleen aangekomen bij buik en borsten en daar lijkt het nu ook weer op. En jij, is je buik ook groter dan toen?
pi_166906612
Rady, gefeliciteerd! Wat een knapperd en leuke naam. Ik ben jaloers! Ik wil ook mijn baby zien ;)

Voor iedereen in de stress: hier nog steeds geen kaartje... We zijn er wel mee bezig, maar ik ben nog steeds niet overtuigd enthousiast ergens over. Ach, nog 3 weken de tijd.
pi_166907122
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2016 10:18 schreef Sylver_ het volgende:
Lekker! Waar gaan jullie heen Hilz?
Egypte. 8 dagen met mijn dikke hol in de zon! O+
  zaterdag 26 november 2016 @ 11:02:38 #62
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_166907133
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 11:01 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Egypte. 8 dagen met mijn dikke hol in de zon! O+
Dat klinkt goed 8-)
  zaterdag 26 november 2016 @ 11:24:50 #63
149959 SQ
snelle trees
pi_166907412
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2016 09:47 schreef Heliotrope het volgende:
Blue, hopelijk bleef het wel bij voorwerk!

Wat goed, Franny, 3 kg is mooi!

Hier wel een naam en kamer, kaartje moeten we nog aan sleutelen. En het niet lekker voelen is nu buikgriep }:| nou ja, beter nu dan vlak voor de bevalling of in de kraamweek ofzo.
of tijdens de bevalling... Ik heb nu hele vieze visuals :') beterschap!
disclaimer
pi_166907525
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2016 11:24 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

of tijdens de bevalling... Ik heb nu hele vieze visuals :') beterschap!
Geboren worden in een plas van diarree? O+

De verloskundige/gyn onderkakken met spuitpoep O+
pi_166907796
Vorige keer was ik degene die ondergepoept werd, lijkt me wel verfrissend om het andersom te doen dit keer.
  zaterdag 26 november 2016 @ 12:43:56 #66
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_166908860
Radyhyn gefeliciteerd met je mooie tweede zoon!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 26 november 2016 @ 12:46:43 #67
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_166908905
Van namen en kaartjes en zeker kamertjes houd ik me nog even verre trouwens. Ik lees graag mee ter inspiratie maar momenteel is zelfs kinderopvang nog te ver van m'n bed. Ik houd het bij een beetje fantaseren en een intake bij de verloskundige plannen en hopen dat de 12 uur slaap van vannacht me weer wat energie geeft :O
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_166909714
Lekker vooruitzicht Hilz!

Dank dames, voor de beterschap en voor de visuals :P
pi_166912144
Hilz hoe lekker! Stiekem jaloers op je.

Helio beterschap!

En proefdruk kaartje besteld *O*
We hebben er even op geknutseld en ben er trots op.
Nu hopen dat het wordt zoals op de laptop.
En meteen 4 versies klaargezet voor na de bevalling dan kan met 1 klik de juiste besteld worden.
pi_166914748
Goed bezig Blue! En vier? Jongen/meisje snap ik nog, maar dan?
  Moderator zaterdag 26 november 2016 @ 18:34:17 #71
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_166915527
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2016 07:06 schreef BlueEyes het volgende:

Dat zou mooi zijn O+ maar die kans is echt heeeeel klein dus ik ga er niet vanuit ;)
pi_166915612
Wij dachten een naam te hebben (of in ieder geval een reeële optie) en toen gaf mijn vriend vanochtend aan dat ie eigenlijk toch niet tevreden is. Dus nu kunnen we weer opnieuw beginnen -O-
Het zal wel aan m'n hormonen liggen maar ik vind het behoorlijk deprimerend. Het was al zo'n gevecht om überhaupt iets te vinden dat we allebei leuk vinden.. En nu 2wk voor uitgerekende datum ligt alles dus weer open. Zucht.
pi_166915908
Rady Gefeliciteerd!!
En wat een mooierd! O+ O+

Helio beterschap!

Franny knap gedaan idd :)

Blue :o doe nog maar even niet idd :D

Hier is vandaag het oude kamertje van Noa teruggekomen O+
Wel een beetje vreemd zo vroeg al voor mijn gevoel, maar stiekem ook wel weer heel erg leuk O+

Oh Goud, ik zou ook balen :{

Qua namen was een jongensnaam direct duidelijk, een meisjesnaam is echter een drama en dit terwijl er nu al 2x tijdens een echo is gezegd "ik denk toch een meisje". :')

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2016 18:54:33 ]
pi_166916218
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 17:54 schreef Heliotrope het volgende:
volgorde vd voornamen bv, of 2016/2017 heel groot als onderdeel van t kaartje?
pi_166916829
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 17:54 schreef Heliotrope het volgende:
2 jongens- en 2 meisjesnamen ;)
We bekijken als de baby er is welke naam er het beste past.
En als het net als de vorige keer is gaat er gerust een nacht overheen voor de we de keus maken.
pi_166920087
Wat een goed idee Blue :)
pi_166920626
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2016 19:32 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

2 jongens- en 2 meisjesnamen ;)
We bekijken als de baby er is welke naam er het beste past.
En als het net als de vorige keer is gaat er gerust een nacht overheen voor de we de keus maken.
Wij hadden bijna een echtscheiding over 1 naam laat staan twee :D Dat had bloed aan de muur geweest :')

Ik heb al besloten wat zusje haar naam moet worden. Nu nog doordrukken bij vent :') :')
pi_166921330
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2016 10:27 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het redelijk gelijk op, zal misschien een halve kilo schelen of zoiets. Maar mijn startgewicht was nu ruim een kilo minder. Vorige keer was ik in totaal bij 41 weken 12,5 kilo aangekomen. Ik was toen alleen aangekomen bij buik en borsten en daar lijkt het nu ook weer op. En jij, is je buik ook groter dan toen?
Ja als ik foto's terug kijk ging het toen echt niet zo hard. De hoeveelheid buik en kont }:| had ik toen pas een paar weken verder. Ik ben wel benieuwd of ik op hetzelfde punt ga eindigen :)

Heerlijk vooruitzicht Hilz! Geniet er van!!

Goudreinette, lijkt me heel frustrerend :X

Ik heb wel een paar namen die ik leuk vind maar vriend vindt het niets o|O
pi_166921468
Rady, nog van harte gefeliciteerd met jullie zoon en broertje! *O* Lieve foto, ik ga er bijna van rammelen O+. En zijn naam is natuurlijk onwijs tof! Veel geluk met z'n viertjes!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_166922986
quote:
17s.gif Op zaterdag 26 november 2016 11:47 schreef Selvaria het volgende:
Vorige keer was ik degene die ondergepoept werd, lijkt me wel verfrissend om het andersom te doen dit keer.
_O- valt tegen :P
S. 2014
J. 2016
  zondag 27 november 2016 @ 07:24:21 #81
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_166925706
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2016 21:52 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Ik heb al besloten wat zusje haar naam moet worden. Nu nog doordrukken bij vent :') :')
:D zo is dat bij ons ook zo ongeveer gegaan. En met succes trouwens B-)
pi_166925732
Ah Blue zo, snap het! Kon het even niet rijmen met dat je zei dat jullie uit de namen waren, maar nu wel :D

Zo, goedemorgen. Doen we pas in december weer aan baby's? :s)
pi_166925807
Gefeliciteerd nog Rady! *G*
  zondag 27 november 2016 @ 09:18:00 #84
149959 SQ
snelle trees
pi_166926179
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 07:37 schreef Heliotrope het volgende:
Ah Blue zo, snap het! Kon het even niet rijmen met dat je zei dat jullie uit de namen waren, maar nu wel :D

Zo, goedemorgen. Doen we pas in december weer aan baby's? :s)
ja, laten we maar geen trend maken van prematuur bevallen :P

Mijn bekken doet steeds vaker pijn 's nachts. Het enige wat dat een beetje tegengaat is op mijn rug slapen maar dat is met 27 weken ook niet meer enorm comfortabel. Heeft iemand nog tips?
disclaimer
pi_166926193
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 09:18 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Mijn bekken doet steeds vaker pijn 's nachts. Het enige wat dat een beetje tegengaat is op mijn rug slapen maar dat is met 27 weken ook niet meer enorm comfortabel. Heeft iemand nog tips?
Heb je slapen op je zij met een voedingskussen al geprobeerd?
pi_166926201
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 09:18 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Als je op je zij slaapt, een kussen tussen je knieën of onder de hoogste knie. Dus als je op je linkerzij ligt, een kussen voor je linkerknie leggen en dan je rechterknie erop.
pi_166926202
Voedingskussen tussen de knieën en zorgen dat de 'zwevende' voet dan ook ergens op kan rusten doet het hier goed SQ.
  zondag 27 november 2016 @ 09:24:55 #88
149959 SQ
snelle trees
pi_166926230
Drie keer is scheepsrecht :D ik zal de rookworst eens mee naar bed nemen vannacht. :Y)
disclaimer
pi_166926407
Met voedingskussen slapen dan heb ik serieus ruzie met dat ding :D
  zondag 27 november 2016 @ 09:58:19 #90
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166926446
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 09:24 schreef Stormqueen het volgende:
Drie keer is scheepsrecht :D ik zal de rookworst eens mee naar bed nemen vannacht. :Y)
Kinky :9
KuikenGuppy
pi_166926454
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 09:52 schreef BlueEyes het volgende:
Met voedingskussen slapen dan heb ik serieus ruzie met dat ding :D
Ik ook en omdraaien werd helemaal een gevecht. Ik had een klein kampeerkussentje bij mn knieën en het varkensknuffeltje Knorrig van de ikea onder mn buik. Lag perfect, sloot helemaal aan en hij ligt nu in de wieg van uk *)
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_166926871
Ik heb een of andere kikkerkussendinggeval van F :D
Maar 9 van de 10 keer gooi ik die ook uit bed.
Wat mij ook helpt is opletten hoe ik overdag/ 's avonds zit.
Niet mijn benen steeds ergens op leggen als ik zit (niet meer ongegeneerd voeten op tafel dus :') ), niet teveel bekken belasten aan een zijde enzo
pi_166926950
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 november 2016 18:39 schreef Goudreinette het volgende:
Wij dachten een naam te hebben (of in ieder geval een reeële optie) en toen gaf mijn vriend vanochtend aan dat ie eigenlijk toch niet tevreden is. Dus nu kunnen we weer opnieuw beginnen -O-
Het zal wel aan m'n hormonen liggen maar ik vind het behoorlijk deprimerend. Het was al zo'n gevecht om überhaupt iets te vinden dat we allebei leuk vinden.. En nu 2wk voor uitgerekende datum ligt alles dus weer open. Zucht.
Ah Goud, dat is echt balen. Ik zou precies hetzelfde hebben. Misschien wat nieuwe manieren proberen om wat te verzinnen? Wij hebben op een gegeven moment lijstjes gemaakt waarvan we van elkaar dachten dat de anders het een leuke naam zou vinden. Op die manier kwamen we uiteindelijk tot DE naam.

Hoe voel jij je verder? Nog steeds up and running?
pi_166927966
Lijkt me ook stressvol om zo laat nog een naam te moeten bedenken. Ik kan me echt nu al erop verheugen dat het een meisje wordt en dat ze dan de mooie naam gaat krijgen die wij nu bedacht hebben. O+ .

Ik heb gisteren een wandeling gemaakt van twee uur. Het gaat wel in slakkengang want de kortademigheid is momenteel best heftig. Na het wandelen heb ik ook nog even gewinkeld en toen ik weer thuis was, kreeg ik voor het eerst tijdens deze zwangerschap last van harde buiken. Gek gevoel weer.
pi_166927984
We hebben onze oude lijstjes er maar weer bij gepakt en maken nu een nieuwe shortlist.. Maar nog geen gevonden waar we beiden enthousiast van worden. We hopen op een soort epiphany na de geboorte, zo van 'oh dit is duidelijk een [naam]'.
Maar goed voor m'n stresslevels is het niet :N

Verder alles okee, nog up and running, ware het op bejaardentempo. Wordt regelmatig 's nachts wakker met flinke krampen of steken, maar met een kruikje erbij trekt het altijd weer weg. Prima, want ik beval liever in december dan in november (ben een beetje een cijferfreak, liefst allemaal even getallen als het lukt). Ik mik stiekem op jouw UD Ooi! 16-12-16 lijkt me te gek. *)

Hoe is het nu bij jou?

Qua slapen, met het worstkussen slapen deed bij mij wonderen! Zo veel fijner voor m'n bekken. Alleen het omdraaien is nogal een exercitie geworden.
  zondag 27 november 2016 @ 12:13:20 #96
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_166928239
Wat lekker om al een naam te hebben, Franny!
Ook al een jongensnaam?

Goud, 12-12-16 is ook wel tof, toch? :)
pi_166928876
Wij hebben de naam ook al. Ik had m eens geopperd en man was er weg van. :D

24 weken vandaag. :o *O*
pi_166930113
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 11:50 schreef Goudreinette het volgende:
We hebben onze oude lijstjes er maar weer bij gepakt en maken nu een nieuwe shortlist.. Maar nog geen gevonden waar we beiden enthousiast van worden. We hopen op een soort epiphany na de geboorte, zo van 'oh dit is duidelijk een [naam]'.
Maar goed voor m'n stresslevels is het niet :N

Verder alles okee, nog up and running, ware het op bejaardentempo. Wordt regelmatig 's nachts wakker met flinke krampen of steken, maar met een kruikje erbij trekt het altijd weer weg. Prima, want ik beval liever in december dan in november (ben een beetje een cijferfreak, liefst allemaal even getallen als het lukt). Ik mik stiekem op jouw UD Ooi! 16-12-16 lijkt me te gek. *)

Hoe is het nu bij jou?

Qua slapen, met het worstkussen slapen deed bij mij wonderen! Zo veel fijner voor m'n bekken. Alleen het omdraaien is nogal een exercitie geworden.
Ow, dan moeten we ruilen! Ik wil graag 12-12 hebben want dan is mijn overleden schoonvader jarig. Zouden we symbolisch wel mooi vinden.
  zondag 27 november 2016 @ 14:26:56 #99
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166930772
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 12:55 schreef Cygne het volgende:
Wij hebben de naam ook al. Ik had m eens geopperd en man was er weg van. :D
Zo ging dat bij ons bij kuiken ook :).

Dit keer zijn we vrij laat nog van naam gewisseld. Na de geboorte heb ik nog de 'oude' naam uitgeprobeerd, en nog de 'tweede keuze naam', maar Guppy heette toen al gewoon Guppy, dat klopte gewoon helemaal.

Franny, willen jullie van te voren weten of het een meisje of jongen is?
KuikenGuppy
pi_166932393
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 14:04 schreef Ooi86 het volgende:

[..]

Ow, dan moeten we ruilen! Ik wil graag 12-12 hebben want dan is mijn overleden schoonvader jarig. Zouden we symbolisch wel mooi vinden.
Deal! Of we doen een datumtweeling :s)
pi_166932867
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 14:26 schreef Burdie het volgende:

Franny, willen jullie van te voren weten of het een meisje of jongen is?
Ja, voor mijn gevoel is het 'logisch' om bij die 20weken echo, waar je zoveel van je kind bekijkt en bestudeert, ook het geslacht erbij te betrekken. Het voelt wat geforceerd om dat aspect dan te laten zitten. Dan wil ik het weten ook. :) . Ik zou er niet een speciale echo aan besteden, dat dan weer niet.

Jongensnaam hebben we nog niet bepaald, we hebben er wel een paar op het oog. De jongensnaam die we bij I hadden bedacht, vind ik niet meer zo leuk. Was ik toen ook al wat minder van overtuigd dan van de naam van I.

SPOILER
pi_166933017
Zo, dat was gek. Ik ademde wat dieper in en voelde in eens naast mijn navel iets 'knappen' in mijn buik, heel vreemd gevoel. Deed geen pijn en ook nu merk ik niets. Even in de gaten houden of ergens last van krijg. Iemand dit eerder gehad? Had al gecheckt of ik niet in eens een vette streep striae heb :D
pi_166933209
Oh, dat lijkt me wel gek, Thisleweed! Ik ken het gevoel niet. Of was het je navel zelf die plopte? :D .
pi_166933537
Even checken, nee die dit nog steeds keurig naar binnen :)
pi_166935525
Kan een navelbreuk zijn.
pi_166935896
Dat klinkt apart Thistle! Geen ervaring mee.. Hopelijk is het niks geks.
pi_166937676
@wupwup, bedankt, ik hou het in de gaten, als ik pijn krijg zal ik aan de bel trekken

@goudreinette, ik gok dat het mee valt, ik heb nu iig nergens last meer van :)
  Manager PR/Moderator zondag 27 november 2016 @ 19:36:04 #108
269689 crew  Viv
pi_166939747
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 11:50 schreef Goudreinette het volgende:
Prima, want ik beval liever in december dan in november (ben een beetje een cijferfreak, liefst allemaal even getallen als het lukt).
Herkenbaar! Mijn man, baby en ik hebben allemaal een even maand en jaar in de geboortedatum en dat onze trouwdatum uit even getallen bestond was geen toeval. O+
pi_166948819
Apart, Thistle!

Wij kunnen ook wel iets bedenken qua leuke getallen met ons allevier maar dan moet ze op tweede kerstdag komen. Nouja, wie weet :P

Zo, weer beter genoeg, nog drie dagen werken. 8-)
  maandag 28 november 2016 @ 09:18:12 #110
149959 SQ
snelle trees
pi_166949556
Oeh bijna verlof Helio! *O*

Ik heb vanmorgen voor de gemoedsrust van mijn verloskundige mijn bloed nuchter laten prikken. Moest toch voor de rhesusfactor nog wat af laten tappen.
Vandaag begint m'n derde trimester 8)7
disclaimer
pi_166949880
Ik heb mijn APK bij de gyn ook gehad :')

De conclusie:
- ik ben vandaag 35+5
- de gyn noemt het kind een flinkerd
- via de echometing kwam ze tot de conclusie dat gupje inmiddels 3607g is ongeveer
- dat gupje dus 3 weken voorligt op groei :o
- gupje ligt klem in bekken *O* zo ver was ik nog niet gekomen bij F
- we bekijken nu per week de groei en wat we gaan doen, tot 40 weken wachten we nog af op spontane bevalling
- m'n bloeddruk was van schrik 145/90 :')
pi_166950096
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 09:45 schreef BlueEyes het volgende:

De conclusie:
- ik ben vandaag 35+5
- via de echometing kwam ze tot de conclusie dat gupje inmiddels 3607g is ongeveer
- we bekijken nu per week de groei en wat we gaan doen, tot 40 weken wachten we nog af op spontane bevalling
Wow, best wel heftig! Wat een enorme baby!
pi_166950174
Wow Blue, was F. ook zo'n joekel? Hoera voor vast in bekken! *O*

Helio weer ongeveer beter en bijna verlof! *O*

31 weken hier vandaag en we takelen langzaam verder af. _O- Dreumes had vanochtend koorts, moest een beetje spugen en was heel verdrietig, na een pcm werd het gelukkig veel beter, maar ik vrees toch voor een nieuwe (buik)griepuitbraak hier. -O- Hopelijk waait het een beetje over, want daar heb ik niet zo'n zin in. :')
pi_166950257
F was bij de geboorte ook bijna 4 kilo en ruim 54cm (niet uitgerekt gemeten).
Ben goed in grote kinders maken :D

Selv sterkte met Poes O+, hoop dat ze gauw opknapt en dat het jou bespaart blijft!
  maandag 28 november 2016 @ 10:45:00 #115
149959 SQ
snelle trees
pi_166950809
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 10:06 schreef Selvaria het volgende:
Wow Blue, was F. ook zo'n joekel? Hoera voor vast in bekken! *O*

Helio weer ongeveer beter en bijna verlof! *O*

31 weken hier vandaag en we takelen langzaam verder af. _O- Dreumes had vanochtend koorts, moest een beetje spugen en was heel verdrietig, na een pcm werd het gelukkig veel beter, maar ik vrees toch voor een nieuwe (buik)griepuitbraak hier. -O- Hopelijk waait het een beetje over, want daar heb ik niet zo'n zin in. :')
Ik heb net twee volle dagen (zaterdag en zondag uiteraard) met koortsjengelpeuter op schoot gezeten maar vanmorgen was ze weer helemaal blij. Houd moed, en beterschap :*

Ik was er stellig van overtuigd dat we de vorige keer ook pas na de 30 weken serieus aan de slag gingen met van alles. Nu zat ik net een oud topic terug te lezen en kennelijk heb ik toen met 25 weken de laatste details aan de kinderkamer afgemaakt, inclusief De Naam in grote letters :')

Ik was toen ook het werken al beu _O- Grappig hoe anders je zoiets opslaat in je hoofd achteraf :')
disclaimer
pi_166951401
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 09:18 schreef Stormqueen het volgende:
Oeh bijna verlof Helio! *O*

Ik heb vanmorgen voor de gemoedsrust van mijn verloskundige mijn bloed nuchter laten prikken. Moest toch voor de rhesusfactor nog wat af laten tappen.
Vandaag begint m'n derde trimester 8)7
Ah, nog een negatief mens? :*

quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 09:45 schreef BlueEyes het volgende:

De conclusie:
- ik ben vandaag 35+5
Ik had begrepen dat het hele meten van gewicht toch een gokje is zolang de baby nog in de buik zit, heb ik dat verkeerd begrepen?

Selvaria, beterschap voor de kleine, hoop dat het niet doorzet

Vandaag 16 weken *O*
pi_166951757
Wow Blue, dat beloofd wat! :D Wordt het nu weer een ks, ja toch?

3e trimester voor SQ *O* Moet je nog veel doen voor de babykamer van Noudje? Je bent toch druk bezig met de zolder las ik elders :+

Ik dacht net dat ik na de kerst vast wel tijd heb om na te denken over de babykamer maar besef me dat dat ook niet gaat lukken. Te druk met werk en studie, pas eind februari zie ik lucht en begin maart ga ik al met verlof :')
  maandag 28 november 2016 @ 11:39:12 #118
149959 SQ
snelle trees
pi_166951811
Nee fazz, babykamer doen we dus pas in de zomer ergens :') met een beetje geluk kan ie zelf zijn behang gewoon uitkiezen :7
disclaimer
pi_166952102
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 11:39 schreef Stormqueen het volgende:
Nee fazz, babykamer doen we dus pas in de zomer ergens :') met een beetje geluk kan ie zelf zijn behang gewoon uitkiezen :7
Arm jong :{w

2 kinderen op 1 kamer is wat dat betreft wel relaxed, het verbouwen van die kamer hebben we vorige keer al gedaan :7
pi_166952869
Oei Selvaria, hopelijk slaat het jou over!

Sneu alle zieke kindjes ook.

Blue, wat een grote al! en je hoofdpijn toch wel te doen nu weer, dacht dat het eerder over bij 37 weken inleiden ging?

Haha SQ, dat herken ik als ik dingen teruglees. Boeiend hoe je geheugen dan werkt ;)
  maandag 28 november 2016 @ 12:38:02 #121
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_166953082
Gefeliciteerd Radyhyn! w/
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_166953467
Messina klopt er zit een foutmarge in, maar oo de hand voelde ze ook al een flink kind en mijn buik is ook aardig groot en als de kleine beweegt is dat duidelijk voelbaar en zichtbaar vooral.
Ben ook 'maar' 11kg nog aangekomen en de ruimte die er nu is zeer beperkt.
Maak me er niet heel druk om verder, broer was ook groot dus kijk er niet gek van op zeg maar.

Helio hoofdpijn is te doen, ene dag beter dan de andere dag. Moet wel even mn bloeddruk erbij in de gaten houden dus als het erger wordt of weer een cluster aan de bel trekken.
Maar stel dat het niet meer gaat dan is er laagdrempelig inleiding.
pi_166953553
Je baby heeft het duidelijk goed bij je blue! De laatste weken groeien ze niet meer zo hard he, dus 3600 nu zou zomaar zo'n 8 pond bij 40 weken kunnen zijn. Komt weer helemaal overeen met je oudste inderdaad en het zou vooral gek zijn als dat anders was.
  maandag 28 november 2016 @ 13:06:58 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_166953647
Babysaurus bij blue ja! Wel fijn dat deze iig van plan lijkt om in te dalen. Of misschien heeft ie geen keuze ;)

Ik heb woensdag de groeiecho. Ik hoop eigenlijk dat noud weinig van het protocol afwijkt :')
disclaimer
pi_166953885
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 13:06 schreef Stormqueen het volgende:
Babysaurus bij blue ja! Wel fijn dat deze iig van plan lijkt om in te dalen. Of misschien heeft ie geen keuze ;)

Ik heb woensdag de groeiecho. Ik hoop eigenlijk dat noud weinig van het protocol afwijkt :')
Ik dacht dat je geen diabetesscreening en groeiecho wilde deze keer, maar dat heb ik verkeerd opgeslagen?
pi_166954274
Wow Blue wat een joekel! En de vorige was ook al zo'n groterd. Heb je dan vorige keer maat 50 helemaal overgeslagen?
  maandag 28 november 2016 @ 13:59:50 #127
149959 SQ
snelle trees
pi_166954519
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 13:20 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik dacht dat je geen diabetesscreening en groeiecho wilde deze keer, maar dat heb ik verkeerd opgeslagen?
nee klopt. We hebben ook een compromis gesloten. In principe nu een groeiecho, is daar geen grote afwijking te zien tov de p50 lijn, dan blijft het daarbij. Ik krijg dus ook geen diabetesscreening, ze nemen enkel mijn nuchtere bloedwaarden mee in het bloedonderzoek vandaag.
disclaimer
  maandag 28 november 2016 @ 14:01:00 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_166954539
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 13:46 schreef Goudreinette het volgende:
Wow Blue wat een joekel! En de vorige was ook al zo'n groterd. Heb je dan vorige keer maat 50 helemaal overgeslagen?
mijn dochter was ook 4 kilo en die paste nog best een paar weken in maat 50. Niet heel veel weken idd :P
disclaimer
pi_166954700
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 13:59 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nee klopt. We hebben ook een compromis gesloten. In principe nu een groeiecho, is daar geen grote afwijking te zien tov de p50 lijn, dan blijft het daarbij. Ik krijg dus ook geen diabetesscreening, ze nemen enkel mijn nuchtere bloedwaarden mee in het bloedonderzoek vandaag.
Dat ís screening ;) Hoop dat je uitslag en de echo voorbeeldig zijn!
pi_166954733
Mijne was 7,5 pond en paste dus echt niet in maat 50 :') Heb dit keer ook helemaal niks in maat 50. Als het nodig is, slaan we maar een mouwtje en een broekspijp om.
pi_166954750
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 13:46 schreef Goudreinette het volgende:
Maat 50 heeft 2 weken geduurd :D
Oftewel veel ongedragen weggedaan.
En nu alleen maat 56 aangeschaft.
Qua gewicht maakt 50 niet uit denk ik, qua lengte was 50 de vorige keer echt hoogwater

Oh lees nu Wup haar reactie :D
  maandag 28 november 2016 @ 14:35:30 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_166955184
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 14:10 schreef WupWup het volgende:

[..]

