http://www.nu.nl/binnenla(...)reisden-met-man.htmlquote:'Vermiste meisjes reisden met een man'
Foto: Facebook
Gepubliceerd: 20 november 2016 10:00 Laatste update: 20 november 2016 10:00
De Brabantse meisjes die vermist waren, zijn in Portugal gevonden in het gezelschap van een man. Deze man is opgepakt, schrijft het Portugese dagblad Jornal de Notícias.
De zestienjarigen Sam en Femke uit Bergen op Zoom namen dinsdag vanaf vliegveld Eindhoven het vliegtuig naar Málaga, zonder hun familie daarover in te lichten. Zaterdag vond de Portugese politie de twee terug bij een hotel in de badplaats Albufeira.
De meisjes werden vergezeld door een man met de Nederlandse en Marokkaanse nationaliteit. Tegen hem liep een lopend arrestatiebevel. De politie heeft hem opgepakt en vastgezet.
De man zou vanaf Eindhoven met de meisjes meegereisd zijn naar het Spaanse Malaga. Ze werden gezien op bewakingsbeelden van de luchthaven. Volgens de Portugese politie hebben de meisjes tijdens de reis geen valse namen gebruikt en is er geen bewijs dat ze werden gedwongen om te reizen.
Twee stapten dinsdag op het vliegtuig naar Málaga zonder hun familie in te lichten
Zie ook: Vermiste Brabantse tienermeisjes gevonden in Portugal
De Nederlandse politie heeft het onderzoek nog niet afgesloten. De agenten die met de zaak bezig zijn, gaan de meisjes nog horen. Dat zal gebeuren als zij terug zijn in Nederland.
quote:'Vermiste meisjes reisden met een man'
De Brabantse meisjes die vermist waren, zijn in Portugal gevonden in het gezelschap van een man. Deze man is opgepakt, schrijft het Portugese dagblad Jornal de Notícias.
De zestienjarigen Sam en Femke uit Bergen op Zoom namen dinsdag vanaf vliegveld Eindhoven het vliegtuig naar Málaga, zonder hun familie daarover in te lichten. Zaterdag vond de Portugese politie de twee terug bij een hotel in de badplaats Albufeira.
De meisjes werden vergezeld door een man met de Nederlandse en Marokkaanse nationaliteit. Tegen hem liep een arrestatiebevel. De politie heeft hem opgepakt en vastgezet.
De man zou vanaf Eindhoven met de meisjes meegereisd zijn naar het Spaanse Malaga. Ze werden gezien op bewakingsbeelden van de luchthaven. Volgens de Portugese politie hebben de meisjes tijdens de reis geen valse namen gebruikt en is er geen bewijs dat ze werden gedwongen om te reizen.
Of iemand die ze nodig hadden om op hun leeftijd in een vliegtuig te kunnen stappen. Dan heb je begeleiding nodig of toestemming van de ouders volgens mij. Dat laatste was er niet, dus misschien hebben ze het hem zelf wel gevraagd.quote:
Niet als je 16 bent volgens mij.quote:Op zondag 20 november 2016 10:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Of iemand die ze nodig hadden om op hun leeftijd in een vliegtuig te kunnen stappen. Dan heb je begeleiding nodig of toestemming van de ouders volgens mij. Dat laatste was er niet, dus misschien hebben ze het hem zelf wel gevraagd.
Klopt. Diverse maatschappijen, waaronder RyanAir en Transavia accepteren zelfstandige passagiers vanaf 16 jaar. Bij een organisatie als tui heb je ouderlijke toestemming nodig.quote:
Nee, op je 16de heb je geen begeleiding nodig.quote:Op zondag 20 november 2016 10:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Of iemand die ze nodig hadden om op hun leeftijd in een vliegtuig te kunnen stappen. Dan heb je begeleiding nodig of toestemming van de ouders volgens mij. Dat laatste was er niet, dus misschien hebben ze het hem zelf wel gevraagd.
Hm, ik zie nu inderdaad dat dat per luchtvaartmaatschappij en per land verschilt. Heen konden ze wrs gewoon als zestienjarige onbegeleid of zonder toestemming, afhankelijk van de maatschappij, terug uit Portugal kan weer alleen vanaf 18 jaar of met vader of moeder geloof ik.quote:
Een arrestatiebevel is niet altijd voor geheel Europa.quote:Op zondag 20 november 2016 10:47 schreef Fukushima het volgende:
dan kan je toch nooit inchecken? of zijn die systemen niet gekoppeld in de gehele EU?
haha, een kamer vinden is al een ramp. En al helemaal onbetaalbaar voor een 16 jarigequote:Op zaterdag 19 november 2016 17:21 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Met 16 kun je gewoon op kamers gaan als je ouders hebt die je voortdurend in je nek lopen te hijgen.
Ja. Dat heet overlevering. Las ik netquote:Op zondag 20 november 2016 10:57 schreef KingRadler het volgende:
heeft Nederland een uitleveringsverdrag met Portugal?
Of ze doen eens iets aan die idioterie dat je een 14-jarige met een reisdocument moet laten rondlopen.quote:Op zondag 20 november 2016 10:56 schreef Greys het volgende:
Ik zou dat maar lekker naar 18 jaar gooien weer. Niks mis met toestemming moeten hebben op je zestiende.
Ja. Want je hebt nu al mensen waarbij het paspoort ingenomen is en die vertrekken met een id kaart. Daar kan men dan niets aan doen.quote:Op zondag 20 november 2016 11:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of ze doen eens iets aan die idioterie dat je een 14-jarige met een reisdocument moet laten rondlopen.
Waarom is er niet gewoon een ID dat geen reisdocument is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |