Het is geen officiële editie, maar een zelf gemodificeerd pakket
Logitech DFGTHet stuurwiel heb ik nu zo'n jaar of 7. Nadat 1 van de pedalen van mijn eerste set het begaf, kreeg ik van Logitech gelijk een nieuwe set opgestuurd en zodoende heb ik een set, stuurwiel en pedalen, altijd als reserveonderdelen bij mij gehad. Het stuurwiel geldt als 1 van de beste van de afgelopen 10/15 jaar, waar de letters GT staan voor het onder licentie van GranTurismo uitgebrachte stuurtje. Dat was ook 1 van de eerste 'mods' aan het stuurtje, door de letters GT op de claxon ook de kleuren van het GT logo te geven.
'Thrustmaster Edition' Ja, geintje natuurlijk ! Maar de DFGT had 1 groot zwak punt, het rempedaal. Overal op het net vond je modificaties om het pedaal meer druk te geven. Waaronder het plaatsen van een squashballetje onder het pedaal. Al een heel stuk beter, toch mistte ik wat gevoel in het rempedaal. De oude pedalenset was toch al kapot en via MP vond ik één set van Thrustmaster die met een kleine soldeerklus ook wel op de DFGT zou moeten passen, de bediening / hjardware lijkt er verdomd veel op. De Thrustmaster pedalen waren dan voornamelijk ook het grote pluspunt over de wat weke besturing van de goedkopere Thrustmaster stuurtjes. Best of two worlds dus !!
En dan nog het leukste ; De schakelflippers van GranTurgismo !
![P1050195.jpg]()
![P1050194.jpg]()
Door deze add-on is het stuur qua rijbeleving ook een stuk verbeterd, de flippers zijn instelbaar achterop het stuur geplaatst. Het laat zich makkelijk en intuïtief bedienen.
Deze set gaat voor ¤ 60 de deur uit. Lager niet.. Naast de Thrustmaster pedalen krijg je ook de originele pedalen mee (inclusief squashballetje onder de rem)
Daarnaast heb ik ook voor ¤ 90,- deze SR stoel te koop. Een set die erg lijkt op die van Omega, de standaard sportstoel (erg dun en weinig steun) heb ik vervangen met een wat vollere en normale autostoel uit een Alfa Romeo 146. Voor ¤ 150,- dus een erg leuke set om te beginnen met simracen en van daaruit eventueel uit te breiden. Maar wees snel.. ik heb een nieuw racestuur gekocht en ik kan mij nog wel eens bedenken..
![P1070214.jpg]()
![P1070212-1.jpg]()
![P1070217.jpg]()
Woonachtig in omgeving Utrecht, liever echt ophalen in de avond of komend weekend?