Dat ís screening ;) Hoop dat je uitslag en de echo voorbeeldig zijn!
mwah. Ik vind dat niet zo'n ontzettend issue, mijn bezwaar zit vooral in het herhaaldelijk gedoe van ogtt's en zoeken naar problemen die er niet zijn. Ik ben vrij overtuigd van een normale uitslag dit keer :)

Maar inderdaad, het is wel een vorm van screening :P eentje waar ik mee kan leven ;)

[ Bericht 13% gewijzigd door SQ op 28-11-2016 14:56:39 ]
disclaimer
pi_166955618
Dan is het prima toch, goede tussenweg.

Mijn oudste (3350 gram) verzoop juist in haar eerste pakje maat 50 :P maar die viel ook nogal wijd. Nu gok ik ook maar op 50 eerst dan.
  maandag 28 november 2016 @ 15:01:00 #134
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166955620
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 14:12 schreef WupWup het volgende:
Mijne was 7,5 pond en paste dus echt niet in maat 50 :') Heb dit keer ook helemaal niks in maat 50. Als het nodig is, slaan we maar een mouwtje en een broekspijp om.
Gup was 9 pond, ik was blij dat ik ook een pakje maat 56 mee had genomen, daar paste hij nog maar net in :').
KuikenGuppy
  maandag 28 november 2016 @ 15:02:30 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_166955640
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 15:00 schreef Heliotrope het volgende:
Dan is het prima toch, goede tussenweg.

Mijn oudste (3350 gram) verzoop juist in haar eerste pakje maat 50 :P maar die viel ook nogal wijd. Nu gok ik ook maar op 50 eerst dan.
het scheelt inderdaad nogal per merk. Hema of h&m maat 50 krijg je ook nog wel om een tienponder gevouwen :7
disclaimer
pi_166955891
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 15:01 schreef Burdie het volgende:

[..]

Gup was 9 pond, ik was blij dat ik ook een pakje maat 56 mee had genomen, daar paste hij nog maar net in :').
Rolladebaby :D
pi_166956155
Maat 50 toch zo'n 4 weken aan gehad met baby van 7 pond. De wollen H&M maat 50 kunnen nog steeds met romperverlenger (10 weken). Wol is rekbaar maar H&M is ook zo inconsistent als wat qua maten :'). Bestel ik bij in maat 62... is het kleiner dan maat 56.
pi_166957327
Ooh jongens ik voel nu toch echt zeker plopjes O+ En ik heb sinds vandaag zo'n overheerlijke zwangerschapsbroek aan :7 Voel me steeds zwangerderder O+

Ik bestelde een broekje in maat 62 bij Esprit, nou die lijkt eerder op een maat 50 volgens mij, daar past echt geen hele dikke luierkont in. Maar toch houden, want dat vind ik zo mooi aan kleertjes kopen voor je ongeboren baby: lekker shoppen en wel zien wanneer het past :s)

Blue dat wordt weer een flinke!
  maandag 28 november 2016 @ 16:50:46 #139
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_166957410
Leuk Tweedledee O+

Pffff die maten idd. Ik vind dat ze op z'n minst dezelfde maat moeten aanhouden per winkel. De 98-104 Hema maillots van peuter werden wat te klein, dus ik koop 2 nieuwe bij de Hema maat 110-116. Eentje is perfect, die andere is 1,5 keer zo lang :(

Ik moet binnenkort toch eens de babykleertjes van peuter uit de berging halen. Peuter is midden in de zomer geboren, dus misschien heb ik wel een excuus om toch nieuwe babykleertjes te shoppen :+
  maandag 28 november 2016 @ 16:53:51 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_166957476
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 16:50 schreef Sylver_ het volgende:
Leuk Tweedledee O+

Pffff die maten idd. Ik vind dat op z'n minst dezelfde maat moeten aanhouden per winkel. De 98-104 Hema maillots van peuter werden wat te klein, dus ik koop 2 nieuwe bij de Hema maat 110-116. Eentje is perfect, die andere is 1,5 keer zo lang :(
De 74/80 maillots van H&M zijn groter dan de maat 92. Ik denk stiekem dat de 62/68 net zo groot zijn als de 92. Ik kocht ook een romper maat 92 die langer was dan het jurkje maat 92 waar ie onder moest (ook H&M) :')
Sowieso vallen de babymaten daar echt ENORM wijd, te wijd voor mijn destijds P90 baby, en nu ze in de grotemeisjesmaten zit krijg ik het soms niet eens over haar benen. En ze is nu qua gewicht juist echt heel erg P50 :? _O-
disclaimer
pi_166957546
Ik had maillots gekocht maar ik had geen zin om ze uit te proberen qua maat dus weer teruggestuurd :D.
pi_166957603
Hier was oudste 2320 gram en groeide langzaam, dus ik heb kleren voor elk seizoen in elke maat :')

Eerste tijd was alles te groot. Paar pakjes maat 44 geleend maar verder heeft ze lang maat 50 aangehad. Heb nu voor t eerste pakje maat 50, ga er van uit dat dat gaat passen :7
pi_166957623
Blue lekkere speklap idd! :D fijn dat ie in je bekken zit :Y
pi_166957739
Speklap, rollade... Ik krijg honger van jullie :D
  maandag 28 november 2016 @ 17:13:21 #145
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_166957820
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 16:53 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

De 74/80 maillots van H&M zijn groter dan de maat 92. Ik denk stiekem dat de 62/68 net zo groot zijn als de 92. Ik kocht ook een romper maat 92 die langer was dan het jurkje maat 92 waar ie onder moest (ook H&M) :')
8)7

quote:
Sowieso vallen de babymaten daar echt ENORM wijd, te wijd voor mijn destijds P90 baby, en nu ze in de grotemeisjesmaten zit krijg ik het soms niet eens over haar benen. En ze is nu qua gewicht juist echt heel erg P50 :? _O-
Dat had ik met Nora ook toen ze 2 was en die is ook altijd nog P50 gebleven wat betreft gewicht. Misschien dan toch nog meer een dreumes bouw dan peuter bouw?
Ze heeft nog kleren van vorig jaar die ze nu weer aanpast, ondanks dat ze een héél stuk langer is geworden. Maar toen had ik een maatje groter door het nog wat bolle buikje :)
pi_166957834
Oef.. Mijn moeder heeft alleen maar grote kinderen gebaard en wij zijn allebei ook Hollands welvaren qua lengte, dus ik was er een beetje vanuit gegaan dat maat 50 bij ons niet of nauwelijks nodig zou zijn.
Toen bleek bij wk 26 dat het kindje kleiner was dan verwacht heb ik toch maar wat ingeslagen.. Niet veel, maar anders moet vriend maar even langs de Hema fietsen ofzo. En als het nu toch een lang kind blijkt past het alsnog niet :') Nouja we zien wel! (dat is hier echt tot levensmotto geworden de laatste maanden :D )
pi_166957859
Ik had bij de h&m het idee dat er nogal een verschil zat in de pasvorm en maat tussen de babylijn en de meisjeslijn.

@goudreinette, komt wel goed, heb je iets om te vragen aan je kraamvisite, heeft je man een leuk uitstapje of kun je wat bij elkaar klikken in een webshop die snel bezorgt :)

[ Bericht 27% gewijzigd door Thistleweed op 28-11-2016 17:33:16 ]
  maandag 28 november 2016 @ 17:27:46 #148
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_166958028
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 16:45 schreef Tweedledee het volgende:
Ooh jongens ik voel nu toch echt zeker plopjes O+ En ik heb sinds vandaag zo'n overheerlijke zwangerschapsbroek aan :7 Voel me steeds zwangerderder O+
Ik haak maar even aan op de laatste posts... Wat tof die plopjes! Ik kan me wel voorstellen dat dat het weer echter maakt! Hoe ver ben je nu?

Van dat matengedoe snap ik weinig... Behalve dat de grootte van je kind dus niet veel zegt over welke maat ie aanmoet, en dat de maat op het label weinig zegt over hoe groot het kledingstuk is. Lekker dan :P

Poe, ik vind het nogal wat, die eerste weken. Nog weinig mensen weten ervan, onduidelijk of het allemaal goed gaat daarbinnen en intussen ben ik dood-op en continu latent misselijk. Ik kijk om me heen in mijn rommelhuis (want geen puf voor opruimen en sfeer maken) en vraag me af hoe hier in godsnaam over 8 maanden een kind leeft... uit mijn buik? echt?
Zal er wel bijhoren allemaal he oO<
pi_166958080
Tweedle, ik lees er helemaal overheen, wat leuk plopjes!

Het hoort er misschien wel bij, het heel erg moe en misselijk zijn, maar het is niet bepaald makkelijk, zeker als eigenlijk niemand het nog weet.
:*
pi_166959609
Lemijn: vandaag zit ik op 19+1, dus het schiet al op!
Die eerste weken zijn slopend inderdaad, fysiek en mentaal. Nog even volhouden tot de eerste controles en echo's :* Qua huis beginnen wij nu pas echt stapje voor stapje dingen te kopen en op te knappen, dus je hebt nog even! Alles hoeft niet in een keer he, en het er naar toe leven is heel fijn O+
  maandag 28 november 2016 @ 21:58:46 #151
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_166965102
Herkenning is al lekker, dank beiden :*
Ik denk dat ik toch maar een vroege echo ga regelen. Dan kan ik mijn ouders gaan inlichten daarna voor het familiekerstdiner en gewoon, uit ongeduld. Aan de ene kant ben ik heel relaxed maar aan de andere kant denk ik: er valt al iets van zekerheid te halen, waarom doe ik dat dan niet gewoon.
pi_166965270
Lemijn het is ook gewoon lastig, die eerste weken! Laat je rommelhuis maar even lekker voor wat het is, je hebt nog tijd genoeg om dat op een later moment te doen :) Goed voor jezelf zorgen en dan gaan de weken vanzelf voorbij. :*
pi_166965504
Mijn 9-ponder van 55 cm heeft op 1 na al zijn maat 50 kleding minimaal 1 keer aangehad, sommig spul van maat 50/56 zelfs dik twee maanden... En dat was zonder rollade-look. Volgens mij zat zijn gewicht vooral in zijn wangen...

Die eerste weken duren heel lang idd Lemijn. Ik had woensdag de eerste echo kunnen hebben, maar man is die dag druk op z'n werk, dus wij moeten nog een weekje extra geduld hebben voor we zeker weten of er echt iets groeit. Het is ook echt zo'n tijd dat je hier nog niet echt thuishoort, maar ook niet in een ander topic. Heb je al wel een afspraak met de vk staan?
pi_166966910
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 22:11 schreef FlyingFish het volgende:
Het is ook echt zo'n tijd dat je hier nog niet echt thuishoort, maar ook niet in een ander topic.
Juist omdat iedere zwangere dit in de eerste weken heeft hoort het hier naar mijn mening ;)
  maandag 28 november 2016 @ 22:59:04 #155
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_166967135
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 22:51 schreef Messina het volgende:

[..]

Juist omdat iedere zwangere dit in de eerste weken heeft hoort het hier naar mijn mening ;)
Ja, daarom post ik wel gewoon hier, iedereen die langer zwanger is herkent het nog wel waarschijnlijk. En het tweede streepjes-topic heb ik in de probeertijd overgeslagen dus daar kom ik nu niet opeens piepen dat het zo lastig is allemaal.

Flyingfish, ja, die eerste afspraak staat! Daar stel ik me ook niet vreselijk veel van voor hoor, dat is vooral in formatie uitwisselen. Maar daarna kunnen we tenminste wel de echo gaan plannen.
pi_166967828
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 22:51 schreef Messina het volgende:

[..]

Ja, is ook zo maar zo voelt het toch nog niet. Eerst maar even de echo afwachten of er echt wat zit.

Die intake is idd niet zo spannend. Bij de tweede is het al helemaal een herhaling zonder nieuwe info, bij de eerste had ik nog geen flauw idee hoe of wat en kreeg ik nog nuttige folders, 90% dezelfde als die ik nu heb gekregen en die ongelezen een enkele reis papierbak hebben gehad.
  maandag 28 november 2016 @ 23:31:50 #157
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_166968428
Lemijn wat supertof om je hier te zien. Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. X
If you can dream it, you can do it...
pi_166971487
Nachtploeg. :{

Vanmiddag kreeg ik wat vage rugpijn die snel opliep naar redelijk onhoudbare rugpijn en buikpijn. Man de vk gebeld die meteen bij ons thuis langs is gekomen. Geen teken van een premature bevalling gelukkig maar de hoeveelheid pijn baarde ons wel zorgen dus doorverwezen naar het ziekenhuis. Vk is zelf achter ons aangereden en bij oms gebleven tot ze het verhaal voor ons uit had kunnen leggen en om bij de echo te blijven. Cervix was in principe keurig maar twee uur later toch ietsje korter. Bloed afgenomen, urine ingeleverd maar geen ontstekingswaarden. Vermoeden is nierstuwing dus heb nu infuus met buscopan. Dat helpt langzaamaan en de laatste cervixmeting was weer keurig. Mn kleine jongetje O+ doet het perfect en is lekker actief ook.

Verder is ons ziekenhuis echt geweldig. Ze zorgen goed voor me en houden rekening met de voorgeschiedenis.

SPOILER
pi_166971537
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 02:10 schreef Cygne het volgende:
Nachtploeg. :{

Vanmiddag kreeg ik wat vage rugpijn die snel opliep naar redelijk onhoudbare rugpijn en buikpijn. Man de vk gebeld die meteen bij ons thuis langs is gekomen. Geen teken van een premature bevalling gelukkig maar de hoeveelheid pijn baarde ons wel zorgen dus doorverwezen naar het ziekenhuis. Vk is zelf achter ons aangereden en bij oms gebleven tot ze het verhaal voor ons uit had kunnen leggen en om bij de echo te blijven. Cervix was in principe keurig maar twee uur later toch ietsje korter. Bloed afgenomen, urine ingeleverd maar geen ontstekingswaarden. Vermoeden is nierstuwing dus heb nu infuus met buscopan. Dat helpt langzaamaan en de laatste cervixmeting was weer keurig. Mn kleine jongetje O+ doet het perfect en is lekker actief ook.

Verder is ons ziekenhuis echt geweldig. Ze zorgen goed voor me en houden rekening met de voorgeschiedenis.

SPOILER
Wat vervelend dat er toch weer 'iets' is :* fijn dat er iets aan gedaan is en dat je zo goed geholpen bent O+
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_166971550
Iedereen in die spannende weken een :* voor t onzekere. Ik vond t ook maar raar en onwennig. Maar je hoort erbij O+
pi_166971688
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 02:20 schreef tombolafan het volgende:
Iedereen in die spannende weken een :* voor t onzekere. Ik vond t ook maar raar en onwennig. Maar je hoort erbij O+
Dit. O+
  dinsdag 29 november 2016 @ 02:49:25 #162
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_166971697
Hoi allemaal,

Maandag zijn we thuisgekomen uit het ziekenhuis. Het gaat heel goed met mij en A. De borstvoeding is goed op gang en meneertje drinkt goed.

Omdat A, ondanks het goede drinken, bijna op de -10% gewichtsverlies zit, kolf ik extra na, zodat hij dat nog als bijvoeding kan krijgen. Hopelijk morgen goede uitslag op de weegschaal.. anders zal kunstvoeding voor erbij worden geadviseerd.

Vv vindt A echt heel lief en komt steeds met A en mij kroelen en wil handje vasthouden en aaien en oogjes aanwijzen/prikken ;) Echt een schat is het en ik geniet zo om mijn twee jongens met elkaar te zien. Echt 1000x O+

Vandaag 2 jaar geleden werd ik rond deze tijd klaargemaakt voor een ritje OK om Vv te halen met spoed.

De ks was deze keer gepland en ik mocht A, na een korte controle, bij me houden in de OK en op de uitslaapkamer (en erna natuurlijk ;) ). We hebben A geboren zien worden, het doek ging toen naar beneden, dat was echt geweldig mooi en toen was daar opeens een wit met rood besmeurde gerimpelde baby die voor mijn neus werd gehouden O+

Het deel van de operatie voor A er was vond ik best wel heftig. Door de ruggenprik voelde ik geen pijn, maar wel voelde ik alles wat ze deden en hoe 'diep' ze zaten en het heftige getrek aan mijn buik. Tijdens de vorige ks vond ik dat ook al zo heftig, maar toen ging er veel meer langs mij heen door de omstandigheden. Dit heftige deel was denk ik maar 10 minuten en toen A er eenmaal was, was alles ook meteen weer goed.

Op de uitslaapkamer voor de eerste keer aangelegd en hij hapte meteen raak O+
Onze kraamkamer was dezelfde als waar ik met Vv lag O+

Het herstel na de ks gaat, net zoals vorige keer, heel goed. Hieronder wat extra info voor de dames die wat meer info over het verloop na de ks wilden (al zal het voor iedereen weer anders zijn). Het infuus mocht er voor de nacht al uit (moest eigenlijk op dag 2 eruit.. maar hij liep niet meer).

'S nachts veel last gehad van mijn buik en toen een soort lichte morfine gehad via spuitje in been. Ik heb nog 2 uurtjes kunnen slapen daarna en 's ochtends was de slechte nacht alweer voorbij en 'vergeten'.

De katheter is er 's ochtends uit gegaan. Geen last van gehad. Het eerste uit bed komen op dag 2 ging opzich goed. Maar was natuurlijk best nog pijnlijk. Naar de wc ging goed en vloeien viel heel erg mee.

In de loop van dag 2 had ik veel naweeen bij het voeden en vond alles nog best heftig en pijnlijk en kon ik me niet
voorstellen dat ik morgen me goed genoeg zou voelen om de dag erna naar huis te gaan.

Vlak voor de nacht was er opeens een ommezwaai.. de ergste pijn was opeens weg en ik kon relatief goed het bed uit en bewegen. Tussen de voedingen in prima geslapen en ook 's ochtends bleef het steeds beter gaan.

Op dag 3 (zondag) mochten we naar huis en ben ik, net als toen bij Vv, zelf het zh uit gewandeld :)

Wat fijn de zon weer te zien (na het uitzicht op een blinde muur op de schaduwkant van het zh) en daarna lekker op de bank met mijn kleine ventje in mijn armen O+

Tuurlijk moet ik nog rustig aan doen en rustig bewegen. Maar het herstel gaat zo goed gelukkig. Net nachtvoeding gedaan en zelf luier verschoont terwijl ik mijn man lekker laat doorslapen. A ligt nu heerlijk in mijn armen te slapen en die leg ik zo terug in zijn wiegje naast ons bed.

Om 2.49, 2 jaar geleden precies, is Vv geboren. En om nu zo met A te liggen en terug te denken aan beide bevallingen oa door het tikken van dit stukje, is heel speciaal.

Ik ben zo gelukkig nu met mijn 3 mannen en ik geniet zo van mijn gezin. Wat een heerlijkheid O+

Welterusten allemaal.. en ik hoop dat jullie straks ook zo heerlijk genieten als jullie kindjes er zijn O+

Ps: pm/dm gerust als er vragen zijn over de ks. Ik ben ik elk geval op het moment blij met onze keuze voor een geplande ks :)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_166971780
Ohnee Cygne, wat schrikken! Gelukkig doet je mini het goed. Maar zoveel pijn en ziekenhuis is niet fijn, beterschap!

Radyhyn, wat klink je gelukkig. O+ Gefeliciteerd met Vv vandaag en sowieso met je mooie mannen! O+
  dinsdag 29 november 2016 @ 04:38:54 #164
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_166971858
Cygne, wat een schrik zeg! Lees het nu pas (vorige post gedaan zonder bijlezen).
Heb nog nooit gehoord van nierstuwing, hopelijk kunnen ze er makkelijk iets aan doen.
Gelukkig geen effect op jullie kleintje zoals je schrijft O+
Sterkte en beterschap :*
pi_166971875
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 02:49 schreef Radyhyn het volgende:
Hoi allemaal,

Maandag zijn we thuisgekomen uit het ziekenhuis. Het gaat heel goed met mij en A. De borstvoeding is goed op gang en meneertje drinkt goed.

Omdat A, ondanks het goede drinken, bijna op de -10% gewichtsverlies zit, kolf ik extra na, zodat hij dat nog als bijvoeding kan krijgen. Hopelijk morgen goede uitslag op de weegschaal.. anders zal kunstvoeding voor erbij worden geadviseerd.

Vv vindt A echt heel lief en komt steeds met A en mij kroelen en wil handje vasthouden en aaien en oogjes aanwijzen/prikken ;) Echt een schat is het en ik geniet zo om mijn twee jongens met elkaar te zien. Echt 1000x O+

Vandaag 2 jaar geleden werd ik rond deze tijd klaargemaakt voor een ritje OK om Vv te halen met spoed.

De ks was deze keer gepland en ik mocht A, na een korte controle, bij me houden in de OK en op de uitslaapkamer (en erna natuurlijk ;) ). We hebben A geboren zien worden, het doek ging toen naar beneden, dat was echt geweldig mooi en toen was daar opeens een wit met rood besmeurde gerimpelde baby die voor mijn neus werd gehouden O+

Het deel van de operatie voor A er was vond ik best wel heftig. Door de ruggenprik voelde ik geen pijn, maar wel voelde ik alles wat ze deden en hoe 'diep' ze zaten en het heftige getrek aan mijn buik. Tijdens de vorige ks vond ik dat ook al zo heftig, maar toen ging er veel meer langs mij heen door de omstandigheden. Dit heftige deel was denk ik maar 10 minuten en toen A er eenmaal was, was alles ook meteen weer goed.

Op de uitslaapkamer voor de eerste keer aangelegd en hij hapte meteen raak O+
Onze kraamkamer was dezelfde als waar ik met Vv lag O+

Het herstel na de ks gaat, net zoals vorige keer, heel goed. Hieronder wat extra info voor de dames die wat meer info over het verloop na de ks wilden (al zal het voor iedereen weer anders zijn). Het infuus mocht er voor de nacht al uit (moest eigenlijk op dag 2 eruit.. maar hij liep niet meer).

'S nachts veel last gehad van mijn buik en toen een soort lichte morfine gehad via spuitje in been. Ik heb nog 2 uurtjes kunnen slapen daarna en 's ochtends was de slechte nacht alweer voorbij en 'vergeten'.

De katheter is er 's ochtends uit gegaan. Geen last van gehad. Het eerste uit bed komen op dag 2 ging opzich goed. Maar was natuurlijk best nog pijnlijk. Naar de wc ging goed en vloeien viel heel erg mee.

In de loop van dag 2 had ik veel naweeen bij het voeden en vond alles nog best heftig en pijnlijk en kon ik me niet
voorstellen dat ik morgen me goed genoeg zou voelen om de dag erna naar huis te gaan.

Vlak voor de nacht was er opeens een ommezwaai.. de ergste pijn was opeens weg en ik kon relatief goed het bed uit en bewegen. Tussen de voedingen in prima geslapen en ook 's ochtends bleef het steeds beter gaan.

Op dag 3 (zondag) mochten we naar huis en ben ik, net als toen bij Vv, zelf het zh uit gewandeld :)

Wat fijn de zon weer te zien (na het uitzicht op een blinde muur op de schaduwkant van het zh) en daarna lekker op de bank met mijn kleine ventje in mijn armen O+

Tuurlijk moet ik nog rustig aan doen en rustig bewegen. Maar het herstel gaat zo goed gelukkig. Net nachtvoeding gedaan en zelf luier verschoont terwijl ik mijn man lekker laat doorslapen. A ligt nu heerlijk in mijn armen te slapen en die leg ik zo terug in zijn wiegje naast ons bed.

Om 2.49, 2 jaar geleden precies, is Vv geboren. En om nu zo met A te liggen en terug te denken aan beide bevallingen oa door het tikken van dit stukje, is heel speciaal.

Ik ben zo gelukkig nu met mijn 3 mannen en ik geniet zo van mijn gezin. Wat een heerlijkheid O+

Welterusten allemaal.. en ik hoop dat jullie straks ook zo heerlijk genieten als jullie kindjes er zijn O+

Ps: pm/dm gerust als er vragen zijn over de ks. Ik ben ik elk geval op het moment blij met onze keuze voor een geplande ks :)
En dan precies op 2.49 posten :D

Dubbel van harte rady! 💛
pi_166971957
Wakker worden en het verhaal van Rady lezen. O+ Wat klink je verliefd en A en Vv! O+

Ik hoorde net babygehuil (duh want kraamafdeling) en ik dacht alleen maar O+ dat hebben wij straks ook! O+ Terwijl mijn eigen kleintje vrolijk aan het trappelen was.
pi_166972020
Cygne, wat een schrik. Gelukkig is er met je kleintje niets aan de hand O+
Rady, dat klinkt fijn zo. Wat fijn ook dat je zo achter je keuze staat!
@nieuwe zwangere: ik herken het gevoel, die eerste weken zijn super onzeker. Jullie horen er echt bij hoor, die eerste kwalen passen hier prima :)
pi_166972315
@ Lemijn: gewoon doen die vroege echo. Bij mijn eerste zwangerschap had ik de eerste echo bij 11+4 ofzo. Ik vond het echt killing, zo lang in niemandsland. Had mezelf ook echt voorgenomen dat we dat nooooooit meer gingen doen. Als ik nu niet verhuisd was (hier maken ze bij de intake al een echo), had ik er echt zelf 1 laten maken.
pi_166972335
Oei cygne, da's schrikken zeg! Gelukkig doet je mannetje het goed. Snel weer opknappen :*

Wat klink je blij Rady! O+
  dinsdag 29 november 2016 @ 08:45:27 #170
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_166972426
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 05:19 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

En dan precies op 2.49 posten :D

Dubbel van harte rady! 💛
Die vond ik ook mooi O+
Gefeliciteerd met Vv, Rady!

Oh Cygne, dat lijkt me wel even eng geweest. Gelukkig alles goed met jullie jongetje :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 08:26 schreef Sara82 het volgende:
@ Lemijn: gewoon doen die vroege echo. Bij mijn eerste zwangerschap had ik de eerste echo bij 11+4 ofzo. Ik vond het echt killing, zo lang in niemandsland. Had mezelf ook echt voorgenomen dat we dat nooooooit meer gingen doen. Als ik nu niet verhuisd was (hier maken ze bij de intake al een echo), had ik er echt zelf 1 laten maken.
Hier idd ook bij de eerste pas met 11 weken en dat was láng wachten.
Maar wel een kanttekening bij de vroege echo; ik had 'm nu met de intake bij 6 weken en toen was er nog weinig te zien en dacht de vk dat ik op 5 weken zat (wat volgens eigen berekening echt niet kon). Dat waren toen wel erg spannende en lange 2 weken tot de volgende echo.
pi_166972492
Cygne wat vervelend maar fijn dat jullie jongetje zo lekker gaat O+

Rady gefeliciteerd met Vv!
En je verhaal klinkt goed.
Kom nog wel even privé neuzelen bij je neuzelen over eea ;)
pi_166972510
Gets Cygne, dat is schrikken. Fijn dat beeb het goed doet en jij je ook al weer wat beter voelt!

Morgen 20-weken echo, vind het best spannend worden...
pi_166972546
Cygne, dat is schrikken! Hoop dat je snel naar huis mag, eigen bed best :*

Rady, je klinkt als een mama in de wolken O+
  dinsdag 29 november 2016 @ 08:56:46 #174
149959 SQ
snelle trees
pi_166972555
Mooie en fijne bevalling zo Rady! Fijn dat je het zo positief ervaren hebt O+ En gefeliciteerd met V. En nog gefeliciteerd met je eigen verjaardag :D goede feestweek bij jullie _O-

Cygne, bah wat schrikken :{ moet je lang blijven?

Tsja, vroege echo's... aan de ene kant een zegen en aan de andere kant een vloek. Het is zo lastig want je wil graag zekerheid maar het feit is ook dat je die zekerheid in een zwangerschap eigenlijk zo vroeg niet kunt krijgen, ongeacht de uitslag. Desalniettemin heb ik er zelf ook gebruik van gemaakt om mijn gemoedsrust te bewaren dus ik begrijp het heel goed. Sterkte voor de onzekere eerste weken :*
disclaimer
pi_166972799
SQ, plan is nierecho vandaag en als dat niet al te gek is krijg ik de medicatie in zetpilvorm mee en mag ik naar huis vandaag.
  dinsdag 29 november 2016 @ 09:52:17 #176
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_166973299
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 09:18 schreef Cygne het volgende:
SQ, plan is nierecho vandaag en als dat niet al te gek is krijg ik de medicatie in zetpilvorm mee en mag ik naar huis vandaag.
Ik duim voor je Cygne! Het lijkt me rot om zo'n pijn te hebben maar zeker ook om zo bang te moeten zijn. Dat je alweer kon glimlachen bij het babygehuil lijkt me een goed teken. Hopelijk straks lekker naar huis!

quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 23:31 schreef Books1 het volgende:
Lemijn wat supertof om je hier te zien. Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. X
Tnx O+
Dit 's even lezen (of hier überhaupt) helpt wel als ik zo in de ochtend tegen heug en meug zit te ontbijten.

Radyhyn: mooi verslag! Volgens mij ben je sowieso een positief iemand, en je verhaal maakt dat ik me weer realiseer dat een keizersnee ook best oke kan zijn (zegt iemand die thuis wil en een bad enzo... maar ook realistisch genoeg is om te weten dat dat niet altijd zo gaat). Hopelijk blijft het de komende dagen zo goed gaan thuis.

Over de vroege echo's: ik weet het hoor, van de relatieve zekerheid. Maar volgende week ben ik de 7 weken gepasseerd volgens m'n eigen berekening en dan verwacht ik wel een kloppend hartje te zien. Dat geeft me in ieder geval genoeg zekerheid om familie op de hoogte te brengen.
pi_166973403
Klinkt mooi Rady! O+ ideaalplaatje bij een ks denk ik :Y

Hier ook vroege echo's gehad ivm eerdere miskramen, eerste was alleen een rondje te zien, maar iig niet 'het is sowieso mis' (dag erna gingen we op vakantie naar Frankrijk dus ik wilde IETS weten), maar eigenlijk pas bij de 20 weken echo was ik een beetje gerust :+

Dus ik snap de onzekerheid :*

Cygne hopelijk is t een goede uitslag en kan je terug naar huis O+

Had missbrunette gister geen echo of heb ik daar overheen gelezen?
pi_166974690
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 09:52 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Over de vroege echo's: ik weet het hoor, van de relatieve zekerheid. Maar volgende week ben ik de 7 weken gepasseerd volgens m'n eigen berekening en dan verwacht ik wel een kloppend hartje te zien. Dat geeft me in ieder geval genoeg zekerheid om familie op de hoogte te brengen.
Blijft relatieve zekerheid. Maarja, daar tegenover stond totale onzekerheid. En hier was met 7+0 een kloppend hartje te zien. Veel vroeger zou ik het denk ik ook niet willen.

Pffff, en ik ben een beetje moehoe.... Ik kreeg mezelf 's nachts niet meer uit bed getrokken toen dreumes lag te huilen. (Verkouden/hoest en dat soort ellende). Arme man was vannacht dus de sjaak. Samen moe straks, heel romantisch. En heel gezellig. :+
  dinsdag 29 november 2016 @ 11:14:29 #179
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_166974789
Herkenbaar Sara! Ik ben ook verkouden en extra moe.
Ik lig nu elke nacht bij peuter in bed :P Dan wordt ze 's nachts wakker en ga ik er even naast liggen met het idee een half uurtje later weer naar mijn eigen bed te gaan. Ik val dus elke keer in slaap en als ik dan na een paar uur wakker word heb ik geen puf meer om naar mijn eigen bed te gaan.
Peuter vindt het wel gezellig :P
  dinsdag 29 november 2016 @ 11:31:50 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_166975089
hahaha, vannacht voor het allereerst dat ik dus niet wakker ben geworden van mijn kind _O-
Man is er kennelijk twee keer uit geweest terwijl hij normaal juist overal doorheen slaapt. Ben wel drie keer uit bed geweest om te plassen natuurlijk :7
disclaimer
pi_166975227
Rady wat klinkt dat heerlijk met je mannen! O+ Wat fijn dat het zo goed gaat!

Cygne wat heftig joh! Hopelijk trekt de pijn snel weg! Fijn dat je zo goed opgevangen werd! O+

De onzekere eerste weken zijn ook hier heel herkenbaar hoor! :*
Al die tijd leef je toe naar die twee streepjes en dan begint het échte wachten pas (zo vind ik het voelen althans). Tot aan de positieve test fantaseerde ik er ook op los (hoe we het kamertje gaan maken, over namen etc.) en ik merk dat ik dat nu even op 'pauze' gezet heb ofzo.

Een intake zonder echo lijkt me ook erg moeilijk; ik ben blij dat een vroege echo hier standaard is (vroeg als in: tussen 7-8 weken; eerder zou voor mij ook weer niet hoeven).
pi_166976012
Boks voor slechte nacht door zieke kinderen :')

en een snurkende man waardoor ik niet makkelijk weer in slaap kon vallen helpt niet _O-
pi_166976114
Snurkende kerels :X
Echt ik zou willen dat die van mij z'n amandel eruit zou laten pulken!
pi_166976465
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 12:22 schreef BlueEyes het volgende:
Snurkende kerels :X
Echt ik zou willen dat die van mij z'n amandel eruit zou laten pulken!
nu is t eigenlijk vooral door zware verkoudheid bij hem ook, dat ie zo snurkt, maar dan helpt omdraaien ook niet :')
pi_166976559
Ja daardoor is het hier ook.
Zelfs op zijn buik presteert hij het nu te snurken :O
pi_166976617
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 12:41 schreef BlueEyes het volgende:
Ja daardoor is het hier ook.
Zelfs op zijn buik presteert hij het nu te snurken :O
+1 _O- :z :Z
pi_166976636
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 09:52 schreef Lemijn het volgende:

Ik snap heel goed dat je het doet. Het is heel fijn als je het nieuws kunt delen, :* . En een hartje zien, is gewoon ook een heel mooi moment.

cygne, wat een ontwikkeling! Spannend allemaal, maar je bent gelukkig in goede handen. Veel sterkte!
  dinsdag 29 november 2016 @ 12:45:55 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_166976702
Ik hoop ook op een berg prachtecho's binnenkort . Het is ook zo leuk om de lijst te zien groeien O+
disclaimer
pi_166976923
Het is vandaag een week geleden dat ik voor het laatst misselijk was en heb overgegeven. *O* . *O* .
  dinsdag 29 november 2016 @ 12:54:05 #190
149959 SQ
snelle trees
pi_166976975
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 november 2016 12:52 schreef Franny_G het volgende:
Het is vandaag een week geleden dat ik voor het laatst misselijk was en heb overgegeven. *O* . *O* .
Oh dat is wel een dansje waard ja :D
Snel, pak taart!
disclaimer
pi_166977009
Ik heb een afspraak bij de vk vanmiddag, dus dat wordt denk ik wel weer koffie en taart na afloop ja. _O- .
pi_166977236
Even O+ strooien voor de post van Rady, wat klink je gelukkig!

Cygne, wat een schrik! Maar gelukkig doet jullie kleine man het zo fantastisch. O+

Sterkte voor iedereen die nog in niemandsland verkeert, ik hoop ook op heel veel mooie echo's straks. :* Vooral hier blijven posten hoor, elke fase van de zwangerschap hoort hier gewoon.

Sara, heel herkenbaar. En dat moehoe komt hier ook weer terug, als ik niet plat ga tegelijk met dreumes komt het hier echt niet goed.

Goed nieuws Franny! *O*
  dinsdag 29 november 2016 @ 13:06:50 #193
149959 SQ
snelle trees
pi_166977286
nu wil ik taart :(
disclaimer
pi_166977803
Ik heb zin in chips.
Maar weet dat dat garant staat voor over m'n nek gaan en dus vind ik het stom :(
pi_166978498
Muh voor de geen chips blue. :*
Franny een week niet gespuugd! *O*

Net echo gehad. Straks uitslag. Zo'n echo met volle blaas waar een baby op loopt te hopsen is niet tof trouwens. :') En dan nog zo'n echo-apparaat en lekker hard duwen. Is nodig maar man man man. :'(
pi_166980286
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 13:54 schreef Cygne het volgende:
Muh voor de geen chips blue. :*
Franny een week niet gespuugd! *O*

Net echo gehad. Straks uitslag. Zo'n echo met volle blaas waar een baby op loopt te hopsen is niet tof trouwens. :') En dan nog zo'n echo-apparaat en lekker hard duwen. Is nodig maar man man man. :'(
Dat is erg he! "Even ontspannen" zeggen ze dan, terwijl ze op je blaas zitten te porren. En maar hard proberen niet op hun handen te piesen :'(

Ben benieuwd wat de uitslag is!
pi_166980391
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 15:26 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

En maar hard proberen niet op hun handen te piesen :'(

Zag het al voor me _O-

(Heb hier een keer gehad dat ze behoorlijk naar waren voor me toen mijn blaas niet vol genoeg was. Toen ik het hier over had tijdens een een controle in mijn eigen ziekenhuis stelde ze voor dat ik de volgende keer maar zo veel moest drinken dat ik over ze heen zou plassen, dan zouden ze vast minder hard zeuren :))
pi_166980496
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 15:26 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Dat is erg he! "Even ontspannen" zeggen ze dan, terwijl ze op je blaas zitten te porren. En maar hard proberen niet op hun handen te piesen :'(

Ben benieuwd wat de uitslag is!
Ja echt he. En dan een eeuwigheid je adem inhouden lijkt het.

Toen ik klaar was zou de radioloog snel met de uitslag komen. Drie uur later en we wachten nog. :')
  dinsdag 29 november 2016 @ 15:39:12 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_166980507
Oh daar word je toch ook simpel van Cygne -O-
Nou, hopelijk ben je voor het eten thuis ;)

Mijn ribben worden van binnenuit geteld :')

[ Bericht 20% gewijzigd door SQ op 29-11-2016 15:57:40 ]
disclaimer
pi_166981584
Mijne ook. :D
pi_166982191
Allemachtig cygne, hoop dat ie echt snel komt :(
pi_166982316
Oei Cygne wat een rotnacht! Ik hoop dat je inmiddels een goede uitslag hebt en lekker thuis zit.

Rady O+

Franny *O* Hoe was de taart?
pi_166982376
Cygne, hopelijk snel lekker naar huis!

Ik heb weer het hartje gehoord. O+ . Even besproken dat ik zo kortademig ben. Het is echt vrij ernstig vind ik: als ik tijdens een les een beetje veel aan het praten ben, moet ik al hijgen. :') . Maar volgens vk heeft dit hoogstwaarschijnlijk te maken met het vele misselijk en ziek zijn: het heeft mijn lichaam wel uitgeput, en mijn conditie heeft er dus ook flink onder te lijden gehad. Hopelijk wordt dat wel weer wat beter. Maar verder: *O* . En gewoon al de 20 weken echo gepland voor 20 december. Dat is echt al snel! :o . :) .

En taart was goed, precies op tijd, want ik was weer helemaal trillerig van de honger. :') .
pi_166982594
We zijn weer thuis. Op de echo was duidelijk een niersteen te zien. In mei was ik ook al in het ziekenhuis met buikpijnklachten, bloed in de urine en geen ontstekingswaarden. Toch hebben ze toen vooral naar de darmen gekeken. En de echo was schoon zei de chirurg toen. Nu hebben ze die foto's opnieuw bekeken en kennelijk zat het steentje er toen ook al maar dan nog hoog in de nier. :')
  dinsdag 29 november 2016 @ 17:54:12 #205
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_166982882
Fijn dat je weer thuis bent, Cygne! Heb je nog pijn?

En Franny, op zich goede berichten dus? Rot dat je zo kortademig bent. Maar positief dat je weer taart kon eten (ben je ook niet misselijk meer? wat is je geheim?) geintje hoor, ik weet dat het de tijd is vooral. En hopelijk de feestdagen dus in met een goede echo en weten of er een zoon of dochter bijkomt!
pi_166983042
Wat een schrik Cygne :{ En nu, wat kunnen ze doen aan nierstenen? Het klinkt heel pijnlijk :X

Rady, wat een fijne update O+ Genieten met je mannen gezin *;

Franny goedgekeurd :s)

:* voor de net-zwangeren. Die eerste weken wachten zijn zo naar.
pi_166984031
Fijn dat jullie thuis zijn! Wat zijn de plannen voor het steentje nu? Kan het kwaad voor de baby?

Franny, heel herkenbaar. Regelmatig een uitleg moeten staken om die reden. Het werd hier vanzelf beter, laatste keer was rond de 22-24 weken oid denk ik?
pi_166984469
Cygne
SPOILER
Heel veel beterschap gewenst en dat ze maar vlot met een goede oplossing komen! :*

Franny wat vervelend van je kortademigheid :{ sterkte er mee, lijkt mij erg vervelend ook mbt je werk..
Hier ook de 20e de 20wk echo O+

Rady pff klinkt mooi en heftig tegelijk :*

Hier sinds gisteren geen plopjes meer maar kleine schopjes O+ O+

SPOILER

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2016 19:39:10 ]
pi_166984503
Buscopan en paracetamol en dan uitplassen. Kan geen kwaad voor baby. Heb gelukkig ook geen harde buiken gehad. Gelukkig reageert mn lijf goed op de medicatie. ^O^
pi_166984646
Gelukkig!
pi_166984910
Logician, wat leuk, op dezelfde dag de echo! Wel fijn, zo nog voor de feestdagen. Ik dacht dat het begin januari zou worden dus dit is een meevaller.

En al echte schopjes! Ik voelde ook beweging toen de vk naar het hartje zocht. Echt superfijn om te voelen.

Ja, de kortademigheid is wel wat vervelend soms maar lang niet zo erg als de misselijkheid! Ik hoop wel dat mijn conditie zich beetje hersteld, voor de bevalling en kraamtijd. Extra reden om goed voor mezelf te zorgen.

Cygne, goed nieuws weer!
pi_166984958
Fijn dat alles goed is Cygne!

Hier net mijn eerste sticker bij de vk gehad. Morgen bellen met het echobureau en duimen dat ze deze week nog een plekje hebben. Dan kunnen we het tijdens onze Sinterklaasviering met de ouders zondag hopelijk vertellen.
pi_166985686
Oooh die schopjes ja! O+
Fijn van de sticker kazy en hopelijk binnenkort snel plek voor de echo.

Vandaag ook controle bij de verloskundige. Ik had dezelfde als die gisteren met ons mee was naar het ziekenhuis. Bloeddruk keurig, hartje mooi en groei baarmoeder ook goed. Behalve die gekke niersteen gaan we nog steeds lekker gemiddeld. ^O^
pi_166985902
Au, een niersteen! Wat een pech. Hopelijk ben je er snel vanaf.

Ik probeer bij te lezen, maar m'n iPad wordt steeds scheef van m'n schoot getrapt :D
pi_166988399
Hai, ik heb de echo verzet heb een buikgriep te pakken en dat gaat niet zo geweldig bij het misselijk zijn }:| :r

SPOILER

[ Bericht 8% gewijzigd door missbrunette op 29-11-2016 22:10:28 ]
  dinsdag 29 november 2016 @ 22:16:22 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_166988842
Je stikt van de onzekerheid en je verzet tot twee keer toe je echo? Dan moet je wel erg ziek zijn :+ beterschap!
disclaimer
pi_166989091
Ja, ik kan dit ook niet volgen, missbrunette.
  dinsdag 29 november 2016 @ 22:30:10 #218
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_166989242
Cygne wat fijn dat je weer thuis bent en het controleerbaar is!

Hier ook goed nieuws.. A was vanochtend goed aangekomen en hoeft dus geen bijvoeding oid :)
Wij gaan rustig aan doorschuiven naar het babytopic.. fijne zwangerschap voor iedereen hier en tot laterzz in het andere topic! (al blijf ik hier wel lurken natuurlijk :P)

dinsdag 29 november 2016 @ 22:54:47 #219
149959 SQ
snelle trees
pi_166990114
Sterkte daar Rady :D wat een prachtig kind heb je! O+
disclaimer
pi_166990610
Cygne wat schrikken! Veel beterschap :*

Rady echt wat een O+! Fijn dat het zonder bijvoeding goed gaat.

Franny niet tof zeg dat die kortademigheid zo lang duurt. Zorg goed voor jezelf :*

Wup nu al een interactief kind :D

Kazy gefeliciteerd met je eerste sticker! Hoop dat je je familie het allertofste Sintcadeau ooit kan geven :Y
pi_166990768
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 22:30 schreef Radyhyn het volgende:
Cygne wat fijn dat je weer thuis bent en het controleerbaar is!

Hier ook goed nieuws.. A was vanochtend goed aangekomen en hoeft dus geen bijvoeding oid :)
Wij gaan rustig aan doorschuiven naar het babytopic.. fijne zwangerschap voor iedereen hier en tot laterzz in het andere topic! (al blijf ik hier wel lurken natuurlijk :P)

[ afbeelding ]
O+ O+ Hij lijkt wel op zijn grote broer of niet?
S. 2014
J. 2016
pi_166990931
Oh bah cygne, stom! Wel fijn dat t relatief makkelijk opgelost kan worden maar toch... Rady wat een mooitje O+

Missb ik snap er ook niks van nee :')

Welterusten allen! :*
pi_166991071
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 22:03 schreef missbrunette het volgende:
Hai, ik heb de echo verzet heb een buikgriep te pakken en dat gaat niet zo geweldig bij het misselijk zijn }:| :r

SPOILER
Is dat niet de definitie van buikgriep? Misselijk zijn...

Maar nee ik snap er ook niks meer van.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 30 november 2016 @ 00:20:55 #224
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_166992141
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 23:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

O+ O+ Hij lijkt wel op zijn grote broer of niet?
Vind ik van wel ja :Y O+
Maar iedereen in onze omgeving lijkt wel z'n eigen kijk te hebben op "hij lijkt wel/niet op ... papa/mama/broer/ander familielid" :P
pi_166992427
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 22:54 schreef Stormqueen het volgende:
Sterkte daar Rady :D
:D

Laat je niet afschrikken Rady. Dat topic heeft mensen als jij nodig :Y

Knappe vent heb je gebakken.

Missb ik kan je ook niet erg serieus nemen. Het stinkt naar kloon.

Cygne gelukkig valt het mee en doet je baby het goed.
pi_166993039
Vroege ochtendploeg present! *O* Wat is het toch ruk om zonder reden niet meer te kunnen slapen. :')

Rady, mooierd heb je daar gemaakt! O+

Cygne, fijn dat het zo 'makkelijk' op te lossen is. :)

Ik schrik de laatste dagen als ik langs een spiegel loop. Volgens mij is mijn buik al net zo groot als aan het eind de vorige keer. :o
  woensdag 30 november 2016 @ 06:43:28 #227
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_166993113
Rady O+

Ik vind het ook knap dat je na het nieuws dat er nog niks te zien is op de echo waarna je psychische hulp nodig hebt, het lukt om 2 keer de echo te verzetten.
Misschien is het een soort zelfbescherming? Er is nu geen goed nieuws, maar ook geen slecht nieuws. Een soort Schrodinger's cat? :P

Bij de eerste had ik pas met 11 weken de echo, toen ik eindelijk mocht was ik ook ziek }:| Mezelf er naartoe gesleept met 40 graden koorts.
Maargoed, dat is anders dan buikgriep. Misschien heeft ze het heel heftig en kan ze d'r broek niet eens schoon houden. Je kan niet even Loperamide gaan slikken (geloof ik?).
pi_166993135
Ik snap het ook niet. De combi van zulke verhalen en niet op anderen reageren maakt dat ik het langs me heen laat gaan. Alle theorieën erover zorgen wel voor veel aandacht.

Selvaria, dat vraagt om een foto ;)

Cygne, fijn dat je weer thuis bent.

Radyhyn, wat lief O+
  woensdag 30 november 2016 @ 06:57:17 #229
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_166993138
Ik kom ook heel voorzichtig binnen schuifelen.. Eigenlijk durf ik nog niet, maar voor verse babies... O+
Rady, wat een prachtige jongen O+ nog gefeliciteerd!

SPOILER
pi_166993146
:W stroopwafelmeisje, welkom en gefeliciteerd!
  woensdag 30 november 2016 @ 07:02:39 #231
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_166993149
Welkom stroopwafelmeisje!
  woensdag 30 november 2016 @ 07:04:04 #232
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_166993151
Weet iemand of er keelpastilles zijn die je mag tijdens de zwangerschap? Strepsils mogen geloof ik niet?
pi_166993627
Hmm, had net gepost maar ik zie mijn berichtje niet }:| Nog een keer dan maar :)

Rady O+

Welkom Stroopwafelmeisje :W Wat leuk dat er zoveel nieuwe zwangere zijn. (Was al aan het nadenken over een afkorting, Stroopwafelmeisje is zo lang maar SM leek me dan weer minder geschikt :7 )

Ik ben gewoon al weer bijna 20 weken! De laatste weken zijn in eens zo snel gegaan. We hebben pas volgende week vrijdag de 20 weken echo dus het is nog even wachten. (Hoop zo dat alles gezond is en ben inmiddels wel benieuwd naar het geslacht :))
Deze week de eerste week dat ik helemaal niet hoef te werken. Nu heb ik gewoon drie dagen achter elkaar dat ik niet verantwoordelijk ben voor de kinderen en dus echt kan uitrusten, drie hele dagen lang. Ik lig ook gewoon nog lekker op bed en hoef helemaal niets te doen vandaag, het mag maar het hoeft niet, echt zo fijn.

Sylver, volgens mij mag je vrij weinig. Je zou kunnen overwegen van die hoestsnoepjes te nemen, volgens mij helpt het ook al als je ergens op kan sabbelen. Verder veel drinken maar dat is natuurlijk een niets zeggend advies, zeker als je pijn hebt en wil dat het weg gaat.

Wat betreft de troll/kloon, moten we dit niet gewoon met een korreltje zout nemen? We merken vanzelf wel waar het verhaal heen gaat, brengt toch weer een beetje soap in dit topic :7

@selvatia, ik,vind dat ook zo bizar bij mezelf, bij de tweede ging de buik zo veel sneller als bij de eerste en nu bij de derde gaat het helemaal snel :)
pi_166994057
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2016 07:04 schreef Sylver_ het volgende:
Weet iemand of er keelpastilles zijn die je mag tijdens de zwangerschap? Strepsils mogen geloof ik niet?
Over strepsils is onvoldoende bekend om het als veilig af te geven voor zwangeren. Maar überhaupt blijken strepsils en andere tabletten niet van toegevoegde waarde: de effectiviteit zit hem in het zuigen. Dus neem gewoon een dropje of iets dergelijks, dan heb je hetzelfde resultaat.
  woensdag 30 november 2016 @ 10:32:42 #235
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_166995111
Thanks, ik was er al bang voor.
Ik heb nu van die menthol 'hoest'snoepjes, maar dat werkt alleen als je blijft zuigen en dat is niet handig met de hoeveelheid klantcontact dat ik vandaag heb :)

Thijmsiroop mag ook toch?
  woensdag 30 november 2016 @ 11:33:48 #236
149959 SQ
snelle trees
pi_166996350
Hoi stroop! Wanneer heb jij een echo?

Hier een prima groeiecho gehad. Noud is P59 en daar ben ik zeer tevreden mee. Geen vervolgstappen nodig dus *O*
disclaimer
pi_166996599
Stroop welkom O+
  woensdag 30 november 2016 @ 11:45:15 #238
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166996622
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 06:57 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Ik kom ook heel voorzichtig binnen schuifelen.. Eigenlijk durf ik nog niet, maar voor verse babies... O+
Rady, wat een prachtige jongen O+ nog gefeliciteerd!

SPOILER
O+!
KuikenGuppy
pi_166996686
Jippie, welkom Stroop!

En beterschap Cygne, wat een pech :*
pi_166997132
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2016 07:04 schreef Sylver_ het volgende:
Trachitol mag volgens mij (wel even checken!) :)
pi_166997503
Rady wat een super mooi kind heb je gemaakt O+ O+

Franny ja leuk he? :D en over 21 nachtjes zijn we gewoon alweer op de helft! :o

Volgens mij heb ik iets gemist mbt een evt. kloon?

Welkom Stroop :W

Een *O* voor SQ

Ik zit thuis te wachten op 14 bol.com pakketten voor Sinterklaas en de winterpositiejas die ik toch maar heb besteld :') brrrrr ...

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2016 12:32:24 ]
pi_166997513
Wat fijn SQ *O* Geen polonaise aan je lijf dus dit keer ;)

Stroop, welkom O+

Ik was vanochtend zwemmen met de peuter en oma was mee om te kijken. Naast haar verbazing dat ik 'gewoon' een bikini aan had (waarom niet :? ) kreeg ik ook nog de liefdevolle opmerking dat ik toch wel dikke dijen had gekregen. Dankjewel mam :* }:|
pi_166997530
Rady, wat een knapperd O+

14 pakketten Logi??! :o _O- heb je daarna dan wel alles in huis?
  woensdag 30 november 2016 @ 12:59:14 #244
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_166997961
Bedankt allemaal! Eerste echo was vorige week (6+6), dat zag er allemaal goed uit O+ volgende echo is 19 december (10+3). Denk dat ik het dan pas echt durf te geloven...

Silver, volgens apotheek.nl is tijmsiroop veilig te gebruiken!
pi_166998294
Welkom Stroop en wat fijn van de goede echo!

Wow Logi zoveel pakketjes!

Ik zag ook nog een prachtig manneke van Rady O+

Ik mag trouwens maandagmiddag voor de echo. Helaas was er deze week geen plek meer, dus we gaan nog even verzinnen of we het zondag dan wel of niet al vertellen. Mijn man heeft al wel zo'n fout 'ik word grote zus'-achtig t-shirt voor dreumes besteld (voor als we het aan zijn zussen gaan vertellen). Vreselijk cliché, maar ach hij vindt het leuk ;)
pi_166998372
Welkom Stroop! Fijn dat je al een goede echo hebt gezien.

Fazz, van je moeder moet je het hebben he, zo subtiel. }:| .
pi_166998448
4 kinderen he, dus van drone tot tekentablet tot tiptoi :+ en de kleine "zak opvul dingen" haal ik wel los, maar dit scheelt een hoop gesleep, gotta love bol O+ :D

Ohh en de jas past! Ik ben zo blij *O*

Stom is dat eigenlijk ... Ik geef fortuinen uit aan mijn kinderen en als ik dan iets voor mijzelf nodig heb stel ik dan telkens uit, omdat ik mij schuldig voel dat ik iets voor mijzelf koop, volgens mij heb ik issues :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2016 13:24:32 ]
pi_166998538
Ooooh Rady wat een schatje O+

En welkom Stroop! *O*

SQ mooie score voor Noud *O*
pi_166998669
Welkom stroop! Fijn dat je al een goede echo hebt gehad!

Wat kijkt hij al wijs uit z'n ogen Rady! Gefeliciteerd nog!

Kazy, wij zitten met hetzelfde dilemma, en gaan dan ook nog eens met bijna de hele familie een weekendje weg vrijdag... Maar het heel blij als goed nieuws vertellen en dan woensdag iedereen weer moeten vertellen als het niet goed is zie ik ook niet zitten, en mijn man is sowieso voorstander van de 12-weken grens maar laat de keuze aan mij. Ik denk dat wij voor een 'vergeten' sinterklaascadeautje gaan voor m'n ouders woensdag en wellicht m'n zus en zwager waarmee we het huisje delen al wel inlichten als het er toevallig van komt (zij zijn ook aangewezen als voogd, dus dat is niet oneerlijk tegenover de rest imo). Schoonfamilie vertellen we het sowieso pas met kerst.
pi_166998804
Leuk om te lezen hoe en wat qua vertellen O+

Wij hadden Noa een grote zus shirt aangedaan, maar na 45min had nog steeds niemand het door :')
pi_167000163
Leuk ja, de overwegingen met vertellen :) Bij ons was het maar net hoe het uitkwam. Zo waren we met 7 weken kamperen met vrienden die allemaal wisten dat we al lang weer wilden maar het niet wilde lukken. Om dan een heel weekend er omheen te draaien zag ik dan echt niet zitten. Onze ouders hebben we het rond de 12 weken verteld :)

Fijn van de goede echo al Stroop!

Logi, zal je altijd zien hè, doe je zo je best met een speciaal shirt :P

Peuter is steeds zo lief; hij heeft ook een baby in z'n buik en dan moet ik voelen of ze schopt O+ Ook krijgt m'n buik kusjes en knuffels. Gisteren, toen ik zei dat ze sliep, ging hij heel lief 'Olifantje in het bos' voor haar zingen *;
pi_167000719
Hier weten alleen de eerste-rang familie het en een paar hele goede vrienden. En dan ben ik al 16 weken. :')
pi_167001701
Ahh Fazz, lief is dat!
Mijn peuter doet al die dingen ook inderdaad O+

Jeej, ik heb verlof :D
pi_167002127
Aww fazz je peuter! O+
Mooie score voor Noud SQ!

Vannacht vier koliekaanvallen gehad. Medicijnen die ik moet nemen waren bijna op bij de ziekenhuisapotheek en kreeg ik gisteren dus ook niet mee. Onze eigen apotheek had zoiets van :') en gaf ze mee maar zei dat ze ook vrij verkrijgbaar waren bij de drogist en dat dat ook prima veilig was (medicijnen zijn stervensduur en worden niet vergoed ook). Schoonmoeder is ze gaan halen en heeft ze hier afgegeven. Ze wilde me ook nog even zien. Zat net in een aanval :') dus die schrok zich kapot. Man heeft toestemming van zijn manager om thuis te werken. Ik zie m verder niet maar wel fijn dat er iemand is mocht t nodig zijn.

SPOILER
  woensdag 30 november 2016 @ 16:16:39 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_167002263
He bah Cygne! Kunnen ze niks doen aan die nierstenen?
disclaimer
pi_167002558
Oh cygne ik leef echt zo met je mee hier.. heeeeeel veel sterkte!!! :*
pi_167002739
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2016 16:16 schreef Stormqueen het volgende:
He bah Cygne! Kunnen ze niks doen aan die nierstenen?
Nee, helaas niet. Alleen spierontspanners en paracetamol. Dat is veilig tijdens de zwangerschap. En dan uitplassen. Mocht het echt niet gaan dan weer opname en infuus. Ze verwachten dat hij er bijna is, gelukkig. Hij zit bijna in de blaas. Dan is het ergste leed geleden.

SPOILER
pi_167002965
Je mag trouwens wel een pethadine infuus als het te erg word.
Het word bij dit soort klachten als ze aanblijven wel aangeboden om even bij te komen werd mij verteld. Geen idee of je er iets aan hebt maar soms is het fijn om verschillende mogelijkheden te horen. En sorry als je er niet op zit te wachten.

Pff en ik kan mij voorstellen dat je dat dwars zit :(

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2016 16:52:46 ]
pi_167003003
Cygne wat heftig joh! Ik duim voor je dat het snel achter de rug is! :*
En wat tof van je vk, kan me voorstellen dat dat een fijn gevoel geeft! O+

Qua vertellen: het liefst had ik ook minimaal 1-2 echo's afgewacht, maar wij gingen afgelopen weekend weg met mijn ouders en zus, met z'n allen in één huisje. Omdat ik geen zin had om heel geforceerd smoesjes te gaan verzinnen (en ik totaal niet kan liegen :+ ) maar besloten om het gewoon te vertellen O+
Schoonfamilie hoort het waarschijnlijk pas met kerst, ook al vieren we as. zondag Sinterklaas. Ik wil namelijk dat het verder echt nog even stilgehouden wordt en dat lukte de vorige keer al niet ondanks duidelijke instructies ( }:| ), dus dan wachten we nog maar een paar weken...
pi_167003433
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2016 16:47 schreef Logician2.0 het volgende:
Je mag trouwens wel een pethadine infuus als het te erg word.
Het word bij dit soort klachten als ze aanblijven wel aangeboden om even bij te komen werd mij verteld. Geen idee of je er iets aan hebt maar soms is het fijn om verschillende mogelijkheden te horen. En sorry als je er niet op zit te wachten.

Pff en ik kan mij voorstellen dat je dat dwars zit :(
Tuurlijk wel, lief juist! O+
pi_167003693
Welkom Stroop! :s)

Thistle ik vind het best leuk dat we zo gelijk op gaan :) Zitten we zo maar ineens bijna op de helft :D Wij hebben volgende week donderdag de 20-weken echo. Spannend he! En dan is het voor jou nog extra spannend omdat je dan weet of je een zoon of dochter krijgt O+

Logi 14 pakketten! _O- _O_ überbolbaas _O_

Cygne hang in there, zou mooi zijn als het ergste achter de rug is als het in je blaas zit :*
pi_167003714
Oh Cygne, wat naar allemaal..veel sterkte nog.
  woensdag 30 november 2016 @ 19:26:24 #263
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_167006898
Helio lekker genieten van je verlof *O*
Sq mooie noudstats!
Cygne wat een verschrikking! Doet me denken aan die galsteenaanvallen die ik had tijdens mijn eerste zwangerschap.. brrrrr :'( Sterkte en hopelijk passeert ie snel!
pi_167007414
Jeetje Cygne, hopelijk is het ergste snel voorbij!!

Welkom Stroopwafelmeisje! *G*
  woensdag 30 november 2016 @ 19:54:44 #265
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167007905
Hoera voor Stroopwafelmeisje! Ook in juli uitgerekend dus? Welkom! Hoe voel je je?

Cygne, fijn dat je thuis man thuis kon werken vandaag. Plas je nu door een zeefje? Hopelijk is het gauw klaar.

Heliotrope gefeliciteerd met je verlof! *O*
  woensdag 30 november 2016 @ 19:56:50 #266
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167007977
Ik heb door de misselijkheid telkens geen zin om te eten. Op m'n werk heb ik steeds een hele trits dingen mee die ik braaf opeet, maar thuis vind ik het zo moeilijk... op een beschuitje als avondeten kan ik niet leven toch? Heeft iemand nog geniale out of the box-tips voor iets dat ik morgen eens kan gaan halen?
pi_167008580
Wat fijn van de goede echo SQ! *O*

Hoera voor verlof Helio! *O*

Bah Cygne, hopelijk is het steentje snel uitgeplast. :*

Welkom Stroop! O+

Wat betreft vertellen: deze keer pas met 14 weken aan vrienden en familie en rond de 16 weken op mijn werk. Het kwam zo uit met de vakantie en ik vond het heerlijk het zo lang voor ons zelf te hebben. O+

Lemijn, je baby pakt wel wat ie nodig heeft, al is dat een beschuitje als avondeten. Ik kan me wel voorstellen dat je het zelf goed zat bent. Junkfood deed het hier de eerste weken erg goed. Patat met kipnuggets en pannenkoeken en zo. :9~ Zoutige crackers en nootjes ook trouwens. Na een week of 12 kreeg ik mijn normale, gezonde(re) eetlust weer terug, al is een pannenkoek met spek en appel nog steeds mijn idee van de hemel op aarde momenteel. :P
  woensdag 30 november 2016 @ 20:43:56 #268
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167009667
Oh ja Selvaria, jouw reactie doet me opeens herinneren dat ik een cheeseburger heb gehaald op weg naar huis. Was ik alweer vergeten :P en doe ik normaal gesproken echt zelden. Maar ik reed langs een zekere M en voelde een vlaag van 'zin in iets', en dat was voor het eerst die dag dus heb er maar aan toegegeven. Ik vind het alleen zo sneu voor de broccoli die al een week in m'n koelkast ligt te liggen.

En inderdaad, Stormqueen, hoera voor je echo! Jij blij, verloskundige blij hoop ik? Was je nuchtere suiker ook normaal? Kan je nu gewoon met ontpanning en vertrouwen en dat soort zaken de rest van de zwangerschap in?
pi_167010265
Cygne, sterkte meid. Dat ie maar snel de uitgang vindt!

Hier goede seo. Alles erop en eraan. En april is meisjesmaand, wij krijgen er een meisje bij O+
pi_167010767
Stroopwafel!!! Yeah!!! *O* *O* *O*

Auwa Cygne, hopelijk is dat kreng snel weg, schijnt vies pijnlijk te zijn. Roll that stone!

En een goede seo en een meisie, wat fijn Theeleuter O+

Hier heb ik dus vooral zin in (rauwe) groentes. Tomatensalade, komkommer etc. Was de vorige keer ook de eerste weken, dat was ik alweer vergeten. Walgelijk he? (Dat trok de vorige keer na 30 weken ook weer bij. Als in: toen schoof ik echt álles naar binnen. :9~ )
  woensdag 30 november 2016 @ 21:23:05 #271
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167010803
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 21:05 schreef Theeleuter het volgende:
Hier goede seo. Alles erop en eraan. En april is meisjesmaand, wij krijgen er een meisje bij O+
Hoera!
pi_167010845
Goeie seo thee! En een meisje! O+
pi_167011403
Goed nieuws Thee *O* *aprilmeisjesboks*
  woensdag 30 november 2016 @ 22:02:39 #274
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_167012004
Jullie gaan hard hier, moeilijk bij te houden! Maar een meisje voor thee en een goede seo! Had je ook een meisjesgevoel?

Lemijn, hier doet soep het heel goed! Zelfs als ik misselijk ben, valt het goed en je kunt er nog veel groenten in kwijt. Komkommer kan ik ook de hele dag eten, behalve dat dat soms gek smaakt :? Dus daar ben ik al weer vanaf gestapt. En -hoe cliché- augurk. :P
En inderdaad juli! Waarschijnlijk de 14e. En jij?
  woensdag 30 november 2016 @ 22:05:40 #275
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167012094
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 22:02 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Jullie gaan hard hier, moeilijk bij te houden! Maar een meisje voor thee en een goede seo! Had je ook een meisjesgevoel?

Lemijn, hier doet soep het heel goed! Zelfs als ik misselijk ben, valt het goed en je kunt er nog veel groenten in kwijt. Komkommer kan ik ook de hele dag eten, behalve dat dat soms gek smaakt :? Dus daar ben ik al weer vanaf gestapt. En -hoe cliché- augurk. :P
En inderdaad juli! Waarschijnlijk de 14e. En jij?
Ja gaat snel hier he? Wel gezellig op zich.

Ik denk nu de 21e. Dus het kan nog augustus worden ook.

Komkommer, dat is nog wel een leuke suggestie.
  woensdag 30 november 2016 @ 22:25:26 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_167012704
Thee, fijn van de goede SEO en yay, een meisje! Had jij nu beide smaakjes al thuis? En moet ik nog een rondje OP aanpassen?

Cygne, hopelijk is die steen snel weg dan :*

Rauwe groenten at ik letterlijk een pond per dag. En toen werd ik zwanger :')

Lemijn, inderdaad, iedereen blij en verder geen gedoe. Uitslag van bloed was er nog niet, maar ik verwacht niks geks. Heb nog nooit een afwijkende waarde gehad.

En snel? In mijn vorige zwangerschap deden we een topic per dag :7
disclaimer
  woensdag 30 november 2016 @ 22:35:16 #277
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_167012995
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 22:25 schreef Stormqueen het volgende:

En snel? In mijn vorige zwangerschap deden we een topic per dag :7
8-)
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_167013124
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2016 22:35 schreef AwayTL het volgende:

[..]

8-)
O+
pi_167013360
Sq hoe is het nu afgelopen met het "semi-screen" suiker verhaal?

En thee *O* wat leuk!
  woensdag 30 november 2016 @ 22:56:15 #280
149959 SQ
snelle trees
pi_167013544
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2016 22:50 schreef Logician2.0 het volgende:
Sq hoe is het nu afgelopen met het "semi-screen" suiker verhaal?

En thee *O* wat leuk!
De bloeduitslagen waren nog niet binnen :')
disclaimer
pi_167013705
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 22:56 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

De bloeduitslagen waren nog niet binnen :')
oh... -O-
pi_167013837
Op "al" die hatelijke reacties naar mij toe, ik denk dat het ook deels ontkennen is. Want negatief nieuws kan ik nu echt niet hebben. En om bij de echo diarree te hebben lijkt me ook geen goed idee :N

Zodra ik de echo heb gehad en alles gaat hopelijk gewoon goed wat nog maar een twijfel is, dan post ik hem ook wel hier. Want voor een kloon/troll worden uitgemaakt is ook niet echt prettig.

Fijne avond verder. :{
pi_167016419
Cygne; fijn dat het niets ernstigs is! Hopelijk is de steen er snel uit xx

Miisb; ik snap dat het vervelend is dat ze dit denken maat er word hier veel gevoelige info gedeeld. Daarnaast als je je zo'n zorgen maakt lijkt mij toch dat je naar die echo gaat. Maargoed ieder zijn ding.

Thee; een meisje! Wat leuk.

Hier elke keer weer bij de echo die twijfel of we het willen weten maar vriend wil liever de ervaring van het niet weten. De pijn is momenteel redelijk te doen maar handig is anders. Vrijdag alweer 23 weken!
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  donderdag 1 december 2016 @ 06:45:01 #284
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_167016515
Thee wat leuk en fijn! *O*

Poeh Cygne, ik hoop dat je die steen snel uitplast, het klinkt echt super pijnlijk :{

Sam, wordt de pijn wel minder?
pi_167016679
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 22:02 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Deze zwangerschap lijkt meer op die van oudste, dan jongste, dus ik dacht al een tijdje dat het een meisje is. Maar ja, 50% kans dat ik het goed had ;)

En welkom nog stroop *O*

En ja SQ, ik heb van beide smaken al 1.

Verder heb ik gewoon 0,0 onthouden van de posts :o
pi_167016714
SQ, fijn van de goede echo.

Cygne, wat rot van de pijn nog, hopelijk gauw beter.

Theeleuter een meisje! *O*
pi_167016910
Thee: fijn dat de seo goed was!

Sam: 22 weken toch? Of vergis ik me nu een week?

Ik slaap de hele week al zo beroerd! Kan geen fijne houding vinden, word vaak wakker en ben een beetje een zombie. Ik moet morgen of volgende week vrijdag de OGTT laten doen en twijfel ook echt. Aan de ene kant liever morgen, want dan ben ik er vanaf (en kan ik misschien een gat slaan in die enorme stapel nakijkwerk die ik heb liggen), aan de andere kant wil ik de hele ochtend in bed liggen.. Dilemma's!
pi_167017519
Tweedle, ik vind het ook leuk, het lijkt zo kort geleden dat we verwarring aan het scheppen waren in WOHTS en nu al weer 20 weken. Thee, een meisje!

Ik droomde vannacht dat we een echo hadden maar dat was een soort bizarre 3D echo van wolken die iedereen dan dus ook mee kon kijken omdat het ook daadwerkelijk in de lucht geprojecteerd werd. We zagen ook heel duidelijk een piemeltje. Ben benieuwd wat het in het echt gaat zijn :)

Gogo, slecht slapen is echt heel naar, hopelijk snel betere nachten.
pi_167017902
Haha, een piemel in de wolken :D
  donderdag 1 december 2016 @ 10:22:10 #290
149959 SQ
snelle trees
pi_167018137
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2016 23:08 schreef missbrunette het volgende:
Op "al" die hatelijke reacties naar mij toe, ik denk dat het ook deels ontkennen is. Want negatief nieuws kan ik nu echt niet hebben. En om bij de echo diarree te hebben lijkt me ook geen goed idee :N

Zodra ik de echo heb gehad en alles gaat hopelijk gewoon goed wat nog maar een twijfel is, dan post ik hem ook wel hier. Want voor een kloon/troll worden uitgemaakt is ook niet echt prettig.

Fijne avond verder. :{
Al die hatelijke reacties ja? Volgens mij valt het allemaal best mee hoor. Men vindt het vooral een beetje vaag. Ik ook.
Hoe ben jij eigenlijk op FOK terecht gekomen? (gewoon, oprechte interessevraag dit). Want FOK staat nou eenmaal bekend om de enigszins kritische noot :+
disclaimer
pi_167018182
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2016 22:35 schreef AwayTL het volgende:

[..]

8-)
8-)

Maar die topics hadden een veel lagere informatiedichtheid :') O+
  donderdag 1 december 2016 @ 10:32:30 #292
149959 SQ
snelle trees
pi_167018314
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 10:24 schreef Crumpette het volgende:

[..]

8-)

Maar die topics hadden een veel lagere informatiedichtheid :') O+
Ik heb daar anders vet veel geleerd.
Pekeltechnieken, boze dozen, waar de bedpan voor dient en dat soort aanverwante zaken :Y
En dat poep er bij hoort 8-)
disclaimer
pi_167018498
8-) en veel glitterplaatjes.
pi_167018706
Wij kunnen blauw gaan shoppen.

SPOILER
  donderdag 1 december 2016 @ 10:52:43 #295
149959 SQ
snelle trees
pi_167018714
disclaimer
  donderdag 1 december 2016 @ 10:57:47 #296
149959 SQ
snelle trees
pi_167018801
quote:
17s.gif Op donderdag 1 december 2016 10:52 schreef Messina het volgende:
Wij kunnen blauw gaan shoppen.

SPOILER

Had je een geslachtsbepaling gedaan? Leuk!
disclaimer
pi_167018865
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 10:57 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Had je een geslachtsbepaling gedaan? Leuk!

Ja, mijn man en zoon wilde het graag weten. :P
pi_167019471
Messina een zoon erbij, leuk! Kan ie later met z'n grote broer stoere dingen doen O+

En Thee een meisje, goed aangevoeld dus :D

SQ fijn van de goede echo, hopelijk de bloedtest ook prima en dan geen gezeur meer :7

Cygne ik hoop dat je er snel vanaf bent, en idd superzuur dat ze er niet eerder achter zijn gekomen :(

MissB ik snap gerust dat je geen echo wilt als je aan de diarree bent, maar een operatie van mn schoonmoeder zou mij echt niet stoppen om even een uurtje uit te trekken om te checken of alles ok is. Maar goed, iedereen is anders. We zien je vast wel weer terug (of niet) :+

Verder weet ik het even niet meer :') Ik heb gister nagevraagd bij de VK hoe zij staan tov de kinkhoest vaccinatie in het laatste trimester, ze doen het iig niet standaard omdat het advies er nog niet/niet meer ligt? Maar ze ging het nakijken iig. Ik denk alleen dat ik het sowieso wil dus even kijken hoe we dat gaan regelen :7
pi_167019501
Oh en deze baby is (net als haar zus) erg druk in de buik :D VK zegt; 'voel je hier het hoofdje zo?' Ik; "eeeeeh nee :') "
VK: 'oh huh? oh wacht, ze ligt nu weer helemaal anders'
_O- O+
pi_167020317
Messina weer een zoon *O*

Tombo gezellig zo'n druktemaker in je buik O+

Ik moest ff kwijt dat ik net een megakick kreeg waar ik van schrok :D En nu ben ik helemaal emo van al dat gewoel en geplop O+ :')
  donderdag 1 december 2016 @ 12:14:37 #301
149959 SQ
snelle trees
pi_167020327
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 12:14 schreef Tweedledee het volgende:
Messina weer een zoon *O*

Tombo gezellig zo'n druktemaker in je buik O+

Ik moest ff kwijt dat ik net een megakock kreeg waar ik van schrok :D En nu ben ik helemaal emo van al dat gewoel en geplop O+ :')
Ahw O+ Leuk is dat he!
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')