abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166728478
quote:
5s.gif Op vrijdag 18 november 2016 01:23 schreef Godshand het volgende:

[..]

Waar blijven de aliens in het verhaal?
Geen idee waar die aliens in het verhaal passen, heb je die vraag al gesteld in BNW?

Maar bij Transavia mogen kinderen vanaf 14 jaar zelf een vlucht boeken en zonder toestemming meereizen... Dat weet ik dan weer wel.
  vrijdag 18 november 2016 @ 01:32:47 #62
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_166728509
Indrukwekkend. Op mijn 16e speelde ik met lego.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  vrijdag 18 november 2016 @ 07:17:28 #63
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_166729010
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 november 2016 00:47 schreef ootjekatootje het volgende:

Haha, jij bent er ook als de kippen bij!
Jij was me voor.

quote:
7s.gif Op vrijdag 18 november 2016 00:47 schreef ootjekatootje het volgende:

Hoe is het met grote "vrind" Baru? Is die nog in Boquete geweest?
Geen idee. Vraag het hem zelf :)
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_166729368
Dan zal ik ook maar komen buurten.

NLse kinderen < 18 jaar moeten altijd schriftelijke toestemming mee zich meedragen om onbegeleid te mogen reizen/vliegen:
http://www.kinderontvoeri(...)nd-reist-alleen.html

Daarnaast bieden vliegmaatschappijen personeel aan om alleenreizende kinderen (<16 of <18) te begeleiden. Leeftijden hiervoor variëren per vliegmaatschappij:
https://www.transavia.com/nl-NL/service/alleenreizende-kinderen/
https://www.klm.com/trave(...)n/umnr_yp_framed.htm

Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat Femke en Sam naar Malaga zijn afgereisd om drugs op te halen, omdat ze gezien hun leeftijd, grotere kans hebben om op te vallen bij de grenscontroles. Hoewel ze zonder problemen hun heenreis naar Malaga hebben kunnen maken! Hun leeftijd van 16 jaar had alarmbelletjes moeten doen afgaan.
pi_166729504
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 november 2016 01:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Daarom denk ik aan een snel drugstransport, al zullen ze zelf toch al wel gemerkt hebben dat ze nu gezocht worden...
Ik dacht in eerste instantie aan afreizen naar IS gebied (thuis laten van de telefoons, etc) maar ik heb nergens in de media vernomen dat ze zouden zijn geradicaliseerd tot de radicale islam.

Als verliefde naïeve bakvis ergens in een Spaans appartement?

Ik wens de ouders veel sterkte en kracht toe. Hopelijk loopt het met een sisser af.
pi_166729512
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 08:25 schreef RapaNui het volgende:

NLse kinderen < 18 jaar moeten altijd schriftelijke toestemming mee zich meedragen om onbegeleid te mogen reizen/vliegen:

Daarnaast bieden vliegmaatschappijen personeel aan om alleenreizende kinderen (<16 of <18) te begeleiden. Leeftijden hiervoor variëren per vliegmaatschappij:

Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat Femke en Sam naar Malaga zijn afgereisd om drugs op te halen, omdat ze gezien hun leeftijd, grotere kans hebben om op te vallen bij de grenscontroles. Hoewel ze zonder problemen hun heenreis naar Malaga hebben kunnen maken! Hun leeftijd van 16 jaar had alarmbelletjes moeten doen afgaan.
Málaga ligt wel aan de Spaanse zuidkust, maar het lijkt mij niet gemakkelijk om dan nog omgezien in Marokko te kunnen komen.
pi_166729523
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 08:25 schreef RapaNui het volgende:

En die schriftelijke toestemming zouden ze niet zelf thuis ff hebben ingevuld? Lijkt me nogal makkelijk...
https://www.rijksoverheid(...)-naar-het-buitenland

Je link naar Transavia is voor kinderen tot en met 15 jaar, 16 jarigen mogen dus zonder begeleiding vliegen.
pi_166729532
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 08:39 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik dacht in eerste instantie aan afreizen naar IS gebied (thuis laten van de telefoons, etc) maar ik heb nergens in de media vernomen dat ze zouden zijn geradicaliseerd tot de radicale islam.

Als verliefde naïeve bakvis ergens in een Spaans appartement?

Ik wens de ouders veel sterkte en kracht toe. Hopelijk loopt het met een sisser af.
Verliefde bakvissen nemen zoveel mogelijk spullen mee om maar zo goed mogelijk voor de dag te komen. Ze hadden geen baggage bij.

Marbella is natuurlijk ook in de buurt, je zou toch onderhand wel een telefoontje naar huis verwachten.. Die zijn nu dus 60 uur weg...

[ Bericht 7% gewijzigd door ootjekatootje op 18-11-2016 08:50:16 ]
pi_166729769
'Femke en Sam (16) niet meer in Málaga', vaders vermiste meisjes zoeken en flyeren volop in Spanje

BERGEN OP ZOOM - De grote zoektocht naar twee vermiste meisjes uit Bergen op Zoom in Spanje gaat vrijdag onverminderd verder. De vaders van Femke Lucas en Sam Bruijs (beiden zestien jaar) zoeken samen met de Spaanse politie in het zuiden van het land. Er zijn aanwijzingen dat de meisjes momenteel in Marbella verblijven.

Dat meldt een woordvoerder van een van de families aan Omroep Brabant. Er kwam donderdagavond laat een tip binnen dat Femke en Sam in Marbella zouden zijn, ongeveer zestig kilometer verwijderd van Málaga.

Televisiezenders
De verdwijning van Femke en Sam wordt in Spanje serieus opgepakt. Donderdagavond besteedden diverse Spaanse televisiezenders aandacht aan de vermissing. Ook circuleren op diverse Spaanse Facebook-pagina’s opsporingsberichten van de twee.

Voor beide families is de vermissing van de twee hartsvriendinnen een groot raadsel. Ook de politie tast in het duister. “Dit zijn geen meisjes die een verleden met weglopen hebben. Wat hun motieven zijn om zomaar te vertrekken, dat zijn we nu aan het onderzoeken”, meldt een woordvoerder.

Minderjarig
De Spaanse politie is op verzoek van Nederland ingeschakeld, omdat het om minderjarige meisjes gaat. Er is vooralsnog nog geen reden om aan te nemen dat er iets ernstigs aan de hand is. “We hopen van harte dat dit een roep om aandacht is, dan dat er iets anders aan de hand blijkt”, meldt een woordvoerder van de families.

http://www.omroepbrabant.(...)volop+in+Spanje.aspx
  vrijdag 18 november 2016 @ 09:37:56 #70
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_166730087
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 november 2016 00:54 schreef ootjekatootje het volgende:
ff een update:

[..]

Tja, foute vrienden en enkele reis richting Marokko?
  vrijdag 18 november 2016 @ 10:03:26 #71
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_166730461
16-jarige meisjes die zonder telefoon onaangekondigd op 'vakantie' gaan naar Malaga/Marbella?

Wie gelooft dat.
  vrijdag 18 november 2016 @ 10:04:35 #72
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166730480
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 november 2016 01:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Daarom denk ik aan een snel drugstransport, al zullen ze zelf toch al wel gemerkt hebben dat ze nu gezocht worden...
Politie denkt dat er niks aan de hand is. Zouden ze dat bij een vermoeden van drugshandel ook gezegd hebben?
  vrijdag 18 november 2016 @ 10:10:19 #74
452947 frietenstamp
pi_166730578
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 10:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
16-jarige meisjes die zonder telefoon onaangekondigd op 'vakantie' gaan naar Malaga/Marbella?

Wie gelooft dat.
Kan best. Conflict met ouders? Die als wraak de meiden nog even voor schut zetten met hun foto's op tv? Vraag me af of zoiets ooit nog goed komt dan. Wat een lage streek zou dat zijn.
pi_166730592
Ik geef ze gelijk, het is daar prima weer nu.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_166730629
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 10:04 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Politie denkt dat er niks aan de hand is. Zouden ze dat bij een vermoeden van drugshandel ook gezegd hebben?
Ja, die meiden zijn nog niet terug. Die gaan geen risico nemen door dingen te roepen over loverboys, of drugshandel. Straks zitten ze bij een Nederlander ergens binnen daar, en doet die ze wat aan. Kans is groter dat ze "gewoon" weg kunnen als er geen dreiging is voor derden.

Prioriteit nummer een, die meiden terugvinden.
pi_166730696
http://www.telegraaf.nl/b(...)_in_Marbella___.html

quote:
AMSTERDAM/MÁLAGA - Twee meisjes uit Bergen op Zoom zijn nog altijd spoorloos in Spanje. De familie van Femke Lucas en Sam Bruijs vermoedt dat de zestienjarige scholieren in Marbella zijn. Hun vaders zijn daar nu ook heen.

De meisjes zijn dinsdag naar Málaga gevlogen, weet de familie. ,,Daar zijn ze gezien en daar hebben ze ook met zijn tweeën in een hotel geslapen’’, zegt Angelica van der Heijden, die namens de familie het woord voert. Vervolgens loopt ’t spoor dood. ,,De link met Marbella heeft te maken met berichten op Facebook.’’

De vriendinnen hebben sinds hun vertrek niets meer laten horen. Ze lieten hun telefoons thuis, hadden geen koffer mee en hadden niemand verteld over hun reisplannen. Ze hebben Spaans op school en kunnen zich verstaanbaar maken, maar kennen voor zover bekend niemand in het land. ,,Niet dat wij weten in ieder geval’’, aldus Van der Heijden.

De vaders van de meisjes zijn nu hostels aan het afzoeken in Marbella. Er zijn vooralsnog geen aanwijzingen dat hun iets ernstigs is overkomen. De Spaanse politie wil voorlopig niets kwijt over de zaak.
  vrijdag 18 november 2016 @ 10:20:46 #78
452947 frietenstamp
pi_166730713
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 november 2016 10:14 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Prioriteit nummer een, die meiden terugvinden.
Prioriteit nummer een van de meiden lijkt te zijn om niet door hun ouders lastiggevallen te worden, gezien het achterlaten van traceerbare telefoons en laptops.
pi_166730752
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 10:20 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Prioriteit nummer een van de meiden lijkt te zijn om niet door hun ouders lastiggevallen te worden, gezien het achterlaten van traceerbare telefoons en laptops.
Blijkt wel weer, dat ze via die achtergelaten apparaten nu al weten dat ze in Marbella zitten. Ze hebben wat gevonden in de facebookaccounts...

Ik denk zelf dat ze ze binnen een paar uur gevonden hebben.
  vrijdag 18 november 2016 @ 10:24:05 #80
452947 frietenstamp
pi_166730770
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 november 2016 10:19 schreef ootjekatootje het volgende:
De link met Marbella heeft te maken met berichten op Facebook
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 november 2016 10:19 schreef ootjekatootje het volgende:
maar kennen voor zover bekend niemand in het land.
Niets verontrustends dan toch?
  vrijdag 18 november 2016 @ 10:26:10 #81
452947 frietenstamp
pi_166730801
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 november 2016 10:22 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Blijkt wel weer, dat ze via die achtergelaten apparaten nu al weten dat ze in Marbella zitten. Ze hebben wat gevonden in de facebookaccounts...

Ik denk zelf dat ze ze binnen een paar uur gevonden hebben.
Ja daar ben je 16 voor om geen mastermind te zijn.
  vrijdag 18 november 2016 @ 10:30:31 #82
452947 frietenstamp
pi_166730876
Ik zou het wel een onvergeeflijke kutstreek van de ouders vinden als die meiden er gewoon even tussenuit zijn. Voor de rest van hun leven deze achterlijke google zoekresultaten om niks aan je cv geplakt hebben is echt niet grappig.
pi_166730881
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 10:24 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

[..]

Niets verontrustends dan toch?
Ze kunnen precies zien waar en of die meiden daar gaan pinnen. Pinnen ze niet, dan is de kans groot dat er iemand bij is. Tenzij ze een flink bedrag aan contanten bij hebben.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 10:26 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ja daar ben je 16 voor om geen mastermind te zijn.
inderdaad.
pi_166730965
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 10:30 schreef frietenstamp het volgende:
Ik zou het wel een onvergeeflijke kutstreek van de ouders vinden als die meiden er gewoon even tussenuit zijn. Voor de rest van hun leven deze achterlijke google zoekresultaten aan je cv geplakt hebben is echt niet grappig.
Ik zou het een onvergeeflijke kutstreek vinden als die meiden er zo maar even tussenuit geknepen zijn en 60 uur niets laten horen. Ze zijn 16 jaar en voelen zich groot. Die moeten toch ook wel kunnen berekenen wat dit aan geld kost?

Als je samen zo nodig weg wilt, kan dat toch in overleg? Of laat in ieder geval een vriendje of vriendinnetje weten wat je plannen zijn. Dan was dat hele zoekcircus nu niet nodig.

Een soort van eigen schuld...Naïef met grote gevolgen, dat hebben ze zich ws niet gerealiseerd.
  vrijdag 18 november 2016 @ 10:39:04 #85
452947 frietenstamp
pi_166731037
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 november 2016 10:34 schreef ootjekatootje het volgende:
Als je samen zo nodig weg wilt, kan dat toch in overleg?
Blijkbaar niet he.

Ik heb wel ergere dingen uitgespookt op mijn 16e dan op vakantie gaan naar Marbella. :')
Hoort gewoon bij het proces van volwassen worden om ook eens buiten het toezicht van je ouders te zijn.
pi_166731071
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 10:30 schreef frietenstamp het volgende:
Ik zou het wel een onvergeeflijke kutstreek van de ouders vinden als die meiden er gewoon even tussenuit zijn. Voor de rest van hun leven deze achterlijke google zoekresultaten om niks aan je cv geplakt hebben is echt niet grappig.
Ouders zijn in paniek.
Lijkt mij, persoonlijk, niet zo gek

Onvergeeflijke kutstreek van de dames
  vrijdag 18 november 2016 @ 10:44:27 #87
452947 frietenstamp
pi_166731124
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 10:41 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ouders zijn in paniek.
Lijkt mij, persoonlijk, niet zo gek

Onvergeeflijke kutstreek van de dames
Mits er niks aan de hand is natuurlijk, zoals de politie en de ouders zelf doen doorschemeren, vind ik het wel gek om hier zo hysterisch mee om te gaan en foto's te verspreiden. En die hysterie zou dan wel eens de oorzaak van hun 'vlucht' kunnen zijn. Maar nogmaals, als er inderdaad geen andere zaken spelen.
  vrijdag 18 november 2016 @ 10:46:49 #88
3542 Gia
User under construction
pi_166731154
quote:
Dat Engels.....wat slecht!
The childrens

Gezien de feiten, geen mobiel, geen bagage, denk ik aan drugssmokkel. Effe makkelijk geld verdienen. Nu ze weten dat ze niet ongezien terug kunnen komen, weten ze niet wat nu te doen, of zijn ze misschien vermoord, omdat ze teveel weten.
pi_166731168
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 10:44 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Mits er niks aan de hand is natuurlijk, zoals de politie en de ouders zelf doen doorschemeren, vind ik het wel gek om hier zo hysterisch mee om te gaan en foto's te verspreiden.
Niets aan de hand, lijkt me voorbarig. Ze hadden enkel een flinke handtas bij. Das niet echt normaal voor twee 16 jarige meiden.
pi_166731236
quote:
Gisteravond kwam een tip binnen dat de meisjes in Marbella gezien waren, zo'n zestig kilometer van Malaga. Een van de twee zou daar hebben gepind. In Nederland heeft de politie inmiddels drie tips gekregen. Daarnaast doen zij onderzoek naar de laptops van de twee, en worden hun bankrekeningen gecontroleerd. Hun telefoons hebben de twee thuisgelaten.
en voor de zekerheid nogmaals de opmerking:
quote:
Vooralsnog is er nog geen reden om te vermoeden dat er iets ernstigs met Femke en Sam aan de hand is.
http://www.ad.nl/binnenla(...)n-marbella~aa0a3db3/

Niets aan de hand, maar wel elk uur een update in de kranten...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')