En in welke investeringsvorm kan het jou inziens het beste belegd worden?quote:Op woensdag 16 november 2016 10:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je zou het spaargeld kunnen verlagen naar 75%.
Voor de rente hoef je het niet te laten in ieder geval.
Ligt eraan hoeveel risico je wil nemen.quote:Op woensdag 16 november 2016 10:31 schreef pvuc het volgende:
[..]
En in welke investeringsvorm kan het jou inziens het beste belegd worden?
Dat is moeilijk te zeggen, ikzelf beleg bijna exclusief in aandelen die dividend op leveren.quote:Op woensdag 16 november 2016 10:31 schreef pvuc het volgende:
[..]
En in welke investeringsvorm kan het jou inziens het beste belegd worden?
Wat bedoel je hier mee?quote:Op woensdag 16 november 2016 10:31 schreef NightH4wk het volgende:
Crowdfunding waarvoor? Dit is zo vaag. Is dit voor een idee / bedrijf / product? Als iedereen crowdfunding doet, waar denk je dat dat geld vandaag komt.
Ik zie crowdfunding als een vorm van beleggen met hoog(er) risico maar ook met aardige rente. Ik zie het meer als een belegging waarbij het product/dienst tastbaarder is dan een belegging in een tracker of multinational. Verder spreek het mij aan omdat om lokale (lees Nederlandse) ondernemers zijn en ik het idee heb op deze manier een bijdrage lever aan groei van de Nederlandse economie.quote:Op woensdag 16 november 2016 10:31 schreef NightH4wk het volgende:
Crowdfunding waarvoor? Dit is zo vaag. Is dit voor een idee / bedrijf / product? Als iedereen crowdfunding doet, waar denk je dat dat geld vandaag komt.
Hoeveel spaargeld je nodig hebt ligt aan je uitgaven elke maand en hoeveel buffer je wil hebben.
Het hangt - naast deze verhouding - ook beetje af hoe je spaargeld resp. beleggingen, eruit zien. Zit het spaargeld in spaardeposito's met een paar % of staat het tegen een 0,5% op een vrij opneembare rekening?quote:Op woensdag 16 november 2016 10:14 schreef pvuc het volgende:
.
Mijn huidige spijding in vermogen (ingelegd vermogen niet huidig vermogen)
- spaargeld 80%
- beleggingen 14%
- crowdfunding 6%
Hoe beleg jij in vastgoed?quote:Op woensdag 16 november 2016 10:42 schreef soepkoe het volgende:
Hoeveel risico wil je lopen, hoeveel werk wil je er van hebben? Als het echt vrij vermogen is dan zou ik na een buffer van zo'n 10k in sparen wel het grootste deel/ alles in beleggen durven te zetten (als je er wat meer werk van wil hebben kan je ook vastgoed overwegen maar dan heb je tov beleggen echt een slechte spreiding en je hebt er veel werk van)
Het blijft een hele subjectieve afweging. Je kan meer beleggen / investeren als die investeringen liquide zijn, en als je bewust bent van het feit dat deze investeringen flink in waarde kunnen dalen. Dan heb je met een paar maanden aan spaargelden al genoeg cash achter de hand. Dan lijkt 80% idd hoog.quote:Op woensdag 16 november 2016 10:49 schreef pvuc het volgende:
[..]
Ik zie crowdfunding als een vorm van beleggen met hoog(er) risico maar ook met aardige rente. Ik zie het meer als een belegging waarbij het product/dienst tastbaarder is dan een belegging in een tracker of multinational. Verder spreek het mij aan omdat om lokale (lees Nederlandse) ondernemers zijn en ik het idee heb op deze manier een bijdrage lever aan groei van de Nederlandse economie.
Ik probeer mijn crowdfund investeringen te spreiden tussen verschillende diensten / producten om het risico te spreiden.
Qua absolute hoeveelheid spaargeld hebben thuis de afspraak dat die zo blijft. Dus als de hoeveelheid spaargeld boven een drempel komt dan is er weer ruimte om te investeren iets anders. Ik hoop dus dat de relatieven hoeveelheid spaargeld gaat dalen in de toekomst.
Ben opzoek naar een gezonde verhouding veilig / risicovol(ler) vermogen. Maar weet niet echt wat dit is. Mijn gevoel zegt dat mijn huidige 80/20 aan de safe kant is.
Ik zit zelf op 76% spaargeld (vrij opneembaar), maar dat is alleen omdat ik volgende maand een huis koop en het eea aan cash nodig heb dan.quote:Op woensdag 16 november 2016 10:14 schreef pvuc het volgende:
Hallo allemaal,
Sinds dit jaar heb een deel van mijn spaargeld belegd en sinds een paar maanden ben ik ook bezig met crowdfunding. Nu vraag ik mij of wat de gedachten zijn over een gezonder verhouding tussen spaargeld, belegd vermogen en crowdfunding investeringen.
- spaargeld 80%
- beleggingen 14%
- crowdfunding 6%
Verder heb ik geen hypotheek dus dit is voor mij geen alternatief.
Wat zijn de verdelingen hier op het forum?
Verder vraag ik mij of of mensen nog andere spaar/investeringen er op na houden naast de door mij genoemde 3 vormen.
Ik ben benieuwd naar jullie gedachten.
Ik heb op dit moment deze verdeling:quote:Op woensdag 16 november 2016 10:14 schreef pvuc het volgende:
Hallo allemaal,
Sinds dit jaar heb een deel van mijn spaargeld belegd en sinds een paar maanden ben ik ook bezig met crowdfunding. Nu vraag ik mij of wat de gedachten zijn over een gezonder verhouding tussen spaargeld, belegd vermogen en crowdfunding investeringen.
- spaargeld 80%
- beleggingen 14%
- crowdfunding 6%
Verder heb ik geen hypotheek dus dit is voor mij geen alternatief.
Wat zijn de verdelingen hier op het forum?
Verder vraag ik mij of of mensen nog andere spaar/investeringen er op na houden naast de door mij genoemde 3 vormen.
Ik ben benieuwd naar jullie gedachten.
dat kan je doen middels beleggen in vastgoed aandelen of zelf een huis/ appartement kopen en dat verhuren (dat laatste heb ik gedaan)quote:
Vastgoedfondsenquote:
Crowdfunding heeft een extreem hoog risico. Ik heb meerdere projecten zien crashen, waarbij de investeerders dus niets kregen, Bij veel crowdfunding is de uitbetaling in natura, dus ik vraag me af hoe je je crowdfunding kiest.quote:Op woensdag 16 november 2016 10:49 schreef pvuc het volgende:
[..]
Ik zie crowdfunding als een vorm van beleggen met hoog(er) risico maar ook met aardige rente. Ik zie het meer als een belegging waarbij het product/dienst tastbaarder is dan een belegging in een tracker of multinational. Verder spreek het mij aan omdat om lokale (lees Nederlandse) ondernemers zijn en ik het idee heb op deze manier een bijdrage lever aan groei van de Nederlandse economie.
Ik probeer mijn crowdfund investeringen te spreiden tussen verschillende diensten / producten om het risico te spreiden.
Ik heb alleen ervaring met het platform van Collin. Hier altijd gaat om lineaire aflossingen en zo krijg ik dus maandelijks aflossing + rente betaald.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:30 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Crowdfunding heeft een extreem hoog risico. Ik heb meerdere projecten zien crashen, waarbij de investeerders dus niets kregen, Bij veel crowdfunding is de uitbetaling in natura, dus ik vraag me af hoe je je crowdfunding kiest.
Crowdfunding kan een extreme hoog risico zijn... Ik doe CF via diverse platformen, geen een daarvan is in natura... soms krijg je een "bonus" in natura, zo kreeg ik bij een financiering van Faja Lobi een doos van hun producten thuis gestuurd, winkelwaarde 30 euro. Andere projecten krijg je een bonus van bijvoorbeeld 10% korting als je er winkelt/dineert.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:30 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Crowdfunding heeft een extreem hoog risico. Ik heb meerdere projecten zien crashen, waarbij de investeerders dus niets kregen, Bij veel crowdfunding is de uitbetaling in natura, dus ik vraag me af hoe je je crowdfunding kiest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |