het is een Nederlander...
Het is dus geen wetenschapper en ook geen politiker uit den Roode hoek. Hoewel hij wel terzijde wat met die club te maken heeft gehad. Dat wel. .
[Dit bericht is gewijzigd door 1963_Chevrolet_Impala op 05-12-2002 19:57]
quote:
Sinterklaas
quote:Dat is het juiste antwoord. Gefeliciteerd.
Op donderdag 5 december 2002 19:51 schreef 1963_Chevrolet_Impala het volgende:
dat is architect berlage... die heeft mijn huis gemaakt (amsterdamse school)
Wie plaatst?
quote:Hmmm, herken hem er niet in. 'T is hem ook niet. Deze heer komt uit de good ol' US of A. (om ook meteen op jouw vraag antwoord te geven SportsIllustrated)
Op donderdag 5 december 2002 21:13 schreef Gellius het volgende:
Hij doet mij wat denken aan Herbert Ernst Karl Frahm, Scipio. Ook wel bekend als Willy Brandt.
quote:Klopt; naast vakbondsleider ook bekend als wereldrecordhouder "verstoppertje spelen"...
Op donderdag 5 december 2002 21:51 schreef CeeJee het volgende:
Jimmy Hoffa, en verdomd wat lijkt ie op Jack Nicholson. Of omgekeerd.
quote:Zulke groot-heden posten, én onmiddelijk raden terwijl ik niet in de buurt ben.
Op donderdag 5 december 2002 14:06 schreef Gellius het volgende:
Grmbl, grmbl, grmbl.
quote:
Op donderdag 5 december 2002 22:41 schreef OllieA het volgende:[..]
Zulke groot-heden posten, én onmiddelijk raden terwijl ik niet in de buurt ben.
Grmbl, grmbl, grmbl.
Soms heeft een Gellius ook zijn evil buien, heer Ollie.
quote:U dient niet te klagen, maar te plaatsen. Plaatjes van mensen of verhaaltjes over honden. Aan U de keuze.
Op donderdag 5 december 2002 22:41 schreef OllieA het volgende:[..]
Zulke groot-heden posten, én onmiddelijk raden terwijl ik niet in de buurt ben.
Grmbl, grmbl, grmbl.
quote:Heer Beer: streng, maar rechtvaardig.
Op donderdag 5 december 2002 23:09 schreef beeer het volgende:[..]
U dient niet te klagen, maar te plaatsen. Plaatjes van mensen of verhaaltjes over honden. Aan U de keuze.
Plaatje!
quote:Zeer rechtvaardig. En op de dag van de goedheiligman mogen er natuurlijk geen koppen rollen. Een beetje decorum kan nooit kwaad.
Op donderdag 5 december 2002 23:16 schreef Gellius het volgende:[..]
Heer Beer: streng, maar rechtvaardig.
Plaatje!
quote:Een plaatje ook niet. Heeft u anders nog iets in uw jute zak zitten, Sint Beer?
Op donderdag 5 december 2002 23:29 schreef beeer het volgende:[..]
Een beetje decorum kan nooit kwaad.
quote:Hoor eens, mijnheer Groenberg - aan dat soort nietszeggendheden hebben wij hier bij RJp natuurlijk niets. Mag ik er even op wijzen dat het rapier deze avond vlijm gelepen en blinkend gepoetst onder handbereik staat?
Op donderdag 5 december 2002 23:46 schreef beeer het volgende:
Mwjah.
quote:Ik mis de Habsburge centenbak, zelfs met die baard.
Op donderdag 5 december 2002 23:54 schreef 1963_Chevrolet_Impala het volgende:
Karel de Grote misschien??
Mwja betekent gewoon dat ik twijfel of de specifieke locatie en het tijdstip van gravuren Klein-Azie mag genoemd worden.
En het is geen Dracula en ook geen Karel, maar meneer was wel groot. Dood, maar groot. Misschien een kop kleiner, maar groot. Misschien niet groot in naam, maar ik denk wel dat hij groot te noemen is. Nu ja, ik twijfel nog. Ik vind hem groot in ieder geval.
En heroisch.
quote:Hintje dan maar?
Op donderdag 5 december 2002 23:59 schreef beeer
bladibla die niet voor een hint door kan gaan
En voor de nieuwe opgaaf: is de pieus omhoog kijkende heer wellicht Marco Polo?
quote:Die ging bij mijn weten gladgeschoren door het leven.
Op vrijdag 6 december 2002 00:28 schreef 1963_Chevrolet_Impala het volgende:
machiavelli misschien...
quote:Het is ook niet één van de grootste staatkundigen ooit.
Op vrijdag 6 december 2002 00:28 schreef 1963_Chevrolet_Impala het volgende:
machiavelli misschien...
quote:Ik had het over een groot man, Gellius, niet over een sadistische gruwel. Nee, deze meneer vocht een hopeloze strijd voor het behoud van zijn stad.
Op vrijdag 6 december 2002 00:37 schreef Gellius het volgende:
Geen ontdekkingsreiziger, geen groot staatkundige... een wreed heerser dan misschien? Eentje die hondjes zonder aanleiding schopt?
ik krijg pin in mijn kop hiervan
quote:Vechten voor een stad - in de gravureperiode. Dan is het toch zeker een Italiaan, of niet?
Op vrijdag 6 december 2002 00:41 schreef beeer het volgende:[..]
Ik had het over een groot man, Gellius, niet over een sadistische gruwel. Nee, deze meneer vocht een hopeloze strijd voor het behoud van zijn stad.
Maargoed, nog ééntje dan, ik moet toch ook eens naar bed: hij leefde en stierf - wat hij overigens netjes in het harnas deed - niet lang voor de geboorte van één van de grootste staatkundigen ooit. En zeker na de dood van dé ontdekkingsreiziger die van achteren Polo heette.
Maargoed, wat was dé stad van voor Machiavelli's tijd, dus laten we zeggen, de late middeleeuwen, en lag zo in een gebied waarover ik twijfel of Klein-Azie de juiste naam op die precieze locatie en tijdstip is? Welke man was de laatste van zijn soort met betrekking tot die stad? Welke vocht een wanhopige strijd om die stad te behouden en sneuvelde daarbij?
Ik wacht uw antwoord met spanning af.
quote:Zo! Dat is eruit.... Nu de baardaap in kwestie nog.
Op vrijdag 6 december 2002 01:14 schreef Gellius het volgende:
Be.. beuh.. bi.. byzantium?
De stad is overigens gewoon Constantinopel.
quote:Maar die watjes liggen nu waarschijnlijk te slapen.... Nee, dit moet toch echt door de diehardrjpers opgelost worden. Ik zal het makkelijk maken want ik moet vroeg op: baardmans was de laatste keizer van het laatste stukje Romeinse rijk.
Op vrijdag 6 december 2002 01:20 schreef Gellius het volgende:
Gunst Beer, ik zit niet zo in die wereld, hoor. Ik vind dit er meer eentje voor Sportsillustrated. Of CeeJee, op wie je altijd kan rekenen als het aan den einder onwedert...
quote:Zoek op: "last emperor byzantium."
Op vrijdag 6 december 2002 01:28 schreef Gellius het volgende:
Ik doe het niet graag, maar wellicht dat ik google toch even moet opstarten dan nu. Ik doe dat met het oog op jouw nachtrust, dat begrijp je.
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 01:29 schreef beeer het volgende:[..]
Zoek op: "last emperor byzantium."
quote:Ik buig nu diep en zeg met een ietwat verwijfd stemmetje in diplomatiek Frans: "het was mij een waarlijk genoegen."
Op vrijdag 6 december 2002 01:30 schreef Gellius het volgende:
Goed, het is dus Constantine XI.
En de volgende keer mag U mij de schenen boven het vuur roosteren.
Welterusten.
quote:Ach Gellius, maak je niet zo druk. Dit kan iedereen die geen geschiedenis gestudeerd heeft overkomen.
Op vrijdag 6 december 2002 01:31 schreef Gellius het volgende:[..]
![]()
dat was exact mijn zoeksleutel, heer Beer. Verneder mij niet verder.
![]()
Zeg eens, het is toch toevallig niet een turkse voorstelling van Sint Nicolaas, hč?
quote:Nee, het is wel een Turkse voorstelling, maar niet van de goedheiligman.
Op vrijdag 6 december 2002 17:00 schreef Gellius het volgende:
Van mij zal je het antwoord niet meer vernemen, Beer. Ik reis nu af naar het hoge noorden om een verlaat St. Nicolaas te vieren in de schoot van de familie.Zeg eens, het is toch toevallig niet een turkse voorstelling van Sint Nicolaas, hč?
En ik ga zo meteen idem als u doen. (Behalve dat afreizen naar Friesland dan... brrr nee.)
[Dit bericht is gewijzigd door beeer op 06-12-2002 17:18]
En wie die Turk is weet ik niet.
- edit -
Ah, zo eenzaam is het nou ook weer niet.
quote:Wordt moeilijk: op een plaatje raden zonder corrector...
Op vrijdag 6 december 2002 22:14 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Dan zal ik wel in mijn eentje Fort Amsterdam verdedigen.En wie die Turk is weet ik niet.
- edit -
Ah, zo eenzaam is het nou ook weer niet.
[sub]nog een die Amsterdam trouw blijft Griekgriek![/sub]
Vreemd idee trouwens, dat je vrijwillig Amsterdam verlaat om in "het noorden" Sinterklaas te vieren. Daar moet meer achter zitten.
Neil Kinnock
Edit- c-k- spefvaud
[Dit bericht is gewijzigd door sooty op 06-12-2002 22:57]
quote:Neil Kinnock it is.
Op vrijdag 6 december 2002 22:48 schreef sooty het volgende:
Neil Cinnock
Wellicht is deze iets lastiger, maar moeilijk lijkt hij me niet:
quote:Sorry Sooty, verkeer beroep en verkeerde land. Deze heer is komt uit het noorden (nog verder dan daar waar de deserteurs naar zijn vertrokken).
Op vrijdag 6 december 2002 22:55 schreef sooty het volgende:
Arthur Scargill.
quote:Nee, persoon is avontuurlijker dan hij er hier uitziet.
Op vrijdag 6 december 2002 22:59 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Helmut Schmidt?
quote:Ik vreesde al dat de laatste hint een iets te grote weggever was. Hoewel het natuurlijk ook aan uw legendarische RJP-kwaliteiten te wijten kan zijn dat deze ook weer in drie gokjes is weggespeeld...
Op vrijdag 6 december 2002 23:03 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Dan denk ik dat het Thor "Kon-Tiki" Heyerdal is.
Nog een eenvoudige:
quote:Nou, ik wist hem niet, heer Griek, misschien is dat een troost?
Op vrijdag 6 december 2002 23:16 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Het was eigenlijk bijna een belediging, zo makkelijk. Ik ben duidelijk van slag dat ik zo'n plaatje plaats. Zou het komen door die rare, verlaten, ontrouwe atmosfeer die hier in de hoofdstad hangt?
The owl calls the watch in the tower of Afrasiab.
The spider weaves the curtains in the palace of Choesroes.
Maar ik kan me enigszins voorstellen dat sommigen onder ons bepaalde oerinstincten niet kunnen inhouden, dus het zij u vergeven, u is ook maar menselijk.
Heer NoSigar, u heeft mij voorzien van het goede antwoord, ik ben trots op u.
quote:Maar heer Beer, dan moet u er niet als een dief in de nacht tussenuit piepen en daarbij ons rustelozen ook nog een vrijdag zonder RJP te gunnen!!! Weinig fideel van u. Voor uw terugkeer waren we toch keurig klaar met de 'intermediate break-plaatjes'?
Op zaterdag 7 december 2002 11:24 schreef beeer het volgende:
Mijn plaatje was nog niet geraden, barbaren!Maar ik kan me enigszins voorstellen dat sommigen onder ons bepaalde oerinstincten niet kunnen inhouden, dus het zij u vergeven, u is ook maar menselijk.
Heer NoSigar, u heeft mij voorzien van het goede antwoord, ik ben trots op u.
quote:Groningen, actually.
Op vrijdag 6 december 2002 17:04 schreef beeer het volgende:
Friesland... brrr nee.)
quote:In de ongeschreven regel staat zeer nadrukkelijk onderstreept: 'één plaatje tegelijk'. En ik trap niet in die smoes die u mij geeft want u had zich ook de moeite kunnen doen het antwoord van SportsIll. na te kijken en u daarmee bewust te maken van het feit dat het een foutief antwoord was en met die wetenschap had u zich wat meer kunnen verdiepen in het plaatje dat ik had voorgedragen. En met de al gegeven hint(s) en handig googlewerk had u dan het juiste antwoord kunnen achterhalen. Zoals heer Sigaar gedaan heeft.
Op zaterdag 7 december 2002 13:00 schreef Scipio het volgende:[..]
Maar heer Beer, dan moet u er niet als een dief in de nacht tussenuit piepen en daarbij ons rustelozen ook nog een vrijdag zonder RJP te gunnen!!! Weinig fideel van u. Voor uw terugkeer waren we toch keurig klaar met de 'intermediate break-plaatjes'?
quote:Eén pot nat.
Aan het begin van de middag muggenziftte Gellius:
Groningen, actually.
quote:Nu goed, als u het zo zwaar opvat: mijn welgemeende verontschuldigingen. Het zal niet meer voorkomen. De mores zullen voortaan strikt nageleefd worden...
Op zaterdag 7 december 2002 13:43 schreef beeer het volgende:
In de ongeschreven regel staat zeer nadrukkelijk onderstreept: 'één plaatje tegelijk'. En ik trap niet in die smoes die u mij geeft want u had zich ook de moeite kunnen doen het antwoord van SportsIll. na te kijken en u daarmee bewust te maken van het feit dat het een foutief antwoord was en met die wetenschap had u zich wat meer kunnen verdiepen in het plaatje dat ik had voorgedragen. En met de al gegeven hint(s) en handig googlewerk had u dan het juiste antwoord kunnen achterhalen. Zoals heer Sigaar gedaan heeft.
quote:Ach, ik ben gewoon een kniesoor. Als u het nodig vindt om een nieuw plaatje te plaatsen moet u dat vooral doen in een dergelijke situatie. Regels zijn er immers om uit te zonderen.
Op zaterdag 7 december 2002 13:51 schreef Scipio het volgende:[..]
Nu goed, als u het zo zwaar opvat: mijn welgemeende verontschuldigingen. Het zal niet meer voorkomen. De mores zullen voortaan strikt nageleefd worden...
En had Sint Paulus maar één hand, mhhh..
quote:Neen ook niet, maar:
Op zaterdag 7 december 2002 14:58 schreef Scipio het volgende:
Was het dan Sint Paulus die als gevangene omzwervingen over zee maakte...En had Sint Paulus maar één hand, mhhh..
quote:
Vandaag gaf Heer Sigaar opnieuw het juiste antwoord, namelijk:
De beschermheilige van de zeelieden, ST. Nicolaas.
quote:Het is een Nederlander. Verder ben je behoorlijk warm!
Op zondag 8 december 2002 00:02 schreef beeer het volgende:
Dan is dit zeker Pierre de Coubertin met dank aan google?
Organisator Olympische Spelen te Amsterdam in het jaar des Heere negentienhonderdachtentwintig?
quote:Dat weet ik niet.
Op zondag 8 december 2002 00:16 schreef beeer het volgende:
Ik kan ook zo boos worden op google als hij mij met perfect logisch klinkende zoekwoorden niet de juiste resultaten wil laten zien.Organisator Olympische Spelen te Amsterdam in het jaar des Heere negentienhonderdachtentwintig?
Goedzo, Ollie!
Bedoel je nu dat die meneer het wel op prijs zou stellen dat ik kouder zou zijn, of dat hij de organisator was van de OS te A'dam in anno Dei 1928?
quote:Nou, berg het pakje boter maar weer op hoor!
Op zondag 8 december 2002 00:33 schreef beeer het volgende:
Subtiel genoeg om mij er niets van te laten begrijpen.Bedoel je nu dat die meneer het wel op prijs zou stellen dat ik kouder zou zijn, of dat hij de organisator was van de OS te A'dam in anno Dei 1928?
Ik weet niet of hij die organisator was.
En die meneer hield onder andere van kou.
[sub]Heel m'n subtiliteit naar de gallemiezen. [/sub]
Steekwoorden: HFC, (K)NVB, Elfstedentocht.
quote:Aan subtiliteit heb ik niks, het is immers al laat en mijn denkvermogen is op het moment niet optimaal. Geef liever een paar makkelijk te eten hints.
Op zondag 8 december 2002 00:36 schreef OllieA het volgende:[..]
Nou, berg het pakje boter maar weer op hoor!
Ik weet niet of hij die organisator was.
En die meneer hield onder andere van kou.
[sub]Heel m'n subtiliteit naar de gallemiezen.
[/sub]
quote:Sport is dan ook niet mijn sterkste kant.
Op zondag 8 december 2002 00:40 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Wat is die arme Beer aan het spartelen, zeg. Hij heeft een beetje hulp nodig.Steekwoorden: HFC, (K)NVB, Elfstedentocht.
quote:Kijk, hier is een breed ontwikkeld heer aan het woord! Neem daar nu es een voorbeeld aan, heer Beer!
Op zondag 8 december 2002 00:40 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Wat is die arme Beer aan het spartelen, zeg. Hij heeft een beetje hulp nodig.Steekwoorden: HFC, (K)NVB, Elfstedentocht.
quote:Correct.
Op zondag 8 december 2002 00:43 schreef Khalein het volgende:
W.J.H. Mulier ? (aka Pim)
quote:Oeps... Sorry, beeer....
Op zondag 8 december 2002 00:46 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Dat kaap je toch maar mooi voor Beers neus weg, Khalein!
quote:Ik wachtte eigenlijk tot iemand anders het juiste antwoord gaf. Uit principiele overwegingen raad ik vanaf heden jongstleden geen sporters meer.
Op zondag 8 december 2002 00:47 schreef Khalein het volgende:[..]
Oeps... Sorry, beeer....
quote:Ehm, nou...
Op zondag 8 december 2002 00:49 schreef OllieA het volgende:
Plaatje!
quote:Om deze reden of iemand anders, of ff wat meer tijd....
Op zondag 8 december 2002 00:49 schreef beeer het volgende:[..]
Ik wachtte eigenlijk tot iemand anders het juiste antwoord gaf. Uit principiele overwegingen raad ik vanaf heden jongstleden geen sporters meer.
quote:Houd je niet in. Ik ben chagrijnig, maar het spel moet go on.
Op zondag 8 december 2002 00:50 schreef Khalein het volgende:[..]
Ehm, nou...
[..]Om deze reden of iemand anders, of ff wat meer tijd....
quote:Sorry Heer Beer.
Op zondag 8 december 2002 00:52 schreef beeer het volgende:[..]
Houd je niet in. Ik ben chagrijnig, maar het spel moet go on.
quote:Sport mag wat mij betreft naar de maan verbannen worden.
Op zondag 8 december 2002 00:55 schreef OllieA het volgende:[..]
Sorry Heer Beer.
Maar eigenlijk is Pim Mulier een persoon met een grote culturele waarde voor Nederland Friesland. Dus past hij perfect in dit stoffige topic.
quote:Toch wel uiterst sportief van Heer Beer dat hij juist op dit moment de legendarische Avery Brundage parafraseert.
Op zondag 8 december 2002 00:52 schreef beeer het volgende:
het spel moet go on.
Welterusten!
quote:Ik wist het, ik wist het, ik wist het....
Op zondag 8 december 2002 01:01 schreef OllieA het volgende:
Kurt Vonnegut
Veeeeeeel te gemakkelijk voor dit gezelschap...
quote:Ik mag hopen dat u bij het plaatsen van uw klaagzang wakker bent geworden van een inadequate nachtrust van bijna vijf uur? Anders stel ik voor iets minder vertrouwen in ons te stellen ook die tijden nog wakker te zijn. (Al was ik het vorige nacht toevallig wel.)
Op zondag 8 december 2002 05:44 schreef Khalein het volgende:
Jullie mogen mij niet he...Iedereen ineens weg...
quote:
Op zondag 8 december 2002 12:00 schreef beeer het volgende:
Ik mag hopen dat u bij het plaatsen van uw klaagzang wakker bent geworden van een inadequate nachtrust van bijna vijf uur? Anders stel ik voor iets minder vertrouwen in ons te stellen ook die tijden nog wakker te zijn. (Al was ik het vorige nacht toevallig wel.)
No probs... Wou gewoon even zielig doen...
quote:En waar blijven jouw plaatjes? Muts.
Op dinsdag 10 december 2002 01:26 schreef Fogerty het volgende:
en waar blijven die plaatjes?
Maar omdat Batuwu_Griekgriek het zo lief vraagt, maak ik voor deze keer een uitzondering
quote:Hmm, ik twijfel toch nog enigszins.
Op dinsdag 10 december 2002 14:58 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Ik weet wel zeker dat het een neger is.
quote:Als je goed kijkt, zie je het wel. Vooral de neus is typisch negroīde. Je laat je waarschijnlijk afleiden door de blanke lippen, maar het kroeshaar geeft toch de doorslag.
Op dinsdag 10 december 2002 15:24 schreef OllieA het volgende:
Hmm, ik twijfel toch nog enigszins.
Negers met grijs haar zijn trouwens goed!
quote:Nu je dit stelt ben ik toch geneigd je gelijk te geven, Heer Griek.
Op dinsdag 10 december 2002 15:33 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:[..]
Je laat je waarschijnlijk afleiden door de blanke lippen, maar het kroeshaar geeft toch de doorslag.
Zijn oogopslag geeft ook een vermoeden van virtuositeit op een instrument, geloof ik.
Alhoewel...
Ik ben geen racist, maar... die negers lijken allemaal zo op elkaar. Maakt het wel moeilijk.
quote:Na acht uur datatypen vroeg ik mij af of ik nog in staat zou zijn tot het bedenken van een hint.
Op dinsdag 10 december 2002 17:27 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Is het Kenneth Kaunda?
quote:Overigens zou ik mevrouw Fogerty willen opwekken haar principes, of ten minste dit principe, te laten varen.
Op dinsdag 10 december 2002 08:12 schreef Fogerty het volgende:
Ik huldig het principe dat wie nooit wat raadt, ook geen plaatjes moet gaan zitten plaatsen.
quote:Ik ben bereid dit principe in zoverre aan te passen dat ik nog steeds van mening ben dat diegenen die WEL af en toe enige deuken in hun pakjes boter raden de eerste plaatjes-postrechten hebben, maar als zij die taak verwaarlozen, hebben mindere goden de plicht dit topic van de vergetelheid te redden.
Op dinsdag 10 december 2002 18:22 schreef OllieA het volgende:
Overigens zou ik mevrouw Fogerty willen opwekken haar principes, of ten minste dit principe, te laten varen.
Bij deze dus:
Ik ben een beetje in dezelfde hoek blijven hangen als bij mijn vorige plaatje. Wie zijn dit?
Ik beraad mij nog over hun identiteit.
quote:Als je "America" een beetje ruim opvat klopt dat ja
Op dinsdag 10 december 2002 23:21 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Dit zijn dan vast zogenaamde African Americans.
quote:ZO zuidelijk nou ook weer niet helemaal
Op dinsdag 10 december 2002 23:26 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Zuid-Amerikaanse negers? Surinamers? Brazilianen?
quote:Inderdaad. Dit zijn vader en zoon Duvalier, de Kaunda's van Haiti.
Op dinsdag 10 december 2002 23:36 schreef OllieA het volgende:
Papa Doc en z'n lieveling?
[Dit bericht is gewijzigd door NoSigar op 11-12-2002 21:18]
quote:Ja, oké, ik check het even.
Op woensdag 11 december 2002 21:23 schreef NoSigar het volgende:
Wil iemand dat even voor me nagaan aan de hand van de afgelopen RJP 's ?
Overigens ben ik minder goed in het raden van negers (vooral met grijs
haar) en Pruisische bevelhebbers. Doe er je voordeel mee!
quote:Zonder grijs haar, maar met net pak. Is het misschien de neger van Vlens ?
Op woensdag 11 december 2002 23:23 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Dat is een neger!
quote:Die ken ik niet. We hadden vroeger thuis wel het boek: De wraak van den negerknaap' liggen.
Op woensdag 11 december 2002 23:25 schreef Fogerty het volgende:[..]
Zonder grijs haar, maar met net pak. Is het misschien de neger van Vlens ?
Ik heb geen foto kunnen vinden van de man met grijs haar. Er bestaat, althans op Internet, maar één foto van hem. Dit zal dus wel een impressie zijn.
Zijn (bij)naam doet in combinatie met zijn beeld oplichting vermoeden.
Begin voor de verandering eens met zijn nationaliteit.
quote:Oom Tom
Op woensdag 11 december 2002 23:46 schreef NoSigar het volgende:
Nu zijn we er dus al bijna.
Nu de naam van deze inspirator van velen.
quote:Zat ik ook aan te denken. Of Shaka Zulu.
Op woensdag 11 december 2002 23:47 schreef Fogerty het volgende:
Oom Tom
Ik tast nog even in het duister. Deed meneer iets in de burgerrechtenbeweging?
quote:Ik lees op internet (best handig, daar kun je allerlei informatie vinden!) dat hij niet wilde dat mensen merkten dat hij blind was en daarom een gewone bril droeg. Maar verdacht blijft het.
Op donderdag 12 december 2002 12:39 schreef NoSigar het volgende:
Ik ken de details niet, maar ik vind die bril verdacht.
quote:Op het Internet vond ik er dat meneer mischien niet helemaal blind was, vandaar, zo schreef men, dat hij geen donkere bril droeg. Ik zat al te denken dat ik 'die Dreigroszenoper' teveel beluisterd had, waarin bedelaars proberen medelijden op te wekken door allerlei namaak-handicaps.
Op donderdag 12 december 2002 23:09 mekkerde Batuwu_Griekgriek het volgende:[..]
Ik lees op internet (best handig, daar kun je allerlei informatie vinden!) dat hij niet wilde dat mensen merkten dat hij blind was en daarom een gewone bril droeg.
' Blind Lemon Jefferson is comming: tap tap tapping with his cane.'
[Dit bericht is gewijzigd door NoSigar op 13-12-2002 03:54]
quote:Had ik ook gelezen, maar ik vond mijn versie leuker.
Op vrijdag 13 december 2002 03:47 schreef NoSigar het volgende:
Op het Internet vond ik er dat meneer mischien niet helemaal blind was, vandaar, zo schreef men, dat hij geen donkere bril droeg.
Ik vond nog een ander mooi verhaal over Blind Lemon Jefferson. Het graf van Jefferson had geen grafsteen, dus besloot een aantal vaste bezoekers van een nieuwsgroep om een inzameling te houden. Er kwam genoeg geld binnen om een grafsteen te laten maken met een tekst van Blind Lemon himself:
"Lord, it's one kind favor I'll ask of you, see that my grave is kept clean."
quote:'t Was een neger...
Maar eigenlijk zit je gewoon te zeiken omdat je hem niet geraden hebt hé BGG?
O.a. uitvinder van de 'Automatic Lubricator' voor auto's
Ik hoop dat iemand 'm direct herkent, want ik ben d'r vandaag amper tot niet vrees ik...
Suc6!
Hint: zou wel eens de beroemdste man ter wereld kunnen zijn zonder dat zijn fans weten wie hij is was...
quote:Neen, helaas... En mag ik zeggen dat ik deze meneer z'n stem veel leuker vind dan die van meneer Whittaker?
Op zondag 15 december 2002 13:57 schreef SportsIllustrated het volgende:
Een jonge Roger Whittaker?
quote:Het scheelt weinig, maar het antwoord is helaas niet correct. De te raden man had hetzelfde beroep, maar deed voor zover ik weet niets voor Disney...
Op zondag 15 december 2002 22:36 schreef OllieA het volgende:
Clarence Nash?
"Eh, what's up, Doc",
"I tawt I taw a putty tat",
"Beep, beep",
"Thufferin' thuccotash",
"Th-th-th-th-that's all f-f-f-folks."
Idd Mel "What's up Doc?" Blanc!
Hint.
quote:Dan zal hij wel blind zijn geweest, want het lijkt me geen neger. Googledegoogle levert het volgende gokje op:
Op vrijdag 20 december 2002 22:49 schreef CeeJee het volgende:
En hij deelde ook nog eens een handicap met een recente RJP.
Enrico Dandolo.
quote:Wat een heerlijk subtiele rascistische opmerking, Heer Griekgriek. Als ik een politiek correcte kniesoor was dan zou ik nu niet zo'n vervelend overtrokken glimlach op mijn smoelwerk geproduceerd hebben. Die ik overigens snel weer heb ingeruild voor een serieus gelaat.
Op vrijdag 20 december 2002 23:46 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:[..]
Dan zal hij wel blind zijn geweest, want het lijkt me geen neger. Googledegoogle levert het volgende gokje op:
Enrico Dandolo.
Ik vrees dat we zometeen weer verder moeten zoeken, want die Dandolo is het volgens mij niet.
quote:Je kunt ook te ver gaan.
Op vrijdag 20 december 2002 23:56 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Wit, zwart, een kniesoor die daar op let. Goed onthouden: van binnen zijn we allemaal blank.Ik vrees dat we zometeen weer verder moeten zoeken, want die Dandolo is het volgens mij niet.
Ik vind deze man er tamelijk barbaars uitzien, een beetje achterlijk zou je kunnen zeggen. Tevens denk ik dat het een Moslim is.
quote:Het is hem zeker wel, al moet ik toegeven dat deze afbeelding enige eeuwen na de dertiende gemaakt is. Plaatje uit de tijd van Dandolo zelf was zo snel even niet te achterhalen.
Op vrijdag 20 december 2002 23:56 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Wit, zwart, een kniesoor die daar op let. Goed onthouden: van binnen zijn we allemaal blank.Ik vrees dat we zometeen weer verder moeten zoeken, want die Dandolo is het volgens mij niet.
quote:
Op zaterdag 21 december 2002 00:01 schreef beeer het volgende:
Je kunt ook te ver gaan.Ik vind deze man er tamelijk barbaars uitzien, een beetje achterlijk zou je kunnen zeggen. Tevens denk ik dat het een Moslim is.
Ik wil even van de gelegenheid gebruik maken jullie te wijzen op rubriek 4 in dit topic: [KWT] Trouw 2002
Tien plaatjes, tien gedeukte pakjes boter?
quote:Je kunt ook te ver gaan.
Op zaterdag 21 december 2002 00:01 schreef beeer het volgende:
Ik vind deze man er tamelijk barbaars uitzien, een beetje achterlijk zou je kunnen zeggen. Tevens denk ik dat het een Moslim is.
quote:Die plaatjes doen ze zelf maar, dat is natuurlijk een beetje beneden onze stand. Voor de rest wil ik wel een beetje helpen.
Op zondag 22 december 2002 02:40 schreef Fogerty het volgende:
Ik wil even van de gelegenheid gebruik maken jullie te wijzen op rubriek 4 in dit topic: [KWT] King William's Trouw Test 2002
Tien plaatjes, tien gedeukte pakjes boter?
quote:Ik weet niet waar u op doelt meneer.
Op maandag 23 december 2002 02:26 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Je kunt ook te ver gaan.
quote:Mee eens, het staat niet eens in het Cultuur & Geschiedenis forum. Pffff. Ordinaire onzin.
Die plaatjes doen ze zelf maar, dat is natuurlijk een beetje beneden onze stand.
quote:Hoe snel ruzie te krijgen: maak iemand van het US Marine Corps uit voor MacArthur.
Op dinsdag 24 december 2002 18:41 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Ik ben niet zo'n ster in militaire figuren, maar is het Douglas MacArthur?
Is dit Vandegrift ?
quote:Mag ik u feliciteren met dit rappe antwoord, dat ook nog eens juist is?
Op dinsdag 24 december 2002 19:15 schreef CeeJee het volgende:[..]
Hoe snel ruzie te krijgen: maak iemand van het US Marine Corps uit voor MacArthur.
Is dit Vandegrift ?
Overigens krijg je ook wel snel ruzie met Mariniers als je hen voor Patton uitmaakt.
quote:Oeps. Al die militaire figuren zijn voor mij een pot nat. Of mag je mariniers ook al geen militairen noemen?
Op dinsdag 24 december 2002 19:15 schreef CeeJee het volgende:
Hoe snel ruzie te krijgen: maak iemand van het US Marine Corps uit voor MacArthur.
quote:Liever wel.
Op dinsdag 24 december 2002 19:30 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:[..]
Oeps. Al die militaire figuren zijn voor mij een pot nat. Of mag je mariniers ook al geen militairen noemen?
quote:Was-ie bigamist ?
Op dinsdag 24 december 2002 19:25 schreef SportsIllustrated het volgende:
Zie hier de grafsteen van de held van Nederlandse afkomst op Arlington Cemetery:
Wie is dit kalme heerschap?
quote:Uiterst kalm.... het is dus geen Maurits.... is het misschien Willem III?
Op dinsdag 24 december 2002 20:55 schreef SportsIllustrated het volgende:
Gij doorziet mij volkomen, heer Beer.
Een uiterst kalm generaal.
Of was die toch wel ook stadhouder naast koning?
quote:Dan ga ik voor een der broers van de Zwijger, Hendrik?
Op dinsdag 24 december 2002 21:15 schreef SportsIllustrated het volgende:
Hij woonde niet in de Republiek, en was trouwens ook geen Nederlander.
Hij heeft overigens wel eens met de Republiek samengewerkt. En Willem III nog gekend.
Tevens mijn laatste hint voor vandaag.
Gezegende dagen en zon op al uw wegen, Heer Beer.
quote:Is dat laatste nu die laatste hint waar u over spreekt of bent u gewoon beleefd?
Op dinsdag 24 december 2002 21:33 schreef SportsIllustrated het volgende:
Niet uit een Scaninavisch land.
Geen Fransman. Een Frans generaal zei ooit over hem tegen Le Roi Soleil:
Majesteit, als hij nog eenmaal wint, dan hebben wij gewonnen.Tevens mijn laatste hint voor vandaag.
Gezegende dagen en zon op al uw wegen, Heer Beer.
Hoe dan ook, ik heb nog geen idee.
[Dit bericht is gewijzigd door beeer op 24-12-2002 22:34]
quote:Hoe kom je er bij?
Op dinsdag 24 december 2002 22:30 schreef CeeJee het volgende:
Verre voorouder van Winston Churchill: John Churchill, 1st Duke of Marlborough
quote:Google natuurlijk !
Op dinsdag 24 december 2002 22:33 schreef beeer het volgende:[..]
Hoe kom je er bij?
quote:Ach ja, ik moet bekennen dat ik de laatste tijd een beetje lui geworden ben en anderen maar laat ploeteren.
Op dinsdag 24 december 2002 22:36 schreef CeeJee het volgende:[..]
Google natuurlijk !
Zoeken naar een slag waarbij Lodewijk de XIVde bij was, en toen kwam deze al snel bovendrijven. Britten staan tenslotte bekend om hun stoīcisme.
quote:En zoals altijd kwam CeeJee weer met het goede antwoord.
Op dinsdag 24 december 2002 22:30 schreef CeeJee het volgende:
Verre voorouder van Winston Churchill: John Churchill, 1st Duke of Marlborough
Ik had geloof ik de naam van de Zonnekoning niet moeten vermelden...
Overigens was Marlborough zelfs voor een Brit wel heel onaandoenlijk.
Trevelyan noemde het a featureless calm of Olympian power.
Churchills boek over zijn verre voorouder is goed, maar Marlborough as military commander is nog beter. De auteur is me even ontschoten, maar hij maakt eel uit van de serie Penguin Classic Military History.
En nu: op naar de Kerstlunch!
Wie is dit nukkige, norse heerschap?
quote:Een natuurwetenschapper?
[b]Op donderdag 26 december 2002 14:17 schreef SportsIllustrated het volgende:
Wie is dit nukkige, norse heerschap?
quote:Ik kom er wel... een Fransman of een Verenigdestaan?
Op vrijdag 27 december 2002 21:32 schreef SportsIllustrated het volgende:
Integendeel.
quote:Heer GeenSigaar trekt aan het langste eind.
Op zaterdag 28 december 2002 15:14 schreef NoSigar het volgende:
Charles Maurras, wie kent hem niet
quote:Dat is Jack Ruby, hier in betere tijden.
Op vrijdag 3 januari 2003 02:48 schreef NoSigar het volgende:
Is deze moeilijk? Dacht het niet, maar ik zou deze ladies man niet herkend hebben:
quote:Gnffl.
Op vrijdag 3 januari 2003 17:33 schreef NoSigar het volgende:
Ik had moeten vragen wie die vrouwen waren...
[Dit bericht is gewijzigd door beeer op 08-01-2003 19:02]
Charles Bukowski.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |