abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166547724
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:22 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

^O^
Het probleem zit hem ook in de media die er continu aandacht aan besteden. Als het de media lukt om er geen aandacht aan te besteden, bloedt dit natuurlijk dood.
pi_166548259
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:04 schreef HiZ het volgende:
Ik ben deze hele Zwarte Piet discussie eigenlijk helemaal zat. We zitten met zijn allen net te doen alsof het heel belangrijk en principieel is terwijl het nauwelijks echte relevantie heeft behalve voor de extremisten aan beide zijden. De discussie kan wel beslecht worden door met grote druk een van beide meningen door te drukken, maar je kunt dan gaan zitten wachten op de terugslag ergens op een plek waar het er wel toe doet; het stemhokje.

En vervolgens zijn we allemaal verliezers om dit onzin onderwerp. Ik denk dus dat het midden gewoon moet gaan weigeren mee te doen aan dit spelletje van extremisten.
De discussie zat zijn en vervolgens er zelf vrolijk aan gaan bijdragen. Logisch.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 november 2016 @ 21:53:17 #128
862 Arcee
Look closer
pi_166548558
quote:
In het eerste Sinterklaasjournaal was
vanavond zowel een Zwarte als een Witte
Piet te zien.Vanwege de discussie over
het uiterlijk van Piet willen veel
scholen en intochtcomités hun Pieten
aan die in het Sinterklaasjournaal
aanpassen.De NTR heeft gewaarschuwd dat
pas in latere afleveringen duidelijk
wordt hoe alle Pieten eruit zien.
Ben ik de enige die dat Sinterklaasjournaal maar niks vindt? Twee jaar geleden al met die Regenboog Pieten en die idiote Opa Piet die als Sinterklaas verkleed ging, enzo. En vorig jaar ineens weer helemaal terug naar Zwarte Piet. En dan vandaag was er blijkbaar "zowel een Zwarte als een Witte Piet te zien". Met daarbij de wáárschuwing dat later pas... hou toch op. Wat een ontzettend krampachtige prietpraat is dit geworden, zeg. :{w Het rare ontzag ook waarmee angstvallig naar dat Sinterklaasjournaal wordt uitgekeken.

Doe gewoon die Roetveeg Pieten, prima oplossing. Haal de storende kantjes van Zwarte Piet af, zodanig dat-ie nog wel gewoon netjes in het verhaal past. En zie het eerst even een paar jaar aan. Beetje bijkneden nog elk jaar en dan aan beide extreme kanten niet meer janken. <O) 8} ^O^
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 9 november 2016 @ 21:57:59 #129
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166548685
quote:
Waar is dat?
  woensdag 9 november 2016 @ 22:35:02 #130
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_166550009
Waar ik bang voor ben is dat Sinterklaasjournaal nieuwe opnames heeft gemaakt nadat RTL bekend maakte over die roet pieten
pi_166550375
ik vind het sinterklaasjournaal ook helemaal niks. zoals ik al eerder zei, jaren hkwamen ze ineens met poepbruine pieten, die diego heten. echt he... zwarte PIET. niet bruine diego. of is het anders niet weer racistisch-op-een-andere-manier genoeg, ofzo?
pi_166550903
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De discussie zat zijn en vervolgens er zelf vrolijk aan gaan bijdragen. Logisch.
Zo grappig. Ik heb mezelf in ieder geval voorgenomen om géén mening te hebben en geen partij te kiezen. Verder gaat elke talkshow met een ZP discussie wat mij betreft op zwart en in de krant lees ik er gewoon overheen. Ze bekijken het maar met hun extremisme.
pi_166551486
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het probleem zit hem ook in de media die er continu aandacht aan besteden. Als het de media lukt om er geen aandacht aan te besteden, bloedt dit natuurlijk dood.
Yep gelijk heb jij, dat is het hele eieren eten, net zo als die waterkoker wat teveel energie gebruikt waar Brussel iets tegen wil ondernemen!
http://www.telegraaf.nl/b(...)et_waterkoker__.html
Hebben ze potjandrie niks beters te doen?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2016 23:24:14 ]
pi_166551854
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 23:21 schreef john2406 het volgende:

[..]

Yep gelijk heb jij, dat is het hele eieren eten, net zo als die waterkoker wat teveel energie gebruikt waar Brussel iets tegen wil ondernemen!
http://www.telegraaf.nl/b(...)et_waterkoker__.html
Hebben ze potjandrie niks beters te doen?
Nee, ze hebben niks beters te doen. Dit is de reden waarom we ze betalen; om te zorgen dat de producten die er in Europa worden verkocht voldoen aan bepaalde normen. Als ze dat niet doen dan betalen we ze echt voor niks. Als je wil dat ze wat 'beters' gaan doen dan moeten wij ze daarvoor een opdracht geven. Ze moeten niet zomaar iets 'beters' gaan doen waarvoor ze geen mandaat hebben.

Ofwel; niks verwachten waarvoor je ze niet hebt.
pi_166551957
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 23:31 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nee, ze hebben niks beters te doen. Dit is de reden waarom we ze betalen; om te zorgen dat de producten die er in Europa worden verkocht voldoen aan bepaalde normen. Als ze dat niet doen dan betalen we ze echt voor niks. Als je wil dat ze wat 'beters' gaan doen dan moeten wij ze daarvoor een opdracht geven. Ze moeten niet zomaar iets 'beters' gaan doen waarvoor ze geen mandaat hebben.

Ofwel; niks verwachten waarvoor je ze niet hebt.
Ben jij het niet eens met me dat ze die tijd voorlopig aan de vreemdelingen kunnen gebruiken en als er iets overblijft voor zoiets?
En mij jeukt het niet wat het gebruikt ze betalen mijn stroomrekening toch niet of wel?
pi_166552053
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 23:34 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ben jij het niet eens met me dat ze die tijd voorlopig aan de vreemdelingen kunnen gebruiken en als er iets overblijft voor zoiets?
En mij jeukt het niet wat het gebruikt ze betalen mijn stroomrekening toch niet of wel?
Ik snap niet eens wat je probeert te zeggen over vreemdelingen dus ik roep maar van nee. En jou mag het niet interesseren wat je betaalt aan electriciteit, maar voor ons allemaal is het beter als we niet op grote schaal energie verspillen. Een paar steekwoorden, handelsbalans, financiering terroristme en last but not least broeikaseffect.

En dan is het ook nog goed voor de verkoop van de goede Nederlandse oplossing; de Qooker.
pi_166552162
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 23:37 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik snap niet eens wat je probeert te zeggen over vreemdelingen dus ik roep maar van nee. En jou mag het niet interesseren wat je betaalt aan electriciteit, maar voor ons allemaal is het beter als we niet op grote schaal energie verspillen. Een paar steekwoorden, handelsbalans, financiering terroristme en last but not least broeikaseffect.
Nog een paar steekwoorden hoeveel led lampen heb jij in huis?
En wat voor een comp. hoeveel watt zuigt die van jou, terwijl het met 15 watt ook zou kunnen!
Verbeter de wereld en begin bij jezelf, dit is het niet hoor!
Maar het is het pieten topic toch of zit ik fout?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2016 23:41:11 ]
pi_166552350
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 23:39 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nog een paar steekwoorden hoeveel led lampen heb jij in huis?
En wat voor een comp. hoeveel watt zuigt die van jou, terwijl het met 15 watt ook zou kunnen!
Verbeter de wereld en begin bij jezelf, dit is het niet hoor!
Maar het is het pieten topic toch of zit ik fout?
Als je over Pieten wilt praten moet je iemand anders zoeken.
pi_166552382
Ik had jouw niet gequote uit fatsoen gaf ik jou antwoord, maar ongenodigd was ook aan het woord?

Is niet leuk meer he als ik je of een paar feiten druk he, hoeveel watt zuigt die van jouw nou dan?
Dat ze er maar wat aan gaan doen, zodat jouw steekwoorden gaan uitkomen!

[ Bericht 52% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2016 00:31:33 ]
pi_166553903
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 22:46 schreef pokkerdepok het volgende:
ik vind het sinterklaasjournaal ook helemaal niks. zoals ik al eerder zei, jaren hkwamen ze ineens met poepbruine pieten, die diego heten. echt he... zwarte PIET. niet bruine diego. of is het anders niet weer racistisch-op-een-andere-manier genoeg, ofzo?
Coole Piet Diego was niet van het Sinterklaasjournaal.

Verder is de doelgroep van het SKJ 2-7 jarigen...
pi_166553905
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 23:07 schreef HiZ het volgende:

[..]

Zo grappig. Ik heb mezelf in ieder geval voorgenomen om géén mening te hebben en geen partij te kiezen. Verder gaat elke talkshow met een ZP discussie wat mij betreft op zwart en in de krant lees ik er gewoon overheen. Ze bekijken het maar met hun extremisme.
én dat moet je allemaal hier verkondigen. In een discussietopic. Okee.
  donderdag 10 november 2016 @ 05:39:36 #142
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166554066
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 02:25 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Coole Piet Diego was niet van het Sinterklaasjournaal.

Verder is de doelgroep van het SKJ 2-7 jarigen...
Maar de kleur van de Pieten is een item op het journaal. En alle andere media voor volwassenen.

Vorig jaar Witte Wieven, nu Witte Pieten en gewoon niet doorhebben dat dat "wijs" (wetende) betekenen kan (zoals in Witte Wieven). Blanke pieten is door de hele zwart/wit discussie natuurlijk te racistisch. Het SkJ heeft zich in een onmogelije positie gemanouvreerd, met wijzigingen die mensen zonder het scenario te kennen niet meer aan kinderen kunnen uitleggen, vooral niet als je naast NPO ook RTL en SBS kijkt.
pi_166554123
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 05:39 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Maar de kleur van de Pieten is een item op het journaal. En alle andere media voor volwassenen.

Vorig jaar Witte Wieven, nu Witte Pieten en gewoon niet doorhebben dat dat "wijs" (wetende) betekenen kan (zoals in Witte Wieven). Blanke pieten is door de hele zwart/wit discussie natuurlijk te racistisch. Het SkJ heeft zich in een onmogelije positie gemanouvreerd, met wijzigingen die mensen zonder het scenario te kennen niet meer aan kinderen kunnen uitleggen, vooral niet als je naast NPO ook RTL en SBS kijkt.
Heerlijke jankpost, dank je :D

Witte Wieven had te maken met de streek waarin ze aankwamen.

Er hoeft ook niets aan kinderen te worden uitgelegd. Die zien een Piet en willen snoep. Klaar.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2016 06:23:06 ]
  donderdag 10 november 2016 @ 06:25:40 #144
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166554132
KOZP meldt zich niet voor protest bij de gemeente Maassluis, ze willen ook geen toegewezen protestlocatie: http://www.rijnmond.nl/ni(...)esteren-in-Maassluis
De vraag is hoe de NVU zal reageren op KOZP en welke groepen nog meer onaangekondigd komen "protesteren".
Gezien het event -een tv uitzending voor kinderen- zal de Slag bij Maassluis zo veel mogelijk uit beeld worden gehouden, mocht het zover komen.

Ik denk, stuur die boot op het laatste moment naar Vlaardingen, evacueer de kinderen en hun ouders daarheen en laat Nederland live smullen van de "protesten". Hoge kijkcijfers gegarandeerd.

[ Bericht 58% gewijzigd door Lunatiek op 10-11-2016 06:35:46 ]
  donderdag 10 november 2016 @ 06:34:11 #145
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_166554146
quote:
Prima toch, oppakken en de hele dag vasthouden op een politiebureau ergens in de regio.

quote:
KOZP bestaat uit meerdere groepen tegenstanders, zoals Nederland Wordt Beter, Zwarte Piet Niet en Stop Blackface. Ze zijn van plan met bussen uit Amsterdam en Rotterdam naar Maassluis af te reizen voor een protest tegen de in hun ogen racistische figuur.
Moet niet al te moeilijk zijn.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  donderdag 10 november 2016 @ 06:37:45 #146
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166554158
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 06:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Heerlijke jankpost, dank je :D

Witte Wieven had te maken met de streek waarin ze aankwamen.

Er hoeft ook niets aan kinderen te worden uitgelegd. Die zien een Piet en willen snoep. Klaar.
Ben jij een trollpiet of een zeurpiet?
  donderdag 10 november 2016 @ 06:55:54 #147
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166554198
Ongenuanceerd pietenpoetsen op 12 november, agressie als satire:
http://www.schiedamsnieuw(...)arte-piet-maassluis/
Hopelijk krijgen ze geen echte zwarten in handen.
pi_166554219
quote:
18s.gif Op donderdag 10 november 2016 06:25 schreef Lunatiek het volgende:
KOZP meldt zich niet voor protest bij de gemeente Maassluis, ze willen ook geen toegewezen protestlocatie: http://www.rijnmond.nl/ni(...)esteren-in-Maassluis
De vraag is hoe de NVU zal reageren op KOZP en welke groepen nog meer onaangekondigd komen "protesteren".
Gezien het event -een tv uitzending voor kinderen- zal de Slag bij Maassluis zo veel mogelijk uit beeld worden gehouden, mocht het zover komen.

Ik denk, stuur die boot op het laatste moment naar Vlaardingen, evacueer de kinderen en hun ouders daarheen en laat Nederland live smullen van de "protesten". Hoge kijkcijfers gegarandeerd.
Ze hebben van vorig jaar geleerd dat de politie de demonstratie niet zomaar mag beëindigen als ze zich niet houden aan de regels die de gemeente heeft gesteld voor de demonstratie. Dus nu hebben ze waarschijnlijk besloten dat ze dan net zo goed helemaal geen verzoek kunnen indienen bij de gemeente.
pi_166554300
Haha mooi al die butthurt blanke Nederlanders!
pi_166554309
Zwarte Piet is racisme. Optyfen ermee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')