Maar ze zijn minderjarig. Daarom de ouders aanpakken en de kinderen naar een pleeggezin.quote:Op woensdag 23 november 2016 03:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Lijkt me duidelijk dat de meisjes elkaar geholpen en aangemoedigd hebben, beide dus aanklagen wegens onttrekken aan het ouderlijke gezag.
Volgens mij kan een aap nog snappen wat de Portugese rechter bedoelt, dus ik kan me niet voorstellen dat het Nederlandse OM dat niet kan. Misschien staan ze onder druk van de ouders van die meisjes, die liever willen denken dat een boze slechterik hun lieftallige dochters heeft weggelokt dan dat hun oogappels er uit zichzelf vandoor zijn gegaan.quote:Op woensdag 23 november 2016 14:18 schreef RapaNui het volgende:
Nu is vastgesteld dat de meisjes in veiligheid zijn, is de communicatie tussen de Portugese en NLse OM's wat mij nog het meest interesseert. Er wordt wat "langs elkaar" gewerkt?
Zie grijze kolom/kader, rechts:
[ afbeelding ]
Ik heb even op de foto geklikt om te zien waar Roncalli ligt.quote:Op woensdag 23 november 2016 14:18 schreef RapaNui het volgende:
Nu is vastgesteld dat de meisjes in veiligheid zijn, is de communicatie tussen de Portugese en NLse OM's wat mij nog het meest interesseert. Er wordt wat "langs elkaar" gewerkt?
Zie grijze kolom/kader, rechts:
[ afbeelding ]
bron: http://www.ad.nl/nieuws/m(...)achte-meer~a083d29c/quote:De 34-jarige man die met de vermiste meisjes Sam en Femke uit Bergen op Zoom was aangetroffen in het Portugese Albufeira, wordt niet langer verdacht van 'onttrekking aan het ouderlijk gezag' of ontvoering. Hij blijft wel onderdeel van het onderzoek en zal nog worden gehoord. Dat laat het Openbaar Ministerie weten. De meisjes (beiden 16 jaar) gingen op eigen houtje op reis, zegt justitie.
Hoezo?quote:
Oh ja, elk woordje zorgvuldig wikken en wegen voor het posten. "Iedereen die met name in topic 2 van deze reeks voorbarige conclusies trok op basis van de onderbuik in combinatie met de achtergrond van de verdachte"quote:Op donderdag 24 november 2016 14:33 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Hoezo?
Wie is "iedereen"?
En welke voorbarige conclusies waren er reeds getrokken door "iedereen"?
Xenofobe dwaas die je bent. Die conclusies werden getrokken obv de persberichten van de politie. Obv de onderbuik ging de man hier al snel vrijuit terwijl de politie hem nog veel langer als verdachte zag.quote:Op donderdag 24 november 2016 14:44 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Oh ja, elk woordje zorgvuldig wikken en wegen voor het posten. "Iedereen die met name in topic 2 van deze reeks voorbarige conclusies trok op basis van de onderbuik in combinatie met de achtergrond van de verdachte"
quote:Op donderdag 24 november 2016 14:52 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Xenofobe dwaas die je bent. Die conclusies werden getrokken obv de persberichten van de politie. Obv de onderbuik ging de man hier al snel vrijuit terwijl de politie hem nog veel langer als verdachte zag.
Ja, een Fatima zegt dat. Die houdt natuurlijk die Marokkaanse kinderlokker de hand boven het hoofd.quote:Op woensdag 23 november 2016 02:04 schreef vronie het volgende:
[..]
Helemaal me eens zie dit artikel http://www.omroepbrabant.(...)jf+Femke+en+Sam.aspx
Wij hebben hier te maken met een OM die moeite heeft met erkenning van fouten. Ze zullen nooit toegeven dat ze fout zitten, nooit!quote:Op donderdag 24 november 2016 14:52 schreef Jane het volgende:
Het Nederlandse OM is nu dus dezelfde conclusie gekomen als die de Portugese rechter al getrokken had.
Fatima staat synoniem voor Islamitischquote:Op donderdag 24 november 2016 15:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, een Fatima zegt dat. Die houdt natuurlijk die Marokkaanse kinderlokker de hand boven het hoofd.
Fatima is een ideale Multi-Culti-naamquote:Op donderdag 24 november 2016 16:44 schreef Eklasse het volgende:
[..]
Fatima staat synoniem voor Islamitischtenminste dat denken pvv'ers
Ik denk dat het OM uit voorzorg handelde. Ze zat in een situatie waarbij zowel de vermeende 'slachtoffers' als de 'verdachte' zich op dat moment niet in Nederland bevonden, de slachtoffers konden dus ook niet direct worden verhoord. De man die bij de meisjes werd aangetroffen bezit zowel de Marokkaanse- als de Nederlandse nationaliteit.quote:Op donderdag 24 november 2016 14:26 schreef Basp1 het volgende:
Wat ik vreemd aan dit verhaal vind is dat het OM in nederland erg snel iemand als verdachte heeft aangemerkt terwijl daar zover wij het verhaal gehoord hebben eigenlijk geen reden voor was. Werken bij het OM net zulke xenofoben met vooroordelen zoals hier in dit topic opdoken.
Ik ga niet zeggen 'o, en wat is er mis met xenofobie?', maar ik denk dat de odds nu eenmaal zo liggen dat als twee tienermeisjes verdwijnen en er een Marokkaanse man bij betrokken is dat zowel bij de OM, politie als algemene bevolking snel gedacht wordt aan loverboys/grooming. Die associaties worden gemaakt op basis van eerdere gevallen. Of had je daar nog nooit van gehoord?quote:Op donderdag 24 november 2016 14:26 schreef Basp1 het volgende:
Wat ik vreemd aan dit verhaal vind is dat het OM in nederland erg snel iemand als verdachte heeft aangemerkt terwijl daar zover wij het verhaal gehoord hebben eigenlijk geen reden voor was. Werken bij het OM net zulke xenofoben met vooroordelen zoals hier in dit topic opdoken.
Ja, idd, gelukkig niet. Neemt niet weg dat ik best benieuwd ben of dat Ringo-scenario klopt of niet. Vrees dat we daar niet snel iets over te horen krijgen. Misschien later.quote:Op donderdag 24 november 2016 17:26 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Zeker blij dat het loverboy-scenario dus een stuk minder waarschijnlijk is geworden ja.
Hoe vaak gaat dat nog gebeuren dan, denk je?quote:Op donderdag 24 november 2016 17:40 schreef Basp1 het volgende:
Hoeveel welwillende Marokkanen gaan bij de volgend weggelopen meisjes nog aangifte doen bij de politie als ze toch meteen als verdachte aangemerkt gaan worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |