abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166630164
Je moet de lasagnebladen in verschillende lagen verdelen hè? Niet de bladen zo uit het pak als een pakket in de ovenschotel leggen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_166630284
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 17:33 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Snap wat je bedoeld, maar de bladeren waren zo'n beetje net zo zoals ik ze uit de verpakking haalde voor ik de lasagna in de oven deed. Duscik had niet de illusie dat het er beter op zou wotden als ik het weer 40 minuten in de oven zou doen. En ja, heb de oven voorverwarmd op 200 graden en ja, 40 minuten in de oven.
Was het nat genoeg?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_166630380
Was hij wel door en door écht heet? Bij lasagne moet je altijd je bek branden bij de eerste hap :D
pi_166630388
Waren alle lagen hard, of alleen de bovenste? Die moet nl ook onder t vocht staan.

Vind dit wel raar, t kán nl vrijwel niet mis gaan...
compact en kleverig.
pi_166630763
Kijk dat de bladeren nog hard zijn na de kooktijd die op het pakje stond, ok, jammer.

Maar dat je het dan gaat wegflikkeren ipv dat je het gewoon langer bakt en nog wat saus toevoegt, dat snap ik gewoon écht niet.

Welke ouders hebben zo'n kind opgevoed dat het zulk weinig respect heeft voor eten dat het het gewoon weg flikkert?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_166631195
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 18:06 schreef sirdanilot het volgende:
Kijk dat de bladeren nog hard zijn na de kooktijd die op het pakje stond, ok, jammer.

Maar dat je het dan gaat wegflikkeren ipv dat je het gewoon langer bakt en nog wat saus toevoegt, dat snap ik gewoon écht niet.

Welke ouders hebben zo'n kind opgevoed dat het zulk weinig respect heeft voor eten dat het het gewoon weg flikkert?
Stel je niet zo aan, het is maar bloem en geplette tomaten.
.
pi_166631267
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 18:17 schreef Fer het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan, het is maar bloem en geplette tomaten.
Doe je geen vlees en kaas en groenten in je lasagna? Alleen tomaat en lasagnebladeren?
  zondag 13 november 2016 @ 18:27:26 #33
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_166631555
Bij mij zit de lasagne een uurtje in de oven,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_166631636
Je hoeft de bladeren niet voor te koken, maar het wil nog wel eens helpen om ze even onder de kraan te houden en helemaal nat te maken voordat je ze in de schaal legt.
Somebody that I used to know
pi_166631821
Echt nog nooit problemen mee gehad, ook niet met dat merk. Lukken andere dingen wel in jouw oven? Had de lasagne verder wel wat kleur? Welke saus heb je gemaakt?
pi_166632216
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 15:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb nu 2 keer lasagna gemaakt in de oven, en 2 x heb ik het weg moeten gooien. Wat is er aan de hand: de lasagnabladeren blijven hard en oneetbaar. Het is wel allemaal goed verwarmd in de oven, dus ik snap er niks van. Moet je eerst nog wat met de bladeren doen?
Ah schei uit, vreselijk vond ik dat als ik lasagna of een overschotel had gemaakt en de bladen zó hard waren dat ik het idee had dat ik op een stuk plastic aan het knagen was :r .

Laat je lasagnabladen een aantal minuten wellen in kokend water, dat lost het probleem op ;) .
pi_166632305
quote:

[..]

Snap wat je bedoeld, maar de bladeren waren zo'n beetje net zo zoals ik ze uit de verpakking haalde voor ik de lasagna in de oven deed. Duscik had niet de illusie dat het er beter op zou wotden als ik het weer 40 minuten in de oven zou doen. En ja, heb de oven voorverwarmd op 200 graden en ja, 40 minuten in de oven.
Dan doe je toch echt wat fout, of je kan niet koken. :X
  Forum Admin zondag 13 november 2016 @ 18:45:34 #38
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_166632345
Ik had het ook wel eens als de bladeren gedeeltelijk over elkaar heen liggen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_166632862
Mijn oven heeft zijn beste tijd gehad en daarom staat de lasagne altijd langer in de oven dan op de verpakking staat aangegeven. Ben wel benieuwd hoe je het bereidt, TS, haast knap dat het mislukt.
  zondag 13 november 2016 @ 19:05:22 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_166633167
quote:

[..]

Ik word nu wel benieuwd naar je recept.
The love you take is equal to the love you make.
pi_166633277
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 18:57 schreef octoberfirst het volgende:
Ben wel benieuwd hoe je het bereidt, TS, haast knap dat het mislukt.
Dit ja.
Somebody that I used to know
pi_166633396
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 16:21 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Mensen die vreten weggooien word ik echt niet goed van :(

Kun je nou écht zélf niet bedenken, dat je dan de schaal gewoon weer terug in de oven moet zetten, afdekken met alufolie, indien te droog wat vocht toevoegen, evt. op een wat lagere temperatuur zetten en dan wat langer, etc.? Heb je ons daar écht vooor nodig? Ben je echt gezegend met slechts zo weinig verstand?

Weggooien kan ik écht kwaad om worden.
:')
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
  zondag 13 november 2016 @ 19:30:11 #43
45206 Pietverdriet
pi_166634275
Lasagna is bij mij nog nooit mislukt, het is heel eenvoudig, en als je niet weet of ie al goed is, gewoon even met een vork erin prikken.
  zondag 13 november 2016 @ 19:36:26 #44
45206 Pietverdriet
pi_166634529
lasagne verdi (vegetarisch lekker)
Bechamel maken:
50 gram bloem,
50 gram boter
Deze gegaard, beetje bij beetje 750 cc melk erbij en deze 10 minuten laten koken (zachtjes) op smaak gebracht met zout, peper en nootmuskaat.
Daarna een stuk blauwschimmel (200 tot 400 gram gorgonzola) erin gesmolten
Pak spinazie (hele bladeren, 2 pond ) ontdooit, spinazie goed uitknijpen
Neem een rechthoekige vorm waar drie bladen lasagne naast elkaar passen
Laagjes bechamel, lasagnevellen, spinazie gestapeld en afgedekt met bechamel en wat gerapte kaas.
Uurtje in de oven bij 175 graden
pi_166635934
Nu ik ze heb gekookt, is het wel goed gegaan.

En geen idee waarom het mislukte. Te grote ovenschaal en daardoor toch te weinig saus? De saus te dik? Ik kook de bladen dus voortaan voor.
  zondag 13 november 2016 @ 20:28:30 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_166636830
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 20:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nu ik ze heb gekookt, is het wel goed gegaan.

En geen idee waarom het mislukte. Te grote ovenschaal en daardoor toch te weinig saus? De saus te dik? Ik kook de bladen dus voortaan voor.
Ja, je moet geen te grote schaal hebben en de saus moet niet te dik zijn. Dan hoef je echt niet voor te koken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_166637271
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 19:36 schreef Pietverdriet het volgende:
lasagne verdi (vegetarisch lekker)
Bechamel maken:
50 gram bloem,
50 gram boter
Deze gegaard, beetje bij beetje 750 cc melk erbij en deze 10 minuten laten koken (zachtjes) op smaak gebracht met zout, peper en nootmuskaat.
Daarna een stuk blauwschimmel (200 tot 400 gram gorgonzola) erin gesmolten
Pak spinazie (hele bladeren, 2 pond ) ontdooit, spinazie goed uitknijpen
Neem een rechthoekige vorm waar drie bladen lasagne naast elkaar passen
Laagjes bechamel, lasagnevellen, spinazie gestapeld en afgedekt met bechamel en wat gerapte kaas.
Uurtje in de oven bij 175 graden
:9~
Ik denk dat ik weet wat ik eet morgen!
Maar, spinazie, vers dus? En als genuine vlees-freak, wat adviseer je erbij?
pi_166637386
Wel bijzonder dat je iets uit een pakje weet te verknallen. :@
pi_166639189
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 20:40 schreef Nielojram75 het volgende:

[..]

:9~
Ik denk dat ik weet wat ik eet morgen!
Maar, spinazie, vers dus? En als genuine vlees-freak, wat adviseer je erbij?
Moet jij nog vlees eten als je al 400 gram kaas erin hebt?

Vind dat bij zo'n gerecht helemaal geen vlees hoort.
pi_166639324
quote:
2s.gif Op zondag 13 november 2016 18:29 schreef Postbus100 het volgende:
Je hoeft de bladeren niet voor te koken, maar het wil nog wel eens helpen om ze even onder de kraan te houden en helemaal nat te maken voordat je ze in de schaal legt.
Ik leg het vaak even in een bak met water terwijl ik de overige ingrediënten klaar maak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')