Nauwelijksquote:Op zaterdag 12 november 2016 13:51 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Echt waar? Hier ook, echt bizar. Hopelijk normaliseert het ergens, en blijft de markt open voor starters.
De prijzen stijgen hier al sinds 2006 ofzo. Wij hebben in 4 jaar een klein appartement verdiend door prijsstijging. Erg tof op zich voor ons, maar starters komen de markt niet in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Oohquote:Op zaterdag 12 november 2016 19:58 schreef GotC het volgende:
Gefeliciteerd DaD!![]()
En ja, dat gevoel is heerlijkT. zei vandaag voor het eerst 'hou van jou mama. En Nijnie ook hou van jou.' Ik lag in een plasje op de grond
.
Wat tof dat peutertheater zo goed beviel Mabawa!
Haha ik welk liedje gaan we zingen voor sinterklaas Jan en Teun zetten in sint maarten sint maartenquote:Op zondag 13 november 2016 08:34 schreef Sylver_ het volgende:
Gefeliciteerd Dad!![]()
Nora vond de boeken over Saar (en Kas) ook erg leuk. En in dezelfde stijl nu over Anna.
Hier ging het concept van 'schoen zetten' nog niet helemaal goed.
Ik zei gisteren tegen Nora dat sinterklaas weer in het land is en dat ze haar schoen kan zetten en sint of piet er dan iets in zou doen.
Het was even stil, ze keek eens bedenkelijk en zei: '... Maar ik hou niet zo van wortel'
quote:Op zondag 13 november 2016 09:24 schreef BlueEyes het volgende:
Hier waren de 'pekenoten' een grotere hit dan het kadootje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen de logica van het 's nachts komen, als iedereen slaapt, die was er nog niet helemaal:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En toen ik klaar was met uitleggen dat Piet écht niet nu zou komen moest de tekening eigenlijk ook maar weg en wilde ze de wortel opeten en de appel aan de kat geven. Snap ik wel. Het is graag of niet, Klaas![]()
.
Ja bij elkaar in de klas maar ook uit praktische overwegingen voor mezelf hahaha.quote:Op zondag 13 november 2016 20:52 schreef Kyara het volgende:
Jaaa Cathmar, 2 kleuters! Gefeliciteerd! Hebben ze zin om naar school te gaan? Ze komen bij elkaar in de klas toch?
Ik wil je bubbel niet bursten maar dat is hier wel een beetje de standaard, elk kwartaal nieuwe schoenenquote:Op maandag 14 november 2016 09:07 schreef exode het volgende:
Kan iemand tegen B vertellen dat het geld ons niet op de rug groeit? Mijnheer heeft 3 maanden geleden enorme cool schoenen gekregen, zijn nu al te klein.
Ook nog niet gevonden.quote:Op maandag 14 november 2016 09:30 schreef Franny_G het volgende:
Zo snel gaat het hier ook zo ongeveer, exode. I doet zo'n vier/vijf maanden met schoenen, maar dan is er ook zo'n lastige overgangsfase altijd: als de ene schoentjes eigenlijk al te klein zijn, maar de andere nog echt wat te groot. Ze heeft altijd één paar echt dure goede schoenen, die ik ook een beetje op de groei koop. En dat aangevuld met goedkopere schoenen.
Lastig bij I is dat ze erg smalle voetjes en enkels heeft dus dan moet je op zoek naar schoenen die daar goed bij passen. Anders verzuipt ze er alsnog in en dan krijg je zo'n klossend kind (is bijvoorbeeld standaard bij regenlaarzen, maakt niet uit welk merk ik probeer. Pas als die laarzen eigenlijk echt te klein zijn in de lengte, zitten ze pas goed in de breedte. Dus als iemand nog de ultieme tip heeft voor regenlaarzen bij heel smalle voetjes/enkels...)
Hier werkt dat prima voor onze net-kleuter. Soms wil ze echt niet, maar dan heeft ze blijkbaar gewoon geen honger.. meestal eet ze het dan na de 'vind ik niet zo lekker'gewoon alsnog alles op. Helaas werkt t met onze jongste anders. Die vind eten niet interessant. Hij begint vaak enthousiast, maar verliest zijn belangstelling zodra hij genoeg energie binnen heeft om het komend halfuur mee door te komen.. Erg irritant. Wordt 's nachts ook vaak nog wakker (en als je m dan niks geeft bv of pap, dan wordt hij vervolgens om het halfuur wakker). Laatst had hij een keer goed gegeten 's avonds en toen sliep hij de hele nacht door. Maar ik heb echt géén idee hoe ik hem aan zn verstand kan krijgen dat hij genoeg moet eten. (We pushen ook niet echt, want dan komt zijn sterke willetje om de hoek kijken en eet hij uit principe niet meer, dus strijd maken we er zeker niet van).quote:Op maandag 14 november 2016 09:13 schreef WupWup het volgende:
Gefeliciteerd Cathmar!
Eten gaat hier wisselend. "Lustnie" is een veelgehoorde term, maar als we dan zeggen dat dat prima is en dat ze het dan niet moet eten en vervolgens negeren, gaat ze na een paar minuten alsnog etenEven lekker bokken dus, het gaat niet eens om het eten.
Wauwquote:Op maandag 14 november 2016 09:23 schreef exode het volgende:
Ja maar L-E, ja maar L-E, ja maar....Totnogtoe viel het dus wel mee met 1 keer per half jaar?Hij gaat nu dus naar maat 27, jochie is nog niet eens 3.
Loj, hoeveel weegt Ow dan? Ik heb altijd het idee dat hij gelijk op gaat, maar toch net iets kleiner/ zwaarder is dan V. Ben benieuwd waar ze dan de grens trekken voor een dietist bij jullie.quote:Op maandag 14 november 2016 20:23 schreef Loj het volgende:
Dagje te laat maar alsnog gefeliciteerd Cathmar! Wat een toffe foto! En tot heel snel!
Nog iemand schoenen gezet
Morgen voor (hopelijk) de laatste afspraak op het cb. We gingen nog ff snel de ogentest oefenen... Bij de vier jaar moeten ze hier dan dat rondje met het gat goed draaien. Ow vond dat onzin dus hij zei het gewoon:
Boven, onder, rechts, links
Maar de grote vraag is natuurlijk... is hij nog wat aangekomen of wordt het toch een ritje diëtist
Een maand geleden woog hij met kleding aan 11,6 kg bij 102 cm...quote:Op maandag 14 november 2016 21:47 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Loj, hoeveel weegt Ow dan? Ik heb altijd het idee dat hij gelijk op gaat, maar toch net iets kleiner/ zwaarder is dan V. Ben benieuwd waar ze dan de grens trekken voor een dietist bij jullie.
Ah tnx! Ik laat wel ff weten of hij een glittersticker heeft verdiendquote:Op maandag 14 november 2016 22:07 schreef Loj het volgende:
[..]
Jij ook succes morgen JMoefen nog ff de lichaamsdelen
Js was gezakt
Ohh zo herkenbaar! T. 'mocht' vorige keer nog liggend worden gemeten en werd gewogen doordat ik met en zonder hem op de weegschaal ging staan, verder lukte nietquote:Op dinsdag 15 november 2016 09:42 schreef Fieder het volgende:
Vervelend vind ik dat Loj! Hier ook steeds gezeur over ondergewicht. Ik kan hem niet dwingen om te eten...
Wij moeten over 2 weken voor de 3-jaar afspraakze lopen een beetje achter, kind wordt bijna 4.
Ik vrees dat hij gaat zowel meten, wegen als oogtest gaat weigeren. Ik ben altijd verbaasd als andere kinderen dat zomaar doen, heb ik dan zo'n lastig kind?
Het zijn dan toch een beetje aapjes die hun kunstjes maar moeten vertonen he? Ik heb daar helemaal niets mee. Je ziet je eigen kind iedere dag, I gaat drie dagen naar het kdv waar haar ontwikkeling ook in de gaten wordt gehouden. Zo'n moment bij het CB zou dan inderdaad moeten gaan over wat jij als ouder bij je kind opmerkt, niet over wat een kind op dat ene moment wel of niet doet.quote:Op dinsdag 15 november 2016 11:05 schreef GotC het volgende:
[..]
Ohh zo herkenbaar! T. 'mocht' vorige keer nog liggend worden gemeten en werd gewogen doordat ik met en zonder hem op de weegschaal ging staan, verder lukte niet.
Ik ben wel benieuwd naar de afspraak over 2 mnd. De afspraak van 2jr vond ik erg vervelend, vpk ging niet af op wat ik vertelde en keek alleen naar wat hij op dat moment deed (lees: niks). Voorheen luisterden ze wel naar wat ik vertelde.
oh het cb boj oms gaat meer af op ouders maar misschien ook wel omdat die van mij meestal wel meewerkenquote:Op dinsdag 15 november 2016 16:33 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Het zijn dan toch een beetje aapjes die hun kunstjes maar moeten vertonen he? Ik heb daar helemaal niets mee. Je ziet je eigen kind iedere dag, I gaat drie dagen naar het kdv waar haar ontwikkeling ook in de gaten wordt gehouden. Zo'n moment bij het CB zou dan inderdaad moeten gaan over wat jij als ouder bij je kind opmerkt, niet over wat een kind op dat ene moment wel of niet doet..
Eens. Ik heb niets tegen het cb als instantie (hoewel men vaak aanneemt van wel, omdat we er niet komen) en ik denk zeker dat het voor nieuwe ouders aan aanvulling kan zijn maar ik vind het voor ons zo weinig toevoegen omdat wat mijn kinderen daar eventueel laten zien niets maar dan ook echt niets zegt over hoe zij zich ontwikkelen. Daar is wmb echt meer informatie voor nodig dan een groeicurve en wat blokstapeluitdagingen, maar het cb drie weken lang in huis nemen om ze een volledig beeld te gunnen is ook weer zo wat hequote:Op dinsdag 15 november 2016 16:33 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Het zijn dan toch een beetje aapjes die hun kunstjes maar moeten vertonen he? Ik heb daar helemaal niets mee. Je ziet je eigen kind iedere dag, I gaat drie dagen naar het kdv waar haar ontwikkeling ook in de gaten wordt gehouden. Zo'n moment bij het CB zou dan inderdaad moeten gaan over wat jij als ouder bij je kind opmerkt, niet over wat een kind op dat ene moment wel of niet doet..
En nu zit ik me dus de kop te breken wat voor geniaal woord E daar ook weer voor had, en ik weet t niet meerquote:Op dinsdag 15 november 2016 13:30 schreef Stormqueen het volgende:
Navels, het belangrijkste peuterlichaamsdeel
Zo stond ik er ook in inderdaad. Nu alleen een nieuwe locatie en gedoe met afspraken en zo dus de lol is er wel een beetje vanaf. Maar nu vind ik het wel weer belangrijk met ogentest en vaccinatie dus dan maar wat moeite voor doen.quote:Op dinsdag 15 november 2016 20:05 schreef LadyBlack het volgende:
Oh en L-E, ik heb dat trotse showen nog steeds wel, haha. Maar ik heb ook wel een leuk cb (naast mijn achtertuin, letterlijk), met vooral een suuuuuperlieve assistente en een paar leuke verpleegkundigen. Alle info die ik krijg gebruik ik waar het me uitkomt, en het is gelukkig niet mijn enige bron van informatie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |