Godzijdank.quote:Op dinsdag 22 november 2016 16:00 schreef rood_wit_blauw het volgende:
Het meenemen van een uitkering is standaard mogelijk bij WIA/WAO of WAZ, niet met WAjong, deze enkel in uitzonderlijke gevallen.
Let op: in een aantal gevallen kunt u uw Wajong-uitkering wel houden:
U heeft een medische behandeling nodig in het buitenland.
U heeft een baan gevonden waarmee u zelf geld kunt verdienen.
Uw ouders of verzorgers moeten naar het buitenland verhuizen. En u bent voor uw verzorging van hen afhankelijk.
Ja natuurlijk, denk je dat de overheid het toestaat als je gratis geld gaat trekken en verder geen zak uitvoert daar?quote:Op dinsdag 22 november 2016 15:22 schreef Morejam het volgende:
Wie heeft ervaring of kennis van de mogelijkheden om met een Wajong uitkering in het buitenland te wonen. UWV stelt als voorwaarde werk, dus werk zoeken in het buitenland is nodig.
Hoeveel is zo'n Wajong? 1400 in de maand of zo? Kun je leven als een koning in Zuid-Amerika.quote:Op dinsdag 22 november 2016 18:05 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, denk je dat de overheid het toestaat als je gratis geld gaat trekken en verder geen zak uitvoert daar?
Alsof hij in Nederland wel een zak uitvoert.quote:Op dinsdag 22 november 2016 18:05 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, denk je dat de overheid het toestaat als je gratis geld gaat trekken en verder geen zak uitvoert daar?
900 ongeveer.quote:Op dinsdag 22 november 2016 18:12 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Hoeveel is zo'n Wajong? 1400 in de maand of zo? Kun je leven als een koning in Zuid-Amerika.
Klopt, sowieso vind ik Wajong maar onzin. Meesten kunnen best werken, al is het maar op de sociale werkplaats.quote:Op dinsdag 22 november 2016 18:25 schreef vaduz het volgende:
[..]
Alsof hij in Nederland wel een zak uitvoert.
En als het lichamelijk niet kan?quote:Op dinsdag 22 november 2016 19:00 schreef DoubleDip het volgende:
Klopt, sowieso vind ik Wajong maar onzin. Meesten kunnen best werken, al is het maar op de sociale werkplaats.
Daarom zegt die ook meestenquote:Op dinsdag 22 november 2016 19:13 schreef bijdehand het volgende:
[..]
En als het lichamelijk niet kan?
Wat dacht je van alleenstaand tokkie moeders dan:quote:Op dinsdag 22 november 2016 19:00 schreef DoubleDip het volgende:
Klopt, sowieso vind ik Wajong maar onzin. Meesten kunnen best werken, al is het maar op de sociale werkplaats.
http://www.volkskrant.nl/(...)-per-maand~a4087620/quote:Bijstandsuitkering: ¤ 960,83
Huurtoeslag: ¤ 238
Zorgtoeslag: ¤ 78,49
Kindgebonden budget: ¤ 406,08
Kinderopvangtoeslag: ¤ 613,10
Kinderbijslag: ¤ 127,76
Totaal: ¤ 2.424,26
Die mogen hun uitkering ook niet meenemen naar Thailand, voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 22 november 2016 19:29 schreef Syd het volgende:
[..]
Wat dacht je van alleenstaand tokkie moeders dan:
Alleenstaande bijstandsmoeder met twee kinderen
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)-per-maand~a4087620/
Dus jij gaat even bepalen of iemand wel of niet in staat is om te werken? Ik participeer al bijna drie jaar in een vrij bedrijf, echter dat begint nu ook langzamerhand zijn tol te eisen!quote:Op dinsdag 22 november 2016 19:18 schreef Syd het volgende:
[..]
Daarom zegt die ook meestenVeelal jongeren van een type bevolkingsgroep die elkaar allemaal helpen om smoesjes te vinden om Wajong te krijgen.....
[ afbeelding ]
Cijfers zeggen genoeg...
Van die 182k, zitten er tienduizenden bij die de boel belazeren, maar goed overheid staat bekend om hun slechte controle....dus profiteren ze daarvan.
sinds wanneer krijgen werkloze mensen kinderopvang toeslag om het kinderdagverblijf wat ze zelf zijn te declareren?quote:Op dinsdag 22 november 2016 19:29 schreef Syd het volgende:
[..]
[..]
quote:Op dinsdag 22 november 2016 18:12 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Hoeveel is zo'n Wajong? 1400 in de maand of zo? Kun je leven als een koning in Zuid-Amerika.
Staat in de linkquote:Op dinsdag 22 november 2016 20:11 schreef lipje het volgende:
[..]
sinds wanneer krijgen werkloze mensen kinderopvang toeslag om het kinderdagverblijf wat ze zelf zijn te declareren?
/edit,quote:Gezien de leeftijd van de moeder zullen de kinderen nog jong zijn en misschien naar de kinderopvang moeten op de dag dat de moeder op de VMBO-school werkt. Ook dat gaat mee in de berekening.
Maar lees niet dat dan de toeslag vervalt? Vast wel.quote:Zo moet de ontvanger die geen betaald werk heeft wel een traject naar werk volgen.
70 of 75 procent van het minimumloon, dus beslist geen ¤ 1400 in de maand. Die mensen leven dus eigenlijk op bijstandsniveau, alleen ze hebben andere regels en plichten.quote:Op dinsdag 22 november 2016 18:12 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ander commentaar op dit stukje is al gegeven, dus dat ga ik niet herhalen. Maar ik moest toch nog even zeggen dat de overheid de sociale werkplaatsen juist aan het afschaffen isquote:Op dinsdag 22 november 2016 19:00 schreef DoubleDip het volgende:
Beetje toeslagen, beetje zwartwerken.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:17 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
70 of 75 procent van het minimumloon, dus beslist geen ¤ 1400 in de maand. Die mensen leven dus eigenlijk op bijstandsniveau, alleen ze hebben andere regels en plichten.
Dus ja dat is geen vetpot
Daarom zei ik dus de meesten. Er zullen er heus zijn die echt niet kunnen, maar zie er ook een paar die gewoon een trap onder hun reet nodig hebben.quote:Op dinsdag 22 november 2016 19:13 schreef bijdehand het volgende:
[..]
En als het lichamelijk niet kan?
Niet iedereen is zo ruimhartig als Nederland. Je mag blij zijn dat je hier nog iets krijgt.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:04 schreef Diqiu-Long het volgende:
Nee gaat niet bij een WajongHeb zelf ook eentje ( bevroren ) en heb er wel eens overnagedacht om in Duitsland samen te gaan leven met mijn vriendin, die daar al woont en werkt!
Nou daar ben ik snel op teruggekomen: In Duitsland laten ze je gewoon stikken als arbeidsgehandicapte, of wanneer je simpelweg werkeloos word. Dus ja dan ga ik echt niet die sociale zekerheid opgeven door naar Duitsland te verhuizen, dan blijf ik liever pendelen.
[..]
Dus jij gaat even bepalen of iemand wel of niet in staat is om te werken? Ik participeer al bijna drie jaar in een vrij bedrijf, echter dat begint nu ook langzamerhand zijn tol te eisen!
Ook de sociale werkplaats is meestal niet ingericht op mensen met psychologische problemen, dus ja dat systeem werkt dan ook niet altijd.
Maar goed ik stel mij maar wat aan, ookal participeer ik al ruim drie jaar en werkte ik daarvoor 4 jaar via de wsw.
Zal best, toch ben ik nog steeds van mening dat er mensen in de Wajong zitten die prima kunnen werken.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:50 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Ander commentaar op dit stukje is al gegeven, dus dat ga ik niet herhalen. Maar ik moest toch nog even zeggen dat de overheid de sociale werkplaatsen juist aan het afschaffen is
Wacht wacht wacht, een werkeloze moeder krijgt kinderopvangtoeslag?quote:Op dinsdag 22 november 2016 19:29 schreef Syd het volgende:
[..]
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |