abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166846211
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 12:13 schreef ITrade het volgende:

[..]

Eigen vermogen is voor mij te laag voor dit bedrijf.
Is de omzet ook niet wat laag voor het aantal werknemers (30)?.
Hoeven natuurlijk geen FT'ers te zijn. EV is inderdaad laag, maar het lijkt mij dat het maandbedrag van 931 makkelijk uit de cashflow betaald kan worden, moet men maar wat minder privé opnemen.
pi_166846642
quote:

[..]

30 werkn wil niet zeggen 30fte, schoonmk van kantoren is veelal 10 - 15u per week per object. Per object kan men dan een werkn hebben, bijv vak of ziekte schuift men dan
pi_166846910
quote:

[..]

Waarschijnlijk redelijk wat part-timers en (steeds meer) oproep- en uitzendkrachten? Ik geloof er wel in en heb er een bedragje ingestopt.
pi_166846988
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 12:51 schreef BillieCF het volgende:

[..]

Waarschijnlijk redelijk wat part-timers en (steeds meer) oproep- en uitzendkrachten? Ik geloof er wel in en heb er een bedragje ingestopt.
IDEM
pi_166847317
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 12:09 schreef namliam het volgende:

[..]

Ik heb o.b.v. mijn ervaring i.i.g. een mailtje gestuurd met een positief geluid, mij benieuwen of ik er nog wat van terug hoor of zie in het artikel
Ik denk dat prof Lex zich wel zal melden, met zijn 4 op 8, Wetten Dass >>>>
pi_166847918
quote:
12s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:01 schreef peterc het volgende:
https://www.geldvoorelkaa(...)nu-toe---update.aspx

infographic GVE 22nov16 project / defaults
Mooi overzicht. Geeft een aardig beeld maar zoals al eerder gezegd door Horsemen, het zou beter zijn info per jaar te geven. Zelfs het pessimistische rendement is te positief. Van de bestaande lopende projecten zullen er natuurlijk ook nogal wat default gaan dat zal het rendement verder drukken
pi_166848131
Ja een project dat 1/10/2016 is begonnen tellen ze nu als "helemaal goed" mee vermoedt ik.... terwijl je van de 20 projecten met een categorie 5 kan verwachten dat er 2 om gaan vallen... (cijfers uit mijn dikke duim), die 4,76% is dus i.d.d. wat te positief...

Aan de andere kant is dat met 100 euro in elk project gestoken (of elk ander gelijk bedrag) terwijl wij met elkaar er toch duidelijk een aantal projecten in het verleden juist hebben voorspeld dat die default of i.i.g. erg moeilijk ging worden en dus daarmee -hopelijk- om de defaults heen te fietsen.

Een default meer of minder zeker een default na 3 maanden van de 120... kan nog al een verschil maken in het uiteindelijke rendement.
pi_166848239
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 14:00 schreef namliam het volgende:
Ja een project dat 1/10/2016 is begonnen tellen ze nu als "helemaal goed" mee vermoedt ik....
Niet helemaal, is afhankelijk naar welk rendement je kijkt:

Gemiddeld actueel rendement op jaarbasis
na kosten en achterstanden (Gemiddeld actueel rendement over totale portefeuille inclusief projecten waarvan uitbetalingen zijn gestopt. Hierbij is gekeken naar het totaal bedrag dat tot op heden is voldaan ten opzichte van wat daadwerkelijk voldaan had moeten worden. Er is geen rekening gehouden met mogelijke toekomstige verliezen)

Project dat 1/10 is gestart telt dus maar voor 1 maand annuïteit mee
  woensdag 23 november 2016 @ 14:11:02 #134
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_166848291
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:58 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Het verhaal inclusief de omzet en winst zien er wel redelijk uit inderdaad maar een 5 en ook nog eens gestapeld....Voor mij zou het een nee zijn geweest.
Voor mij ook,

quote:
In overleg met de Rabobank en mijn adviseur heb ik een verdeling gemaakt tussen bank en crowdfunding. Mijn adviseur had goede ervaringen met Geldvoorelkaar.nl. Dit heeft mij doen besluiten met dit platform in zee te gaan.
De rillingen lopen me over de rug.
pi_166848985
quote:
Het is een A en die heb ik het liefste, maar toch neem ik hem niet mee. Website en pitch vertellen me helemaal niets: voor wie wordt er geassembleerd en aan wie wordt er verkocht? Zou één grote opdrachtgever kunnen zijn en dat vind ik een te groot risico.

[ Bericht 0% gewijzigd door BillieCF op 23-11-2016 15:02:22 ]
pi_166849344
quote:
Ik doe niet mee. Ik vind de rente te laag. Voor 5% kan ik ook in een project stappen met hypothecaire zekerheid.
pi_166849459
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 14:55 schreef BillieCF het volgende:

[..]

Het is een A en die heb ik het liefste, maar toch neem ik hem niet mee. Website en pitch vertellen me helemaal niets: voor wie wordt er geassembleerd en aan wie wordt er verkocht? Zou één grote opdrachtgever kunnen zijn en dat vind ik een te groot risico.
Deze sla ik ook over. Wel heel weinig info, daarnaast is de financiële info m.i. niet juist. Financieel resultaat zou een bate zijn, moet m.i. een last zijn. Resultaat wordt dan 46k t/m 31/10. Als je dat doortrekt naar een jaar is dit toch beduidend minder dan 2015.
pi_166849559
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 15:22 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Deze sla ik ook over. Wel heel weinig info, daarnaast is de financiële info m.i. niet juist. Financieel resultaat zou een bate zijn, moet m.i. een last zijn. Resultaat wordt dan 46k t/m 31/10. Als je dat doortrekt naar een jaar is dit toch beduidend minder dan 2015.

[ Bericht 4% gewijzigd door peterc op 23-11-2016 15:35:23 ]
  woensdag 23 november 2016 @ 15:31:52 #142
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_166849651
Zag dat pizzahut op GVE de rente heeft verhoogd en de aflossingsvrije termijn heeft verkort.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_166849687
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 15:31 schreef AQuila360 het volgende:
Zag dat pizzahut op GVE de rente heeft verhoogd en de aflossingsvrije termijn heeft verkort.
Klopt:

quote:
Pizza Hut Nederland voert de volgende wijzigingen in haar crowdfundingcampagne door:
•Verhoging rente van 8% naar 9%.
•Verkorting looptijd van 78 maanden naar 69 maanden.
•Verkorting aflossingsvrije periode van 18 maanden naar 9 maanden.

Ondernemers Soeniel en Rakesh Sewnarain werken daadkrachtig aan de succesvolle herintroductie van Pizza Hut in Nederland. Recent is een overeenkomst met Coca Cola getekend en is de locatie NS Utrecht onder voorbehoud vastgelegd. De eerste Express Unit op een high traffic locatie is hiermee zo goed als een feit!

De verkorting van looptijd en aflossingsvrije periode heeft geen gevolgen voor de exploitatie van de eerste drie filialen. Het groeiscenario van Pizza Hut blijft onveranderd. De doelstelling blijft om binnen een termijn van 3 jaar 15 vestigingen te openen. Om dit te realiseren worden de benodigde vervolginvesteringen gefinancierd middels crowdfunding en eigen vermogen. De verkorte aflossingsvrije periode zorgt ervoor dat de kasstroom eerder aangewend wordt voor aflossingen waardoor voor de volgende vestigingen een hogere, maar nog altijd verantwoorde financiering middels crowdfunding benodigd is.

In Nederland is in de 'foodmarkt' zeker ruimte voor een bewezen keten als Pizza Hut, weten Soeniel en Rakesh: "Focus ligt op het vestigen van Express Units op high traffic locaties, waarmee we ons bewust onderscheiden van fastfood ondernemingen actief in de segmenten bezorging en dine-in (restaurants). Om onze ambitie waar te maken hebben we bewust gekozen voor crowdfunding, naast een eigen inbreng van ¤ 200.000,-. Via Geldvoorelkaar.nl kunnen wij de Crowd en toekomstige klanten bereiken. Om nog meer investeerders aan te trekken verhogen wij nu de rente naar 9% en verkorten wij de looptijd. Deze wijzigingen gelden ook voor de bestaande investeerders. We gaan voor een volledige samenwerking met de Crowd"!
pi_166849723
quote:
12s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:01 schreef peterc het volgende:
https://www.geldvoorelkaa(...)nu-toe---update.aspx

infographic GVE 22nov16 project / defaults
Grappig. Gisteren een bericht van Douw&Koren dat GvE achterloopt in de transparantie: https://blog.fundipal.com(...)5e4b45d42#.yy3m39rv7
pi_166849733
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 15:15 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Ik doe niet mee. Ik vind de rente te laag. Voor 5% kan ik ook in een project stappen met hypothecaire zekerheid.
corr, woonhuis v e vd partners staat te koop, bodegraven, stijlvol
5% voor 60 mnd, weinig voor lang
pi_166849945
Update project Pizza Hut (GvE)

Ondernemers verhogen rente van 8% naar 9%. De aflossingsvrije periode is verkort van 18 maanden naar 9 maanden. De totale looptijd is hiermee gewijzigd van 78 maanden naar 69 maanden. De verkorting van looptijd en aflossingsvrije periode heeft geen gevolgen voor de exploitatie van de eerste drie filialen. Het groeiscenario van Pizza Hut blijft onveranderd
pi_166850272
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 15:48 schreef Horsemen het volgende:

Ondernemers verhogen rente van 8% naar 9%. De aflossingsvrije periode is verkort van 18 maanden naar 9 maanden. De totale looptijd is hiermee gewijzigd van 78 maanden naar 69 maanden. De verkorting van looptijd en aflossingsvrije periode heeft geen gevolgen voor de exploitatie van de eerste drie filialen. Het groeiscenario van Pizza Hut blijft onveranderd
Wat mij betreft nog steeds niet interessant, omdat ik het gewoon teveel 'hooi op de vork' vind. Zeker als er hierna meteen weer gefund gaat worden voor de volgende vestigingen. Voor de eerste drie is er dan nog nauwelijks afgelost.
pi_166851146
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 15:48 schreef Horsemen het volgende:

Wat ik vooral tussen de regels door lees, is dat de lokaties dus nog helemaal niet rond zijn. Zelfs de beoogde eerste lokatie, "Utrecht NS", is "onder voorbehoud vastgelegd" en "zo goed als een feit".
Nou kom ik dagelijks op Utrecht CS, wat na de grote verbouwing van de afgelopen jaren over twee weken officieel wordt geopend. En ik kan me vergissen, maar volgens mij zijn alle horecaplekken in de nieuwe stationshal (wat toch de gewenste plek zou moeten zijn voor zo'n "pizza express unit") al lang gevuld. Dus waar ze dan zouden komen te zitten weet ik niet. Ergens in Hoog Catherijne? Ergens aan de buitenkant van het station?

Verder vraag ik me na nog eens lezen van de pitch nog steeds af hoe concreet de toezegging van Yum/PH Europe nou eigenlijk is. Er wordt gesproken over een "development letter", maar wat betekent dat precies? Het klinkt mij niet als een harde overeenkomst in de oren. Het valt me ook op dat er een uitgebreid start-up team is geformeerd met diverse externe adviseurs en project managers, maar dat daar niemand van Yum/PH Europe bij is. Zou je dat niet verwachten? Ik kan ook geen officiele press releases van Yum/PH vinden waarin nieuwe vestigingen in NL worden aangekondigd; alle persberichten lijken van de GvE ondernemers afkomstig te zijn.

Teveel open vragen voor mij om erin te investeren.
pi_166851531
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 16:51 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Wat ik vooral tussen de regels door lees, is dat de lokaties dus nog helemaal niet rond zijn. Zelfs de beoogde eerste lokatie, "Utrecht NS", is "onder voorbehoud vastgelegd" en "zo goed als een feit".
Nou kom ik dagelijks op Utrecht CS, wat na de grote verbouwing van de afgelopen jaren over twee weken officieel wordt geopend. En ik kan me vergissen, maar volgens mij zijn alle horecaplekken in de nieuwe stationshal (wat toch de gewenste plek zou moeten zijn voor zo'n "pizza express unit") al lang gevuld. Dus waar ze dan zouden komen te zitten weet ik niet. Ergens in Hoog Catherijne? Ergens aan de buitenkant van het station?

Verder vraag ik me na nog eens lezen van de pitch nog steeds af hoe concreet de toezegging van Yum/PH Europe nou eigenlijk is. Er wordt gesproken over een "development letter", maar wat betekent dat precies? Het klinkt mij niet als een harde overeenkomst in de oren. Het valt me ook op dat er een uitgebreid start-up team is geformeerd met diverse externe adviseurs en project managers, maar dat daar niemand van Yum/PH Europe bij is. Zou je dat niet verwachten? Ik kan ook geen officiele press releases van Yum/PH vinden waarin nieuwe vestigingen in NL worden aangekondigd; alle persberichten lijken van de GvE ondernemers afkomstig te zijn.

Voor de duidelijkheid, ik zie er ook helemaal niets in. Ook als ik dan lees over afspraken met de NS??? Nou daar hangt voor mij op voorhand al een vis vies luchtje aan, zeker in combi met horeca.
pi_166851535
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 16:51 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Aandachtsptn voor GVE, ik neem aan dat ze meelezen (schrijf een update toelichting) en publiceer deze binnenkort, of een e-mail naar GVE
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')