Ook gehad. Geen idee wat ik hier nu mee moet. Allonge, nog nooit van gehoord...quote:Op maandag 28 november 2016 20:25 schreef obligataire het volgende:
Kapitaal Op Maat
Waarborgen van gestelde zekerheden door ondernemers.
In maart 2016 hebben wij Stichting Zekerheden Kapitaal Op Maat opgericht. Deze Stichting waarborgt de gestelde zekerheden door ondernemers én beoogt de belangen van de investeerders van de projecten die via Kapitaal Op Maat succesvol zijn 'gefund'.
De financieringsaanvraag van één of meerdere projecten waarin u heeft geïnvesteerd is tot stand gekomen volgens de Overeenkomst van Geldlening (OvG) vóór de oprichting van deze Stichting.
Tot onze spijt hebben wij vastgesteld dat de door de ondernemers geboden zekerheden onvoldoende gewaarborgd kunnen zijn met deze Overeenkomsten van Geldlening. Wij willen vooropstellen dat wij welbewust zijn van uw belang dat daarmee is gemoeid.
Om de, door de ondernemer, gestelde zekerheden op een adequate wijze te borgen is het tekenen van een ‘Allonge’ (aanvullende overeenkomst) en pandakte door ondernemer noodzakelijk. En indien dit van toepassing is een specificatie van de debiteuren, voorraad of inventaris. Deze zal door de Stichting Zekerheden bij de Belastingdienst worden geregistreerd.
Door het tekenen van deze ‘Allonge’ heeft de ondernemer te maken met één rechtspersoon, de Stichting Zekerheden Kapitaal Op Maat, in plaats van elke investeerder individueel.
Voor Kapitaal Op Maat heeft bovenstaande de hoogste prioriteit. Wij zullen u over de voortgang, per project, informeren via het veld ‘Updates’ bij het project.
Zijn de betreffende documenten door ondernemer getekend, dan worden deze bij het project opgeslagen, zodat u deze vanuit uw account kunt raadplegen.
Heeft u naar aanleiding van bovenstaande vragen? Wij beantwoorden ze graag.
Met vriendelijke groet,
Namens Stichting Zekerheden Kapitaal Op Maat
Peter-Paul van Dijk bestuurder
Een allonge is een aanvulling, in dit geval op de oorspronkelijke geldlening. Ik denk dat KOM flink onder druk is gezet door investeerders en/of de AFMquote:Op maandag 28 november 2016 20:51 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ook gehad. Geen idee wat ik hier nu mee moet. Allonge, nog nooit van gehoord...
goed bewaren, want met deze mail bekend KoM schuld dat ze de zekerheden die ze aan de investeerders beloofd hebben niet goed geregeld hebben. Hiermee zou KoM mogelijk aansprakelijk kunnen zijn voor schade die hier uit voort vloeit.quote:Op maandag 28 november 2016 20:51 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ook gehad. Geen idee wat ik hier nu mee moet. Allonge, nog nooit van gehoord...
Die van mij ook ja.quote:Op maandag 28 november 2016 20:39 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
Ik heb er een hele tijd geleden een paar meegenomen en deze betalen nog netjes terug.
quote:Op maandag 28 november 2016 13:19 schreef djh77 het volgende:
Mevrouw werkt alweer een half jaar als docent. Er moet toch nog wat terug te halen zijn van de 14,5K restschuld.Ik zou deze vraag voorleggen aan GvE.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben benieuwd of en zo ja welke reactie je krijgt.
Toevallig had ik dat eind september gedaan, kreeg eind oktober een update doorgestuurd :quote:Op maandag 28 november 2016 22:26 schreef Ernie58 het volgende:
[..]
Ik zou deze vraag voorleggen aan GvE.
Ben benieuwd of en zo ja welke reactie je krijgt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De sponsoring van SiG nog geen nieuwe investeerders opgeleverd. De belangstelling in SiG valt me toch erg tegen. Ook met de toezegmogelijkheid lopen de projecten heel langzaam.quote:Op zondag 27 november 2016 22:33 schreef obligataire het volgende:
[..]
Tevens gesponsord door dezelfde firma😣
Op basis van wat je schrijft zou ik wegblijven. Toch een soort stapeling, hypotheek op bedrijfsband is bij faillissement niet zo veel waard, er zijn bedrijfspanden genoeg en vooral voor logistiek dienstverlener moet je maar net de juiste kandidaat vinden. Daarnaast is 1mio aan nieuwe voertuigen leuk, maar dat zijn maar een paar trucks. Die na de eerste meters meteen in waarde dalen, en eigenlijk met de afname van het uitstaande leenbedrag, ook in waarde dalen. De vraag is of dit voldoende zou kunnen opbrengen, vooral nadat de bank zijn deel heeft willen hebben.quote:Op maandag 28 november 2016 19:28 schreef Mynheer007 het volgende:
Transportbedrijf met wat vastgoedactiviteiten. 1e hypotheek is leuk maar ik vraag me af hoe goed/slecht de markt voor kantoorpanden is.
Transportbedrijf-- Als de BV besluit om het bedrijfspand waar de 1ste hypotheek op is gevestigd te verkopen (om andere gaten te dichten) heeft die 1ste hypotheek geen enkele zekerheid meer vrees ik. Ik neem deze niet, te veel twijfel. De afbouw belastingschuld staat mij ook niet aan.quote:Op dinsdag 29 november 2016 07:59 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Op basis van wat je schrijft zou ik wegblijven. Toch een soort stapeling, hypotheek op bedrijfsband is bij faillissement niet zo veel waard, er zijn bedrijfspanden genoeg en vooral voor logistiek dienstverlener moet je maar net de juiste kandidaat vinden. Daarnaast is 1mio aan nieuwe voertuigen leuk, maar dat zijn maar een paar trucks. Die na de eerste meters meteen in waarde dalen, en eigenlijk met de afname van het uitstaande leenbedrag, ook in waarde dalen. De vraag is of dit voldoende zou kunnen opbrengen, vooral nadat de bank zijn deel heeft willen hebben.
De hypotheek komt op een nieuw te kopen kantoorpand dat verhuurt zal worden aan andere bedrijven. Het gaat dus niet om het eigen kantoorpand.quote:Op dinsdag 29 november 2016 08:34 schreef Appeltje58 het volgende:
[..]
Transportbedrijf-- Als de BV besluit om het bedrijfspand waar de 1ste hypotheek op is gevestigd te verkopen (om andere gaten te dichten) heeft die 1ste hypotheek geen enkele zekerheid meer vrees ik. Ik neem deze niet, te veel twijfel. De afbouw belastingschuld staat mij ook niet aan.
Natuurlijk is dat zo. Hypotheek is ijzersterk.quote:Op dinsdag 29 november 2016 08:55 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
De hypotheek komt op een nieuw te kopen kantoorpand dat verhuurt zal worden aan andere bedrijven. Het gaat dus niet om het eigen kantoorpand.
Als er een hypotheek op een pand rust mag het volgens mij niet verkocht worden of de lening moet met de opbrengst afgelost worden.
Dat is zeker waar, ik denk er ook over om deze om de door jouw genoemde reden mee te pakken.quote:Op dinsdag 29 november 2016 09:01 schreef obligataire het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat zo. Hypotheek is ijzersterk.
Volgens mij is het risico niet zo heel groot. Hij koopt dat kantoorpand nu al scherp in voor 650K. Hij zal ook nog wel wat opknappen. Mocht hij na een jaar of twee of zo in de problemen geraken is de lening gedaald tot ruim 300K. Kan me niet voorstellen dat je dan nog veel van je inleg zou moeten afschrijven ook al staan de vastgoed prijzen onder druk.
Als het klopt dat mevrouw M.T. inmiddels in loondienst is dan zou ik als GvE rücksichtlos loonbeslag laten leggen....quote:Op dinsdag 29 november 2016 01:56 schreef Thomas88 het volgende:
[..]
Toevallig had ik dat eind september gedaan, kreeg eind oktober een update doorgestuurd :
[spoiler]Stond eigenlijk weinig inhoudelijks in, het standaard stappenplan.......
quote:Op dinsdag 29 november 2016 09:01 schreef obligataire het volgende:
[..]
Volgens mij is het risico niet zo heel groot. Hij koopt dat kantoorpand nu al scherp in voor 650K. Hij zal ook nog wel wat opknappen. Mocht hij na een jaar of twee of zo in de problemen geraken is de lening gedaald tot ruim 300K. Kan me niet voorstellen dat je dan nog veel van je inleg zou moeten afschrijven ook al staan de vastgoed prijzen onder druk.
Bedankt, ik leer steeds bij, het risico is hiermee behoorlijk ingeperkt, vooral daar het een 1ste hypotheek betreftquote:Op dinsdag 29 november 2016 09:01 schreef obligataire het volgende:
[..]
Vergeet niet dat de aflossingen geen kosten zijn. De exploitatie is gezond in de zin dat er winst kan worden gemaakt. Voor de liquiditeit lijkt het niet gezond als er al een belastingschuld is.quote:Op dinsdag 29 november 2016 12:10 schreef impact9 het volgende:
Mbt Melo een simpele berekening:
[...]
Totale inkomsten per jaar bij 100% bezetting en tegen (mi) maximale verhuurprijs: ¤ 117.800,-
*Uitgaande van servicekosten wegstrepen tegen onderhoud..
Het feit dat het pand meer dan 5 jaar lang op Funda heeft gestaan doet mij niet overtuigen dat als het misgaat dit pand weer snel liquide is te maken.
Daarbij blijkt uit bovenstaande berekening dat er geen gezonde exploitatie kan plaatsvinden, of mis ik iets?
Maar aflossingen is wel cash out. Als er al een belastingschuld is lijkt me dit geen welkome situatiequote:Op dinsdag 29 november 2016 12:24 schreef Benger het volgende:
[..]
Vergeet niet dat de aflossingen geen kosten zijn. De exploitatie is gezond in de zin dat er winst kan worden gemaakt. Voor de liquiditeit lijkt het niet gezond als er al een belastingschuld is.
Dat doen ze ook uiteindelijk wel maar daar gaat een vrij langdurig traject aan vooraf. Dus denk wel dat dat goed komt.quote:Op dinsdag 29 november 2016 09:10 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Als het klopt dat mevrouw M.T. inmiddels in loondienst is dan zou ik als GvE rücksichtlos loonbeslag laten leggen....
Je hebt gelijk!quote:Op dinsdag 29 november 2016 12:24 schreef Benger het volgende:
[..]
Vergeet niet dat de aflossingen geen kosten zijn. De exploitatie is gezond in de zin dat er winst kan worden gemaakt. Voor de liquiditeit lijkt het niet gezond als er al een belastingschuld is.
De eerste 5 jaar zou er dan wat geld bij moeten, als hij die 5 jaar eenmaal voorbij is dan is het natuurlijk leuk cashen.quote:Op dinsdag 29 november 2016 12:10 schreef impact9 het volgende:
Mbt Melo een simpele berekening:
Daarbij blijkt uit bovenstaande berekening dat er geen gezonde exploitatie kan plaatsvinden, of mis ik iets?
Zeker de eerste twee jaar moet er flink geld bij.. Aangezien het een lineaire lening is het maandbedrag dan het hoogste.quote:Op dinsdag 29 november 2016 12:39 schreef CaLeX het volgende:
[..]
De eerste 5 jaar zou er dan wat geld bij moeten, als hij die 5 jaar eenmaal voorbij is dan is het natuurlijk leuk cashen.
Ik ben het er wel mee eens dat 5 jaar ambitieus is voor zo'n lening. Eerder 6, 7 of 8 jaar? Op zich hadden ze daar ook voor kunnen kiezen.quote:Op dinsdag 29 november 2016 12:41 schreef impact9 het volgende:
[..]
Zeker de eerste twee jaar moet er flink geld bij.. Aangezien het een lineaire lening is het maandbedrag dan het hoogste.
Laat de eerste twee jaar nou net de kritieke jaren zijn, nog geen 100% bezetting en de hoogste maandlasten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |