Prijzen in Amerika liggen veel lager dan hier. Als je bv de afleveringen van Wheeler Dealers in Amerika bekijkt (en ja, dat is in scene gezet) val je soms bijna van je stoel voor hoe weinig geld daar een reparatie uitgevoerd wordt waar je hier gewoon een vermogen voor kwijt zou zijn..quote:Op dinsdag 29 november 2016 22:10 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Ziet er op de foto's zeer goed uit, gewoon normale geleiders erin gemaakt in plaats van k lines. en voor de rest de zittingen netjes gefreesd en dergelijke
Maar ik vraag me alleen af hoe je voor zulk geld zoveel nieuwe onderdelen kunt plaatsen. en dan de arbeid nog.
5w30 lijkt me vrij dun. Die ouwe bakken lopen prima op lekkere dikke olie, met dun spul loop je risico op verbruik en lekkages. Tis ouwe techniek, moet je geen high tech olie in willen gooienquote:Op zondag 4 december 2016 20:58 schreef vaginabeheerder het volgende:
Oh ja ik heb ook de motor nog gespoeld met 9 liter lidl olie die ik nog had staan
Daarna heb ik de motor gevuld met 5w30
En ik heb een nieuw oliefilter gemonteerd.
mooi schoon, wel heel goed oppassen dat je geen krassen maakt in het pakkingvlak en niet teveel met schuurpapier, dan heb je 0,0 controle meer over het materiaal wat je weghaalt en de vlakheid van het pakking vlak.quote:Op zondag 4 december 2016 16:02 schreef vaginabeheerder het volgende:
ik heb andere gereviseerde koppen gevonden voor een gunstige prijs
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
sommige kleppen zijn vervangen en sommige niet maar alles ziet er wel netjes uit.
vandaag heb ik de bovenkant van het motorblok en de zuigers schoon gemaakt.
[ afbeelding ]
volgende week gaan de koppen erop en dan ga ik weer compressie meten.
manifold kun je laten glasparelen, je kunt sowieso niet overal bij met andere technieken, daar wordt het niet mooier van. Bouten zijn volgens mij normale bouten, beetje kopervet en goed op de aantrekvolgorde en -momenten letten.quote:Op woensdag 7 december 2016 12:28 schreef vaginabeheerder het volgende:
Het intake manifolt is van aluminium en er zit oxidatie op, dat kan geen kwaad maar ik wil het graag mooi schoon maken.
Hoe kan je dat het beste schoon maken?
Met een messingborstel of zijn daar andere producten voor?
Ik wil ook de uitlaatbouten vervangen, zijn dat speciale bouten vanwege de hitte of kan ik gewoon normale bouten erin draaien?
Ja ik vind 5w30 ook vrij dun maar dat geeft de fabriek op.quote:Op zondag 11 december 2016 14:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
5w30 lijkt me vrij dun. Die ouwe bakken lopen prima op lekkere dikke olie, met dun spul loop je risico op verbruik en lekkages. Tis ouwe techniek, moet je geen high tech olie in willen gooien
Ik heb een messing borstel gebruiktquote:Op zondag 11 december 2016 14:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
mooi schoon, wel heel goed oppassen dat je geen krassen maakt in het pakkingvlak en niet teveel met schuurpapier, dan heb je 0,0 controle meer over het materiaal wat je weghaalt en de vlakheid van het pakking vlak.
quote:Op zondag 13 november 2016 19:23 schreef vaginabeheerder het volgende:
Geen idee waar deze dingen voor zijn.
[ afbeelding ]
Dit is een scheidingsdiode of ook wel diodebrug genoemd, deze zogen er voor dat je meerdere accu's kan laden met één dynamo.
[ afbeelding ]
En even snel op het WWW zitten kijken dit apparaat zorgt ervoor dat je tbi systeem blijft werken als je op lpg rijdt.
Niet met weertype? Ik kan met dit voorstelen voor Canada of de Noordelijke staten, maar niet voor Texas of Nevada.quote:Op zondag 11 december 2016 15:01 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Ja ik vind 5w30 ook vrij dun maar dat geeft de fabriek op.
Misschien heeft het met de oliepomp te maken?
Ik zat te kijken voor een revisieset en daar zat ook een hoog volume oliepomp bij en er stond bij dat je in combinatie met die pomp 10w40 moest gebruiken.quote:Op zaterdag 17 december 2016 17:08 schreef Fer het volgende:
[..]
Niet met weertype? Ik kan met dit voorstelen voor Canada of de Noordelijke staten, maar niet voor Texas of Nevada.
Ik ga morgen een compressietest doen.quote:Op zaterdag 17 december 2016 21:46 schreef Sounddragon het volgende:
ik ben benieuwd, al een druktest gedaan ook meteen? of ga je hem meteen laten lopen?
ik deed voor ik hem startte effe de bobine los, en dan even goed doorstarten zodat overal voldoende olie zit.
is er verder nog iets aan de koppen gebeurd? kleppen opnieuw ingeslepen, zittingen allemaal nog in orde? zijn wel dingen die met enige regelmaat compressieverlies veroorzakenquote:Op zaterdag 17 december 2016 21:54 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Ik ga morgen een compressietest doen.
De resultaten zal ik hier uiteraard ook posten.
Het zal nog wel even duren voor hij loopt.
Als de compressie goed is moet ik nog nieuwe uitlaatbouten gaan halen en een nieuwe thermostaat, verdelerkap, rotor, bougies en luchtfilter.
De koppen komen van een gereviseerde motor.quote:Op zaterdag 17 december 2016 22:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
is er verder nog iets aan de koppen gebeurd? kleppen opnieuw ingeslepen, zittingen allemaal nog in orde? zijn wel dingen die met enige regelmaat compressieverlies veroorzaken
Ok, dan zou het goed moeten zijn dusquote:Op zaterdag 17 december 2016 23:16 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
De koppen komen van een gereviseerde motor.
De motor werd in een boot geplaatst maar in boten gebruiken ze andere koppen.
Ze hebben toen deze koppen er af gehaald en er andere koppen op gezet.
Sommige kleppen zijn nieuw en sommige niet.
Alle klepzettingen glimmen dus ik neem aan dat die opnieuw geslepen zijn.
Sommige kleppen zijn vervangen en sommige niet.
de compressietest is geslaagdquote:Op zondag 18 december 2016 00:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ok, dan zou het goed moeten zijn dus
De gehele inlaatpakking insmeren met vloeibare pakking?quote:Op zondag 18 december 2016 15:08 schreef Sounddragon het volgende:
Mooi! spruitstukken erop en schroeven maar![]()
tipjes: inlaatspruitstukpakking aan beide kanten 'helpen' met wat vloeibare pakking en de headergaskets met een klein beetje uitlaatpasta. Niet teveel, want als die zooi er overal uit bulkt ziet het er niet uit
En flikker alle EGR troep (if any) er meteen vanaf; scheelt een bak slangetjes en zooi, en gaat toch alleen maar kapoet en vervelend doen.
jep, gewoon met het vingertje een dun laagje erop net als kopervet op je remblokken zeg maar. Het hóeft niet, maar die yankeezooi is vaak niet vlak/recht, en dan ben je ze mooi een stappie voorquote:Op zondag 18 december 2016 15:17 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
De gehele inlaatpakking insmeren met vloeibare pakking?
Wat is EGR?
Ik moet de hele kabelboom nog gaan uitpluizen want er klopt geen flikker van.
Overal losse draden waar spanning op staat en draden die nergens op aangesloten zitten.
Oude alarmen, geluidsinstallatie's en verlichting.
En hoe gaat hij dan nog door de keuring? Verder is dit een milieudelict als je auto origineel van deze 'troep' is voorzien.quote:Op zondag 18 december 2016 15:08 schreef Sounddragon het volgende:
En flikker alle EGR troep (if any) er meteen vanaf; scheelt een bak slangetjes en zooi, en gaat toch alleen maar kapoet en vervelend doen.
Dan gaat hij net zo makkelijk door de keuring als met.quote:Op zondag 18 december 2016 16:36 schreef vaduz het volgende:
[..]
En hoe gaat hij dan nog door de keuring? Verder is dit een milieudelict als je auto origineel van deze 'troep' is voorzien.
Als die zooi wel werkt is het nog steeds een rijdend milieudelictquote:Op zondag 18 december 2016 16:36 schreef vaduz het volgende:
[..]
En hoe gaat hij dan nog door de keuring? Verder is dit een milieudelict als je auto origineel van deze 'troep' is voorzien.
Op het inlaatspruitstuk?quote:Op zondag 18 december 2016 15:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
jep, gewoon met het vingertje een dun laagje erop net als kopervet op je remblokken zeg maar. Het hóeft niet, maar die yankeezooi is vaak niet vlak/recht, en dan ben je ze mooi een stappie voorJe kunt het ook zonder doen, maar dan loop je de kans dat je hem er nog een keer uit moet halen, en daar wordt de pakking ook niet beter van.
EGR is Exhaust Gas Recirculation, zat bij mij als je aan de poeliekant van het blok staat, links bij/op/aan het spruitstuk.. koekt vaak dicht waardoor het sowieso niet werkt, zitten wat vacuümslangetjes aan die de boel bedienen (en vaak lekken met alle bijkomende ellende). Slangetjes allemaal opzouten, ding eraf, blindplaatje maken en dat gat dichtmaken. Carterventilatie idem, opbokken, filtertje op het deksel en klaar.
Misschien kun je voor de elektra wel ergens een schemaatje vandaan vissen, en anders is het gewoon deleten met de kniptang en zorgen dat er geen sluiting kan ontstaan.
Kreeg je geen check engine melding?quote:Op zondag 18 december 2016 16:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als die zooi wel werkt is het nog steeds een rijdend milieudelictEr is veel meer winst te behalen in het fatsoenlijk afstellen. Daarbij valt dit masjien nog onder de oude regels en mag hij wat meer uitstoten, en goed afgesteld haal je dat makkelijk, zeker op LPG.
Mjn oude Chevy schroefde ik effe terug met de meter erop; keuren, geen steekproef?, schroefde ik hem weer omhoog en klaar. Hij mocht zeg maar 0.5 hebben, dan liep hij gewoon goed, alleen had je geen power, Als hij lekker liep zat ik op 0.7 (125 ekte manke pony's uit 5 liter).
Verbruik was standaard 1 op 4 à 4,5.. arm, rijk, maakte geen fuck uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |