Nee en nadeel is dat je nog steeds het grootste gedeelte thuis zit zonder dagbesteding en dus nutteloos voelt.quote:Op zaterdag 5 november 2016 00:41 schreef Scuidward het volgende:
Je kan natuurlijk ook een baan onder je niveau accepteren en daarnaast solliciteren.
Bijstand is geen vetpot.
Je mag naast je bijstandsuitkering ook gewoon werken hoor.quote:Op zaterdag 5 november 2016 00:44 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Nee en nadeel is dat je nog steeds het grootste gedeelte thuis zit zonder dagbesteding en dus nutteloos voelt.
Dit, ik denk dat de groep net afgestudeerde HBO'ers die na een half jaar onder hun niveau werkt, gigantisch is. Misschien moet je je verwachtingen bijstellen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 00:41 schreef Scuidward het volgende:
Je kan natuurlijk ook een baan onder je niveau accepteren en daarnaast solliciteren.
Bijstand is geen vetpot.
Er zit verschil tussen onder je niveau werken of een baan hebben waar geen klap aan is en je geen motivatie hebt om voor te solliciteren.quote:Op zaterdag 5 november 2016 00:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dit, ik denk dat de groep net afgestudeerde HBO'ers die na een half jaar onder hun niveau werkt, gigantisch is. Misschien moet je je verwachtingen bijstellen.
Tja, je hebt soms geen keuze. Probeer daar dan motivatie voor op te wekken. Feit is dat er ontzettend veel net afgestudeerde HBO'ers in dezelfde situatie zitten als jij nu.quote:Op zaterdag 5 november 2016 00:48 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Er zit verschil tussen onder je niveau werken of een baan hebben waar geen klap aan is en je geen motivatie hebt om voor te solliciteren.
en nog belangerijker, in contact komen met mensen die kansen bieden.quote:Op zaterdag 5 november 2016 00:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Tja, je hebt soms geen keuze. Probeer daar dan motivatie voor op te wekken. Feit is dat er ontzettend veel net afgestudeerde HBO'ers in dezelfde situatie zitten als jij nu.
En zij kunnen wel gewoon kutbaantjes uitvoeren voor het geld en ondertussen blijven solliciteren naar banen van hoger niveau met betere uitdagingen.
Omdat die stap noodzakelijk was omdat ik de leeftijd onderhand had om op mezelf te gaan en nu voor veel baantjes een stuk flexibeler ben omdat het dichterbij is. Zo ben ik deze week ook via een uitzendbureau aan de slag gegaan.quote:Op zaterdag 5 november 2016 00:48 schreef Droopie het volgende:
Waarom ben je dan op jezelf gaan wonen?
Eerst je zaakjes op orde hebben lijkt mij?
Waarom ga je niet een baan nemen waarbij jezelf in je onderhoud kan voorzien?
Werk zat, misschien onder je niveau, aan de andere kant wat is je niveau? Het bedrijfsleven vraagt meer dan een papiertje.
Ik hoor nu al dat ik geen relevante of genoeg werkervaring heb. Wat zou zo'n Klantenservice baan behalve het geld en geen gat dan aan bijdragen op mijn professionele CV?quote:Op zaterdag 5 november 2016 00:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Tja, je hebt soms geen keuze. Probeer daar dan motivatie voor op te wekken. Feit is dat er ontzettend veel net afgestudeerde HBO'ers in dezelfde situatie zitten als jij nu.
En zij kunnen wel gewoon kutbaantjes uitvoeren voor het geld en ondertussen blijven solliciteren naar banen van hoger niveau met betere uitdagingen.
Leeftijd is maar een getal.quote:Op zaterdag 5 november 2016 00:54 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Omdat die stap noodzakelijk was omdat ik de leeftijd onderhand had om op mezelf te gaan en nu voor veel baantjes een stuk flexibeler ben omdat het dichterbij is. Zo ben ik deze week ook via een uitzendbureau aan de slag gegaan.
Het levert je heel wat meer op dan vanuit de bijstand naar baantjes solliciteren waarvan je het niveau goed genoeg acht. Bovendien geef je aan dat je het geld van je saaie baantjes nodig hebt voor je levensonderhoud.quote:Op zaterdag 5 november 2016 00:56 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Ik hoor nu al dat ik geen relevante of genoeg werkervaring heb. Wat zou zo'n Klantenservice baan behalve het geld en geen gat dan aan bijdragen op mijn professionele CV?
Dat is voor de meesten wel het geval, er is een groot overschot aan pas afgestudeerde hbo'ers. Een bijkomend probleem is dat hij geen ervaring en reeds opgebouwd portfolio heeft, wat vaak wel wordt gevraagd in zijn beroepsgroep. Juist het hebben van ervaring is in die sector enorm belangrijk.quote:Op zaterdag 5 november 2016 00:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dit, ik denk dat de groep net afgestudeerde HBO'ers die na een half jaar onder hun niveau werkt, gigantisch is. Misschien moet je je verwachtingen bijstellen.
De wil om te werken?quote:Op zaterdag 5 november 2016 00:56 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Ik hoor nu al dat ik geen relevante of genoeg werkervaring heb. Wat zou zo'n Klantenservice baan behalve het geld en geen gat dan aan bijdragen op mijn professionele CV?
precies wat ik ook wilde zeggenquote:Op zaterdag 5 november 2016 02:39 schreef nikky het volgende:
[..]
De wil om te werken?
Je trekt dus liever bijstand dan dat je een baan accepteert waar je je neus voor ophaalt.
Je komt bij mij nogal verwaand over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |