abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 vrijdag 11 november 2016 @ 14:42:30 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_166583256
Oranje gaat tegen Luxemburg op jacht naar een record. Nederland hoopt voor de negende keer op rij te winnen van het groothertogdom. Als dat lukt, evenaart Nederland de zegereeksen die het ook heeft neergezet tegen Cyprus en Hongarije. Van die twee landen heeft het Nederlands elftal ook negen keer op rij gewonnen.

Nederland en Luxemburg stonden in het verleden al zestien keer tegenover elkaar. Die confrontaties leverden dertien overwinningen voor Oranje op, twee keer won Luxemburg. De laatste Luxemburgse zege dateert van 30 oktober 1963 in De Kuip (1-2). Daarna won het Nederlands elftal acht keer op rij, waarvan de laatste keer wel met slechts 1-0.

In de kwalificatie voor het EK 2008 pakte Oranje in Luxemburg de winst dankzij een doelpunt van Joris Mathijsen. Doelman Edwin van der Sar ging in de slotfase zelfs tijdrekken om de zege over de streep te kunnen trekken. De thuiswedstrijd eindigde eveneens in 1-0, via een treffer van Danny Koevermans.

Luxemburg wordt nog altijd gerekend tot de 'voetbaldwergen' van Europa, maar biedt vooralsnog in de huidige WK-kwalificatiereeks aardig tegenstand. De ploeg van bondscoach Luc Holtz ging tegen Bulgarije pas in blessuretijd onderuit (4-3), verloor thuis met 1-0 van Zweden en pakte een punt bij Wit-Rusland (1-1). Spits Aurélien Joachim, oud-speler van Willem II en RKC Waalwijk, maakte al drie doelpunten.

w/

13 november 2016

Aanvang wedstrijd
18:00 uur
Stadion, plaats
Stade Josy Barthel, Luxemburg stad
Uitzending
NPO3 om 17:00 uur

Het vierde duel van Oranje in aanloop naar het WK 2018 is Luxemburg – Nederland. Op zondag 13 november 2016 is Luxemburg – Nederland het laatste duel van het Nederlands elftal in 2016. De vorige drie kwalificatieduels tegen Zweden, Wit-Rusland en Frankrijk leverden gemengde resultaten op. De eerste drie duels leverende vier punten op door een gelijkspel tegen de Zweden, winst op Wit-Rusland en verlies tegen Frankrijk.

Tegen Luxemburg is er geen excuus en móet er gewonnen worden. Als dat lukt behoudt Oranje de aansluiting met Frankrijk en Zweden, die samen met drie punten meer dan Oranje aan kop gaan in poule A.

Luxemburg mag een heuse voetbaldwerg genoemd worden, maar toch had Oranje het de laatste keer niet gemakkelijk met de Luxemburgers. In aanloop naar het EK 2008 won het Oranje van Marco van Basten namelijk zowel uit als thuis met slechts 1-0 van de Luxemburgers. Het laatste duel wist Luxemburg in de tweede helft met tien man tegen Wit-Rusland een punt uit het vuur te slepen.

Bondscoach Danny Blind zal het jaar tegen de Luxemburgers goed af willen sluiten en vol op de winst spelen. De wedstrijd Nederland – Luxemburg volgt vier dagen na de wedstrijd Nederland – België, waarin Nederland het met een 1-1 gelijkspel moest doen.

Kopzorgen in aanloop naar Luxemburg – Nederland

Het duel met de Belgen leverde bondscoach Danny Blind eigenlijk alleen maar meer kopzorgen op. Vincent Janssen, Stijn Schaars en Jeremain Lens voegde zich namelijk bij de toch al lange lijst van geblesseerde spelers. Blind zal daarom flink moeten puzzelen voor zijn opstelling tegen Luxemburg. Goed nieuws is dat Arjen Robben weer terugkeert van een blessure en voor het eerst sinds lange tijd weer van de partij zal zijn. Ook Wesley Sneijder zal meespelen tegen Luxemburg.

Na de wedstrijd tussen Nederland en Luxemburg volgt een pauze van vier maanden, waarna Oranje in maart de jacht op het WK 2018 in Rusland zal hervatten.

Selectie

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trouwste supporter

De broer van Henk de Vries

:P

[ Bericht 0% gewijzigd door KingRoland op 13-11-2016 17:48:42 ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_166583316
Ik zou puntenverlies tegen Luxemburg wel hilarisch vinden.
Oh.
pi_166583325
Alles is kut aan deze wedstrijd.
pi_166583331
Ik voorspel 1-3.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_166583494

Dit is het veld

Goede mat voor Robben

VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_166583708
Ik denk dat nederland wel kan winnen; maar Nederland moet gewoon geconcentreerd spelen en mag zeker geen fouten maken, als ze een kans krijgen lijkt het huidige luxemburg best veel veerkracht te hebben (recentelijk meermaals een gelijkspel tegen sterkere tegenstanders of pas in de laatste minuten verloren in doelpuntrijke spelen).

als oefening hebben ze eergisteren tegen KV Mechelen gespeeld en 4-2 verloren, de opstelling was een defensieve 4-5-1.
Luxemburg speelde erg zwak en hun defensie zat vol gaten
na 16 minuten stond het 3-0 voor Mechelen

http://www.wort.lu/de/spo(...)7e1f5061e01abe83bcab

Luxemburg is kwetsbaar als je ze veel laat dribbelen (zitten een aantal ietwat balverliefde spelers in, bv de 16-jarige Vincent Thll is een groot talent, maar nog onervaren) en snel omschakelt bij balverlies.

de vaste doelman is geblesseerd en nu speelt een debutant, de derde doelman Ralph Schon, die bij FC UNA Strassen speelt (en daarnaast leraar van beroep is)

opstelling tegen Mechelen

----------- Schon
Jans, Chanot, Malget, Delgado
Bohnert, Philipps , Mutsch, Da Mota,
---- Vincent Thill
---- Turpel
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_166584000
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:11 schreef RM-rf het volgende:
Ik denk dat nederland wel kan winnen; maar Nederland moet gewoon geconcentreerd spelen en mag zeker geen fouten maken, als ze een kans krijgen lijkt het huidige luxemburg best veel veerkracht te hebben (recentelijk meermaals een gelijkspel tegen sterkere tegenstanders of pas in de laatste minuten verloren in doelpuntrijke spelen).

als oefening hebben ze eergisteren tegen KV Mechelen gespeeld en 4-2 verloren, de opstelling was een defensieve 4-5-1.
Luxemburg speelde erg zwak en hun defensie zat vol gaten
na 16 minuten stond het 3-0 voor Mechelen

http://www.wort.lu/de/spo(...)7e1f5061e01abe83bcab

Luxemburg is kwetsbaar als je ze veel laat dribbelen (zitten een aantal ietwat balverliefde spelers in, bv de 16-jarige Vincent Thll is een groot talent, maar nog onervaren) en snel omschakelt bij balverlies.

de vaste doelman is geblesseerd en nu speelt een debutant, de derde doelman Ralph Schon, die bij FC UNA Strassen speelt (en daarnaast leraar van beroep is)

opstelling tegen Mechelen

----------- Schon
Jans, Chanot, Malget, Delgado
Bohnert, Philipps , Mutsch, Da Mota,
---- Vincent Thill
---- Turpel
Bedankt hé, Hans.
pi_166584371
Er heeft gewoon iemand Luxemburg geanalyseerd, hulde _O_
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_166584736

HUP HOLLAND HUP

0-2
U MAD?
pi_166585463
Hattrick Robben 0-4
graag op anoniem
  Trouwste user 2022 vrijdag 11 november 2016 @ 16:56:22 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_166585826
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 november 2016 14:46 schreef Bolasie het volgende:
Alles is kut aan deze wedstrijd.
Ik vind het tot dusver wel meevallen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 11 november 2016 @ 16:56:33 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_166585829
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 14:45 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik zou puntenverlies tegen Luxemburg wel hilarisch vinden.
Ik niet.

Trouwste user 2022 vrijdag 11 november 2016 @ 16:57:21 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_166585845
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:25 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Bedankt hé, Hans.
Flikker eens op met die niet leuke kut opmerkingen.

Trouwste user 2022 vrijdag 11 november 2016 @ 16:57:53 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_166585852
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:45 schreef Caland het volgende:
Is gewoon leuk. Leuker dan de standaard cynische opmerkingen.

Trouwste user 2022 vrijdag 11 november 2016 @ 16:58:17 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_166585857
1 - 5

pi_166597643
Een felbevochten 0-2
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_166598160
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:45 schreef Caland het volgende:
niet speciaal, maar ik woon er en volg het team wel een beetje, ik ga ook naar de wedstrijd met luxemburgse vrienden, die an sich vooral bewondering voor nederland hebben en het idee dat Robben in Stade Josy Barthel gaat spelen al helemaal opwind.
Robben is voor hen nog een absolute wereldster (terecht imho, al verwacht ik dat de kans groot is dat het de laatste keer dat ik hem zie, het is gewoon echt een grootheid waar we volgens mij trots op moeten zijn, juist als je merkt dat het voor luxemburgers gewoon helemaal niet zo 'normaal' is dat zulk een speler bij hen op bezoek komt), hooguit C.Ronalo is nog populairder

Luxemburg is qua niveau eigenlijk gewoon eerste divisie, maar je kunt het zien als bv een bekerwedstrijd... die jongens hebben niks te verliezen en enkel wat te winnen...

verder is het best interssant dat er wel een aantal enigszns talentvolle spelers lopen...
Vincent Thill, de 16-jarige middenvelder is an sich best een interssante speler, al heb ik de indruk dat hij nog veels te onervaren is en tot nu toe vooral een pingelaar

[ Bericht 2% gewijzigd door RM-rf op 12-11-2016 02:06:22 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_166598252
En het is stiekem een derby
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_166598686
2-1 Luxemburg, 2 eigen goals Veltman.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_166601795
Vermoedelijke opstelling Oranje volgens het AD: Stekelenburg, Brenet, Bruma, Van Dijk, Blind, Wijnaldum, Klaassen, Ramselaar, Robben, Dost, Sneijder

Heeft Danny Blind een schuld openstaan bij Klaassen?
pi_166610985
Zoals er nu in de media over deze wedstrijd wordt gesproken, zo vermoeiend. Sure, Nederland zit in een dip, kut lichting, maar kreten als "als we gegroepeerd staan kunnen we winnen."

HOU OP MAN, we spelen tegen Luxemburg. Dit moeten we in onze grootste dip ooit kunnen nog winnen..
  Trouwste user 2022 zaterdag 12 november 2016 @ 21:12:12 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_166612742
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 19:50 schreef Lean_Machine het volgende:
Zoals er nu in de media over deze wedstrijd wordt gesproken, zo vermoeiend. Sure, Nederland zit in een dip, kut lichting, maar kreten als "als we gegroepeerd staan kunnen we winnen."

HOU OP MAN, we spelen tegen Luxemburg. Dit moeten we in onze grootste dip ooit kunnen nog winnen..
^O^

pi_166618346
Hebben jullie ook al je tepels ingesmeerd voor de Robbenshow?
  zondag 13 november 2016 @ 02:49:14 #24
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_166618405
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 02:42 schreef Dj_Day-V het volgende:
Davy, hier zijn andere subfora voor.
Oh.
pi_166621880
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 02:42 schreef Dj_Day-V het volgende:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')