Ik heb nu ontstekingsremmers mee, maar is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Ik had er nog nooit van gehoord nl
Ik werd af en toe echt gek van de pijn. Vooral ook als ik wilde gaan slapen.
Net rond die tijd gingen we met de familie naar Eurodisney...da's dus de hele dag lopen...dat viel niet mee.
sterkte ermee, je kan er nog heel lang last van hebben...
quote:Is het helemaal overgegaan?
Op donderdag 5 december 2002 15:53 schreef Mike het volgende:
Dat heb ik van het voorjaar ook gehad.Ik werd af en toe echt gek van de pijn. Vooral ook als ik wilde gaan slapen.
Net rond die tijd gingen we met de familie naar Eurodisney...da's dus de hele dag lopen...dat viel niet mee.
quote:Het ging op een gegeven moment vanzelf over...toch best even last van gehad. Ik had het gevoel alsof het nooit meer wegging.
Op donderdag 5 december 2002 15:54 schreef yvonne het volgende:[..]
Is het helemaal overgegaan?
Of blijf je er last van houden?
Toevallig heb ik een paar weken geleden er nog heel even last van gehad. Toen was ik al bang dat het weer helemaal terugkwam, maar dat was gelukkig niet zo.
quote:Sacro-iliacaal
Op donderdag 5 december 2002 15:55 schreef Shivo het volgende:
Het SI-gewricht, of het S1-gewricht? Dit hoort bij het sacrum, ook wel heiligbeen genoemd. Ontstekingen aan gewrichten zijn niet erg positief: in bepaalde gevallen wordt dit namelijk reuma genoemd. Alhoewel dat op die plaats minder snel het geval zal zijn. Heb je enig idee waar dit vandaan kan komen?
SI dus, denk ik
Ik heb het voor het eerst gevoeld toen ik langdurig stond bij een concert.
quote:Blowen, serieus.
Op vrijdag 6 december 2002 11:23 schreef yvonne het volgende:
Mijn god, weet iemand een oplossing voor de pijn
Vriend van me had ook rugkachten, heb ik ff zo'n groene fakkel voor em opgestoken en hij was 2 dagen (verdoofd-)pijnloos.
wat de werking is van je medicijn
en het effect hiervan op je pijn
Daar bestaan namelijk boeken voor
en die bladert Sint regelmatig door
Doorverwijzen naar een neuroloog
zo houdt Sint zijn betoog
kan ook zeer verhelderend zijn
voor een duidelijkere verklaring van je pijn
Sint is altijd op te bellen
mocht je je kennis bij willen stellen.
quote:Volgens mij is dit precies wat mijn moeder had, zoals ik je al zei,
Op vrijdag 6 december 2002 11:23 schreef yvonne het volgende:
Mijn god, weet iemand een oplossing voor de pijn
quote:Wam houden! (wat een tip
Op woensdag 11 december 2002 08:05 schreef yvonne het volgende:
Au, en au, goftedomme, ik kan nu niet meer overeind
quote:Yvonne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Op donderdag 5 december 2002 15:49 schreef yvonne het volgende:
Na de huisarts eerst spit geconstateerd had, toch maar teruggegaan omdat ik flauw van de pijn werd.
Nu wat uitgebreider onderzocht en blijkt er een ontsteking te zitten.
Het zgn SI gewricht is ontstoken.
De pijn zit laag in de rug , heup en straalt door naar bovenkant benen.
Pijnlijke kwestie
Het weirde is dat tillen en zware zaken geen pijn opleveren en normale zaken zolas staan en lopen een pijn veroorzaken die niet van deze wereld isIk heb nu ontstekingsremmers mee, maar is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Ik had er nog nooit van gehoord nl
BI staat in verband met de SI-gewrichten en heb enig idee wat je voelt. Dacht dat ik je dat al eens had verteld
Maar goed welke ontstekingsremmers heb je gekregen ? mooie bruin-oranje tabletjes ? (diclofenacnatrium ?) of anderen. (heel scala aan verschillende ontstekkingsremmers hier heb liggen )
Maar goed, wat ik eigenlijk zeggen wil. Doe echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel rustig aan, forceer niets, doe niet stoer daar heb je niets aan. Denk nu eens aan jezelf hoe moeilijk het ook is om je hele manier van doen om te gooien. Probeer je lichaam te ontzien en mocht je oefeningen hebben oefen ze ook echt. Mocht je beperkingen op gekregen hebben doe het dan ook echt niet (en wees niet zo koppig als mij)
En het enige wat bij mij ffies werkt om pijnvrij te worden (ondanks het grote scala wat ik heb uitgeprobeerd en mocht proberen) was een lekkere blow. Zelfs oxazepam en varianten erop maakten mij niet roezig, slaperig en gaven geen pijnvermindering. Mede doordat je hele lichaam vertrouwt op die gewrichten en je er vaker wat mee doet dan je denkt.
quote:Zo'n slechte tip is het nog niet. Het werkt voor ffies altijd wel. Ik heb hier een redelijk goeie warmtelamp liggen yvonne, je kan hem zo op laten halen door johan als je denkt er baat bij te hebben of het wil proberen.
Op woensdag 11 december 2002 08:09 schreef robh het volgende:[..]
Wam houden! (wat een tip
). In ieder geval veel sterkte gewenst!
Bovenstaande was trouwens ook van mij en niet van danny
quote:Zorg dat he de SI-gewrichten symetrisch van elkaar blijft bewegen. Zo staat er het minste druk, minder belasting.
Symetrisch uit bed komen:
Stel je ligt op je rug, je draait je met een kussen tussen de knieen (iets wat sowieso lekkerder slaapt met pijn in die contrijen)op je zij naar de bedrand toe. Trek je knieeen voorzichtig op en zorg dat je voeten daardoor over de bedrand vallen. Schuif voorzichtig door tot je grond raakt. Met twee benen kracht zetten om overeind te komen. Mocht de pijn zich in 1 bepaald been zittenn, waardoor je een slech been en een goed been hebt zeg maar dan zet je je goeie been iets verder naar voren dan het slechte been en oefent daar iets meer druk op uit om op te staan. Bij het zitten gaan moet dat been juist iets verder naar achteren.
Als je je zelf niet kan omdraaien in bed laat dat dan niet door anderen doen door middel aan je armen te trekken maar vraag of ze je knieeen en middel als druk punt willen gebruiken tegelijkertijd.
quote:Weet je wel zeker dat het geen pijn oplevert ? Pijn hoeft niet perse na een actie gevoeld te worden en kan ook pas optreden nadat de overbelastings te groot is maar dan is het zware werk wel opeens de boosdoener gewest Beetje vaag uitgelegd denk ik
Op donderdag 5 december 2002 15:49 schreef yvonne het volgende:Het weirde is dat tillen en zware zaken geen pijn opleveren en normale zaken zolas staan en lopen een pijn veroorzaken die niet van deze wereld is
Wat ik bedoel, het kan best zijn dat je meer pijn uiteindelijk hebt doordat je toch zwaarder bezig bent dan je belasting aan kan. Ondanks dat je het op het moment van de activiteit niet voelt. Maar bv pas na een lichte makkelijke klus; bv staan. Dan hoeft niet het staan de boosdoener te zijn maar lijkt het wel doordat je dat als laatste gedaan hebt. Eigenlijk was het zware werk de boosdoener, en was het te lang staan gewoon de druppel.
quote:Huisarts al gebeld voor de doorverwijzing?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |