abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7182745
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 18:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Als die wat jij noemt 'paar Breukhoventjes' weggaan, waar gaan we dan het geld vandaan halen?
Met kapitaalvlucht is geen rekening gehouden in de doorbereking van de SP plannen, zoals er ook geen rekening mee is gehouden dat bedrijven Nederland weleens zouden kunnen mijden of verlaten.
Die Breukhoventjes kunnen we missen als kiespijn. Ik bedoelde de prive-personen. Dat er bedrijven weggaan, is geen sprake van. Waar haal je dat vandaan. Kapitaalvlucht is een mooi woord maar het is totaal niet aan de orde. De belastingmaatregelen gelden voor particulieren en moet je zien in de sfeer van de hypotheek-rente-aftrek. Heel veel mensen die in die schaal zitten hebben ook geen moeite met de sp-plannen. Het gaat er om wat er met het geld gebeurt. Vraag maar aan SP-miljonair Harry de Winter
  vrijdag 6 december 2002 @ 18:07:39 #77
36088 Miss_User
back on track
pi_7182747
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 18:02 schreef SCH het volgende:

[..]
Het belastingvoorstel van de SP gaat terug naar de situatie van 15 jaar geleden.

Was dat niet dat extreem-linkse kabinet Lubbers I?

Toen had je overigens wel kapitaalvlucht hoor, maar die had je ook toen in de jaren erna het toptarief verlaagd wordt. Belastingvlucht houdt pas op als de gifbeker van de 'race to the bottom' (je verlaagt je belastingen steeds net iets verder dan je buurland) tot op de bodem is leeggedronken.

btw wat oorlog tegen Irak betreft, is GL daar ook niet tegen?

Hoe je het terrorisme kunt verslaan? Door je niet te laten terroriseren. Laat angst je leven niet beheersen. Zelfs niet als je bang bent.
-Salman Rushdie-
pi_7182773
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 18:07 schreef Miss_User het volgende:

[..]

btw wat oorlog tegen Irak betreft, is GL daar ook niet tegen?

GL zwabbert net als het IKV als het om militaire operaties gaat. GL was uiteindelijk ook voor Bosnie. SP is er zeer consequent in en dat is voor mij echt heel belangrijk. Heb net iemand gesproken die terug is uit Irak en je krijgt het Spaans benauwd van de verhalen en van het idee dat er aanvallen gaan plaatsvinden.
pi_7182792
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 18:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Die Breukhoventjes kunnen we missen als kiespijn. Ik bedoelde de prive-personen.

Als persoon kunnen we ze misschien missen, maar de inkomsten voor de staat die deze mensen opleveren daarentegen....
quote:
Dat er bedrijven weggaan, is geen sprake van. Waar haal je dat vandaan. Kapitaalvlucht is een mooi woord maar het is totaal niet aan de orde. De belastingmaatregelen gelden voor particulieren en moet je zien in de sfeer van de hypotheek-rente-aftrek. Heel veel mensen die in die schaal zitten hebben ook geen moeite met de sp-plannen. Het gaat er om wat er met het geld gebeurt. Vraag maar aan SP-miljonair Harry de Winter
En hoe kom jij erbij dat er geen kapitaalvlucht zou gaan plaats vinden? De SP-plannen zijn voor bepaalde mensen toch niet al te gunstig lijkt me....
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_7182842
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 18:11 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Als persoon kunnen we ze misschien missen, maar de inkomsten voor de staat die deze mensen opleveren daarentegen....
[..]

En hoe kom jij erbij dat er geen kapitaalvlucht zou gaan plaats vinden? De SP-plannen zijn voor bepaalde mensen toch niet al te gunstig lijkt me....

Lees nou even - het gaat om particulieren. Het moeten er wel heel veel zijn die ons land verlaten wil dat in de staatskas te voelen zijn. De ervaring leert idd dat mensen naar Brasschaat gaan omdat ze daar minder hoeven te betalen. Maar de ervaring leert ook dat er geen noemenswaardige kapitaalvlucht ontstaat door dit soort maatregelen. Kijk: als er bedrijven massaal ons land verlaten, dat zou iets anders zijn. Maar dat is niet aan de orde. Of ze het leuk vinden of niet: het gaat er om wat rechtvaardig is.
  vrijdag 6 december 2002 @ 18:16:33 #81
36088 Miss_User
back on track
pi_7182851
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 18:11 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

[..]

He, die cijfers zocht ik laatst, mag ik ze?
quote:
Mensen en bedrijven zijn verschillende dingen. Bedrijven reageren maar beperkt op veranderingen in de inkomstenbelasting. Weliswaar zullen sommige topmanagers (willen) vertrekken naar bedrijven in andere landen, maar andere vestigingsplaatsfactoren, zoals bereikbaarheid, opleidingsniveau, politieke stabiliteit, grootte van de afzetmarkt etc bepalen in veel belangrijker mate waar een bedrijf gaat en/of blijft zitten.
Hoe je het terrorisme kunt verslaan? Door je niet te laten terroriseren. Laat angst je leven niet beheersen. Zelfs niet als je bang bent.
-Salman Rushdie-
pi_7182863
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 18:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Lees nou even - het gaat om particulieren. Het moeten er wel heel veel zijn die ons land verlaten wil dat in de staatskas te voelen zijn. De ervaring leert idd dat mensen naar Brasschaat gaan omdat ze daar minder hoeven te betalen. Maar de ervaring leert ook dat er geen noemenswaardige kapitaalvlucht ontstaat door dit soort maatregelen. Kijk: als er bedrijven massaal ons land verlaten, dat zou iets anders zijn. Maar dat is niet aan de orde. Of ze het leuk vinden of niet: het gaat er om wat rechtvaardig is.

Rechtvaardig vind ik een subjectief begrip waar zeker over te twisten valt. Het is dus niet zo dat het SP-beleid per definitie rechtvaardig is.
En of het nou leuk is of niet, als er bedrijven weggaan of ons land mijden, dan krijgen we toch wel grote problemen dunkt me. Of je het nou leuk vind of niet, en of het nou rechtvaardig of onrechtvaardig is.
Een befaamd SP-stokpaardje is dat alleen de allerrijksten bij de SP moeten inleveren, maar wat nou als die allerrijksten lekker in Brasschaat, Hamont of Hoogstraten gaan wonen?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_7182885
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 18:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Rechtvaardig vind ik een subjectief begrip waar zeker over te twisten valt. Het is dus niet zo dat het SP-beleid per definitie rechtvaardig is.
En of het nou leuk is of niet, als er bedrijven weggaan of ons land mijden, dan krijgen we toch wel grote problemen dunkt me. Of je het nou leuk vind of niet, en of het nou rechtvaardig of onrechtvaardig is.
Een befaamd SP-stokpaardje is dat alleen de allerrijksten bij de SP moeten inleveren, maar wat nou als die allerrijksten lekker in Brasschaat, Hamont of Hoogstraten gaan wonen?

Lees het bericht van miss User nou maar - het is gewoon niet aan de orde.

Rechtvaardigheid is helemaal geen subjectief begrip, hoe kom je daar nou bij Je kunt best vinden dat rijken rijker moeten worden en armer armer maar dat is niet wat onder het begrip rechtvaardigheid verstaan wordt. Dat is wat partijen als de LPF en de VVD als maatschappijvisie hebben maar dat is heel wat anders.

pi_7182890
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 18:16 schreef Miss_User het volgende:

[..]

He, die cijfers zocht ik laatst, mag ik ze?
[..]

Gebruik gewoon je gezonde verstand. Is dat ook genoeg? Veelverdieners betalen veel belasting, en geven ook weer veel geld uit...
quote:
Mensen en bedrijven zijn verschillende dingen. Bedrijven reageren maar beperkt op veranderingen in de inkomstenbelasting. Weliswaar zullen sommige topmanagers (willen) vertrekken naar bedrijven in andere landen, maar andere vestigingsplaatsfactoren, zoals bereikbaarheid, opleidingsniveau, politieke stabiliteit, grootte van de afzetmarkt etc bepalen in veel belangrijker mate waar een bedrijf gaat en/of blijft zitten.
Nederland is nou niet bepaald het beste jongetje van de klas. Er zijn in de EU genoeg alternatieven.
pi_7182906
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 18:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Gebruik gewoon je gezonde verstand. Is dat ook genoeg? Veelverdieners betalen veel belasting, en geven ook weer veel geld uit...
[..]

Nederland is nou niet bepaald het beste jongetje van de klas. Er zijn in de EU genoeg alternatieven.

Laat maar cherry - ik praat wel verder als er meer mensen mee doen want je komt niet met cijfers, je praat in one-liners. Mag best maar het schiet helemaal niet op. Er is net een kabinet op gevallen.
pi_7182912
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 18:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Lees het bericht van miss User nou maar - het is gewoon niet aan de orde.

Gelezen, en het heeft geen fluit te maken met kapitaalvlucht. Ik heb de indruk dat jullie kapitaalvlucht wegmoffelen omdat het je gewoon totaal niet uitkomt.
quote:
Rechtvaardigheid is helemaal geen subjectief begrip, hoe kom je daar nou bij Je kunt best vinden dat rijken rijker moeten worden en armer armer maar dat is niet wat onder het begrip rechtvaardigheid verstaan wordt. Dat is wat partijen als de LPF en de VVD als maatschappijvisie hebben maar dat is heel wat anders.
Wat jij rechtvaardig vind, dat vindt iemand anders misschien weer niet rechtvaardig.
Lees de column van Bart Croughs maar eens. Zul je zien dat er over 'rechtvaardigheid' best wel te twisten valt.
Ik vind het bijvoorbeeld onrechtvaardig als veelverdieners extreem veel belasting zouden moeten betalen...
pi_7182926
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 18:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Laat maar cherry - ik praat wel verder als er meer mensen mee doen want je komt niet met cijfers, je praat in one-liners. Mag best maar het schiet helemaal niet op. Er is net een kabinet op gevallen.

Over flauwe oneliners gesproken. Jij reageert niet op bepaalde argumenten...
Maar goed, ga maar lekker met je SP-vriendjes babbelen aan de borreltafel. Lekker allemaal ja ja ja knikken. Leuk
pi_7182946
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 18:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Gelezen, en het heeft geen fluit te maken met kapitaalvlucht. Ik heb de indruk dat jullie kapitaalvlucht wegmoffelen omdat het je gewoon totaal niet uitkomt.
[..]

Wat jij rechtvaardig vind, dat vindt iemand anders misschien weer niet rechtvaardig.
Lees de column van Bart Croughs maar eens. Zul je zien dat er over 'rechtvaardigheid' best wel te twisten valt.
Ik vind het bijvoorbeeld onrechtvaardig als veelverdieners extreem veel belasting zouden moeten betalen...

Dat vind jij. En Croughs is een grapjas, die lees ik ook altijd maar mensen die verblind zijn door haat en vooroordelen, dat schiet niet erg op. Veelverdieners hoeven niet extreem belasting te betalen hoor, het is allemaal relatief. Iedereen moet bijdragen aan een maatschappij.

We moffelen die kapitaalvlucht niet weg. Juist niet. Het is je uitgelegd maar je praat er over heen en komt niet met nieuwe argumenten. Miss User legt je haarfijn uit hoe het bedrijfsleven reageert en jij komt met een zinnetje over 'genoeg alternatieven binnen de EU'. Heb je dan wel gelezen wat ze schrijft????? Dus nogmaals:

pi_7182965
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 18:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]
Ga maar lekker met je SP-vriendjes babbelen aan de borreltafel. Lekker allemaal ja ja ja knikken. Leuk

Ik geloof niet dat een van mijn vrienden ook SP stemt. Dus wat is dat nou weer voor domme zin. Het is toch een politieke discussie hier
pi_7182970
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 18:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat vind jij. En Croughs is een grapjas, die lees ik ook altijd maar mensen die verblind zijn door haat en vooroordelen, dat schiet niet erg op. Veelverdieners hoeven niet extreem belasting te betalen hoor, het is allemaal relatief. Iedereen moet bijdragen aan een maatschappij.

Dus omdat jij Croughs een grapjas vind klopt er totaal niets van zijn columns?
72% over de hoogste schaal noem jij niet extreem veel? Dream on.
quote:
We moffelen die kapitaalvlucht niet weg. Juist niet. Het is je uitgelegd maar je praat er over heen en komt niet met nieuwe argumenten. Miss User legt je haarfijn uit hoe het bedrijfsleven reageert en jij komt met een zinnetje over 'genoeg alternatieven binnen de EU'. Heb je dan wel gelezen wat ze schrijft????? Dus nogmaals:
Ik heb het zeker gelezen, maar zij doet alsof Nederland het beste jongetje van de EU-klas is, en dat we rustig achterover kunnen leunen, de belastingen wat opschroeven, en de bedrijven komen vanzelf wel aanwaaien. Zo werkt het niet.
Ik praat helemaal niet over kapitaalvlucht in, jij doet het gewoon af met "kapitaalvlucht is niet van toepassing" en "we kunnen die paar rijke stinkers wel missen als kiespijn"...
Nou dan maar en veel plezier aan de borreltafel.
  vrijdag 6 december 2002 @ 18:30:14 #91
36088 Miss_User
back on track
pi_7182977
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 18:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Gebruik gewoon je gezonde verstand. Is dat ook genoeg?
Veelverdieners betalen veel belasting, en geven ook weer veel geld uit...

weer zo'n gezellige CMT-reactie. Wou je soms mijn gezonde verstand betwisten? Dat doe ik bij jou toch ook niet? Ik vind dit een sneue manier van discussieren, het leidt enorm af van de argumenten.

Maar goed, ik stel deze vraag niet omdat ik de cijfers echt wil, maar omdat ik weet (en geen cijfers heb) dat er maar heel weinig veelverdieners zijn in Nederland (in ieder land trouwens). Die kunnen dus simpelweg geen enorme invloed op de economie hebben. Overigens, ook als ze naar België gaan, maar in NL blijven werken en winkelen, dan houden we daar nog flink aan over.

quote:
Waarom zitten dan al die Europese hoofdkantoren van Amerikaanse en Japanse bedrijven bij ons? De keren dat dat onderzocht was (ik meen door de Boston Consulting Group, maar ik heb het hier niet bij de hand) kwam er uit: goed opgeleide bevolking (o.a. talen), combinatie van lucht- en zeehaven, veel minder congestie dan in andere stedelijke centra (Parijs, Londen) en (jaja) een hoog niveau van culturele uitingen.
-Salman Rushdie-
pi_7183007
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 18:30 schreef Miss_User het volgende:

[..]

weer zo'n gezellige CMT-reactie. Wou je soms mijn gezonde verstand betwisten? Dat doe ik bij jou toch ook niet? Ik vind dit een sneue manier van discussieren, het leidt enorm af van de argumenten.

Maar goed, ik stel deze vraag niet omdat ik de cijfers echt wil, maar omdat ik weet (en geen cijfers heb) dat er maar heel weinig veelverdieners zijn in Nederland (in ieder land trouwens). Die kunnen dus simpelweg geen enorme invloed op de economie hebben. Overigens, ook als ze naar België gaan, maar in NL blijven werken en winkelen, dan houden we daar nog flink aan over.
[..]

Die cijfers zocht ik. Heb je die voor me? Zoals ik al zei: De SP heeft het steeds over "alleen die paar allerrijksten gaan er onder leiden". Dan vraag ik me af wat het gevolg is als die "paar allerrijksten" hun heil elders gaan zoeken. Wie gaat dan extra betalen?
Mensen die over de grens vluchten en in Belgie gaan wonen, daar verdient Nederland vrij weinig aan kan ik je vertellen. Benzine in België is goedkoper, BTW-tarief is er een stuk lager, dus luxe-artikelen zijn er goedkoper, sigaretten zijn er goedkoper geloof ik, cd's ook...
quote:
Waarom zitten dan al die Europese hoofdkantoren van Amerikaanse en Japanse bedrijven bij ons? De keren dat dat onderzocht was (ik meen door de Boston Consulting Group, maar ik heb het hier niet bij de hand) kwam er uit: goed opgeleide bevolking (o.a. talen), combinatie van lucht- en zeehaven, veel minder congestie dan in andere stedelijke centra (Parijs, Londen) en (jaja) een hoog niveau van culturele uitingen.
Als de voorwaarden voor die bedrijven een stuk ongunstiger worden dan is het helemaal niet onlogisch dat die bedrijven hun heel elders zoeken.
Leuk ook dat je het woord 'luchthaven' noemt. Als ik me niet vergis dan is de SP geen voorstander van een groei van Schiphol, onze enige luchthaven van internationale importantie.
Ik heb toch het idee dat de SP dit allemaal wat onderschat, dat ze er teveel vanuit gaan dat bedrijven hier toch wel blijven zitten.

En nu ga ik naar het voetballen... na het weekend reageer ik wel weer als er aanleiding is.

vrijdag 6 december 2002 @ 18:37:41 #93
36088 Miss_User
back on track
pi_7183022
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 18:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dus omdat jij Croughs een grapjas vind klopt er totaal niets van zijn columns?
72% over de hoogste schaal noem jij niet extreem veel? Dream on.
[..]

Gaapsmiley, 'dream on', tjonge wat ben jij lekker inhoudelijk bezig
quote:
Ik heb het zeker gelezen, maar zij doet alsof Nederland het beste jongetje van de EU-klas is, en dat we rustig achterover kunnen leunen, de belastingen wat opschroeven, en de bedrijven komen vanzelf wel aanwaaien.
Je hebt ofwel slecht gelezen, ofwel mijn woorden verdraaid. Beide getuigen van een gebrek aan intelligentie. Ik heb er dan ook geen behoefte meer aan om inhoudelijk te reageren.

btw: jij schijnt de indruk te hebben dat je hier met SP-ers in discussie bent. Laat ik je ook uit die droom helpen. Ik stem geen SP, heb dat nooit gedaan en zal dat op 22/1 ook weer niet doen. Ik hou gewoon van een pittige discussie. Mits op argumenten.

Mijn vriend komt zo thuis, ik ga koken.

* Miss_User out

-Salman Rushdie-
pi_7183823
Ik zal blij zijn als de SP deze verkiezingen veel zetels haalt (zelf zal ik er niet aan bijdragen...). Maar ze hebben veel ideeen waar ik het mee eens ben.

Ik zou uit sociaal oogpunt veel liever SP aan de macht hebben dan VVD, LPF of CDA.

Er staat een flamingo in mijn gezichtsveld... Rake $3
pi_7190701
32% van de Nederlandse bevolking heeft vertrouwen in Marijnissen als minister-president. Dat is toch nauwelijks te geloven? Dat je vertrouwen in hem kunt hebben als oppositieleider kan ik begrijpen, maar als premier??
quote:
Uit de peiling blijkt dat Balkenende het meeste vertrouwen geniet als minister-president. Van de kiezers heeft 62 procent de CDA-leider in het hart gesloten. VVD-leider Zalm scoort aanmerkelijk lager, 41 procent. PvdA'er Bos blijft steken op 36 procent, Jan Marijnissen als nummer vier op 32 procent.

bron

En nog een stukje uit de Volkskrant over hetzelfde onderzoek...
quote:
Uit onderzoek voor de Volkskrant, gehouden door de Universiteit van Amsterdam en het NIPO, blijkt dat de kiezers zich in toenemende mate zorgen maken over de economie.

(...)

De trendwijziging speelt vooral de SP en de PvdA in de kaart. De kiezer legt het beleid voor werkgelegenheid en sociaal zwakkeren het liefst in handen van de PvdA en de SP. Uit het onderzoek blijkt dan ook dat 'links' zich wat herstelt. De kiezer ziet de PvdA weer als mogelijke regeringspartij.

De mensen die op de SP stemmen, vinden overigens merendeels dat Jan Marijnissen het kabinet in moet. Zijn ster is nog steeds stijgende. Balkenende geniet als premier nog het meeste vertrouwen van de kiezer, ver daarna komen eerst Zalm en, opmerkelijk, PvdA-leider Wouter Bos.

Burgers geven in dit onderzoek voor het eerst in groten getale toe dat de persoon van de lijsttrekker van invloed is op hun keuze.

zaterdag 7 december 2002 @ 16:37:18 #96
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_7194161
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 11:13 schreef Kozzmic het volgende:
32% van de Nederlandse bevolking heeft vertrouwen in Marijnissen als minister-president. Dat is toch nauwelijks te geloven? Dat je vertrouwen in hem kunt hebben als oppositieleider kan ik begrijpen, maar als premier??
[..]
Ik denk dat Marijnissen inderdaad ook beter tot zijn recht komt als politiek fractielieder i.p.v. Minister.

Vertrouwen is ok, maar Minister zijn is een zware last waarmee het vertrouwen onder druk kan komen te staan.

Iemand als Dhr. Jan de Wit (SP) lijkt mij een goede kandidaat Minister bijvoorbeeld op Justitie, Binnenlandse zaken of Sociale Zaken.

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_7402185
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 11:13 schreef Kozzmic het volgende:
dit is dus de reden dat ik tegen bindende referenda ben
[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
pi_7404438
quote:
Op donderdag 5 december 2002 16:55 schreef LaTiNo het volgende:
Straks kunnen we allemaal via internet stemmen. In dat geval kunnen we op bepaalde BELEIDSPUNTEN stemmen ipv op partijen.
Je zou dan per onderwerp een keuze kunnen maken. Snap je bijv niets van economie dan sla je dat over. Wil je pro-auto stemmen maar toch een sociaal beleid voeren dan kun je dat goed aangeven zonder op een partij te moeten stemmen die niet beide ideen volgt.
Dat is inderdaad een heel erg goed idee , aangezien je het nooit echt helemaal met een partij eens kan zijn. Maar ik vrees dat er zoiets nooit zal komen.
To hell with Kyoto!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')