abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166640441
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 22:24 schreef Catch22- het volgende:
Waarom maken jullie je zo druk om dit onderwerp? Als iemand zich lekker voelt bij een specifiek merk moet hij dat toch lekker zelf weten.

Ik word binnen 5 minuten aggresief van Apple producten, maar als anderen het willen gebruiken moeten ze het lekker zelf weten.
Daarom geen deel 2. ;)
Voor even is het grappig maar er moet echt geen tweede deel komen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_166640454
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 22:21 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Niks mis met oneliners, ze kunnen een boodschap soms goed overbrengen. Eenvoud werkt, kijk de Ken Segall video nog eens.
:W
Niet ingaaan op argumenten en dan met een nutteloze propagandaverwijzing komen.
:W
#NoDAPL
pi_166640524
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 22:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik vraag me nog steeds af of dat hij betaald wordt om Apple te promoten. Hij is net iets te fanatiek (en te consistent met zijn Apple-plaatje onder zijn gebruikersnaam) om slechts een fanboy te zijn.
+ dat een fanboy op een gegeven moment wel iets kan toegeven, hoe moeizaam het ook gaat.

Maar eh, hoe stevig ik er nu ook even op in hak, geen tweede deel aanmaken, voor wie dan ook. ;)
De OP en titel gaan veranderen. Concepten en voorstellen zijn welkom in mijn inbox.
Mijn user icon is puur functioneel. Ik reageer voornamelijk in Apple topics, dus het is consistent met mijn reacties. Bovendien is het goed herkenbaar, je ziet tijdens het lezen/scrollen makkelijk welke posts van mij zijn.
pi_166640584
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 22:31 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Mijn user icon is puur functioneel. Ik reageer voornamelijk in Apple topics, dus het is consistent met mijn reacties. Bovendien is het goed herkenbaar, je ziet tijdens het lezen/scrollen makkelijk welke posts van mij zijn.
Dit kan ik wel beamen ja. In het verleden was je wel iéts coulanter richting non-Apple gebruikers, maar dat je er geld aan zou verdienen om hier op FOK! Apple te promoten is meer dan hilarisch.
pi_166640601
Ga eerst maar hierop in Retorbapi, tot die tijd... :W
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 22:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is allemaal waar, alleen hebben we het hier over een product waarbij de keuzes behoorlijk overzichtelijk zijn voor de meeste mensen, niet over opties die voor ons compleet onoverzichtelijk zijn. Als ik verstand zou hebben van het bakken van broden dan zou ik wel degelijk opties willen krijgen bij de bakker...
Nu kennen de meeste mensen niet alle ins en outs van computerhardware maar wat de basiscomponenten zijn (RAM, CPU, grafische kaart, moederbord, voeding, kast, koeling), wat ze doen, wat de relevante paramters hiervan zijn en hoe groot die parameters moeten zijn voor wat je wil is best wel goed te volgen als je je er een klein beetje in verdiept. Dat hoef je natuurlijk niet zelf te doen, eventjes zoeken met de zoekmachine van je voorkeur (geen Google in mijn geval) en je komt zo terecht bij websites en Youtube-kanalen waar ze je advies geven, een klein beetje verder zoeken en je weet genoeg. Je kan het natuurlijk ook vragen in je eigen omgeving, bijna iedereen kent iemand die er genoeg van af weet en die hierbij kan helpen.

Een belangrijk puntje, het is handig als je kan upgraden, juist als je geen verstand hebt van computers dat erg belangrijk. Merk je dat iets niet gaat dan pas je het even aan. Dat kan je in het algemeen vergeten bij Apple-computers en het wordt nooit ondersteund door Apple.
#NoDAPL
pi_166640623
quote:
10s.gif Op zondag 13 november 2016 22:32 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Dit kan ik wel beamen ja. In het verleden was je wel iéts coulanter richting non-Apple gebruikers, maar dat je er geld aan zou verdienen om hier op FOK! Apple te promoten is meer dan hilarisch.
Zo gek is de verdenking toch niet als je ziet hoe hij zich gedraagt. :?
Los daarvan is die suggestie natuurlijk ook een beetje sarcasme.
#NoDAPL
pi_166640694
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 21:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

+ dat Vem eraan voorbij gaat dat een aanzienlijk deel van de klanten en potentiële klanten wel degelijk die behoefte heeft en dat het voor de andere klanten geen enkel nadeel heeft als die optie er is.
Lees post 207 eens.

Dan zie je dat ik daar helemaal niet aan voorbij ga, maar dat ik de onzinopmerking van het heerschap die jij nu te vuur en te zwaard verdedigt dat extra opties prettig zijn voor zowel degenen die ze overwegen als degenen die er geen behoefte aan hebben.

Leg mij dan maar eens uit wat iemand die geen behoefte heeft aan meer dan 8 GB geheugen, laat staan aan meer dan 16 GB geheugen, ook niet in de toekomst, er mee opschiet dat je ook kan kiezen voor 32 GB.

Razend benieuwd!
pi_166640737
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 22:12 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Zijn argument is dat het juist wel nadelig is voor klanten als je ze de keuze geeft. Apple weer veel beter wat de consument wil dan de consument zelf.
Nee, dat stond er niet.
pi_166640940
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 22:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ga eerst maar hierop in Retorbapi, tot die tijd... :W

[..]

Ik zei toch: geen tijd voor en geen zin in. Ik houd me nooit met moederborden en voedingen bezig, en toch heb ik altijd een goed functionerende computer. Ik zie de noodzaak niet.
pi_166641075
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 22:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zo gek is de verdenking toch niet als je ziet hoe hij zich gedraagt. :?
Los daarvan is die suggestie natuurlijk ook een beetje sarcasme.
Mwah, zou er niet te zwaar aan tillen. Ondanks een bak sarcasme :+

Overigens heb ik zelf beiden gehad (en beheerd), qua gebruik vind ik Apple nog steeds retesimpel vergeleken met Windows, als ik dan uit ga van een compleet onkundig persoon. Het beheer was simpeler onder Windows, maar was ook deels schuld van de omgeving (Windows Servers deden het vroeger niet zo best met Apple clients). Er is voor beiden wat te zeggen. :)
pi_166641425
quote:
10s.gif Op zondag 13 november 2016 22:32 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Ik weet niet of je hiermee wil zeggen dat ik niet coulant ben, het interesseert mij namelijk echt niet wat mensen gebruiken. Ik geloof in vrije keuze, ik hoop dat dat blijkt uit mijn reacties.
pi_166641438
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 23:13 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Ik weet niet of je hiermee wil zeggen dat ik niet coulant ben, het interesseert mij namelijk echt niet wat mensen gebruiken. Ik geloof in vrije keuze, ik hoop dat dat blijkt uit mijn reacties.
Nee, ik wil hier eigenlijk gewoon mee zeggen dat ik voor je in kan staan als je roept dat je niet voor Apple werkt.
pi_166641508
Mijn vader en moeder hebben alles van Apple. Die gaan ook echt niets zelf instellen of repareren.

Ik vind het zelf overpriced meuk. Maar er is duidelijk en markt voor.
Whatever...
pi_166641588
quote:
14s.gif Op zondag 13 november 2016 23:13 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Nee, ik wil hier eigenlijk gewoon mee zeggen dat ik voor je in kan staan als je roept dat je niet voor Apple werkt.
Ah oke.
pi_166641982
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 23:17 schreef Spanky78 het volgende:
Mijn vader en moeder hebben alles van Apple. Die gaan ook echt niets zelf instellen of repareren.

Ik vind het zelf overpriced meuk. Maar er is duidelijk en markt voor.
Voor zulk publiek waar jouw vader en moeder allicht toe behoren (geen powerusers) zou ik een goede ultrabook of desktop aanraden die niet overpriced is en op de relevante punten juist wat meer luxe biedt (grootte scherm, resolutie, capaciteit SSD, toetsenbord...), daar doe je hen waarschijnlijk het meeste plezier mee. Maar goed, als zij hen geld willen verbranden dan staat hen dat natuurlijk vrij. Ik zie het wel als mijn morele plicht om in mijn omgeving (IRL) mensen te waarschuwen dat niet te doen. ;)
Ik weet niet hoe het met jou zit (waarschijnlijk hetzelfe als bij mij), ik zou als zij het betalen met liefde een computer voor hen regelen (al dan niet zelf bouwen, afhankelijk van het aanbod, waarschijnlijk zelfgebouwd) die precies aan hun wensen voldoet met voorgeïnstalleerd de software die voor hen handig is.
#NoDAPL
pi_166642136
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 22:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee, dat stond er niet.
Dat stond er niet. Dat is wel wat je zei. Niet liegen.
pi_166642181
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 23:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Voor zulk publiek waar jouw vader en moeder allicht toe behoren (geen powerusers) zou ik een goede ultrabook of desktop aanraden die niet overpriced is en op de relevante punten juist wat meer luxe biedt (grootte scherm, resolutie, capaciteit SSD, toetsenbord...), daar doe je hen waarschijnlijk het meeste plezier mee. Maar goed, als zij hen geld willen verbranden dan staat hen dat natuurlijk vrij. Ik zie het wel als mijn morele plicht om in mijn omgeving (IRL) mensen te waarschuwen dat niet te doen. ;)
Ik weet niet hoe het met jou zit (waarschijnlijk hetzelfe als bij mij), ik zou als zij het betalen met liefde een computer voor hen regelen (al dan niet zelf bouwen, afhankelijk van het aanbod, waarschijnlijk zelfgebouwd) die precies aan hun wensen voldoet met voorgeïnstalleerd de software die voor hen handig is.
Waar komt dit dwangmatige gedrag toch vandaan?
pi_166642192
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 00:00 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dat stond er niet. Dat is wel wat je zei. Niet liegen.
Nee. Maar dat jij niet zo heel goed leest is al vaker pijnlijk duidelijk geworden.
pi_166642296
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 00:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee. Maar dat jij niet zo heel goed leest is al vaker pijnlijk duidelijk geworden.
:')

Zoals ik al eerder zei: niet liegen. Overigens is het behoorlijk hypocriet dat jij iemand van dwangmatig gedrag durft te betichten.
  maandag 14 november 2016 @ 00:18:33 #270
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_166642314
Bram leeft met het idee dat iedereen zijn eigen Windows PC inelkaar schroeft. Ik denk dat dat in de tienden procenten van de gebruikers het geval is.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_166642379
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 23:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Morele plicht? Wat is dit, het evangelie van Bram? Gij zult geen Apple gebruiken?
  maandag 14 november 2016 @ 00:51:27 #272
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166642551
Laten we de nieuwe week positief beginnen.
Zonder dit topic.

@Bram_van_Loon, @retorbrapi, @Splackavellie02, @VEM2012:
Ik ben eerlijk gezegd zwaar teleurgesteld in jullie. Ik had de hoop dat we deze keer nu eens écht in discussie konden gaan. Maar nee, ook nu bleven jullie voornamelijk op elkaar inhakken. Jammer.
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')