abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166548543
Het leven in de Randstad vind ik best gecompliceerd. Meer mensen zijn hoog opgeleid, mensen zijn gemiddeld genomen ambitieuzer, en ik ben zelf ook in een omgeving opgegroeid met ambitieuze mensen en familie met een goede baan enzo. Ik ervaar hierdoor best veel druk.

Één oom en tante zijn echter altijd in de buurt van Arnhem blijven wonen. Mijn twee neven van mijn leeftijd die ook daar wonen, hebben eigenlijk een veel fijner en minder gecompliceerd leven.

Die gingen vanavond met een paar vrienden uit ''t' oosten'' naar Nederland-Belgie. Paar honderd KM rijden in de auto, een dagje ''naar de grote stad''. Oranje colbertje aan, oranje goed op of zo'n grote oranje zonnebril. Lekker aandoenlijk het Nederlands elftal gaan aanmoedigen, en daar oprecht helemaal enthousiast over zijn. Of een keer een avondje bij VI in het publiek zitten, waar dan een maand over wordt nagepraat. In het weekend naar de dorpskroeg of de hollandse avond.

Dat zie ik mijn vrienden echt niet doen. Die voelen zich daar veel te goed voor, en vinden dergelijk gedrag 'knorrig'. De meeste leeftijdsgenoten hier lijken niet bezig met simpel 'lol' maken, maar zijn veel meer bezig met carriere maken, status en imago.

In buitengebieden is het leven volgens mij veel makkelijker, en zijn de mensen veel makkelijker. Er lopen best wat leuke vrouwen rond, maar die zijn helemaal niet arrogant. Het is niet standaard dat je in Leiden / Amsterdam op kamers gaat en lid wordt van een studentencorps, maar ook prima als je gewoon ergens in 't dorp blijft wonen en daar ook een gezinnetje sticht met je overbuurmeisje van vroeger. Hier wordt daar op neergekeken.

Die neven van mij leven dus ook zo, en het is eigenlijk allemaal zo lekker makkelijk. Je leven ligt al lekker vroeg vast, je blijft je hele leven wonen in het dorp waar je bent opgegroeid, met de vrienden van je basisschool en een vriendin uit hetzelfde dorp. Minder sociale druk, minder verwachtingen, minder gestressde mensen en mensen die gelukkig kunnen zijn met iets simpels als kaartjes voor Oranje of een dagje kijken bij de autocross. Geen gekkigheid. Ondertussen zijn de huizen veel goedkoper en heb je voor 180 K een prachtig appartement of prima middenwoning.
  Moderator woensdag 9 november 2016 @ 21:53:57 #2
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_166548575
Daarom een 'grotere' stad buiten de randstad wonen. Altijd wel wat te doen en lekker wat minder gecompliseerd :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_166549864
Fuck de randstad
N A P O L I
C A M P A N I A
  woensdag 9 november 2016 @ 22:39:13 #4
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_166550156
Arnhem O+
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 9 november 2016 @ 22:42:02 #5
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_166550244
in de grotere steden is het nou eenmaal zo dat status belangrijker is.. Wie heeft een grotere huis, wie een betere auto, wie ziet er beter uit en ga zo maar door. Sociale interactie is oppervlakkig en niet gebaseerd op intieme relaties maar op "wat kun je voor mij betekenen?" Het is allemaal pretentieus en fake. Volgens mij zijn ook de depressie//zelfmoordcijfers in de stad hoger dan elders.

heiraan gerelateerd: Als je hier je 20e jaren nog bij je ouders woont, dan ben je een beetje een loser. Terwijl dit helemaal niet het geval is in Italie bijvoorbeeld. Daar ga je pas een huis zoeken wanneer je gaat trouwen.
graag op anoniem
  woensdag 9 november 2016 @ 22:47:53 #6
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_166550405
had laatst een filmpje gezien van een filosoof dat het probleem aangeeft wb het wonen in een stad en hoe sociale behoeften niet worden vervuld omdat alles een enorme tempo heeft. ff kijken of ik het kan vinden.
graag op anoniem
pi_166550534
--> R&P
5 Ferrari's op videoband!
  woensdag 9 november 2016 @ 22:55:23 #8
337552 StevieWonder
Stevland Hardaway
pi_166550598
Niet iedereen heeft genoeg aan zo'n simpel leven zoals omschreven in de OP; je hoeft toch niet verplicht in 'de' stad te gaan wonen?
pi_166550884
Je leven vroeg vast willen hebben liggen :')
Nee, zou best een meisje willen, maar net zoals een gezinnetje en een koophuis, no thanks
  woensdag 9 november 2016 @ 23:08:41 #10
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_166550964
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:52 schreef Eden_88 het volgende:
Meer mensen zijn hoog opgeleid, mensen zijn gemiddeld genomen ambitieuzer,
Onwaar dus gestopt met lezen.
pi_166551070
Ook een hoop armoede in onze roffa ts
  woensdag 9 november 2016 @ 23:13:24 #12
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_166551169
Zeiktopic #3335 van een midden-twintiger die het leven in Amsterdam niet aan kan.

Bok lekker op terug naar de provincie. Je wordt niet gemist.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_166551383
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 23:11 schreef Fatoeman het volgende:
Ook een hoop armoede in onze roffa ts
En veel donkere chicks voor jou.
pi_166551417
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 23:18 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

En veel donkere chicks voor jou.
So, echt wel :9~
Zie er dagelijks genoeg :9
pi_166551576
Minder sociale druk zou ik niet zeggen. Iedereen kent je en als je een keertje iets doet wat de rest gek vindt zal dat voor altijd en eeuwig nagalmen. Er is juist sprake van heel veel onderlinge sociale controle. Het gras is ook altijd groener aan de overkant. :) Mensen van de stad zouden de rust die een dorp biedt erg kunnen waarderen, terwijl mensen van een dorp het juist gaaf vinden dat mensen van de stad altijd wel wat te doen hebben.
pi_166551652
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 23:19 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

So, echt wel :9~
Zie er dagelijks genoeg :9
Je kan komende maken zien wie je moet overslaan, die chicks met uggs aan hun voeten en jassen met bontkragen.
pi_166551738
Ik kom uit een dorp en ben juist in de stad gaan wonen om de burgerlijkheid en sleur te ontvluchten.
pi_166551824
Snap nooit waarom mensen zich er altijd zo druk over maken. Carrière status dit en dat.

Had vroeger door een ongemotiveerde schoolcarrière het nooit verder geschopt dan vmbo basis en een mbo 2 opleiding. :') ben zeker niet dom, denk ik.

Maar ach, het is zoals het is en het leven bestaat toch meer dan alleen een carrière, je hebt toch ook nog iets als hobby's waar je tijd in steekt, en een karakter waar (sommige) mensen zich prettig bij voelen.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_166551936
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 23:26 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Je kan komende maken zien wie je moet overslaan, die chicks met uggs aan hun voeten en jassen met bontkragen.
Maar die zijn geyl _O_ :9~
pi_166551991
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 23:30 schreef spierbal het volgende:
Snap nooit waarom mensen zich er altijd zo druk over maken. Carrière status dit en dat.

Had vroeger door een ongemotiveerde schoolcarrière het nooit verder geschopt dan vmbo basis en een mbo 2 opleiding. :') ben zeker niet dom, denk ik.

Maar ach, het is zoals het is en het leven bestaat toch meer dan alleen een carrière, je hebt toch ook nog iets als hobby's waar je tijd in steekt, en een karakter waar (sommige) mensen zich prettig bij voelen.
Eens. Beter een beetje een leuk leven hebben dan afgepeigerd thuiskomen maar wel een auto van de zaak hebben. Doe mij maar iets relaxter leven dan
pi_166552022
klinkt echt kut, de shit die jouw neven doen :')
pi_166552036
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 22:31 schreef Aiciu het volgende:
Fuck de randstad
pi_166552041
en wat jouw randstadkring doet klinkt ook kut trouwens :')
pi_166552292
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 22:47 schreef topdeck het volgende:
had laatst een filmpje gezien van een filosoof dat het probleem aangeeft wb het wonen in een stad en hoe sociale behoeften niet worden vervuld omdat alles een enorme tempo heeft. ff kijken of ik het kan vinden.
Weet je de naam van die man nog?
"Pools are perfect for holding water"
pi_166552311
En dan is Arnhem nog niet eens echt een uithoek van Nederland. Maar een middelgrote stad in de Nederlandse middenmoot, geografisch gezien

Moet je je eens voorstellen hoe het leven in een Gronings dorpje is :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')