abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166849300
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 03:25 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Lijkt me duidelijk dat de meisjes elkaar geholpen en aangemoedigd hebben, beide dus aanklagen wegens onttrekken aan het ouderlijke gezag.
Maar ze zijn minderjarig. Daarom de ouders aanpakken en de kinderen naar een pleeggezin.

Zo komt alles weer goed, en zegeviert het recht. :P
  woensdag 23 november 2016 @ 15:44:17 #227
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_166849884
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 14:18 schreef RapaNui het volgende:
Nu is vastgesteld dat de meisjes in veiligheid zijn, is de communicatie tussen de Portugese en NLse OM's wat mij nog het meest interesseert. Er wordt wat "langs elkaar" gewerkt?

Zie grijze kolom/kader, rechts:
[ afbeelding ]
Volgens mij kan een aap nog snappen wat de Portugese rechter bedoelt, dus ik kan me niet voorstellen dat het Nederlandse OM dat niet kan. Misschien staan ze onder druk van de ouders van die meisjes, die liever willen denken dat een boze slechterik hun lieftallige dochters heeft weggelokt dan dat hun oogappels er uit zichzelf vandoor zijn gegaan.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_166850024
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 14:18 schreef RapaNui het volgende:
Nu is vastgesteld dat de meisjes in veiligheid zijn, is de communicatie tussen de Portugese en NLse OM's wat mij nog het meest interesseert. Er wordt wat "langs elkaar" gewerkt?

Zie grijze kolom/kader, rechts:
[ afbeelding ]
Ik heb even op de foto geklikt om te zien waar Roncalli ligt. _O-
  donderdag 24 november 2016 @ 13:15:07 #229
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_166867939
Man die bij Sam en Femke was, is geen verdachte meer

quote:
De 34-jarige man die met de vermiste meisjes Sam en Femke uit Bergen op Zoom was aangetroffen in het Portugese Albufeira, wordt niet langer verdacht van 'onttrekking aan het ouderlijk gezag' of ontvoering. Hij blijft wel onderdeel van het onderzoek en zal nog worden gehoord. Dat laat het Openbaar Ministerie weten. De meisjes (beiden 16 jaar) gingen op eigen houtje op reis, zegt justitie.
bron: http://www.ad.nl/nieuws/m(...)achte-meer~a083d29c/
  donderdag 24 november 2016 @ 13:34:30 #230
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_166868275
Ha, mogen we hem weer Nederlander noemen?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_166868939
Haha iedereen balen natuurlijk :D
pi_166869139
Wat ik vreemd aan dit verhaal vind is dat het OM in nederland erg snel iemand als verdachte heeft aangemerkt terwijl daar zover wij het verhaal gehoord hebben eigenlijk geen reden voor was. Werken bij het OM net zulke xenofoben met vooroordelen zoals hier in dit topic opdoken.
pi_166869251
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 14:11 schreef Toefjes het volgende:
Hoezo?
Wie is "iedereen"?
En welke voorbarige conclusies waren er reeds getrokken door "iedereen"?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_166869432
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 14:33 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Hoezo?
Wie is "iedereen"?
En welke voorbarige conclusies waren er reeds getrokken door "iedereen"?
Oh ja, elk woordje zorgvuldig wikken en wegen voor het posten. "Iedereen die met name in topic 2 van deze reeks voorbarige conclusies trok op basis van de onderbuik in combinatie met de achtergrond van de verdachte"
  donderdag 24 november 2016 @ 14:52:06 #235
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_166869565
Het Nederlandse OM is nu dus dezelfde conclusie gekomen als die de Portugese rechter al getrokken had.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 24 november 2016 @ 14:52:50 #236
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166869578
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 14:44 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Oh ja, elk woordje zorgvuldig wikken en wegen voor het posten. "Iedereen die met name in topic 2 van deze reeks voorbarige conclusies trok op basis van de onderbuik in combinatie met de achtergrond van de verdachte"
Xenofobe dwaas die je bent. Die conclusies werden getrokken obv de persberichten van de politie. Obv de onderbuik ging de man hier al snel vrijuit terwijl de politie hem nog veel langer als verdachte zag.
pi_166869588
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 14:52 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Xenofobe dwaas die je bent. Die conclusies werden getrokken obv de persberichten van de politie. Obv de onderbuik ging de man hier al snel vrijuit terwijl de politie hem nog veel langer als verdachte zag.
_O- _O_
  donderdag 24 november 2016 @ 14:55:31 #238
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166869609
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 14:54 schreef Toefjes het volgende:

[..]

_O- _O_
Gewoon terug te lezen dus.
pi_166869759
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 02:04 schreef vronie het volgende:

[..]

Helemaal me eens zie dit artikel http://www.omroepbrabant.(...)jf+Femke+en+Sam.aspx
Ja, een Fatima zegt dat. Die houdt natuurlijk die Marokkaanse kinderlokker de hand boven het hoofd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_166871677
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2016 14:52 schreef Jane het volgende:
Het Nederlandse OM is nu dus dezelfde conclusie gekomen als die de Portugese rechter al getrokken had.
Wij hebben hier te maken met een OM die moeite heeft met erkenning van fouten. Ze zullen nooit toegeven dat ze fout zitten, nooit!
pi_166871721
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 15:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, een Fatima zegt dat. Die houdt natuurlijk die Marokkaanse kinderlokker de hand boven het hoofd.
Fatima staat synoniem voor Islamitisch :') tenminste dat denken pvv'ers
pi_166871974
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2016 16:44 schreef Eklasse het volgende:

[..]

Fatima staat synoniem voor Islamitisch :') tenminste dat denken pvv'ers
Fatima is een ideale Multi-Culti-naam
https://nl.wikipedia.org/wiki/Fatima_(voornaam)

Van oorsprong islamitisch (Arabisch). Een portugese plaats krijgt deze naam agv de naam van een Moorse (islamitische) prinses.
En later in 1917 verschijnt de katholieke Maria er. En toen werd deze naam popi bij de papen...
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_166872143
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 14:26 schreef Basp1 het volgende:
Wat ik vreemd aan dit verhaal vind is dat het OM in nederland erg snel iemand als verdachte heeft aangemerkt terwijl daar zover wij het verhaal gehoord hebben eigenlijk geen reden voor was. Werken bij het OM net zulke xenofoben met vooroordelen zoals hier in dit topic opdoken.
Ik denk dat het OM uit voorzorg handelde. Ze zat in een situatie waarbij zowel de vermeende 'slachtoffers' als de 'verdachte' zich op dat moment niet in Nederland bevonden, de slachtoffers konden dus ook niet direct worden verhoord. De man die bij de meisjes werd aangetroffen bezit zowel de Marokkaanse- als de Nederlandse nationaliteit.
Het OM had ervoor kunnen kiezen enkel de meisjes te laten aanhouden en terughalen naar Nederland, maar zou dan het risico lopen dat als na verhoor van de meisjes blijkt dat er wel degelijk sprake is van een strafbaar feit, de man allang naar Marokko was gereisd of zijn verhaal heeft af kunnen stemmen met zijn mededaders.

Als het in Nederland was gebeurd, dan was de man waarschijnlijk ook even meegenomen voor verhoor (zoals dat ook bijna standaard gebeurt bij een dodelijk ongeval oid), om vervolgens weer vrij snel vrijgelaten te worden als blijkt dat er niets verkeerd gedaan is. Probleem was dat hij nu Portugal zat en het OM in Nederland, en volgens mij was de communicatie tussen Portugal en Nederland niet echt optimaal. :P
pi_166872621
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 14:11 schreef Toefjes het volgende:
Jij heel blij zie ik? :D.
I´m back.
pi_166872645
quote:
9s.gif Op donderdag 24 november 2016 17:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jij heel blij zie ik? :D.
Zeker blij dat het loverboy-scenario dus een stuk minder waarschijnlijk is geworden ja.
pi_166872739
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 14:26 schreef Basp1 het volgende:
Ik ga niet zeggen 'o, en wat is er mis met xenofobie?', maar ik denk dat de odds nu eenmaal zo liggen dat als twee tienermeisjes verdwijnen en er een Marokkaanse man bij betrokken is dat zowel bij de OM, politie als algemene bevolking snel gedacht wordt aan loverboys/grooming. Die associaties worden gemaakt op basis van eerdere gevallen. Of had je daar nog nooit van gehoord?
Als na onderzoek blijkt dat dit een onjuiste veronderstelling was, krijgt-ie gewoon een koekje. Zoals ik al in deel 2 stelde: als het een goede man is krijgt-ie van mij een koekje.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 24-11-2016 17:47:05 ]
I´m back.
pi_166872759
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 17:26 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Zeker blij dat het loverboy-scenario dus een stuk minder waarschijnlijk is geworden ja.
Ja, idd, gelukkig niet. Neemt niet weg dat ik best benieuwd ben of dat Ringo-scenario klopt of niet. Vrees dat we daar niet snel iets over te horen krijgen. Misschien later.
I´m back.
pi_166872905
Hoeveel welwillende Marokkanen gaan bij de volgend weggelopen meisjes nog aangifte doen bij de politie als ze toch meteen als verdachte aangemerkt gaan worden. ;)
pi_166872937
Blijft de vraag: wat bezielde die twee ineens? Hoe zijn ze aan hun tickets gekomen? Hoe wist die hostelmevrouw dat ze gezocht werden? Alles was toch gericht op Spanje?
Wat waren ze in godsnaam van plan? Heeft die man nou wel/niet de politie gewaarschuwd?

Maar goed: dat is pure nieuwsgierigheid hoor. ;)
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_166872975
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 17:40 schreef Basp1 het volgende:
Hoeveel welwillende Marokkanen gaan bij de volgend weggelopen meisjes nog aangifte doen bij de politie als ze toch meteen als verdachte aangemerkt gaan worden. ;)
Hoe vaak gaat dat nog gebeuren dan, denk je?
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')