Loopt alles weer een beetje?quote:Op woensdag 16 november 2016 05:32 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Baby slaapt alweer, maar ik moet kolven.
Het kolven is nog wel een race tegen de klok (terwijl stress niet goed is voor je opbrengstquote:
Dr. Browns speen nummer vier erop knallen en niet al te grote eetlepel rijstebloem door fles heen werkt hier prima.quote:Op woensdag 16 november 2016 04:50 schreef Quoi het volgende:
Ben wel een beetje jaloers op de doorslapers hoor. Deze meneer heeft het telkens eenmalig door. Maar ach, alles op zijn tempo. Al denk ik, gezien het feit dat hij meer dan genoeg drinkt overdags, dat ik eens ga uitzoeken hoe zo'n papfles werkt
Ooh nee idd, dan heeft Emma meer kans op kou vatten met alleen een slaapzak.. Hopelijk is de dip snel weer weg!quote:Op woensdag 16 november 2016 06:53 schreef Molo het volgende:
Dikke slaapzak met deken er nog overheen dus dat is het idd niet.
Lekker, weekend weg! Met of zonder baby?
Ja ik heb zo'n doosje met 3 zakjes, maar tot nu toe heb ik haar gewoon de borst gegeven als ze mij inhaalde qua vraag/aanbod.quote:Op woensdag 16 november 2016 06:21 schreef Molo het volgende:
Vivi, sterkte, klinkt niet makkelijk!
Heb je wel een zakje nutrilon ofzo achter de hand?
Niet dat je het hoeft te gebruiken,maar kan een fijn idee zijn dat je gewoon altijd voeding reserve hebt en wellicht iets stress wegnemen?
Aww beterschap nog!quote:Mijn baby ligt tussen ons in (want weer erg koud lijfje vannacht) en hoeste net heerlijk in mijn gezicht![]()
Ja herkenbaar van toen ik fulltime aan het kolven was. O.a. om die reden niet zo lang gedaanquote:Op woensdag 16 november 2016 08:01 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ja ik heb zo'n doosje met 3 zakjes, maar tot nu toe heb ik haar gewoon de borst gegeven als ze mij inhaalde qua vraag/aanbod.De stress is vooral dat ik me in tweeën wil splitsen als ze honger heeft terwijl ik geen flesje heb: in de ene kamer rustig kolven, in de andere kamer haar sussen. Je hoort vaak over het huilen van baby's als trigger voor de toeschietreflex, maar bij mij werkt het op mijn zenuwen.
[..]
Aww beterschap nog!
Ik ook, als de thermometer bij mij boven de 37 uitkomt ben ik over het algemeen ziek. Allebei mijn mini's hebben een hogere lichaamstemp, net als hun vader. Ik vind het altijd lastig om hun temperatuur in te schatten.quote:Op woensdag 16 november 2016 08:56 schreef Chanty het volgende:
16? :p sommige mensen hebben van nature een lage temperatuur (ik bv). Ik zit standaard op 36,5 overdag. Ochtendtemp is altijd nog wat lager. Als ze echt koud voelt en anders reageert is dat natuurlijk niet ok.
waarom wil je niet meer inbakeren? Hoe oud is hij? Wij hadden ook zo'n wapperarm baby, hij sliep echt heel onrustig in het begin, en inbakeren hielp zo goed. We zijn er mee gestopt toen hij ging proberen te rollen, en toen was stoppen eigenlijk ook heel erg makkelijk.quote:Op woensdag 16 november 2016 08:34 schreef Soof-87 het volgende:
Zo dat was wel een nacht anders dan anders![]()
23.45u laatste voeding. Daarna kwam hij om 1.45u - 4.00u en 7.00u. Heeft niks met de prikjes te maken vermoed ik, maar met de slaapzak. Heb hem een tijdje geobserveerd, die handen zijn zo beweeglijk! Scheelt wel dat het een dikke slaapzak is, dus hij wordt nog wel iets beperkt. Ik probeer de slaapzak vol te houden. In ieder geval tot zolang ik het vol hou
Mies, hoe was jouw nacht!?
Eerste keer 's nachts slaapzakquote:Op woensdag 16 november 2016 08:49 schreef Molo het volgende:
Je probeert de slaapzak vol te houden? Ik snap je even niet geloof ik
Hier vanmorgen trouwens 16.0° bij wakker worden, ondanks mega ingepakt. Gek kindje.
Man gaat zo met haar voor vaccinaties, ben benieuwd of het 'mag'. Ze voelde zich weer prima zo te zien, keihard lachen etc
En nu moet ik werken en geen zin en echt zin om zoals ik gisteren al elders op fok zei iedereen de tyfus te wensen op werk en te gaan babyknuffelen
Hij is acht weken, maar hij kan al op z'n zij rollen vandaar dat ik wil afbouwen. We moesten ook wel met een slaapzak de afgelopen nacht in verband met de prikjes die hij gisteren heeft gehad. Als hij dan koortsig zou worden zou hij met een inbakerdoek slecht de warmte kwijt kunnen.quote:Op woensdag 16 november 2016 09:38 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
waarom wil je niet meer inbakeren? Hoe oud is hij? Wij hadden ook zo'n wapperarm baby, hij sliep echt heel onrustig in het begin, en inbakeren hielp zo goed. We zijn er mee gestopt toen hij ging proberen te rollen, en toen was stoppen eigenlijk ook heel erg makkelijk.
Hoezo race tegen de klok?quote:Op woensdag 16 november 2016 06:01 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Het kolven is nog wel een race tegen de klok (terwijl stress niet goed is voor je opbrengst), maar als ik een flesje in de koelkast klaar heb staan geeft me dat wel rust. Niet eens zozeer vanwege mijn pijnlijke tepels, maar veel belangrijker is dat baby dan verzekerd is van een goede voeding.
Ja hier ook. Ik kon nooit koorts aanmaken.. (tijdens zwangerschap voor het eerst in 15 jaar ofzoquote:Op woensdag 16 november 2016 09:32 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik ook, als de thermometer bij mij boven de 37 uitkomt ben ik over het algemeen ziek. Allebei mijn mini's hebben een hogere lichaamstemp, net als hun vader. Ik vind het altijd lastig om hun temperatuur in te schatten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooie tijd, niet?quote:Op woensdag 16 november 2016 08:10 schreef Miezziej het volgende:
Ik was rond dezelfde tijd wakker als Quoi, grappig
Pap mag vanaf 4 maanden toch? Of neem ik de verpakkingen nu te serieus
Voordat ik ging werken had M een paar keer geslapen van 12 tot 6/7. Dus ik had goede hoop. Maar nu komt ze gewoon elke nacht weer. Vannacht wilde ze ook niet meer slapen. Gelukkig ben ik vandaag vrij
Ow nog een paginaeven lezen
Vanaf 4 maanden ja, klopt. Toch wil ik als hij nog twee weken zo doorgaat het eens proberen met een hele kleine hoeveelheid. Zijn maag kan inmiddels al >1000cc aan per dag, drinkt de oren van mijn hoofd, dus ik durf het wel aan.
Zou voor jou wel fijn zijn als ze weer doorslaapt, ook vanwege het werken.
Oeh dat is wel even een andere dag dan jij gewend bent iddquote:Op woensdag 16 november 2016 08:34 schreef Soof-87 het volgende:
Zo dat was wel een nacht anders dan anders![]()
23.45u laatste voeding. Daarna kwam hij om 1.45u - 4.00u en 7.00u. Heeft niks met de prikjes te maken vermoed ik, maar met de slaapzak. Heb hem een tijdje geobserveerd, die handen zijn zo beweeglijk! Scheelt wel dat het een dikke slaapzak is, dus hij wordt nog wel iets beperkt. Ik probeer de slaapzak vol te houden. In ieder geval tot zolang ik het vol hou
Mies, hoe was jouw nacht!?
Aaaah fijn!! En vandaag verder ook goed te pas?quote:Op woensdag 16 november 2016 12:27 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Oeh dat is wel even een andere dag dan jij gewend bent idd
Je hebt ook van die Swaddle me dingen he, als het slaapzakje niet werkt is dat misschien een idee?
Hier een prima nacht, om 21 uur slapen en ze kwam om 2 en 6 uur
Tuuuuuurlijk mag dat. Goed van 'm!quote:Op woensdag 16 november 2016 13:05 schreef Nazil het volgende:
Mag ik even heel trots zijn op mijn kereltje? Wat heeft die het goed gedaan bij de tweede keer wennen op de opvangecht respect voor dat kind. Een heel uur geslapen, goed gedronken, gezellig geweest (lachen, praten, lief spelen) en pissig worden als ik hem uit zijn spel haal om mee naar huis te nemen. Die laat ik volgende week met een goed gevoel achter.
And you love it! Geef nou maar gewoon toequote:Op woensdag 16 november 2016 13:01 schreef Budabuddumbam het volgende:
hier sliep hij pas rond 4 uur echt goed en dan ook nog ieder uur gevoed tot aan 11:30 en hij drinkt nu weer. dus hij volgt nog mooi zijn schemaik weet gelukkig al 8 jaar niet meer wat slapen is.
Het idee is te kolven na een voeding op verzoek, dus alvast een flesje klaar hebben staan wanneer zij honger heeft. Sinds mijn kolf vorige nacht faalde ben ik mijn voorsprong kwijt en loop ik meestal achter de feiten aan.quote:Op woensdag 16 november 2016 10:22 schreef Unihipili het volgende:
Hoezo race tegen de klok?
Kolf je op moment van honger?
Heb ik vandaag wel geprobeerd, maar dat "ff tevreden" is dus niet lang genoeg om verder te kunnen kolven.quote:Op woensdag 16 november 2016 14:17 schreef Vosje6 het volgende:
Viva: ist een idee om ergens tussendoor te kolven? Dus geven wat je hebt gekolfd (ookal is dat maar een beetje) of aanleggen en wanneer beebs ff tevreden is kolven? Toen ik heel kort alles via fles gaf kolfde ik wanneer dat ging dus wanneer baby niet huilde want huils is
Strikmutsje erbij een idee?quote:Op woensdag 16 november 2016 06:53 schreef Molo het volgende:
Dikke slaapzak met deken er nog overheen dus dat is het idd niet.
Lekker, weekend weg! Met of zonder baby?
Dikke knuffel, zo kom je helemaal niet aan genieten toe lijkt mequote:Op woensdag 16 november 2016 13:24 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Het idee is te kolven na een voeding op verzoek, dus alvast een flesje klaar hebben staan wanneer zij honger heeft. Sinds mijn kolf vorige nacht faalde ben ik mijn voorsprong kwijt en loop ik meestal achter de feiten aan.
Ik kolf eigenlijk ieder moment dat ik niet bezig ben met haar voeden, troosten of verzorgen, of die 23939 plastic dingen uitwassen. Heb in de afgelopen 2 etmalen misschien 4 uur geslapen.
Ohh op die manier, ja dat klinkt wel herkenbaar. Al deed ik dat uitwassen niet zelf gelukkig. En tijdens kolven ging vriend voeden. Maar ik kolfde toen ook per keer 4 voedingen dus dat schoot misschien wat meer op.quote:Op woensdag 16 november 2016 13:24 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Het idee is te kolven na een voeding op verzoek, dus alvast een flesje klaar hebben staan wanneer zij honger heeft. Sinds mijn kolf vorige nacht faalde ben ik mijn voorsprong kwijt en loop ik meestal achter de feiten aan.
Ik kolf eigenlijk ieder moment dat ik niet bezig ben met haar voeden, troosten of verzorgen, of die 23939 plastic dingen uitwassen. Heb in de afgelopen 2 etmalen misschien 4 uur geslapen.
Daar mag je heel trots op zijn!! Fijn zeg!quote:Op woensdag 16 november 2016 13:05 schreef Nazil het volgende:
Mag ik even heel trots zijn op mijn kereltje? Wat heeft die het goed gedaan bij de tweede keer wennen op de opvangecht respect voor dat kind. Een heel uur geslapen, goed gedronken, gezellig geweest (lachen, praten, lief spelen) en pissig worden als ik hem uit zijn spel haal om mee naar huis te nemen. Die laat ik volgende week met een goed gevoel achter.
Kun je niet kolven als je kerel thuis is? En dan tussen twee voedingen door?quote:Op woensdag 16 november 2016 13:24 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Een schapenvachtje/wollen dekentje/wollen rompertje/wollen pyamatje/anders gewoon een heel schaap zou ook nog kunnen helpenquote:
Op het schaap na hebben we dat allemaal jaquote:Op woensdag 16 november 2016 15:45 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Een schapenvachtje/wollen dekentje/wollen rompertje/wollen pyamatje/anders gewoon een heel schaap zou ook nog kunnen helpen
Lekker shoarma rapley'enquote:Op woensdag 16 november 2016 16:45 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Paar bezoekjes aan de shoarmaboer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |