Voor mij was het de hele zwangerschap moeilijk te geloven dat er echt een levend mensje in me zat en ik echt moeder ging worden. Met 20 weken begon ik dat net een beetje te begrijpen en daarna ging het heel snel. Ineens al bijna verlof en dan ineens ben je al bijna uitgerekend. En het is dus gek dat er steeds meer nieuwe zwangeren bijkomen terwijl je voor je gevoel zelf pas net zwanger bent en dan sta je ineens in de top 5, terwijl dat steeds zo ver weg leek. en je steeds dacht: als ik 30 weken zwanger ben zoals die en die dan ben ik pas echt hoogzwanger. En dan ben je 30 weken en dan kijken de nieuwe zwangeren zo naar jou, terwijl het nog steeds een onwezenlijk idee is, echt een kind krijgen.quote:Op vrijdag 25 november 2016 21:11 schreef MaJo het volgende:
Gefeliciteerd Rady, wat een mooi mannetjeen de naam past heel goed bij V!
Ik heb het nu al zo vaak langs zien komen en ga het toch eens vragen... wat boeit het nou helemaal hoeveelste je in de lijst staat? Ik snap dat nooit eigenlijk
Ik snap de gedachtegang maar kan er niet echt in komen dat een lijstje met mensen die je nauwelijks kent zo belangrijk is? Ik zou een moord doen om waar dan ook op die lijst te staan zeg maar, het liefst nog bovenaan ookquote:Op vrijdag 25 november 2016 21:27 schreef Arja het volgende:
Gefeliciteerd rady!
Wat een mooi puur mannetje.
[..]
Voor mij was het de hele zwangerschap moeilijk te geloven dat er echt een levend mensje in me zat en ik echt moeder ging worden. Met 20 weken begon ik dat net een beetje te begrijpen en daarna ging het heel snel. Ineens al bijna verlof en dan ineens ben je al bijna uitgerekend. En het is dus gek dat er steeds meer nieuwe zwangeren bijkomen terwijl je voor je gevoel zelf pas net zwanger bent en dan sta je ineens in de top 5, terwijl dat steeds zo ver weg leek. en je steeds dacht: als ik 30 weken zwanger ben zoals die en die dan ben ik pas echt hoogzwanger. En dan ben je 30 weken en dan kijken de nieuwe zwangeren zo naar jou, terwijl het nog steeds een onwezenlijk idee is, echt een kind krijgen.
Hm vaag verhaal. Hoop dat je er wat mee kunt
Ik denk dat alle mensen op die lijst erg blij zijn dat ze zwanger zijn, en tevens denk ik dat elke vrouw tot ze zo'n beetje op klappen staat zich lievee jnbeeldt dat ze dat kind er in haar slaap uitniest ipv te bevallen.quote:Op vrijdag 25 november 2016 21:59 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik snap de gedachtegang maar kan er niet echt in komen dat een lijstje met mensen die je nauwelijks kent zo belangrijk is? Ik zou een moord doen om waar dan ook op die lijst te staan zeg maar, het liefst nog bovenaan ookDat vind ik misschien ook het vreemde, hoe hoger op de lijst hoe beter toch? En het komt me ook altijd wat gemaakt over die "omg no way, ben ik opeens vijfde", het lijkt me nogal logisch dat je omhoog kruipt zeg maar
Maar goed, ik weet natuurlijk ook niet hoe dat voelt als nooit-zwanger-geweeste
het boeit ook weinig. Het is meer de realisatie dat je al "zo ver" bent.quote:Op vrijdag 25 november 2016 21:11 schreef MaJo het volgende:
Gefeliciteerd Rady, wat een mooi mannetjeen de naam past heel goed bij V!
Ik heb het nu al zo vaak langs zien komen en ga het toch eens vragen... wat boeit het nou helemaal hoeveelste je in de lijst staat? Ik snap dat nooit eigenlijk
Dit inderdaad! Het blijft onwerkelijk, ook met zoveel weken zwangerschap, en zo'n lijstje bevestigt dan ineens dat je toch al een heel eind bent of zelfs al bijna gaat bevallen.. En of je nou 38e, 10e of 5e staat, de positie op de lijst maakt niet uit, het is ook een soort reality-check.quote:Op vrijdag 25 november 2016 22:08 schreef Nouk84 het volgende:
Wat Arja zegt idd, je hebt de hele tijd het gevoel 'ik ben net zwanger', ook tegen de tijd dat je al met verlof gaat. Dus een reactie als 'Omg sta ik ineens vijfde' is meer vanuit; 'hoe?! KAN dat?! Wtf is er in de tussentijd gebeurd' Zo was t bij mij iig.
Dit.quote:Op vrijdag 25 november 2016 23:31 schreef Stormqueen het volgende:
Maar majo, ik hoop dat het moment voor jou ook snel komt, dat je die dingen allemaal snapt omdat het je zelf overkomt. Ik vond veel dingen ook raar tot ik er zelf middenin zat. En ik gun het iedereen om te schrikken van haar tiende plek in de lijst
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Liefquote:Op vrijdag 25 november 2016 23:31 schreef Stormqueen het volgende:
Maar majo, ik hoop dat het moment voor jou ook snel komt, dat je die dingen allemaal snapt omdat het je zelf overkomt. Ik vond veel dingen ook raar tot ik er zelf middenin zat. En ik gun het iedereen om te schrikken van haar tiende plek in de lijst
Nou dit ja, als je je net komt melden is er een rij van 3 km boven je en nu ineens nog maar 8 mensen (tnx helioquote:Op vrijdag 25 november 2016 23:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
het boeit ook weinig. Het is meer de realisatie dat je al "zo ver" bent.
quote:Op zaterdag 26 november 2016 00:03 schreef Sara82 het volgende:
Gefeliciteerd met je mooie jongetje Rady!Solliciteren als je zwanger bent, kan prima toch? Of heb je het over een andere toestand? Ik ken best wat gevallen van mensen die zwanger (hoe ver dan ook) iets nieuws hebben gevonden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rady, wat heb je een mooierdgefeliciteerd!
Kamertje is hier grotendeels ok, sowieso eerst in wieg/co-sleeper bij onsquote:Op zaterdag 26 november 2016 07:06 schreef BlueEyes het volgende:
Nog geen kaartje: check
Babykamer niet af: check
Nog wat babymeuk moeten kopen: check
Och, het kan allemaal nog prima met 35 weken.
Behalve als je een nacht voorwerk hebt want dan heb je ineens stress om wat nog allemaal moet![]()
MaJo hoop ook dat je je snel hier komt melden (over een weekje of of 2, deal?)
Volgens mij gaat het redelijk gelijk op, zal misschien een halve kilo schelen of zoiets. Maar mijn startgewicht was nu ruim een kilo minder. Vorige keer was ik in totaal bij 41 weken 12,5 kilo aangekomen. Ik was toen alleen aangekomen bij buik en borsten en daar lijkt het nu ook weer op. En jij, is je buik ook groter dan toen?quote:Op zaterdag 26 november 2016 10:11 schreef Fazzoletti het volgende:
Netjes hoor Franny, ondanks al het spugen! Gaat het een beetje gelijk op als met I?
Bij mij gaat het nu een stuk sneller, +8,5 nu, 3 kg meer dan vorige keer bij deze termijn. Ik ben benieuwd waar het gaat eindigen
Dat klinkt goedquote:Op zaterdag 26 november 2016 11:01 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Egypte. 8 dagen met mijn dikke hol in de zon!
of tijdens de bevalling... Ik heb nu hele vieze visualsquote:Op zaterdag 26 november 2016 09:47 schreef Heliotrope het volgende:
Blue, hopelijk bleef het wel bij voorwerk!
Wat goed, Franny, 3 kg is mooi!
Hier wel een naam en kamer, kaartje moeten we nog aan sleutelen. En het niet lekker voelen is nu buikgriepnou ja, beter nu dan vlak voor de bevalling of in de kraamweek ofzo.
Geboren worden in een plas van diarree?quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:24 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
of tijdens de bevalling... Ik heb nu hele vieze visualsbeterschap!
Dat zou mooi zijnquote:Op zaterdag 26 november 2016 07:06 schreef BlueEyes het volgende:
Nog geen kaartje: check
Babykamer niet af: check
Nog wat babymeuk moeten kopen: check
Och, het kan allemaal nog prima met 35 weken.
Behalve als je een nacht voorwerk hebt want dan heb je ineens stress om wat nog allemaal moet![]()
MaJo hoop ook dat je je snel hier komt melden (over een weekje of of 2, deal?)
volgorde vd voornamen bv, of 2016/2017 heel groot als onderdeel van t kaartje?quote:Op zaterdag 26 november 2016 17:54 schreef Heliotrope het volgende:
Goed bezig Blue! En vier? Jongen/meisje snap ik nog, maar dan?
2 jongens- en 2 meisjesnamenquote:Op zaterdag 26 november 2016 17:54 schreef Heliotrope het volgende:
Goed bezig Blue! En vier? Jongen/meisje snap ik nog, maar dan?
Wij hadden bijna een echtscheiding over 1 naam laat staan tweequote:Op zaterdag 26 november 2016 19:32 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
2 jongens- en 2 meisjesnamen![]()
We bekijken als de baby er is welke naam er het beste past.
En als het net als de vorige keer is gaat er gerust een nacht overheen voor de we de keus maken.
Ja als ik foto's terug kijk ging het toen echt niet zo hard. De hoeveelheid buik en kontquote:Op zaterdag 26 november 2016 10:27 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het redelijk gelijk op, zal misschien een halve kilo schelen of zoiets. Maar mijn startgewicht was nu ruim een kilo minder. Vorige keer was ik in totaal bij 41 weken 12,5 kilo aangekomen. Ik was toen alleen aangekomen bij buik en borsten en daar lijkt het nu ook weer op. En jij, is je buik ook groter dan toen?
quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:47 schreef Selvaria het volgende:
Vorige keer was ik degene die ondergepoept werd, lijkt me wel verfrissend om het andersom te doen dit keer.
quote:Op zaterdag 26 november 2016 21:52 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Ik heb al besloten wat zusje haar naam moet worden. Nu nog doordrukken bij vent![]()
ja, laten we maar geen trend maken van prematuur bevallenquote:Op zondag 27 november 2016 07:37 schreef Heliotrope het volgende:
Ah Blue zo, snap het! Kon het even niet rijmen met dat je zei dat jullie uit de namen waren, maar nu wel
Zo, goedemorgen. Doen we pas in december weer aan baby's?
Heb je slapen op je zij met een voedingskussen al geprobeerd?quote:Op zondag 27 november 2016 09:18 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, laten we maar geen trend maken van prematuur bevallen![]()
Mijn bekken doet steeds vaker pijn 's nachts. Het enige wat dat een beetje tegengaat is op mijn rug slapen maar dat is met 27 weken ook niet meer enorm comfortabel. Heeft iemand nog tips?
Als je op je zij slaapt, een kussen tussen je knieën of onder de hoogste knie. Dus als je op je linkerzij ligt, een kussen voor je linkerknie leggen en dan je rechterknie erop.quote:Op zondag 27 november 2016 09:18 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, laten we maar geen trend maken van prematuur bevallen![]()
Mijn bekken doet steeds vaker pijn 's nachts. Het enige wat dat een beetje tegengaat is op mijn rug slapen maar dat is met 27 weken ook niet meer enorm comfortabel. Heeft iemand nog tips?
Kinkyquote:Op zondag 27 november 2016 09:24 schreef Stormqueen het volgende:
Drie keer is scheepsrechtik zal de rookworst eens mee naar bed nemen vannacht.
Ik ook en omdraaien werd helemaal een gevecht. Ik had een klein kampeerkussentje bij mn knieën en het varkensknuffeltje Knorrig van de ikea onder mn buik. Lag perfect, sloot helemaal aan en hij ligt nu in de wieg van ukquote:Op zondag 27 november 2016 09:52 schreef BlueEyes het volgende:
Met voedingskussen slapen dan heb ik serieus ruzie met dat ding
Ah Goud, dat is echt balen. Ik zou precies hetzelfde hebben. Misschien wat nieuwe manieren proberen om wat te verzinnen? Wij hebben op een gegeven moment lijstjes gemaakt waarvan we van elkaar dachten dat de anders het een leuke naam zou vinden. Op die manier kwamen we uiteindelijk tot DE naam.quote:Op zaterdag 26 november 2016 18:39 schreef Goudreinette het volgende:
Wij dachten een naam te hebben (of in ieder geval een reeële optie) en toen gaf mijn vriend vanochtend aan dat ie eigenlijk toch niet tevreden is. Dus nu kunnen we weer opnieuw beginnen![]()
Het zal wel aan m'n hormonen liggen maar ik vind het behoorlijk deprimerend. Het was al zo'n gevecht om überhaupt iets te vinden dat we allebei leuk vinden.. En nu 2wk voor uitgerekende datum ligt alles dus weer open. Zucht.
Ow, dan moeten we ruilen! Ik wil graag 12-12 hebben want dan is mijn overleden schoonvader jarig. Zouden we symbolisch wel mooi vinden.quote:Op zondag 27 november 2016 11:50 schreef Goudreinette het volgende:
We hebben onze oude lijstjes er maar weer bij gepakt en maken nu een nieuwe shortlist.. Maar nog geen gevonden waar we beiden enthousiast van worden. We hopen op een soort epiphany na de geboorte, zo van 'oh dit is duidelijk een [naam]'.
Maar goed voor m'n stresslevels is het niet![]()
Verder alles okee, nog up and running, ware het op bejaardentempo. Wordt regelmatig 's nachts wakker met flinke krampen of steken, maar met een kruikje erbij trekt het altijd weer weg. Prima, want ik beval liever in december dan in november (ben een beetje een cijferfreak, liefst allemaal even getallen als het lukt). Ik mik stiekem op jouw UD Ooi! 16-12-16 lijkt me te gek.![]()
Hoe is het nu bij jou?
Qua slapen, met het worstkussen slapen deed bij mij wonderen! Zo veel fijner voor m'n bekken. Alleen het omdraaien is nogal een exercitie geworden.
Zo ging dat bij ons bij kuiken ookquote:Op zondag 27 november 2016 12:55 schreef Cygne het volgende:
Wij hebben de naam ook al. Ik had m eens geopperd en man was er weg van.![]()
Deal! Of we doen een datumtweelingquote:Op zondag 27 november 2016 14:04 schreef Ooi86 het volgende:
[..]
Ow, dan moeten we ruilen! Ik wil graag 12-12 hebben want dan is mijn overleden schoonvader jarig. Zouden we symbolisch wel mooi vinden.
Ja, voor mijn gevoel is het 'logisch' om bij die 20weken echo, waar je zoveel van je kind bekijkt en bestudeert, ook het geslacht erbij te betrekken. Het voelt wat geforceerd om dat aspect dan te laten zitten. Dan wil ik het weten ook.quote:Op zondag 27 november 2016 14:26 schreef Burdie het volgende:
Franny, willen jullie van te voren weten of het een meisje of jongen is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Herkenbaar! Mijn man, baby en ik hebben allemaal een even maand en jaar in de geboortedatum en dat onze trouwdatum uit even getallen bestond was geen toeval.quote:Op zondag 27 november 2016 11:50 schreef Goudreinette het volgende:
Prima, want ik beval liever in december dan in november (ben een beetje een cijferfreak, liefst allemaal even getallen als het lukt).
Wow, best wel heftig! Wat een enorme baby!quote:Op maandag 28 november 2016 09:45 schreef BlueEyes het volgende:
Ik heb mijn APK bij de gyn ook gehad![]()
De conclusie:
- ik ben vandaag 35+5
- de gyn noemt het kind een flinkerd
- via de echometing kwam ze tot de conclusie dat gupje inmiddels 3607g is ongeveer
- dat gupje dus 3 weken voorligt op groei![]()
- gupje ligt klem in bekkenzo ver was ik nog niet gekomen bij F
- we bekijken nu per week de groei en wat we gaan doen, tot 40 weken wachten we nog af op spontane bevalling
- m'n bloeddruk was van schrik 145/90
Ik heb net twee volle dagen (zaterdag en zondag uiteraard) met koortsjengelpeuter op schoot gezeten maar vanmorgen was ze weer helemaal blij. Houd moed, en beterschapquote:Op maandag 28 november 2016 10:06 schreef Selvaria het volgende:
Wow Blue, was F. ook zo'n joekel? Hoera voor vast in bekken!
Helio weer ongeveer beter en bijna verlof!
31 weken hier vandaag en we takelen langzaam verder af.Dreumes had vanochtend koorts, moest een beetje spugen en was heel verdrietig, na een pcm werd het gelukkig veel beter, maar ik vrees toch voor een nieuwe (buik)griepuitbraak hier.
Hopelijk waait het een beetje over, want daar heb ik niet zo'n zin in.
Ah, nog een negatief mens?quote:Op maandag 28 november 2016 09:18 schreef Stormqueen het volgende:
Oeh bijna verlof Helio!
Ik heb vanmorgen voor de gemoedsrust van mijn verloskundige mijn bloed nuchter laten prikken. Moest toch voor de rhesusfactor nog wat af laten tappen.
Vandaag begint m'n derde trimester
Ik had begrepen dat het hele meten van gewicht toch een gokje is zolang de baby nog in de buik zit, heb ik dat verkeerd begrepen?quote:Op maandag 28 november 2016 09:45 schreef BlueEyes het volgende:
Ik heb mijn APK bij de gyn ook gehad![]()
De conclusie:
- ik ben vandaag 35+5
- de gyn noemt het kind een flinkerd
- via de echometing kwam ze tot de conclusie dat gupje inmiddels 3607g is ongeveer
- dat gupje dus 3 weken voorligt op groei![]()
- gupje ligt klem in bekkenzo ver was ik nog niet gekomen bij F
- we bekijken nu per week de groei en wat we gaan doen, tot 40 weken wachten we nog af op spontane bevalling
- m'n bloeddruk was van schrik 145/90
Arm jongquote:Op maandag 28 november 2016 11:39 schreef Stormqueen het volgende:
Nee fazz, babykamer doen we dus pas in de zomer ergensmet een beetje geluk kan ie zelf zijn behang gewoon uitkiezen
Ik dacht dat je geen diabetesscreening en groeiecho wilde deze keer, maar dat heb ik verkeerd opgeslagen?quote:Op maandag 28 november 2016 13:06 schreef Stormqueen het volgende:
Babysaurus bij blue ja! Wel fijn dat deze iig van plan lijkt om in te dalen. Of misschien heeft ie geen keuze
Ik heb woensdag de groeiecho. Ik hoop eigenlijk dat noud weinig van het protocol afwijkt
nee klopt. We hebben ook een compromis gesloten. In principe nu een groeiecho, is daar geen grote afwijking te zien tov de p50 lijn, dan blijft het daarbij. Ik krijg dus ook geen diabetesscreening, ze nemen enkel mijn nuchtere bloedwaarden mee in het bloedonderzoek vandaag.quote:Op maandag 28 november 2016 13:20 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ik dacht dat je geen diabetesscreening en groeiecho wilde deze keer, maar dat heb ik verkeerd opgeslagen?
mijn dochter was ook 4 kilo en die paste nog best een paar weken in maat 50. Niet heel veel weken iddquote:Op maandag 28 november 2016 13:46 schreef Goudreinette het volgende:
Wow Blue wat een joekel! En de vorige was ook al zo'n groterd. Heb je dan vorige keer maat 50 helemaal overgeslagen?
Dat ís screeningquote:Op maandag 28 november 2016 13:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee klopt. We hebben ook een compromis gesloten. In principe nu een groeiecho, is daar geen grote afwijking te zien tov de p50 lijn, dan blijft het daarbij. Ik krijg dus ook geen diabetesscreening, ze nemen enkel mijn nuchtere bloedwaarden mee in het bloedonderzoek vandaag.
Maat 50 heeft 2 weken geduurdquote:Op maandag 28 november 2016 13:46 schreef Goudreinette het volgende:
Wow Blue wat een joekel! En de vorige was ook al zo'n groterd. Heb je dan vorige keer maat 50 helemaal overgeslagen?
mwah. Ik vind dat niet zo'n ontzettend issue, mijn bezwaar zit vooral in het herhaaldelijk gedoe van ogtt's en zoeken naar problemen die er niet zijn. Ik ben vrij overtuigd van een normale uitslag dit keerquote:Op maandag 28 november 2016 14:10 schreef WupWup het volgende:
[..]
Dat ís screeningHoop dat je uitslag en de echo voorbeeldig zijn!
Gup was 9 pond, ik was blij dat ik ook een pakje maat 56 mee had genomen, daar paste hij nog maar net inquote:Op maandag 28 november 2016 14:12 schreef WupWup het volgende:
Mijne was 7,5 pond en paste dus echt niet in maat 50Heb dit keer ook helemaal niks in maat 50. Als het nodig is, slaan we maar een mouwtje en een broekspijp om.
het scheelt inderdaad nogal per merk. Hema of h&m maat 50 krijg je ook nog wel om een tienponder gevouwenquote:Op maandag 28 november 2016 15:00 schreef Heliotrope het volgende:
Dan is het prima toch, goede tussenweg.
Mijn oudste (3350 gram) verzoop juist in haar eerste pakje maat 50maar die viel ook nogal wijd. Nu gok ik ook maar op 50 eerst dan.
Rolladebabyquote:Op maandag 28 november 2016 15:01 schreef Burdie het volgende:
[..]
Gup was 9 pond, ik was blij dat ik ook een pakje maat 56 mee had genomen, daar paste hij nog maar net in.
De 74/80 maillots van H&M zijn groter dan de maat 92. Ik denk stiekem dat de 62/68 net zo groot zijn als de 92. Ik kocht ook een romper maat 92 die langer was dan het jurkje maat 92 waar ie onder moest (ook H&M)quote:Op maandag 28 november 2016 16:50 schreef Sylver_ het volgende:
Leuk Tweedledee![]()
Pffff die maten idd. Ik vind dat op z'n minst dezelfde maat moeten aanhouden per winkel. De 98-104 Hema maillots van peuter werden wat te klein, dus ik koop 2 nieuwe bij de Hema maat 110-116. Eentje is perfect, die andere is 1,5 keer zo lang
quote:Op maandag 28 november 2016 16:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
De 74/80 maillots van H&M zijn groter dan de maat 92. Ik denk stiekem dat de 62/68 net zo groot zijn als de 92. Ik kocht ook een romper maat 92 die langer was dan het jurkje maat 92 waar ie onder moest (ook H&M)
Dat had ik met Nora ook toen ze 2 was en die is ook altijd nog P50 gebleven wat betreft gewicht. Misschien dan toch nog meer een dreumes bouw dan peuter bouw?quote:Sowieso vallen de babymaten daar echt ENORM wijd, te wijd voor mijn destijds P90 baby, en nu ze in de grotemeisjesmaten zit krijg ik het soms niet eens over haar benen. En ze is nu qua gewicht juist echt heel erg P50![]()
Ik haak maar even aan op de laatste posts... Wat tof die plopjes! Ik kan me wel voorstellen dat dat het weer echter maakt! Hoe ver ben je nu?quote:Op maandag 28 november 2016 16:45 schreef Tweedledee het volgende:
Ooh jongens ik voel nu toch echt zeker plopjesEn ik heb sinds vandaag zo'n overheerlijke zwangerschapsbroek aan
Voel me steeds zwangerderder
Juist omdat iedere zwangere dit in de eerste weken heeft hoort het hier naar mijn meningquote:Op maandag 28 november 2016 22:11 schreef FlyingFish het volgende:
Het is ook echt zo'n tijd dat je hier nog niet echt thuishoort, maar ook niet in een ander topic.
Ja, daarom post ik wel gewoon hier, iedereen die langer zwanger is herkent het nog wel waarschijnlijk. En het tweede streepjes-topic heb ik in de probeertijd overgeslagen dus daar kom ik nu niet opeens piepen dat het zo lastig is allemaal.quote:Op maandag 28 november 2016 22:51 schreef Messina het volgende:
[..]
Juist omdat iedere zwangere dit in de eerste weken heeft hoort het hier naar mijn mening
Ja, is ook zo maar zo voelt het toch nog niet. Eerst maar even de echo afwachten of er echt wat zit.quote:Op maandag 28 november 2016 22:51 schreef Messina het volgende:
[..]
Juist omdat iedere zwangere dit in de eerste weken heeft hoort het hier naar mijn mening
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 29 november 2016 02:10 schreef Cygne het volgende:
Nachtploeg.![]()
Vanmiddag kreeg ik wat vage rugpijn die snel opliep naar redelijk onhoudbare rugpijn en buikpijn. Man de vk gebeld die meteen bij ons thuis langs is gekomen. Geen teken van een premature bevalling gelukkig maar de hoeveelheid pijn baarde ons wel zorgen dus doorverwezen naar het ziekenhuis. Vk is zelf achter ons aangereden en bij oms gebleven tot ze het verhaal voor ons uit had kunnen leggen en om bij de echo te blijven. Cervix was in principe keurig maar twee uur later toch ietsje korter. Bloed afgenomen, urine ingeleverd maar geen ontstekingswaarden. Vermoeden is nierstuwing dus heb nu infuus met buscopan. Dat helpt langzaamaan en de laatste cervixmeting was weer keurig. Mn kleine jongetjedoet het perfect en is lekker actief ook.
Verder is ons ziekenhuis echt geweldig. Ze zorgen goed voor me en houden rekening met de voorgeschiedenis.Wat vervelend dat er toch weer 'iets' isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.fijn dat er iets aan gedaan is en dat je zo goed geholpen bent
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
Dit.quote:Op dinsdag 29 november 2016 02:20 schreef tombolafan het volgende:
Iedereen in die spannende weken eenvoor t onzekere. Ik vond t ook maar raar en onwennig. Maar je hoort erbij
En dan precies op 2.49 postenquote:Op dinsdag 29 november 2016 02:49 schreef Radyhyn het volgende:
Hoi allemaal,
Maandag zijn we thuisgekomen uit het ziekenhuis. Het gaat heel goed met mij en A. De borstvoeding is goed op gang en meneertje drinkt goed.
Omdat A, ondanks het goede drinken, bijna op de -10% gewichtsverlies zit, kolf ik extra na, zodat hij dat nog als bijvoeding kan krijgen. Hopelijk morgen goede uitslag op de weegschaal.. anders zal kunstvoeding voor erbij worden geadviseerd.
Vv vindt A echt heel lief en komt steeds met A en mij kroelen en wil handje vasthouden en aaien en oogjes aanwijzen/prikkenEcht een schat is het en ik geniet zo om mijn twee jongens met elkaar te zien. Echt 1000x
Vandaag 2 jaar geleden werd ik rond deze tijd klaargemaakt voor een ritje OK om Vv te halen met spoed.
De ks was deze keer gepland en ik mocht A, na een korte controle, bij me houden in de OK en op de uitslaapkamer (en erna natuurlijk). We hebben A geboren zien worden, het doek ging toen naar beneden, dat was echt geweldig mooi en toen was daar opeens een wit met rood besmeurde gerimpelde baby die voor mijn neus werd gehouden
Het deel van de operatie voor A er was vond ik best wel heftig. Door de ruggenprik voelde ik geen pijn, maar wel voelde ik alles wat ze deden en hoe 'diep' ze zaten en het heftige getrek aan mijn buik. Tijdens de vorige ks vond ik dat ook al zo heftig, maar toen ging er veel meer langs mij heen door de omstandigheden. Dit heftige deel was denk ik maar 10 minuten en toen A er eenmaal was, was alles ook meteen weer goed.
Op de uitslaapkamer voor de eerste keer aangelegd en hij hapte meteen raak![]()
Onze kraamkamer was dezelfde als waar ik met Vv lag
Het herstel na de ks gaat, net zoals vorige keer, heel goed. Hieronder wat extra info voor de dames die wat meer info over het verloop na de ks wilden (al zal het voor iedereen weer anders zijn). Het infuus mocht er voor de nacht al uit (moest eigenlijk op dag 2 eruit.. maar hij liep niet meer).
'S nachts veel last gehad van mijn buik en toen een soort lichte morfine gehad via spuitje in been. Ik heb nog 2 uurtjes kunnen slapen daarna en 's ochtends was de slechte nacht alweer voorbij en 'vergeten'.
De katheter is er 's ochtends uit gegaan. Geen last van gehad. Het eerste uit bed komen op dag 2 ging opzich goed. Maar was natuurlijk best nog pijnlijk. Naar de wc ging goed en vloeien viel heel erg mee.
In de loop van dag 2 had ik veel naweeen bij het voeden en vond alles nog best heftig en pijnlijk en kon ik me niet
voorstellen dat ik morgen me goed genoeg zou voelen om de dag erna naar huis te gaan.
Vlak voor de nacht was er opeens een ommezwaai.. de ergste pijn was opeens weg en ik kon relatief goed het bed uit en bewegen. Tussen de voedingen in prima geslapen en ook 's ochtends bleef het steeds beter gaan.
Op dag 3 (zondag) mochten we naar huis en ben ik, net als toen bij Vv, zelf het zh uit gewandeld
Wat fijn de zon weer te zien (na het uitzicht op een blinde muur op de schaduwkant van het zh) en daarna lekker op de bank met mijn kleine ventje in mijn armen
Tuurlijk moet ik nog rustig aan doen en rustig bewegen. Maar het herstel gaat zo goed gelukkig. Net nachtvoeding gedaan en zelf luier verschoont terwijl ik mijn man lekker laat doorslapen. A ligt nu heerlijk in mijn armen te slapen en die leg ik zo terug in zijn wiegje naast ons bed.
Om 2.49, 2 jaar geleden precies, is Vv geboren. En om nu zo met A te liggen en terug te denken aan beide bevallingen oa door het tikken van dit stukje, is heel speciaal.
Ik ben zo gelukkig nu met mijn 3 mannen en ik geniet zo van mijn gezin. Wat een heerlijkheid
Welterusten allemaal.. en ik hoop dat jullie straks ook zo heerlijk genieten als jullie kindjes er zijn
Ps: pm/dm gerust als er vragen zijn over de ks. Ik ben ik elk geval op het moment blij met onze keuze voor een geplande ks
Die vond ik ook mooiquote:Op dinsdag 29 november 2016 05:19 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
En dan precies op 2.49 posten
Dubbel van harte rady! 💛
Hier idd ook bij de eerste pas met 11 weken en dat was láng wachten.quote:Op dinsdag 29 november 2016 08:26 schreef Sara82 het volgende:
@ Lemijn: gewoon doen die vroege echo. Bij mijn eerste zwangerschap had ik de eerste echo bij 11+4 ofzo. Ik vond het echt killing, zo lang in niemandsland. Had mezelf ook echt voorgenomen dat we dat nooooooit meer gingen doen. Als ik nu niet verhuisd was (hier maken ze bij de intake al een echo), had ik er echt zelf 1 laten maken.
Ik duim voor je Cygne! Het lijkt me rot om zo'n pijn te hebben maar zeker ook om zo bang te moeten zijn. Dat je alweer kon glimlachen bij het babygehuil lijkt me een goed teken. Hopelijk straks lekker naar huis!quote:Op dinsdag 29 november 2016 09:18 schreef Cygne het volgende:
SQ, plan is nierecho vandaag en als dat niet al te gek is krijg ik de medicatie in zetpilvorm mee en mag ik naar huis vandaag.
Tnxquote:Op maandag 28 november 2016 23:31 schreef Books1 het volgende:
Lemijn wat supertof om je hier te zien. Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. X
Blijft relatieve zekerheid. Maarja, daar tegenover stond totale onzekerheid. En hier was met 7+0 een kloppend hartje te zien. Veel vroeger zou ik het denk ik ook niet willen.quote:Op dinsdag 29 november 2016 09:52 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Over de vroege echo's: ik weet het hoor, van de relatieve zekerheid. Maar volgende week ben ik de 7 weken gepasseerd volgens m'n eigen berekening en dan verwacht ik wel een kloppend hartje te zien. Dat geeft me in ieder geval genoeg zekerheid om familie op de hoogte te brengen.
nu is t eigenlijk vooral door zware verkoudheid bij hem ook, dat ie zo snurkt, maar dan helpt omdraaien ook nietquote:Op dinsdag 29 november 2016 12:22 schreef BlueEyes het volgende:
Snurkende kerels![]()
Echt ik zou willen dat die van mij z'n amandel eruit zou laten pulken!
+1quote:Op dinsdag 29 november 2016 12:41 schreef BlueEyes het volgende:
Ja daardoor is het hier ook.
Zelfs op zijn buik presteert hij het nu te snurken
Ik snap heel goed dat je het doet. Het is heel fijn als je het nieuws kunt delen,quote:Op dinsdag 29 november 2016 09:52 schreef Lemijn het volgende:
Over de vroege echo's: ik weet het hoor, van de relatieve zekerheid. Maar volgende week ben ik de 7 weken gepasseerd volgens m'n eigen berekening en dan verwacht ik wel een kloppend hartje te zien. Dat geeft me in ieder geval genoeg zekerheid om familie op de hoogte te brengen.
Oh dat is wel een dansje waard jaquote:Op dinsdag 29 november 2016 12:52 schreef Franny_G het volgende:
Het is vandaag een week geleden dat ik voor het laatst misselijk was en heb overgegeven..
.
Dat is erg he! "Even ontspannen" zeggen ze dan, terwijl ze op je blaas zitten te porren. En maar hard proberen niet op hun handen te piesenquote:Op dinsdag 29 november 2016 13:54 schreef Cygne het volgende:
Muh voor de geen chips blue.![]()
Franny een week niet gespuugd!
Net echo gehad. Straks uitslag. Zo'n echo met volle blaas waar een baby op loopt te hopsen is niet tof trouwens.En dan nog zo'n echo-apparaat en lekker hard duwen. Is nodig maar man man man.
Zag het al voor mequote:Op dinsdag 29 november 2016 15:26 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
En maar hard proberen niet op hun handen te piesen![]()
Ja echt he. En dan een eeuwigheid je adem inhouden lijkt het.quote:Op dinsdag 29 november 2016 15:26 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Dat is erg he! "Even ontspannen" zeggen ze dan, terwijl ze op je blaas zitten te porren. En maar hard proberen niet op hun handen te piesen![]()
Ben benieuwd wat de uitslag is!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Heel veel beterschap gewenst en dat ze maar vlot met een goede oplossing komen!
Franny wat vervelend van je kortademigheidsterkte er mee, lijkt mij erg vervelend ook mbt je werk..
Hier ook de 20e de 20wk echo
Rady pff klinkt mooi en heftig tegelijk
Hier sinds gisteren geen plopjes meer maar kleine schopjes
[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2016 19:39:10 ]
[ Bericht 8% gewijzigd door missbrunette op 29-11-2016 22:10:28 ]
quote:Op dinsdag 29 november 2016 22:30 schreef Radyhyn het volgende:
Cygne wat fijn dat je weer thuis bent en het controleerbaar is!
Hier ook goed nieuws.. A was vanochtend goed aangekomen en hoeft dus geen bijvoeding oid
Wij gaan rustig aan doorschuiven naar het babytopic.. fijne zwangerschap voor iedereen hier en tot laterzz in het andere topic! (al blijf ik hier wel lurken natuurlijk)
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 29 november 2016 22:03 schreef missbrunette het volgende:
Hai, ik heb de echo verzet heb een buikgriep te pakken en dat gaat niet zo geweldig bij het misselijk zijn![]()
Is dat niet de definitie van buikgriep? Misselijk zijn...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar nee ik snap er ook niks meer van.S. 2014
J. 2016
Vind ik van wel jaquote:Op dinsdag 29 november 2016 23:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]![]()
Hij lijkt wel op zijn grote broer of niet?
quote:
Over strepsils is onvoldoende bekend om het als veilig af te geven voor zwangeren. Maar überhaupt blijken strepsils en andere tabletten niet van toegevoegde waarde: de effectiviteit zit hem in het zuigen. Dus neem gewoon een dropje of iets dergelijks, dan heb je hetzelfde resultaat.quote:Op woensdag 30 november 2016 07:04 schreef Sylver_ het volgende:
Weet iemand of er keelpastilles zijn die je mag tijdens de zwangerschap? Strepsils mogen geloof ik niet?
quote:Op woensdag 30 november 2016 06:57 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Ik kom ook heel voorzichtig binnen schuifelen.. Eigenlijk durf ik nog niet, maar voor verse babies...
Rady, wat een prachtige jongennog gefeliciteerd!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
Trachitol mag volgens mij (wel even checken!)quote:Op woensdag 30 november 2016 07:04 schreef Sylver_ het volgende:
Weet iemand of er keelpastilles zijn die je mag tijdens de zwangerschap? Strepsils mogen geloof ik niet?
Nee, helaas niet. Alleen spierontspanners en paracetamol. Dat is veilig tijdens de zwangerschap. En dan uitplassen. Mocht het echt niet gaan dan weer opname en infuus. Ze verwachten dat hij er bijna is, gelukkig. Hij zit bijna in de blaas. Dan is het ergste leed geleden.quote:Op woensdag 30 november 2016 16:16 schreef Stormqueen het volgende:
He bah Cygne! Kunnen ze niks doen aan die nierstenen?
Tuurlijk wel, lief juist!quote:Op woensdag 30 november 2016 16:47 schreef Logician2.0 het volgende:
Je mag trouwens wel een pethadine infuus als het te erg word.
Het word bij dit soort klachten als ze aanblijven wel aangeboden om even bij te komen werd mij verteld. Geen idee of je er iets aan hebt maar soms is het fijn om verschillende mogelijkheden te horen. En sorry als je er niet op zit te wachten.
Pff en ik kan mij voorstellen dat je dat dwars zit
Hoera!quote:Op woensdag 30 november 2016 21:05 schreef Theeleuter het volgende:
Hier goede seo. Alles erop en eraan. En april is meisjesmaand, wij krijgen er een meisje bij
Ja gaat snel hier he? Wel gezellig op zich.quote:Op woensdag 30 november 2016 22:02 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Jullie gaan hard hier, moeilijk bij te houden! Maar een meisje voor thee en een goede seo! Had je ook een meisjesgevoel?
Lemijn, hier doet soep het heel goed! Zelfs als ik misselijk ben, valt het goed en je kunt er nog veel groenten in kwijt. Komkommer kan ik ook de hele dag eten, behalve dat dat soms gek smaaktDus daar ben ik al weer vanaf gestapt. En -hoe cliché- augurk.
![]()
En inderdaad juli! Waarschijnlijk de 14e. En jij?
quote:Op woensdag 30 november 2016 22:25 schreef Stormqueen het volgende:
En snel? In mijn vorige zwangerschap deden we een topic per dag
De bloeduitslagen waren nog niet binnenquote:Op woensdag 30 november 2016 22:50 schreef Logician2.0 het volgende:
Sq hoe is het nu afgelopen met het "semi-screen" suiker verhaal?
En theewat leuk!
oh...quote:Op woensdag 30 november 2016 22:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
De bloeduitslagen waren nog niet binnen
Deze zwangerschap lijkt meer op die van oudste, dan jongste, dus ik dacht al een tijdje dat het een meisje is. Maar ja, 50% kans dat ik het goed hadquote:Op woensdag 30 november 2016 22:02 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Jullie gaan hard hier, moeilijk bij te houden! Maar een meisje voor thee en een goede seo! Had je ook een meisjesgevoel?
Al die hatelijke reacties ja? Volgens mij valt het allemaal best mee hoor. Men vindt het vooral een beetje vaag. Ik ook.quote:Op woensdag 30 november 2016 23:08 schreef missbrunette het volgende:
Op "al" die hatelijke reacties naar mij toe, ik denk dat het ook deels ontkennen is. Want negatief nieuws kan ik nu echt niet hebben. En om bij de echo diarree te hebben lijkt me ook geen goed idee![]()
Zodra ik de echo heb gehad en alles gaat hopelijk gewoon goed wat nog maar een twijfel is, dan post ik hem ook wel hier. Want voor een kloon/troll worden uitgemaakt is ook niet echt prettig.
Fijne avond verder.
Ik heb daar anders vet veel geleerd.quote:Op donderdag 1 december 2016 10:24 schreef Crumpette het volgende:
[..]![]()
Maar die topics hadden een veel lagere informatiedichtheid![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je raekt an de dinge geweun.
quote:Op donderdag 1 december 2016 10:52 schreef Messina het volgende:
Wij kunnen blauw gaan shoppen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Had je een geslachtsbepaling gedaan? Leuk!disclaimer
quote:Op donderdag 1 december 2016 10:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Had je een geslachtsbepaling gedaan? Leuk!
Ahwquote:Op donderdag 1 december 2016 12:14 schreef Tweedledee het volgende:
Messina weer een zoon
Tombo gezellig zo'n druktemaker in je buik
Ik moest ff kwijt dat ik net een megakock kreeg waar ik van schrokEn nu ben ik helemaal emo van al dat gewoel en geplop
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |