Ik betaal verder op eten en onderdak na alles zelf.
kleding, meubels etc.
[Dit bericht is gewijzigd door Ronhui op 05-12-2002 11:16]
[offtopic]
Waarom gebruikt nooit iemand gewoon het Euro-teken? Alt-0128!!!
[/offtopic]
[Dit bericht is gewijzigd door p0p3y3 op 05-12-2002 11:19]
Me ouders hebben zelf voor me gekozen, ik heb niet geschreeuwd om te leven...
En dat vinden ze zelf ook
maar ja daarvoor had ik wel elke dag op tijd eten, een schoon bed,een schone kamer,gewassen en gekleden kleding....
Inmiddels woon ik op mezelf, en heb ik veeeeeeeel meer waar voor m'n geld.
[Dit bericht is gewijzigd door Phat Lip op 05-12-2002 11:29]
Veel kostgeld Nee hoor op mezelf wonen is nog duurder
Echt duur is 't niet, maar ik zou graag op mezelf wonen (ware het niet dat alle woningen i.o. Apeldoorn te duur zijn)
Wat ik een tijdje geleden van een ex collega hoorde: dat zij (of iemand die ze kende) ook altijd kostgeld heeft moeten betalen, weg geld zou je denken... maar toen ze het huis uitging gaven haar ouders alle "gespaarde" kostgeld terug als "cadeau", kijk dat noem ik pas een goede regeling...
quote:ik ook niks..
Op donderdag 5 december 2002 11:29 schreef Phat Lip het volgende:
helemaal niets... mams en paps vinden dat niet nodig, ik ben namelijk hun zoon en zo
quote:Nee klopt. Ik doe het ook 100% op vrijwillige basis, 90E is ook meer symbolisch. Mijn ouders zijn niet arm, maar op dit moment verdien ik waarschijnlijk het meest, en dan vind ik het nergens op slaan dat mijn moeder mijn biefstukje moet betalen.
Op donderdag 5 december 2002 13:35 schreef otisclub het volgende:[..]
ik ook niks..
Later ga ik het mijn dochter ook niet vragen. Zij heeft toch niet gevraagd om op de wereld te komen ??
¤150 per maand.
Eten, water, gas , elektra, en chello.
Aan de andere kant, als ik een leuk bijbaantje zou hebben dan ik zou ik vanuit eigen initiatief wel wat aan het huishouden willen bijdragen en of minder declareren, maar dat zit er op dit moment niet in, en ik ben gewoonweg niet echt de persoon die in de supermarkt vakken gaat vullen voor zijn ouders.
Nederlandse wet zegt hier geloof ik ook iets over; tot je 21 zijn je ouders finacieel voor jouw verantwoordelijk oid.
¤200,- p.m. + ¤52,- Adsl + ¤70,- per 3mnd Ziekenfonds + kleine kosten.
Woont alleen nog met me moeder.
"k had het wel okay gevonden als ze bijvoorbeeld 100¤ per maand hadden gevraagd, maar omdat mn zus toendertijd toen ze nog thuis woonde nogal in de (studie)schulden zat hoefde zij niks te betalen.
En zij niks betalen, ik niks betalen vonden ze.
Ook goed.
Mijn zus daarintegen 26 jaar.. goede baan... thuiswonend..betaald geen cent....
Vanaf een bepaalde leeftijd heb je toch eigen verantwoordelijkheid en ik kan me niet voorstellen dat je dan nog wil dat je ouders (bijna) alles voor je betalen. Zo lijkt het mij vrij normaal dat je bijv.als 19-jarige met een baan in ieder geval een bijdrage levert aan definanciële huishouding.
Zelf trouwens geen last van, woon al een kleine vier jaar op mezelf.
quote:Dat is juist een reden waarom ik wel kostgeld wil betalen. Waarom zou ik mijn moeder krom laten liggen en zelf ongegeneerd mijn zakken vullen? Dat is pas grof.
Op zaterdag 28 december 2002 21:23 schreef Infinity123 het volgende:
Voor je familie moet je alles over hebben, al ga je er aan failliet.
quote:Toen ik thuis woonde (10 jaar geleden ofzo) en een beetje werkte, beetje studeerde betaalde ik f 6000,00 voor een heel jaar.
Op donderdag 5 december 2002 11:09 schreef Kogando het volgende:
Hoeveel kostgeld betalen jullie aan je ouders? Bijvoorbeeld als je 19 bent, werk hebt maar nog wel thuis woont..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |