Ik ben sinds mijn geboorte lid van de Rabobank. Daar krijg je bij Internetsparen 3,7% rente. Zoals heel Nederland weet door alle reclames is de SNS Bank met 4,2% een stuk rendabeler. Ik heb me dus via internet opgegeven en heb nu de formulieren voor m'n neus om me in te schrijven.
Daar staan wat gekke dingen op, hopelijk heeft iemand hier een zinvolle mening, of anders ervaring met SNS Bank over?
- je moet verklaren " dat je een relatie aanhoudt met de SNS Bank (kortom, je komt er nooit meer af?)
- er wordt gewerkt met een 5-cijferige TIN-code... klinkt niet erg betrouwbaar... criminelen proberen dus gewoon 1 miljoen combinaties en je geld is pleite?
Wat vinden jullie van de SNS Bank in 't algemeen? Is die halve procent rente de moeite waard (als je een wel een paar duizend euro spaarcentjes hebt)?
en je kan alleen terugboeken naar je gewone rekening.. dus niet rechtstreeks overboeken
dus niemand kan eraan behalve jezelf.
of je moet volledig telebankieren pakken.
quote:Ah natuurlijk, da's een goeie. En aangezien m'n betaalrekening bij de Rabo zit is dat prima. Ik ga 'm NU ondertekenen...
Op donderdag 5 december 2002 13:12 schreef MegA het volgende:
telebankieren met tin is veilig genoeg
3x fout proberen en hij is gelocked voor 24 uuren je kan alleen terugboeken naar je gewone rekening.. dus niet rechtstreeks overboeken
dus niemand kan eraan behalve jezelf.
of je moet volledig telebankieren pakken.
Naar mijn idee behoorlijk secure.
Ik ben verder erg te spreken over het gemak van Internetsp@ren.
quote:WOOO!!! 4.5%?? Nog nooit van gehoord, maar ik ga er direct een aanvraagformulier van op laten sturen! Meer ervaringen met deze bank? Zitten ze ergens ook "fysiek" met kantoren ofzo?
Op vrijdag 6 december 2002 09:01 schreef Mexoryl het volgende:
Ik heb ook Internetsp@ren bij de SNS i.c.m. hun privérekening en Internetbankieren. Ik gebruik die spaarrekening als kleine buffer voor mijn privérekening. De rest staat bij de DSB Bank met 4,5% rente.Ik ben verder erg te spreken over het gemak van Internetsp@ren.
quote:Heb precies net bij de DSB aangevraagd! En wat wil het toeval? Komt net de postbode, de FBTO heeft een spaarrekening met 4.5% rente!! Kortom: ik heb nu spaarrekeningen bij:
Op vrijdag 6 december 2002 11:13 schreef Femke13 het volgende:
Ik zit bij de DSB bank, 4,5 procent! Veel beter
- Rabobank (3.75%)
- SNS Bank (4.2%)
- DSB Bank (4.5%)
- FBTO (4.5%)
Bedankt voor de tip trouwens!
quote:DSB bank is niet via internet toch?? En FBTO???
Op vrijdag 6 december 2002 12:01 schreef JeOma het volgende:[..]
Heb precies net bij de DSB aangevraagd! En wat wil het toeval? Komt net de postbode, de FBTO heeft een spaarrekening met 4.5% rente!! Kortom: ik heb nu spaarrekeningen bij:
- Rabobank (3.75%)
- SNS Bank (4.2%)
- DSB Bank (4.5%)
- FBTO (4.5%)Bedankt voor de tip trouwens!
quote:Zie dsbbank.nl (ik kende ze verder ook niet). FBTO.nl kreeg ik een brief van, heb 't aangevraagd en we zien wel.
Op vrijdag 6 december 2002 23:38 schreef frederica het volgende:[..]
DSB bank is niet via internet toch?? En FBTO???
quote:Nou ja, 0,75% vind ik toch wel vrij veel... als je 15.000 euro gemiddeld hebt - en dat is toch niet echt gigantisch veel - scheelt het toch een dikke 110 euro. Zou ik niet door me neus laten boren.
Op zaterdag 7 december 2002 15:28 schreef drollenvanger het volgende:
Hoe komen jullie aan zoveel spaargeld dat jullie je om die kleine verschilletjes al druk gaan maken ?
Maar ik zou er niet voor bij een DSB gaan zitten, en eigenlijk ook niet SNS, aangezien die laatste de slechtste vermogenspositie van alle banken heeft. In dit economisch klimaat zit ik voor die paar promille liever aan de veilige kant, ongeacht alle DNB-zekerheden.
quote:Je zegt precies wat ik denk. Bij mij gaat het ook om iets van 100E verschil, maar ik ga me dat zeker niet door de neus laten boren. Heb 't niet zo op onvrijwillige neus-piercings.
Op zaterdag 7 december 2002 16:14 schreef nostra het volgende:[..]
Nou ja, 0,75% vind ik toch wel vrij veel... als je 15.000 euro gemiddeld hebt - en dat is toch niet echt gigantisch veel - scheelt het toch een dikke 110 euro. Zou ik niet door me neus laten boren.
Maar ik zou er niet voor bij een DSB gaan zitten, en eigenlijk ook niet SNS, aangezien die laatste de slechtste vermogenspositie van alle banken heeft. In dit economisch klimaat zit ik voor die paar promille liever aan de veilige kant, ongeacht alle DNB-zekerheden.
Ben het met je eens, dat DSB niet echt "zeker" klinkt, maar aangezien het hier niet Argentinie is, geloof ik niet dat je je geld zomaar kwijt bent ofzo. Ik ga bij de FBTO m'n geld droppen, die vertrouw ik nog net ietsje meer dan de DSB Bank (al weet ik niet waarom).
quote:ik ben hartstikke blond op gebied van bankzaken maar.. hoe kom ik achter die informatie?
Op maandag 9 december 2002 16:57 schreef HandiMAN het volgende:
Zorg gewoon dat je bij een bank zit waar de rente hoger is dan de inflatie, anders ga je er reeel op achteruit
quote:Het is een vrij onzinnige opmerking, want of je er reeel op achteruit gaat of niet, je moet toch WAT met je geld. Als je inderdaad nergens meer rente zou krijgen dan de inflatie zou het betekenen dat je geld steeds minder waard wordt, en doe je er het beste aan om je geld direct uit te geven zodra je het krijgt (zoals in Brazilie bijvoorbeeld). De inflatie is dit jaar geraamd op 2.5%, er zijn weinig banken die daar met hun spaarrekening onder zitten. Daarnaast is het natuurlijk AL-TIJD het handigst om zoveel mogelijk rendement op je geld te halen, dus: naar de bank met hoogste rente gaan. Ik heb overigens sinds gisteren alle papieren binnen van de DSB Bank EN de SNS Bank. Helaas voor de SNS wint de DSB Bank met het hoogste percentage dus die krijgen centjes...
Op zondag 15 december 2002 12:36 schreef just me het volgende:[..]
ik ben hartstikke blond op gebied van bankzaken maar.. hoe kom ik achter die informatie?
quote:Daar heb ik (nog) niets van gehoord, eigenlijk ben ik er nog niet achter wie ik het meeste "vertrouw", dus ik denk maar zo "wie 't eerst komt...".
Op zondag 15 december 2002 12:47 schreef just me het volgende:
Dus je bent niet voor FBTO gegaan?
ABN internet = 3.6
DSB internet = 4.6
dikke 1% verschil
quote:Nee don't worry. Ik ben geen kenner, maar sinds een week ofzo heb ik ook die rekening. Het duurt 1 of zelfs 2 dagen voor je geld erbij staat. Ik heb nu 2 stortingen gedaan en heb gisteren een lijst met TAN-codes gekregen, die nodig zijn om je geld evt. weer terug te storten. Voorlopig werkt 't prima. Laat die 4.5% maar komen! Ja Rabo, als jullie denken dat je mij met 3.7% kan zoethouden hebben jullie 't MIS!
Op donderdag 19 december 2002 16:20 schreef Lassekjus het volgende:
Heeft iemand een idee hoe lang het duurt om geld van de abn naar de dsb over te schrijven??
Ik heb vanmorgen dus me geld van ABN naar DSB gezet maar het staat nog steeds niet op mijn DSB rekeningetje, maak me toch een beetje zorgen....
quote:Ja kijk ik heb als student niet echt 15000 euro nog niet eens een tiende daarvan dus vind ik idd. dat jullie rijk zijn
Op zaterdag 7 december 2002 16:14 schreef nostra het volgende:[..]
Nou ja, 0,75% vind ik toch wel vrij veel... als je 15.000 euro gemiddeld hebt - en dat is toch niet echt gigantisch veel - scheelt het toch een dikke 110 euro. Zou ik niet door me neus laten boren.
quote:Pfeewww gelukkig zal het er maandag wel op staan. moet ik dus niet teveel doen dat geld in en uit storten, anders kost het nog veel om het over te zetten van een naar de andere rekeningen (kwa rente dan)
Op donderdag 19 december 2002 17:07 schreef JeOma het volgende:[..]
Nee don't worry. Ik ben geen kenner, maar sinds een week ofzo heb ik ook die rekening. Het duurt 1 of zelfs 2 dagen voor je geld erbij staat. Ik heb nu 2 stortingen gedaan en heb gisteren een lijst met TAN-codes gekregen, die nodig zijn om je geld evt. weer terug te storten. Voorlopig werkt 't prima. Laat die 4.5% maar komen! Ja Rabo, als jullie denken dat je mij met 3.7% kan zoethouden hebben jullie 't MIS!
heb gelezen dat de DSB onder de Nederlandsche Bank valt dus dat is wel goed op zich alleen als er iets zou gebeuren met de DSB keren ze dus gegarandeerd ¤ 20.000,- uit. en ik heb er dus wel wat meer op staan dan dat... is het wel verstandig om er meer dan 20.000 op te zetten????
quote:De Rabo heeft als enige bank een AAA rating en kan dus heel goedkoop geld lenen. DSB's rating is onbekend, maar zal daar relatief ver onder zitten. Meer risico voor geldverstrekkers, en dus zal DSB meer rente moeten betalen. Bovendien doet DSB nagenoeg alleen maar in "vuile" zaken: verstrekken van particuliere consumptieve kredieten tegen torenhoge rentes, en/of met koppelverkoop van verzekeringen. Klaarblijkelijk zitten ze vrij verlegen om dekking voor die kredieten.
Op zondag 29 december 2002 11:50 schreef Lassekjus het volgende:
ben toch bang dat er iets staat te gebeuren met de DSB bank, waarom kunnen hun wel 4.6% rente geven over je spaargeld en bijv ABN of RABO niet???
quote:Als je geen risico wil lopen, niet.
heb gelezen dat de DSB onder de Nederlandsche Bank valt dus dat is wel goed op zich alleen als er iets zou gebeuren met de DSB keren ze dus gegarandeerd ¤ 20.000,- uit. en ik heb er dus wel wat meer op staan dan dat... is het wel verstandig om er meer dan 20.000 op te zetten????
Ik weet niet hoeveel geld je hebt, maar het is wellicht een idee om het een beetje te spreiden. Met 3 ton gaat dat natuurlijk wat lastiger dan met 60 duizend. DNB keert (naast de 20.000 op spaarrekeningen) ook over beleggingen 20.000 uit, dus je zou eventueel wat geld in een rentefonds of iets dergelijks kunnen steken.
Overigens verwacht ik dat er vast wel meer banken en andere financiele instellingen gaan volgen. Ik NEEM aan dat de Rabobank bijvoorbeeld met hun 3.7% zoveel klanten gaan verliezen dat ze wel een beetje bij moeten trekken. Concurrentie is prachtig.
quote:Ik denk dat ik mijn vader een 2e rekening laat openen met een als tegenrekening mijn ABN Amro spaar rekening en dat ik daar ook weer 20.000 op zet... dat lijkt me het verstandigst...
Op zondag 29 december 2002 12:25 schreef nostra het volgende:Ik weet niet hoeveel geld je hebt, maar het is wellicht een idee om het een beetje te spreiden. Met 3 ton gaat dat natuurlijk wat lastiger dan met 60 duizend. DNB keert (naast de 20.000 op spaarrekeningen) ook over beleggingen 20.000 uit, dus je zou eventueel wat geld in een rentefonds of iets dergelijks kunnen steken.
Want als ik zie dat Dick Scheringa, zoieso al een aparte vent in de quote 500 een aardige duikeling heeft gemaakt neem ik toch het zekere voor het onzekere....
ik geloof 1.5 of misschien maar een jaar geleden dat ik begon met abn amro internet spaarrekening gaven zei ook 4.3% geloof ik...dus het KAN wel... zal inderdaad niet lang meer duren voordat de andere banken gaan volgen want hier verliezen ze de strijd dus wel mee...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |