abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166623388
Het is geen officiële editie, maar een zelf gemodificeerd pakket *)

Logitech DFGT
Het stuurwiel heb ik nu zo'n jaar of 7. Nadat 1 van de pedalen van mijn eerste set het begaf, kreeg ik van Logitech gelijk een nieuwe set opgestuurd en zodoende heb ik een set, stuurwiel en pedalen, altijd als reserveonderdelen bij mij gehad. Het stuurwiel geldt als 1 van de beste van de afgelopen 10/15 jaar, waar de letters GT staan voor het onder licentie van GranTurismo uitgebrachte stuurtje. Dat was ook 1 van de eerste 'mods' aan het stuurtje, door de letters GT op de claxon ook de kleuren van het GT logo te geven.

'Thrustmaster Edition'
Ja, geintje natuurlijk ! Maar de DFGT had 1 groot zwak punt, het rempedaal. Overal op het net vond je modificaties om het pedaal meer druk te geven. Waaronder het plaatsen van een squashballetje onder het pedaal. Al een heel stuk beter, toch mistte ik wat gevoel in het rempedaal. De oude pedalenset was toch al kapot en via MP vond ik één set van Thrustmaster die met een kleine soldeerklus ook wel op de DFGT zou moeten passen, de bediening / hjardware lijkt er verdomd veel op. De Thrustmaster pedalen waren dan voornamelijk ook het grote pluspunt over de wat weke besturing van de goedkopere Thrustmaster stuurtjes. Best of two worlds dus !!

En dan nog het leukste ; De schakelflippers van GranTurgismo !

Door deze add-on is het stuur qua rijbeleving ook een stuk verbeterd, de flippers zijn instelbaar achterop het stuur geplaatst. Het laat zich makkelijk en intuïtief bedienen.

Deze set gaat voor ¤ 60 de deur uit. Lager niet.. Naast de Thrustmaster pedalen krijg je ook de originele pedalen mee (inclusief squashballetje onder de rem)

Daarnaast heb ik ook voor ¤ 90,- deze SR stoel te koop. Een set die erg lijkt op die van Omega, de standaard sportstoel (erg dun en weinig steun) heb ik vervangen met een wat vollere en normale autostoel uit een Alfa Romeo 146. Voor ¤ 150,- dus een erg leuke set om te beginnen met simracen en van daaruit eventueel uit te breiden. Maar wees snel.. ik heb een nieuw racestuur gekocht en ik kan mij nog wel eens bedenken.. >:)

Woonachtig in omgeving Utrecht, liever echt ophalen in de avond of komend weekend?
pi_166702039
Is de stoel eenvoudig verstelbaar op het onderstel?
Schip ahoy!
  woensdag 16 november 2016 @ 21:48:05 #3
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166702799
Leuk dingetje. Heb wel interesse.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_166703902
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 21:20 schreef Piet__Piraat het volgende:
Is de stoel eenvoudig verstelbaar op het onderstel?
Ja er zit een mdf plaat tussen waarop de stoel met verstelling op staat gemonteerd + dat je het frame nog kan instellen.
pi_166724426
quote:
14s.gif Op woensdag 16 november 2016 21:48 schreef Fir3fly het volgende:
Leuk dingetje. Heb wel interesse.
Laat maar weten of en zo ja wanneer je de set (met of zonder stoel?) op wil komen halen..
pi_166724634
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 22:05 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Laat maar weten of en zo ja wanneer je de set (met of zonder stoel?) op wil komen halen..
Welke heb je zelf gekocht? :9
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_166724699
Misschien een leken vraag maar stuurtje is al wat ouder, kan deze ook op ps4?
pi_166729049
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 22:13 schreef prld het volgende:
Misschien een leken vraag maar stuurtje is al wat ouder, kan deze ook op ps4?
Volgens mij kan hij wel op de ps4, maar word de ffb niet goed ondersteund. Beter is dan om een adaptertje te kopen, GIMX is daarvan de bekendste. Deze werkt dan wel samen met een pc of laptop.
Ergo, denk dat het voor ps4 geen goede aankoop zal zijn ;)

@Geralt, ik heb de Logitech G29 gekocht ! Stuurtje is goed, pedalen fantastisch *)
pi_166729698
Veel goede verhalen gelezen over de G29 ja, maar waarom doe je dan de hele setup weg? Overigens vervalt mijn interesse, ik zal eerst eens gaan zoeken naar de juiste console voordat ik een playseat ga kopen.
Schip ahoy!
pi_166735297
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 09:02 schreef Piet__Piraat het volgende:
Veel goede verhalen gelezen over de G29 ja, maar waarom doe je dan de hele setup weg? Overigens vervalt mijn interesse, ik zal eerst eens gaan zoeken naar de juiste console voordat ik een playseat ga kopen.
Omdat het waarschijnlijker is dat ik van sim stoel naar desktop-sim ga. Dus een bureau + goede setup met scherm, misschien een nieuwe bureaustoel in de toekomst ipv dat ik elke keer de pc moet loskoppelen om op zolder of slaapkamer te racen waar er ruimte is voor de stoel.
pi_167919872
Kick het nieuwe jaar in !!

Met PS3 Slim erbij hele 'pakket' voor ¤ 230,-

- PS3 slim console
- Logitech DFGT stuurwiel
-- GranTurgismo schakelflippers
-- Thrustmaster pedalen
-- Originele DFGT pedalen

- RS stoel, merk/handelaar is er mee gestopt. Is in de basis gelijk aan Omega GT simulator, op een enkel frame deel na :

- Origineel vlakke stoel vervangen door echte auto stoel uit een Alfa romeo 146

- Ook een simpel audiosetje er bij van Logitech, vergelijkbaar als op laatste foto met Omega GT (beugels zitten er niet bij)

Op te halen in regio Utrecht/Maarssen !

[ Bericht 42% gewijzigd door Meike26 op 06-01-2017 10:53:05 ]
pi_167920434
Deze 'deal' ook aangeboden via social media.. Naar mijn idee een erg scherpe prijs voor het geen wat je er allemaal mee koopt.

Prijs is onderhandelbaar, mits het geboden bedrag meer is dan 230,- :P
pi_167924187
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 11:05 schreef Meike26 het volgende:
Deze 'deal' ook aangeboden via social media.. Naar mijn idee een erg scherpe prijs voor het geen wat je er allemaal mee koopt.

Prijs is onderhandelbaar, mits het geboden bedrag meer is dan 230,- :P
Pff ik ga er ff over nadenken, opzich wel erg tof, maar wat gaat mijn vriendin er van zeggen, tis wel een behoorlijk object in de woonkamer zeg maar ;-P
pi_167929211
Zelf vind ik het eigenlijk wel meevallen, hij is ook in 2 delen uit elkaar te halen ;)

Maargoed, dat zie je wel straks als je hier bent :P
pi_167930854
Stoel + stuur en pedalen zijn weg.. we hebben er binnenkort een simracer bij met Legwieh :D ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')